Μεταξύ 100.000 και 150.000 υπολογίζονται οι πολίτες της ΠΓΔΜ που έχουν λάβει τη βουλγαρική υπηκοότητα, σύμφωνα με τη σκοπιανή ιστοσελίδα Vesnik, η οποία δίνει και συμβουλές «για τη διαδικασία απόκτησης βουλγαρικού διαβατηρίου».
«Ο αγώνας για ένα καλύτερο αύριο, η σταθερή διαβίωση και οι υψηλότεροι μισθοί για μια αξιοπρεπή ζωή είναι ορισμένοι από τους λόγους που όλο και περισσότεροι «Μακεδόνες» καταλήγουν στο βουλγαρικό διαβατήριο», γράφει η Vesnik, δίχως να υπεισέλθει στην ουσία. Δηλαδή, αφού δηλώνουν «Μακεδόνες» και μάλιστα βρίσκονται σε διένεξη μαζί μας για αυτό το ζήτημα -που τους έχει καταδικάσει στη μιζέρια- γιατί έχουν τόση λαχτάρα να γίνουν Βούλγαροι; Γιατί δεν δηλώνουν από την αρχή Βούλγαροι να συνεννοηθούμε;
Μια άλλη απορία: Εάν θέλουν το διαβατήριο απλά για μια καλύτερη ζωή, γιατί δεν ζητάνε διαβατήρια από τη Ρουμανία ή την Ελλάδα; Μήπως γιατί αισθάνονται Βούλγαροι και όλα τα άλλα είναι μια φάρσα;
Στα Σκόπια, όπως γράφει η Vesnik, ο μηνιαίος μισθός είναι 200 ευρώ. Έτσι πάμπολλοι δημόσιοι υπάλληλοι και επιστήμονες, όπως γιατροί, ζητάνε να γίνουν Βούλγαροι -δηλαδή και πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης- για να ξεφύγουν από την ανέχεια.
Οι περισσότεροι που έχουν λάβει τη βουλγαρική υπηκοότητα ζουν στις ανατολικές περιοχές της ΠΓΔΜ, που συνορεύουν με τη Βουλγαρία.
Για παράδειγμα στο Ντέλτσεβο, μια κωμόπολη 12.000 σχεδόν ανθρώπων κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, το 70% των κατοίκων έχουν πάρει βουλγαρικά διαβατήρια.
Πολλοί χρησιμοποιούν τα βουλγαρικά διαβατήρια για να ταξιδέψουν στη συνέχεια μετανάστες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως στην Ιταλία, στη Γερμανία, στη Σλοβενία. Αρκετοί βουλγαροποιημένοι Σκοπιανοί αναζητούν εργασία και στην Ελβετία.
Βουλγαρικά διαβατήρια όμως ζητούν και νεαροί που θέλουν να πάνε στην Ευρώπη για σπουδές.
Τα βουλγαρικά διαβατήρια έχουν επίσης μεγάλη ζήτηση στην Αχρίδα και στο Μοναστήρι. Αυτό το στοιχείο που δίνει η Vesnik θα πρέπει να μας κινήσει την προσοχή, αφού αυτές είναι περιοχές με πολυπληθές ελληνικό στοιχείο, Βλάχους και Γραικομάνους.
Μήπως επειδή η Ελλάδα δεν τους δίνει την ελληνική υπηκοότητα, για χάρη της σταθερότητας στην περιοχή, αυτοί οι άνθρωποι καταλήγουν στη βουλγαροποίηση; Και πώς άραγε αυτή η βουλγαροποίηση εξυπηρετεί τη σταθερότητα στα Βαλκάνια, όταν οι Βούλγαροι το παίζουν δίπορτο με τη Ρωσία και την Τουρκία;
Ο Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας Μάθιου Στάικος δολοφονήθηκε στο Τορόντο στις 28/5. Τον Φεβρουάριο του 2017 είχε μιλήσει στην «Κ» για την επένδυσή του στην Ελλάδα της κρίσης.
Με προκλητικές δηλώσεις απέναντι στον Αυστριακό καγκελάριο Σεμπάστιαν Κουρτς και με χλευασμό απέναντι στην Αυστρία, εμφανίστηκε σε πρόσφατη ομιλία του ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, η οποία αναρτήθηκε τώρα στο Facebook από την οργάνωση του κόμματος του στην Αυστρία, όπως μεταδίδει απόψε το Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΡΑ) επικαλούμενο σχετικές πληροφορίες της εφημερίδας Kurier και του τηλεοπτικού σταθμού ΟΕ24.
«Είναι μόλις 30 χρονών (ΣΣ το σωστό είναι πως ο Κουρτς είναι ήδη 31 χρονών) και ως υπουργός Εξωτερικών ήταν 28 χρονών.
»Τώρα το παίζει σπουδαίος και κάνει το σόου του.
»Αυτός ο ανήθικος καγκελάριος έχει προβλήματα μαζί μας», φέρεται να λέει ο Ερντογάν στην ομιλία του, στην οποία προσθέτει πως ο Κουρτς «τρελαίνεται» επειδή η Τουρκία γίνεται ισχυρότερη.
Συνεχίζοντας τον χλευασμό του και απέναντι στον ίδιο τον αυστριακό λαό, ο Ερντογάν φέρεται να αναφέρει πως «εμείς είμαστε μέλος στην G-20, αυτοί (ΣΣ οι Αυστριακοί) μόλις που συγυρίζουν πίσω μας».
Σχετικά χαλαρή ήταν μία πρώτη αντίδραση απόψε από εκπρόσωπο της αυστριακής Καγκελαρίας, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά πως «ενόσω ο κύριος πρόεδρος (Ερντογάν) διεξάγει τον προεκλογικό αγώνα στην Τουρκία και όχι στην Αυστρία, αυτό δεν είναι πραγματικό πρόβλημα».
Σε αντίθεση με τον εκπρόσωπο της Καγκελαρίας, με οργή αντέδρασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του συγκυβερνώντος -με το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα του καγκελαρίου Κουρτς- ακροδεξιού εθνικιστικού Κόμματος των Ελευθέρων Γιόχαν Γκουντένους, τονίζοντας πως «αποτελεί σκάνδαλο το γεγονός ότι η αυστριακή οργάνωση του κόμματος AKP του Ερντογάν συμφωνεί δημόσια με την κριτική του Τούρκου προέδρου εναντίον της Αυστρίας, δείχνοντας για μία ακόμη φορά την έλλειψη βούλησης τους (σ.σ. των οπαδών του Ερντογάν στην Αυστρία) για ένταξη στην κοινωνία».
«Το ό,τι βρίσκει απήχηση εντός της τουρκικής κοινότητας στη χώρα μας αυτό το βίντεο, το οποίο, έπειτα από πλησιέστερη παρατήρηση, θα μπορούσε να εκληφθεί ως απειλή, συνιστά μία καταστροφική εικόνα», προειδοποιεί ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ελευθέρων, προσθέτοντας πως «το ό,τι αυτοί ταυτίζονται περισσότερο μαζί του (Ερντογάν) από ότι με την Αυστρία, είναι σαφές σημάδι για την μη πρόθεση ένταξης αυτής της ομάδας».
Με την προκήρυξη των πρόωρων βουλευτικών και προεδρικών εκλογών στην Τουρκία για τις 24 Ιουνίου, ο Αυστριακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς είχε απευθύνει σαφή προειδοποίηση προς την Άγκυρα να αποφύγει ενδεχόμενες προεκλογικές εμφανίσεις Τούρκων πολιτικών στην Αυστρία.
Ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας ως «ανεπιθύμητες» τις ενδεχόμενες προεκλογικές εμφανίσεις Τούρκων πολιτικών στην Αυστρία, είχε επισημάνει πως δεν πρόκειται πλέον να επιτραπεί μία τέτοια «ανάμιξη».
«Εάν η Τουρκία σχεδιάζει και αυτή τη φορά πάλι τέτοιες εμφανίσεις στην Αυστρία, τότε μπορώ μόνον να αναφέρω με σαφήνεια, ότι αυτές οι εμφανίσεις είναι ανεπιθύμητες και δεν θα τις επιτρέψουμε», είχε τονίσει ο Αυστριακός καγκελάριος.
Σε άρθρο του με τον δυσοίωνο τίτλο «Πως τελειώνει ο Διαφωτισμός» στο αμερικανικό περιοδικόThe Atlanticο 95χρονος Χένρι Κίσινγκερ προειδοποιεί ότι η ανθρώπινη κοινωνία είναι απροετοίμαστη για την ανάδυση και εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο ειδήμων της αμερικανικής πολιτικής, ο οποίος φημιζόταν πάντα για το ρεαλισμό του, αν όχι για τον κυνισμό του, παρά την προχωρημένη ηλικία του συνεχίζει να κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο.
Το κεντρικό μήνυμα του είναι απλό: φιλοσοφικά, διανοητικά, τεχνολογικά και με κάθε άλλο τρόπο η ανθρωπότητα δεν είναι καθόλου έτοιμη να διαχειρισθεί την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών (1973-77) και σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ, καθώς επίσης κάτοχος του Νόμπελ Ειρήνης 1973 (παρόλο που στα μάτια αρκετών είναι μάλλον «εγκληματίας πολέμου») δηλώνει ανήσυχος ότι οι έξυπνες μηχανές που μαθαίνουν και επικοινωνούν μόνες τους, χωρίς πλέον καμία ανθρώπινη παρέμβαση, μπορεί να εγκαινιάσουν μια τελείως νέα φάση στην ανθρώπινη ιστορία.
«Μήπως είναι δυνατό η ανθρώπινη ιστορία να πάρει το δρόμο των Ίνκας, όταν αντιμετώπισαν μια ακατανόητη γι' αυτούς ισπανική κουλτούρα, που τους προκαλούσε δέος;», αναρωτιέται. Με άλλα λόγια, μήπως είμαστε οι Ίνκας των μηχανών και άρα μας περιμένει η εξαφάνιση;
Αφού αναφέρει ότι η σύγχρονη παγκόσμια τάξη διαμορφώθηκε από την Εποχή του Ορθού Λόγου που αντικατέστησε την Εποχή της Θρησκείας, τονίζει ότι αυτή η διεθνής τάξη βρίσκεται σήμερα σε μεγάλη αναταραχή εν μέσω μιας ακόμη πιο ριζοσπαστικής τεχνολογικής επανάστασης, «της οποίας τις συνέπειες έχουμε έως τώρα αποτύχει να αντιμετωπίσουμε και που η κορύφωσή της μπορεί να είναι ένας κόσμος εξαρτώμενος από μηχανές, που θα βασίζονται στα δεδομένα και στους αλγόριθμους και ο οποίος δεν θα κυβερνάται πλέον από ηθικούς ή φιλοσοφικούς κανόνες».
Η αρχή έγινε, όπως λέει, με το Ίντερνετ που μετέτρεψε τους ανθρώπους σε δεδομένα, με συνέπεια η ανθρώπινη σκέψη να χάσει τον προσωπικό χαρακτήρα της.
Ο Χένρι Κίσινγκερ σε νεότερη ηλικία
Η «σοφία» των αλγόριθμων και ο κατακτυσμός των ανθρώπων από πλήθος απόψεων χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν τους ανθρώπους πιο ρηχούς. «Η αλήθεια έχει γίνει πια σχετική, η πληροφορία απειλεί να εξαφανίσει τη σοφία», γράφει.
Η πολυδιάσπαση αυτή κάνει ολοένα πιο δύσκολη τη συναίνεση στο πολιτικό επίπεδο, ενώ οι πολιτικοί ηγέτες όλο και πιο δύσκολα σκέφτονται με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και όραμα. Το «κερασάκι» είναι πια η τεχνητή νοημοσύνη. Ο Κίσινγκερ υπογραμμίζει ότι αυτή διαφέρει από την παλαιότερη αυτοματοποίηση, η οποία απλώς ήταν ένα μέσο για κάποιο στόχο προγραμματισμένο από τους ανθρώπους. «Η τεχνητή νοημοσύνη, αντίθετα, αφορά τους στόχους, βάζει τους δικούς της στόχους» και, γι΄αυτό, «είναι εγγενώς ασταθής» και επικίνδυνη, σύμφωνα με τον Κίσινγκερ.
Κίνδυνος για μεγάλα λάθη
Όπως λέει, «η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσει μια ικανότητα, την οποία προηγουμένως είχαν μόνο τα ανθρώπινα όντα. Κάνει στρατηγικές κρίσεις για το μέλλον». Αναπόφευκτα, προσθέτει, «πρέπει να περιμένουμε ότι θα κάνει λάθη ταχύτερα και μεγαλύτερης κλίμακας από ό,τι κάνουν οι άνθρωποι».
«Πώς θα ζήσουμε σε αυτό το νέο κόσμο; Πώς θα διαχειρισθούμε την τεχνητή νοημοσύνη, πώς θα τη βελτιώσουμε ή τουλάχιστον πώς θα την αποτρέψουμε από το να μας βλάψει», αναρωτιέται και δεν αποκλείει ότι η τεχνητή νοημοσύνη, όπως έχει προβλέψει η επιστημονική φαντασία προ πολλού, θα παρερμηνεύσει τις ανθρώπινες εντολές και θα στραφεί ενάντια στους δημιουργούς της.
Προειδοποιεί ότι «αν η τεχνητή νοημοσύνη αφεθεί μόνη της, αναπόφευκτα θα αναπτύξει ελαφριές παρεκκλίσεις, οι οποίες μπορεί σταδιακά να διογκωθούν σε καταστροφικά αποτελέσματα».
Στην πορεία, μπορεί επίσης να αλλάξει ακόμη και τις ανθρώπινες αξίες, π.χ. κάνοντάς τις ακόμη πιο ανταγωνιστικές από ό,τι ήδη είναι. «Θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν τις αξίες, συζητώντας με ανεξέλεγκτους αλγόριθμους;», ρωτά ο Κίσινγκερ.
Κάτι ακόμη πιο ανησυχητικό, όπως λέει, είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί όντως να επιφέρει βελτιώσεις σε διάφορα πράγματα και διαδικασίες, αλλά θα αδυνατεί να εξηγήσει με ανθρώπινα κατανοητό τρόπο πώς και γιατί κάνει κάτι τέτοιο.
«Μήπως η διαδικασία λήψης αποφάσεων από την τεχνητή νοημοσύνη ξεπεράσει τις ερμηνευτικές δυνατότητες της ανθρώπινης γλώσσας και λογικής;» και, σε αυτή την περίπτωση, όπως το θέτει, «τι θα γίνει η ανθρώπινη συνείδηση, αν η εξηγητική δύναμή της υπερκερασθεί από την τεχνητή νοημοσύνη και άρα οι κοινωνίες δεν είναι σε θέση πλέον να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους;».
Ο Κίσινγκερ, αφού βάλει και άλλα ερωτήματα, όπως «ποιος είναι υπεύθυνος για τις πράξεις της τεχνητής νοημοσύνης και για τα λάθη της;», θέτει το πρακτικό πρόβλημα του «τι κάνουμε».
Επικρίνει τον επιστημονικό και τον τεχνολογικό κόσμο ότι σκέφτονται μόνο με τεχνικούς και οικονομικούς όρους, αλλά και τον πολιτικό κόσμο ότι ασχολείται κυρίως με τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης σε θέματα ασφάλειας, κατασκοπείας κ.α. Από την άλλη, λέει, οι φιλόσοφοι και οι κοινωνικοί επιστήμονες -οι οποίοι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο παρελθόν- είναι τώρα απόντες, επειδή δεν καταλαβαίνουν την τεχνητή νοημοσύνη.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια δυνητικά κυριαρχική τεχνολογία, που αναζητά μια καθοδηγητική φιλοσοφία», τονίζει και προσθέτει ότι για κάθε χώρα αποτελεί πλέον εθνική προτεραιότητα να μελετήσει την τεχνητή νοημοσύνη και τις επιπτώσεις της, κυρίως σε σχέση με τις ανθρωπιστικές παραδόσεις, συστήνοντας μια επιτροπή ειδικών στο ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.
Παράλληλα, καλεί τους ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη να βγουν από το καβούκι τους και να θέσουν οι ίδιοι τέτοια ερωτήματα, ώστε μετά να ενσωματώσουν τις κατάλληλες απαντήσεις στα έξυπνα μηχανήματα που θα φτιάξουν. Και καταλήγει:
«Ένα πράγμα είναι βέβαιο: Αν δεν ξεκινήσουμε αυτή την προσπάθεια σύντομα, δεν θα αργήσουμε να ανακαλύψουμε ότι ξεκινήσαμε υπερβολικά αργά».
1. Homo heidelbergensis (Χαιδελβέργειος Άνθρωπος). Θεωρείται ότι ήταν άμεσος πρόγονος του Homo neanderthalensis (Νεάντερταλ) στην Ευρώπη και του Homo Sapiens. Θεωρείται πως έζησε πριν από 600.000 ως 400.000 χρόνια σε Αφρική, Ευρώπη και Δυτική Ασία. Είχε μέσο ύψος 1,8 μέτρα και ήταν πιο μυώδης από τον Homo Sapiens, ενώ είχε και μεγαλύτερο εγκέφαλο. Θεωρείται πως είχε αναπτύξει και μια πρωτόγονη μορφή γλώσσας.
2. Homo erectus erectus (Γνωστός και ως Άνθρωπος της Ιάβας). Ύψος 1,7 μέτρα, περπατούσε όρθιος, σαν τους σημερινούς ανθρώπους και είχε ανθρώπινα δόντια, με μεγάλους κυνόδοντες. Θεωρείται ότι έζησε πριν από 700.000 και ένα εκατομμύριο χρόνια.
3. Homo Rudolfensis (Γνωστός και ως Australopithecus rudolfensis). Εκτιμάται πως έζησε πριν από 1,9 εκατ. χρόνια, και η έλλειψη πολλών απολιθωμάτων και στοιχείων, έχει ως συνέπεια να μην είναι γνωστά πολλά για το είδος αυτό.
4. Boskop Man. Ο «Άνθρωπος του Μπόσκοπ» ανακαλύφθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, στη Νότια Αφρική. Θεωρείται πως έζησε πριν από περίπου 30.000 με 10.000 χρόνια, και ότι στην πραγματικότητα αποτελούσε παρακλάδι του σύγχρονου ανθρώπου, με κατά 30% μεγαλύτερο κεφάλι και πιθανότατα ιδιαίτερα υψηλή νοημοσύνη.
5. Denisovan (Denisova hominin). Θεωρείται ότι έζησε πριν περίπου 40.000 χρόνια. Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που να επιτρέπουν την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τα ανατομικά χαρακτηριστικά τους, αν και εκτιμάται πως έμοιαζαν με τους Νεάντερταλ.
6. Dmanisi Man (Homo georgicus). Απομεινάρια, ηλικίας περίπου 1,8 εκατ. ετών βρέθηκαν στο Ντμανίσι της Γεωργίας, μεταξύ του 1991 και του 2005, αποδεικνύοντας την ύπαρξη ανθρωπίνων πληθυσμών στον Καύκασο από πάρα πολύ παλιά- για την ακρίβεια, πιστεύεται ότι είναι τα αρχαιότερα απομεινάρια που έχουν βρεθεί εκτός Αφρικής. Θεωρείται ότι πρόκειται για ένα στάδιο λίγο μετά τη μετάβαση από τον Αυστραλοπίθηκο στον Homo Erectus.
7. Penghu Man (Homo tsaichangensis). Απομεινάρια βρέθηκαν στα ανοιχτά της Ταϊβάν στις αρχές του 21ου αιώνα (πριν το 2008) και θεωρείται πως ανήκουν σε είδος που έζησε στην ανατολική Ασία πριν 190.000 χρόνια. Εκτιμάται ότι έμοιαζε με τον erectus, αλλά ήταν πιο ογκώδης/ γιγαντόσωμος.
8. Red Deer Cave People. Πρόκειται για τον πιο πρόσφατο γνωστό προϊστορικό πληθυσμό που δεν μοιάζει στον σύγχρονο άνθρωπο. Απολιθώματα ηλικίας 14.000-11.500 ετών βρέθηκαν στην Κίνα, και εκτιμάται ότι πρόκειται για χωριστό είδος, το οποίο εξαφανίστηκε χωρίς να συνεισφέρει στη γενετική «δεξαμενή» του σύγχρονου ανθρωπίνου πληθυσμού.
9. Homo Naledi. Απομεινάρια ανακαλύφθηκαν πρόσφατα και προκάλεσαν «σεισμό» στην παλαιοανθρωπολογία, καθώς φαίνεται ότι ήταν πλάσματα ικανά για τελετουργική συμπεριφορά και πιθανώς συμβολική σκέψη – τη στιγμή που εκτιμάται ότι ίσως και να έζησε 2 με 3 εκατ. χρόνια πριν.
10. Homo floresiensis. Γνωστός και ως «Χόμπιτ» (από τα έργα του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν) λόγω του μικρού ύψους (1,1 μέτρα) και των μεγάλων ποδιών του. Απομεινάρια ανακαλύφθηκαν το 2003 στην Ινδονησία και θεωρείται ότι το συγκεκριμένο είδος επιβίωνε μέχρι και 12.000 πριν.
Νέα στοιχεία από την υπόθεση με «πρωταγωνιστές» έναν 43χρονο και μια 36χρονηπου σόκαρε την Κέρκυρα όταν πρότειναν σε έναν 13χρονο να συμμετάσχει σε ερωτικά παιχνίδια μαζί τους.
Η μητέρα του 13χρονου αγοριού ξεσπά και αναφέρει πως έγινε η επιχείρηση από την Αστυνομία, για την σύλληψη του ζευγαριού.
«Αυτή η γυναίκα είναι τέρας», λέει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα «Real News», περιγράφοντας πώς το παιδί της της αποκάλυψε ότι τον παρενοχλούσαν ενώ την ίδια στιγμή η εφημερίδα δημοσιεύει και φωτογραφίες από την 36χρονη αλλά και το 13χρονο αγόρι.
Όλα άρχισαν από την ημέρα που η 36χρονη κατηγορούμενη άρχισε να προσκαλεί το μικρό αγόρι στο σπίτι της.
Η πίεση που του ασκούσε ήταν αφόρητη.
Μια μέρα ο 13χρονος δεν άντεξε και αποκάλυψε στη μητέρα του τις ανήθικες προτάσεις που δεχόταν.
Η μητέρα του αμέσως έσπευσε και κατήγγειλε στην Αστυνομία όλα όσα της ανέφερε το παιδί της.
«Εγώ πήγα στην Αστυνομία και έκανα την καταγγελία για αυτά που έλεγαν στο παιδί, πήγα μαζί με έναν θείο του γιου μου.
»Αυτή ζήτησε από το παιδί να τη συνοδεύσει μέχρι το σπίτι της.
»Ο γιος μου πήγε μέχρι εκεί και τα υπόλοιπα τα ανέλαβε η Αστυνομία που έστησε την επιχείρηση χωρίς να κινδυνέψει το παιδί μου».
Αριστερά το 13χρονο αγόρι με την μητέρα του. Δεξιά η 36χρονη.
Το σχέδιο της 36χρονης και του συζύγου της να κάνουν «τρίο» με τον 13χρονο εφαρμόστηκε με μεθοδικότητα.
Προσέγγισαν αρχικά την μητέρα του στο χώρο εργασίας της παριστάνοντας τους πελάτες.
«Το ζευγάρι δεν το γνώριζα καλά, δεν είχαμε στενές σχέσεις.
»Ερχόταν στο μαγαζί που εργάζομαι ως πελάτισσα η κυρία.
»Δεν έδωσε κάποιο δικαίωμα ούτε μου είπε για το παιδί.
»Μέχρι που ένα βράδυ ήρθε το παιδί και μου είπε τι του πρότεινε.
»Εγώ με αυτή την κυρία δεν είχα καμία σχέση», είπε η μητέρα του 13χρονου.
Η σύλληψη του ζευγαριού
Ο 13χρονος ήταν θαρραλέος γιατί σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. θα έπρεπε στην επόμενη ανήθικη πρόταση να πει «ναι».
Από νωρίς είχαν λάβει θέση έξω από το σπίτι δέκα αστυνομικοί, παρακολουθώντας τον νεαρό σε κάθε του βήμα, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί.
«Αυτή η γυναίκα είναι τέρας. Αυτοί οι άνθρωποι να σαπίσουν στη φυλακή και να μην βγουν ποτέ έξω», λέει η μητέρα.
Γνωστό στην Αστυνομία το ζευγάρι
Τόσο η 36χρoμη, όσο και ο 43χρονος σύζυγός της κρίθηκαν προφυλακιστέοι με την κατηγορία αποπλάνησης ανηλίκου και τη σύμφωνη απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα.
Το ζευγάρι είχε απασχολήσει και στο παρελθόν τις Αρχές, καθώς ύστερα από καταγγελίες κατοίκων ασκήθηκε σε βάρος τους δίωξη για κακοποίηση και αμέλεια έναντι των παιδιών τους.
Για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, σε περίπτωση που εκλεγεί πρωθυπουργός, δεσμεύεται ο Τζέρεμι Κόρμπιν.
Όπως επισημαίνει είναι ξεκάθαρο ότι ανήκουν στη χώρα μας και θα πρέπει να αρχίσουν οι διαδικασίες για την επιστροφή τους.
«Για εμένα είναι ξεκάθαρο ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα. Φτιάχτηκαν στην Ελλάδα και βρίσκονται εκεί επί χιλιάδες χρόνια μέχρι που τα πήρε ο λόρδος Έλγιν» αναφέρει ο αρχηγός του Εργατικού Κόμματος της Βρετανίας σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ.
«Όπως και με οτιδήποτε που έχει κλαπεί ή αφαιρεθεί από μια χώρα που τελούσε υπό κατοχή ή ήταν αποικία – συμπεριλαμβανομένων των αντικειμένων που λεηλατήθηκαν από άλλες χώρες στο παρελθόν- έτσι και εδώ θα πρέπει να αρχίσουμε εποικοδομητικές συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση για την επιστροφή των Γλυπτών» συμπληρώνει.
Η επίσκεψη του Αμερικανού υπουργού Εμπορίου, Γουίλμπουρ Ρος, στο Πεκίνο δεν απέδωσε όπως φαίνεται ιδιαίτερους καρπούς.
Αν και τις προηγούμενες ημέρες γινόταν από αξιωματούχους και των δύο χωρών λόγος για πρόοδο στο κρίσιμο ζήτημα του πώς θα περιοριστεί το πλεόνασμα των 357 δισ. δολαρίων της Κίνας έναντι των ΗΠΑ, κυριακάτικη ανακοίνωση της κινεζικής κυβέρνησης αποκαλύπτει ότι δεν έχει βρεθεί ουσιαστικά κοινός τόπος.
Στην ανακοίνωσή του το Πεκίνο προειδοποιεί τις ΗΠΑ ότι όλες οι διμερείς συμφωνίες, που έχουν συνάψει οι δύο πλευρές στο εμπορικό και επιχειρηματικό πεδίο θα βρεθούν στον αέρα, εάν η Ουάσιγκτον προβεί στην επιβολή δασμών.
«Αν οι ΗΠΑ επιβάλλουν εμπορικές κυρώσεις, περιλαμβανομένων δασμών, όλα τα οικονομικά και εμπορικά επιτεύγματα που έχουν διαπραγματευτεί οι δύο πλευρές θα ακυρωθούν» αναφέρει η ανακοίνωση, που μετέδωσε το πρακτορείο ΧIhnua.
Το πρακτορείο σημειώνει πάντως πως οι δύο πλευρές είχαν καλές συνομιλίες στο μέτωπο της γεωργίας, της ενέργειας και άλλων τομέων, με «απτά βήματα προόδου», αν και δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες.
Στόχος των ΗΠΑ είναι να αυξηθούν σημαντικά οι εξαγωγές φυσικού αερίου και τροφίμων στην κινεζική αγορά.
Πόσο μακριά έχεις φτάσει ή πόσο μακριά μπορείς να πας; Τις δυνάμεις σου ή τις αδυναμίες σου; Το καλύτερο που μπορεί να συμβεί ή το χειρότερο; Στις στιγμές ηρεμίας, δώσε προσοχή στις σκέψεις σου. Επειδή ίσως, απλά ίσως, το μόνο πράγμα που πρέπει να αλλάξεις για να μπορέσεις να βιώσεις περισσότερη ευτυχία, περισσότερη αγάπη και περισσότερη ζωτικότητα, είναι ο τρόπος σκέψης σου.
Ορίστε 60 ρητά που θα σε βοηθήσουν να ρυθμίσεις τον τρόπο σκέψης σου και θα σου δώσουν κίνητρα για μια καλύτερη ζωή.
1. Δεν μπορείς να αλλάξεις αυτό που φοβάσαι να αντιμετωπίσεις.
2. Μερικές φορές τα καλά πράγματα καταρρέουν έτσι ώστε καλύτερα πράγματα να μπορέσουν να οικοδομηθούν.
3. Μην σκέφτεσαι το κόστος. Σκέψου την αξία.
4. Μερικές φορές χρειάζεται να αποστασιοποιηθείς για να δεις τα πράγματα καθαρά.
5. Πολλοί άνθρωποι αγοράζουν πράγματα που δεν χρειάζονται, με χρήματα που δεν έχουν, για να εντυπωσιάσουν ανθρώπους που δεν ξέρουν.
6. Άσχετα με το πόσα λάθη κάνεις ή το πόσο αργή είναι η πρόοδος σου, είσαι και πάλι μπροστά από όσους δεν προσπαθούν.
7. Αν ένα πρόσωπο θέλει να είναι μέρος της ζωής σου, θα κάνουν μια προφανή προσπάθεια για αυτό. Σκέψου διπλά πριν κρατήσεις ένα χώρο στην καρδιά σου για τους ανθρώπους που δεν κάνουν προσπάθεια για αυτό.
8. Το να κάνεις έναν άνθρωπο να χαμογελάσει, μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – ίσως όχι όλο τον κόσμο, αλλά τον δικό του σίγουρα.
9. Το να λες ότι κάποιος είναι άσχημος δεν σε κάνει ομορφότερο.
10. Οι μόνοι φυσιολογικοί άνθρωποι που ξέρεις είναι αυτοί που δεν γνωρίζεις πολύ καλά.
11. Η ζωή είναι 10% το τι σου συμβαίνει και 90% το πώς αντιδράς σε αυτό.
12. Το πιο οδυνηρό πράγμα είναι το να χάσεις τον εαυτό σου στην διαδικασία του να αγαπάς κάποιον τόσο πολύ και να ξεχνάς ότι είσαι και εσύ ξεχωριστός.
13. Είναι καλύτερα να είσαι μόνος σου παρά με κακιά παρέα.
14. Καθώς μεγαλώνουμε, συνειδητοποιούμε ότι είναι λιγότερο σημαντικό να έχουμε πολλούς φίλους και πιο σημαντικό να έχουμε λίγους και αληθινούς.
15. Το να κάνεις εκατό φίλους δεν είναι θαύμα. Το θαύμα είναι να κάνεις ένα φίλο που θα σταθεί δίπλα σου ακόμα και όταν εκατό άτομα είναι εναντίων σου.
13. Είναι καλύτερα να είσαι μόνος σου παρά με κακιά παρέα.
14. Καθώς μεγαλώνουμε, συνειδητοποιούμε ότι είναι λιγότερο σημαντικό να έχουμε πολλούς φίλους και πιο σημαντικό να έχουμε λίγους και αληθινούς.
15. Το να κάνεις εκατό φίλους δεν είναι θαύμα. Το θαύμα είναι να κάνεις ένα φίλο που θα σταθεί δίπλα σου ακόμα και όταν εκατό άτομα είναι εναντίων σου.
16. Το να τα παρατάς δεν σημαίνει πάντα ότι είσαι αδύναμος, μερικές φορές σημαίνει ότι είσαι δυνατός και έξυπνος αρκετά ώστε να το αφήσεις πίσω και να προχωρήσεις.
17. Μην λες ότι δεν έχεις αρκετό χρόνο. Έχεις ακριβώς τον ίδιο αριθμό ωρών ανά ημέρα που δόθηκαν και στους Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson, Albert Einstein κλπ.
18. Αν πραγματικά θέλεις να κάνεις κάτι, μπορείς να βρεις ένα τρόπο. Αν δεν θέλεις, θα βρεις μια δικαιολογία.
19. Μην επιλέγεις αυτόν που είναι όμορφος στον κόσμο. Διάλεξε αυτόν που κάνει τον κόσμο σου όμορφο.
20. Ο έρωτας δεν είναι επιλογή. Το να μείνεις ερωτευμένος είναι.
21. Η αληθινή αγάπη δεν σημαίνει να είστε αδιαχώριστοι. Είναι δυο άνθρωποι που είναι αληθινοί ο ένας στον άλλο ακόμα και όταν είναι χώρια.
22. Όταν είσαι απασχολημένος ψάχνοντας για το τέλειο άτομο, πιθανόν θα χάσεις το ατελές άτομο που θα μπορούσε να σε κάνει απόλυτα ευτυχισμένο.
23. Ποτέ μην κάνεις κάτι μόνιμα ανόητο μόνο και μόνο επειδή είσαι προσωρινά αναστατωμένος.
24. Μπορείς να μάθεις σπουδαία πράγματα από τα λάθη σου όταν δεν είσαι απασχολημένος με το να τα αρνείσαι.
25. Στη ζωή, αν δεν ρισκάρεις τίποτα, ρισκάρεις τα πάντα.
26. Όταν σταματήσεις να κυνηγάς τα λάθος πράγματα δίνεις στα σωστά πράγματα την ευκαιρία να σε πιάσουν.
27. Κάθε ένα πράγμα που έχει συμβεί στη ζωή σου σε προετοιμάζει για ένα γεγονός που δεν έχει έρθει ακόμα.
28. Δεν υπάρχει τίποτα το ευγενές στο να είσαι ανώτερος από κάποιο άλλο πρόσωπο. Η αληθινή ευγένεια είναι το να είσαι ανώτερος από το άτομο που ήσουν κάποτε.
29. Το να προσπαθείς να είσαι κάποιος άλλος είναι χάσιμο του ατόμου που είσαι πραγματικά.
30. Ποτέ δεν θα γίνεις αυτό που θέλεις να γίνεις αν συνεχίσεις να κατηγορείς όλους τους άλλους για αυτό που είσαι τώρα.
31. Οι άνθρωποι είναι περισσότερο αυτό που κρύβουν από αυτό που δείχνουν.
32. Μερικές φορές οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται τα πράγματα που κάνουν οι άλλοι για αυτούς, μέχρι τη στιγμή που σταματάνε να τα κάνουν.
33. Μην ακούς τι λένε οι άνθρωποι, δώσε βάση σε αυτά που κάνουν.
34. Το να είσαι μόνος δεν σημαίνει ότι είσαι μοναχικός και το να είσαι μοναχικός δεν σημαίνει ότι είσαι μόνος.
35. Η αγάπη δεν έχει να κάνει με το σεξ, το να πηγαίνεις φανταχτερά ραντεβού ή να επιδεικνύεσαι. Έχει να κάνει με το να είσαι με ένα άτομο που σε κάνει ευτυχισμένο με τέτοιο τρόπο που κανένα άλλο δεν μπορεί.
36. Ο καθένας μπορεί να έρθει στη ζωή σου και να σου πει πόσο πολύ σε αγαπάει. Χρειάζεται κάποιος πραγματικά ιδιαίτερος για να μείνει στη ζωή σου και να σου δείξει πόσο πολύ σε αγαπάει.
37. Κάψε τα κεριά, χρησιμοποίησε τα καλά σεντόνια, φόρεσε τα ακριβά εσώρουχα. Μην τα φυλάς για ειδικές περιπτώσεις. Σήμερα είναι ειδική περίπτωση.
38. Αγάπα και εκτίμησε τους γονείς σου. Συχνά είμαστε τόσο απασχολημένοι στο να μεγαλώνουμε, που ξεχνάμε ότι και αυτοί επίσης μεγαλώνουν.
39. Όταν αρχίσεις να συμβιβάζεις τον εαυτό σου και το ήθος σου για τους ανθρώπους γύρω σου, είναι καιρός να αλλάξεις τους ανθρώπους γύρω σου.
40. Μάθε να αγαπάς τον εαυτό σου πρώτα, αντί να αγαπάς την ιδέα του να σε αγαπάνε οι άλλοι.
41. Όταν κάποιος σου λέει «Έχεις αλλάξει», μπορεί απλά να σημαίνει ότι σταμάτησες να ζεις τη ζωή σου με τον δικό τους τρόπο.
42. Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος άλλος λάθος για να είσαι εσύ σωστός.
43. Να είσαι χαρούμενος. Να είσαι ο εαυτός σου. Αν δεν αρέσει στους άλλους, άστους. Η ευτυχία είναι επιλογή. Η ζωή δεν είναι το να ευχαριστείς τους πάντες.
44. Όταν είσαι χαρούμενος, οι φίλοι σου ξέρουν ποιος είσαι. Όταν είσαι στις μαύρες σου, ξέρεις ποιοι είναι οι φίλοι σου.
45. Μην ψάχνεις για κάποιον που θα λύσει όλα σου τα προβλήματα. Ψάξε για κάποιον που θα τα αντιμετωπίσει μαζί σου.
46. Αν περιμένεις ο κόσμος να είναι δίκαιος μαζί σου απλά επειδή εσύ είσαι δίκαιος, κοροϊδεύεις τον εαυτό σου. Είναι σαν να περιμένεις ένα λιοντάρι να μην σε φάει, απλά επειδή δεν το έφαγες εσύ.
47. Άσχετα με το πόσο καλά ή άσχημα τα πας, ξύπνα κάθε μέρα ευγνώμων για τη ζωή σου. Κάποιος κάπου αλλού παλεύει απεγνωσμένα για τη δική του.
48. Η μικρότερη πράξη καλοσύνης αξίζει περισσότερο από την ωραιότερη πρόθεση.
49. Πολλοί άνθρωποι είναι τόσο φτωχοί, που το μόνο πράγμα που έχουν είναι τα χρήματα.
50. Μάθε να εκτιμάς τα πράγματα που έχεις πριν σε αναγκάσει ο χρόνος να εκτιμήσεις τα πράγματα που κάποτε είχες.
51. Όταν επιλέγεις να δεις το καλό στους άλλους, καταλήγεις να βρίσκεις το καλό στον εαυτό σου.
52. Δεν πνίγεσαι από την πτώση στο νερό. Πνίγεσαι με το να μένεις εκεί.
53. Είναι καλύτερα να γνωρίζεις και να είσαι απογοητευμένος από το ποτέ να μην ξέρεις και να αναρωτιέσαι.
54. Υπάρχουν πράγματα που δεν θέλουμε να συμβούν αλλά πρέπει να αποδεχτούμε, πράγματα που δεν θέλουμε να ξέρουμε αλλά πρέπει να μάθουμε και άνθρωποι με τους οποίους δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς, αλλά πρέπει να αφήσουμε πίσω.
55. Η ευτυχία δεν εξαρτάται από το τι συμβαίνει γύρω σου, αλλά από το τι συμβαίνει μέσα σου. Οι περισσότεροι άνθρωποι εξαρτώνται από τους άλλους για να αποκτήσουν ευτυχία, αλλά η αλήθεια είναι ότι η ευτυχία έρχεται πάντα από μέσα.
56. Αν πεις την αλήθεια, γίνεται μέρος του παρελθόντος σου. Αν πεις ψέματα, γίνεται μέρος του μέλλοντος σου.
57. Αυτό που κάνεις κάθε μέρα έχει περισσότερη σημασία από αυτό που κάνεις μια φορά στο τόσο.
58. Δεν μπορείς να ξεκινήσεις το επόμενο κεφάλαιο της ζωής σου, αν συνεχίζεις να διαβάζεις ξανά και ξανά το τελευταίο σου.
59. Τα πράγματα αποδεικνύονται καλύτερα για τους ανθρώπους που κρατάνε το καλύτερο από τα πράγματα που εμφανίζονται.
60. Αν δεν σου αρέσει κάτι, άλλαξε το. Αν δεν μπορείς να το αλλάξεις, άλλαξε τον τρόπο που σκέφτεσαι για αυτό.
Νέο ποιμενάρχη έχει από την Τρίτη 30 Μαϊου η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ζηλανδίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εξέλεγε για νέο Μητροπολίτη Νέας Ζηλανδίας τον Αρχιμ. Μύρων Κτιστάκη.
Ο νέος Μητροπολίτης Νέας Ζηλανδίας Μύρων, είναι Ιεροκήρυκας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης, ενώ φοιτά στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης από το 2012.
Επίσης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι Μητροπολίτης πρ. Νέας Ζηλανδίας Αμφιλόχιος, εξελέγη με το τίτλο της Ι.Μ. Γάνου και Χώρας.
Η χειροτονία του νέου Μητροπολίτου Νέας Ζηλανδίας, το πιθανότερο είναι να γίνει στις 11 Ιουλίου 2018.
Βιογραφικό Σημείωμα
Θεοφιλεστάτου Εψηφισμένου Μητροπολίτου Νέας Ζηλανδίας κ. Μύρωνος (Κτιστάκη)
Ο Θεοφιλέστατος Εψηφισμένος Μητροπολίτης Νέας Ζηλανδίας κ. Μύρων (Κτιστάκης), γεννήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1969.
Μετά την ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών του στο Ηράκλειο, έλαβε το πτυχίο από το Γεωργικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1993 και πραγματοποίησε Μεταπτυχιακές σπουδές στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων.
Το 1996 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Αγκαράθου. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1997.
Το 2001 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος, χειροθετήθηκε Αρχιμανδρίτης και έλαβε το πτυχίο της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το 2012 έλαβε το πτυχίο του Τμήματος Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Είναι τελειόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Υπηρέτησε ως Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ζηλανδίας. Διετέλεσε Ηγουμενοσύμβουλος της Ιεράς Μονής Αγκαράθου και εκπρόσωπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης στη Συνοδική Επιτροπή επί του Θρησκευτικού Τουρισμού.
Υπηρέτησε ως εφημέριος διαφόρων Ενοριών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης και του Μετοχίου Ζωοδόχου Πηγής «Ελεούσης» της Ιεράς Μονής Αγκαράθου.
Από το έτος 2015 κατείχε τη θέση του Ιεροκήρυκος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης. Ομιλεί την Αγγλική γλώσσα.
Μετέσχε σε διάφορα διεθνή και πανελλήνια συνέδρια και εκπροσώπησε την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης σε διάφορες περιστάσεις και εκδηλώσεις