Η 21χρονη φοιτήτρια Ελένη Τοπαλούδη, προσπαθούσε μέχρι την ύστατη στιγμή να γλιτώσει από τα χέρια των κατηγορούμενων, που την πέταξαν τραυματισμένη στη θάλασσα στη Ρόδο για να την «ξεφορτωθούν».
Η Ελένη τους μιλούσε συνεχώς για να την αφήσουν
Οι δύο κατηγορούμενοι για τη δολοφονία της, περιέγραψαν στην απολογία τους με κάθε λεπτομέρεια τα όσα συνέβησαν στην εξοχική κατοικία του 21χρονου Ροδίτη καθώς και τις τελευταίες στιγμές του θύματος.
Τα όσα είπαν είναι τόσο συγκλονιστικά που «λύγισαν» ακόμη και την ανακρίτρια
Σύμφωνα με όσα είπαν, το θύμα τους μιλούσε συνεχώς, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να τους εκφοβίσει για να την αφήσουν και να τη μεταφέρουν στο νοσοκομείο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κατηγορούμενοι είπαν στην ανακρίτρια ότι η κοπέλα αρχικά τους απείλησε ότι θα τους καταδώσει την Αστυνομία.
Τότε, οι δυο δράστες, σύμφωνα με τα όσα κατέθεσαν, φοβήθηκαν και αποφάσισαν να την «ξεφορτωθούν» πετώντας την στα βράχια και στη θάλασσα προκειμένου να προκαλέσουν τον πνιγμό της.
Τα τελευταία λόγια της
Η 21χρονη όμως, προσπάθησε ως και την ύστατη στιγμή να τους αλλάξει γνώμη, λέγοντάς τους ότι εάν το μάθει ο πατέρας της, θα ψάξει να τους βρει.
«Θα σας βρει ο πατέρας μου αφήστε με να φύγω» ήταν τα τελευταία της λόγια πριν ο 21χρονος Έλληνας και ο 19χρονος Αλβανός την πετάξουν στη θάλασσα για να εξασφαλίσουν μια για πάντα την σιωπή της.
Ένας αρχαϊκός ναός στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να ξαναθαφτεί. Ακούγεται αδιανόητο. Ποια είναι η δικαιολογία; Η ανάδειξη του μνημείου είναι ακριβή. Αλήθεια, τι μας θυμίζει;
Μα, αν δεν κάνω λάθος, αυτός ήταν ο λόγος που χάθηκε μέρος του ανακτόρου του Γαλερίου κάτω από οκταόροφες πολυκατοικίες την δεκαετία του ’60. Αυτός ήταν ο λόγος που με τον ίδιο τρόπο και την ίδια εποχή χάθηκε οριστικά ο Ιππόδρομος της Θεσσαλονίκης, μνημείο μνήμης όσο και ιστορίας της πόλης καθώς εκεί είχαν σφαγιαστεί χιλιάδες Θεσσαλονικείς από τον Θεοδόσιο – αλήθεια μνημείο για τα θύματα αυτά πότε θα κάνουμε; Αυτός ήταν ο λόγος που το 2005 χάθηκαν οι δυο μεγάλες καμαρόσκεπες δεξαμενές του Μεγάλου Κωνσταντίνου στην Ολυμπιάδος. Αντίστοιχη θα ήταν η λογική για την καταστροφή του ελληνιστικού ναού του Σέραπι, που διατηρούσε ανέπαφη την κρύπτη του και πιθανά βρισκότανε στην πλατεία Αντιγονιδών. Ίσως να εφάπτονταν και με τον αρχαϊκό ναό που η εφορεία αρχαιοτήτων της πόλης ζητά να καταχωθεί και ας είμαστε ειλικρινείς…να χαθεί για πάντα.
Είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη των χαμένων μνημείων; Η φτωχομάνα που από ένδεια δεν μπορεί να σώσει τα μνημεία της; Και αν όλα τα προηγούμενα ήταν για κάποιους λιγότερα σημαντικά – επειδή ήταν ρωμαϊκά ή μη θρησκευτικά βυζαντινά, τώρα έχουμε έναν αρχαϊκό ναό του 6ου αιώνα π.χ. με πολλά αρχιτεκτονικά μέλη να διατηρούνται σε καλή κατάσταση. Ποιος μπορεί να τεκμηριώσει επιστημονικά ότι δεν πρέπει να μείνει στην επιφάνεια και να είναι επισκέψιμος; Υπάρχει κάποιο μνημείο της πόλης που να καταχώθηκε και να αποκαλύφθηκε αργότερα;
Να κρατήσουμε στην επιφάνεια τα δώρα που μας προσφέρει αυτή η πόλη από το πλούσιο παρελθόν της. Αν η ένδεια είναι ο λόγος να τα θάψουμε, ας δούμε τι κάνουν άλλοι σε αυτή την περίπτωση.
Η Αίγυπτος, από όπου είχε έρθει στην Ελλάδα ο Σεράπις, έχασε τον τουρισμό της μετά την αραβική άνοιξη και την βίαιη καταστολή της. Για να ξανακερδίσει τους τουρίστες της, έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για νέες αρχαιολογικές ανακαλύψεις. Η ένδεια γίνεται εκεί λόγος ανάδειξης και όχι κατάχωσης μνημείων.
Το μνημείο αυτό της πόλης πρέπει να αναδειχθεί και η αρχαιολογική έρευνα να επεκταθεί. Συν τω χρόνω και τα άλλα τμήματά του θα αποκαλυφθούν. Πιθανότατα θα βρούμε και άλλα μνημεία στην υποβαθμισμένη αυτή σήμερα γωνιά του κέντρου, που λέγεται ότι ήταν η περιοχή των αρχαίων ιερών. Θα δημιουργηθεί έτσι ένας νέος αρχαιολογικός πόλος έλξης στην πόλη. Αν γίνει ο ναός επισκέψιμος και συνεχίσει η αρχαιολογική έρευνα, αυτή η όμορφη γειτονία με τα πολλά διατηρητέα κτίσματα έχει την ευκαιρία να ανακτήσει μέρος της χαμένης της αίγλης και ποιότητας ζωής. Είναι μια ευκαιρία για την πόλη. Ας την αδράξουμε.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο: https://parallaximag.gr/thessaloniki/poli-ton-chamenon-mnimeion-kai-efkairionhttps://parallaximag.gr/thessaloniki/poli-ton-chamenon-mnimeion-kai-efkairion
Aμακιγιάριστη και με αφτιασίδωτο λόγο, η εκρηκτική Βάνα απαντά σε όλα με ειλικρίνεια και αμεσότητα: φλερτάρει με τον Δήμο Γλυφάδας όχι για το δημαρχιλίκι, αλλά με όραμα για μια καθαρή, ευρωπαϊκή πόλη, αγαπά τα λάθη και τις ρυτίδες της και δηλώνει ότι θα «φύγει» όταν εκείνη το θελήσει, παρόλο που ακόμη και ο καρκίνος είναι ερωτευμένος μαζί της
Οπως το περίμενα. Χειμαρρώδης, σαρωτική, ορμητική. Οπως το υποπτευόμουν. Αυθεντική, ειλικρινής, έτοιμη να απαντήσει σε όλα. Μα σε όλα. Και σας βεβαιώ. Η κουβέντα με τη Βάνα Μπάρμπα, μέσα στις ελάχιστες από όσες έχω κάνει σε πολλές πρωτεύουσες της Ευρώπης και σε όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Τόσο αποκαλυπτική. Περισσότερο πεθαίνεις.
Από το τηλέφωνο μού είπε: «Μόλις τώρα φτιάχνω αβγά με λουκάνικα». Και συνέχισε: «Ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θα διεκδικήσω τον Δήμο της Γλυφάδας. Οραμα γα μια καθαρή, ευρωπαϊκή πόλη, ναι. Δημαρχιλίκι μάλλον όχι». Και ολοκλήρωσε: «Μετά χαράς να τα πούμε, αλλά σε παρακαλώ να βρεθούμε στο μοναδικό ίσως ευρωπαϊκό σημείο της Αθήνας. Φυσικά στου “Zonar’s”». Ηρθε στην ώρα της, δύο το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης. Ηρθε επιμελώς ατημέλητη. Επιμελώς άβαφη. Και στα μαύρα ντυμένη. Γιατί έτσι; «Είμαι αρκετά μεγάλη…».
– Ε, όχι και τόσο μεγάλη… «Είμαι σχεδόν άφραγκη και δεν έχω τόσα ώστε να είμαι φτιαγμένη. Δεν το έχω ανάγκη».
Από πού αρχίζεις μια κουβέντα με τη Βάνα Μπάρμπα; Με κάθε θηλυκή ύπαρξη που σέβεται και αγαπάει τα λάθη της; Μα φυσικά από τα ζώδια: «Είμαι Ψάρι με Κριό και την Αφροδίτη στον Υδροχόο. Γι’ αυτό είμαι βαθιά και αθεράπευτα συναισθηματική. Πρωτόγονα συναισθηματική. Σπάω πόρτες. Δεν είμαι τακτικίστρια, δεν είμαι άνθρωπος του νου. Οπως γράφει ο μεγιστοτεράστιος Νίκος Καζαντζάκης στην “Ασκητική”, ο νους βολεύεται, η καρδιά ποτέ».
Πρώτη εντύπωση η αμεσότητά της. Δεύτερη, η καθαρότητα του λόγου της. Τρίτη, το υποδειγματικό συντακτικό της.
– Πολλά λάθη; «Αφθονα. Τα αγαπάω. Τα λατρεύω. Οπως τώρα που αποφάσισα να δώσω συνέντευξη σε σένα. Ξέρω ότι θα εκτεθώ. Σε αυτόν που κάποτε με τα σχόλιά του με ξέσκιζε. Τώρα παίρνω την εκδίκησή μου».
– Σε ξέσκιζα με τα σχόλια επειδή όλοι, έτσι κι εγώ, σε ποθούσαμε και δεν σε είχαμε. «Μ’ αρέσει η ειλικρίνειά σου. Το πιστεύω και το κρατάω».
«Ημουν ένα τρόπαιο…
Ενα αλαζονικό, κακομαθημένο πλάσμα»
– Κάποιος φίλος μου είπε ότι η Βάνα δεν είναι η Μπελούτσι της Ελλάδας, αλλά η Μόνικα είναι η Βάνα της Ιταλίας.
Χαμογέλασε, κολακεύτηκε, το προσπέρασε και συνέχισε: «Αλλο πράγμα η αγάπη, άλλο ο έρωτας. Ο έρωτας είναι το πρωτόγονο ένστικτο. Ο ερωτισμός είναι πρωτογονισμός. Και τότε, στα νιάτα μου, ήμουν ερωτευμένη με τον εαυτό μου. Και ήμουν ερωτευμένη με τον εαυτό μου γιατί προκαλούσε ακατανίκητο πόθο σε όλα τα αρσενικά, σε κάθε άνδρα. Τώρα που τα έχασα όλα αυτά, τώρα καταλαβαίνω το λάθος μου. Οταν χάνεις τα νιάτα σου χάνεις και μέρος της ομορφιάς σου. Τι μένει; Η αγάπη».
Η Βάνα, επί σειρά ετών, πολλών ετών, η επιτομή του ερωτισμού, του πόθου, της φαντασίωσης και του αχαλίνωτου σεξουαλικού οργίου. Παιδιά, να το ομολογήσουμε, κακό δεν κάνει. «Ο θαυμασμός και η πλημμυρίδα σεξουαλικών φαντασιώσεων που προκαλούσα με έκαναν περισσότερο αλαζονική, περισσότερο νάρκισσο. Τώρα πιστεύω πως τυχεροί είναι εκείνοι που αγαπούν, όχι εκείνοι που αγαπιούνται. Εγώ αγαπιόμουν. Ετσι δεν είχα την πείνα της αγάπης. Ημουν ένα τρόπαιο. Και πάντα ήμουν με τον εαυτό μου… Ενα κακομαθημένο, όμορφο πλάσμα. Αυτό ήμουν. Από τα τριάντα εφτά, με τη μητρότητα και τη γέννηση της κόρης μου, όλα αυτά άλλαξαν. Εφυγε και ο ναρκισσισμός και ο εγωισμός. Τότε, στο βαθύ παρελθόν, κοιτούσα και πήγαινα μόνο με γοητευτικούς άνδρες της εξουσίας. Τώρα κοιτάζω την ψυχή και τα αισθήματα».
Το μυαλό μου πέταξε στην αρχαιότητα. Και μπροστά μου «είδα» τη Βάνα σαν μία από τις πιο επιθυμητές και θανατηφόρες εταίρες της Αθήνας.
– Πότε άρχισαν τα «τσιμπολογήματα»; Πότε εκτοξεύτηκαν οι μετοχές σου;
«Από τις πρώτες κινηματογραφικές εμφανίσεις μου. Από την πρώτη που ήταν στο “Βίος και Πολιτεία” του Νίκου Περάκη, τον Πέδρο Αλμοδόβαρ της Ελλάδας. Αλλά πού να τον καταλάβουμε εμείς οι Βαλκάνιοι; Ολα είναι παρεξηγημένα σ’ αυτόν τον τόπο. Α, και κάτι άλλο. Τα “τσιμπολογήματα” άρχισαν όταν έκανα την πρώτη μου διαφήμιση πλασάροντας το απορρυπαντικό Essex με τη φράση «το Essex πλένει υπέροχα»».
– Φαντάζομαι να το κατάλαβες και να το εκμεταλλεύτηκες αυτό.
«Αστειεύεσαι. Στην αρχή ήμουν τούβλο. Τοίχος. Φαντάσου, ενώ ήδη είχα κερδίσει τον τίτλο της Μις Ελλάς, εγώ για το μεροκάματο εργαζόμουν σε ένα διάσημο για εκείνη την εποχή καφέ-μπαρ του Κολωνακίου, τα “Νούφαρα”. Ημουν τόσο, μα τόσο αθώα. Μέχρι τα τριάντα. Ισως κάτι λιγότερο».
– Λένε ότι οι άνδρες επειδή είναι μο@@όδουλοι γι’ αυτό είναι και μεγάλα θύματα. Και πως η γυναίκα με το σεξ είναι η πιο ακλόνητη, η πιο μεγάλη, η πιο κερδοσκοπική μηχανή από συστάσεως της ανθρωπότητας.
«Εσείς το λέτε. Οι άνδρες το λένε. Γιατί σας αρέσει να παίζετε τον ρόλο του θύματος. Τον ρόλο του πρωταγωνιστή. Αυτά λένε και πολλές αμερικανικές ταινίες για να απενοχοποιούν τους άνδρες. Το σεξ είναι ένστικτο. Είναι ζωώδες όπως η πείνα. Τα αρσενικά αισθάνονται την ανάγκη να μας γεμίζουν ενοχές. Πως δηλαδή η γυναίκα χειρίζεται το σύμπαν».
– Μα δεν το χειρίζεται;
«Τελικά το χειρίζεται. Γιατί; Μα επειδή πέφτουν στην παγίδα της γυναίκας-συζύγου. Το “σύζυγος” είναι επάγγελμα. Η γυναίκα που γεννάει, η γυναίκα που υποτάσσεται στον άνδρα της. Είναι κι αυτό μια εργασία. Οπως πολλές άλλες. Μια εργασία που πληρώνεται αδρά. Αλλά να ξέρεις. Μια τέτοια “σύζυγος” δεν αγαπάει. Και κάτι ακόμα. Οι μεγάλοι έρωτες δεν φοράνε νυφικό. Γι’ αυτό δεν συμβιβάστηκα. Γι’ αυτό δεν παντρεύτηκα. Γι’ αυτό δεν πιστεύω στον γάμο».
«Τρεις φορές. Τρεις μεγάλοι έρωτες με χάραξαν. Ομως μία ήταν η πιο μεγάλη. Ο δάσκαλός μου. Η μεγάλη, αξέχαστη αγάπη μου».
– Αξέχαστη;
«Αξέχαστη και αξεπέραστη. Και είναι αξεπέραστη επειδή ακόμα δεν έχει φθαρεί μέσα μου».
– Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν μπροστά σε πεντακόσιους δημοσιογράφους από κάθε γωνιά της Γης είχε πει στο Φεστιβάλ του Βερολίνου: «Οποια σταρ ισχυριστεί ότι δεν πήγε με τον συμπρωταγωνιστή της και τον παραγωγό ή σκηνοθέτη της λέει ψέματα».
«Συμφωνώ και το προσυπογράφω. Ετσι ακριβώς είναι. Και όχι μόνο στις μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ, αλλά και στις μικρές, τις δικές μας. Αλλωστε πολλοί παραγωγοί και σκηνοθέτες κατέληξαν στην αγκαλιά κάποιας πρωταγωνίστριας».
«Αθλιος και χυδαίος ο Χάρβεϊ Γουάινστιν»
– Και τότε; Δεν είναι σοκαριστική και υποκριτική αυτή η καμπάνια από πολλές διάσημες μεγαλομπεμπέκες εναντίον του Χάρβεϊ Γουάινστιν;
«Το παιχνίδι είναι στημένο. Οταν εκείνος ήταν πανίσχυρος, όλες αυτές έκαναν την πάπια. Τώρα το θυμήθηκαν. Αλλά δεν φταίνε μόνο αυτές. Φταίει και ο ίδιος γιατί έδωσε δικαιώματα. Γιατί εκμεταλλεύτηκε την εξουσία του. Ο νόμος της ανταποδοτικότητας. Του ανταποδίδονται όλα αυτά που έχει κάνει. Και έχει κάνει αίσχη».
– Είναι αλήθεια ότι σου την έπεσε και ότι εσύ τον απέκρουσες;
«Μα@@κίες. Μερικοί συνάδελφοί σου γράφουν με τα πόδια. Δεν έχω πει κάτι τέτοιο. Απλώς είχα περιγράψει την πρώτη μου εμπειρία μετά την τελετή όταν το “Mediterraneo” είχε κερδίσει Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Παραγωγής».
(Η Βάνα, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Ναπολιτάνου Γκαμπριέλε Σαλβατόρε που γυρίστηκε το 1991 στο Καστελόριζο, σε ρόλο θεσπέσιας πόρνης.)
Βάνα Μπάρμπα: «Ο Τσίπρας είναι συμπαθής. Ενα παιδί πολύ αληθινό»
Aμακιγιάριστη και με αφτιασίδωτο λόγο, η εκρηκτική Βάνα απαντά σε όλα με ειλικρίνεια και αμεσότητα: φλερτάρει με τον Δήμο Γλυφάδας όχι για το δημαρχιλίκι, αλλά με όραμα για μια καθαρή, ευρωπαϊκή πόλη, αγαπά τα λάθη και τις ρυτίδες της και δηλώνει ότι θα «φύγει» όταν εκείνη το θελήσει, παρόλο που ακόμη και ο καρκίνος είναι ερωτευμένος μαζί της
ADVERTISING
Οπως το περίμενα. Χειμαρρώδης, σαρωτική, ορμητική. Οπως το υποπτευόμουν. Αυθεντική, ειλικρινής, έτοιμη να απαντήσει σε όλα. Μα σε όλα. Και σας βεβαιώ. Η κουβέντα με τη Βάνα Μπάρμπα, μέσα στις ελάχιστες από όσες έχω κάνει σε πολλές πρωτεύουσες της Ευρώπης και σε όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Τόσο αποκαλυπτική. Περισσότερο πεθαίνεις.
Από το τηλέφωνο μού είπε: «Μόλις τώρα φτιάχνω αβγά με λουκάνικα». Και συνέχισε: «Ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θα διεκδικήσω τον Δήμο της Γλυφάδας. Οραμα γα μια καθαρή, ευρωπαϊκή πόλη, ναι. Δημαρχιλίκι μάλλον όχι». Και ολοκλήρωσε: «Μετά χαράς να τα πούμε, αλλά σε παρακαλώ να βρεθούμε στο μοναδικό ίσως ευρωπαϊκό σημείο της Αθήνας. Φυσικά στου “Zonar’s”». Ηρθε στην ώρα της, δύο το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης. Ηρθε επιμελώς ατημέλητη. Επιμελώς άβαφη. Και στα μαύρα ντυμένη. Γιατί έτσι; «Είμαι αρκετά μεγάλη…».
– Ε, όχι και τόσο μεγάλη… «Είμαι σχεδόν άφραγκη και δεν έχω τόσα ώστε να είμαι φτιαγμένη. Δεν το έχω ανάγκη».
Από πού αρχίζεις μια κουβέντα με τη Βάνα Μπάρμπα; Με κάθε θηλυκή ύπαρξη που σέβεται και αγαπάει τα λάθη της; Μα φυσικά από τα ζώδια: «Είμαι Ψάρι με Κριό και την Αφροδίτη στον Υδροχόο. Γι’ αυτό είμαι βαθιά και αθεράπευτα συναισθηματική. Πρωτόγονα συναισθηματική. Σπάω πόρτες. Δεν είμαι τακτικίστρια, δεν είμαι άνθρωπος του νου. Οπως γράφει ο μεγιστοτεράστιος Νίκος Καζαντζάκης στην “Ασκητική”, ο νους βολεύεται, η καρδιά ποτέ».
Πρώτη εντύπωση η αμεσότητά της. Δεύτερη, η καθαρότητα του λόγου της. Τρίτη, το υποδειγματικό συντακτικό της.
– Πολλά λάθη; «Αφθονα. Τα αγαπάω. Τα λατρεύω. Οπως τώρα που αποφάσισα να δώσω συνέντευξη σε σένα. Ξέρω ότι θα εκτεθώ. Σε αυτόν που κάποτε με τα σχόλιά του με ξέσκιζε. Τώρα παίρνω την εκδίκησή μου».
– Σε ξέσκιζα με τα σχόλια επειδή όλοι, έτσι κι εγώ, σε ποθούσαμε και δεν σε είχαμε. «Μ’ αρέσει η ειλικρίνειά σου. Το πιστεύω και το κρατάω».
«Ημουν ένα τρόπαιο…
Ενα αλαζονικό, κακομαθημένο πλάσμα»
– Κάποιος φίλος μου είπε ότι η Βάνα δεν είναι η Μπελούτσι της Ελλάδας, αλλά η Μόνικα είναι η Βάνα της Ιταλίας.
Χαμογέλασε, κολακεύτηκε, το προσπέρασε και συνέχισε: «Αλλο πράγμα η αγάπη, άλλο ο έρωτας. Ο έρωτας είναι το πρωτόγονο ένστικτο. Ο ερωτισμός είναι πρωτογονισμός. Και τότε, στα νιάτα μου, ήμουν ερωτευμένη με τον εαυτό μου. Και ήμουν ερωτευμένη με τον εαυτό μου γιατί προκαλούσε ακατανίκητο πόθο σε όλα τα αρσενικά, σε κάθε άνδρα. Τώρα που τα έχασα όλα αυτά, τώρα καταλαβαίνω το λάθος μου. Οταν χάνεις τα νιάτα σου χάνεις και μέρος της ομορφιάς σου. Τι μένει; Η αγάπη».
Η Βάνα, επί σειρά ετών, πολλών ετών, η επιτομή του ερωτισμού, του πόθου, της φαντασίωσης και του αχαλίνωτου σεξουαλικού οργίου. Παιδιά, να το ομολογήσουμε, κακό δεν κάνει. «Ο θαυμασμός και η πλημμυρίδα σεξουαλικών φαντασιώσεων που προκαλούσα με έκαναν περισσότερο αλαζονική, περισσότερο νάρκισσο. Τώρα πιστεύω πως τυχεροί είναι εκείνοι που αγαπούν, όχι εκείνοι που αγαπιούνται. Εγώ αγαπιόμουν. Ετσι δεν είχα την πείνα της αγάπης. Ημουν ένα τρόπαιο. Και πάντα ήμουν με τον εαυτό μου… Ενα κακομαθημένο, όμορφο πλάσμα. Αυτό ήμουν. Από τα τριάντα εφτά, με τη μητρότητα και τη γέννηση της κόρης μου, όλα αυτά άλλαξαν. Εφυγε και ο ναρκισσισμός και ο εγωισμός. Τότε, στο βαθύ παρελθόν, κοιτούσα και πήγαινα μόνο με γοητευτικούς άνδρες της εξουσίας. Τώρα κοιτάζω την ψυχή και τα αισθήματα».
Το μυαλό μου πέταξε στην αρχαιότητα. Και μπροστά μου «είδα» τη Βάνα σαν μία από τις πιο επιθυμητές και θανατηφόρες εταίρες της Αθήνας.
– Πότε άρχισαν τα «τσιμπολογήματα»; Πότε εκτοξεύτηκαν οι μετοχές σου;
«Από τις πρώτες κινηματογραφικές εμφανίσεις μου. Από την πρώτη που ήταν στο “Βίος και Πολιτεία” του Νίκου Περάκη, τον Πέδρο Αλμοδόβαρ της Ελλάδας. Αλλά πού να τον καταλάβουμε εμείς οι Βαλκάνιοι; Ολα είναι παρεξηγημένα σ’ αυτόν τον τόπο. Α, και κάτι άλλο. Τα “τσιμπολογήματα” άρχισαν όταν έκανα την πρώτη μου διαφήμιση πλασάροντας το απορρυπαντικό Essex με τη φράση «το Essex πλένει υπέροχα»».
– Φαντάζομαι να το κατάλαβες και να το εκμεταλλεύτηκες αυτό.
«Αστειεύεσαι. Στην αρχή ήμουν τούβλο. Τοίχος. Φαντάσου, ενώ ήδη είχα κερδίσει τον τίτλο της Μις Ελλάς, εγώ για το μεροκάματο εργαζόμουν σε ένα διάσημο για εκείνη την εποχή καφέ-μπαρ του Κολωνακίου, τα “Νούφαρα”. Ημουν τόσο, μα τόσο αθώα. Μέχρι τα τριάντα. Ισως κάτι λιγότερο».
– Λένε ότι οι άνδρες επειδή είναι μο@@όδουλοι γι’ αυτό είναι και μεγάλα θύματα. Και πως η γυναίκα με το σεξ είναι η πιο ακλόνητη, η πιο μεγάλη, η πιο κερδοσκοπική μηχανή από συστάσεως της ανθρωπότητας.
«Εσείς το λέτε. Οι άνδρες το λένε. Γιατί σας αρέσει να παίζετε τον ρόλο του θύματος. Τον ρόλο του πρωταγωνιστή. Αυτά λένε και πολλές αμερικανικές ταινίες για να απενοχοποιούν τους άνδρες. Το σεξ είναι ένστικτο. Είναι ζωώδες όπως η πείνα. Τα αρσενικά αισθάνονται την ανάγκη να μας γεμίζουν ενοχές. Πως δηλαδή η γυναίκα χειρίζεται το σύμπαν».
– Μα δεν το χειρίζεται;
«Τελικά το χειρίζεται. Γιατί; Μα επειδή πέφτουν στην παγίδα της γυναίκας-συζύγου. Το “σύζυγος” είναι επάγγελμα. Η γυναίκα που γεννάει, η γυναίκα που υποτάσσεται στον άνδρα της. Είναι κι αυτό μια εργασία. Οπως πολλές άλλες. Μια εργασία που πληρώνεται αδρά. Αλλά να ξέρεις. Μια τέτοια “σύζυγος” δεν αγαπάει. Και κάτι ακόμα. Οι μεγάλοι έρωτες δεν φοράνε νυφικό. Γι’ αυτό δεν συμβιβάστηκα. Γι’ αυτό δεν παντρεύτηκα. Γι’ αυτό δεν πιστεύω στον γάμο».
«Τρεις φορές. Τρεις μεγάλοι έρωτες με χάραξαν. Ομως μία ήταν η πιο μεγάλη. Ο δάσκαλός μου. Η μεγάλη, αξέχαστη αγάπη μου».
– Αξέχαστη;
«Αξέχαστη και αξεπέραστη. Και είναι αξεπέραστη επειδή ακόμα δεν έχει φθαρεί μέσα μου».
– Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν μπροστά σε πεντακόσιους δημοσιογράφους από κάθε γωνιά της Γης είχε πει στο Φεστιβάλ του Βερολίνου: «Οποια σταρ ισχυριστεί ότι δεν πήγε με τον συμπρωταγωνιστή της και τον παραγωγό ή σκηνοθέτη της λέει ψέματα».
«Συμφωνώ και το προσυπογράφω. Ετσι ακριβώς είναι. Και όχι μόνο στις μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ, αλλά και στις μικρές, τις δικές μας. Αλλωστε πολλοί παραγωγοί και σκηνοθέτες κατέληξαν στην αγκαλιά κάποιας πρωταγωνίστριας».
«Αθλιος και χυδαίος ο Χάρβεϊ Γουάινστιν»
– Και τότε; Δεν είναι σοκαριστική και υποκριτική αυτή η καμπάνια από πολλές διάσημες μεγαλομπεμπέκες εναντίον του Χάρβεϊ Γουάινστιν;
«Το παιχνίδι είναι στημένο. Οταν εκείνος ήταν πανίσχυρος, όλες αυτές έκαναν την πάπια. Τώρα το θυμήθηκαν. Αλλά δεν φταίνε μόνο αυτές. Φταίει και ο ίδιος γιατί έδωσε δικαιώματα. Γιατί εκμεταλλεύτηκε την εξουσία του. Ο νόμος της ανταποδοτικότητας. Του ανταποδίδονται όλα αυτά που έχει κάνει. Και έχει κάνει αίσχη».
– Είναι αλήθεια ότι σου την έπεσε και ότι εσύ τον απέκρουσες;
«Μα@@κίες. Μερικοί συνάδελφοί σου γράφουν με τα πόδια. Δεν έχω πει κάτι τέτοιο. Απλώς είχα περιγράψει την πρώτη μου εμπειρία μετά την τελετή όταν το “Mediterraneo” είχε κερδίσει Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Παραγωγής».
(Η Βάνα, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Ναπολιτάνου Γκαμπριέλε Σαλβατόρε που γυρίστηκε το 1991 στο Καστελόριζο, σε ρόλο θεσπέσιας πόρνης.)
«Εκεί λοιπόν, στη δεξίωση που ακολούθησε της τελετής, γιατί όπως ξέρεις η Miramax των αδελφών Γουάινστιν ήταν η εταιρεία παραγωγής, ο Χάρβεϊ, αυτός που κατηγορείται για όλες αυτές τις χυδαιότητες, εμφανίστηκε με ξεκούμπωτο πουκάμισο, χωρίς ζώνη, να βρωμοκοπάει αλκοόλ, περιφερόμενος σαν ζωντανή χυδαιότητα. Μου την έπεσε, όπως την έπεφτε σε όποια έβρισκε μπροστά του».
– Τόσο χυδαίος, τόσο άθλιος;
«Αυτός είναι ο ακριβής χαρακτηρισμός, “άθλιος”. Αθλιος και άθλος. Κοίτα, φίλε μου, παιχνίδι της γλώσσας. Κολοσσιαία η διαφορά ανάμεσα στην αθλιότητα και τον άθλο».
– Η τόσο μεγάλη διεθνής δημοσιότητα δεν «εξοφλήθηκε» όσο άξιζε εδώ στα πάτρια εδάφη;
«Καθόλου μάλιστα. Αρχισαν οι χλευασμοί, οι σαρκασμοί και οι πλακίτσες. Οπως, ας πούμε, “η Βάνα έχει μπάρμπα στην Κορώνη”. Με σταύρωσαν. Φαντάσου ότι μετά από τα Οσκαρ , ο μοναδικός ρόλος που μου προσφέρθηκε είναι κάποιας όμορφης που ανεβαίνει στα τραπέζια και χορεύει ζεϊμπέκικο. Να πέσουν να με φάνε. Τόσο κομπλεξικοί. Το κόμπλεξ των Ελλήνων. Γιατί εσύ και όχι ο άλλος…».
– Μεγάλωσες στην επαρχία, έτσι δεν είναι;
«Στα Γιάννενα. Καταπιεσμένη, Σχεδόν “σφραγισμένη”. Στα δεκαεφτά μου την κοπάνησα νύχτα με κατεύθυνση τα καλλιστεία».
– Οπου έπρεπε να δώσεις για να πάρεις… «Να κάνω τι;».
– Χαρούλες;
«Πλάνη. Η Βάνα δεν έκανε χαρούλες. Τα ανταλλάγματα ήταν μεγάλα. Πολύ μεγάλα».
– Οπως; «Σπίτια. Σου κάνει; Και πολύ περισσότερα. Επρεπε, όμως, να ήταν κάτι μοιραίο, ένας μεγάλος έρωτας».
– Πιστεύεις ότι ο έρωτας έχει διάρκεια; Φαντάζομαι να ξέρεις ότι μετά από τρία χρόνια η σεξουαλική, η σαρκική επιθυμία έχει τελειώσει. Τότε πάμε για άλλη.
«Ακριβώς έτσι. Γι’ αυτό δεν πιστεύω στη μονογαμία. Είμαι εναντίον της μονογαμίας. Η κ@@λα είναι αντίδραση ζωική. Είναι ένστικτο. Οπως η πείνα. Δεν μπορείς να μείνεις με έναν. Αδύνατον. Ομως η αγάπη και το συναίσθημα εμπεριέχουν χρόνο. Οπως το καλό κρασί. Οσο παλιώνει τόσο βγάζει περισσότερα αρώματα».
Στον λάκκο των τεκνών με τον Βολανάκη
– Περίπτωση ειλικρίνειας;
«Η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα προκύπτουν από μεγάλες προσωπικότητες. Οπως, για παράδειγμα, η περίπτωση του Μίνωα Βολανάκη. Μέγιστη σκηνοθετάρα, μέγιστη προσωπικοτάρα. Κι αυτός αξέχαστος και ανεπανάληπτος, Θυμάμαι που για ξεκάρφωμα με έπαιρνε μαζί του στα Εξάρχεια ώστε να τσιμπήσουν τα τεκνά κι έτσι να “τσιμπολογήσει” κι εκείνος. Εγώ στον λάκκο των λεόντων των τεκνών. Κάπως έτσι πορεύονται οι μεγάλοι και πλήρως ελευθερωμένοι».
– Ποια η βαθύτερη, η ανεκπλήρωτη επιθυμία σου;
«Να βρω κάποιον να τον αγαπήσω. Εναν σύντροφο που θα είναι και φίλος. Να εγκαταλείψω το εγώ μου για κάποιον άλλο».
– Τόσο μεγάλη λαχτάρα;
«Εχω να ερωτευτώ εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Οσο και η ηλικία της κόρης μου. Η μητρότητα με κέρδισε. Η αγάπη και ο έρωτας με έχασαν. Καιρός να αναγεννηθώ μέσα μου. Είμαι έτοιμη. Είναι αλήθεια πως αγαπώ τη μοναχικότητά μου. Ομως άλλο πράγμα τα συναισθήματα, ο άνθρωπος, ο σύντροφος. Οπως έλεγε και ο Μενέλαος Λουντέμης, η αγάπη μετριέται με ό,τι απαρνιέται κανείς για χάρη της».
«Λάθος του Ψηνάκη, αλλά μερίδιο ευθύνης έχουν και οι ψηφοφόροι του»
– Σχετικά με τη Γλυφάδα και την υποψηφιότητα για τον δήμο της πόλης;
«Δεν το έχω αποφασίσει. Μάλλον δεν θα το κάνω. Το μοναδικό πράγμα που με ενδιαφέρει είναι η πόλη, αυτή η γη της επαγγελίας. Να την πεζοδρομήσουμε. Να κυκλοφορούν όλοι με ποδήλατα. Να μεταδίδονται επουράνιες μελωδίες. Γι’ αυτό και η κίνηση που έχω οργανώσει ονομάζεται “Γλυφάδα όμορφη πόλη”. Πάντα αφοσιωμένη πλήρως σε αυτό τον σκοπό. Ανιδιοτελώς. Χωρίς σκοπό “κατάληψης” της δημαρχίας».
– Να σου πω ότι μετά την απαράδεκτη συμπεριφορά του φίλου σου Ηλία Ψηνάκη όλοι είναι κουμπωμένοι σχετικά με τις υποψηφιότητες από celebrities. «Μεγάλο το λάθος του».
– Μεγάλο; Σχεδόν εγκληματικό. «Να ξέρεις πάντως ότι πολλές φορές ο πολιτικός κινδυνεύει από τις ομάδες που τον περιβάλλουν. Αυτές μπορεί να σε καταστρέψουν».
– Πάντως εκείνος έχει επιλέξει τα μέλη των ομάδων του.
«Σωστά. Αλλά μερίδιο ευθύνης έχουν και οι ψηφοφόροι του».
– Οπως οι ψηφοφόροι του Τσίπρα που τώρα εύχονται να τους είχε κοπεί το χέρι;
«Διαφωνώ. Ο Τσίπρας είναι συμπαθής. Ενα παιδί πολύ αληθινό. Με λάθος προσδοκίες. Που πίστεψε ότι το όραμά του θα μπορούσε να υλοποιηθεί αν κατάφερνε να βρεθεί στην εξουσία. Πλάνη. Ομως ενοχλούμαι αφάνταστα όταν όλοι αυτοί, να μην τους χαρακτηρίσω, ρίχνουν τα πάντα στις πλάτες του Τσίπρα. Αυτοί οι καπεταναίοι που έριξαν το καράβι στα βράχια και το βούλιαξαν. Ελεος!».
Η ώρα πλησίαζε για το φινάλε. Ο χρόνος κυλούσε. Ακούγεται υπερβολική, αιρετική. Κι όμως, είναι πειστική. Εχει δίκιο. Το σεξ έρχεται και φεύγει. Η αγάπη και τα αισθήματα μένουν. Η Βάνα των πολλών ταχυτήτων: «Τώρα, σ’ αυτή τη φάση ωριμότητας της διαδρομής μου, τώρα λοιπόν μπορώ να πω ότι αγαπώ τις ρυτίδες μου, τα χρόνια μου. Τώρα μπορώ να πω ότι ποτέ δεν θα γίνω φερέφωνο της όποιας ανίατης αρρώστιας και των γηρατειών. Θα φύγω όρθια. Θα φύγω αγκαλιά με την ευθανασία. Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν, ούτε στον καρκίνο, να με δω συρρικνωμένη και παραμορφωμένη. Αλλωστε ακόμα και ο καρκίνος είναι ερωτευμένος μαζί μου. Πάει, τέλειωσε, το έχω αποφασίσει. Θα πεθάνω όποτε εγώ αποφασίσω».
«Ναι» στην κατάργηση του μέτρου της περικοπής των συντάξεωνλένε όλα τα κόμματα της Βουλής και η επίμαχη διάταξη αναμένεται να ψηφιστεί ομόφωνα την Τρίτη από την Ολομέλεια της Βουλής.
Η κυβέρνηση δια στόματος Τάσου Πετρόπουλου και Κατερίνας Παπανάτσιου ανέφεραν πως διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες και επιτέθηκαν στη ΝΔ ότι οι προτάσεις της φέρνουν τον όλεθρο στο ασφαλιστικό σύστημα.
Παρά τη συναίνεση στην ψήφιση του άρθρου για τη μη περικοπή των συντάξεων, το κλίμα φορτίστηκε αρκετές φορές στη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή, ενδεικτικό του πολωμένου πολιτικού κλίματος. Ο υφυπουργός Εργασίας εκτός από τη ΝΔ έβαλε στο στόχαστρό του και τη ΔΗΣΥ, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Στην παρέμβασή του επιτέθηκε στον Ευάγγελο Βενιζέλο ότι με δηλώσεις, παρεμβάσεις και συνεντεύξεις του τασσόταν υπέρ της περικοπής των συντάξεων για λόγους αξιοπιστίας απέναντι στους εταίρους.
«Ψεύτη» τον αποκάλεσε ο Γιάννης Κουτσούκος με συνέπεια να ανάψουν τα αίματα. «Όχι σε μένα αυτά, είσαι αυθάδης, είναι ντροπή να αποκαλείς εμένα ψεύτη, θα μιλάς με ευγένεια μαζί μου», απάντησε σε οργισμένο ύφος ο κ. Πετρόπουλος, ο οποίος επέμεινε ότι τόσο ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, όσο και στελέχη της ΝΔ ήταν υπέρ της περικοπής των συντάξεων.
Σε εξίσου υψηλούς τόνους συνέχισε ο Γιάννης Κουτσούκος, κατηγορώντας τον υφυπουργό Εργασίας για διαστρέβλωση των θέσεων του Ευάγγελου Βενιζέλου. Υπενθύμισε μάλιστα, πως τον περασμένο Ιούνιο ο Ευάγγελος Βενιζέλος επιχειρηματολόγησε υπέρ της πρότασης νόμου της ΔΗΣΥ για τη μη περικοπή των συντάξεων. «Η θέση του ήταν καθαρή, ότι το μέτρο της περικοπής δεν χρειάζεται», είπε ο κ. Κουτσούκος με τον κ. Πετρόπουλο να απαντά με αποσπάσματα από συνεντεύξεις του κ. Βενιζέλου που αποδείκνυαν –όπως σημείωσε- το αντίθετο.
Ο Τάσος Πετρόπουλος που δέχθηκε, μια ημέρα νωρίτερα, σφοδρή επίθεση από τον αντιπρόεδρο της ΑΔΕΔΥ για το ζήτημα των νέων συνταξιούχων, χαρακτήρισε ψεύδη τα όσα είπε ο Δημήτρης Μπράτης. Προς επίρρωση μάλιστα, των ισχυρισμών του παρουσίασε περιπτώσεις που δείχνουν πως υπήρξαν αυξήσεις σε 620.000 περιπτώσεις συνταξιούχων.
Αμετανόητοι και με απίστευτο κυνισμό, οι δύο νεαροί που κατηγορούνται ότι βίασαν και δολοφόνησαν την άτυχη φοιτήτρια Ελένη Τοπαλούδη, προσπαθούν να διώξουν από πάνω τους τις ευθύνες.
Την Παρασκευή εξετάστηκαν πρόσωπο με πρόσωπο και όπως δείχνουν τα στοιχεία, προσπάθησαν να σώσουν τους εαυτούς τους, ρίχνοντας ο ένας στον άλλον τις ευθύνες και αμαυρώνοντας τη μνήμη της άγρια δολοφονημένης κοπέλας, με τις περιγραφές τους για ερωτικές περιπτύξεις.
Αποκαλυπτικά είναι τα όσα είπε στο Newsit.gr ο Άκης Δημητριάδης, δικηγόρος του 21 ετών Έλληνα κατηγορούμενου, για τις απολογίες και την κατ’ αντιπαράθεση εξέταση των δύο νεαρών.
«Εκείνο το οποίο προέκυψε σήμερα, είναι ότι υπήρξε εκ διαμέτρου αντίθετη θέση των συγκατηγορουμένων, των δύο κατηγορουμένων. Ο συγκατηγορούμενος του πελάτη μου ανασκεύασε τη δική του κατάθεση ενώπιον της λιμενικής αρχής και ενώ είχε αποδεχθεί ότι ήταν από κοινού, τώρα το γύρισε ότι αποκλειστικά τις αποφάσεις τις πήρε ο πελάτης μου. Τη στιγμή που είχε κατατεθεί από τον πελάτη μου ότι αποκλειστικά υπεύθυνος για αυτές της πράξεις ήταν ο έτερος».
Σύμφωνα μάλιστα με τον δικηγόρο, οι απόψεις των δύο κατηγορουμένων είναι τόσο διαφορετικές, που στην παρούσα φάση, είναι αδύνατον να γίνει αναπαράσταση του εγκλήματος.
«Αναπαράσταση ουσιαστικά για να γίνει θα πρέπει να υπάρχει ομολογία. Πώς έγινε κάτι. Με δύο ανθρώπους που λένε ο ένας ότι το έκανε ο άλλος, ποιος θα αναπαραστήσει τι; Σήμερα (ο Αλβανός) δήλωσε ότι δεν είχε καμία απολύτως συμμετοχή. Ότι ήταν στο σημείο αλλά δεν έκανε κάτι».
Τι υποστηρίζουν οι δύο κατηγορούμενοι
Σύμφωνα με τον δικηγόρο, ένα σχόλιο της κοπέλας προς τον Αλβανό κατηγορούμενο, ήταν αρκετό για να γίνει το κακό. Σύμφωνα πάντα με τα όσα υποστηρίζει ο Έλληνας πελάτης του, ο Αλβανός άρχισε να χτυπάει την κοπέλα και στη συνέχεια αρνήθηκε να την μεταφέρει στο νοσοκομείο.
«(Ο Αλβανός) λέει (στην κατάθεσή του) ότι εγώ πανικοβλήθηκα και δεν μπόρεσα να κάνω κάτι. Από την άλλη ο πελάτης μου λέει ότι όταν έκανε κάποιο σχόλιο η κοπέλα αυτός (ο Αλβανός) έπαθε αμόκ και άρχισε να τη χτυπάει.
Εγώ τρομοκρατήθηκα και όταν του είπα τι κάνεις; Σταμάτα να πάμε στο νοσοκομείο, απειλήθηκα για τη ζωή μου. Ότι πρόσεξε καλά, θα σε καθαρίσει συγγενής μου έτσι και εγώ πάω φυλακή».
Όσο για την κατηγορία του βιασμού, ο δικηγόρος του 21χρονου Έλληνα λέει, ότι σύμφωνα με τον πελάτη του, ό,τι έγινε, έγινε με τη συναίνεση της φοιτήτριας. Υποστηρίζει επίσης, ότι ο Έλληνας και η κοπέλα, είχαν καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ, όχι όμως και ο Αλβανός νεαρός.
Και οι δύο νεαροί πάντως, προφυλακίστηκαν και όπως λέει ο δικηγόρος του Έλληνα, θα κρατηθούν χωριστά.
Οι αστυνομικοί μάλιστα, χρειάστηκε να φυγαδεύσουν τους κατηγορούμενους από τα δικαστήρια, για να ξεφύγουν από το εξαγριωμένο πλήθος.
Οι δύο νεαροί ηλικίας 19 και 21 ετών, κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση κατά συναυτουργία και για βιασμό από κοινού.
Για «αποκατάσταση των ελληνορωσικών σχέσεων σε νέα δεδομένα», κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές μετά την τρίωρη συνάντηση που είχε ο Αλέξης Τσίπρας με τον Βλαντίμιρ
Πούτιν στο Κρεμλίνο.
Το πλαίσιο αυτών των νέων δεδομένων, αλλά και της επίσκεψης, τέθηκε ήδη στον διάλογο που είχαν ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο Ρώσος Πρόεδρος μπροστά στις κάμερες κατά την έναρξη της συνάντησης τους και που ανέδειξε με τις δηλώσεις του στην κοινή συνέντευξη Τύπου σημειώνοντας ότι στόχος είναι οι σχέσεις που οικοδομήθηκαν με κόπο την περίοδο 2015-16 να παραμείνουν στις σταθερές ράγες.
Ο κ. Τσίπρας είπε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια νέα φάση σε σχέση με την περίοδο 2015-16 οπότε και υπήρξε η επανεκκίνηση των σχέσεων με τη Ρωσία, τότε που ο πρωθυπουργός είχε επισκεφθεί το Κρεμλίνο και στη συνέχεια την Αγία Πετρούπολη για το οικονομικό φόρουμ, ενώ αργότερα ο κ. Πούτιν είχε επισκεφθεί την Αθήνα. Επρόκειτο ουσιαστικά για αναφορά του πρωθυπουργού στην αποκατάσταση των σχέσεων μετά τις δυσκολίες του καλοκαιριού, λαμβάνοντας υπόψη και τα νέα δεδομένα που προκύπτουν το 2018-19.
Δηλαδή -όπως σημειώνει η ελληνική πλευρά- την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση και το μνημόνιο και μαζί με αυτό τον πιο δυναμικό ρόλο της που δίνει νέες ευκαιρίες για ρωσικές επενδύσεις. Αφετέρου, το ολοένα και πιο ασταθές διεθνές και περιφερειακό περιβάλλον, με τον ρόλο όμως της Ελλάδας ολοένα και πιο ενισχυμένο από άποψη διπλωματικής ισχύος και στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο, και την ίδια στιγμή το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον της Ρωσίας για την περιοχή.
Υπό αυτό το πρίσμα, σημειώνει η ελληνική πλευρά, η ατζέντα των συνομιλιών των κ.κ. Τσίπρα και Πούτιν επικεντρώθηκε ουσιαστικά σε δύο βασικούς τομείς: τον οικονομικό, τις διμερείς οικονομικές σχέσεις και τον διάλογο για τις περιφερειακές εξελίξεις. Αυτός ο διάλογος, σχολιάζει η Αθήνα, «γίνεται ολοένα και πιο ζωντανός, μπαίνουν και καινούρια θέματα». «Όσο η Ρωσία δείχνει περισσότερο ενδιαφέρον για την περιοχή και η Ελλάδα ενισχύει τον ρόλο της σε αυτήν, τόσο μπαίνουν και μεγαλύτερα ζητήματα στην ελληνορωσική ατζέντα», επισημαίνει, σχολιάζοντας μάλιστα ότι η σημερινή ήταν με διαφορά η πιο ουσιαστική συνάντηση με τη ρωσική πλευρά.
Η πλευρά της Αθήνας αναφέρει σε αυτό το πλαίσιο ότι πρώτη φορά μπήκε τόσο ανοικτά θέμα Τουρκίας και εξοπλιστικών και έγινε ανταλλαγή απόψεων, κάτι που έθεσε ευθέως και ανέδειξε ο Έλληνας πρωθυπουργός και στις δηλώσεις του. Επίσης, τέθηκε και ευρύτερο θέμα ανατολικής Μεσογείου που άρχισε να συζητείται με αφορμή τις δηλώσεις Ζαχάροβα την Πέμπτη για στρατικοποίηση της Κύπρου, κάτι που εντάσσεται στον ευρύτερο ερώτημα για το ποιος είναι ο ρόλος των ΗΠΑ στην Κύπρο και την Ελλάδα. Οι απαντήσεις του κ. Τσίπρα στο ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ επ' αυτού ήταν σαφείς.
Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και η Κύπρος έδωσαν το μήνυμα ότι το θέμα αυτό πρέπει να λήξει. Όσον αφορά στο Κυπριακό διατυπώθηκε μια ξεκάθαρη δήλωση αρχών, με τις διακηρυκτικές αυτές θέσεις να έχουν αξία, δεδομένου ότι σε μια τόσο μεταβατική περίοδο, και στην περιοχή και στην Κύπρο και στην Ελλάδα, είναι σημαντικό να δίνεται το μήνυμα ότι η Ρωσία είναι μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Συζήτηση έγινε επίσης και για την Ουκρανία και τους ελληνικούς πληθυσμούς στην περιοχή, στη Μαριούπολη και στην Κριμαία. Μπήκε το θέμα της Λιβύης που για την Ελλάδα έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία μετά την πρόσφατη Διάσκεψη του Παλέρμο αλλά και τη δραστηριοποίηση της Τουρκίας στη Λιβύη. Η ελληνική πλευρά επισημαίνει ότι συζήτηση έγινε και για τα Βαλκάνια, δεδομένων των εξελίξεων που φέρνει η Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά και η προσέγγιση με την Αλβανία με σκοπό την επίλυση θεμάτων, καθώς και οι εξελίξεις σε σχέση με το Κόσοβο και την Αλβανία.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός μίλησε στις δηλώσεις του για τη σημασία που έχει για τη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι είχε την ευκαιρία να το εξηγήσει αυτό στον Πρόεδρο Πούτιν. Χωρίς να σημαίνει ότι έχει αλλάξει η θέση της ρωσικής πλευράς επί του θέματος, επισημαίνεται η παρατήρηση ότι ενώ έγινε δημόσια αναφορά από τον πρωθυπουργό, δεν υπήρξε αναφορά από τον κ. Πούτιν. Είναι σαφές ότι η ρωσική πλευρά δεν επέλεξε σήμερα, στο πιο υψηλό επίπεδο, κατά τις κοινές δηλώσεις Πούτιν-Τσίπρα, να το αναδείξει. Τόσο αυτό το ζήτημα όσο και το θέμα των εκκλησιαστικών, η ρωσική πλευρά επέλεξε να μην το αναδείξει και να μην το θέσει ως θέμα στις ελληνορωσικές σχέσεις. «Γυρίσαμε σελίδα», σχολιάζει η ελληνική πλευρά όσον αφορά και στο θέμα του καλοκαιριού με τις αμοιβαίες απελάσεις, παραπέμποντας στις δηλώσεις του κ. Τσίπρα.
Σημαντικό κομμάτι της ατζέντας των συζητήσεων αποτέλεσε και το ενεργειακό. Η ενέργεια είναι ζήτημα με δύο πλευρές, το οικονομικό (εξ ου και η συμμετοχή στο επιτελείο του γγ Διεθνών Σχέσεων του ΥΠΕΞ, Ι. Μπράχου, αλλά και του Γιώργου Τσίπρα) και το γεωπολιτικό σκέλος. Το θέμα συζητήθηκε και από τις δύο πλευρές. Τόσο στην 11η Μεικτή Διυπουργική Επιτροπή Ελλάδας-Ρωσίας την Πέμπτη, όσο και στην γεωπολιτική του διάσταση. Συζητήθηκε όλος ο ενεργειακός χάρτης, από τη Βαλτική μέχρι την ανατολική Μεσόγειο, όλοι οι αγωγοί που βρίσκονται υπό σχεδιασμό ή υπό συζήτηση και όλες οι εκδοχές τους, σημειώνει η ελληνική πλευρά.
Από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι η πρόοδος του NordStream δημιουργεί νέα δεδομένα και για τον Turkish Stream. «Υπάρχουν εντός της Ε.Ε δύο μέτρα και δύο σταθμά κυρίως όταν προωθεί τον North 2, αλλά διαρκώς υπάρχουν κωλύματα σε σχέση με την επέκταση του αγωγού Turkish Stream προς την Ε.Ε. δια μέσου της Ελλάδας και της Ιταλίας», ανέφερε ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξη Τύπου.
Πρόσθεσε ότι «εκεί με την Ιταλία κρατάμε μια σταθερή στάση εντός της Ε.Ε και θεωρούμε ότι στα ζητήματα αυτά στο μέλλον θα υπάρξει κατανόηση και από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι δεν μπορούν να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά». Επισήμανε δε ότι «η Ελλάδα υποστηρίζει σταθερά την αρχή της διαφοροποίησης των πηγών και των διόδων ενέργειας, των πηγών προς την Ευρώπη και των διόδων», η οποία «όμως σημαίνει πολλαπλασιασμός των πιθανών πηγών και των διόδων και όχι αποκλεισμός κάποιων πηγών και κάποιων διόδων».
Όσον αφορά επίσης στο σκέλος της οικονομικής συνεργασίας, πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται υπό συζήτηση η δημιουργία ενός ρωσικού fund στην Ελλάδα, στα πρότυπα του ρωσικού fund στην Ιταλία, με συγκεκριμένο ρόλο σε σχέση με τη χρηματοδότηση έργων και πρότζεκτ. Επίσης συζητήθηκαν και συγκεκριμένα πρότζεκτ που σχετίζονται με υποδομές, μεταφορές και ενέργεια.
'Γω δεν φοβάμαι θάνατο
Και τάματα δεν κάνω
Ως ήμουνα πριν γεννηθώ
Θα γίνω σαν "πεθανω"
Αίμα και μνημες πρόγονων
Εκατο χιλιάδες χρονια
μετέφερα στα τέκνα μου
Κι εκείνα στα εγγόνια. .
......................
Κι όσο υπάρχει έρωτας
θα ζω κι εγώ αιώνια..
Και σε 200 χρόνια
Τα ξαναλεμε στα (σ)αλώνια .
Δημήτρης Παπαγεωργίου(Καλλέας)
Αθηνα
7 Δεκεμβρίου 2017 (ο β' στίχος)
Έργο του γνωστού καλλιτέχνη και επαγγελματία φωτογράφου
Συζητήθηκε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας αγωγή συνιδιοκτητών πολυκατοικίας για διαμέρισμα που μισθώνεται μέσω της πλατφόρμας Airbnb
Σε άγρια διαμάχη έχει εξελιχθεί η μίσθωση ενός διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας, μέσα από την πλατφόρμα Airbnb. Οι συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας έχουν γίνει «μαλλιά κουβάρια», με αποτέλεσμα η υπόθεση να φτάσει ενώπιον της ελληνικής Δικαιοσύνης.
Αιτία, όπως ανέφερε μάρτυρας κατά τη συζήτηση της αγωγής στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, είναι το γεγονός ότι στο διαμέρισμα περίπου 100 τ.μ., έχουν σημειωθεί δεκάδες περιστατικά που αναστατώνουν τη ζωή των κατοίκων, αφού σύμφωνα με την πλατφόρμα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 16 άτομα.
«Βλέπουμε άτομα να μπαινοβγαίνουν όλες τις ώρες, χτυπούν κουδούνια το βράδυ, χρησιμοποιούν συνέχεια το ασανσέρ, αλλά και ο θόρυβος στη σκάλα συνεχίζεται όλο το βραδυ. Άλλες φορές χτυπούν τις πόρτες μετά τα μεσάνυχτα για να τους δανείσουμε ανοιχτήρια, ενώ αφήνουν και ξεκλείδωτη την εξώπορτα, με αποτέλεσμα να μπαίνουν χρήστες ναρκωτικών μέσα στην πολυκατοικία» υποστήριξε συνιδιοκτήτρια και συνέχισε: «Είμαστε σε μία γενική αναστάτωση από τοτε που ξεκίνησε αυτή η ιστορία, γιατί ασχολούμαστε με την επιχείρηση του κυρίου, ποιοί μπαινουν και ποιοι βγαίνουν. Η όχληση ειναι διαρκής. Το ήθος της πολυκατοικίας αλλαξε από τότε που εντάχθηκε στο Airbnb».
Ως επιστέγασμα των οχλήσεων είναι περιστατικό που σύμφωνα με τη μάρτυρα, συνέβη την περίοδο των Χριστουγέννων του 2017. «Ήταν περίπου 15 άτομα, χούλιγκανς, Βαλκάνιοι αν θυμάμαι καλά, και έκαναν πάρτυ στο διαμέρισμα». Μάλιστα, όπως ανέφερε, ορισμένοι εξ αυτ πμ «κάθονταν ημίγυμνοι στο μπαλκόνι του διαμερίσματος», κάνοντας μεγάλη φασαρία και πίνοντας μπύρες. Η μάρτυρας κατέθεσε ότι τίθεται ζήτημα ασφάλειας των κατοίκων, ενώ η κατάχρηση των κοινοχρήστων υποδομών, όπως το ασανσέρ και η καθαριότητα, προκαλούν προσθετη οικονομική επιβάρυνση για το συνολο της πολυκατοικίας.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της εταιρίας που διαχειρίζεται το ακίνητο, υποστήριξε πως πρόκειται για μία σύννομη βραχυπρόθεσμη μίσθωση και δεν αποτελεί τουριστικό κατάλυμα. Επεσήμανε στο δικαστήριο ότι φέτος έχει εκμισθωθεί μέχρι σήμερα για 40 ημέρες, άρα η ενοικίαση δεν ειναι συχνή, καθώς και ότι από τους λογαριασμούς των κοινοχρήστων δεν προκύπτει αύξηση λόγω πρόσθετων βλαβών. Τέλος, ανέφερε ότι ο ίδιος αλλά κι φιλοξενούμενοι έχουν δεχθεί την απρεπή συμπεριφορά ιδιοκτητών, με αποτέλεσμα να καταφύγει στην αστυνομία.
Ένα δεδομένο ιστορικό γεγονός, ότι η μητέρα του Ρωμηού άρχοντα της Ηπείρου, Γεωργίου Καστριώτη, οι Αλβανοί τον αποκαλούν με το παρατσούκλι που του έδωσαν οι Τούρκοι «Σκεντέρμπεης», δηλαδή Αλέξανδρος (στα αραβικά «Ισκέντερ») Μπέης, επειδή η γενναιότητά του ήταν σαν του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ήταν Σέρβα, έχει εξοργίσει τους αμόρφωτους Αλβανούς εθνικιστές.
Την ιστορική αυτή αλήθεια τόλμησε να επαναλάβει ο πολιτικός αναλυτής Μουσταφά Νάνο, ο οποίος σε νέο βιβλίο του έγραψε ότι η μητέρα του Εθνικού Ήρωα των Αλβανών, Σκεντέρμπεη ήταν σέρβικης καταγωγής και προσθέτει ότι και ο γιος του Σκεντέρμπη παντρεύτηκε την κόρη του δεσπότη της Σερβίας, Γερίνα Παλαιολόγου.
Πριν μερικά χρόνια, ο δημοσιογράφος και πολιτικός αναλυτής Μουσταφά Νάνο είχε
προκαλέσει σάλο στην Αλβανία, ειδικά στους εθνικιστικούς κύκλους, δηλώνοντας σε συνέντευξή του ότι η μητέρα του Σκεντέρμπεη τον οποίο οι Αλβανοί θεωρούν Εθνικό τους Ήρωα, δεν ήταν Αλβανίδα, αλλά Σέρβα. Οι Αλβανοί εθνικιστές δεν μπορούσαν να ανεχθούν το γεγονός (σ.σ. ιστορικά αποδεδειγμένο) ότι η μητέρα του ήρωά τους να μην ήταν Αλβανίδα και είχαν εξαπολύσει επιθέσεις εναντίον του Νάνο.
Ούτε ο Σκεντέρμπεης ήταν Αλβανός
Ήταν Ηπειρώτης Έλληνας, όπως αδιάψευστα διακηρύσσουν οι ακόλουθες Ιστορικές Πηγές, που αποτελούν μνημειώδη ντοκουμέντα :
Ο Marini Barletii, πρώτος του Βιογράφος από την Σκόδρα (αρχές 16ου μ.Χ. αι.), τον αποκαλεί «Ηπειρώτη πρίγκηπα» και «Ηγεμόνα των Ηπειρωτών», ενώ ολόκληρη η βιογραφία αναφέρεται μόνο σε Ηπειρώτες και καθόλου σε Αλβανούς.
Επίσης, ο ίδιος ο Σκεντέρμπεης απευθυνόμενος προς τον ηγεμόνα του Τάραντα Ιωάννη Αντώνιο και προδίδοντας έτσι την καταγωγή και τα αληθινά του αισθήματα, γράφει:
«Οι προπάτορες ημών ήσαν Ηπειρώτες, εκ των οποίων ηγέρθη εκείνος ο Πύρρος του οποίου την ορμήν μόλις οι Ρωμαίοι ηδυνήθησαν να αντικρούσουν».
Παρομοίως ως απόγονος των Ηπειρωτών και όχι των Ιλλυριών αναφέρει σε επιστολή του προς τον Ιταλό Ursini το 1460.
Ακόμη προς τον Βασιλιά Αλφόνσον, μονάρχη της Αραγόνος, Νεαπόλεως και Σικελίας γράφει:
«Τω λαμπροτάτω και κραταιώ Βασιλεί Αλφόνσω, Μονάρχη της Αραγόνος, Νεαπόλεως και Σικελίας, Σκεντέρμπεης Πρίγκιψ των Ηπειρωτών χαίρειν τε και ευ πράττειν».
Ομιλώντας ενώπιον του Πάπα Παύλου Β’ τονίζει:
«Μετά την υποδούλωσιν της Ασίας και της Ελλάδος, μετά την σφαγήν των ηγεμονικών γόνων της Κων/πόλεως, της Τραπεζούντος… και την ερήμωσιν μεγίστου μέρους της Μακεδονίας και της Ηπείρου, απέναντι του αγρίου κατακτητού του αγωνιζομένου να συντρίψη τον σταυρόν, να ανυψώση επί του Καπιτωλίου την ημισέληνον και να πληρώση δούλων τον κόσμον όλον … μόνος εγώ ίσταμαι μετά των λειψάνων των στρατιωτών μου και μετά της μικράς μου επικρατείας…».
Υπήρξε κάτοχος της Ελληνικής Παιδείας και Γλώσσας, αφού από το μετερίζι του στέλνονταν έγγραφα γραμμένα στην Ελληνική γλώσσα.
Επιπλέον ο Τούρκος βιογράφος του Αλή Πασά, Αχμέτ Μουφίτ, γράφει για τον Καστριώτη:
«Το έτος 1443 δραπέτευσε από το οθωμανικό στρατόπεδο του Μοράβα ο Έλληνας ηγεμόνας Καστριώτης και πήγε στην έδρα των προγόνων του, την Κρόια».
Ιταλικές, Αγγλικές και Σουηδικές αναφορές θεωρούν τον Σκεντέρμπεη Έλληνα.
Έτσι ο Ιταλός A. Salvi στην τραγωδία του (1718) τον αναφέρει ως Έλληνα (Greco).
Ο Άγγλος C. Randall το 1810 τον αποκαλεί Έλληνα Ήρωα (Grecian Hero) και οι Σουηδοί Barrau αρχικά και Rudbeck αργότερα (1835) θεωρούν τον Γ. Καστριώτη Έλληνα.
Η Ιστορία του Γάλλου ιστορικού Παγανέλ (Paganel: Histoire de Scanderbey), που εκδόθηκε στο Παρίσι το 1855 τον αναφέρει ξεκάθαρα ως Έλληνα.
Ο Δανός Φραντς Ντε Ζεσσέν, στρατιωτικός ανταποκριτής της εφημερίδος «Le Temps» των Παρισίων, αμφιβάλλει για την αλβανική καταγωγή του Καστριώτου, τονίζοντας σε διάλεξή του:
«Ζήτημα δεν είναι, εάν και αυτός ο Σκεντέρμπεης δύναται να θεωρηθή Αλβανός, αφού ήτο υιός του Έλληνος μεγιστάνος Ιωάννου Καστριώτου και Σερβίδος πριγκιπίσσης».