Tuesday, October 30, 2012


Ένας 51χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του στις δύο τα ξημερώματα της Τετάρτης  σε μπαρ στη Νίκαια από πυροβόλο όπλο.  
Ο άτυχος άνδρας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διάρκεια επεισοδίου μεταξύ  θαμώνων σε μπαρ  στη συμβολή των οδών Μπελογιάννη και Καραϊσκάκη, ενώ ο δράστης αναζητείται.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
 

Ακούστε Τις Εκπομπες τπυ ΡΑΔΙΟ SBS


Ράδιο


Τα «απόνερα» Ημίωρο σόου Τράγκα στη δημόσια τηλεόραση


Της


ΠΟΠΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012 στα Αθηηναικά ΝΕΑ

Χρειαζόταν ο Γιώργος Τράγκας των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών, εκδότης εντύπων και όπως κι αν έχει μια «φωνή» που ουδέποτε έχει πάψει να ακούγεται σε αυτό το ευρύτατο εγχώριο μιντιακό πεδίο, να κληθεί και στην κρατική τηλεόραση, στην εκπομπή ΝΕΤ Σαββατοκύριακο, ώστε να περιβληθεί με τη δέουσα θεσμική επισημότητα η σπαραξικάρδια αφήγησή του για το πώς βρέθηκε να συμπεριλαμβάνεται το όνομά του στη φερόμενη ως λίστα Λαγκάρντ. Θύμα σκευωρίας φυσικά.Πάντως, ο κ. Τράγκας βρέθηκε στην πρωινή εκπομπή της ΝΕΤ με προσωπική πρόσκληση του διευθυντή ειδήσεων Αιμίλιου Λιάτσου. Για να χαρακτηρίσει ήδη από τα πρώτα λεπτά, μπροστά σε δύο δημοσιογράφους-ντεκόρ, το ελληνικό κράτος «ρουφιανομάγαζο», με «θεσμοθετημένη την ρουφιανιά», αφήνοντας κατόπιν να εννοηθεί ότι είναι «θύμα». Ενός «μαγειρέματος» της «λίστας». Και ενός «συστήματος», μιντιακοπολιτικού, που τον έβαλε στόχο επειδή «μιλάει πολύ». Αλλωστε αποτελεί τον βασικό πυρήνα του λαϊκισμού η επίθεση στο μιντιακό σύστημα, του οποίου μπορεί να αποτελεί ισχυρό κομμάτι ο κ. Τράγκας με το σύνολο των δραστηριοτήτων του σε ραδιοτηλεοπτικό και εκδοτικό χώρο, αλλά με μαεστρία εμφανίζει εαυτόν πάντα ως κυνηγημένο.Γιατί αν γνωρίζει κάτι άριστα ο κ. Τράγκας είναι την τεχνική της θεατρικής αφήγησης. Φρόντισε από το πρώτο λεπτό να πιάσει το νήμα από την αρχή, να αυτοπαρουσιαστεί στο κοινό, σαν να ήταν διαφορετικό από αυτό που τον ακούει και τον γνωρίζει όλα αυτά τα χρόνια, για το πώς ήταν στην ΕΡΤ παλαιότερα και έκανε εκπομπές και πως μετά που έφυγε δεν τον ξανακάλεσαν τα «επίσημα μίντια», μόνο το Mega επί Χατζηνικολάου, αυτόν που ακόμη και οι γερμανοί δημοσιογράφοι φροντίζουν να αναμεταδίδουν όσα λέει και η περιβόητη «Bild» του πήρε συνέντευξη τις προάλλες. Με το αναμφισβήτητο επικοινωνιακό του ταλέντο, έδωσε μια πραγματική παράσταση καθοδήγησης του αισθήματος του φιλοθεάμονος.Ηταν εξόριστος, είπε, από ένα σύστημα «σπιναλογκισμού» - μην ξεχνάμε ότι το «Νησί» υπήρξε το σίριαλ που με την ιστορία της Σπιναλόγκας προκάλεσε σπασμούς συγκίνησης στο φιλοθέαμον. Και αφού φρόντισε να προεξοφλήσει τη συγκίνηση των εύπιστων εκ του φιλοθεάμονος, επιδόθηκε στην αφήγηση ενός θριλερικού σεναρίου, με κατασκοπεία, εκβιασμούς και εσκεμμένη παραπλάνηση, πρώτα από τον υπάλληλο που έκανε την υποκλοπή. Ο οποίος, «στη βιασύνη του να υποκλέψει αρχεία για να εκβιάσει» - τους Γάλλους όχι τους Ελληνες - μπέρδεψε και «αρχεία του '90... μπορεί και του '80, μπορεί και από την Αλωση της Κωνσταντινουπόλεως», κ.λπ., κ.λπ.

ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ. Το θέμα όμως δεν είναι ο κ. Τράγκας, ο οποίος καταλαμβάνει εδώ και χρόνια άφθονο χώρο στη δημόσια σφαίρα για να εκθέτει τις απόψεις του, όπως αυτός νομίζει και χωρίς αντίλογο, αλλά η ΕΡΤ. Η οποία, αίφνης, ανοίγει τις πύλες της σε έναν παθιασμένο μαχητή του αντιμνημονιακού «μετώπου» - αλλά και ανέκαθεν ενταγμένο στον χώρο, που επέλεξε τον κ. Λιάτσο για διευθυντή ειδήσεων. Αλλά για να μην μπερδευτούμε με το ποιος είναι ποιος, κρατάμε μόνο ότι η ΕΡΤ σε μια τόσο φορτισμένη στιγμή του τόπου, περιέβαλε με θεσμική επισημότητα τη θεατρική αφήγηση του κ. Τράγκα, όπου ο ίδιος έχριζε κατά βούληση τους «δράκους» και τα «θύματα» - τον εαυτό του - γύρω από την υπόθεση μιας λίστας, που δεν έχει καν εξακριβωθεί αν είναι η ζητούμενη.

ΗΠΑ : Νεκρούς, τεράστιες ζημιές και πολλά προβλήματα αφήνει πίσω του ο τυφώνας Σάντι


Ένα μεγάλο μέρος της πόλης που δεν κοιμάται ποτέ βρίσκεται στο σκοτάδι, ενώ ο τυφώνας Σάντι συνεχίζει την καταστροφική του πορεία προς τα βορειοδυτικά. Πίσω του αφήνει νεκρούς, τεράστιες ζημιές και πολλά προβλήματα που ανατρέπουν για αρκετές μέρες τον τρόπο ζωής και εργασίας εκατομμυρίων Αμερικανών.
Μέχρι στιγμής, δώδεκα άτομα έχασαν τη ζωή τους στις βορειοανατολικές πολιτείες, ανάμεσά τους και δυο παιδιά στη Νέα Υόρκη, 11 και 13 ετών. Οι περισσότεροι θάνατοι προκλήθηκαν από πτώσεις δέντρων σε σπίτια και αυτοκίνητα.Εξαιτίας της ανόδου της στάθμης του νερού στον ωκεανό, καθώς και στα δυο ποτάμια, ανατολικά και δυτικά του Μανχάταν, αρκετές περιοχές του νησιού, η Γουόλ Στριτ, σταθμοί του μετρό, η σήραγγα που ενώνει το Μανχάταν με το Μπρούκλιν και πολλά άλλα μέρη της πόλης έχουν πλημμυρίσει σε τέτοιο μέγεθος για πρώτη φορά, ζωντανεύοντας στην κυριολεξία σκηνές από το ντοκιμαντέρ "Μια άβολη αλήθεια", του πρώην αντιπροέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, Αλ Γκορ, το οποίο αναφέρεται στις κλιματικές αλλαγές.Πριν λίγο, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μάικλ Μπλούμπεργκ, ανακοίνωσε ότι ο τυφώνας αναμένεται να υποχωρήσει γύρω στις 10 το πρωί (ώρα Ελλάδας). Ανέφερε επίσης ότι το ύψος του νερού είχε ανεβεί μέχρι τα 4,15 μέτρα στο νότιο μέρος του Μανχάταν και τώρα άρχισε να κατεβαίνει και να βρίσκεται κάτω από τα δυόμισι μέτρα. Ο κ. Μπλούμπεργκ κάλεσε τους κατοίκους της πόλης να μείνουν στα σπίτια τους, γιατί αόμη υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, κυρίως από ηλεκτρικά καλώδια που έχουν πέσει σε δρόμους και πεζοδρόμια.Περισσότερο από ενάμισι εκατομμύριο άτομα στην πολιτεία της Νέας Υόρκης είναι χωρίς ηλεκτρισμό και για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, ειδικά στις πλημμυρισμένες περιοχές, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν αρκετές μέρες.Πολλοί δρόμοι είναι κλειστοί από πλημμύρες ή πτώση πασάλων, δέντρων και μεγάλων αντικειμένων από κτίρια. Οι βορειοανατολικές πολιτείες κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Πολλές γέφυρες και σήραγγες έχουν κλείσει, όπως και όλα τα αεροδρόμια, ενώ το κόστος των ζημιών υπολογίζεται ότι μπορεί να ξεπεράσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια.Η ακτίνα του τυφώνα Σάντι καλύπτει απόσταση γύρω στα 160 χιλιόμετρα. Το επίκεντρό του ήταν η πολιτεία Νιου Τζέρσεϊ, κοντά στο Ατλάντικ Σίτι και χτύπησε την ξηρά γύρω στις 2 το πρωί (ώρα Ελλάδας). Οι ισχυροί άνεμοι, που σε μερικές περιοχές ξεπέρασαν τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, κατάστρεψαν εκατομμύρια δέντρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρχών. Οι βροχοπτώσεις και οι δυνατοί άνεμοι, με μικρότερη κάπως ένταση, θα συνεχιστούν και σήμερα.Ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Νέας Υόρκης (NYU) εκκενώνεται και αρκετά άλλα βρίσκονται σε κατάσταση επιφυλακής για κάθε ενδεχόμενο. Μια χαρακτηριστική εικόνα που προβάλλεται από τα αμερικανικά τηλεοπτικά δίκτυα είναι ένας γερανός που κρέμεται λόγω των ισχυρών ανέμων, σ' ένα καινούριο πανύψηλο κτίριο με πολυτελέστατα διαμερίσματα στο κεντρικό Μανχάταν, αναγκάζοντας τις αρχές να εκκενώσουν τα γύρω κτίρια και ένα ξενοδοχείο. Επίσης, κατέρρευσε η πρόσοψη ενός τετραώροφου κτιρίου, χωρίς να προκαλέσει τραυματισμούς.Κλειστά θα παραμείνουν και σήμερα τα σχολεία, δημόσιοι και ιδιωτικοί οργανισμοί, το Χρηματιστήριο, πολλές εταιρίες, τα θέατρα, ο ΟΗΕ, ενώ έχουν ακυρωθεί όλες οι εκδηλώσεις.
Στο μετρό
Επτά σήραγγες του μετρό της Νέας Υόρκης πλημμύρισαν από την άνοδο των υδάτων εξαιτίας του κυκλώνα Σαντι, ο οποίος έπληξε χθες το βράδυ την πόλη, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρία που διαχειρίζεται το μετρό, κάνοντας λόγο για την μεγαλύτερη καταστροφή στα 108 χρόνια λειτουργίας του.   "Το μετρό της Νέας Υόρκης λειτουργεί 108 χρόνια, αλλά ποτέ δεν είχαμε αντιμετωπίσει μια τόσο ολέθρια καταστροφή όπως αυτή της περασμένης νύχτας", δήλωσε ο Τζόζεφ Λιότα, διευθυντής της Metropolitan Transportation Authority (MTA).   Οι σήραγγες αυτές βρίσκονται κυρίως κάτω από το Ιστ Ρίβερ.   "Ο κυκλώνας Σάντι προκάλεσε χάος σε όλο το συγκοινωνιακό δίκτυο, σε κάθε συνοικία της περιοχής", τόνισε ο Λιότα και πρόσθεσε πως ο κυκλώνας προκάλεσε την πτώση δέντρων, την διακοπή της ηλεκτροδότησης και σοβαρές πλημμύρες σε αμαξοστάσια.   Το μετρό της Νέας Υόρκης διέκοψε τα δρομολόγια του από την Κυριακή το βράδυ. Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012 08:44 στον Αγγελιοφόρο Θεσσαλονίκης

Monday, October 29, 2012

Η Κλειτου στο "γυαλι" και η Μαριλένα στη.. σφαγή!!!

Κουλουβάχατα κατάντησε την Τηλεόραση της ΕΡΤ ο  Σαμαράς-  και τα τσιράκια των συνοδοιπόρων που δέχονται να συγκυβερνούν ελπίζοντες να τους προάγουν οι προστάτες τους σε ηγετες και της δεξιάς και της Αριστεράς... Έτσι ενώ έκοψαν για χάρη του ..ξυλάγγουρου Δ ένδοια (tovima.) και του ..παΛιάτσου , (Τους έκοψα γιατί σχολίαζαν τον Δένδια...)
 τα παιδιά απο την   «Πρωινή Ενημέρωση»  μας έφεραν Κυριακάτικα τον νεκρόφιλο και  σαδομαζοχοφαταούλα Γιωργο Τράκα ,που έπρεπε το μικρόφωνο πρό πολλού να το βάλλει εκει απ όπου ξεκινούν οι στοματικές του "αφοδεύσεις" (έτσι έλεγε χθες το ,,, το "χέσιμο" που του έκαναν Μητρόπουλος,Διαμαντάκου και άλλοι "συνάδελφοί" του) και όχι να βρωμίζει τον κόσμο όλο έναντι αδράς αμοιβής ..όπως έλεγε και ξαναέλεγε ότι έπαιρνε  απο τους αξιότιμους εκδότες  του τόπου μας..Κόκκαλη,Κοντομηνά, Αλαφούζο ..κουλουπού ..κλπ.
Κλικ'αρετε διπλά στη φωτογραφία του για να
δειτε το βίντεο ΄πατηστε εδω
www.palo.gr/cluster/multimedia/politikh-nea/628/?
clid=5971293&mid=70881

Και ενώ δειωχνουν  Σαραφογλου και πολλούς ακομα καλους δημοσιογράφους ,δίνουν "πρώτο τραπέζι πίστα" στην σούπερ αντικειμενική Τζουρναλίστα Κλειτου που  σε παγκόσμια κλίμακα παιρνει το βραβείο χαφιεδισμού και φανατισμού  με το να ρωτήσει τον Ικανότατο -και ουχί "παλιοδάμαλο"- "τι γινεται με τους ΠΑΣΟΚΟΥΣ δημοσιογράφους που πλημμύρισαν την ΕΡΤ.." /diktyon...
Παιδιά μπορει να ζουμε στου "διαόλου τη μάνα" αλλά σας βλέπουμε και σας.. "συχαινόμαστε" όταν πατε να μας σώσετε μ αυτούς που μας κατέστρεψαν και μας έφεραν σ αυτο το χάλι..
Δεν μας νοιάζει αν είστε διορισμένοι και ικανοί για όλα..   Αφήστε τους ανθρωπους που αγαπούν τη δημοσιογραφία να μας  ενημερώνουν ,και μη προκαλειτε με Χατζηδάκηδες ,Παυλόπουλους, Μειμαράκηδες, Βουλγαράκηδς, και ολους τους τραμπούκους που περισσότερο θυμίζουν ΕΡΕ παρα ...Πολιτική Άνοιξη!!

ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΠΟΔΩΝ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ "Ξεδοντιάζει" ΤΡΑΓΚΑ .. στα Νεα -Η κόκκινη φόρμα του Τράγκα και οι μυστικές υπηρεσίες.

Απεργίες από αύριο το πρωί στην ΕΡΤ

Ο Σάντι «χτυπάει» σε περιοχές του Νιού Τζέρσεϊ, της Νέας Υόρκης ...

ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ "Ξεδοντιάζει" ΤΡΑΓΚΑ .. στα Νεα -Η κόκκινη φόρμα του Τράγκα και οι μυστικές υπηρεσίες.


O  Τραγκας φωνάζει ότι γιαυτόν δόθηκε η λίστα στη δημοσιότητα απο το Βαξεβάνη

 Σκληρή κριτική στον Γιώργο Τράγκα ασκεί ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μητρόπουλος, με κείμενό του στην εφημερίδα «Τα Νέα», αναφερόμενος στο γεγονός ότι το όνομά του περιλαμβάνεται στην «λίστα Λαγκάρντ».

Από την πλευρά του ο Γιώργος Τράγκας υποστήριξε ότι ο λογαριασμός του στην HSBC έχει κλείσει από το 2001, τονίζοντας παράλληλα ότι έχει στην κατοχή του ηχογραφημένο ντοκουμέντο, σύμφωνα με το οποίο ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ, εισαγγελέας Ιωάννης Διώτης, αποκαλύπτει ότι η περιβόητη λίστα είναι κατασκευασμένη από μυστικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι στη λίστα περιλαμβάνεται και το όνομα του γιου του Γιώργου Τράγκα, Γιάννη.

Το πλήρες δημοσίευμα του Δημήτρη Μητρόπουλου

«Σκηνές από Χριστούγεννα του παρελθόντος σε ξένη πόλη – και πιο συγκεκριμένα στο Παρίσι.
Το εστιατόριο Αvenue επί της Avenue de Montaigne είναι μόλις δύο βήματα από τα Ηλύσια Πεδία. Είναι μοδάτο κι έχει διοπτροφόρους διανοουμένους, ζευγάρια προχωρημένης ηλικίας, αλλά και μοντέλες. Κάνει κρύο, αλλά τα τραπέζια στο πεζοδρόμιο είναι για τους καπνιστές. Σε αυτά πλησιάζει ένας γνωστός Έλληνας δημοσιογράφος με γκρίζα μαλλιά. Φοράει ολόσωμη κόκκινη φόρμα – από αυτές που επιλέγουν οι σκιέρ αν τυχόν χαθούν στα χιόνια ώστε να μπορεί να τους δει από ψηλά το ελικόπτερο.
Δεν είναι το είδος της αμφίεσης που ταιριάζει για το κέντρο του Παρισιού. Μάλλον για κανένα χιονοδρομικό τύπου Γκστάαντ είναι. Αλλά αυτός που τη φοράει νιώθει εμφανώς άνετος. Είναι μαζεμένος κι ευγενικός -έτσι λίγο σαν γατούλης τους. Η παρέα αποπνέει ακριβώς αυτό το είδος καλοζωίας που έχει προκύψει απότομα εκεί κοντά στα πενήντα. Η συνεννόηση με τον παρισινό σερβιτόρο γίνεται στα αγγλικά, ενώ δίνεται και εξήγηση ότι δεν θέλουν να φάνε - για έναν καφέ κι ένα γλυκό έχουν έρθει, αλλά και για να καπνίσουν.
Ο άνθρωπος με την κόκκινη ολόσωμη φόρμα είναι ο Γιώργος Τράγκας. Τη φορούσε γιατί προφανώς δεν είχε κανένα λόγο να αισθάνεται στόχος. Όχι μόνο γιατί ήταν εκτός Ελλάδος, αλλά γιατί αισθανόταν άτρωτος. Για όλους τους άλλους λόγους, αλλά, ας πούμε, και γιατί η λίστα Φαλσιανί ή Λαγκάρντ ή, εν πάση περιπτώσει, Ελλήνων καταθετών της τράπεζας HSBC στην Ελβετία είχε ήδη έρθει στην Ελλάδα πολλούς μήνες νωρίτερα. Και δεν είχε γίνει τίποτε.
Στην πραγματικότητα, η χώρα που είχε αφήσει πίσω του ο Τράγκας για να κάνει Χριστούγεννα στο ραφινάτο Παρίσι ήταν ό,τι πρέπει για αυτούς που έκαναν καριέρα στη δημόσια ζωή καταγγέλλοντας με τον πιο άγαρμπο τρόπο τους άλλους, χωρίς ποτέ κανείς να καταγγέλλει τους ίδιους. Η Ελλάδα του Τράγκα -και των ομοίων του- είναι μια διαρκής Ρουάντα χωρίς αίμα. Μπορείς να πετσοκόβεις και να χοντροράβεις χωρίς να λερώνεσαι - αν και ίσως γι' αυτό η φόρμα «après ski» να ήταν κόκκινη ώστε να μη φαίνονται οι λεκέδες.
ΔΕΝ χρειάζεται να υπενθυμίσει κανείς τους τηλεμονολόγους του Τράγκα ή τις κατά καιρούς ατζέντες του. Πρόσφατα είναι και αυτός υπέρμαχος κατά του Μνημονίου -κάπου πολύ στα πολύ δεξιά της ελληνικής Εδέμ. Τον ήθελε μάλιστα για εκπρόσωπο Τύπου του ΛΑΟΣ ο Γιώργος Καρατζαφέρης- θέση που πήρε τελικά ο Γιώργος Κύρτσος, αν και ήταν ο Τέρενς Κουίκ που μπήκε στη Βουλή με τους Ανεξάρτητους Έλληνες.
Συνεπώς, τα μελαγχολικά συμπεράσματα δεν περιορίζονται στο ενδυματολογικό ή τηλεοπτικό στυλ Τράγκα. Αλλά στο γεγονός ότι ως παράγων των ΜΜΕ που βρίσκεται ένα βήμα από την ενεργό πολιτική είναι -ας μην κοροϊδευόμαστε- μέλος της ελίτ αυτής της χώρας.
Το πώς και από ποιους συγκροτείται η ελίτ αυτή και τι χαρακτηριστικά έχει προσφέρεται για ακόμη πιο μελαγχολικά συμπεράσματα - ή μάλλον τροφοδοτεί την εθνική μας κατάθλιψη ελέω κρίσης».

Απάντηση του Γιώργου Τράγκα:
«Επειδή κάποιοι αφοδεύουν δημοσιογραφικά απέναντι σε μένα στα 63 μου. Επειδή ζω σε μία χώρα που δεν υπάρχει τίποτε νόμιμο η τίποτε που να σε προστατεύει είναι χώρα σε ζόφο σε κατοχή και προκειμένου να εξυπηρετούνται οι δυνάμεις κατοχής συνεργαζόμενες εφημερίδες ή συνεργαζόμενοι δημοσιογράφοι σε δίνουν κατ' ευθείαν χωρίς κουκούλα.
Ήθελα λοιπόν να ήξερα ποιούς Ελληνες εγώ πετσόκοψα, με ποιανών αίμα είμαι αιματοβαμμενος. Επειδή εγώ ως εύπορος δημοσιογράφος και μεγαλοπαραγωγός στράφηκα κατά του μνημονίου τα 3 τελευταία χρόνια ερχόμενος σε σύγκρουση ακόμη και με πολιτικούς φίλους μου ακόμη και με τα συμφέροντά μου είμαι για αφόδευση; Ε;
Αυτή είναι η δημοσιογραφία της κατοχής. Ειλικρινά σας μιλάω τίποτε δεν με έχει ενοχλήσει τις τελευταίες τρεις ημέρες όπως αυτό. Από που και ως που αγαπητέ κ. Μητρόπουλε. Ήξερα εγώ ότι είμαι σε συρραφή μυστικών υπηρεσιών. Εγώ πήρα συνέντευξη από τον κ. Διώτη κι αύριο θα παίξω το ηχογραφημένο όπου τον πιέζω και μου λέει ότι με μια ματιά θα καταλάβεις ότι είναι συρραφή μυστικών υπηρεσιών. Προϊόν».
Πηγη: metrogreece.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
 Η Κλειτου στο "γυαλι" και η Μαριλένα στη.. σφαγή!!!

Με τους Γκρικάνους της Κάτω Ιταλίας


Το συγκρότημα Encardia και η ταινία του Αγγελου Κοβότσου «Encardia, η πέτρα που χορεύει» μας οδηγούν στη ζωντανή μουσική και γλωσσική παράδοση των ελληνόφωνων του Σαλέντο
Με τους Γκρικάνους της Κάτω Ιταλίας
Oι Encardia με τη Φράνκα Ταραντίνο κοντά στο Οτραντο, σε ταραντέλα  

ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ
Γράφω στην πλατεία του Οστούνι, βόρεια του Μπρίντεζι. Ενα λευκό χωριό χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου που δεσπόζει σε μια θάλασσα από ελιές. Στο βάθος η Αδριατική. Φύγαμε χθες από την Πάτρα, με το πλοίο «Ionian Queen» των Endeavor Lines, καλεσμένοι του συγκροτήματος Encardia, του σκηνοθέτη της ταινίας «Encardia, η πέτρα που χορεύει» Αγγελου Κοβότσου και του παραγωγού της ταινίας Γιώργου Πουλίδη. Το προηγούμενο βράδυ στο πλοίο μαθήματα ταραντέλας από τον Βαγγέλη Παπαγεωργίουκαι τον Κώστα Κωνσταντάτο, «ψυχές» του Encardia. Χορέψαμε.
Ο Routard μου γράφει πως το Οστούνι μοιάζει με αλγερινή κάσμπα. Οχι. Είναι η Νότια Ιταλία. Η λευκότητα στον ήλιο, το μπαρόκ, η οπερατική ατμόσφαιρα. Βόλτα στο χωριό. Σταματάμε στο «L' Ulivo che canta» (Η ελιά που τραγουδάει), το υπόγειο εργαστήριο τουΤονίνο Τσούρλο, ξυλογλύπτη, μουσικού και ποιητή. Δουλεύει αποκλειστικά με το ξύλο της ελιάς, που το μεταμορφώνει. Οι Encardia τον ξέρουν. Τον προσκαλούν σε μία από τις συναυλίες τους, τις επόμενες ημέρες, στο χωριό Καλημέρα. Θα τον δούμε και στην ταινία του Κοβότσου.
Το βράδυ στη Σπέκια. Φθάνουμε γύρω στις 8.30 μ.μ. σε αυτό το καλοδιατηρημένο χωριό στον δρόμο προς τη μύτη του Λέτσε, τη Σάντα Μαρία ντι Λέουκα. Στο χωριό γίνεται το «Τσίνεμα ντελ Ρεάλε», ένα φεστιβάλ ντοκυμαντέρ που θα κλείσει με την ταινία του Κοβότσου. Η κεντρική πλατεία, όπου γίνεται το φεστιβάλ, στην εσωτερική αυλή του Καστέλο του χωριού, κανονικό σκηνικό. Εχει πέσει το σκοτάδι, ατμόσφαιρα χλιαρή, ένας γάμος στην εκκλησία, πυροτεχνήματα και παγωτό στο παγωτατζίδικο Μαρτινούτσι, που είναι μέσα στο Καστέλο. Καταπληκτική cassata siciliana.
Οι Encardia παίζουν στην πλατεία λίγο πριν από την προβολή της ταινίας του Κοβότσου. Κάνω μια μικρή συνέντευξη με τον Λουίτζι ντε Λούκα, αντιπρόεδρο του Puglia Film Commission, ενός τοπικού δημόσιου οργανισμού που χρηματοδοτεί ταινίες κάθε είδους με θέμα την Απουλία ή που γυρίζονται στην Απουλία, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και για την εμπλοκή τού τοπικού καλλιτεχνικού και τεχνικού δυναμικού. Βόλτα στο χωριό. Στη salumeria της κεντρικής πλατείας βλέπω για πρώτη φορά τα φρίζε, μεγάλα κροκάν ψωμιά που τα βρέχουν με ντομάτα, βασιλικό και τυρί, σαν τους δικούς μας τάκους. Αγοράζουμε μια σακούλα με μικρά φρίζε, τα φριζελίνε, με φοινόκιο, και τα τρώμε με μορταδέλα, συνοδεία τοπικής μπίρας.
Το θέμα του εφετινού φεστιβάλ είναι «Κρίση, έρωτας, τρέλα». Η ταινία του Κοβότσου προβάλλεται τελευταία και συναντάει πολύ καλή υποδοχή, αν και στη συντομευμένη εκδοχή της. Παρουσιάζει την αναζήτηση και την έρευνα των Encardia στη μουσική των ελληνόφωνων χωριών της Ιταλίας και επιμένει στη γλωσσική διάσταση, συνδυάζοντας την περιοχή του Σαλέντο με ένα σχολείο της Μήλου, όπου ο Βαγγέλης Παπαγεωργίου εργάζεται ως δάσκαλος. Η ταινία αρέσει πολύ και βραβεύεται.
Η απονομή των βραβείων, από τον Πάολο Πιζανέλι, καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, και τον περιφερειάρχη του Σαλέντο, Νίκι Βέντολε. Μελαχρινός, με σκουλαρίκι, μοιάζει πολύ με τον Μπουτάρη. Μιλάει για το marketing territoriale και για το πώς η Ιταλία, μετά τον Πόλεμο και τον φασισμό, έγινε μια μεγάλη χώρα (και) χάρη στο σινεμά της, χάρη στον Ντε Σίκα, τον Παζολίνι, τον Βισκόντι. Μεταξύ των βραβευμένων, εκτός από τον Κοβότσο, η Ινγκε Φελτρινέλι και η μεγάλη κυρία του ευρωπαϊκού ντοκυμαντέρΤσετσίλια Μαντζίνι, μια μορφή που μοιάζει να βγαίνει από αγροτικά νεορεαλιστικά δράματα.

ΔΕΥΤΕΤΗ ΗΜΕΡΑΤο πρωί βόλτα στο Λέτσε. Στη Βία Βιτόριο Εμμανουέλε, μπαίνουμε στο βιβλιοπωλείο «Liberrima, esperianza di gusto», η εμπειρία του Σαλέντο μέσα από τα βιβλία, τον καφέ, το κρασί, τα τοπικά προϊόντα. Αγοράζουμε βιβλία μαγειρικής και το μυθιστόρημα του Ρόκο Απρίλε «Il Sole e il Sale», ένα μυθιστόρημα griko-salentino, δηλαδή επικεντρωμένο στην κουλτούρα και στους ανθρώπους των ελληνόφωνων του Σαλέντο (συγκεντρωμένοι σε εννιά χωριά).
Ο Ρόκο, γεννημένος το 1929, είναι ο άνθρωπος που άνοιξε τον δρόμο για τη διάσωση αυτής της κουλτούρας. Αυτός έφερε τον Παζολίνι στο Καλημέρα στις 21 Οκτωβρίου 1975, και λίγο προτού βρεθεί δολοφονημένος σε μια παραλία της Ρώμης, είχε δηλώσει ότι θα δουλέψει γι' αυτόν τον ιδιαίτερο πολιτισμό. Σύμπτωση που το ίδιο πρωί η εφημερίδα «Corriere della Sera», στις ειδικές σελίδες της τοπικής έκδοσης «Cultura di Corriere del Mezzogiorno» είχε ένα αφιέρωμα στην επίσκεψη του Παζολίνι. «Il poeta - regista incontro il griko».
Το απόγευμα στο Κοριλιάνο ντ' Οτραντο, το ένα από τα τρία ελληνόφωνα χωριά που θα επισκεφθούμε. Εχω ως βοήθημα τον οδηγό του Slow Food για το Σαλέντο, με ειδικό κεφάλαιο στην Grecia Salentina και τα εννιά χωριά της. Το χωριό έχει μεγάλη αγροτική παράδοση, όπου αποτυπώνεται και η μνήμη της μιζέριας, της φτώχειας, της μετανάστευσης. Αλλωστε το ταραντίσμο, μια κατάσταση επιληψίας που αποδίδεται στο τσίμπημα της αράχνης ταραντούλα, έχει σχέση με την «αρρώστια των γυναικών», τη σεξουαλική στέρηση από την πολύχρονη απουσία των ανδρών τους. Ο εξορκισμός γίνεται με την ταραντέλα.
Το χωριό μοιάζει να βγαίνει μέσα από τη γεωγραφία του Πιραντέλο. Βλέποντας αυτά τα χωριά, μπορείς να καταλάβεις τη λογοτεχνία και τη μουσική της Κάτω Ιταλίας. Η μουσική των ελληνόφωνων αγροτών ήταν ενταγμένη στο μουσικό ιδίωμα του Σαλέντο, αλλά με γλώσσα έκφρασης τα γκρικάνικα, γλώσσα πολύ ποιητική και τραγουδιστή. Το Κοριλιάνο, όπως τα περισσότερα χωριά, έχει το καστέλο, την πιάτσα, τις εκκλησίες με τις μπαρόκ προσόψεις. Μόνο ηλικιωμένοι στους δρόμους, οι νέοι έχουν φύγει, όπως σε όλο τον ιταλικό Νότο.
Προς το βράδυ, στη μασερία των Αβαντατζάτο. Ενα αγρόκτημα, ενταγμένο στον αγροτουρισμό, όπου μορφή είναι ο 90χρονος Τζοβάνι Αβαντατζάτο, ερασιτέχνης μουσικός, ακορντεονίστας (στην τοπική εκδοχή του οργκανέτο), μα κυρίως γκρικάνος. Αγοράζω έναν δίσκο με τη μουσική και τη φωνή του. Μαζί του, η γυναίκα του Αντζολίνα. Τη μασερία διευθύνει ο γιος τους Ρόκο, που μιλάει γκρικάνικα, παίζει μουσική κι έχει μετατρέψει τη μασσερία σε κέντρο πολιτισμού, με θέατρο και ένα μικρό πάρκο επεξεργασίας της πέτρας. Ο Ρόκο, που δούλευε μηχανικός στη Ρώμη, έχει επιστρέψει οριστικά στο χωριό του. Είναι παντρεμένος με Γερμανίδα αλλά προσπαθεί να μεταδώσει στα παιδιά του την κουλτούρα και τη γλώσσα των γκρίκο.
Στο θέατρο του αγροκτήματος προβάλλεται αργότερα η ταινία του Κοβότσου στην πλήρη μορφή της. Αρέσει πολύ. Είναι ενδιαφέρων ο συνδυασμός της γκρικάνικης γλωσσικής και μουσικής κουλτούρας με ένα ελληνικό συγκρότημα, τους Encardia, που όχι μόνο δουλεύουν με αυτή την παράδοση, αλλά και δημιουργούν πάνω σε αυτή. Στην ταινία παρελαύνει όλος ο κόσμος των γκρικάνων και τα γυρίσματα στα ελληνόφωνα χωριά δημιουργούν ένα ντοκυμαντέρ μουσικής ανθρωπογεωγραφίας. Σε κάποια στιγμή της ταινίας εμφανίζεται ο Φράνκο Κορλιανό, ο δημιουργός του πασίγνωστου τραγουδιού «Αντρα μου πάει». Δεν είναι παραδοσιακό, αλλά έχει ταυτιστεί με την αναγέννηση της γκρικάνικης κουλτούρας. Μου αρέσει η βιωματική ιστορία πίσω από το τραγούδι. Στον σιδηροδρομικό σταθμό του Λέτσε, το τρένο με τον μετανάστη φεύγει για τη Γερμανία, η γυναίκα του τον αποχαιρετά, αυτός δεν την κοιτάζει, γιατί αν ανοίξει τα μάτια του δεν θα μπορέσει να φύγει.
Αργά τη νύχτα, γλέντι και ταραντέλες με τους Encardia. Κυλάει κόκκινο κρασί negroamaro (μαυρόπικρο), τοπική ποικιλία που μάλλον συγγενεύει με το ξινόμαυρο, και ο Ρόκο μας χαρίζει έναν δίσκο με μουσική salentina, ηχογραφημένη στο θέατρο του κτήματος. Περιλαμβάνει και ένα τραγούδι των Encardia, πρωτότυπη δημιουργία στο γκρικάνικο ύφος, με τίτλο «Σάντου Πάουλου» (Αγιος Παύλος).

ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ
Το πρωί στο Οτραντο. Είναι το ανατολικότερο σημείο της Ιταλίας, το πλησιέστερο στις αλβανικές ακτές. Ηρθαμε να δούμε το μεγάλο έργο του Κώστα Βαρώτσου, που στο λιμάνι της πόλης έχει μετατρέψει σε γλυπτό το πλοίο με τους αλβανούς λαθρομετανάστες που βύθισε η ιταλική ακτοφυλακή πριν από χρόνια. Στο Οτραντο είναι όμως και η έδρα της εταιρείας Anima Mundi, που ειδικεύεται στη μουσική του Σαλέντο - και στην γκρικάνικη.
Το απόγευμα στη Στερνατία, που στα γκρίκο αποκαλείται «χώρα μου». Είναι το κεφαλοχώρι των ελληνόφωνων. Στην εσωτερική αυλή ενός παλιού μοναστηριού, που τώρα είναι δημοτικό κτίριο, συναντάμε τον Τζιόρτζιο Φιλιέρι. Είναι καθηγητής ελληνικών (τα ελληνικά διδάσκονται τα τελευταία χρόνια στα τοπικά σχολεία) και έχει μουσικό συγκρότημα για τη διαφύλαξη της μουσικής παράδοσης του Σαλέντο. Πολιούχος του χωριού είναι ο Σαν Ρόκο. Την ημέρα της γιορτής του, στις 16 Αυγούστου, το χωριό μετατρέπεται σε κέντρο εκδηλώσεων. Είναι ταυτόχρονα και γιορτή των λαμπιονιών, όπου ροκοκό ξύλινες κατασκευές με φωτάκια δημιουργούν τις τοπικές φαντασμαγορίες. Εδώ δημιουργήθηκε πριν από 35 χρόνια ο σύλλογος «Χώρα μου», ο πρώτος για την ελληνική παράδοση και γλώσσα. Ο Φαλιέρι μας λέει μια καταπληκτική ιστορία: ήταν τόσο περίκλειστος ο τόπος, που οι ελληνόφωνοι νόμιζαν ότι μόνο αυτοί υπάρχουν στον κόσμο που μιλούν ελληνικά.
Επισκεπτόμαστε ένα υπόγειο ελαιοτριβείο, που τώρα έχει μετατραπεί σε μουσείο. Δεν έχω ξαναδεί υπόγειο ελαιοτριβείο, ένα είδος μεγάλης φυσικής κάβας, λαξευμένης στον βράχο, όπου σε σταθερές θερμοκρασίες δούλευαν άνθρωποι και ζώα για τη σύνθλιψη της ελιάς. Βγαίνοντας, φωτογραφίες craunari, δηλαδή καρβουνιάρηδων, δείχνουν μια άλλη δραστηριότητα, κάρβουνο από βελανιδιές, μέσα από κωνικούς σωρούς που καίγονται, όπως γινόταν παλιά στα Επτάνησα.
Η έδρα του συλλόγου «Χώρα μου» είναι στο παλάτι του τοπικού μαρκήσιου. Μέσα σε αυτό αισθάνομαι σαν να κατοικώ αυτοβιογραφικές σελίδες του Λαμπεντούζα. Η στιγμή της μεγάλης συγκίνησης είναι η απαγγελία ποιημάτων στα γκρίκο από τον Γκαετάνο Μαστρολία. Μια ποίηση τόσο αρμονική, μια γλώσσα και ένας ήχος που έρχονταν από πολύ παλιά. Αναγνωρίζουμε ένα ποίημα του Βίτο Ντομένικο Παλούμπο, μορφή των γκρίκο από το χωριό Καλημέρα. «Ασπρον ε το χαρτίν/ άσπρο το χιόνι/ άσπρον ε το χαλάζι τσε άσπρι οι κρίνοι/ άσπρο το σφόνδυλό σου τσε ε βραχιόνοι». Φαντάζομαι πως κάπως έτσι θα απάγγελλαν τον «Ερωτόκριτο» και όλη την ομοιοκατάληκτη λαϊκή ποίηση. Πραγματικά μια επιβίωση που με άφησε άφωνο. Αργά, στην πλατεία του χωριού προβάλλεται η ταινία του Κοβότσου. Και πάλι αποθέωση. Και μετά οι Encardia, ταραντέλες, χορός.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΗΜΕΡΑ
Το πρωί στο Λέτσε. Βόλτα στην τοπική αγορά. Δοκιμάζουμε φάβα κουκιών (κουτσία στα τοπικά ελληνικά) με βρασμένο τσικόριε από πάνω, το πικρό ραδίκι που δημιουργεί την αντίθεση του γλυκού - πικρού. Το συνοδεύουμε με ένα παγωμένο galatina, ροζέ κρασί από την περιοχή της πόλης Galatina, που παρά το όνομά της (γάλα) φημίζεται για το κρασί της.
Το απόγευμα στο Καλημέρα, το τελευταίο ελληνόφωνο χωριό του οδοιπορικού μας, με το Casa Museo della Civilta Contadina e della Cultura Grica (Μουσείο Αγροτικού Πολιτισμού και Ελληνικής Κουλτούρας). Μέσα από αντικείμενα, φωτογραφίες και εκδόσεις, η γκρικάνικη αγροτική κουλτούρα. Ο κοινός κόσμος της Μεσογείου. Λίγο πριν στο Καφέ Βιτόρια, της κεντρικής πλατείας, εκπληκτικό παγωτό και caffe in ghiaccio, ένας καφές «σπασμένος» με latte di mandorla (γάλα πικραμύγδαλου) και πάγο, που τον επινόησε οΑντόνιο Κουάρτα στο μπαρ Αβιο του Λέτσε, και αποτελεί τοπική «διασημότητα». Στην κάβα του χωριού βρίσκουμε το κρασί «Κλάμα» (στα ελληνικά η ετικέτα), κόκκινο negroamaro.
Και μετά η μεγάλη στιγμή. Η προβολή της ταινίας του Κοβότσου και η συναυλία των Encardia. Η στιγμή είναι μοναδική γιατί μετά από πολλά χρόνια ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί ο Ρομπέρτο Λίτσι και η αδελφή του Φραντσέσκα, που τραγουδούν και παίζουν με το ελληνικό συγκρότημα. Ο Ρομπέρτο και η Φραντσέσκα είναι ιστορικές μορφές της μουσικής των γκρίκο, που τους πρωτογνωρίσαμε στον δίσκο του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος «Η ελληνική μουσική παράδοση της Κάτω Ιταλίας». Είχε κυκλοφορήσει στις αρχές του '80 σε επιμέλεια των Λάμπρου Λιάβα και Νίκου Διονυσόπουλου. Στη σκηνή ανέβηκαν κι άλλοι, όπως ο Φράνκο Κορλιανό και η Εντσα Πανιάρα, επίσης σημαντική μορφή της μουσικής salentina. Και ύστερα η απελευθέρωση της ταραντέλας και της ταραντέλας πίτσικα, η δική μας μεταμόρφωση μέσα από μια άλλη μανία.


πότε & πού:
Η ταινία «Encardia, η πέτρα που χορεύει» του Αγγελου Κοβότσου, παραγωγής Γιώργου Πουλίδη, προβάλλεται από την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου στη Λαΐδα - Τανιοθήκη της Ελλάδος. Το συγκρότημα Encardia αποτελείται από τους Κώστα Κωνσταντάτο, Βαγγέλη Παπαγεωργίου, Μιχάλη Κονταξάκη, Δημήτρη Τσεκούρα, Αναστασία Δουλφή, Ναταλία Κοτσάνη, Γιάννα Χαμαλέλη, Κωνσταντίνα Καλκάνη.

Το ΚΚΕ για το κόψιμο της εκπομπής «Πρωινή Ενημέρωση» της ΝΕΤ


Το κόψιμο της εκπομπής «Πρωινή Ενημέρωση» της ΝΕΤ, με τους δημοσιογράφους Κ. Αρβανίτη και Μ. Κατσίμη, αποτελεί πράξη ωμής λογοκρισίας και πολιτικής δίωξης. Η ευθύνη βαρύνει τη..
συγκυβέρνηση και τους εντεταλμένους της στην ΕΡΤ. Η απαράδεκτη αυτή απόφαση πρέπει να ανακληθεί τώρα.

σ.σ. Η ΕΡΤ  έκοψε την εκπομπή  για σχόλιο που έκαναν αναφερόμενοι στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Δένδια σχετικά με το δημοσίευμα της Guardian
Αυτός είναι ο διάλογος των δύο παρουσιαστών. Τον ανέβασαν οι συντελεστές της εκπομπής στο Facebook.
-Μ. Κατσίμη. ...Και βγήκαν και τα ιατροδικαστικά πορίσματα για τους 15 που συνελήφθησαν και έγραφε η Guardian και που ήθελε ο κ. Δένδιας να κάνει στην Guardian μήνυση
-Κ. Αρβανίτης. Δεν έκανε μήνυση;

-Μ. Κατσίμη. Δεν έκανε γιατί τα πορίσματα δείχνουν ότι όντως είναι κακούργημα.

-Κ. Αρβανίτης. Και θα παραιτηθεί τώρα;

-Μ. Κατσίμη. Δε νομίζω ότι θα παραιτηθεί. Πάντως ήταν περίεργο το ότι ο κ. Δένδιας είπε – σαν να ήξερε τα πορίσματα, που αυτό κανονικά δε γίνεται - που από τη μία έιναι καλό ότι δεν τα ήξερε τα πορίσματα, αλλά από την άλλη πώς πας και το λες αυτό;
-Κ. Αρβανίτης. Και τώρα τι θα γίνει; Θα πει συγνώμη;
-Μ. Κατσίμη. Δεν ξέρω....
-Κ. Αρβανίτης. Πω πω δύσκολα για τον κ. Δένδια. Και είναι και κοντοχωριανός σου, είναι από την Κέρκυρα.
-Μ. Κατσίμη. Και είναι και σοβαρός άνθρωπος έχω να πω.

Δύο ανακοινωσεις της ΟΣΠΑ για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και τις κομπίνες κυβερνώντων και ΕΕ.


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

 25/10/2012
Η 28η Οκτωβρίου 1940 βρίσκει την Ελλάδα με μια κρατική αεροπορική εταιρία, την: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΝΑΕΡΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ που με το άρθρο 6 του Ν.4809/40 μετατρέπεται σε μονάδα μεταφορών για τις ανάγκες του στρατού.

Σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Ε.Π.Τ.Α.Ο.Α «Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ» που εκδόθηκε το 1988 σελ.69 «ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ..»

«Αμέσως μετά την Γερμανική εισβολή, οι κατακτητές φρόντισαν να κατασχέσουν όλο το πτητικό και επίγειο υλικό της Ε.Ε.Ε.Σ (με το νόμο 104 της 27 Απριλίου 1941) και μεταβίβασαν τις μετοχές του Μ.Τ.Σ της Εταιρίας στην κατοχή της Γερμανικής Αεροπορικής Εταιρίας ΛΟΥΦΤΧΑΝΣΑ.
Η αξία των μετοχών αυτών θα εισπράττονταν από την ΛΟΥΦΤΧΑΝΣΑ με το Ν.191 της 18.3.1943, όπου επίσης το Ελληνικό Δημόσιο θα ανελάμβανε την απαραίτητη χρηματοδότηση για τη λειτουργία της Ε.Ε.Ε.Σ. Το προσωπικό σε της Εταιρίας θα παρέμενε μισθοδοτούμενο από το δημόσιο.
Στις αρχές του 1942 έγινε απόπειρα να επαναληφθούν με αερ/φη «Ju-24» οι πτήσεις της Ε.Ε.Ε.Σ. Η κρυφή επιθυμία όμως όλων των Ιπταμένων της Ε.Ε.Ε.Σ ήταν να διαφύγουν μόλις τους δινόταν η ευκαιρία, στην Τουρκία και στη συνέχεια στην Αίγυπτο. Έτσι με τη σκέψη στη μακρινή Αφρική, οι Έλληνες χειριστές ανέλαβαν, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, να εκτελέσουν πτήσεις στην γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Πράγματι, εκτελέστηκαν τρία δρομολόγια με Ελληνικά πληρώματα. Οι Γερμανοί όμως είχαν φροντίσει να λάβουν ασφαλή μέτρα περιφρούρησης, που καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη τη διαφυγή.
Έτσι οι Έλληνες χειριστές απέφυγαν να συνεχίσουν τις πτήσεις, με αποτέλεσμα οι Γερμανοί να διαθέσουν τα αερ/φη για δικές τους στρατιωτικές ανάγκες και μόνο. Έτσι, η πλειοψηφία του προσωπικού της Εταιρίας Ε.Ε.Ε.Σ παρέμεινε χωρίς δουλειά σ’ όλη τη διάρκεια της κατοχής.
Λίγοι μονάχα κατόρθωσαν να διαφύγουν στη Μέση Ανατολή, κύρια από τα προβλήματα που παρουσίαζε το εγχείρημα αυτό και συνέπεια της αδιαφορίας των αρμόδιων Υπηρεσιών της Ελλάδας, που βρισκόταν στη Μέση Ανατολή, να διευκολύνουν την αναχώρηση των Τεχνικών και Ιπταμένων της Ε.Ε.Ε.Σ. Έτσι οι περισσότεροι παρέμειναν στην Ελλάδα, πολλοί από του οποίους πήραν ενεργά μέρος στις διάφορες Ελληνικές Αντιστασιακές Οργανώσεις. Για την ιστορία πρέπει ν’ αναφέρουμε την λειτουργία ενός αντάρτικου αεροδρομίου, 25 χιλιόμετρα έξω από την Καρδίτσα, στο υψίπεδο της Νευρόπολης, που λειτούργησε απ’ τους αντάρτες κάτω από τη μύτη των Γερμανών και διατήρησε ανοιχτή την αερογέφυρα και την επικοινωνία ανάμεσα στο βουνό και στο ΚΑΪΡΟ, όπου είχε την έδρα της η εξόριστη Ελληνική Κυβέρνηση. Το αεροδρόμιο αυτό στήθηκε στο υψίπεδο της Νευρόπολης, που ήταν κόμβος που οδηγούσε προς Ρούμελη, Ήπειρο, Μακεδονία και Θεσσαλία.
Πρωτολειτούργησε στις 9 Αυγούστου του 1943 και είναι χαρακτηριστικό ότι με το χάραμα μετατρεπόταν σε φυσικό δάσος και τη νύχτα άνοιγε ο αεροδιάδρομος που κρατιόταν ανοιχτός με λάμπες θυέλλης, που τις κράταγαν χωρικοί που βρίσκονταν ακροβολισμένοι στα άκρα του διαδρόμου.
Το αντάρτικο αεροδρόμιο λειτούργησε ως τα τέλη του Σεπτέμβρη του 1944, που απογειώθηκε το τελευταίο αερ/φος μια εγγλέζικη “ντακότα”. »


Κάθε ομοιότητα με την σημερινή κατάσταση και τα γεγονότα (αγοραπωλησίες αεροπορικών εταιριών, ονόματα εταιριών και κρατών) είναι τυχαία. Η μόνη προσπάθεια της Ομοσπονδίας είναι να θυμίσει τη έγινε στην χώρα μας την περίοδο της ΚΑΤΟΧΗΣ, στα πλαίσια της Εθνικής μας εορτής 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.


ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΣΠA
======================================
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΕΞΑΓΟΡΑ OLYMPIC AIR ΑΠΟ AEGEAN AIRLINES
Στις 21/10/2012 ανακοινώθηκε η εξαγορά της Olympic air από την Aegean airlines στο ποσό των 72εκ ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές που παίρνει η Olympic air από το κράτος είναι πάνω από 100εκ. ευρώ μάλλον είναι μια καλή αγορά.
Αυτή την αγοραπωλησία εμείς την είχαμε προβλέψει από το 2005 όπως αποδεικνύεται από τις ανακοινώσεις και τα Δελτία Τύπου της εποχής.
Τελικά ήταν ένα κόλπο ξεπουλήματος της κρατικής εταιρίας και ας μην υποστηρίζουν κάποιοι ότι «πέφτουν από τα σύννεφα». Όταν ψηφιζόταν ο Νόμος ξεπουλήματος της εταιρίας, όλοι ήξεραν ότι η υποχρέωση του αγοραστή ήταν να την κρατήσει για ένα χρόνο. Εκείνη την περίοδο οι πολιτικοί των κομμάτων που ήταν υπέρ της ιδιωτικοποίησης και τα Μ.Μ.Ε. που τους υποστήριζαν έλεγαν ότι θα υπάρξει ανταγωνισμός, καλές υπηρεσίες και φθηνά εισιτήρια.
ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ. Το κράτος ή μάλλον ο φορολογούμενος πολίτης, που στο όνομά του έγινε το μεγάλο ξεπούλημα πληρώνει ακριβότερα εισιτήρια για τους προορισμούς του εσωτερικού παρόλο που επιδοτεί τις 4 ιδιωτικές εταιρίες πάνω από 200εκ. ευρώ το χρόνο.
Πριν από την ιδιωτικοποίηση της «μονοπωλιακής» ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ που ήταν περιουσία του κράτους, οι μεταφορές στοίχιζαν στον φορολογούμενο πολίτη 22εκ. ευρώ το χρόνο με βάση τα στοιχεία που κατατέθηκαν στα πρακτικά της Βουλής κατά την ψήφιση του Ν.3710/10’08.
Εκείνη την περίοδο οι εργαζόμενοι της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ έλεγαν ότι «Η αγορά στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή δεν αντέχει πέραν της μιας, μεγάλης και σοβαρής εταιρίας ….», όπως φαίνεται από τα πρακτικά της ημερίδας 29/04/2004 με θέμα: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ 10ΕΤΙΑ- Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΕΣΑ Σ’ ΑΥΤΗ» - ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Σήμερα εφαρμόζεται το σχέδιο που είχαμε καταγγείλει το 2005 όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία της Aegean με την Lufthansa και ο Αντιπρόεδρος της τελευταίας εξηγούσε ότι το κενό της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ θα το «κάλυπτε» η AEGEAN.
Η ολοκλήρωση του σχεδίου είναι να ενταχθεί σε αυτό τον όμιλο και η CYPRUS AIRWAYS. Επομένως ο βραχίονας της STAR ALLIANCE θα έχει αγκαλιάσει όλη την Ανατολική Μεσόγειο, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο.
Οι απολυμένοι και ακόμα απλήρωτοι εργαζόμενοι της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ έχουν δικαιωθεί απόλυτα από την ροή των γεγονότων. Είχαμε προβλέψει τα γεγονότα, είχαν καταγραφεί από τη μελέτη της εταιρίας EN & JL AVIATION BUSINESS CONSULTING LTD του καθηγητή ΙΩΑΝΝΗ Σ. ΛΑΪΝΟΥ, και από την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου που αθώωνε την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ και καταργούσε προηγούμενες αποφάσεις του, λόγω ψευδών στοιχείων στις 18/10/2010, ένα χρόνο μετά το κλείσιμο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
Ποιος έδινε ψευδή στοιχεία για να βγάζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τέτοιες αποφάσεις που να βοηθούν στο κλείσιμο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, όπως και έγινε;;
Από την ιδιωτικοποίηση έχασαν σίγουρα το κράτος, οι Έλληνες πολίτες της παραμεθορίου, ο Τουρισμός και ο απόδημος Ελληνισμός.
Για να πάει κάποιος Αμερική ή Αυστραλία πρέπει πρώτα να περάσει από Τουρκία, Γερμανία ή τον κόλπο των Εμιράτων. Ας κάνει κάποιος τον κόπο να ζητήσει ένα εισιτήριο γι’ αυτές τις χώρες.
Εμείς περιμένουμε να τελειώσει η διαδικασία της εκκαθάρισης. Θα επανέλθουμε και θα δείτε ότι θα «σηκωθούν και οι πέτρες».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΣΠΑ

Πάτρα:Το ''κέρατο'' πάει σύννεφο - Έρευνα για την ερωτική ζωή των κατοίκων!


Τελευταία ενημέρωση: 29.10.2012 | 11:24-20:24 Αυστραλίας απο το NewsIt.gr


Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την ερωτική ζωή των Πατρινών προκύπτουν από την σχετική έρευνα της εταιρείας DATA R.C. που παρουσιάζει το περιοδικό TRIP της εφημερίδας «Πελοπόννησος».






Στα αξιοσημείωτα το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό πολιτών δεν χρησιμοποιεί προφυλακτικό καθώς και το γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις προσωπικές σχέσεις των ερωτηθέντων. Αναλυτικά:
 Μόλις των 28% των Πατρινών δηλώνουν πως χρησιμοποιούν «πάντα» προφυλακτικό, ενώ υπάρχει και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 24,4% που δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί ποτέ προφυλακτικό.

Το 36,5% των Πατρινών δηλώνει ότι κάνει έρωτα μια έως τρεις φορές την εβδομάδα. Το 22,8% μια έως τρεις φορές το μήνα, το 17,6% καθημερινά, το 16,2% πιο αραιά και το 6,9% καθόλου.
ΦΩΤΟ από thebest.grΦΩΤΟ από thebest.gr
Όσον αφορά στο πότε έκαναν για πρώτη φορά έρωτα το 8,9% δηλώνει ότι έκανε πριν γίνει 14 ετών, το 39,4% υποστηρίζει ότι έκανε μεταξύ 14-17 ετών, το 40,8% 17-20 ετών και το 10,9% αργότερα.
Οι Πατρινοί φαίνεται να προτιμούν τις μακροχρόνιες σχέσεις καθώς σε ποσοστό 65,7% δηλώνουν ότι διαρκούν πάνω από ένα χρόνο. Μερικούς μήνες διαρκούν οι ερωτικές σχέσεις του 26,2%, ενώ το 8,1% δηλώνει ότι διαρκούν λιγότερο από ένα μήνα.
Στην πόλη της Πάτρας πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, φαίνεται πως το «κέρατο» πάει σύννεφο. Το 20,1% δηλώνει ανοικτά ότι η ερωτική του ζωή δεν περιορίζεται στον γάμο ή στην σχέση, μάλιστα ανάμεσα στους άνδρες αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 29,7%.
Μάλιστα συνολικά το 12,1% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει απατήσει μια φορά τον/την σύντροφό του, το 8% δύο-τρεις φορές και το 7,1% περισσότερες από τρεις.
Όσο για το πού συναντούν τις περισσότερες ερωτικές προκλήσεις, οι χώροι διασκέδασης κατατάσσονται πρώτοι με 46,3%, ακολουθεί το φιλικό περιβάλλον με 31,1%, ο χώρος εργασίας με 19,6%, το οικογενειακό περιβάλλον 7,5% και αλλού το 2,4%.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μόλις το 4,4% παραδέχεται ότι είχε ομοφυλοφιλική εμπειρία τουλάχιστον μια φορά και το 3% πιο συχνά. Τέλος η έρευνα καταδεικνύει ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και τις προσωπικές σχέσεις των Πατρινών. Συγκεκριμένα 27,3% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πλέον δυσκολεύεται να προσεγγίσει τους ανθρώπους, το 25,5% ότι η κρίση του έχει δημιουργήσει προβλήματα στη σχέση του, το 5,8% ότι η κρίση συνέτεινε στο χωρισμό του και το 5,3% ότι πλέον δε μπορεί να βρει σύντροφο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ειδήσεις από κάθε γωνιά της χώρας στην σελίδα ''Τοπικά Νέα'' του NewsIt

Ηράκλειο:Κρεμάστηκε με ένα καλώδιο - Τον βρήκαν νεκρό συγγενείς του! 

Πάτρα: Κουκουλοφόροι ξυλοκόπησαν δύο φοιτήτριες στο σπίτι τους!


Τρίκαλα:''Τσουνάμι'' σε χωριά του Ασπροποτάμου - Φωτό και βίντεο!  

Θεσσαλονίκη: Δεν άντεξε τους δυνατούς ανέμους η μεγαλύτερη ελληνική σημαία - Δείτε φωτό!

Θεσσαλονίκη:Τον έσπασαν στο ξύλο στη μέση του δρόμου για 150€!

Φθιώτιδα: Η κακοκαιρία έβγαλε σκάφη στη στεριά - Εντυπωσιακές φωτογραφίες!


Ο Αμερικανός ζητιάνος που χλευάζει τον Γιώργο Παπανδρέου - Αλήθεια ή φωτομοντάζ;

Αχαϊα: Η φήμη για ροζ βίντεο με πρωταγωνίστρια νεαρή, αναστατώνει ένα ολόκληρο χωριό!

wibiya widget