Tuesday, August 28, 2012

ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΗΘΟΓΡΑΦΙΑ - Τα πανηγύρια γίνονταν για να χαρεί ο κόσμος!..



Ένα ξακουστό γλέντι ψηλά στο ΔΡΙΣΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Γράφει η ΤΖΕΝΝΥ Π. ΣΙΑΜΑΛΕΚΑ απο τον ‘ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ‘  Ιωαννίνων..Σάββατο, 25 Αύγουστος 2012 03:21 

*   Κάθε χωριό όσο φτωχό κι αν είναι, έχει τουλάχιστον μια πλατεία μ’ ένα γέρο – πλάτανο. Επίσης κάθε χωριό έχει και το απαραίτητο ξωκλήσι, για χάρη ενός Αγίου.
Κατά κανόνα ο τιμώμενος Άγιος γιορτάζει το καλοκαίρι. Οπότε αποτελεί και το έναυσμα για να στηθεί το πανηγύρι! Το πανηγύρι είναι μέρα χαράς και διασκέδασης. Απ’ όταν δε οι άνθρωποι άρχισαν να ξενιτεύονται… έγινε και μέρα ανταμώματος, σμιξίματος. Ακόμα και σήμερα, που τα πανηγύρια πλέον έχουν διαφοροποιηθεί, έχουν μικρύνει σε διάρκεια, έχουν ατονίσει και απωλέσει την φρεσκάδα των παλιών εποχών, εν τούτοις διατηρούν πάντα την γοητεία τους.
- Θα πάω τον Αύγουστο στο χωριό! Θάμαι εκεί στο πανηγύρι, λέει ο μεροκαματιάρης, που ζει στην πνιγερή Αθήνα και τα μάτια του γίνονται υγρά… γιατί νιώθει πως, όταν έρθει ο ευλογημένος Αύγουστος, αυτός θα γυρίσει και θα ξαναβρεί το νήμα της νιότης του και των παιδικών του χρόνων… τότε που όλη η βλιόρα του χωριού γυρόφερνε τις τάβλες που στήνονταν στο πανηγύρι και πάνω τους μοστράριζαν καλούδια κάθε λογής: Ζαχαρωτά, ξερολούκουμα, παστέλια, κουραμπιέδες τυλιγμένοι σε λεπτό τσιγαρόχαρτο… κι εκείνα τα φοβερά ταψάκια με το κανταΐφι, σκεπασμένα με σελοφάν και μιλιούνια από πάνω να τα περιτριγυρίζουν οι σφήκες.

Τα πανηγύρια γίνονταν και γίνονται για να χαρεί ο κόσμος. Ένας κόσμος φτωχός, ξεκομμένος από τις παροχές και τις «διασκεδάσεις» που προσφέρουν τα μεγάλα αστικά κέντρα, μαθημένος στη στέρηση και την ανέχεια, αλλά πάντα αυθόρμητος και ενθουσιώδης.
Άλλωστε, αυτός είναι κι ο κλειδάριθμος των πανηγυριών: Η αθωότητα. Η ξεγνοιασιά, οι χαιρετούρες, τα καλαμπούρια, η μυρωδιά από τον τέντζερη με τα καλομαγειρεμένα μπαρμπούνια με το κρεάς και πάνω απ’ όλα ο ήχος από το κλαρίνο… Για όλα τα υπόλοιπα φροντίζει η φύση… με τα Αυγουστιάτικα φεγγάρια της, τις πυκνές κληματαριές, τα μελωμένα σύκα και τις μυρωδάτες κονίτσες.
«Όλα τριγύρω αλλάζουνε / κι όλα τα ίδια μένουν…», σωστά το τραγούδαγε ο αξέχαστος Νίκος Παπάζογλου.
Κάθε καλοκαίρι λοιπόν, σε κάθε πανηγύρι… είτε είναι της Αγίας Παρασκευής ή του Αη Παντελεήμονα ή του προφήτη Ηλία, ή τ’ Αη Σωτήρος και φυσικά της Μεγαλόχαρης… οι Έλληνες επιστρέφουν. Επιστρέφουν στη γραμμή εκκίνησης. Στο μέρος που πρώτα ήπιαν νερό, έπαιξαν, γέλασαν, ερωτεύτηκαν. Το πανηγύρι είναι απλώς το πρόσχημα. Η ουσία, είναι η εσωτερική μας ανάγκη να μην χάσουμε τις ρίζες μας. Τους δεσμούς μας από ένα παρελθόν με ηθικές αξίες και στιβαρές προδιαγραφές.

***
Για χάρη λοιπόν των παλιών πανηγυριών, αξίζει να θυμηθούμε ένα θρυλικό πανηγύρι, που γίνονταν ψηλά στο Δρίσκο, στο μοναστήρι του Αη Νικόλα. Το πανηγύρι αυτό μας το εξιστορεί μοναδικά ο Κώστας Α. Παπαγεωργίου σ’ ένα βιβλιαράκι που εξέδωσε με δικά του έξοδα το 1946!

***
Ο Αλωνάρης κοντεύει 26 κι εκείνοι που τιμούν τη μνήμη της Αγίας Παρασκευής, ετοιμάζονται για το πανηγύρι της στη «Τζόρα».
Μέρες γρηγορότερα ευλαβικές γυναίκες από την Καραβατιά, τα Γάλατα, την Καλούτσα και τη Λούτσα, κάνουν ολόκληρα συμβούλια για ν’ αποφασίσουν, πότε θα ξεκινήσουν, αν θα πάνε από τον «Πόρο» με το καΐκι ή από το Δρίσκο ή τη Γιάννιστα με το αυτοκίνητο.
Παίρνεται κάποτε η απόφαση με το καΐκι και την ορισμένη μέρα (5 μέρες καμιά φορά νωρίτερα), μόλις περάσουν τα μεσάνυχτα, αρχίζουν, μικρές παρέες με μποχτσάδες και καλάθια, να κατηφορίζουν κατά τη «Σκάλα».
Στην άκρη εκεί της λίμνης, μέσα στο σκοτάδι, καρτερούν τις αργοπορεμένες νάρθουν, χωρίς να παύουν κάθε στιγμή να γκρινιάζουν.
Τα μικρά κοιμούνται στις αγκαλιές της μάνας τους και άλλα αγουροξυπνημένα τσιρίζουν κάπου σε μια άκρη. Μονάχα η βάρκα, ξαπλωμένη στα μαύρα νερά καρτερεί ατάραχη. Κάποτε φτάνει και κανένας άρρωστος, σηκωτός στα χέρια, που η ελπίδα της γιατρειάς τον τραβάει μαζί με τους άλλους κατά τα κράκουρα που η «Χάρη της» έχει καθίσει.
Έχουν περάσει πια οι δυο ύστερα από τα μεσάνυχτα και όλος αυτός ο κόσμος μπασμένος στο καΐκι μ’ όλα του τα μπαγάζια τραβάει κατά τον σκοπό του.
Οι καλοκαιριάτικες νύχτες είναι πάντα όμορφες εκείνο τον καιρό και αν τύχουν νάναι και φεγγαρόλουστες, τότε πια ξεπερνούν κάθε ιδέα ομορφιάς.
Ένα ελαφρό αεράκι, που έρχεται από τις πλαγιές του Μιτσικελιού, ζαρώνει από κάποτε την επιφάνεια της λίμνης με μικρά κυματάκια που χτυπούν ελαφρά στην πρύμνη της καταφορτωμένης βάρκας. Μέσα στη σιγαλιά της νύχτας, δεν ακούγεται άλλο από το ρυθμικό «πρατς – πρατς» των κουπιών, που σπρώχνουν τη βάρκα ήσυχα στο τέρμα της. Όλοι συνεπαρμένοι από την ομορφιά της νύχτας, στέκονται βουβοί, κάτω από τον τεράστιο θόλο του μυριοπλουμισμένου ουρανού, ώσπου κάποια λιγότερο ρομαντική, σπάζει τη μυστικόπαθη αυτή σιωπή, σκορπώντας τις νότες του Γιαννιώτικου τραγουδιού, στα κοιμισμένα νερά της λίμνης.
«Τράβα νησιώτη τα κουπιά / και μην τα φέρνεις γύρα / να πάμε στη Ντραμπάτοβα / και στην Αγιά Σωτήρα».
Αυτό ήταν. Η βουβαμάρα από τη μαγεία της νύχτας λύνεται πια και το ένα ύστερα από τ’ άλλο τα γιαννιώτικα στιχοπλάκια ξεχύνονται και σβήνουν μέσα στο άπειρο. Ο ίσκιος της κυρα-Φροσύνης ξυπνάει μέσα από τα σκοτάδια του χρόνου κι απλώνεται πάλι ολοζώντανος, ψηλά από τα σκούρα νερά, που κάποτε την είχαν δεχτεί στην αγκαλιά τους.
«Χίλια καντάρια ζάχαρη / θα ρίξω μεσ’ τη λίμνη, / για να γλυκάνει το νερό, / να πιει η κυρα-Φροσύνη».
Πέρα στο μαύρο όγκο του Κάστρου κι ανάμεσα από τις πολεμίστρες, λες και θα ξεπροβάλει η σκοτεινή μορφή του Αλή Πασά με το παράπονο στα χείλη που χύνεται σαν κλάμα ως πέρα:
«Παρακαλώ σας, βρε παιδιά και σεις οι Αρβανίτες, / πολύ με νταγιαντήσαταν, βαστάτε κι ένα μήνα / όσο νάρθει ο Τάταρης να φέρει το φιρμάνι / κι αν σας γελάσω, αρβανιτιά, ρίξτε με στο χαντάκι».
Το καΐκι γλιστράει σιγά – σιγά και τα Γιάννενα τώρα φαίνονται μακριά με τα φώτα τους που λαμπυρίζουν σα σπίθες μέσα στη ζεστή χόβολη. Τώρα πια ο όγκος του Μιτσικελιού υψώνεται γιγάντιος από ψηλά μας, ενώ πέρα από τις κορυφογραμμές του Δρίσκου, αρχίζει να χαράζει η αυγή. Και η κυρα-Σόφω με την πλούσια γλυκιά φωνή της (μ’ όλα τα γεράματα) τη δέχεται χαρούμενα:
«Γλυκοχαράζουν τα βουνά / κι οι όμορφες κοιμούνται / και των μανάδων τα παιδιά, / στα ξένα τυραννιούνται…».
Είμαστε κάτω από το μοναστήρι της Παναγιάς της Ντουραχάνης, που περισσότερο το μαντεύεις παρά το βλέπεις μέσα στα σκοτάδια της νύχτας που μόλις αρχίζει να τα διαλύει το γλυκοχάραμα.
Γλιστρούμε τώρα πλάι στα καλάμια, που σε παράταξη με το ελαφρό «σιουμάλισμα» των φύλλων του από το αεράκι μας συντροφεύουν στο δρόμο μας.
Το άνοιγμα του αυλακιού του «Πόρου» είναι μπροστά μας και το καΐκι μπαίνει μέσα ανοίγοντας δρόμο, ανάμεσα από νούφαρα κι άλλα νερολούλουδα που σκεπάζουν το νερό.
Το κρώξιμο της καρακίρκας κουδουνιστό, κοφτό, μας δέχεται και τα μπακακάκια, ψηλά από κάτι τεράστια φύκια σαν πιάτα, μας κοιτάζουν περίεργα με τα πεταγμένα τους μάτια, βουτώντας ύστερα στα βαθειά, όταν φτάνουμε πολύ κοντά τους. Το αυλάκι δεν έχει νερό και το καΐκι κολλάει στο βούρκο. Για να γλιστρήσει θέλει γκύλισμα πότε από το ένα, πότε από το άλλο.
Ο καϊχτσής έβγαλε πια τα κουπιά, από τις «τρυπωτήρες» και σπρώχνει μονάχα με το ένα, ακουμπώντας το στο ρηχό πάτο. Μα το καΐκι δεν κουνιέται πια, έχει κολλήσει για καλά. Ο νησιώτης πηδάει τώρα στην όχτη και με σχοινί τραβάει το καΐκι σαν τα «σλέπια» στο Βόλγα.
Φτάσαμε κάπου εκεί που ο τόπος «βαστούσε» να πατήσουμε και πηδάμε ένας – ένας έξω…

Υ.Γ.: Η συνέχεια της εξιστόρησης του προπολεμικού θρυλικού πανηγυριού στο μοναστήρι της Τζόρας ψηλά στο Δρίσκο θα δημοσιευτεί στον «Πρωινό Λόγο» το επόμενο Σάββατο 1η του Τρυγητή http://www.proinoslogos.gr/component/content/article/35/13785

Αχ Ελλάδα μου... Γνωριστε τη ΜΗΛΟ..


Η Μήλος

Η Μήλος βρίσκεται στο νοτιοδυτικότερο σημείο των Κυκλάδων, που αποτελεί έναν από τους πιό αντιπροσωπευτικούς τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Έχει έκταση περίπου 151 τ.χλμ. Αν και ο Πλίνιος τη θεωρεί «στρογγυλοτάτη» (rotundissima) και στα αρχαία νομίσματά της απεικονίζεται ένα μήλο που παραπέμπει στο όνομά της, το σχήμα της θυμίζει περισσότερο πέταλο, το εσωτερικό του οποίου αποτελεί το φυσικό της λιμάνι, όπου βρίσκεται η πόλη του Αδάμαντα.Το ηφαιστειογενές έδαφος της Μήλου, είναι πλούσιο σε ορυκτά, η εκμετάλλευση των οποίων παραδοσιακά αποτελεί την κυριότερη οικονομική πηγή για το νησί, από τη νεολιθική εποχή (οπότε εκεί ήδη ανθούσε το εμπόριο του οψιδιανού) έως σήμερα, σημειώνοντας κάμψη μόνο κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας. Η ανακάλυψη νέων ορυκτών, μετά την τουρκοκρατία, έδωσε μεγάλη ώθηση στην τοπική μεταλλεία, προσφέροντας απασχόληση σε μεγάλο αριθμό κατοίκων.Στις αρχές του 19ου αιώνα, βρέθηκε στη Μήλο το άγαλμα της Αφροδίτης, που σήμερα εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου και έκανε το νησί διεθνώς γνωστό. Η απαράμιλλη ομορφιά του νησιού και τα καταγάλανα νερά του προσελκύουν όλο και περισσότερο τουρισμό. Το «Συνεδριακό Κέντρο Μήλου Γεώργιος Ηλιόπουλος» έρχεται να συμβάλει ουσιαστικά στον τομέα αυτόν, ανοίγοντας προοπτικές σε ένα νέο είδος τουρισμού υψηλής ποιότητος, τον ακαδημαϊκό και συνεδριακό τουρισμό.
Περισσότερες πληροφορίες για τη Μήλο βρίσκονται στη διεύθυνση www.milos.gr

Στο Κιλκίς πραγματοποιήθηκε το 15ο "Γαβούστημα"

Στο Κιλκίς πραγματοποιήθηκε το 15ο "Γαβούστημα"

Η έντονη συγκίνηση για την ιδιαίτερη πατρίδα των γονιών τους και των παππούδων τους, περίσσευε στη 15η Πανελλήνια Συνάντηση Καππαδοκών, που διοργανώθηκε στις 24 και 25 Αυγούστου στο Κιλκίς από το Σύλλογο Καππαδοκών Ν. Αγιονερίου «Μιστί», σε συνεργασία με το Δήμο Κιλκίς και υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Καππαδοκικών Σωματείων.


Στις εκδηλώσεις έλαβαν μέρος 34 σωματεία Καππαδόκων απ' όλη την Ελλάδα. Στο «Γαβούστημα», όπως ονομάζεται στην Καππαδοκική διάλεκτο, δίνουν το παρόν περίπου 4.000 Καππαδόκες, που προσέρχονται για να απολαύσουν τα δρώμενα, τη μουσική και τους χορούς, που τους μεταφέρουν νοερά στη μακρινή Καππαδοκία, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Σύλλογο Καππαδοκών Ν. Αγιονερίου «Μιστί», Βλάσσης Κουρτίδης. 
Στόχος του συλλόγου, που ιδρύθηκε το 1981, είναι η διατήρηση των ηθών και εθίμων της ιδιαίτερης πατρίδας και τη μεταλαμπάδευση των ιερών αξιών που μετέφεραν οι πρόγονοί τους από την Αγιοτόκο Καππαδοκία.



Το Μιστί ή Μισθί (Misthi, στα τούρκικα Konakli), είναι πρώην ελληνική κωμόπολη στην Καππαδοκία της Τουρκίας, νότια της Καισάρειας. Με την ανταλλαγή των πληθυσμών, οι κάτοικοι του Μιστί διασκορπίστηκαν σε διάφορα μέρη ανά την Ελλάδα. Οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στο Νέο Αγιονέρι και σε άλλα χωριά του Κιλκίς, της Θεσσαλονίκης, της Λαρίσης, του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης κ.ά. 
Υπολογίζεται ότι το 1921 έμεναν στο Μιστί 5.000 Ελληνόφωνοι Έλληνες, οι οποίοι διατηρούσαν την πατροπαράδοτη γλώσσα και θρησκεία. Τις εκδηλώσεις τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Θόδωρος Καράογλου που είχε και διαρκή συνομιλία με τον εκ Αλεξανδρούπολης, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καππαδοκικών Σωματείων Θεοφάνη Ισακίδη, όπως διακρίνονται και στη σχετική φωτογραφία.


ΠΟΙΗΣΗ― Το ‘‘ΚΕΝΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΑΦΝΗΣ‘‘


Ένα κατά λάθος χάδι
ξάπλωσε πάνω στο στήθος..
αποτύπωμα ψυχής που βασανίζονταν..
Περίμενε αυλαία
να παίξει η φαντασία..
Τριγυρνώντας στο παραμύθι..
λησμόνησα τον πρίγκιπα
αγάπησα το δράκο…
Ένδοξα τα λάθη του έρωτα………………..

ΚΔαφνη

Καλημερόσπερα..Γραικοί και..ΈΛΛΗΝΕΣ. Πού πάμε;




Δυστυχώς δεν το πήραμε χαμπαρι..
Οι ‘‘Γκρήκς‘, ενω μπήκαμε- μετά χαράς- σε ένα μεγάλο χωριό που απλώνεται σ ολόκληρη τη Γή δίνουμε την Εικόνα ότι δεν μας ενδιαφερει τί γίνεται και τι κάνουν σε όλες τις άλλες  γειτονιές παρά μας νοιάζει  μόνο η δική μας περιοχή που αν τη συγκρίνεις με τους υπόλοιπους φαινόμαστε σαν μια σκονίτσα. ,μια κουκκίδα,σαν μια ‘‘κουτσουλιά‘‘ απο σπουργίτι..

Γράφημα με τις πιο δημοφιλείς χώρες μεταξύ των αναγνωστών του ιστολογίου

Βοηθούντως και του κλίματος της ασφυξίας που δημιούργησε η λεγόμενη Παγκοσμιοποίηση που όλοι τρέχουν να καταλάβουν τι καινούριο ξημερώνει στο μεγάλο χωριό,εμείς, αντί να στρωθούμε και να βάλουμε κάτω τη νέα πραγματικότητα,ξεχνάμε όλους τους άλλους και το ρίξαμε στο μεταξύ μας γρονθοκόπημα και ο ένας κοιτάζει πώς να βγάλει τα μάτια του αλλουνού.
Ακομα ζούμε με το ’κόλπα’ του προηγούμενου χωριού κι ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε τί έγινε...Βλέπουμε αυτούς που μας έφεραν στο ‘‘ως εδω και μη παρέκει..‘‘να μας διαφεντεύουν ακόμα'’ κατεντολήν βεβαίως των αφεντικών του μεγάλου χωριού κι ενώ ξέρουμε ότι αυτοι φταίνε.. εμεις τους ..γλύφουμε και περιμένουμε μη τυχόν πετάξουν κανένα κόκκαλο και για το ‘‘χυδαίο λαό‘‘ όπως παλιότερα,αλλα αγνοούμε ότι το σκηνικό άλλαξε.. Τώρα αυτοι που κυβερνούν δε νοιάζονται για εμάς παρά πως να σώσουν αυτά που άρπαξαν και πως να σώσουν κι αυτούς -τους έξω- που κι εκείνοι δεν δούλευαν αφιλοκερδώς..και συχνά τους βλέπαμε στις τσιπουροκατανύξεις μας να πλακώνουν με τα αεροπλανάκια τους για να επισκεφθουν μαζί με χοντρούληδες κι αδυνατούληδες καμένα ή νεοσκαμένα κι όλο και κατι βουτούσαν -αν όχι τα πλιότερα-απο αυτά που εγκρίνανε ,δήθεν για εμάς..
Αυτοί, λοιπόν ακόμα κρατουν τα πόστα στα 2 Εψιλον..(ΕΕ) και επέβαλαν στους εδω ...αφέντες να κρατήσουν και τους νταβατζήδες τους .. κι ως γνωστόν πουθενά δεν υπάρχουν πολλοί νταβατζήδες χωρίς πλιότερες ...πουτάνες όπως λένε στα μεγαλοχώρια..
Τα θέλετε πιο λιανά’,
Η ευρώπη δεν έφτασε σ αυτα τα χάλια μόνο επειδή ο ΚΚ κλείνονταν με την Αγιαμονίτισσα ή με τον γιο του ταχυδρόμου στα ωραία ξενοδοχεία της Χαλκιδικής κ.α.Ούτε επειδή σοσιαλιστές και Κομμουνιστές έμαθαν κι αυτοι στις αρπαχτές και τη γλυκειά ζωή ....με πρώτους και καλύτερους τους ...εκδότες  και χρυσοπληρωμένους κοντυλοφόρους..
Φυσικά όλα έπαιξαν ρόλο και μεγάλο μάλλιστα, αλλά βόηθησαν πολύ και οι καλοταισμένοι  των Βρυξελλών .. Κι αυτούς κυβερνώντες και αντιπολιτευόμενοι και όλα τα ΜΜΕ τους αφήνουν στο απυρόβλητο..
Τυχαίο·΄, Αμπά... Τίποτα δεν ειναι τυχαίο σε τουτο το μεγάλο χωριό και όσο εμεις ‘‘προσμένουμε ...θαυματα‘‘ και δεν βγαίνουμε μπροστα με νέα προγράμματα και σχέδια και για τους άλλους-αυτά που έκαναν οι παππούδες μας,δηλαδή-,τόσο αυτοί θα εδραιώνονται και θα ετοιμάζονται να μας δώσουν το μεγάλο τσάκισμα και να μας ξεβρακώσουν τελείως παιρνοντάς μας ΝΕΡΟ,ΑΕΡΑ,ΦΩΣ,ΦΩΝΗ.. και ότι άλλο μας είναι απαραίτητο..
Όσο ακομα αυτα τα ελέγχουμε θα υπάρχει ελπίδα ...αλλα πόσο να αντέξουμε όταν στις άλλες γειτονιές τα έχουν πάρει και ενώ αυτοί κάνουν σχέδια και για τα δικά μας... εμεις ... σφαζόμαστε...στείλαμε 7(!!!) κόμματα στη βουλή και μάθαμε να λέμε μόνο....ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΑΥΓΑ ΤΟΥΡΚΙΑΣ·,

ΝΕΟΧΩΡΙΤΗΣ

Δημοσιογραφικά.Γεγονός η επιχειρησιακή σύμβαση στον Alpha


Ατομικές συμβάσεις για τις αποδοχές, επιχειρησιακή σύμβαση στα θεσμικά. Αυτός είναι ο κεντρικός άξονας των ιδιωτικών συμφωνητικών που υπέγραψε η συντριπτική πλειονότητα στον Alpha, δημοσιογράφοι και τεχνικοί την περασμένη εβδομάδα μετά από διαπραγματεύσεις επί του 9σέλιδου κειμένου της διοίκησης. Η διοίκηση του σταθμού αποδέχθηκε εν μέρει τα 9 σημεία αλλαγών που αντιπρότειναν οι δημοσιογράφοι και έτσι, χωρίς την παρουσία της ΕΣΗΕΑ, υπέγραψαν τα ιδιωτικά συμφωνητικά.
Οι μειώσεις αποδοχών σε ποσά άνω των 1.400 ευρώ μεικτά είναι προσωπικές και κυμαίνονται από 7% ως και 22%.
Στο νέο πολυσέλιδο κείμενο αναγράφεται η παροχή εργασίας για 5νθήμερο με 8 ώρες εργασίας, καταργήθηκε δηλαδή η 6ωρη βάρδια των εσωτερικών συντακτών. Τα σημεία αλλαγών στο ιδιωτικό συμφωνητικό που έκανε δεκτά η διοίκηση του Alpha είναι τα εξής σημεία:  Διαγραφή ο όρος ότι ο εργαζόμενος παρέχει τις υπηρεσίες του σε οποιαδήποτε εταιρεία ή επιχείρηση του υποδείξει η εταιρεία είτε αυτή είναι θυγατρική ή συγγενής χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Σε καμία περίπτωση να μη μπορεί να ζητηθεί από δημοσιογράφο δωρεάν εργασία χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Η αποζημίωση σε απόλυση εργαζόμενου υπολογίζεται με βάση τον μισθό πριν την 31.7.2012. Η νέα σύμβαση έχει ισχύ ως το τέλος του 2013. Να μην απαιτείται άδεια της εταιρείας για άλλη εργασία που μπορεί να έχει ο δημοσιογράφος.
Στη νέα σύμβαση υπάρχουν οι νέοι όροι παροχής εργασίας των δημοσιογράφων με τους οποίους καθιερώνεται το θεσμικό επιχειρησιακό πλαίσιο. Εκτός από τα παραπάνω σημεία που τροποποιήθηκαν, η επιχειρησιακή σύμβαση του Alpha προβλέπει: Την παραχώρηση στην εταιρεία κάθε είδους και φύσης πνευματικό δικαίωμα επί της εργασίας του δημοσιογράφου. Ο δημοσιογράφος οφείλει να προστατεύει τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, ο τρόπος παροχής της εργασίας του θα πρέπει να είναι σύμφωνος με τη γενικότερη φυσιογνωμία του τηλεοπτικού σταθμού.
Στις νέες συμφωνηθέντες αμοιβές συμπεριλαμβάνονται τα πάσης φύσεως επιδόματα (γάμου, παιδιών, κ.λ.π.) ενώ για όσους τα δικαιούνται εφεξής θα χορηγούνται μόνο σε αμοιβές κάτω των 2000 ευρώ μεικτά. Καταργείται η αμοιβή εργασίας το Σάββατο και χορηγείται ρεπό ενώ παραμένει η αμοιβή για εργασία Κυριακής. Στους άλλους όρους η εταιρεία πέρασε την επιβολή εχεμύθειας στους εργαζόμενους, την κατ’ αποκλειστικότητα εργασία σε ραδιόφωνο και τηλεόραση του  Alpha. Θολό παρά τις συζητήσεις έμεινε το σημείο που αφορά στην υποχρέωση των δημοσιογράφων να αποκαλύπτουν τις πηγές τους στην εταιρεία σε υποθέσεις δικαστικής διένεξης ή αντιδικίας με οιονδήποτε κρατικό φορέα ή ανεξάρτητη αρχή. Ο δημοσιογράφος είναι υποχρεωμένος να παραδίδει στην εταιρεία όλα τα στοιχεία που διαθέτει ενώ η διοίκηση αποδέχθηκε να μην αναλαμβάνει το κόστος και να έχει νομική στήριξη σε περίπτωση διένεξης με κρατικές αρχές.
Απο το ΠΑΡΟΝ της Κυριακής-Τυπολογίες

Εξουσία και «πατσαβούρες» ...Γραφει ο Μιχάλης Μητσός


" ... να αναρωτηθούμε πώς και γιατί εμείς, εδώ στην Ελλάδα, εδώ στα «ΝΕΑ», σταματήσαμε συνειδητά ή ασυνείδητα να ενοχλούμε πραγματικά την εξουσία... " ... 

Στο πλαίσιο των καλοκαιρινών της αφιερωμάτων, η «Μοντ» θυμήθηκε την περασμένη εβδομάδα εκείνη την ημέρα του Σεπτεμβρίου του 1994 που ο Φρανσουά Μιτεράν διέταξε να κοπούν οι συνδρομές της εφημερίδας που πλήρωνε η γαλλική Προεδρία. «Γρήγορα, έναν...

παπά, μόλις διάβασα τη "Μοντ"», είχε αστειευτεί με τον ιδιόρρυθμο δικό του τρόπο ο πρόεδρος στους συνεργάτες του. Αιτία της έκρηξής του ήταν ένα άρθρο με τίτλο «Απρόβλεπτη η πορεία του καρκίνου του αρχηγού του κράτους», που κατέληγε στο ερώτημα κατά πόσο ο Μιτεράν ήταν σε θέση να ολοκληρώσει τη δεύτερη θητεία του.
«Δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζουμε να διαβάζουμε αυτή την πατσαβούρα», βροντοφώναξε εκείνη την ημέρα ο γάλλος πρόεδρος. Εκτός από το ρεπορτάζ για την υγεία του, που ώς τότε αποτελούσε ταμπού στη Γαλλία, τον είχε ενοχλήσει και η θετική κριτική ενός βιβλίου του Πιερ Πεάν («Μια γαλλική νεότητα») που τον παρουσίαζε στο εξώφυλλο να σφίγγει το χέρι του στρατηγού Πετέν. Τελικά, οι συνδρομές μειώθηκαν από 110 σε 20, αφού ο πρόεδρος και οι στενοί του συνεργάτες δεν μπορούσαν παρά να συνεχίσουν να διαβάζουν εκείνη την «πατσαβούρα» - οι υπόλοιποι απλώς την αγόραζαν στο γειτονικό περίπτερο…

Την εποχή εκείνη ο Τύπος ήταν ακόμη ισχυρός και μπορούσε ακόμη να ενοχλεί την εξουσία. Είκοσι σχεδόν χρόνια μετά, η κυριαρχία του Διαδικτύου και η οικονομική κρίση έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα. Η τελευταία σύγκρουση που παρακολουθήσαμε μεταξύ της εξουσίας και των μέσων ενημέρωσης ήταν την περασμένη εβδομάδα στη Βρετανία, με αφορμή τη δημοσίευση των γυμνών φωτογραφιών του πρίγκιπα Χάρι. Δύσκολο, και αφόρητα βαρετό, να πάρουμε θέση για το αν καλώς παραβίασε η «Σαν» τις εντολές του Παλατιού. Πολύ πιο ενδιαφέρον, αντίθετα, είναι να αναρωτηθούμε πώς και γιατί εμείς, εδώ στην Ελλάδα, εδώ στα «ΝΕΑ», σταματήσαμε συνειδητά ή ασυνείδητα να ενοχλούμε πραγματικά την εξουσία και σε τι βαθμό έχει μετρήσει αυτός ο παράγων στην κρίση του Τύπου.
«Ουδείς αναμάρτητος», δήλωσε - επιτέλους - ο Αντώνης Σαμαράς κατά τη συνέντευξη Τύπου με την Ανγκελα Μέρκελ, αποφεύγοντας ευτυχώς να προσθέσει κάτι για την Παναγία. Ας τις αναγνωρίσουν λοιπόν οι πολιτικοί τις αμαρτίες τους, να τις αναγνωρίσουμε κι εμείς, μπας κι αρχίσουμε όλοι να ανακτάμε την αξιοπιστία μας.


Μιχάλης Μητσός, NEA 

Απο τα Nonews.News.

ΙΣΠΑΝΙΑ .Οργή για το βουλευτή που δεν τα βγάζει πέρα


Σάλο προκάλεσε δήλωση κυβερνητικού βουλευτή στην Ισπανία, ο οποίος υποστήριξε ότι δύσκολα τα βγάζει πέρα με ένα μισθό ύψους 5.100 ευρώ. Η δήλωση του Γκιγιέρμο Κολάρτε σε τοπική εφημερίδα της Γαλικίας ξεσήκωσε πλήθος αντιδράσεων, καθώς η ανεργία έφτασε στο 25% και ο κατώτατος μισθός είναι στα επίπεδα των 640 ευρώ. Το κυβερνών Λαϊκό Κόμμα επέκρινε το βουλευτή και ορισμένοι άσκησαν πιέσεις προκειμένου να παραιτηθεί. Πάντως, ο ίδιος επιχείρησε να υποβαθμίσει τα λεγόμενά του και παραδέχθηκε ότι πραγματικές δυσκολίες αντιμετωπίζουν όσοι αμείβονται με 400-500 ευρώ, ενώ πρόσθεσε ότι η εκλογή του στο Κοινοβούλιο τον ανάγκασε να μειώσει σημαντικά τις δαπάνες του, αφού εργαζόταν στον ιδιωτικό τομέα ως διευθυντικό στέλεχος σε βιομηχανία και ο μισθός του ήταν 12.000 ευρώ.
Πάντως δεν είναι πρωτοφανής ο θόρυβος από δηλώσεις κυβερνητικού βουλευτή, αφού στις αρχές του καλοκαιριού ένας συνάδελφός του απευθύνθηκε με προσβλητικό τρόπο σε βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος στη διάρκεια έντονης αντιπαράθεσης στη Βουλή. Επίσης, σύμφωνα με σχολιαστές στα ισπανικά ΜΜΕ, η στάση ορισμένων κυβερνητικών στελεχών, όπως του Κολάρτε, δεν είναι εύκολο να ξεχαστεί, αφού η κυβέρνηση του Μαριάνο Ραχόι ετοιμάζεται για τη λήψη μέτρων λιτότητας στο επόμενο διάστημα, ώστε να μειωθεί το έλλειμμα στον προϋπολογισμό και εν όψει της βοήθειας για τη διάσωση των τραπεζών από την ΕΕ.
Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ/Θεσσαλονίκης

Monday, August 27, 2012

Eδώ ο κόσμος καίγεται..!!Παρουσίαση του Κυπέλλου που απενεμήθη στον Σπύρο Λούη.

Ο ποδοσφαιριστής Τάσος Μπαμπατζιάς έγινε ..διπλός !! Tasos & Steph Babatsias wedding!

O γνωστός ποδοσφαιριστής του Οκλυ, Τάσος  Μπαμπατζιάς είναι απο χτες στο κλάμπ των εγγάμων.
Σύμφωνα μ ε τις φωτογραφίες της Μαρίας Σταυροπούλου που μας έστειλε ,ο Τάσος χόρεψε τον Ησαία στοα χωριό του Μεγάρχη Τρικάλων με την εκλεκτή της καρδιας του Στέφη.. Να ζήσετε και με πολλούς απογόνους Τάσε και Στέφη..
























wibiya widget