Friday, March 24, 2017

Σαν Σημερα. ΘΕΌΦΙΛΟΣ κ.α

Posted: 21 Mar 2017 05:32 PM PDT
Αγωνιστής του ’21, γόνος της μανιάτικης φαμίλιας των Μαυρομιχαλαίων. Τραυματίστηκε υπερασπιζόμενος το φρούριο του Νεοκάστρου στην Πύλο και πέθανε στις 22 Μαρτίου του 1825...
Posted: 21 Mar 2017 05:32 PM PDT
Ξέσπασε στις 22 Μαρτίου του 1963, με πρωταγωνιστές τον υπουργό Πολέμου Τζον Προφιούμο και τη λαμπερή χορεύτρια σε καμπαρέ Κριστίν Κίλερ...
Posted: 21 Mar 2017 05:32 PM PDT
Το πρώτο άλμπουμ των Beatles, που κυκλοφόρησε πριν από την ώρα του, στις 22 Μαρτίου του 1963, για να κεφαλαιοποιήσει τη μεγάλη επιτυχία των σινγκλ «Please Please Me» και «Love me do»...
Posted: 21 Mar 2017 05:32 PM PDT
Ήταν 22 Μαρτίου του 1982, όταν ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων ο νόμος για τον πολιτικό γάμο, 200 χρόνια μετά την καθιέρωσή του από τη Γαλλική Επανάσταση...
Posted: 21 Mar 2017 05:32 PM PDT
Ανώτατος αξιωματικός του Στρατού, εκ των πρωταιτίων του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου 1967. Αυτοκτόνησε στο κελλί του στις 22 Μαρτίου 1987...



Ο Θεόφιλος (Χατζημιχαήλ) είναι ο πιο γνωστός έλληνας λαϊκός ζωγράφος. Γεννήθηκε μεταξύ 1868 και 1871 στη Βαρειά Μυτιλήνης. Ήταν το μεγαλύτερο από τα οκτώ παιδιά του Γαβριήλ και της Πηνελόπης Χατζημιχαήλ. Ο πατέρας του ήταν τσαγκάρης και η μητέρα του κόρη αγιογράφου.
Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα, λόγω της ισχνής του κράσης, αλλά και της αριστεροχειρίας του. Ο αριστερόχειρας εκείνη την εποχή εθεωρείτο μειονεκτικό άτομο και προκαλούσε αρνητικά σχόλια στον περίγυρό του. Οι γονείς, αλλά και οι δάσκαλοί του προσπάθησαν με καταπιεστικό και συχνά βίαιο τρόπο να του αλλάξουν χέρι γραφής και να τον κάνουν δεξιόχειρα. Ο μικρός Θεόφιλος κλείστηκε στον κόσμο του και βρήκε αποκούμπι στη ζωγραφική.Πολύ νέος, ακόμη, δραπετεύει από τη Μυτιλήνη και φεύγει για τη Σμύρνη, την πόλη με τους χιλιάδες Έλληνες, που είναι το οικονομικό κέντρο της Μικράς Ασίας. Δουλεύει θυροφύλακας στο ελληνικό προξενείο και παράλληλα ζωγραφίζει. Στη Σμύρνη, ο Θεόφιλος θα διαμορφώσει την εικαστική του γλώσσα και το βασικό του θεματολόγιο, από τον κόσμο της αρχαιότητας, του Βυζαντίου και της νεώτερης Ελλάδας. Τότε κάνει τη ζωγραφική επάγγελμά του.

Με το ξέσπασμα του Ελληνοτουρκικού πολέμου το 1897 φεύγει για την Ελλάδα, με την πρόθεση να καταταγεί εθελοντής. Πριν προλάβει να γνωρίσει τα πεδία των μαχών, ο πόλεμος τερματίζεται. Αποφασίζει να μείνει στον Βόλο, πλούσιο αγροτικό και βιομηχανικό κέντρο στις αρχές του 20ου αιώνα. Ζει μέσα στη φτώχεια και ζωγραφίζει για ψίχουλα στους τοίχους μαγαζιών του Βόλου και του Πηλίου. Παράλληλα, διασκεδάζει τους κατοίκους και γίνεται αντικείμενο αστεϊσμών με το παράξενο φέρσιμο, αλλά και τις φορεσιές του. Από νέος ακόμη, ο Θεόφιλος υιοθετεί τη φουστανέλα ως καθημερινό ένδυμα, ενώ τις Απόκριες του αρέσει να ντύνεται Μέγας Αλέξανδρος, με στολή δικής του επινοήσεως.
Τα οικονομικά του καλυτερεύουν κάπως, όταν ένας πλούσιος γαιοκτήμονας της Μαγνησίας, ο Γιάννης Κοντός, του αναθέτει το 1912 την τοιχογράφηση του σπιτιού του στην Ανακασιά. Ο Θεόφιλος ζωγραφίζει σκηνές από την Επανάσταση του '21, αρχαίους θεούς και τοπία. Σήμερα, η οικία Κοντού είναι το Μουσείο Θεόφιλου στον Βόλο.
Το 1927, μη μπορώντας να αντέξει ένα χοντρό αστείο που έγινε εις βάρος του, εγκαταλείπει τον Βόλο και επιστρέφει στη γενέτειρά του Μυτιλήνη. Λέγεται ότι κάποιος, για να διασκεδάσει τους θαμώνες ενός καφενείου, έριξε τον Θεόφιλο από μια σκάλα, όπου ήταν ανεβασμένος και ζωγράφιζε.
Εν τω μεταξύ, ο ζωγράφος Γιώργος Γουναρόπουλος μιλά με ενθουσιασμό για το έργο του Θεόφιλου στον μυτιληνιό Στρατή Ελευθεριάδη σημαίνοντα τεχνοκριτικό στο Παρίσι με το γαλλικό όνομα Τεριάν. Ο Ελευθεριάδης είναι ο άνθρωπος που επιβάλλει τον Θεόφιλο και θα τον κάνει γνωστό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Του αγοράζει χρώματα, πινέλα και πανιά και αναθέτει στον πατέρα του να του στέλνει στο Παρίσι όσα έργα ζωγραφίζει. Τότε παρατηρείται και μία στροφή στη θεματολογία του Θεόφιλου. Τα ιστορικά και ηρωικά θέματα δίνουν τη θέση τους στα πιο οικεία, τα καθημερινά, τα κοντινά.
Μόλις άρχισε να του χαμογελά η τύχη, ο Θεόφιλος βρέθηκε νεκρός στο άθλιο καμαράκι του, στις 24 Μαρτίου 1934. Η νεκροψία έδειξε ανακοπή καρδιάς.
Στις 20 Σεπτεμβρίου 1935 δημοσιεύεται συνέντευξη του/biographies/697Τεριάντ στην εφημερίδα «Αθηναϊκά Νέα», στην οποία χαρακτηρίζει τον Θόφιλο «μεγάλο έλληνα ζωγράφο». Ένα χρόνο αργότερα οργανώνεται έκθεσή του στο Παρίσι. Ο μεγάλος αρχιτέκτονας Λε Κορμπιζιέ γράφει σε άρθρο του για τον Θεόφιλο «...Είναι ζωγράφος γεννημένος από το ελληνικό τοπίο. Μέσω του Θεόφιλου, ιδού το τοπίο και οι άνθρωποι της Ελλάδας: κοκκινόχωμα, πευκότοπος και ελαιώνας, θάλασσα και βουνά των θεών, άνθρωποι που λούονται σε μια τολμηρά επικίνδυνη ηρεμία….». Ο Γιώργος Σεφέρης και ο Γιάννης Τσαρούχης εκφράζονται εγκωμιαστικά για την τέχνη του.
Στις 3 Ιουνίου 1961 ο Θεόφιλος περνά τις πύλες του Λούβρου για μία μεγάλη αναδρομική έκθεση. Σήμερα, έργα του υπάρχουν διάσπαρτα σε πολλά μουσεία (Βαρειάς στη Μυτιλήνη και Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης στην Αθήνα), καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.



Thursday, March 23, 2017

Άριστα. Μαθητής εντόπισε λάθη σε δεδομένα της NASA

Ο Μάιλς Σόλομον γνωρίζει ότι δεν υπάρχει αρνητική ενέργεια
Κάποιος στη NASA θα πρέπει να κοκκινίσει από ντροπή: ένας 17χρονος μαθητής στη Βρετανία εντόπισε σφάλματα σε μετρήσεις της ακτινοβολίας από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Ο παρατηρητικός Μάιλς Σόλομαν, αναφέρει το BBC, συμμετείχε σε πρόγραμμα του βρετανικού Ινστιτούτου Έρευνας στα Σχολεία (IRIS) το οποίο δίνει την ευκαιρία σε μαθητές να επεξεργάζονται δεδομένα από το πολυεθνικό τροχιακό εργαστήριο.

«Αυτό που μας δόθηκε ήταν μπόλικα λογιστικά φύλλα» είπε ο ίδιος στο Radio 4 του BBC. Τα αρχεία περιείχαν μετρήσεις της ενέργειας των σωματιδίων που δέχεται ο διαστημικός σταθμός.

«Πήγα κατευθείαν στο τέλος της λίστας και βρήκα τα χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας που υπήρχαν» εξήγησε ο μαθητής του σχολείου Τάπτον στο Σέφιλντ.

Τότε ήταν που παρατήρησε ότι ορισμένες μετρήσεις είχαν αρνητική τιμή. Στη φυσική, όμως, αρνητική ενέργεια δεν υπάρχει.

Ο έξυπνος Μάιλς και ο καθηγητής του έστειλαν email στη NASA, η οποία τους προσκάλεσε να συμμετάσχουν στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας συνειδητοποίησαν τελικά ότι ο ανιχνευτής του σταθμού συχνά κατέγραφε αρνητικές τιμές ενέργειας όταν δεν δεχόταν σωματίδια. Το λάθος ήταν μεν γνωστό, όμως η NASA πίστευε ότι συνέβαινε μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο. Ο Μάιλς, όμως, έδειξε ότι συνέβαινε πολλές φορές την ημέρα.

Πέρα από ό,τι βοήθησε τη NASA να διορθώσει τα δεδομένα της, ο 17χρονος δηλώνει πως έχει έναν ακόμα λόγο να χαίρεται: «Είναι κουλ. Μπορείς να λες στους φίλους σου ότι έστειλες μήνυμα στη NASA και τους έβαλες να κοιτάξουν τις γραφικές παραστάσεις σου».  In.gr

«Η Χίος μετά την καταστροφή της». Tης Γιώτας Ιωακειμίδου

 Η Χίος μετά την καταστροφή της
ΓΙΩΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΟΥ*

Η Χίος μετά την καταστροφή της το 1822, γνώρισε την απίστευτη τουρκική ωμότητα και αγριότητα. Μόνον τα προξενεία σωθήκαν και μερικά σπίτια Ευρωπαίων. Όλα τα υπόλοιπα κτίσματα καταστράφηκαν ολοσχερώς. Από τους άντρες του νησιού ελάχιστοι σώθηκαν, ενώ τα γυναικόπαιδα αιχμαλωτίστηκαν.

Σύμφωνα με τον επιτετραμμένο της Ολλανδίας Gaspar, η Κωνσταντινούπολη είχε μεταβληθεί σ’ ένα απέραντο σκλαβοπάζαρο. Οι Χιώτισσες πωλούντο μαζί με άλλα κλεμμένα πολύτιμα αντικείμενα. Γράφει λοιπόν ο Gaspar στον υπουργό εξωτερικών A.W.C.de Nagel Tot Ampsen «Το πιο σπαρακτικό θέαμα είναι τα σκλαβωμένα γυναικόπαιδα που έφεραν από τη Χίο εδώ και λίγες μέρες. Μερικά ανήκουν στις πιο αξιοσέβαστες οικογένειες του νησιού. Αγόρια και κορίτσια σέρνονται στους δρόμους δεμένα το ένα με το άλλο και οδηγούνται στα σκλαβοπάζαρα. Κοπέλες κρατούσαν στο χέρι ένα χαρτί με το όνομα των τούρκων κυρίων τους που έμειναν στη Χίο. Μη μπορώντας να τις συνοδέψουν οι ίδιοι τις έστελναν στη διεύθυνση των σπιτιών τους σην Πόλη».
Ο Άγγλος πρόξενος της Σμύρνης F. Werry γράφει σε μια αναφορά του προς την Levant Company: «Στον δρόμο των φράγκων οδηγούνται πάνω-κάτω κοπάδια από παιδιά της Χίου για πούλημα. Τα παιδιά αυτά έβγαιναν για ζητιανιά στους δρόμους με την άδεια των αφεντικών τους, για να μαζέψουν τα λύτρα και να εξαγοράσουν την ελευθερία τους».
Στο φύλλο της εφημερίδας «courrier Francais» στις 10 Ιουλίου 1822 υπάρχει η εξής δημοσίευση: «βλέπεις φανατικούς μουσουλμάνους να τρέχουν ομαδικά, να αγοράζουν 30 γρόσια το θύμα τους και να το σφάζουν αμέσως για να κερδίσουν σπουδαία θέση στους ουρανούς…..χιλιάδες γυναίκες, κορίτσια και αγόρια πουλιόνταν κάθε μέρα στο παζάρι. Πολλά από αυτά τα δυστυχισμένα πλάσματα αυτοκτόνησαν κατά την μεταφορά. Βλέπεις γυναίκες να μην δέχονται τροφή για να πεθάνουν από την πείνα». Μια άλλη εφημερίδα γερμανική, η Allgemeine Zeitung γράφει : «όσα παιδιά είναι κάτω των επτά ετών,ακατάλληλα για το παζάρι, δένονταν μαζί και ρίχνονταν στην θάλασσα.»
Ο Άγγλος ιερέας της αγγλικής πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη R.Walsh, κατέγραψε συστηματικά όσα είδε εκείνες τις μέρες στα σκλαβοπάζαρα της Πόλης. Αυτός μας περιέγραψε τη γενναία στάση πολλών γυναικών από τη Χίο. Η αρπαγή και το εμπόριο σκλάβων γινόταν από τούρκους χαμηλής υποστάθμης: καϊξήδες, χαμάληδες, κακοποιά στοιχεία κάθε είδους που πήγαιναν στην εκστρατεία σαν εθελοντές με σκοπό τη λαφυραγωγία. Η μέθοδος που ακολουθούσαν ήταν πάντα ίδια: σκότωναν τα αρσενικά μέλη της οικογένειας, αιχμαλώτιζαν γυναίκες και παιδιά και έπαιρναν τα πολύτιμα αντικείμενα. Στη συνέχεια πήγαιναν τη λεία τους στο κοντινό τελωνείο και έπαιρναν το λεγόμενο «τεσκερέ» δηλαδή ειδικό πιστοποιητικό του σκλάβου. Από εκείνη τη στιγμή οι σκλάβοι ήταν ιδιοκτησία τους καθώς και των απόγονων τους. Ο Άγγλος κληρικός μας πληροφορεί ότι εκδόθηκαν από την Χίο 41.000 τεσκερέδες μέχρι 1η Μαΐου 1822. Από αυτούς τους σκλάβους οι 5000 πουλήθηκαν στην Πόλη. Η τιμή κάθε σκλάβου ήταν 300 γρόσια και οι αγοραπωλησίες γίνονταν στο Αουρούτ Μπαζάρ, το γυναικοπάζαρο. Ήταν μια μεγάλη αυλή ενός κτηρίου, γύρω-γύρω με εξέδρες. Εκεί υπήρχαν γυναίκες λευκές και Αφρικανές. Οι λευκές και οι γυναίκες μεγαλύτερης αξίας ήταν κλεισμένες μέσα σε κάμαρες με καφασωτά παράθυρα. Όμως οι Χιώτισσες ήταν τόσες πολλές που τις πουλούσαν στους δρόμους και στις πλατείες. Οι πιο πολλές πουλήθηκαν στην ψαραγορά, στο Μπαλουκ-Παζάρ. Ο Άγγλος ιερέας Walsh είδε εκεί στις 15 Ιουνίου 1822, κορίτσια 12 έως 15 ετών να πωλούνται «όπως τα ζώα στις αγγλικές αγορές». Πολλά ήταν μισόγυμνα, τρόμος και αγωνία ήταν ζωγραφισμένα στα πρόσωπά τους, το πιο σπαρακτικό θέαμα που είδε ποτέ στη ζωή του. Οι Τούρκοι, κατά την περιγραφή πάντα του ιερέα, τις μεταχειρίζονταν με την έσχατη περιφρόνηση: τις εξέταζαν, τις πασπάτευαν, όπως οι χασάπηδες τα αρνιά, και τις αγόραζαν 100 γρόσια το κεφάλι, τιμή πολύ κατώτερη από αυτή που ίσχυε . Περίπου 500 Χιώτισσες πουλήθηκαν στην ψαραγορά, μαζί με τα ψώνια της μέρας γύριζαν σπίτι τους και με μια σκλάβα από τη Χίο.
Πολλές όμορφες Χιώτισσες στάλθηκαν πεσκέσια σε ισχυρούς, όπως έκανε ο καπουδάν πασάς, ο οποίος έστειλε σε τούρκο μεγιστάνα μια νεαρή Χιώτισσα. Η αιχμάλωτη θηρίο ανήμερο αρνιόταν να υποταχτεί, ώσπου μια μέρα προκάλεσε τη μοίρα της. Άρπαξε το τσιμπούκι του αφέντη της, έσπασε ένα καθρέφτη και επί τόπου της πήρε το κεφάλι ο τούρκος. Τέτοιου είδους περιστατικά αφηγούνται πολλά.
Φριχτή ήταν και η μοίρα των παιδιών. Κάποια τα έκλεισαν σε χαρέμια, άλλα κρατήθηκαν σε κακόφημους χώρους του Γαλατά και άλλα κατέληξαν σε καφενέδες, στη διάθεση κάθε Οθωμανού. Πολλά από αυτά τα παιδιά εξισλαμίστηκαν ομαδικά.
Οι γυναίκες αποτελούσαν σπάνιο είδος στη Χίο μετά την καταστροφή, έμειναν πίσω μόνον οι άσχημες και οι μεγάλες σε ηλικία. Γράφει ο Φωτεινός: «όθεν ούτως αγαθή τύχη ανέτειλε και δ΄αυτάς και άμα πάσαι παρήλικες και δυσειδεις υπανδρεύθησαν αμειφθείσαι υπό της θείας Προνοίας ….» 
Γιώτα Ιωακειμίδου*
Φιλόλογος / 
schooltime.gr

Συνέντευξη Τύπου ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ για Σώρρα και εκλογές στο Κάραβελ. Μιλούν δικηγόρος και μέλη

Με διαδηλώσεις και διάφορες εκδηλώσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα τα μέλη των Ελλήνων Συνέλευσης (Ε.ΣΥ) συνεχίζουν τον αγώνα τους για ελευθερία και δημοκρατία των Ελλήνων .
Δείτε τα παρακάτω VIDEO καθώς και την αίτηση αναστολής της μη εκτέλεσης της καταδικαστικής απόφασης του δικαστηρίου όπου κατέθεσε ο κ. Σώρρας




ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ Ε.ΣΥ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ
 ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΛΕΓΑΝ ΨΕΜΑΤΑ


Ο Αρτέμης Σώρρας έκανε αίτηση για αναστολή

 εκτέλεσης της ποινής φυλάκισής του

Η αίτηση που κατέθεσε ο δικηγόρος του Αρτέμη Σώρρα

O Γιώργος Σκαμπαρδώνης μιλά για το νέο του βιβλίο 'Τα δεδουλευμένα'

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ

Το βιβλίο του Τα δεδουλευμένα (εκδόσεις Πατάκη), μια ανθολόγηση διηγημάτων από την αρχή της συγγραφικής του πορείας, είναι η αφορμή της συζήτησής μας με τον Γιώργο Σκαμπαρδώνη. Στα Δεδουλευμένα καταγράφεται η αρχική διαδρομή, οι διακυμάνσεις, οι σταθερές και οι μεταβλητές μιας πεζογραφικής πορείας-χελώνα όπως ο ίδιος τη χαρακτηρίζει – που πασχίζει διαρκώς να επιταχύνει και να εκπτερωθεί.


Συνέντευξη στη Χαριτίνη Μαλισσόβα /diastixo.gr

Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1953 και σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε σε εφημερίδες, στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, έγραψε σενάρια για τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ και το σενάριο για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Όλα είναι δρόμος σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη. Διεύθυνε την εφημερίδα Θεσσαλονίκη και τα περιοδικά Θ-97 (Βραβείο Ιπεκτσί), Τάμαριξ και Χίλια δέντρα. Διετέλεσε διευθυντής του καλλιτεχνικού περιοδικού Πανσέληνος της Κυριακάτικης Mακεδoνίας, που τιμήθηκε με το European Newspaper design Awards 2000. Η συλλογή διηγημάτων του Η Στενωπός των υφασμάτων τιμήθηκε με το κρατικό βραβείο διηγήματος το 1993. Συνεργάστηκε επί δύο χρόνια με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Το 2010 τιμήθηκε με το βραβείο του Ιδρύματος Μπότση. Το 2012 έλαβε το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών «Πέτρος Χάρης» για το βιβλίο του Περιπολών περί πολλών τυρβάζω (Εκδόσεις Πατάκη).

Το πρόσφατο βιβλίο σας με τίτλο Τα δεδουλευμένα είναι μια ανθολόγηση διηγημάτων σας από την αρχή της συγγραφικής σας πορείας. Πρόκειται και για μια εκ νέου γνωριμία σας με το (νεότερο) αναγνωστικό κοινό;
Αυτές οι πέντε πρώτες συλλογές διηγημάτων είχαν εξαντληθεί από καιρό. Οι αναγνώστες που τις αναζητούσαν μπορούν τώρα να τις βρούνε όλες μαζί σε αυτό τον τόμο, στα Δεδουλευμένα. Κι όσοι νέοι ενδιαφέρονται έχουν πια αυτή τη δυνατότητα. Αλλά μπορεί και να δει κανείς, έχοντάς τες όλες σε ένα βιβλίο, να διακρίνει την πορεία, τις αναζητήσεις, την εσωτερική ανέλιξη αυτών των κειμένων που στεγάζονται πια σε αυτό τον τόμο.
Ποια είναι τα συναισθήματά σας για τα πρώτα σας διηγήματα;
Αν έχω κάποια αίσθηση για τα βιβλία μου είναι κυρίως η μνήμη της κόπωσης, του μόχθου, αλλά και της απόλαυσης των χρόνων που τα έγραφα. Συχνά, ξαναδιαβάζοντάς τα, αναρωτιέμαι αν είμαι εγώ που τα έγραψα, εφόσον μεταβάλλεται κανείς μέσα στον χρόνο αενάως και κάθε τι δεν μπορεί να γραφεί παρά μόνο σε μια ορισμένη φάση. Ποτέ νωρίτερα, ή αργότερα.
Σας γνωρίσαμε ευρύτερα μέσα από τα μυθιστορήματά σας που μεταφέρθηκαν στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Εσείς ποιο από τα βιβλία σας θεωρείτε αρτιότερο;
Κατ’ εμέ όλα είναι εξίσου επεξεργασμένα σε απώτατο βαθμό. Αλλιώς δεν θα τα εξέδιδα. Έπειτα, η λέξη «άρτιο» είναι αόριστη. Τα κριτήρια είναι πολλά, υποκειμενικά, και ρευστά. Απλώς νιώθεις κάποια στιγμή πως ένα βιβλίο, ύστερα από πολλή δουλειά, ότι τελείωσε. Ότι δεν υπάρχει περιθώριο περαιτέρω βελτίωσης. Αν και υπάρχει η άποψη πως στην Τέχνη τίποτε δεν τελειώνει, απλώς εγκαταλείπεται.
Δεν τελειώνει αυτή η θητεία. Πάντα γράφει κανείς, όταν γράφει, ακόμα και όταν είναι σε φάση που δεν γράφει. Το γράψιμο είναι μια στάση όρασης και ζωής.
Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την πορεία του μυθιστορήματος στη χώρα μας. Υπάρχουν άξιοι μυθιστοριογράφοι; Ποια είναι η άποψή σας;
Φυσικά και υπάρχουν πολύ καλοί μυθιστοριογράφοι. Απ’ την άλλη δεν υπάρχει καμιά ιδέα του αντικειμενικά τέλειου-ιδανικού μυθιστορήματος. Τι θα πει «τέλειο»; Ποιος βάζει τα όρια και τα κριτήρια; Αν θες να βρεις αδυναμίες τις βρίσκεις και στον Ντοστογιέφκσι, και στον Μπαλζάκ. Είναι υποκειμενικό θέμα. Και κάθε μυθιστοριογράφος ανοίγει νέους δρόμους, φτιάχνει νέα κλειδιά – δεν υπάρχουν θεϊκά σταθμά. Ούτε σταθερά μέτρα στα οποία να συμφωνούμε όλοι, εφόσον και ο καθένας μας είναι σε διαρκή αλλαγή.
Συγγραφή, θεατρική απόδοση και μουσική επένδυση. «Ολοκληρώνεται» ένα βιβλίο όταν πλαισιωθεί με τις άλλες τέχνες;
Ένα βιβλίο είναι ή όχι ολοκληρωμένο καθεαυτό και εν εαυτώ. Έχει απόλυτη αυτονομία. Όταν μεταφέρεται σε μια άλλη τέχνη, τότε έχουμε ένα άλλο έργο, εμπνευσμένο από το πρώτο. Μπορεί να έγιναν εκατό διαφορετικές σκηνοθεσίες της Οδύσσειας στο σινεμά ή στο θέατρο, αλλά η Οδύσσεια είναι η Οδύσσεια.
Πόσο βοήθησε η τεχνολογία και η χρήση του διαδικτύου και της κοινωνικής δικτύωσης τους συγγραφείς;
Από τεχνική άποψη, και από άποψη επεξεργασίας κειμένου, πάρα πολύ. Επίσης όσον αφορά κάποια θέματα πληροφόρησης. Αλλά μεγάλη λογοτεχνία γίνονταν και πριν το διαδίκτυο. Αυτή υπάρχει στα μυαλά των δημιουργών κι όχι στην τεχνολογία, που είναι απλώς ένα μέσο γραφής.Γιώργος Σκαμπαρδώνης: συνέντευξη στη Χαριτίνη Μαλισσόβα
Χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ποια η άποψή σας γι’ αυτά;
Στοιχειωδώς. Δεν είμαι στο facebook και στα λοιπά, γιατί αφενός δεν προλαβαίνω, και αφετέρου μ’ αρέσει πολύ η προστατευμένη ιδιωτικότητα. Δεν νιώθω κάποιον λόγο να επικοινωνώ συνέχεια και για ασήμαντους λόγους με διάφορους ανθρώπους. Ήδη το πολύ χρήσιμο e-mail νομίζω ότι μου είναι υπεραρκετό, έως και καταχρηστικό, μερικές φορές. Όλα, βέβαια, έχουν καλές και κακές πλευρές – είναι θέμα χρήσης.
Στην εποχή μας τα δεδουλευμένα δεν αποδίδονται όσο στο παρελθόν και σίγουρα λιγότερο από όσο αξίζουν. Πόσο αδικεί τη νέα γενιά η κατάσταση αυτή;
Όλες οι γενιές είναι αδικημένες και μη αδικημένες. Υπάρχουν χειρότερα και καλύτερα. Υπάρχει μια τυφλή ροή των πραγμάτων. Σίγουρα τώρα περνάμε μια πολύ δύσκολή φάση. Αλλά, σκεφτείτε, τώρα είναι χειρότερα, διότι πριν ήταν καλύτερα. Δεν υπάρχει ευθύγραμμη ιστορία. Και υπάρχουν μεν οι γενιές, όντως, αλλά υπάρχει και η προσωπική ευθύνη του καθενός. Κανείς δεν οφείλει τίποτε σε κανέναν.
Τι θα πει «τέλειο»; Ποιος βάζει τα όρια και τα κριτήρια; Αν θες να βρεις αδυναμίες τις βρίσκεις και στον Ντοστογιέφκσι, και στον Μπαλζάκ. Είναι υποκειμενικό θέμα. Και κάθε μυθιστοριογράφος ανοίγει νέους δρόμους, φτιάχνει νέα κλειδιά – δεν υπάρχουν θεϊκά σταθμά.
Ποια αξία θεωρείτε αδιαπραγμάτευτη;
Δεν υπάρχει τέτοια αξία, εφόσον όλα τα καθορίζει ο άνθρωπος μέσα στη συγκυρία. Είναι θέμα λέξεων και εννοιών, ή ανάγκης. Υπάρχει σχετικότητα μέσα στην Ιστορία. Όλα μεταβάλλονται. Και όλα διαμεσολαβούνται από τη γλώσσα.
Θέλετε να αναφερθείτε και στο εντυπωσιακό εξώφυλλο με τη χελώνα που έχει εκπτερωθεί;
Είναι μια ανάγκη όλων μας η απογείωση, η υπέρβαση, η εκπτέρωση. Η συνομιλία με τα υψηλά. Η απαγκίστρωση απ’ όσα μας καθηλώνουν. Νομίζω ότι είναι ένα επιτυχημένο, κάπως ειρωνικό εξώφυλλο.
Ετοιμάζετε κάποιο νέο βιβλίο;
Δεν τελειώνει αυτή η θητεία. Πάντα γράφει κανείς, όταν γράφει, ακόμα και όταν είναι σε φάση που δεν γράφει. Το γράψιμο είναι μια στάση όρασης και ζωής.

Η Σία Αναγνωστοπούλου απαντά στον Ντάισελμπλουμ υπογράφοντας ως «πουτάνα» του Νότου


Με μια αιχμηρή ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Facebook, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου απάντα στον επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ για τη δήλωσή του ότι οι χώρες του Νότου ξόδεψαν όλα τα λεφτά τους σε ποτά και γυναίκες.
«Η Ευρώπη της Δημοκρατίας, της διαλεκτικής, της ισότητας επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά δια στόματος Ντάισελμπλούμ. Οι Νότιοι φάγανε τα λεφτά στις γυναίκες και το αλκοόλ. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς; Ότι η πολιτική διεξάγεται με όρους πολιτισμικών χαρακτηριστικών; Δεν υπάρχουν ιδεολογίες, δεν υπάρχουν πολιτικές, υπάρχουν οι "Νότιοι" και οι "Βόρειοι" (κατά το χριστιανοί-μουσουλμάνοι). Ότι οι γυναίκες για την Ευρώπη των δικαιωμάτων και της έμφυλης ισότητας είναι το "λάφυρο" των απολίτιστων Νότιων που τρώνε τα λεφτά των πολιτισμένων Βόρειων (η πολιτική ανάμεσα σε άνδρες, οι γυναίκες "λάφυρο"). Ότι οι Νότιες είναι λίγο ως πολύ "πουτάνες" (άβουλα πλάσματα που τρέφονται από τους απολίτιστους); Η Ευρώπη γιορτάζει τα 60 χρόνια της, και ο κ. Ντάισελμπλουμ (και διάφοροι άλλοι) διαφεντεύουν το μέλλον της» σημειώνει η κ. Αναγνωστοπούλου.
«Καλώ τις "πουτάνες" γυναίκες του Νότου να υπογράψουμε διακήρυξη η οποία πρέπει να σταλεί στη Ρώμη και να διαβαστεί. Καλώ τις "πουτάνες" του Νότου να αναδείξουμε το ματσό πρόσωπο του νεοφιλελευθερισμού (περί αυτού πρόκειται), να αναδείξουμε το αντιδημοκρατικό πρόσωπο της νεοφιλελεύθερης Ευρώπης. Το ζήτημα δεν είναι "γυναικεία" υπόθεση. Αλλά, όπως έλεγε η Σιμόν ντε Μποβουάρ, στις περιόδους κρίσης (πόλεμος, φτώχεια, κλπ) οι γυναίκες (όπως και οι αδύναμες κοινωνικά τάξεις) πληρώνουν πρώτες τη νύφη» προσθέτει η κ. Αναγνωστοπούλου η οποία υπογράφει στο τέλος ως «"πουτάνα" του Νότου».

Wednesday, March 22, 2017

Ιστορία Ελλήνων.Λιαντίνης - "Θοδωράκης Κολοκοτρώνης" και το 21

Ο  ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. Προωθήστε το




Ομιλία του Λιαντίνη στην Τρίπολη, στις 13 Φλεβάρη του 1993, καλεσμένος του φιλοτεχνικού συλλόγου της πόλης. Θέμα της
 ομιλίας: «Θοδωράκης Κολοκοτρώνης».
http://www.liantinis.org

Λιαντίνης - Οι θρησκείες θα αφανίσουν τον άνθρωπο.


.

Λιαντίνης - Οι θρησκείες θα αφανίσουν τον άνθρωπο.

Ηχητικό απόσπασμα από το τελευταίο μάθημα του Δημήτρη
Λιαντίνη προς τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του 
Μαράσλειου Διδασκαλείου.

Παραίτηση Ντάισελμπλουμ ζητά ο Ρέντσι,για τις "χαζές του δηλώσεις"

Αιχμηρός εμφανίστηκε ο Ματέο Ρέντσι αναφορικά με τις δηλώσεις του Γερούν Ντάισελμπλουμ για τις δηλώσεις του εναντίον των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου ότι ξόδεψαν τα ευρωπαϊκά λεφτά σε «ποτά και γυναίκες», ζητώντας την άμεση παραίτησή του.
Συγκεκριμένα, με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Ιταλός πρώην πρωθυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, έχασε μια καλή ευκαιρία να σιωπήσει. Σε συνέντευξή του σε γερμανική εφημερίδα προτίμησε να προβεί σε χαζά αστεία -δεν μπορώ να βρω καλύτερες λέξεις- ενάντια στις χώρες της Νότιας Ευρώπης».
Ήρθε η ώρα να έχουμε περισσότερη δημοκρατία, παντού» αναφέρει.
«Νομίζω ότι ο Ντάισελμπλουμ δεν αξίζει να παίζει τον ρόλο που έχει. Θα ήταν καλύτερο να παραιτηθεί το συντομότερο δυνατόν»...

Τρόμος στο Λονδίνο- 4 νεκροί μετά από τρομοκρατική επίθεση και.. μέσα στη βουλή.

Διπλή επίθεση πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες  ώρες έξω από το βρετανικό κοινοβούλιο, ένα χρόνο μάλιστα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες.


Συγκεκριμένα, δύο άνθρωποι δέχτηκαν πυρά έξω από το κοινοβούλιο της Βρετανίας και το κτίριο έχει αποκλειστεί, δήλωσε αξιωματούχος του Westminster, όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Από τη μεριά του τo ΒΒC μεταδίδει ότι ένας αστυνομικός μαχαιρώθηκε ενώ το Bloomberg αναφέρει ότι πιθανόν πρόκειται για δύο διαφορετικές επιθέσεις.
Νοσοκόμοι θεάθηκαν να προσφέρουν φροντίδες σε δύο ανθρώπους μέσα στον περίβολο του κτιρίου. Νωρίτερα ακούστηκαν ισχυροί κρότοι έξω από τη Βουλή. Αστυνομικοί θεάθηκαν να τρέχουν προς την έξοδο της Βουλής.
Φωτοειδησεογράφος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters είδε τουλάχιστον δώδεκα τραυματίες στη γέφυρα του Westminster, πολύ κοντά στο κτίριο του βρετανικού κοινοβουλίου. Τέσσερις είχαν ακατάσχετη αιμορραγία.

Ένας άνδρας φέρεται ότι σκοτώθηκε μέσα στο κοινοβούλιο από πυρά αστυνομικών, ανέφερε στέλεχος της Βουλής των Κοινοτήτων, πληροφορία η οποία επιβεβαιώθηκε. Η πρωθυπουργός Τheresa May είναι ασφαλής, ανακοίνωσε η αστυνομία. Παράλληλα, μετά από εντολή της αστυνομίας έχουν αποκλειστεί και όλες οι συγκοινωνίες.
 Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Αστυνομίας οι νεκροί είναι 4: Ο δράστης, ένας αστυνομικός που μαχαιρώθηκε στο Κοινοβούλιο και δύο πολίτες που χτύπησε με το αυτοκίνητο στη γέφυρα Ουέστμινστερ. Οι τραυματίες είναι τουλάχιστον 20
Υπουργός έδωσε μάχη για να σώσει τη ζωή του αστυνομικού
Ο Τομπάιας Ελγουντ έκανε ό,τι μπορούσε για να σώσει τη ζωή του αστυνομικού, τον οποίο μαχαίρωσε ο δράστης της επίθεσης.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών, σύμφωνα με την Telegraph, έκανε τεχνητή αναπνοή στον τραυματισμένο αστυνομικό και περιόρισε την αιμορραγία πιέζοντας τα τραύματά του.
Ο Ελγουντ, πρώην στρατιωτικός, έμεινε με τον αστυνομικό μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο- ελικόπτερο στην πλατεία του κοινοβουλίου. Αργότερα, τον είδαν με ματωμένα χέρια να μιλά σε αξιωματούχους, πριν επιστρέψει στο γραφείο του.
Ζωντανή ανασύρθηκε γυναίκα που πήδηξε στον Τάμεση για να σωθεί
Σύμφωνα με πληροφορίες του BBC, μια γυναίκα στην προσπάθεια της να σωθεί από τον μανιακό τρομοκράτη στη γέφυρα του Ουεστμινστερ πήδηξε στον ποταμό Τάμεση. Μετά από αρκετή ώρα, τα σωστικά συνεργεία κατάφεραν να την ανασύρουν ζωντανή.
  ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα καταδικάζει απερίφραστα την τρομοκρατία
Εκφράζουμε τον αποτροπιασμό μας για την ειδεχθή και άνανδρη τρομοκρατική ενέργεια που σημειώθηκε, σήμερα, στο Λονδίνο.
Αυτό αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας, σε ανακοίνωσή του για την τρομοκρατική επίθεση έξω από το βρετανικό κοινοβούλιο.
Όπως αναφέρεται, «η Ελλάδα καταδικάζει απερίφραστα την τρομοκρατία και στέκεται στο πλευρό της κυβέρνησης και του λαού του Ηνωμένου Βασιλείου».
Η Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε συνεργασία με τις αρμόδιες βρετανικές Αρχές, αναφέρει το ΥΠΕΞ.
Δήλωση Μητσοτάκη για την επίθεση στο Λονδίνο
 Με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter, ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταδίκασε την επίθεση στο Λονδίνο.
«Καταδικάζουμε την επίθεση στο #Λονδίνο. Πρώτη μας προτεραιότητα η #ασφάλεια των πολιτών. Η σκέψη μας είναι με τις οικογένειες των θυμάτων», έγραψε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

 




wibiya widget