ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ |
Η μεγαλύτερη καταστροφή του ελληνισμού –χωρίς αμφιβολία– έγινε κατά τη διάρκεια του 4ου μ.Χ. αιώνα. Από τότε και για τα επόμενα 1500 χρόνια ακόμη και το όνομα Έλληνας απαγορεύτηκε τελείως να χρησιμοποιείται. Στη διάρκεια αυτών των 1500 ετών ψάξτε να βρείτε το όνομα Έλληνας σε ό,τι έμεινε γραπτό στην eλληνική γλώσσα. Δεν υπάρχει. Έγινε καταπιεστικά Ρωμαίος ή Ρωμιός και η Ελλάδα και οι Έλληνες ξεχάστηκαν για πάντα.
Το όνομα Έλληνας
ήταν απαγορευμένο
επί ποινή ΘΑΝΑΤΟΥ.
Συκοφαντήθηκε ανελέητα και κακόβουλα και έγινε συνώνυμο του ειδωλολάτρη, μία λέξη ειδικά κατασκευασμένη για τους έλληνες μόνο με «πνευματική» μανία.
Κατά το υπόλοιπο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τα χρόνια του Βυζαντίου και κατά την τουρκοκρατία, ο ραγιάς Ρωμιός είχε ξεχάσει τελείως την Ελλάδα, την ελληνικότητά του και το ίδιο το όνομά του. Τον έκαναν να απεχθάνεται τον έλληνα και για αυτό έγινε ρωμιός και μάλιστα να είναι υπερήφανος για αυτό. Κανένας άλλος λαός στον κόσμο δεν πέταξε το όνομά του για να πάρει το όνομα του κατακτητή. Θλιβερό κατάντημά μας. Έμεινε, όμως, η ελληνική γλώσσα η οποία εξυπηρέτησε το εκάστοτε κατεστημένο, αλλά και αυτή αλλοιώθηκε βάναυσα να το υπηρετεί. Χιλιάδες λέξεις της πήραν άλλη σημασία που ήθελαν οι κατακτητές οι οποίοι ήξεραν ότι ένα λαό τον κατακτάς όταν όντως του αλλάζεις τη γλώσσα του.
Κατά το υπόλοιπο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τα χρόνια του Βυζαντίου και κατά την τουρκοκρατία, ο ραγιάς Ρωμιός είχε ξεχάσει τελείως την Ελλάδα, την ελληνικότητά του και το ίδιο το όνομά του. Τον έκαναν να απεχθάνεται τον έλληνα και για αυτό έγινε ρωμιός και μάλιστα να είναι υπερήφανος για αυτό. Κανένας άλλος λαός στον κόσμο δεν πέταξε το όνομά του για να πάρει το όνομα του κατακτητή. Θλιβερό κατάντημά μας. Έμεινε, όμως, η ελληνική γλώσσα η οποία εξυπηρέτησε το εκάστοτε κατεστημένο, αλλά και αυτή αλλοιώθηκε βάναυσα να το υπηρετεί. Χιλιάδες λέξεις της πήραν άλλη σημασία που ήθελαν οι κατακτητές οι οποίοι ήξεραν ότι ένα λαό τον κατακτάς όταν όντως του αλλάζεις τη γλώσσα του.
Η 25η Μαρτίου 1821 έφτασε σαν ένας εφιάλτης και τον ξύπνησε, γιατί στο βαθύ υποσυνείδητο όλοι οι σκλάβοι Ρωμιοί ήξεραν ότι ήταν «Έλληνοι». Ευτυχώς τους είχε μείνει και αυτό μέσα στη ρωμαίικη παράδοση. Τα δημοτικά μας τραγούδια και πάλι ευτυχώς κράτησαν κάτι από αυτή την καταστροφική ισοπέδωση. Αυτή ήταν η ζοφερή κατάσταση των Ελλήνων όταν ανέτειλε το 1821.
Κατά την Αναγέννηση οι Ευρωπαίοι μάς «άνοιξαν» λίγο τα μάτια, αλλά η λάμψη της, δυστυχώς, δεν μπορούσε να φτάσει σε κάθε ελληνική γωνιά της Μεσογείου. Εξάλλου ακολούθησαν και τα 400 χρόνια της μαύρης Τουρκοκρατίας. Μέχρι και το 1821 –και πολύ μετά από αυτό– η πραγματικότητα ήταν ότι όλος ο Ελληνισμός έμεινε πρώτα από όλα ανιστόρητος και συνεπώς ανελλήνιστος. Η ρωμιοσύνη τον κρατούσε απολίτιστο και κάτω από την εξουσία των δογμάτων και τον τυραννούσε πολιτικά, αλλά περισσότερο πνευματικά. Ακόμη και μετά το 1821 η Ευρώπη φιλελληνικά προσπάθησε να μάς βοηθήσει, αλλά το ρωμαίικο έμεινε πάντοτε εναντίον της Ελλάδας και κάθε τι ελληνικό. Ακόμη και σήμερα ονομάζουμε τους προγόνους μας, τους φωτοδότες της ανθρωπότητας φευ, τους ιδεολάτρες που έσπειραν το σημερινό μας πολιτισμό, χλευαστικά τους υποβιβάζουμε και τους αποκαλούμε αηδιαστικά ειδωλολάτρες!
Η ελληνικότητά μας ακόμη και σήμερα διαστρεβλώνεται, τις περισσότερες φορές αποκρύπτεται και αλλοιώνεται τόσο άδικα ώστε να την απωθούμε. Ο σημερινός έλληνας αγνοεί τελείως το παρελθόν του και τον εαυτό του. Με τη ρωμιοσύνη γίναμε ένας λαός σχιζοφρενής. Τι μέλλον μπορεί να έχει ένας λαός ο οποίος δεν γνωρίζει την ένδοξη ιστορία και το λαμπρό παρελθόν του το οποίο θα πρέπει να τον οδηγεί στο μέλλον για σημαντικότερα κατορθώματα;
Οι Ευρωπαίοι ακόμη και σήμερα περιμένουν σπίθες αναλαμπής από τον ελληνισμό που δεν έρχονται. Ως ρωμιοί τι έχουμε δώσει στον κόσμο; Η Ευρώπη κατά την Αναγέννηση αναγεννήθηκε μέσα στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Εμείς είμαστε αιώνες πίσω και ζούμε μέσα σε ένα δογματισμό και κρατικισμό που δεν είναι ελληνικά και αυτό ακριβώς μας απομονώνει από την Ευρώπη, αλλά περισσότερο εκμηδενίζει τις δημιουργικές δυνάμεις του Ελληνισμού. Με μία τόσο μακραίωνη ταπείνωση, ο σημερινός Έλληνας δεν γνωρίζει το χθες και είναι ανίκανος να προβλέψει και να βαδίσει στο ελληνικό του μέλλον. Αυτό μας έχει φέρει σε μία κατάσταση βαρβαρότητας που τη ζει σήμερα ο Έλληνας μέσα στη χρεοκοπία του.
Το πιο σημαντικό πράγμα που μας έφερε τα ο 1821 –εκτός από την ελευθερία από τον τουρκικό ζυγό– είναι που ξαναέφερε στην επιφάνεια και ζωντάνεψε τα ονόματα Ελλάς και Έλληνες. Να, λοιπόν γιατί η γενναία Ελληνική Επανάσταση αφορίστηκε τόσο πανηγυρικά! Η ρωμιοσύνη μάς ήθελε ανιστόρητους, βάρβαρους και σκλάβους. Ποιος το αμφιβάλει αυτό;
Εάν έχετε διαβάσει δύο-τρία βιβλία Ιστορίας, βάλτε το χέρι στην καρδιά σας και πέστε ότι όλα τα ανωτέρω είναι ψέματα. Η καρδιά που χτυπάει ελληνικά και βλέπει ελεύθερα και με πόνο την κατάντιά μας, θα ομολογήσει την αλήθεια που φαίνεται με γυμνό μάτι. Ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας.
Είχε απόλυτο δίκιο ο ποιητής μας Κωστής Παλαμάς που διακήρυξε:
Αυτό το λόγο θα σας πω
δεν έχω άλλο κανένα,
Μεθύστε με το αθάνατο
κρασί του Εικοσιένα.
Μόνο τότε θα ψάλλουμε με πολλή υπερηφάνεια τα αθάνατα λόγια του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη
Των ελλήνων τα ιερά
Και σαν πρώτα ανδρειωμένη
Χαίρε, ω χαίρε Ελευθεριά!
ΕΠΙΜΥΘΙΟ: Ας σκεφτούμε ΟΜΩΣ τι μας λένε και τι μας συμβουλεύουν τα λόγια αυτά!
*Ο ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ είναι εκπαιδευτικός στη Μελβούρνη
και αρθρογράφος σε ομογενειακά και Ελληνικά έντυπα.
Δάσκαλε εισαι ΜΕΓΑΣ..και σε ευχαριστω για τα δακρυα μου. Πρωτη φορα στη ζωη μου βλεπω μια τοσο λαμπερη αναλυση για το δραμα του λαου μας.. Ελπιζω να διαβαστει απο. .Ρωμιους και γραικους και να αναψουν νεες σπιθες και. πυρκαγιες που θα σαρωσουν τα τειχη της βαρβαροτητας.. Ευγε και συνεχισε το ανοιγμα του δρομου μας απο τα σκοταδια προς το Ελληνικο φως.. Μεχαρα και εκτιμηση..Πρωην Ρωμιος
ReplyDeleteΣυγχαριτήρια.. Μέσα σε λίγες λέξεις περιέγραψες το δράμα μας. Λιβανης-Θεσσαλονίκη
DeleteΤη...Ρωμιοσυνη να την..κλαις -δηλαδη!!
ReplyDeleteΦίλτατε Θωμά,ξαναδιαβάζοντας το υπέροχο κείμενό σας με υγρα μάτια σκέπτομαι τί τράβηξε αυτός ο λαός και τι τραβά ακόμα...λόγω που δεν του λένε την αλήθεια για τον Έλληνα.
ReplyDeleteΣτα τόσα ωραια που που μας παρουσιάσατε απλά θα προσθέσω μια είδηση του την άκουσα πριν 15 και ίσως παραπάνω χρόνια απο το Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδας -Πειραιώς.
Είχα τη συνήθεια τότε να περπατω κάθε πρωί στηνπαραλία του Αλίμου και να ακούω ραδιόφωνο.
Mε υπερηφάνεια λοιπόν άκουσα τον ...ιερό εκφωνητή να μας μιλάει το πως η Ελλάδα δεν έγινε Ελλάδα για όλο τον Κόσμο παρα μόνο για ..εμάς..και GREECE για όλους τους άλλους!!!
Κατα τον εκφωνητή αυτο το οφείλουμε σε έναν καλόγερο ο οποίος έκανε εκστρατεία κατα του ονόματος Ελλάς και τα κατάφερε να επιβάλει το GREECΕ. Αν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει κάτι απο την εκπομπή αυτη ας μας ενημερώσει . Σταματω μη τυχόν και πω κάτι που δεν ειπωθηκε. Αυτα μόνο για την ιστορία.. Δ.Π.
This comment has been removed by the author.
DeleteΧειριστον της αμαθειας, η ημιμαθεια εστι...
ReplyDeleteΓραικος ωνομαζετο εις εκ των πολυπληθων ηρωων της Ελληνικης Μυθολογιας και Γραικοι οι απογονοι αυτου...Γραικοι ωνομαζοντο οι Ελληνες προτου ονομαστουν Ελληνες...Δεν προηλθε εξωθεν η ονομασια αυτη...Ειναι παναρχαια ελληνικη...Το ρωμιος επισης ειναι ελληνικη ονομασια εκ της λεξεως ΡΩΜΗ...Καθ' ολας τας χιλιετιας, ποτε δεν ωνομασθημεν βαρβαρικως....Δεν ειναι η ονομασια που δεν μας εκανε Ελληνες, αλλα η απωλεια των θεμελιων ΟΜΑΙΜΟΝ, ΟΜΟΓΛΩΣΣΟΝ, ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΝ, ΟΜΟΤΡΟΠΟΝ....Ανευ βιολογικης και πολιτιστικης ομοιογενειας, η Ελλας δεν εχει μελλον....
Πολυμαθη ..αμφιβάλλω αν διαβασες όλο το κείμενο. Οι άρες μαρες που μας λες δ ε στηρίζονται πουθενά.. Πελωψ
Deleteδεν ειναι ετσι οπως τα λεει σχετικα με το ονομα Ελληνας . Οντως ειχε απαγορευτει και το επανεφερε ο Ηρακλειος το 6ο αιωνα μ.Χ. ομως και οχι 1500 χρονια οπως ψευδως ισχυριζεται,και το επανατονισε περισσοτερο ο Βασιλειος ο Βουλγαροκτονος. Απλα προσπαθουν με καθε τροπο να μας κανουν να χωριστουμε 12θειστες με χριστιανους( εγω ειμαι και τους δυο) τις δυσκολες ωρες που περνουμε τωρα. Και βεβαια εγιναν εγκληματα στο ονομα του Χριστου τους πρωτους 4 αιωνες αλλα δεν ευθυνεται ο Χριστος για αυτο οταν το προεβλεψε και τονισε το: τιναξε και τη σκονη απο τα υποδηματα σου απο το σπιτι καποιου που δεν θελει να πιστεψει και απλα φυγε. Τα εγκληματα τα διεπραξαν οι Ρωμαιοι αυτοκρατορες οπως ο Ισπανογενης ( και οχι Ελληνας) Θεοδοσιος και οχι Ελληνογενεις αυτοκρατορες. Ολοι οι Λατινοι υπηρξαν βαρβαροι (βλεπε μεσαιωνα και συγχωροχαρτια κια πυρες)απεναντι στον κλασσικο αρχαιοελληνισμο με το περασμα στον χριστιανισμο γαιτι ειχαν τους λογους τους που μονο εκ του πονηρου ηταν. Απλα ..το επαιζαν Χριστιανοι...δεν υπηρξαν ομως ποτε χριστιανοι... Κια την Υπατια εβραιοι την κατεσφαξαν και οχι πληθος χριστιανων. Βασιζονατι δυστυχως στην αμαθεια του λαου και προσπαθουν να μας χωρισουν.
ReplyDeleteΕΛΕΟΣ...Ο δάσκαλος είναι μεγας και πανέξυπνος.. Δεν βρίζει ούτε Χριστιανούς...ουτε παπάδες ..ο΄υτε ορθοδοξία.ουτε άλλον κανέναν απ αυτούς που τρέχετε να προλάβετε εσεις, Μαθιου-Ματθαιος Αρωνης και ΟΔΥΣΣΕΥΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ,αποδεικνύοντας πόσο δογματικοί,είστε. Όσο για την Υπατία καλα είναι να νομίζω να διαβάζουμε κάπου-κάπου το ποίημα του Κωστή Παλαμά
ReplyDeleteΟι καλόγεροι
του Κωστή Παλαμά
Είμαστ' οι άνεργοι και οι άχαροι,
και της ζωής είμαστ' εμείς οι καταλαλητάδες,
για να πατάμε και να σβήνουμε είμαστε
τα ωραία και τ' αληθινά, τ' άνθια και τις λαμπάδες.
Τον ήλιο και τα ηλιόχαρα οχτρευόμαστε,
και τις αγάπες της καρδιάς και του παιδιού τα γέλια,
με νεκροσάβανο σκεπάζουμε
το Λόγο τον τετράψυχο στα γαληνά Βαγγέλια.
Είμαστ' ο κούφιος ήχος ο παράταιρος
στων κεραυνών το ταίριασμα και στων κελαϊδημάτων,
χαλάσματα και σκιάχτρα κάνουμε
τους θείους ναούς και τα λευκά κορμιά των αγαλμάτων.
Μα να ο ραγιάς τα σύντριψε τα σίδερα,
«Ζωή!» ο Τεχνίτης έκραξε, Σοφέ, αλαλάζεις «Νίκη!»
φύγαμε τότε και τρυπώσαμε
μέσ' στων ερήμων τις μονιές και γίναμεν οι λύκοι.
Και τώρα κάθε που απαντήσουμε
την Υπατία την άτρομην Ιδέα την αστρομάτα,
τη σφάζουμε, τη χιλιοκομματιάζουμε,
και - ω λύσσα! - τα κομμάτια της τα ρίχνουμε στη στράτα.
ΥΠΑΤΙΑ-Θεσσαλονίκη
διαβασα προσεκτικα και αυτό που μου εμεινε ηταν ότι ολοι εχουν την απολυτη γνωση, (χωρις να αναφερει κανεις την ιδιοτητα του, πχ ιστορικος- ερευνητης- γλωσσολόγος-επιστημον κλπ) ισως καποιος μπορεσει να διαφωτησει και εμενα αλλα και ολους οσοι διαβαζουμε το Κυριως κειμενο και τις τοποθετήσεις των υπολοιπων. ερωτήσεις : ποσα χρονια ηταν η ελλαδα υποδουλη? τον υπεροχο αυτό πολιτισμο τον χρωσταμε στο ελληνικο πνευμα ΠΡΟ η ΜΕΤΑ χριστου? η χριστιανικη θρησκεια προταθηκε η επιβληθηκε? και ένα τελευταιο που διαβαζω πολύ συχνα σε τοποθετήσεις , ότι ελληνας = χριστιανος, είμαι περίεργος, δλδ τοσες χιλιαδες χρονια που δεν ημασταν χριστιανοι τι ημασταν? δεν ημασταν ελληνες? Νικολας.
ReplyDeleteΣωστός..
DeleteΑσε τα ... ΕΛΕΟΣ.. και ξεστραβωσου διαβαζοντας ιστορια.... νομιζω ημουν αρκετα σαφης....Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝ.....ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΤΟΝ 6o ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ 1500 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ. ΟΣΟ... ΤΟ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ..ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ (ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ...) ΑΝΩΝΥΜΕ.. ΚΑΙ ΘΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ; ΕΞυπνος δηλωνω να σου αρκει αυτο. τα υπολοιπα ανακαλυψε τα χρησιμοποιοντας το ονομα μου. Και μετα ... μαθε και για τον Ηρακλειο... καλο θα σου κανει...ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΛΑΜΑ.... ΑΡΕΣΚΟΜΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙΑ ...ΑΡΚΕΣΟΥ ΕΣΥ Σ ΑΥΤΑ.
ReplyDeletehttps://www.youtube.com/watch?v=RkvAuOAsGt8 Σε βοηθαω να ανακαλυψεις την μια ιδιοτητα μου
ReplyDeletehttp://www.youtube.com/watch?v=ItzfSVS0aVg Επειδη με ειπες δογματικο
ReplyDeletehttps://www.youtube.com/watch?v=ViFY4KSKc1I
ReplyDeleteΓΕΡΟ, ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ.
ReplyDeleteΠολύ ωραίο το άρθρο. Λέει κάποιες αλήθειες, αν δεν είναι όλες(διότι ο καθένας έχει διαβάσει τόσο όσο του επιτρέπει ο νους του να προσεγγίσει την αλήθεια)!
ReplyDeleteΌσο για τα σχόλια...είμαστε τόσο τραγικοί όλοι. Χριστιανοί, πολυθεϊστές, Ιουδαίοι, μασόνοι, ευαγγελιστές....όλοι εμείς που ανήκουμε ο ένας σε ένα δόγμα και ο άλλος κάποιο άλλο δόγμα, αρκεί να πείτε είμαι Έλλην(αν όντως νιώθετε έτσι), αρκεί να γνωρίσετε τον εαυτό σας και έπειτα θα καταλάβετε πολλά για το που ο ρόλος σας είναι αναγκαίος.
Δημήτριος Κάσσανδρος Κεκάκος
οι Ρωμαίοι αποκαλουσαν τους Ελληνες περιφρονητικα Γραικύλους. Το ρωμιοι προέρχεται από την ανατολικη Ρωμαική αυτοκρατορία και δεν εχει καμια σχεση με τον ελληνισμο ως ονομα. οσο και να απολογουνται επι 2000 χρονια οι χριστιανοι δεν μπορουν να αλλαξουν την καταστροφη που εφεραν στον κοσμο και που ακομα και σημερα την υποστηρίζουν.
ReplyDeleteΑγαπητέ φίλε, το όνομα "Έλλην" υπάρχει και στις γραφές και εννοεί τον ειδωλολάτρη της αρχαίας εποχής. Νομίζω πως θα ξέρετε ότι η ονομασία 'Ελλην" δεν είχε μόνο την εθνική σημασία, αλλά και την έννοια του ειδωλολάτρη.
ReplyDeleteΌμως ως εθνότητα επιζήσαμε και αποτελέσαμε τον πολιτιστικό στύλο της χιλιόχρονης ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Αλήθεια, από ποιούς είμαστε "κατακτημένοι"; Από τον εαυτό μας; Δεν ομιλείτε σωστά ! Ανήκαμε επί 1500 χρόνια ως ελεύθεροι πολίτες στο πολυεθνικό κράτος της Ορθόδοξης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αυτό που λένε σήμερα "Βυζαντινή Αυτοκρατορία". Μέχρι την άλωση της Πόλης ο ελληνισμός ήταν ελεύθερος σε ένα πολυεθνικό κράτος που ομιλούσε την γλώσσα του. Όπως περίπου είναι σήμερα η Αμερική, όπου συμβιώνουν σχεδόν όλες οι εθνότητες, Ισπανοί, Ιταλοί, Έλληνες, Αφροαμερικάνοι ως Αμερικανοί πολίτες. Αυτή ήταν η Ρωμανία, η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, που λέγονταν και "Ρωμανία". Και οι πολίτες αυτού του κράτους λέγονταν "Ρωμαίοι" το οποίο όμως δήλωνε την υπηκοότητα και όχι την εθνότητα. Καταλάβατε;
Το όνομα Ρωμαίος δήλωνε στη "βυζαντινή" εποχή την υπηκοότητα, όχι την εθνική καταγωγή. Δηλαδή στο πολυεθνικό μέχρι το 1204 κράτος της Ρωμανίας , με συνεκτικό κρίκο την ελληνική γλώσσα, τον ελληνικό πολιτισμό, τη μελέτη των αρχαίων κλασικών καί βεβαιότατα τήν Ορθόδοξη Πίστη, κατοικούσαν διαφορετικές εθνότητες. Σήμερα το όνομα «Ρωμαίος», «Ρωμηός» φανερώνει την ταύτιση Ελληνισμού και Ορθοδοξίας. Ρωμαίος σημαίνει τελικά Ορθόδοξος Χριστιανός Έλληνας.
Το παράδειγμα του σημερινού Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας είναι χαρακτηριστικό για να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ υπηκοότητας και εθνότητας. Οι κάτοχοι του διαβατηρίου αυτού είναι υπήκοοοι Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά εθνολογικά άλλοι – οι περισσότεροι είναι Άγγλοι, άλλοι Σκώτοι, άλλοι Ουαλλοί, άλλοι Βορειοιρλανδοί κ.λπ.
Έτσι καί οι υπήκοοι της Αυτοκρατορίας της Ρωμανίας ήσαν Ρωμαίοι ως πρός τήν κρατική υπηκοότητα, αλλά ως εθνότητα άλλοι είχαν την ελληνική – οι περισσότεροι - άλλοι την σερβική, άλλοι την αρμενική, κλπ. Όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο η επικρατούσα εθνότητα είναι οι Άγγλοι και δίνουν τη γλώσσα τους και τον πολιτισμό τους σε όλο τό κράτος, έτσι και οι Έλληνες στη Ρωμανία ήσαν το επικρατούν στοιχείο και επέτυχαν να καθιερώσουν τη γλώσσα τους και τον πολιτισμό τους.
Ο ιστορικός Κωνσταντίνος Χολέβας αναφέρει σε βιβλίο του:
«Ὁ Βατάτζης τό 1237 ἀπήντησε σέ μία θρασεῖα ἐπιστολή τοῦ Πάπα Ἰωάννου Θ΄καί μεταξύ ἀλλων τοῦ γράφει: «...Μᾶς γράφεις ὅτι ἀπό τό δικό μας, τό Ἑλληνικό γένος, ἄνθησε ἡ σοφία καί τά ἀγαθά της καί διαδόθηκε στούς ἀλλους λαούς... Οἱ γενάρχες τῆς βασιλείας μου εἶναι ἀπό τό γένος τῶν Δουκῶν καί τῶν Κομνηνῶν, γιά νά μήν ἀναφέρω ἐδῶ καί ὅλους τούς ἄλλους βασιλεῖς πού εἶχαν ἑλληνική καταγωγή και γιά πολλές ἑκατοντάδες χρόνια κατεῖχαν τή βασιλική ἐξουσία τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Αὐτούς ὅλους καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρώμης καί οἱ αὐτοκράτορες τούς προσκυνοῦσαν ὡς αὐτοκράτορες τῶν Ρωμαίων».
Βλέπουμε, λοιπόν, μία τρανταχτή ἀπόδειξη τῆς διπλῆς ἰδιότητος. Κρατικά ἔνιωθαν Ρωμαῖοι, ἀλλά ἐθνικά ἦσαν Ἔλληνες και τό διεκήρυτταν.»
Στην Αυτοκρατορία της Ρωμανίας οι Έλληνες (εκ καταγωγής) αποτελούσαν την καρδιά και την ψυχή της. Η ελληνική παιδεία, η ελληνική γλώσσα, η ελληνική σκέψη και ο ελληνικός πολιτισμός έγιναν κοινό κτήμα των διαφόρων εθνοτήτων / λαοτήτων στην Ανατολή και στη Δύση αρχικά, ώστε να μπορούν να ονομάζονται, πολιτιστικά και πνευματικά, όλοι Έλληνες, με την ευρύτερη έννοια του όρου. Οι Έλληνες, άλλωστε, συνεχίζοντας την παράδοση του Μ. Αλεξάνδρου, δεν επεχείρησαν την υποταγή των άλλων λαων της αυτοκρατορίας, κάτι που θα κάμουν αργότερα οι Φράγκοι. Με την επίδραση της χριστιανικής πίστης, πέτυχαν οι Έλληνες την ενοποίηση και συναδέλφωση όλων στη μία μεγάλη οικογένεια (Γένος) της αυτοκρατορίας. Έτσι, οι εκ καταγωγής Έλληνες έγιναν για τους άλλους λαούς της αυτοκρατορίας όχι κατακτητές, αλλά «πρωτότοκοι εν πολλοίς αδελφοί» (Ρωμ. 8, 29).
Σχετικά με το πιο πάνω σχόλιό μου , δείτε και την διεύθυνση:
ReplyDeletehttp://e-puzzle.blogspot.gr/2011/10/blog-post.html#more
που αναφέρει σχετικά για τις εθνικές μας ονομασίες
ΚΑΙ ΔΕ ΜΟΥ ΛΕΣ ΡΕ ΦΙΛΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ .....ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΡΩΜΙΟΣ ΕΜΕΙΝΕ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ Κ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛ.ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤ/ΡΙΑΣ.......ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΠΩΣ Τ ΔΙΚΟ ΣΟΥ??? ΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΣΕ ΝΑ Τ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΜΕ ΕΒΡΑΙΚΑ ????
DeleteΣας το ξαναλέω: το "Ρωμιός" έχει την σημασία του Ορθοδόξου Έλληνα, ο οποίος είναι πολίτης της Ρωμαϊκής - Βυζαντινής αυτοκρατορίας και έχει για πρωτεύουσά του την Κωνσταντινούπολη. Ένας ειδωλολάτρης ή άθεος δεν μπορεί να λέγεται "Ρωμιός".
ReplyDeleteΔεν πιστεύω να νομίζετε ότι οι κοντινοί μας πρόγονοι, οι οποίοι επαναστάτησαν κατά των Τούρκων το 1821 είχαν σκοπό να κάνουν την Αθήνα πρωτεύουσα του νέου κράτους ! Η Αθήνα εκείνη την εποχή δεν ήταν παρά ένα λασποχώρι ! Όχι ! Ο στόχος της ελληνικής επανάστασης ήταν η ανασύσταση της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Πόσο σχέση είχαν οι αγωνιστές του '21 με τους αρχαίους Έλληνες; Καμία ! Ποιος θυμόταν τότε τον Σωκράτη ή τον Πλάτωνα ή τους εφτά σοφούς ; Είναι αστεία πράγματα. Όλα αυτά ήρθαν από τους ξένους. Διότι οι ξένες δυνάμεις, οι οποίες ενεπλάκησαν στην επανάσταση ήθελαν να αναβιώσουν την αρχαία Ελλάδα !
Δεν πολεμήσαμε σαν απόγονοι του Λεωνίδα, αλλά πολέμησαμε «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία». Βλέπετε τι είπε ο Κολοκοτρώνης; Πρώτα υπέρ πίστεως και μετά υπέρ πατρίδας...
Και για ποια ελληνικά ονόματα μιλάτε; Το Αλέξανδρος δεν είναι ελληνικό όνομα; Και βέβαια είναι ! Αλλά οι Έλληνες εδώ και χιλιετίες έπαιρναν ονόματα των αγίων της Ορθοδόξου πίστης μας: Γεώργιος , Ιωάννης, Κωνσταντίνος, Χαράλαμπος, Πέτρος, Ελευθέριος, Θωμάς, Μαρία, Άννα, Βαρβάρα, Κατερίνα, Ελένη, Ζωή, Αναστασία (από την ανάσταση του Χριστού). Όσο για τους «άλλους λαούς» της αυτοκρατορίας, που αναφέρετε, ένιωθαν και αυτοί Ρωμιοί, όπως εμείς και είχαν το βλέμα τους στην Πόλη, Σέρβοι, Βούλγαροι, Αρβανίτες, Καππαδόκες και Μικρασιάτες, Αιγύπτιοι εδώ και αιώνες. Σας θυμίζω ότι στα αραβικά, οι Άραβες μας ονομάζουν «Ρουμ». Οι αγωνιστές πρόγονοί μας του ’21 τι ήταν; Εννοώ εθνολογικά. Οι μισοί τουλάχιστον από τους οπλαρχηγούς του 1821 δεν ήταν Έλληνες, ήταν Αρβανίτες. Ο Καραϊσκάκης, ο Ανδρούτσος και άλλοι δεν μιλούσαν ούτε καν την ελληνική γλώσσα, μιλούσαν αρβανίτικα ! Τα αρβανίτικα γλωσσολογικά είναι μίξη λατινικής και ελληνικής γλώσσας που διαμορφώθηκε στους αιώνες στην βαλκανική χαρσόνησο επί βυζαντινής αυτοκρατορίας.
Να σημειώσω εδώ ότι κανένας Δυτικοευρωπαίος (ούτε ξένος γενικά) ποτέ δεν ονομάστηκε «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ», αν και είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο όνομα των Ελλήνων (το πρώτο δημοφιλέστερο είναι το ΓΕΩΡΓΙΟΣ). Ξέρετε γιατί; Διότι είναι το όνομα του αυτοκράτορά μας, που μετάφερε την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη, τη νέα Ρώμη. Γι’ αυτό το μισούν οι ξένοι αυτό το όνομα ! Το καταλάβατε;
Ελπίζω να σε κατατόπισα λίγο φίλε...
Λάμπρου Σωτηρία - Κύριε Καπελλάκη, διάβασα με πολύ ενδιαφέρον τα σχόλια σας τα οποία αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι το υπέροχο άρθρο του κ. Θωμά Ηλιοπούλου, όχι μόνο είναι πέρα για πέρα αληθινό άλλα και ότι η απαγόρευση, το να δηλώνουμε Έλληνες ισχύει έως και σήμερα. 1) Θα ήθελα να σας θυμίσω ότι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης εκτός από την φράση: "για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία" έλεγε πολύ συχνά και την φράση:"Εμείς για αυτές εδώ τις πέτρες πολεμάμε" και εννοούσε τα αρχαία μνημεία, τις αρχαίες πέτρες και όχι τις βυζαντινές.
Delete2)Από που βγάλατε το συμπέρασμα ότι:"ο στόχος της ελληνικής επαναστάσεως ήταν η ανασύσταση της βυζαντινής αυτοκρατορίας"; Έλεος!!! Οι Έλληνες επαναστάτησαν για να πάρουν πίσω την πατρίδα τους και την ελευθερία τους, για να ξεφορτωθούν τον Τούρκο και τον Εβραίο από την πλάτη του και όχι για την ανασύσταση της βυζαντινής αυτοκρατορίας.
3)Για το "ποιός θυμόταν τότε τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα ή τους επτά σοφούς", θα αφήσω να σας απαντήσει ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης με τον Λόγο του στην Πνύκα. Σας στέλνω ένα απόσπασμα και σας συμβουλεύω να διαβάσετε και το υπόλοιπο: "Παιδιά μου!
Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των. Εγώ επιθυμούσα να σας ιδώ, παιδιά μου, εις την μεγάλη δόξα των προπατόρων μας, και έρχομαι να σας ειπώ, όσα εις τον καιρό του αγώνος και προ αυτού και ύστερα απ' αυτόν ο ίδιος επαρατήρησα, και απ' αυτά να κάμωμε συμπερασμούς και δια την μέλλουσαν ευτυχίαν σας, μολονότι ο Θεός μόνος ηξεύρει τα μέλλοντα. Και δια τους παλαιούς Έλληνας, οποίας γνώσεις είχαν και ποία δόξα και τιμήν έχαιραν κοντά εις τα άλλα έθνη του καιρού των, οποίους ήρωας, στρατηγούς, πολιτικούς είχαν, δια ταύτα σας λέγουν καθ' ημέραν οι διδάσκαλοί σας και οι πεπαιδευμένοι μας. Εγώ δεν είμαι αρκετός. Σας λέγω μόνον πως ήταν σοφοί, και από εδώ επήραν και εδανείσθησαν τα άλλα έθνη την σοφίαν των."
4) Επομένως ως απόγονος του Λεωνίδα πολέμησε ο Κολοκοτρώνης και όχι σαν θρησκόληπτος Ρωμιός.
Λάμπρου Σωτηρία
DeleteΚ. Καπελλάκη
Γράφετε ότι οι Αρβανίτες δεν είναι Έλληνες.
5)Τα τελευταία χρόνια γίνεται συστηματικά προπαγάνδα ότι ο Έλληνες Αρβανίτες είναι οι Αλβανοί χωρίς να το τεκμηριώνουν. Οι Αλβανοί έγιναν ξαφνικά Ιλλυριοί και για άλλους Πελασγοί. Ανάμεσα στους συγγραφείς που βαπτίζουν τους Αλβανούς- Αρβανίτες όπως ο Καργάκος αλλά και ο Χολέβας (θολώνει την πραγματικότητα) είναι και κάποιοι “'Ελληνες ” απόστρατοι αξιωματικοί που παριστάνουν τους συγγραφείς διαστρεβλώνοντας την ιστορική αλήθεια και κρύβουν τα ιστορικά στοιχεία ενώ υπάρχουν αδιάψευτες ιστορικές πηγές αρχαίων συγγραφέων οι οποίες δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ούτε για την Ελληνική καταγωγή των Αρβανιτών αλλά ούτε και για την ασιατική προέλευση των Αλβανών.
Οι αρχαίοι Έλληνες κ. Καπελλάκη κατοικούσαν στην Ιλλυρία και στην Ήπειρο χιλιάδες χρόνια προ Χριστού, πριν εμφανιστούν οι Αλβανοί σε αυτές τις περιοχές. (11ος αιώνας μ. Χ.)
Την Αρβωνίτικη ή Αρβανίτικη γλώσσα την ομιλούσαν οι προγονοί μας οι Πελασγοί χιλιάδες χρόνια πριν αποκτήσουν γλώσσα οι Αλβανοί.
Οι επαρχίες Ιλλυρία και Ήπειρος αποτελούσαν αναπόσπαστα κομμάτια του αρχαίου Ελληνικού κόσμου. Ή Ιλλυρία ήταν επαρχία της Μακεδονίας, από εκεί καταγόταν και η Ολυμπιάδα η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου την οποία σήμερα οι Αλβανοί αποκαλούν Αλβανίδα. (Εδώ με την προπαγάνδα έκαναν τον Μέγα Αλέξανδρο Σλαύο δεν θα κάνουν την Ολυμπιάδα Αλβανίδα;) Οι Ελληνικές πόλεις της περιοχής που αναφέρονται σε αυτές όλοι οι αρχαίοι συγγραφείς, αμέτρητες: Αντιγόνεια, Φοινίκη, Αμαντία (εκεί σώζεται αρχαίο ελληνικό στάδιο του 3ου αι. π.Χ.), Επίδαμνος αρχαίο λιμάνι, σημερινό Δυρράχιο από όπου ξεκινούσε η Εγνατία οδός, άλλες ελληνικές πόλεις; Αντίβαρις, Αλέσιον, Κρόια, Απολλωνία, Αρβών (κρατήστε την πόλη Αρβών γιατί είναι η αιχμή του δόρατος), Αυλώνα, Κάννινα, Ώρικο, Χίμαιρα (σημερινή Χιμάρα). Όλες αυτές τις πόλεις τις αγνοούν οι προπαγανδιστές ιστορικοί;;;;;;
Από την πόλη Αρβών ονομάστηκαν οι κάτοικοι της περιοχής Αρβωνίτες και κατ' αφομοίωση του ω με το α Αρβανίτες, αυτό αναφέρει η Άννα Κομνηνή (Αλεξιάς) και ότι δεν υπήρχε λέξη Αλβανία ή Αλβανός στην περιοχή πρίν τον 11ο αιώνα μ.Χ.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ: “Αρβών ή Ιλλυρίοις πόλις ης ο κάτοικος Αρβωνίτης.”
ΣΤΡΑΒΩΝΑΣ, Γεωγραφικά ΣΤ΄211 Αλβανία αποκαλεί την περιοχή του ανατολικού Καυκάσου στο σημερινό Νταγεστάν. Ως αποτελούμενη από την κοιλάδα του Κύρου ποταμού ανατολικά της Κασπίας θάλασσας και δυτικά συνορεύει με την Ιβηρία. (Σημερινή Γεωργία)
Ο Στράβωνας επίσης αναφέρει ότι οι Ιλλυριοί και οι Ηπειρώτες ήταν δίγλωσσοι εκτός από την ελληνική γλώσσα των Μακεδόνων ομιλούσαν και την Αρβωνίτικη την πελασγική.
ΑΠΙΟΥ ΜΙΘΡΙΔΑΤΟΥ 103 ΔΙΩΝ-κασσ. 36,37: “Βασιλέας των Αλβανών οροίζην ή οροίσων εν τω Καυκάσω Αλβανών πολεμίσαντα κατά του Ρωμαίου στρατηγού Πομπηίου εις ευ Ασία εκστρατείαν”. Στην συνέχεια του εδαφείου αναφέρεται ότι οι Αλβανοί ζούσαν σε αρχέγονο κατάσταση.
Ο Στράβων έζησε το 65-23 π.Χ. και οι Αλβανοί ήρθαν στην Ευρώπη το 1200 μ. Χ. Πρώτα στην Λομβαρδία (Β. Ιταλία) και μετά φώλιασαν στην Β. Ιλλυρία.
ΣΤΡΑΒΩΝ για τους Πελασγούς “Επεπόλασαν κατά πάσαν την Ελλάδα”.
ΑΙΣΧΥΛΟΣ για τους Πελασγούς “των τε περαιβών χθόνα, Πίνδου τε τάπε κείνα, παιόνων πέλας, όρη τε Δωδωναία”.
Λάμπρου Σωτηρία
Deleteκ. Καπελλάκη
ΑΡΡΙΑΝΟΣ “Αλεξάνδρου Ανάβασις” Η ΜΑΧΗ ΠΑΡΑ ΤΑ ΓΑΥΓΑΜΗΛΑ 331 π.Χ. Ο Αρριανός αναφέρει τους Αλβανούς στην στρατιά του Δαρείου μαζί με όλους τους λαούς της ανατολής κατά του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ελλήνων (όπως πάντα άλλωστε):”[3,5,5] Μόλις τα δύο στρατόπεδα πλησίασαν το ένα το άλλο, φάνηκε ο Δαρείος και η ακολουθία του, οι μηλοφόροι Πέρσες, οι Ινδοί, οι Αλβανοί, οι «ξεριζωμένοι» Κάρες και οι Μάρδοι τοξότες είχαν τοποθετηθεί απέναντι στον Αλέξανδρο και τη βασιλική ίλη. Ο Αλέξανδρος όμως κίνησε τις δυνάμεις του μάλλον προς τα δεξιά του και οι Πέρσες ακολούθησαν αυτή την κίνηση υπερφαλαγγίζοντας με το αριστερό τους τμήμα το στρατό του Αλέξανδρου. Ήδη οι Σκύθες ιππείς επιτίθονταν με τα άλογα και άγγιζαν την προφυλακή του Αλέξανδρου, ο οποίος όμως εξακολουθούσε να κινείται προς τα δεξιά και βρισκόταν ήδη κοντά στο χώρο που είχαν εξομαλύνει οι Πέρσες. ” http://thehistoryofgreece.blogspot.gr/2012/10/331.html
Για την Ελληνικότητα της Ιλλυρίας και της Ηπείρου έχουν γράψει: ο Πίνδαρος, ο Πτολεμαίος, ο Ηρόδοτος, ο Θεόπομπος, ο Παυσανίας, ο Πλίνος, ο Αισχύλος, ο Πλούταρχος ο Θουκυδίδης ο Πολύβιος κ.α.
Οι Έλληνες Αρβανίτες που ομιλούσαν και τα ελληνικά και τα Αρβανίτικα κατέβηκαν στην Ν. Ελλάδα το 1205 όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό δεσποτάτο της Ηπείρου μέχρι το μισό του 15ου αιώνα.
Οι πλιατσικολόγοι της Ιστορίας οι Αλβανοί υιοθέτησαν όπως ήταν φυσικό πάρα πολλές λέξεις από την αρβανίτικη διάλεκτο αυτό δεν σημαίνει ότι έγιναν Πελασγοί ούτε ότι οι Έλληνες έγιναν Αλβανοί.
Οι Έλληνες Αρβανίτες δεινοπάθησαν από τις βιαιότητες των Αλβανών και όσο ζούσαν στην Ήπειρο και την Ιλλυρία και όταν ήρθαν νοτιότερα στην Ελλάδα και επί Τουρκοκρατίας. Είναι γνωστά τα εγκλήματα των Αλβανών κατά των Ελλήνων και τότε, αλλά ακόμα και σήμερα (επειδή οι λαοί τελικά δεν αλλάζουν) οι Έλληνες δεινοπαθούν από τους σύγχρονους πλιατσικολόγους με τα καλάσνικοφ.
κ. Καπελλάκη κάντε έναν κόπο και αναζητήστε τους χάρτες του Πτολεμαίου και του Στράβωνα είναι πολύ κατατοπιστικοί και πολύ πιο αξιόπιστοι από την τουρκαλβανική προπαγάνδα.
Ελπίζω να σας κατατόπισα...
Πρώτα από όλα θα ‘θελα να σημειώσω ότι ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία συμπορεύονται εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια. Και δεν νοείτα Έλλην και μη χριστιανός.
DeleteΌταν το δεύτερο χρόνο της εξέγερσής τους ενάντια στὴν τουρκική τυραννία (1822) οι Έλληνες συγκροτούν την πρώτη και ιδρυτική του νεοελληνικού κράτους Εθνική Συνέλευση της Επιδαύρου, δεν έχουν άλλο τρόπο να ορίσουν την ιδιότητα του Έλληνα, παρά μόνο καταφεύγοντας στη θρησκευτική του πίστη. Στο τμήμα Β’ του Συντάγματος της Επιδαύρου διαβάζουμε:
«Ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικράτειας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουσιν εἰς Χριστόν, εἰσὶν Ἕλληνες.»
Αυτός ήταν ο πρώτος ορισμός του Έλληνα μετά την επανάσταση του 1821.
Ο παπα Γιώργης Μεταλληνός αναφέρει σε άρθρο του:
«Κάθε δίλημμα σήμερα του τύπου «Ορθοδοξία ή Ελληνισμός» είναι όχι μόνο πλαστό, αλλά και εθνοκτόνο. Γιατί σημαίνει τάση επιστροφής στην ατέλειά μας, στην παλαιά αγωνιώδη αναζήτησή μας. Ενώ για τον Ελληνισμό , που διασώζει την αυτοσυνειδησία του, το ζητούμενο ευρέθη. Είναι η Ορθοδοξία.
«Είδομεν το φως το αληθινόν ... εύρομεν πίστη αληθή! Εύρομεν την αλήθειαν». Κάθε αποδέσμευση του Ελληνισμού από την Ορθοδοξία δεν συνιστά μόνο τραγικό διαμελισμό της υπάρξεώς μας, αλλά και καθαρό παραλογισμό, αφού η τυχόν επιστροφή στον αυθεντικό κλασσικό Ελληνισμό, θα καταλήξει οπωσδήποτε στη γνήσια εκείνη αναζήτηση, που οδήγησε στην ένωσή του με την Ορθοδοξία.»
Αυτά για ορισμένους αρχαιολάτρες, οι οποίοι είναι «φρούτα» της νέας εποχής και δυστυχώς προσπαθούν να αναβιώσουν «το αρχαίο ελληνικό πνεύμα», πηδώντας 1500 χρόνια ιστορίας !
Αναφέρατε ένα απόσπασμα από τον λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα για να αποδείξετε «ποιός θυμόταν τότε τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα ή τους επτά σοφούς».
Στο απόσπασμα λέει: «Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των…»
Πού φαίνεται ότι μιλάει για τους αρχαίους ;;; Εσείς το συμπεραίνετε αυτό ! Επειδή αναφέρει την λέξη «σοφούς» εσείς λέτε ότι εννοεί τους επτά σοφούς;;; Εγώ δεν το βρίσκω καθόλου προφανές! Πιστεύω πως μάλλον ομιλεί για τους σοφούς της Ρωμαϊκής (βυζαντινής) αυτοκρατορίας και τους αγίους Πατέρες της Ορθοδοξίας μας.
Σας παραθετω ένα άλλο απόσπασμα, στο οποίο ο Κολοκοτρώνης λέει στον Στρατηγό Hamilton:
«Εμείς, καπετάν Άμιλτον, δεν εκάμαμε ποτέ συμβιβασμό με τους Τούρκους. Άλλους έκοψαν, άλλους σκλάβωσαν με το σπαθί και άλλοι, καθώς εμείς, ζήσαμε ελεύθεροι από γενεά σε γενεά. Ο βασιλιάς μας (ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος) εσκοτώθη, δεν έκαμε καμμιά συνθήκη με τους Τούρκους. Η φρουρά του είχε παντοτεινό πόλεμο με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήσαν ανυπόταχτα. Η φρουρά του είναι οι κλέφτες και τα φρούρια η Μάνη, το Σούλι και τα βουνά.»
[Θ. Κολοκοτρώνη, «απομνημονεύματα», εκδ. Αφών Τολίδη]
Απλά να πω
DeleteΕλλην σημαίνει διαρκές φως .
Και Ορθοδοξος ...χοντροκέφαλος,αγύριστο κεφάλι. .
Για να βάλουμε μερικά πράγματα στη θέση τους παραθέτω μερικά χρήσιμα στοιχεία σχετικά με την επανάσταση του 1821:
ReplyDeleteΓια να ξεκινήσει μια Επανάσταση, υπάρχει μια προϋπόθεση: να θέλουν να ξανασηκωθούν αυτοί που έχουν πέσει. «Επ-ανίσταμαι» [>ίσταμαι ή ίστημι] σημαίνει «Ξανα-στέκομαι όρθιος». Αν λοιπόν το 1821 - αλλά και πιο πριν - ξεκινά η προσπάθεια για να σταθούν κάποιοι όρθιοι, πριν το κάνουν, πρέπει να προσδιορίσουν:
α) ποιοι είναι και β) σε ποιο χρονικό σημείο του παρελθόντος αναφέρονται, δηλαδή πότε ξεκίνησε η πτώση (σκλαβιά), ποιο είναι το σημείο αναφοράς της ανασύστασής τους.
Το «α» περιλαμβάνει τους όρους «έθνος, γένος, Έλληνες, Ρωμιοί, Γραικοί».
Το «β» έχει δυο σημεία αναφοράς: το 1453 και το 146 π.Χ (ή το 338 π.Χ.)
Με το 1453, δηλαδή με την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας συνδέεται το «γένος» και οι «Ρωμιοί». Δεν αποκλείονται όμως ούτε το «έθνος», ούτε οι «Έλληνες».
Με το 338 π.Χ., δηλαδή με τη μάχη της Χαιρώνειας συνδέεται το «έθνος» και οι «Γραικοί». Δεν αποκλείονται όμως ούτε το «γένος», ούτε οι «Έλληνες».
Κοινή αναφορά και των δυο εκδοχών είναι ο ελληνισμός, ο οποίος ορίζεται διαφορετικά από κάθε πλευρά. Με βάση τον χριστιανισμό στην πρώτη περίπτωση, χωρίς τον χριστιανισμό ή με μια διαφορετική σχέση κράτους-χριστιανισμού στην δεύτερη. Για αρχή όμως ας κρατήσουμε μια παρατήρηση: Το έθνος-κράτος που τελικά προκύπτει, δέχεται να αποκαλούνται οι κάτοικοί του «Έλληνες» στο εσωτερικό και «Γραικοί» από όλα τα υπόλοιπα κράτη.
Εγώ υποστηρίζω όπως και οι περισσότεροι σοβαροί ιστορικοί ότι η επανάσταση του 1821 δεν είχε σαν στόχο την αποκατάσταση του 146 π.Χ, αλλά του 1453 μ.Χ
Ας δούμε μια προκήρυξη του αρχηγού της Επανάστασης. Απευθύνεται στους Γραικούς της Μολδοβλαχίας:
«Άνδρες Γραικοί, όσοι ευρίσκεσθε εις Μολδαβίαν και Βλαχίαν !
Ιδού μετά τοσούτων αιώνων οδύνας, απλώνει πάλιν ο φοίνιξ της Ελλάδος μεγαλοπρεπώς τας πτέρυγάς του και προσκαλεί υπό την σκιάν αυτού τα γνήσια και ευπειθή τέκνα της! Ιδού, η φίλη ημών Πατρίς Ελλάς ανυψώνει μετά θριάμβου τας προπατορικάς της σημαίας! Ο Μωρέας, η Ήπειρος, η Θεσσαλία, η Σερβία, η Βουλγαρία, τα Νησιά του Αρχιπελάγους, εν ενί λόγω η Ελλάς άπασα επίασε τα όπλα, δια να αποτινάξη τον βαρύν ζυγόν των Βαρβάρων και ενατενίζουσα εις το μόνον νικητήριον όπλον των Ορθοδόξων, τον τίμιον, λέγω, και ζωοποιόν Σταυρόν, κράζει μεγαλοφώνως υπό την προστασίαν μεγάλης και κραταιάς δυνάμεως, Εν τούτω τω σημείω νικώμεν! Ζήτω η Ελευθερία!»
Αλέξανδρος Υψηλάντης, Ιάσιον 24 Φεβρουαρίου 1821
Ολόκληρο το άρθρο σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821 εδώ:
https://karavaki.wordpress.com/2015/03/25/1821-2015/
Νομίζω άκρως διαφωτιστικά και ενδιαφέροντα είναι τα λόγια του Ίωνα Δραγούμη:
ReplyDelete«Σκοπός εκείνων που έφτιασαν το νέο κράτος ήταν να ξαναπιάσει ο Ρωμηός τη διοίκηση του κράτους του που είχε πρωτεύουσα την Πόλη και να ξανακαθίσει Έλληνας βασιλιάς στο θρόνο των Παλαιολόγων. Μα οι περιστάσες, η σχετική αδυναμία των αρχηγών και οι μεγάλοι της γής έτσι το θέλησαν και αντί να γίνει, σύμφωνα με τη θέληση του λαού το κράτος της μεγάλης ιδέας, έγινε ένα μικρό ελληνικό κράτος στο μέρος που είχε ανθίσει η αρχαία Ελλάδα.»
Eίναι βεβαιωμένο με πάμπολλες μαρτυρίες, πως όταν οι επαναστατημένοι Έλληνες (1821) μιλούσαν για την απελευθέρωση, τη «νεκρανάσταση» του Eλληνισμού, δεν εννοούσαν βέβαια ότι θα ξαναστήσουν, σαν έθνος-κράτος, την Aρχαία Eλλάδα! Aπελευθέρωση σήμαινε για τους επαναστάτες την οργανική συνέχεια της ιστορικής πραγματικότητας που σάρκωνε ο Eλληνισμός μέχρι την υποδούλωσή του στους Tούρκους: σήμαινε να ελευθερωθεί η Πόλη και η Aγια-Σοφιά.
Προτού καταφθάσουν οι Bαυαροί, για να επιβάλουν με τα όπλα το όραμα των Nεοκλασικιστών της Eυρώπης, δεν υπήρχε Eλληνας που να διανοηθεί σαν πρωτεύουσα πόλη του Eλληνισμού το ασήμαντο αγροτικό λασποχώρι της τότε Aθήνας.
Το όνειρο του Ρήγα και των οπλαρχηγών προγόνων μας του ’21 δεν ήταν βέβαια η αναβίωση της αρχαίας Ελλάδας με πρωτεύουσα την Αθήνα. Αυτό που εξέφραζε ο Ρήγας Φεραίος όταν καλούσε όλους τους λαούς των Βαλκανίων να ενωθούν έχει βαθύτερες ρίζες στην κοινή ρωμαίικη («βυζαντινή») παράδοση των λαών της περιοχής, στην αναβίωση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας.
Τελικά, με τη συμβολή των ξένων και πολύ δημιουργήθηκε η Ελλαδίτσα του 1830, διότι ήθελαν μία Ελλάδα στα όρια της Ελλαδίτσας των αρχαίων χρόνων. Γι’ αυτό οι ξένοι μας ήθελαν απογόνους των αρχαίων και όχι των Παλαιολόγων ! Μην ξεχνάτε ότι από το 1830 την Ελλάδα κυβερνούν οι Βαυαροί !
Δείτε και εδώ:
http://www.hellinon.net/NEOELLHNIKHtaftotita.htm
Δάσκαλε συγχαρητήρια. Είσαι βαθύς γνώστης της ιστορίας.
ReplyDelete