Friday, April 7, 2017

Γράφουν Γάλλοι και Γερμανοί: "Πολεμικές ιαχές στο Αιγαίο "


Στις "πολεμικές ιαχές" που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο Αιγαίο αναφέρεται σε εκτενές της ρεπορτάζ η TAZ του Βερολίνου, όπως σημειώνει την Πέμπτη το βράδυ σε δημοσίευμα της η Deutsche Welle. 


Στο δημοσίευμα -που δημοσιεύεται σε ένθετο της Le Monde Diplomatique- με τίτλο «Πολεμικές ιαχές στο Αιγαίο» σημειώνεται με νόημα πως «η Ελλάδα αισθάνεται ότι απειλείται ολοένα και περισσότερο εξαιτίας των εδαφικών διεκδικήσεων της Τουρκίας».
Το δημοσίευμα επιχειρεί να καταγράψει συνοπτικά το χρονικό της κρίσης που, όπως αναφέρει, ξεκίνησε τα Χριστούγεννα του 1995 στα Ίμια και κλιμακώθηκε επικίνδυνα στις αρχές του 1996 έως ότου αποκλιμακωθεί τελικά με παρέμβαση των ΗΠΑ.
Το άρθρο επισημαίνει ότι «κατά την άποψη της Αθήνας η σημερινή κλιμάκωση είναι πιο επικίνδυνη από την όξυνση του 1996» και εξηγεί: «Από τη μία η Ελλάδα είναι σήμερα πιο τρωτή επειδή καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο κρίσεις: την οικονομική κρίση επιβίωσης και την προσφυγική κρίση. Ο δεύτερος λόγος για τις ελληνικές ανησυχίες είναι ότι η τουρκική πολιτική φαίνεται σήμερα λιγότερο προβλέψιμη. Ο Ερντογάν αναζωπυρώνει τις εθνικιστικές διαθέσεις για να κινητοποιήσει ενόψει του δημοψηφίσματος στις 16 Απριλίου, με το οποίο επιδιώκει να διαιωνίσει το αυταρχικό καθεστώς του».

Το δημοσίευμα επισημαίνει επίσης τις προκλητικές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, χαρακτηρίζοντας ως «ιδιαίτερα απειλητική» την κριτική του τούρκου προέδρου στη Συνθήκη της Λωζάννης. 
Όπως σχολιάζει η εφημερίδα, «στην Αθήνα βλέπουν με ανησυχία ότι η Άγκυρα εφευρίσκει διαρκώς νέα επίμαχα εδαφικά ζητήματα με στόχο να επιβάλει διμερείς διαπραγματεύσεις, στις οποίες εν τέλει δεν επικρατεί το Διεθνές Δίκαιο αλλά το δίκαιου του ισχυρότερου».

Αλλαγή στάσης του Μάρτιν Σουλτς παρατηρεί σε σειρά ζητημάτων η Zeit
Η εβδομαδιαία εφημερίδα Zeitεστιάζει στον υποψήφιο καγκελάριο των γερμανών Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς, παρατηρώντας σταδιακή μετατόπισή του από θέσεις που υποστήριζε με θέρμη ως πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου. «Όταν ήταν ακόμη στις Βρυξέλλες, ο Μάρτιν Σουλτς επιχειρηματολογούσε με πάθος για να χορηγηθεί βοήθεια στην Ελλάδα και να ενταχθεί η Τουρκία στην ΕΕ». Όπως παρατηρεί η εφημερίδα του Αμβούργου, «τώρα απορρίπτει και τα δύο χωρίς να εξηγεί τι θέλει αντί αυτών». Σύμφωνα με πληροφορίες της Zeit, τα πρώτα σχέδια του κεφαλαίου για την ευρωζώνη στο εκλογικό πρόγραμμα του SPD διατυπώνονται με μάλλον γενικόλογο τρόπο. «Συγκεκριμένα μέτρα για τη σταθεροποίηση της νομισματικής ένωσης, όπως κοινή ανάληψη χρέους μέσω επονομαζόμενων ευρωομολόγων ή μια πανευρωπαϊκή ασφάλιση για ανέργους; Σημειώσατε λάθος», σχολιάζει η εφημερίδα και συμπληρώνει: «μια ευρεία πλειοψηφία των Γερμανών θεωρεί την ΕΕ και το ευρώ επί της αρχής θετικά, απορρίπτει όμως τα ευρωομόλογα ή ένα κούρεμα χρέους για την Ελλάδα». Όπως παρατηρεί το δημοσίευμα, στο θέμα των ευρωομολόγων ο Σουλτς έχει κάνει ήδη στροφή.
DW/ The TOC.gr

Thursday, April 6, 2017

Οι ΗΠΑ βομβάρδισαν τη Συρία με 59 πυραύλους «Τόμαχοκ»7

59 πυραύλους «Τόμαχοκ» εκτόξευσαν δύο αμερικανικά αεροπλανοφόρα στη Μεσόγειο με στόχο τη βάση αλ Σαριάτ πραγματοποιώντας την απειλή του Τραμπ ότι «κάτι πρέπει να γίνει με τον Άσαντ».
Εκπρόσωπος του αμερικανικού Πενταγώνου δήλωσε ότι εκτοξεύτηκαν 59 πύραυλοι «Τόμαχοκ» από τα πολεμικά πλοία USS Ross και Porter, από την ανατολική Μεσόγειο, λίγο πριν τις 4 τα ξημερώματα. «Οι πύραυλοι αυτοί έπληξαν αεροσκάφη, καταφύγια αεροσκαφών, εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και πολεμικών εφοδίων, αποθήκες πυρομαχικών, θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας, αλλά και επίγεια ραντάρ», συμπλήρωσε.
Ο βομβαρδισμός της συριακής βάσης που βρίσκεται κοντά στην επαρχία Χομς, ήταν η απάντηση του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην επίθεση με τοξικό αέριο στην πόλη Χαν Σεϊχούν (βρίσκεται στην ανταρτοκρατούμενη επαρχία Ιντλίμπ)  που η Ουάσιγκτον αποδίδει στον σύρο πρόεδρο Μπάσαρ Αλ Άσαντ. Από την τοξική επίθεση προκλήθηκε ο θάνατος δεκάδων ανθρώπων ανάμεσα στους οποίους και πολλά παιδιά.
Ο στόχος των ΗΠΑ
Όπως φαίνεται στον χάρτη του Reuters, οι ΗΠΑ πραγματοποήσαν την επίθεση με τους πυραύλους Τόμαχοκ εναντίον της βάσης Αλ Σαριάτ που βρίσκεται κοντά στην επαρχία Χομς. Πάνω αριστερά, δηλαδή στα βορειοδυτικά της Συρίας βρίσκεται η πόλη Χαν Σεϊχουμ της επαρχίας Ιντλίμπ, την οποία έπληξε την Τετάρτη η επίθεση με τα τοξικά αέρια. Η αεροπορική επιδρομή με στόχο την Χάν Σεϊχούμ πιστεύεται ότι ξεκίνησε από τη βάση Αλ Σαριάτ.
H βάση αλ Σαριάτ που έγινε στόχος των ΗΠΑ
Πεντάγωνο: Ενημερώσαμε εκ των προτέρων τη Ρωσία
Ο αμερικανικός στρατός κοινοποίησε στις ρωσικές δυνάμεις ότι πρόκειται να βομβαρδίσει μια συριακή αεροπορική βάση, και δεν έπληξε τμήματα της βάσης που θεωρείται ότι βρίσκονταν ρωσικές δυνάμεις, είπε ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου λοχαγός Τζεφ Ντέιβις χθες.
Ο Ντέιβις, ενημερώνοντας δημοσιογράφους για την επιχείρηση, είπε ότι οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις είχαν «πολλαπλές» συνομιλίες με τις ρωσικές δυνάμεις χθες προτού εκτοξεύσουν πυραύλους, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα επικοινωνίας που είχε συμφωνηθεί από πριν για να αποφύγουν κατά λάθος συγκρούσεις στη Συρία μεταξύ των δυνάμεών τους στη μάχη τους εναντίον του Ισλαμικού Κράτους.
Στο μεταξύ ο Αμερικανός υπουργός των Εξωτερικών, Ρεξ Τίλερσον δήλωσε ότι: «Δε ζητήσαμε την άδεια Μόσχας», ενώ τόνισε ότι οι βομβαρδισμοί δείχνουν ότι ο Τραμπ είναι έτοιμος να λάβει αποφασιστικά μέτρα δράσης κατά αποτρόπαιων πράξεων.
Τραμπ: Καλώ όλα τα πολιτισμένα έθνη να μας πλαισιώσουν
Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ τόνισε στην γραπτή ανακοίνωση που διάβασε απευθυνόμενους στους Αμερικανούς συμπολίτες του, για την πυραυλική επίθεση που πραγματοποίησαν οι ΗΠΑ κατά στόχων αμυντικού ενδιαφέροντος στη Συρία.
«Την Τρίτη, ο δικτάτορας της Συρίας, Μπασάρ αλ-Άσαντ εξαπέλυσε μία αποτρόπαιη επίθεση με χημικά όπλα κατά αθώων πολιτών. Χρησιμοποιήθηκε ένας θανατηφόρος νευροπαραλητικός παράγοντας κι ο Άσαντ αφαίρεσε τη ζωή αβοήθητων ανδρών, γυναικών και παιδιών. Ήταν ένας αργός και βασανιστικός θάνατος για πολλούς ανθρώπους. Ακόμη κι όμορφα βρέφη δολοφονήθηκαν αποτρόπαια, από αυτή τη βαρβαρική επίθεση. Κανένα παιδί του Θεού δεν πρέπει να βιώσει ποτέ αυτόν τον τρόμο.
Σήμερα το βράδυ, διέταξα ένα στοχευμένο στρατιωτικό πλήγμα κατά της αεροπορικής βάσης στη Συρία από την οποία εξαπολύθηκε η επίθεση με τα χημικά όπλα. Είναι προς το ουσιαστικό εθνικό συμφέρον των ΗΠΑ να δράσουν προληπτικά και να αποτρέψουν την εξάπλωση της χρήσης των θανατηφόρων χημικών όπλων. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Συρία χρησιμοποίησε απαγορευμένα χημικά όπλα, παραβίασε τις υποχρεώσεις της έναντι της Συμφωνίας για τα Χημικά Όπλα, ενώ αγνόησε επιδεικτικά το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Οι προσπάθειες των προηγούμενων ετών για την αλλαγή της συμπεριφοράς του Άσαντ, απέτυχαν ολικά και δραματικά. Ως συνέπεια, η προσφυγική κρίση εξακολουθεί να γίνεται βαθύτερη, και η περιοχή συνεχίζει να αποσταθεροποιείται, απειλώντας τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.
Απόψε το βράδυ, καλώ όλα τα πολιτισμένα έθνη να μας πλαισιώσουν επιζητώντας το τέλος της σφαγής και της αιματοχυσίας στη Συρία, τερματίζοντας την τρομοκρατία όλων των τύπων και μορφών. Ζητούμε τη σοφία του Θεού καθώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις προκλήσεις των προβλημάτων του κόσμου που μας περιβάλλει. Προσευχόμαστε για τη ζωή των τραυματισμένων, αλλά και για τις ψυχές όλων αυτών που πέθαναν.
Ελπίζουμε ότι όσο η Αμερική ενεργεί για το δίκαιο, τόσο η ειρήνη και η αρμονία θα επικρατήσουν τελικά, στο τέλος.
Καλή σας νύχτα. Ο Θεός να ευλογεί την Αμερική και ολόκληρο τον κόσμο. Σας Ευχαριστώ».
Κυβερνήτης της Χομς: Η επίθεση των ΗΠΑ εξυπηρετεί στόχους του ISIS
Η αμερικανική πυραυλική επίθεση κατά στρατιωτικών στόχων στη Συρία, εξυπηρετεί τους σκοπούς των «ένοπλων τρομοκρατικών ομάδων» αλλά και του Ισλαμικού Κράτους δήλωσε ο κυβερνήτης της επαρχίας Χομς, στη Συρία.
«Η ηγεσία της Συρίας, αλλά και η πολιτική της, δε θα αλλάξουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κυβερνήτης της Χομς, Ταλάλ Μπαραζί στη διάρκεια τηλεφωνικής συνέντευξης του στην κρατική τηλεόραση. «Η πολεμική αυτή ενέργεια δεν ήταν η πρώτη και ούτε πιστεύω ότι θα είναι η τελευταία», πρόσθεσε.
Όπως ενημέρωσε πάντως μιλώντας στο Reuters o ίδιος κυβερνήτης, βρίσκονται σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις κατάσβεσης της φωτιάς, αλλά και διάσωσης του προσωπικού, στην αεροπορική βάση που δέχθηκε το πυραυλικό πλήγμα των ΗΠΑ για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο ωρών. Όπως είπε δεν πρέπει να υπάρχουν «μεγάλες ανθρώπινες απώλειες» από την πυραυλική επίθεση των ΗΠΑ ενώ εκτίμησε ότι «υπάρχουν υλικές καταστροφές».
Ο ίδιος σημείωσε ότι η αεροπορική βάση υποστήριζε τις επιχειρήσεις του στρατού της Συρίας, κατά του Ισλαμικού Κράτους.
Συριακή αντιπολίτευση: Ελπίζουμε να συνεχιστούν οι πυραυλικές επιδρομές
Η Εθνική Συμμαχία της Συρίας που ανήκει στην αντιπολίτευση, σχολίασε θετικά την αμερικανική πυραυλική επίθεση κατά της αεροπορικής βάσης στη Συρία, σύμφωνα με εκπρόσωπο Τύπου της οργάνωσης. Παράλληλα η Εθνική Συμμαχία της Συρίας ελπίζει ότι οι πυραυλικές επιδρομές κατά της Συρίας θα συνεχιστούν, προκειμένου να σταματήσουν οι αεροπορικές επιδρομές της συριακής κυβέρνησης, αλλά και «η χρήση διεθνώς απαγορευμένων όπλων», εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου της οργάνωσης.
Η Βολιβία ζήτησε την έκτακτη σύγκλιση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ
Η Βολιβία ζήτησε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ να συνεδριάσει σήμερα κεκλεισμένων των θυρών, αναφορικά με την αμερικανική πυραυλική επίθεση κατά της Συρίας όπως γνωστοποίησε υψηλόβαθμος διπλωμάτης του Συμβουλίου Ασφαλείας.
Ρωσία: Η επίθεση των ΗΠΑ μπορεί να υποβαθμίσει τις προσπάθειες καταπολέμησης της τρομοκρατίας
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Άμυνας στη ρωσική Άνω Βουλή, δήλωσε ότι οι αμερικανικές πυραυλικές επιθέσεις μπορούν να υποβαθμίσουν τις προσπάθειες καταπολέμησης της τρομοκρατίας στη Συρία, μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA.
Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Φωτογραφίες: ΑP

Καλό ΠΣΚΎΡΊΆΚΌ και ξεσκιστείτε γέλώντάς Ελληνικά











Ερντογάν: Η Ευρώπη είναι το κέντρο του ναζισμού



Νέα πυρά εναντίον της Ευρώπης εκτόξευσε σήμερα ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σχολιάζοντας πως είναι το «κέντρο του ναζισμού» και μία «ήπειρος που σαπίζει».
 Ενώπιόν μας βρίσκεται μια ήπειρος, η Ευρώπη δεν έχει πλέον τίποτα να μας πει, ούτε σε εμάς ούτε σε κανέναν άλλο, δήλωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε μια ομιλία στο Μπαλικεσίρ (βορειοδυτικά).
«Τα ρατσιστικά κόμματα κρατούν τους ηγέτες και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στην παλάμη του χεριού τους» σημείωσε ο επικεφαλής του τουρκικού κράτους.
«Η Ευρώπη δεν είναι πλέον το κέντρο της Δημοκρατίας, των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των ελευθεριών, όμως εκείνη των πιέσεων, της βίας και του ναζισμού» σύμφωνα με τον ίδιο.
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν έπειτα από εβδομάδες έντονων διαξιφισμών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τουρκίας μετά την ακύρωση των συγκεντρώσεων στήριξης του Τούρκου προέδρου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ιδίως τη Γερμανία και την Ολλανδία.
Ενώ απομένουν 10 ημέρες από το κρίσιμο δημοψήφισμα για τη συνταγματική αναθεώρηση, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στοχεύει να κεφαλοποιήσει την οργή που πυροδότησε στην Τουρκία η απαγόρευση των συγκεντρώσεων υπέρ του στην Ευρώπη.

Sofokleousin.gr

Παιδεία. Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις "16 Συνήθειες του Μυαλού"






Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε.
Horace Mann
American Educator
1796-1859[9]

Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία. Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. Η κατανόηση και η εφαρμογή των 16 «Συνηθειών του Μυαλού» παρέχουν στα άτομα ικανότητες για να αντιμετωπίσουν καθημερινές καταστάσεις της ζωής, να ανταποκριθούν σε κοινωνικές περιστάσεις και να κινηθούν με τρόπο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τους (Arthur L. Costa and Bena Kallick, 2000)[10].

Στο σχολείο της Gottsunda(στη Σουηδία) οι Συνήθειες του Μυαλού είναι μια προσφιλής μέθοδος στους μαθητές/τριες. Τα παιδιά, όπως και κάθε άνθρωπος, δοκιμάζοντας τις διάφορες συνήθειες, εντοπίζουν εκείνη που είτε υποσυνείδητα εφάρμοζαν ως τώρα, είτε ταιριάζει στον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεών τους. Επιπροσθέτως, γνωρίζοντας 16 συνήθειες αναπτύσσουν εφεδρικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, για να αντιμετωπίζουν προβλήματα, διλήμματα και καταστάσεις που απαιτούν αποφάσεις.

Μέσα από τις 16 «Συνήθειες του Μυαλού» και τη διδασκαλία τους στο σχολείο της Gottsunda οι εκπαιδευτικοί προσδοκούν να εφοδιάσουν τους μαθητές/τριες με στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί βοηθητικές και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Συνοπτικά οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού» είναι οι εξής:

1.         Επιμονή: Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της. Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι «δεν μπορούν να το κάνουν». Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση. Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.
2.         Διαχείριση παρορμητικότητας: Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει. Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια. Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν. Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.

3.         Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση: Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων. Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει. Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει «ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού» ("overcoming ego-centrism) και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή. Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική. 
4.         Ευέλικτη σκέψη: Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας. Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα. Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής. Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα
5.     Σκέψη για τη σκέψη (μεταγνώση): Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση. Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά. Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση. Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates)[11]. Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.
6.     Προσπάθεια για ακρίβεια: Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο. Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες. Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.
7.     Διερώτηση: Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί  συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και  η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης. Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται.  Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.
8.     Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις: Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια. Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.
9.     Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια: Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται. Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία. Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.
10.                        Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις: Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να «δοκιμάσουν με τις αισθήσεις», να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.
11.                        Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία: Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια. Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία. Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.
12.                        Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον: Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το «κυνήγι» της. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι «κλειστοί» στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη. Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση. Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
13.                        Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα: Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.
14.                        Αίσθηση χιούμορ: Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο. Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας. Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων. Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.
15.                        Αμοιβαία σκέψη: Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση. Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής. Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες. Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.
16.                        Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση: Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης. Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση,  περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι. Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς. Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα[12].
 (απόσπασμα από τη  μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία, Πτυχιακή Εργασία για το ΑΠΘ/ΠΤΔΕ)  
 Διαβάστε ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα εργασία στον παρακάτω σύνδεσμο.
Ο σύνδεσμος του σχολείου είναι εδώ


[1] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.uppsala.se/upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Om_kommunen/Omradesfakta/Gottsunda.pdf

[2] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.gottsundaskolan.uppsala.se/profiler_intro.html

[3] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.edchange.org/multicultural/papers/caleb/multicultural.html

[4] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014 : http://www.gottsundaskolan.uppsala.se/dokument/likabehandlingsplan.pdf

[5] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: http://translate.google.gr/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=el&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.gottsundaskolan.uppsala.se%2Fdokument%2Flikabehandlingsplan.pdf

[6] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf

[7] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf
[8] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Thinking_Hats
[9]Arthur L. Costa and Bena Kallick (2000), « Habits of Mind: A Developmental Series»
[10]Βλ. 62
[11] Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975), «Intelligence Can Be Taught».
[12]  Arthur L. Costa and Bena Kallick (2000), « Habits of Mind: A Developmental Series»
[13] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014 από http://www.netschoolbook.gr/epimorfosi/multiple-intell.html

[14] Skolverket (2011), «Curriculum for the compulsory school, preschool class and the leisure-time centre»
 http://paroutsas.jmc.gr/swed/gottsund.htmπ

Σοφία Αντερά, Ουρανία Μπούγα

piforce.blogspot.gr /enallactikos.gr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 6 Απριλίου 2017 Συνέβησαν


Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Ήταν 5:15 το πρωί της 6ης Απριλίου 1941, όταν εκδηλώθηκε στα οχυρά της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας η γερμανική επίθεση κατά της Ελλάδας και ο πρωθυπουργός Αλέξανδρος Κορυζής είπε το δεύτερο ΟΧΙ...
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Με μεγάλη επιτυχία, όπως αναγνωρίστηκε διεθνώς, διεξήχθησαν στη φτωχή Ελλάδα εκείνης της εποχής, οι Πρώτοι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες (6 Απριλίου - 15 Απριλίου 1896 με το νέο ημερολόγιο), με επίκεντρο το καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο...
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Ψαριανός ναυμάχος, με σημαντική δράση κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης. Πέθανε στις 6 Απριλίου του 1827...
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Οι απανταχού της Γης Σκωτσέζοι γιορτάζουν την Ημέρα του Τάρταν, σε ανάμνηση της Διακήρυξης του Άρμπροθ (6 Απριλίου 1320), την οποία απέστειλαν στο Πάπα Ιωάννη τον 22ο, επαναβεβαιώνοντας την ανεξαρτησία της χώρας τους από την Αγγλία.
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Κυκλοφόρησε επισήμως στις 6 Απριλίου του 1980. Όμως, η ιστορία του ξεκίνησε το 1968...
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Διεξήχθη στις 6 Απριλίου του 1974, φιλοξενήθηκε στο παραθαλάσσιο θέρετρο της Αγγλίας Μπράιτον και σηματοδοτήθηκε από το θρίαμβο των ABBA και την πρώτη εμφάνιση της Ελλάδας...
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Άγιος της Καθολικής Εκκλησίας, θύμα ενδοχριστιανικής δαμάχης.
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Ανώτατος δικαστικός και πολιτικός. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας από το 1985 έως το 1990.
Posted: 05 Apr 2017 05:31 PM PDT
Πολιτικός και συνδικαλιστής από τη Μεσσήνη, που διετέλεσε πρόεδρος της Βουλής. Πέθανε στις 6 Απριλίου του 1995...

Η Αυστραλία προειδοποιεί για πιθανή επίθεση στην Τουρκία


Για πιθανή τρομοκρατική επίθεση στη Καλλίπολη της Τουρκίας προειδοποιεί η Αυστραλία, καθώς όπως ισχυρίζεται υπάρχουν πληροφορίες για υψηλό κίνδυνο την μέρα εορτασμού της Μάχης της Καλλίπολης στις 25 Απριλίου.
Η υπουργός Εξωτερικών της Αυστραλίας, Τζούλι Μπίσοπ γνωστοποίησε ότι οι τουρκικές αρχές έχουν ενημερωθεί για τις πληροφορίες ενώ “παραδοσιακά λαμβάνουν μέτρα ασφάλειας για τον εορτασμό.”  
Την περιοχή των εορτασμών επισκέπτονται παραδοσιακά εκατοντάδες Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί.
 “Η κυβέρνηση της Αυστραλίας έλαβε πληροφορίες σχετικά με ενδεχόμενη τρομοκρατική επίθεση κατά τους εορτασμούς στην Καλλίπολη,” ανέφερε σε ηλεκτρονικό της μήνυμα η ΥΠΕΞ της Αυστραλία

Κύπρος: Συμφωνία με ενεργειακούς κολοσσούς και για τα οικόπεδα 6 και 8

Υπεγράφη σήμερα η συμφωνία μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και των εταιρειών Total και ENI για τα τεμάχια «6» και «8» της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Από πλευράς Κυπριακής Δημοκρατίας παρέστησαν οι υπουργοί Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης, Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης, Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης και Εργασίας Ζέτα Αιμιλιανίδου.
Νωρίτερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε δεχθεί αντιπροσωπείες των δύο εταιρειών. Χθες Τετάρτη, υπογράφηκε η συμφωνία με την κοινοπραξία ExxonMobil-Qatar Petroleum για παραχώρηση των δικαιωμάτων του τεμαχίου «10» Τα συνολικά έσοδα για την Κυπριακή Δημοκρατία από τις υπογραφές των συμβολαίων ανέρχονται στα 103,5 εκατ. ευρώ.
Sofokleousin.gr

Δήλος 454 πχ. : Η πρώτη χρεωκοπία στον κόσμο . Γιώτα Ιωακειμίδου

ΓΙΏΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ
Φιλολογος -συγγραφεας

Δήλος 454 πχ.: Η πρώτη χρεωκοπία στο κόσμο ...πως μια υπερδύναμη ..χρεοκοπεί τα μικρά κράτη ...

Η “επίσημη” πρώτη πτώχευση στην παγκόσμια ιστορία σημειώθηκε το 454 προ Χριστού στον Ναό της Δήλου. Τον 4ο αιώνα π.Χ. στον Ναό του Απόλλωνα στη Δήλο βρίσκονταν οι θησαυροί της συνομοσπονδίας των ελληνικών πόλεων-κρατών κάτω από την ηγεσία της Αθήνας. Εκεί φυλασσόταν το τεράστιο ποσό των εισφορών των συμμάχων και εκεί γίνονταν οι συναντήσεις των αντιπροσώπων.
Οι πόλεις-κράτη συνέβαλαν στο ταμείο με τη μορφή οικονομικών πόρων, στρατευμάτων και πλοίων, ενώ τα μέλη είχαν ισότιμη ψήφο στο συμβούλιο που είχε δημιουργηθεί.
Το ποσό της οικονομικής συμβολής καθοριζόταν από την Αθήνα, η οποία κατάφερε κάποια στιγμή να μεταφερθεί το θησαυροφυλάκιο της Συμμαχίας από τη Δήλο στην Αθήνα, καθώς πολύ σύντομα η Δηλιακή Συμμαχία εξελίχθηκε σε Αθηναϊκή Ηγεμονία.
Ο Αριστείδης καθόρισε πρώτος το ποσό της εισφοράς για κάθε πόλη με τόσο δίκαιο τρόπο που οι σύμμαχοι τον ονόμασαν “τον δικαιότερο από όλους τους ανθρώπους”.Τελικά το ταμείο της συμμαχίας ..πτώχευσε...το έβαλαν στο χέρι οι Αθυναίοι,παντοδύναμοι τότε και τα...σκυλιά δεμένα.

ΤΙ ΓΡΆΦΟΥΝ ΟΙ ΦΊΛΟΙ  στο ΦΒ
JOAN SITTA
Και με τα δανεικα κι αγυριστα φτιαχτηκε ο Παρθενωνας κι αλλα Αθηναικα εργα τον Χρυσο αιωνα του Περικλη οπου υπηρχε δημοκρατια με καταπατηση των δικαιωματων της γυναικας  σε αντιθεση με την ολιγαρχια και τον στρατιωτικο νομο της Σπαρτης που η γυναικα ειχε ισα δικαιωματα.Ποσο επαναλαμβανεται η ιστορια και ποσο παιζουμε με την εννοια των λεξεων αναλογα το συμφερον μας.

Barbara Schoiniotaki

..ας αναφέρουμε ότι αυτό το ταμείο χρησίμευσε να κτιστεί η Ακρόπολη των Αθηνών που είχε καεί με τους Μηδικούς πολέμους.....


Θανάσης Τριανταφύλου
------------------------------------
"Το νησί του Απόλλωνα"

 «Ἐπελθόντες δὲ οἱ τοῦ Μιθριδάτου στρατηγοὶ καὶ ὁ ἀποστήσας τύραννος αὐτὴν διελυμήσαντο πάντα, καὶ παρέλαβον ἐρήμην οἱ Ῥωμαῖοι πάλιν τὴν  νῆσον, ἀναχωρήσαντος εἰς τὴν οἰκείαν τοῦ βασιλέως.»
                                              Στράβων Χ, 5. 4…..

Άδηλη η μοίρα κι ας είσαι η Δήλος.
Τόπος θεού και πανηγύρεων,
επισκέπτες και ιερή χλιδή,
σπουδαίο εμπορείο.
Καλόγεροι πωλούν αγίασμα,  εικονίτσες κι ελπίδα
απ΄ τη θέαση άγνωστων οστών,
κνίσα, από σουβλάκια να πάει σύννεφο,
κάνει σύννεφο.
Καραβοκύρηδες με πρόσωπα αργασμένα και κόκκινα τουλπάνια
κεχριμπαρένια τα κομπολόγια και τα πουγκιά στη ζώνη.
Και κάπου κρυμμένο μαυρομάνικο για ώρες δύσκολες.

Μάντισσες γύφτισσες μασάνε φύλλα βάγιας.
Ασημώνεις και σου λένε ό,τι θες να ακούσεις
μελλούμενα και παρελθόντα.

Κι ήλθε ο Μόμμιος κι η Κόρινθος πάει.
Πέτρα για πέτρα δεν απόμεινε.
Νεκρική σιγή στο άλλοτε πολύβουο λιμάνι.
Η Δήλος ήταν η άλλη ωραία λύση, με τον Απόλλωνα
τα πανηγύρια και το ωραίο καραβοστάσι.
Γέμισαν ρωμαϊκές γαλέρες κι άλλα πλεούμενα.
Σκούνες και τρικάταρτα
Γολέτες και κορβέτες
Με κείνα τα ωραία ονόματα
Άγιος  Σώστης, Άη Νικόλας, Κατερινιώ.

Ο δρόμος για την Ασία πάλι ανοικτός κι οι έμποροι με τους καραβοκύρηδες βρίσκουν καλό κρασί
Κι ωραία γλέντια.

Ώσπου ο Μιθριδάτης πήρε τα πάνω στο νησί και πήρε τα πάντα.
Κι αυτό παραμένει βουβό με τα λιοντάρια
σιωπηλά και ράθυμα
να καρτερούν τα καραβάνια ν’ ακούσουν χρησμούς.

Κι ο Απόλλωνας αμίλητος και ντροπιασμένος, αφού δεν είδε πρώτος τον δικό του αφανισμό.
Κι άρχισαν οι απολύσεις και οι περικοπές
Άχρηστων μάντεων
Δούλων του θεού και του ναού
Που δεν του είπαν τίποτα για τη δική του μοίρα.

Και τα λιοντάρια καθισμένα
μ’ όρθια τα δυο τους μπροστινά τα πόδια.
Σιωπηλά.
Μόνο κάτι σαύρες λιάζονται στα πλακόστρωτα.
Μικρούλες, φοβισμένες σαλαμάντρες.

Ο ήχος από τα σαντάλια στις πλάκες δίνει μια μουσική.

Καλό και πάλι το κρασί σε κάποιο φλασκί να περιμένει.
Και τα χωμάτινα πιθάρια
Βυθισμένα στο χώμα
Χωρίς καλούδια και γεννήματα
Ξερά σύκα, ρετσέλια, σπόρους σταριού.

Πώς ξέχασα και τα τζιτζίκια,
απορροφημένος
σε αναζητήσεις στη μπερδεμένη μνήμη!

Τη μνήμη που κάνει τα παλιά κι άλλοτε ξεχασμένα
να πετούν σα μικρά χρυσόψαρα
να βγουν από τη γυάλα
αδιαφορώντας για τα περαιτέρω της ελευθερίας,
έστω και για μια στιγμή.

Βαδίζω, καταχείμωνα, σε Καλοκαίρια
αδιευκρίνιστων αναμνήσεων, ιστορώντας.
Α,  εδώ ήταν κι οι θησαυροί της Συμμαχίας ,
το ταμείο.

Είδες, πώς αλλάζουν τα πράγματα;
Δήλος, άδηλη.

Το Δήλιο πρόβλημα, δεδηλωμένο, ωστόσο,
Περιμένει αμήχανο λύσεις που
δεν θα έρθουν ποτέ.                                                                                        (Θ.Τ.,  Η εικόνα  είναι του Ν. Εγγονόπουλου: ΔΗΛΟΣ)




wibiya widget