Sunday, May 29, 2011

29 MAIOY 1453- Οι Ανθενωτικοί ρασοφόροι παραδιδουν την Πολη στους Τούρκους



Η Κερκόπορτα και ο «Μαρμαρωμένος Βασιλιάς». Η άλλη άποψη της Άλωσης!

Είναι γνωστόν, πως κατά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, οι ρασοφόροι λειτούργησαν ως πέμπτη φάλαγγα, καλλιεργώντας είτε κλίμα ηττοπάθειας -αντιτιθέμενοι στην ένωση των Εκκλησιών- λέγοντας πως «είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει», είτε ερχόμενοι και σε απευθείας συνομιλίες με τους Οθωμανούς. Τις προδοσίες των ρασοφόρων, προσπαθεί μέχρι και σήμερα η Εκκλησία να καλύψει με το παραμυθάκι της ξεχασμένης Κερκόπορτας (λες και επρόκειτο για μια απλή πόρτα που έκλεινε με ένα απλό πόμολο που δεν ασφάλισε καλά). Βεβαίως, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, ακόμη κι αν παρακάμψουμε το γεγονός, πως τουλάχιστον 30.000 ρασοφόροι «πέρδονταν κι έθρεφαν πρωκτό» (κατά την έκφραση του Δημήτρη Λιαντίνη) στα πάμπολλα μοναστήρια και τις εκκλησιές της περιοχής της Κωνσταντινούπολης (μόνο εντός της πόλεως υπήρχαν, όπως λέγεται, 300 μοναστήρια με 10.000 καλόγερους, ενώ διάφορες αναφορές και εκτιμήσεις ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό έως και 300.000), όταν την ίδια στιγμή, την άμυνα της πόλης προσπαθούσαν να κρατήσουν μετά βίας 10.000 άνδρες, απέναντι στους 150.000 περίπου Οθωμανούς πολιορκητές, δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε και να παραγνωρίσουμε το γεγονός πως στο πλάι των ρασοφόρων αυτών συντάχθηκαν και πολλοί κοσμικοί, που βλέποντας το τέλος να πλησιάζει προσπάθησαν να περισώσουν ότι μπορούσαν.

Η Κερκόπορτα -που αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποιούνταν κυρίως από μοναχούς-, ότι κι αν συνέβη, δεν απέφερε το αποφασιστικό πλήγμα στην ήδη παραπαίουσα Κωνσταντινούπολη. Στην πραγματικότητα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία είχε πάψει εκ των πραγμάτων να υφίσταται, αρκετά χρόνια πριν, και είχε περιοριστεί στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης. Οι Οθωμανοί είχαν ήδη κατακυριεύσει την άλλοτε κραταιά αυτοκρατορία και το μόνο που έμενε ήταν η χαριστική βολή· το κερασάκι στην τούρτα: Η τυπική κατάληψη της πρωτεύουσας. Και λέμε τυπική, γιατί ουσιαστικά η Κωνσταντινούπολη είχε υποταχθεί, όταν πλήρωνε φόρο υποτέλειας στον Σουλτάνο. Η Κωνσταντινούπολη έπαψε να έχει τον έλεγχο των Στενών, απ’ την στιγμή που οι Τούρκοι ευθαρσώς έχτισαν δίπλα στην Πόλη, στον Βόσπορο, το κάστρο «Ρούμελη Χισάρ» και φορολογούσαν τα διερχόμενα πλοία.

Η Κερκόπορτα (που παρεμπιπτόντως, δεν μνημονεύεται ούτε στο χρονικό του Φραντζή, ούτε του Μπαρμπάρο), είτε «ξεχάστηκε» ανοικτή, είτε -το πιθανότερον- την άνοιξαν κάποιοι από μέσα, δεν συνέβαλε αποφασιστικά στην κατάληψη της πόλης. Άλλωστε οι Τούρκοι είχαν ήδη σκαρφαλώσει στα μισογκρεμισμένα τείχη και εισέβαλαν στην πόλη. Επέφερε όμως ένα άλλο πλήγμα: Συνέβαλε στον εγκλωβισμό και στην παρεμπόδιση διαφυγής των αλλοφρονούντων κατοίκων. Όχι όλων βέβαια, γιατί πολλοί -και κυρίως οι ανθενωτικοί- κλειστήκαν στις εκκλησιές και το άβουλο και φανατισμένο θρησκευτικά πλήθος έψελνε μοιρολατρικά «Κύριε ελέησον» και περίμενε βοήθεια απ’ τον…ουρανό. Το άνοιγμα της Κερκόπορτας όμως, εξυπηρετούσε έναν πολύ πιο ουσιαστικό σκοπό. Το Κοράνι προβλέπει την προστασία των «απίστων» κατοίκων μιας πόλης που παραδίδονται οικειοθελώς. Εκεί λοιπόν θα πρέπει να αναζητηθούν τα βασικά κίνητρα αυτών που άνοιξαν την Κερκόπορτα, είτε ρασοφόρων, είτε κοσμικών, είτε και των δυο μαζί. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η περιοχή όπου βρίσκονταν η Κερκόπορτα -όπως και αρκετές ακόμη- δεν πειράχτηκε απ’ τους Τούρκους.

Τα παραπάνω ενισχύει κι ένα έγγραφο που φέρει τον τίτλο «Η πτώσις της Κωνσταντινουπόλεως» και το οποίο συνέταξε η Θεοδώρα Φραντζή, κόρη του πρωτοβεστιάριου του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Γεωργίου Φραντζή. Η Θεοδώρα Φραντζή ήταν σύζυγος του στρατιωτικού σύμβουλου του αυτοκράτορα, Εδουάρδου Ντε Ριστόν. Το έγγραφο εκδόθηκε στην Αγγλία το 1454, όπου είχαν καταφύγει και οι δύο μετά την Άλωση. Στο έγγραφο αυτό, περιγράφεται, μεταξύ άλλων και μια περίπτωση συνδιαλλαγής ρασοφόρων και κοσμικών με τον εκπρόσωπο του Μωάμεθ Β’ του Πορθητή, Ρεσίτ Πασά της Ανδριανούπολης, λίγες ημέρες πριν την κατάληψη της πόλης. Οι συναντήσεις γινόταν -κρυφά και νύχτα φυσικά- στο μοναστήρι της Αγίας Ευθυμίας και κατά τύχην υπέπεσαν στην αντίληψη του Εδουάρδου Ντε Ριστόν. Από πλευράς των ρασοφόρων, στις διαπραγματεύσεις αυτές έλαβε μέρος ο ιεροκήρυκας της Αγίας Σοφίας, Ιωάσαφ, κι από πλευράς των κοσμικών ο Μέγας Δούκας Λεόντιος και ο αρχιναύαρχος Νεόφυτος. Παρατίθεται ο διάλογος μεταξύ των δωσίλογων και του Ρεσίτ Πασά, έτσι όπως διασώθηκε και δημοσιεύθηκε («Δαυλός», Μάρτιος 1993):

Μέγας Δούκας Λεόντιος: Πρέπει να είμαστε εξασφαλισμένοι απ’ όλες τις πλευρές πασά μου. Εσείς ζητάτε όρκους, ενέχυρα κι ομήρους, χωρίς να προσφέρετε τίποτε.

Ρεσίτ Πασάς: Ο αρχηγός των πιστών, ο Μωάμεθ, όσο εξαρτάται απ’ αυτόν, επιθυμεί να μην χυθεί το αίμα των υπηκόων του, καθώς και των Ναζωραίων, γιατί έτσι μας προστάζουν τα ιερά μας βιβλία που γράφουν: «Αιχμαλωσία στους άπιστους και θάνατος στους αποστάτες». Με έστειλε λοιπόν να συνθηκολογήσουμε μαζί σας, όχι γιατί αμφιβάλλει πως ο Αλλάχ θα του παραδώσει την Κωνσταντινούπολη, αλλά γιατί θέλει να χαθούν όσο γίνεται λιγότεροι άνθρωποι για την απόκτησή της.

Ιωάσαφ: Αυτό μπορεί να γίνει! Να πεις όμως στον σουλτάνο σου, ότι αν θεωρεί ότι μπορεί να καταλάβει την πόλη πολεμώντας, κάνει λάθος. Θα πρέπει να ρίξει στην μάχη όλον τον στρατό του κι ολάκερο το πυροβολικό. Και τότε πάλι, μα τους Άγιους Αναργύρους, δεν είναι σίγουρο πως θα νικήσει.

Ρεσίτ Πασάς: Σας ακούω λοιπόν. Πέστε μας τις προτάσεις σας.

Ιωάσαφ: Δεν είναι καθόλου δύσκολο να θυμηθείτε όσα θ’ ακούσετε και να τα πείτε στον αφέντη σας. Πρώτον, οι δέκα κυριότερες εκκλησίες και η Αγία Σοφία να μείνουν στους χριστιανούς, καθώς και όλα τα μοναστήρια με τις περιουσίες και τα εισοδήματά τους. Δεύτερον, ζητούμε εγγυήσεις ζωής, προσώπων, ιδιοκτησίας, οικιών, γαιών, υπηρεσιών και όλων εκείνων, τα ονόματα των οποίων αναφέρονται μέσα σ’ αυτό το έγγραφο που σας παραδίδω. Και τρίτον, οι χριστιανοί που θα σωθούν, να μην υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν τρόπο ντυσίματος και να έχουν δικαίωμα να καβαλάνε σε άλογο. Επίσης να μην καταπιέζονται θρησκευτικά.

Οι συναντήσεις αυτές γνωστοποιήθηκαν στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, αλλά αποφάσισε να μην τους συλλάβει, μέχρι να μάθει την απάντηση του Μωάμεθ Β’. Στην επόμενη συνάντηση, τον λόγο πήρε πρώτος ο Ρεσίτ Πασάς:

Ρεσίτ Πασάς: Σας αναγγέλλουμε, ότι σύμφωνα με όσα είπαμε στην τελευταία μας συνάντηση, οι σύντροφοί μου κι εγώ ήρθαμε σε επαφή με τον σεβαστό μας σουλτάνο στην Ανδριανούπολη…

Ιωάσαφ: Ελπίζω ότι η απάντηση του σουλτάνου θα είναι ευχάριστη για όλους. Ο κίνδυνος αυτών των συναντήσεων, είναι πολύ μεγάλος για εμάς. Εσείς δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτε. Κι αν η διαπραγμάτευση αποτύχει, εμείς θα έχουμε πάντα τον φόβο, μήπως και μαθευτούν αυτά που συζητάμε, ενώ εσείς θα πάρετε αμοιβή από τον κύριό σας, γι’ αυτήν σας την αποστολή.

Ρεσίτ Πασάς: Οι όροι του σουλτάνου είναι ευνοϊκοί για όλους, εκτός κι αν, παρά την απελπιστική σας θέση, φανείτε άνθρωποι παράλογοι.

Ιωάσαφ: Η θέση μας βρίσκεται στα χέρια του Θεού. Και δεν ήρθαμε εδώ για ν’ ακούσουμε απειλές. Προχώρα σε παρακαλώ στην απάντηση. Έχε όμως υπόψιν σου, ότι όποιες κι αν είναι οι συνέπειες αυτών των νυχτερινών μας συναντήσεων, είναι η τελευταία φορά που μαζευόμαστε εδώ.

Ρεσίτ Πασάς: Για την πρώτη πρόταση, δηλαδή για τις δέκα εκκλησιές και τα μοναστήρια, καθώς και για τις εκκλησιαστικές περιουσίες, ο σουλτάνος λέει «ναι», σας τα παραχωρεί. Για την δεύτερη, λέει «ναι»· σαν εγγύηση ορκίζεται στον άγιο μας νόμο. Για την τρίτη, λέει «μερικώς ναι», γιατί οι μουφτήδες δεν συμφωνούν να ιππεύουν οι χριστιανοί σε άλογα. Διέταξε να εξαιρεθούν αυτοί που θα του παραδώσουν την πόλη.

Με το τέλος της συνάντησης, συνελήφθησαν όλοι οι συνωμότες και οδηγήθηκαν στον αυτοκράτορα. Ο αρχηγός της συνωμοσίας, Ιωάσαφ, όχι μόνο δεν αρνήθηκε την ενοχή του, αλλά καυχήθηκε για την προδοσία του, αιτιολογώντας την πως προτίμησε να σώσει την Εκκλησία «απ’ τους Άζυμους (Καθολικούς) και την βδελυρά ένωση», ακόμη κι αν γι’ αυτό θα έπρεπε να βάλει «τέλος στην ύπαρξη αυτής της αυτοκρατορίας».Θεωρώντας ότι η πτώση και κατάκτηση της Πόλης είναι μοιραία κι αναπόφευκτη, λέει καταλήγοντας: «Τι χρειάζονται λοιπόν οι υπεκφυγές; Ότι είναι να γίνει, ας γίνει». Ο Παλαιολόγος του απάντησε, επικαλούμενος την προδοσία του Ιούδα: «Αφού ήταν θέλημα Θεού, να σταυρωθεί η Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, τότε καλά έκανε ο Ισκαριώτης και τον πρόδωσε. Άρα σε ερωτώ: Ο Ιούδας είναι συγχωρητέος;». Ο Ιωάσαφ, μπροστά σ’ αυτό το επιχείρημα, προτίμησε να απαντήσει με την γνωστή ξύλινη και υπεκφεύγουσα εκκλησιαστική γλώσσα, λέγοντας: «Πεθαίνω, μαχόμενος κατά της ένωσης των Εκκλησιών. Σήμερα με κρίνεις εσύ. Αύριο ο Θεός θα δικάσει εσένα».

Φτάνουμε λοιπόν στις μέρες, όπου η Εκκλησία, εντελώς υποκριτικά και με θράσος χιλίων καρδιναλίων κι άλλων τόσων πιθήκων, «θρηνεί» τον «μαρμαρωμένο βασιλιά» που κάποτε θ’ αναστηθεί και θα ξαναπάρει την Πόλη που οι ίδιοι οι ρασοφόροι έκαναν τα πάντα για να πέσει στα χέρια των Τούρκων (ας μην ξεχνάμε την αλησμόνητη ρήση του πατριάρχη Γεννάδιου, που έβγαινε στους δρόμους και καταριόταν τον Παλαιολόγο, μόλις έπεσε η Πόλη: «Δεν βλέπετε ότι η Ορθοδοξία εθριάμβευσεν; Από του νυν, ουδέν πλέον φοβείται»), όπως κι έκαναν τα πάντα για να μην φύγει απ’ τα χέρια τους (βλέπε αφορισμούς και προδοσίες). Είναι αληθινά θαυμαστό, τι σχιζοφρενικές καταστάσεις μπορεί πράγματι να δημιουργήσει η περίφημη ελληνορθόδοξη «παράδοση». Ας μην ξεχνάμε, πως την έλευση του ίδιου άγγελου Κυρίου, που σύμφωνα και πάλι με την ελληνορθόδοξη «παράδοση», παρέλαβε τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και τον μαρμάρωσε, μέχρι την μεγάλη ώρα που θα επέστρεφε και πάλι για να ξαναπάρει την Πόλη (τι ανοησίες που ήταν και είναι διατεθειμένος να πιστέψει ο κόσμος…), «προφήτευαν» οι ανθενωτικοί ρασοφόροι και πριν την Άλωση. Μόνο που θα ερχόταν για διαφορετικό σκοπό: Να καθαιρέσει τον Παλαιολόγο και να ορίσει άλλον αυτοκράτορα -προφανώς ανθενωτικό. Ως τέτοιο «θείο» σημάδι μάλιστα, ερμήνευσαν μια έκλειψη σελήνης που συνέβη την 23η Μαΐου 1453, σπέρνοντας τον πανικό και ενισχύοντας τις υπονομευτικές ενέργειες.

Αλλά μιας και έγινε -αναπόφευκτα- η αναφορά στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, θα ήταν σκόπιμο να ληφθούν υπόψιν και κάποιες παράμετροι -λιγότερο γνωστές- που αφορούν τον θάνατό του. Γνωρίζουμε σήμερα -από το χρονικό του Γεωργίου Φραντζή-, πως ο Παλαιολόγος έπεσε ηρωικώς μαχόμενος κι όταν αναγνωρίσθηκε απ’ τους Τούρκους το πτώμα του από τους χρυσούς δικέφαλους αετούς που κοσμούσαν τα πέδιλά του, αποκεφαλίστηκε και το μεν κεφάλι εστάλη ως τρόπαιο σε περιφορά στις οθωμανικές κτήσεις, ενώ το σώμα του παραδόθηκε στους χριστιανούς για να ταφεί με βασιλικές τιμές. Το ερώτημα που αμέσως προκύπτει, είναι: Που ‘ν ‘το; Που είναι ο τάφος του; Γιατί απ’ την στιγμή που οι ίδιοι οι Οθωμανοί παρέδωσαν όπως λέγεται το σώμα του, δεν υπήρχε κανέναν λόγος να τον θάψουν κάπου κρυφά. Εκτός κι αν το εξαφάνισαν οι ανθενωτικοί. Αλλά σε κάθε περίπτωση, δεν θα είχε διασωθεί από μαρτυρίες αυτός ο τόπος; Αντ’ αυτού γίνεται βομβαρδισμός ανοησιών περί «μαρμαρωμένου βασιλιά» (κάποιοι αιθεροβάμονες παραμυθατζήδες μάλιστα, επικαλούνται σήμερα μέχρι και μαρτυρίες Τούρκων, οι οποίοι λένε ότι γνωρίζουν που βρίσκεται ο «μαρμαρωμένος βασιλιάς» [υπονοείται κάπου στα υπόγεια της Αγιάς Σοφιάς]). Ο Ενετός γιατρός, Νικολό Μπαρμπάρο, γράφει πως «Για τον αυτοκράτορα κανένας δεν μπόρεσε να μάθει ποτέ είδηση για τις πράξεις του. Ούτε ζωντανός βρέθηκε κι ούτε νεκρός, αλλά μερικοί λένε ότι τον είδαν ανάμεσα στα πτώματα των σκοτωμένων». Μήπως θα πρέπει να αξιολογηθούν καλύτερα και οι εκδοχές που αναφέρονται σε τουλάχιστον τρία χρονογραφήματα (του επίσκοπου Σαμουήλ, του Αρμένιου Αβραάμ απ’ την Άγκυρα και του Νικολά της Τούκια) που σύμφωνα μ’ αυτές, ο Παλαιολόγος δεν σκοτώθηκε στην μάχη, αλλά τις κρίσιμες στιγμές, κατέφυγε σε πλοίο και διέφυγε; Άλλωστε, η εικόνα που προκύπτει από τα περισσότερα χρονικά, είναι ότι αυτοί που αντιστάθηκαν περισσότερο ήταν οι Γενουάτες μισθοφόροι (αν και ο αρχηγός τους Τζιοβάνι Τζιουστινιάνι, εγκατέλειψε κι αυτός την μάχη δύο ημέρες πριν την Άλωση), παρά οι ίδιοι οι Βυζαντινοί. 

Όλα αυτά στην κρίση του καθενός…

ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Στὸν πρόναο τοῦ ναοῦ τοῦ Ἀπόλλωνος στοὺς Δελφούς, ἀνεγράφοντο τὰ δύο περίφημα Δελφικὰ παραγγέλματα, ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ καὶ ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ, ἑκατέρωθεν τοῦ ἱεροῦ γράμματος Ε. Τὰ Δελφικὰ αὐτὰ παραγγέλματα, μαζὶ μὲ ἄλλα 145 ἀκόμη, συνολικῶς 147, ἦσαν οἱ ὑποθῆκες ποὺ παρέδωσαν οἱ Ἑπτὰ Σοφοὶ στις ἐπερχόμενες γενιές, ὠφελήματα ἀνθρώποις ἐς βίον. Τὰ παραγγέλματα αὐτὰ ἦσαν λιτὰ ἀποφθέγματα δύο ἕως πέντε λέξεων ἀλλὰ μεστὰ σοφίας, καὶ τὰ περισσότερα ἀνῆκαν στοὺς Ἑπτὰ Σοφοὺς τῆς ἀρχαιότητας (Θαλῆς ὁ Μιλήσιος, Πιττακὸς ὁ Μυτιληναῖος, Βίας ὁ Πρηνεύς, Σόλων ὁ Ἀθηναῖος, Κλεόβουλος ὁ Ῥόδιος, Περίανδρος ὁ Κορίνθιος, Χίλων ὁ Λακεδαιμόνιος) καὶ ἦσαν χαραγμένα στον πρόσθιο τοῖχο τοῦ Προνάου ἢ ἐπὶ τῶν παραστάδων τῆς πύλης τοῦ μεγάλου ναοῦ ἢ ἐπὶ τοῦ ὑπερθύρου ἢ ἐπὶ τῶν πολλῶν στηλῶν, ποὺ εἶχαν τοποθετηθεῖ στις πλευρὲς τοῦ ναοῦ περιμετρικῶς. 

Ἕπου Θεῷ 
(Ἀκολούθα τὸν θεό)

 
Νόμῳ πείθου 
(Νὰ πειθαρχεῖς στὸ Νόμο)


Θεοὺς σέβου 
(Νὰ σέβεσαι τοὺς θεούς)


Γονεῖς αἰδοὺ
(Νὰ σέβεσαι τοὺς γονεῖς σου)



Ἡττῶ ὑπὲρ δικαίου 
(Νὰ καταβάλλεσαι για τὸ δίκαιο)


Γνῶθι μαθών 
(Γνώρισε ἀφοῦ μάθεις)


Ἀκούσας νόει 
(Κατανόησε ἀφοῦ ἀκούσεις)

 
Σαυτὸν ἶσθι 
(Γνώρισε τὸν ἑαυτό σου)


Ἑστίαν τίμα 
(Νὰ τιμᾷς τὴν ἑστία σου)


Ἄρχε σεαυτοῦ 
(Νὰ κυριαρχεῖς τὸν ἑαυτό σου)


Φίλους βοήθει 
(Νὰ βοηθᾷς τοὺς φίλους)


Θυμοῦ κράτει 
(Νὰ συγκρατεῖς τὸ θυμό σου)


Ὅρκῳ μὴ χρῷ 
(Νὰ μὴν ὁρκίζεσαι)


Φιλίαν ἀγάπα 
(Νὰ ἀγαπᾷς τῇ φιλία)


Παιδείας ἀντέχου 
(Νὰ προσηλώνεσαι στην παιδεία σου)



Σοφίαν ζήτει 
(Νὰ ἀναζητεῖς τῇ σοφία)



Ψέγε μηδένα 
(Νὰ μὴν κατηγορεῖς κανένα)



Ἐπαίνει ἀρετὴν 
(Νὰ ἐπαινεῖς τὴν ἀρετή)



Πρᾶττε δίκαια 
(Νὰ πράττεις δίκαια)



Φίλοις εὐνόει 
(Νὰ εὐνοεῖς τοὺς φίλους)



Ἐχθροὺς ἀμύνου 
(Νὰ προφυλάσσεσαι ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς)



Εὐγένειαν ἄσκει 
(Νὰ εἶσαι εὐγενὴς)



Κακίας ἀπέχου 
(Νὰ ἀπέχεις ἀπὸ τὴν κακία)



Εὔφημος ἴσθι 
(Νὰ ἔχεις καλὴ φήμη)



Ἄκουε πάντα 
(Νὰ ἀκοῦς τὰ πάντα)



Μηδὲν ἄγαν 
(Νὰ μὴν ὑπερβάλλεις)



Χρόνου φείδου 
(Νὰ μὴ σπαταλᾷς τὸ χρόνο)



Ὕβριν μίσει 
(Νὰ μισεῖς τὴν ὕβρη)



Ἱκέτας αἰδοῦ 
(Νὰ σέβεσαι τοὺς ἱκέτες)



Υἱοὺς παίδευε 
(Νὰ ἐκπαιδεύεις τοὺς γιούς σου)



Ἔχων χαρίζου 
(Ὅταν ἔχεις, νὰ χαρίζεις)



Δόλον φοβοῦ 
(Νὰ φοβᾶσαι τὸ δόλο)



Εὐλόγει πάντας 
(Νὰ λὲς καλὰ λόγια γιὰ ὅλους)



Φιλόσοφος γίνου 
(Νὰ γίνεις φιλόσοφος)



Ὅσια κρίνε 
(Νὰ κρίνεις τὰ ὅσια)



Γνοὺς πρᾶττε 
(Νὰ πράττεις μὲ ἐπίγνωση)



Φόνου ἀπέχου 
(Νὰ μὴ φονεύεις)



Σοφοῖς χρῶ 
(Νὰ συναναστρέφεσαι μὲ σοφούς)



Ἦθος δοκίμαζε 
(Νὰ ἐπιδοκιμάζεις τὸ ἦθος)



Ὑφορῶ μηδένα 
(Νὰ μὴν εἶσαι καχύποπτος)



Τέχνην χρῶ 
(Νὰ ἀσκεῖς τὴν Τέχνη)



Εὐεργεσίας τίμα 
(Νὰ τιμᾷς τίς εὐεργεσίες)



Φθόνει μηδενί 
(Νὰ μὴ φθονεῖς κανένα)



Ἐλπίδα αἴνει 
(Νὰ δοξάζεις τὴν ἐλπίδα)



Διαβολὴν μίσει 
(Νὰ μισεῖς τὴν διαβολή)



Δικαίως κτῶ 
(Νὰ ἀποκτᾷς δίκαια)



Ἀγαθοὺς τίμα 
(Νὰ τιμᾷς τοὺς ἀγαθούς)



Αἰσχύνην σέβου 
(Νὰ σέβεσαι τὴν ἐντροπή)



Εὐτυχίαν εὔχου 
(Νὰ εὔχεσαι εὐτυχία)



Ἐργάσου κτητά 
(Νὰ κοπιάζεις για πράγματα ἄξια κτήσης)



Ἔριν μίσει 
(Νὰ μισεῖς τὴν ἔριδα)



Ὄνειδος ἔχθαιρε 
(Νὰ ἐχθρεύεσαι τὸν χλευασμό)



Γλῶσσαν ἶσχε 
(Νὰ συγκρατεῖς τὴν γλῶσσα σου)



Ὕβριν ἀμύνου 
(Νὰ προφυλάσσεσαι ἀπὸ τὴν ὕβρη)



Κρῖνε δίκαια 
(Νὰ κρίνεις δίκαια)



Λέγε εἰδώς 
(Νὰ λὲς γνωρίζοντας)



Βίας μὴ ἔχου 
(Νὰ μὴν ἔχεις βία)



Ὁμίλει πράως 
(Νὰ ὁμιλεῖς μὲ πραότητα)



Φιλοφρόνει πᾶσιν 
(Νὰ εἶσαι φιλικὸς μὲ ὅλους)



Γλώττης ἄρχε 
(Νὰ κυριαρχεῖς τὴν γλῶσσα σου)



Σεαυτὸν εὖ ποίει 
(Νὰ εὐεργετεῖς τὸν ἑαυτό σου)



Εὐπροσήγορος γίνου 
(Νὰ εἶσαι εὐπροσήγορος)



Ἀποκρίνου ἐν καιρῷ 
(Νὰ ἀποκρίνεσαι στον κατάλληλο καιρό)



Πόνει μετὰ δικαίου 
(Νὰ κοπιάζεις δίκαια)



Πρᾶττε ἀμετανοήτως 
(Νὰ πράττεις μὲ σιγουριά)



Ἁμαρτάνων μετανόει 
(Ὅταν σφάλλεις, νὰ μετανοεῖς)



Ὀφθαλμοῦ κράτει 
(Νὰ κυριαρχεῖς τῶν ὀφθαλμῶν σου)



Βουλεύου χρήσιμα 
(Νὰ σκέπτεσαι τὰ χρήσιμα)



Φιλίαν φύλασσε 
(Νὰ φυλάττεις τὴ φιλία)



Εὐγνώμων γίνου 
(Νὰ εἶσαι εὐγνώμων)



Ὁμόνοιαν δίωκε 
(Νὰ ἐπιδιώκεις τὴν ὁμόνοια)



Ἄῤῥητα μὴ λέγε 
(Νὰ μὴν λὲς τὰ ἀνείπωτα)



Ἔχθρας διάλυε 
(Νὰ διαλύεις τίς ἔχθρες)



Γῆρας προσδέχου 
(Νὰ ἀποδέχεσαι τὸ γῆρας)



Ἐπὶ ῥώμῃ μὴ καυχῶ 
(Νὰ μὴν καυχιέσαι γιὰ τὴν δύναμή σου)



Εὐφημίαν ἄσκει 
(Νὰ ἐπιδιώκεις καλὴ φήμη)



Ἀπέχθειαν φεῦγε 
(Νὰ ἀποφεύγεις τὴν ἀπέχθεια)



Πλούτει δικαίως. 
(Νὰ πλουτίζεις δίκαια)



Κακίαν μίσει 
(Νὰ μισεῖς τὴν κακία)



Μανθάνων μὴ κάμνε 
(Νὰ μὴν κουράζεσαι νὰ μαθαίνεις)



Οὓς τρέφεις ἀγάπα 
(Νὰ ἀγαπᾷς αὐτοὺς ποὺ τρέφεις)



Ἀπόντι μὴ μάχου 
(Νὰ μὴν μάχεσαι αὐτὸν ποὺ ἀπουσιάζει)



Πρεσβύτερον αἰδοῦ 
(Νὰ σέβεσαι τοὺς μεγαλυτέρους)



Νεώτερον δίδασκε 
(Νὰ διδάσκεις τοὺς νεοτέρους)



Πλούτῳ ἀπόστει 
(Νὰ ἀποστασιοποιεῖσαι ἀπὸ τὸν πλοῦτο)



Σεαυτὸν αἰδοῦ 
(Νὰ σέβεσαι τὸν ἑαυτό σου)



Μὴ ἄρχε ὑβρίζων 
(Νὰ μὴν κυριαρχεῖς μὲ ἀλαζονεία)



Προγόνους στεφανοῦ 
(Νὰ στεφανώνεις τοὺς προγόνους σου)



Θνῇσκε ὑπὲρ πατρίδος 
(Νὰ πεθάνεις για τὴν πατρίδα σου)



Ἐπὶ νεκρῷ μὴ γέλα 
(Νὰ μὴν περιγελᾷς τοὺς νεκρούς)



Ἀτυχοῦντι συνάχθου 
(Νὰ συμπάσχεις μὲ τὸ δυστυχῆ)



Τύχῃ μὴ πίστευε 
(Νὰ μὴν πιστεύεις στὴν τύχη)



Τελεύτα ἄλυπος 
(Νὰ πεθαίνεις χωρὶς λύπη)

Ρητά των Αρχαίων Ελλήνων



Ύδωρ θολερόν και απαίδευτον ψυχήν ου δει ταράττειν. 
(Το θολωμένο νερό και τον απαίδευτο άνθρωπο δεν πρέπει κανείς να τα ταράζει)
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ


Η δεισιδαιμονία δόξειεν είναι δειλία προς το δαιμόνιον. 
(Η δεισιδαιμονία είναι μια δειλία μπροστά στο θείον)
ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ

Ενταύθα μέντοι πάντα τ' ανθρώπων νοσεί, κακοίς όταν θέλωσι ιάσθαι κακά. 
(Τίποτα στους ανθρώπους δεν πάει καλά, όταν θέλουν να γιατρέψουν τα κακά χρησιμοποιώντας το κακό) 
ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Εθίζειν τους παίδας τω ταληθεί λέγειν. Το γαρ ψεύδεσθαι δουλοπρεπές και πάσιν ανθρώποις ουκ άξιον μιμείσθαι. 
(Να συνηθίζουμε τα παιδιά να λέγουν την αλήθεια. Γιατί η ψευτιά είναι δουλοπρέπεια και δεν αξίζει να τη μιμούνται οι άνθρωποι)
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ (Ηθικά)

Δούλου τόδ' εστίν, μη λέγειν α τις φρονεί. 
(Είναι χαρακτηριστικό δούλου, το να μην λέει αυτά που σκέπτεται)
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ (Φοίνισσαι)

Ου πάνυ ημίν ούτω φροντιστέον, τι ερούσιν οι πολλοί ημάς, αλλ' ό,τι ο επαϊων περί των δικαίων και αδίκων. 
(Δεν πρέπει να νοιαζόμαστε πολύ για το τι θα πει για μας ο κόσμος, αλλά τι θα πει εκείνος που ξέρει καλά για τα δίκαια και τα άδικα)
ΠΛΑΤΩΝΑΣ (Κρίτων)

Ονειδιζόμενος υπό Αττικού, ότι Σκύθης εστίν, έφη. Αλλ' εμοί μεν όνειδος η πατρίς, συ δε τη πατρίδι. 
(Υβριζόμενος κάποτε από έναν Αττικόν, για τη Σκυθική καταγωγή του (ότι ήταν βάρβαρος) απήντησε: εμένα μεν με ντροπιάζει η Πατρίδα μου, συ δε ντροπιάζεις την Πατρίδα σου)
ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ

Ανήρ έννους τα καινά τοις πάλαι τεκμαίρεται. 
(Ο άνθρωπος που έχει μυαλό, κρίνει τα νέα από τα παλιά)
ΣΟΦΟΚΛΗΣ (Οιδ.Τύραννος)

Νόμωι γαρ φησι γλυκό (και) νόμωι πικρόν, νόμωι θερμόν, νόμωι ψυχρόν, νόμωι χροιή, ετεήι δε άτομα και κενόν. 
(Φαινομενική είναι η αίσθηση του γλυκού, του πικρού, του θερμού, του ψυχρού, των χρωμάτων. Στην πραγματικότητα υπάρχουν τα άτομα και το κενό)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ

Μην κάνεις λοιπόν χρήση βίας, στη διδασκαλία των παιδιών αλλά να τ' ανατρέφεις με παιχνίδια, για να μπορέσεις κι εσύ να διακρίνεις ακόμα περισσότερο αυτό για το οποίο το καθένα τους είναι γεννημένο.
ΠΛΑΤΩΝΑΣ (Πολιτεία)

Λοιπόν σε όλους μας είναι γνωστό, ότι Αφροδίτη χωρίς Έρωτα δεν υπάρχει. Αν υπήρχε μία Αφροδίτη, ένας Έρωτας θα υπήρχε. Εφ' όσον όμως υπάρχουν δύο, δύο κατ' ανάγκην και Έρωτες υπάρχουν. Και πώς να μην είναι δύο οι θεές; Η μία πάντως αρχαιότερη και χωρίς μητέρα, κόρη του Ουρανού, αυτή που της δίνουμε και το επώνυμον Ουρανία. Η άλλη νεωτέρα, του Διός και της Διώνης, αυτή την ονομάζουμε Πάνδημον. Κατ' ανάγκη άρα και ο Έρως, ο ένας μεν, ο συνεργάτης της δευτέρας, σωστό είναι να λέγεται Πάνδημος. Ουράνιος ο άλλος.
ΠΛΑΤΩΝΑΣ (Συμπόσιον)

Αν έχεις φίλους τους θεούς τον άριστο μάντη τον έχεις στο σπίτι σου. 
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ (Ελένη)

ΕΛΕΝΗ: Δεν πήγα εγώ στην Τροία. Το είδωλό μου ήταν. 
ΜΕΝΕΛΑΟΣ: Ποιος κάνει ζωντανά ομοιώματα; 
ΕΛΕΝΗ: Ο αιθέρας! Οι θεοί το ομοίωμά μου από αιθέρα το έκαναν!
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ (Ελένη)

Κουράζονται κόρη μου και οι συμφορές και πέφτει ο αγέρας τους, ούτε οι ευτυχισμένοι ευτυχούν ως το τέλος όλα αλλάζουν και πορεύονται αλλιώς και όποιος πιστεύει στην ελπίδα είναι γενναίος. Δειλός είναι όποιος απελπίζεται.
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ (Ηρακλής)

Αρετή υγείά τε τις αν είη και κάλλος και ευεξία ψυχής, κακία δε νόσος τε και αίσχος και ασθένεια.
(Η αρετή είναι μια υγιής διάθεση της ψυχής και ομορφιά και δύναμη, ενώ κακία είναι η αρρώστια, η ασχήμια και η αδυναμία της)
ΠΛΑΤΩΝΑ (Πολιτεία)

Η αρετή επιστήμη εστίν ου θεωρητική μόνον, αλλά και πρακτική… και τον εσόμενον αγαθόν άνδρα μη μόνον εκμανθάνειν όσα μαθήματα φέρει προς αρετήν, αλλά και γυμνάζεθαι κατά ταύτα φιλοτίμως και φιλοπόνως. 
(Η αρετή είναι επιστήμη όχι μόνο θεωρητική, αλλά και πρακτική. Κι αυτός που θέλει να γίνει ενάρετος, είναι ανάγκη να μάθει καλά, όχι μόνο τα μαθήματα που τον κατευθύνουν στην αρετή, αλλά ν' ασκείται και στην πράξη σ' αυτά με εργατικότητα και φιλοτιμία).
ΜΟΥΣΩΝΙΟΣ

Αύξεται δ' αρετά, χλωραίς εέρσαις ως ότε δένδρεον άσσει, εν σοφοίς ανδρών αερθείσ' εν δικαίοις τε προς υγρόν αιθέρα. 
(Όπως το δέντρο μεγαλώνει στον καθαρό αέρα με τις δροσιές, έτσι και η αρετή μεγαλώνει στους σοφούς και δίκαιους ανθρώπους)
ΠΙΝΔΑΡΟΣ

Μεγάλην παιδείαν νόμιζε δι' ής δυνήση φέρειν απαιδευσίαν. 
(Να θεωρείς μεγάλη μόρφωση εκείνη, που θα σου δώσει την ικανότητα να υποφέρεις την αμορφωσιά)
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Α πάσχοντες υφ' ετέρων οργίζεσθε, ταύτα τοις άλλοις μη ποιείτε. 
(Μην κάνετε στους άλλους εκείνα για τα οποία εσείς θυμώνετε όταν τα κάνουν άλλοι σε σας)
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (Νικοκλής)

Θάρσει. Λέγων τ' αληθές ου σφαλεί ποτε. 
(Έχε θάρρος. Όταν λες την αλήθεια, δε θα κάνεις ποτέ λάθος)
ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Ελευθέρου γαρ εστι ταληθή λέγειν. 
(Είναι γνώρισμα ελεύθερου ανθρώπου να λέει την αλήθεια)
ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ

Ου μετανοείν αλλά προνοείν χρη τον άνδρα τον σοφόν. 
(Ο φρόνιμος άνθρωπος δεν πρέπει να μετανοεί, αλλά να προνοεί)
ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ

Ή λέγε τι σιγής κρείττον, ή σιγήν έχε. 
(Ή να λες κάτι καλύτερο από την σιωπή ή να σωπαίνεις)
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ

Πηγή ¨ΑΡΚΟΛΕΩΝ


ΓΑΠ «Αυτή τη στιγμή προέχει η πατρίδα.Ούτε εγω,ουτε το Πασοκ ουτε τα κόμματα"




Πηγή:ANT1  Δημιουργία:29/5/2011 8:01 πμ  Τελευταία ενημέρωση:29/5/2011 2:29 μμ
 


«Αυτή την στιγμή προέχει η πατρίδα, ούτε εγώ, ούτε το ΠΑΣΟΚ, ούτε τα κόμματα, μπροστά στον κίνδυνο να μείνει η Ελλάδα χρόνια πίσω, θα κάνω το καθήκον μου, δεν με νοιάζει το σαράκι του μικροκομματισμού και το πολιτικό κόστος» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου στη εισηγητική του ομιλία προς τους τοπικούς φορείς των Καλαβρύτων και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι από την αρχή ο ίδιος επιδίωξε την συνεργασία καθώς η χώρα θα βγει πιο γρήγορα από την κρίση με αυτόν τον τρόπο, ενώ αναφερόμενος στην τελευταία συνάντηση των πολιτικών αρχηγών με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είπε ότι «συγκλίνουμε σε πολλά».
«Απαιτείται πολιτική βούληση για την υπέρβαση των κομματικών συμφερόντων και αυτό θα φανεί στην πράξη, μπορούμε να είμαστε διαφορετικοί, αλλά όχι εχθροί» επισήμανε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα τόνιζε την εικόνα σοβαρότητας της χώρας και θα έδινε ηχηρή απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Ελλάδα.
Ο πρωθυπουργος επιδιώκει το μίνιμουμ της συναίνεσης και παρά τις διαφωνίες που εκφράστηκαν στο Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, καταβάλλεται προσπάθεια να παραμείνουν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας με τα πολιτικά κόμματα και κυρίως με τη Νέα Δημοκρατία.
Το Σάββατο ο Γιώργος Παπανδρέου, μετά από τη συνάντησή του, με τον Καναδό ομόλογό του, Στίβεν Χάρπερ, δήλωσε αποφασισμένος να συνεχίσει την προσπάθεια για εθνική συνεννόηση, δίνοντας έτσι απάντηση στην προειδοποίηση του ευρωπαίου επιτρόπου για την οικονομία και την έκκλησή του για συναίνεση.
Πάντως, σταθερά στις θέσεις τους παραμένουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, την ώρα που νέες δημοσκοπήσεις δείχνουν κατάρρευση του δικομματισμού.
Ο προεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Αντώνης Σαμαράς ενημερώνει τη Δευτέρα την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματός του, για τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις.
Την αισιοδοξία του ότι μπορεί να υπάρξει ένας ακόμα κύκλος για συνεννόηση, τονίζει  ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης, σε νέα δήλωσή του και καλεί τον πρωθυπουργό «να μην προβεί σε βεβιασμένες κινήσεις που θα κάνουν ατελέσφορη αυτή την νέα προσπάθεια», ενώ προτρέπει τον Αντώνη Σαμαρά «να σκεφτεί πιο ήρεμα και πιο ώριμα».
Από την πλευρά του ο Αλέξης Τσίπρας έκανε ένα βήμα μπροστά, σε σχέση με την έως τώρα τακτική του ζητώντας την άμεση προσφυγή στις κάλπες σε ομιλία του, στην Κεντρική Πολιτική Επιτροπή του κόμματος.


Saturday, May 28, 2011

15 εύκολοι τρόποι να "ξενερωστε" μια γυναικα

15 εύκολοι τρόποι για να «ξενερώστε» μία γυναίκα


15 πράγματα που θα την κάνουν να μην θέλει να σας ξαναδεί μπροστά της.





        Datebreakers: 15 ways to turn off a woman(Getty Images)
        Ε, εσύ εκεί, ο άντρας που αδειάζεις επάνω σου την aftershave κολώνια και βάζεις ακόμα ένα ουίσκι για να ηρεμήσεις τα νεύρα σου για το επερχόμενο ραντεβού. Σταμάτα! Εάν θέλεις να εντυπωσιάσεις μία γυναίκα, είσαι ήδη έτοιμος να το καταφέρεις με δύο από τους χειρότερους τρόπους που υπάρχουν.

        Διάβασε παρακάτω για να μάθεις ποια άλλα πράγματα θα την κάνουν να «ξενερώσει» και δεν θα έχεις την παραμικρή ευκαιρία για ένα δεύτερο ραντεβού.

        http://women.gr.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=157788202


      • Σώμα που μυρίζει άσχημα (Peter Nicholls/PA Archive) Δόντια που λείπουν (Nick Potts/PA Archive)    Βωμολοχίες (Rebecca Naden/PA Archive)   "Έ! Γκαρσόνι! (AP Photo/Bill Haber)  Υπερβολικό άρωμα (Metropolitan Police/PA Archive)  Κακοί τρόποι στο τραπέζι (Giddens/EMPICS Sport) 




      • Πολύ αλκοόλ (Rui Vieira/PA Wire)  Bad breath (AP Photo/Xinhua, Duan Zhuoli) Απαντώντας στο κινητό σας (Carl Court/PA Wire) Πειράζοντάς την (AP Photo/J Scott Applewhite) «Αέρια» (Dave Thompson/PA Wire) «Ας τα μοιραστούμε» (Martin Gnedt/AP/Press Association Images) Τάσεις παρακολούθησης (Anwar Hussein/EMPICS)




      • Κάνοντας φιγούρα (Galaxy/starmaxinc.com/Starmax/EMPICS Entertainment) 




      • Πάγκαλος : "ΜΑΥΡΑΓΟΡΙΤΕΣ διακινουν τα σενάρια για τη δραχμή "


        Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, επιτίθεται σε όσους προτάσσουν σενάρια για επιστροφή στη δραχμή, » μόνο οι μαυραγορίτες θα πλουτίσουν και αυτοί είναι που διακινούν αυτά τα σενάρια», δηλώνει χαρακτηριστικά επισημαίνοντας μάλιστα πως υπάρχουν Έλληνες που έχουν ποντάρει τα λεφτά τους στην καταστροφή της χώρας.
        Σε συνέντευξή του στο «Έθνος της κυριακής» τονίζει επίσης πως η επιστροφή στην δραχμή θα μας πήγαινε στο χειμώνα του 41.
        Ο κ. Πάγκαλος καλεί τη Νέα Δημοκρατία να ψηφίσει νέο εκλογικό νόμο καθώς »με τον υπάρχοντα εκλογικό νόμο», όπως τονίζει, «θα πάμε σε ακυβερνησία που σημαίνει πως την επομένη των εκλογών το δημόσιο δεν θα καταβάλει μισθούς και συντάξεις, ενώ η χώρα θα μετατραπεί σε προτεκτοράτο», επισημαίνοντας επίσης προς τον Αντώνη Σαμαρά πως «αν θέλει πραγματικά να αμφισβητήσει τη λαϊκή νομιμοποίηση της κυβέρνησης, τότε να ψηφίσουμε νέο εκλογικό νόμο που να ισχύσει άμεσα και να εγγυάται ότι το πρώτο κόμμα θα σχηματίσει ισχυρή κυβέρνηση.
        » Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο να μπουν στην κυβέρνηση και εξωκοινοβουλευτικά στελέχη ο κ. Πάγκαλος, αναφέρει πως σε καμία περίπτωση η άσκηση της εξουσίας δεν μπορεί να αφεθεί σε πρόσωπα ή θεσμούς που δεν έχουν άμεση λαϊκή νομιμοποίηση, αν και παραδέχεται πως υπάρχουν και περιπτώσεις όπου τέτοια στελέχη είναι χρήσιμα.
        Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης προσδιορίζει τα διλήμματα, τους κινδύνους και το διακύβευμα στην κρίσιμη αυτή συγκυρία, ζητώντας από τον Αντώνη Σαμαρά «αν πιστεύει ότι η κυβέρνηση έχει χάσει τη λαϊκή νομιμοποίηση να το πει και από το βήμα της Βουλής και θα πάρει την απάντηση που προστάζουν οι καιροί».
        Όσον αφορά στο κίνημα των «Αγανακτισμένων» πολιτών, ο κ. Πάγκαλος τονίζει πως η διαμόρφωση ενός πολιτικού κινήματος δεν εξαρτάται από τα like και τα unlike του facebook.
        Πηγή: AnevaseTo

        ΓΕΛΙΟ.....ΠΑΡΑΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ-PARAPROSDOKIANS " Έξυπνα και κουφά¨"

        Και καλα αγγλικα να μην ξέρετε ,προχωρειστε είναι απλα και τα περισσότερα τα εχετε διαβασει και στα Ελληνικά
        Here is the definition of paraprosdokian:
        "A figure of speech in which the latter part of a sentence or phrase is surprising or unexpected; frequently used in a humorous situation."

        1. Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
        2. The last thing I want to do is hurt you. But it's still on my list.
        3. Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
        4. If I agreed with you, we'd both be wrong.
        5. We never really grow up, we only learn how to act in public.
        6. War does not determine who is right - only who is left.
        7. Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad.
        8. Evening news is where they begin with 'Good Evening, and then proceed to tell you why it isn't.
        9. To steal ideas from one person is plagiarism. To steal from many is research.
        10. A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station.
        11. I thought I wanted a career. Turns out I just wanted paychecks.
        12. Whenever I fill out an application, in the part that says, 'In case of emergency, notify:' I put 'DOCTOR.'
        13. I didn't say it was your fault, I said I was blaming you.
        14. Women will never be equal to men until they can walk down the street with a bald head and a beer gut, and still think they are sexy.
        15. Behind every successful man is his woman. Behind the fall of a successful man is usually another woman.
        16. A clear conscience is the sign of a fuzzy memory.
        17. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
        18. You do not need a parachute to skydive. You only need a parachute to skydive twice.
        19. Money can't buy happiness, but it sure makes misery easier to live with.
        20. There's a fine line between cuddling and holding someone down so they can't get away.
        21. I used to be indecisive. Now I'm not so sure.
        22. You're never too old to learn something stupid.
        23. To be sure of hitting the target, shoot first and call whatever you hit the target
        24. Nostalgia isn't what it used to be.
        25. Change is inevitable, except from a vending machine.
        26. Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
        27. A diplomat is someone who tells you to go to hell in such a way that you look forward to the trip.
        28. Hospitality is making your guests feel at home even when you wish they were.
        29. I always take life with a grain of salt. Plus a slice of lemon, and a shot of tequila.
        30. When tempted to fight fire with fire, remember that the Fire Department usually uses water.

        Μας το έστειλε με εμαίηλ  ο Πήτερ Κωσταντέλης

        Αλλος µε τη βάρκα της ευλογηµένης! Με την ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ


                  

        ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

        Αλλος µε τη βάρκα της ευλογηµένης!


        ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ, βάλε, κούκλα µου, ένα χεράκι να µε περάσεις απέναντι! Και µαλακά το κουπί, γιατί κουνάει η µαούνα και το στοµάχι µου είναι άσ’ τα! Καπέλωσέµε και µε το ψάθινο, γιατί βαράει η ηλιθιότητα ντάλα µεσηµέρι και θα µε πάρουν σηκωτή! Πέρνα µε απέναντι, χαρά µου – και πού είναι αυτό το «απέναντι» ποσώς µε απασχολεί! Οπου µας βγάλει η στράτα µας. Από δω να φύγω µόνο, κι έχει ο Θεός.

        «Μες σ’ αυτή τη βάρκαααα, είµαι µοναχήηη»… Πάει, λάλησα, δεν είµαι καλά, ακούω φωνές του ∆ΝΤ, οι ψυχίατροι θα µου τα φάνε εµένα! Κύριε Στεφανή, δέχεστεµόνο ευρώ ή είστε ανοιχτός σε δραχµές, σε δηνάρια και σε ρουπίες Ινδονησίας; Ναξαπλώσω εδώστον καναπέ;Να κλείσω τα µάτια, ν’ απλώσεις τα χέρια, να ‘ρθούν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια; Τι λέω, η τρελή; Τιέχω πάθει, Παναγία µου; Οχι, δεν είµαι καθόλου καλά, κάποιος να µε µαζέψει! Κάποιος να µε περάσει απέναντι, Μανταλένα µου!

        Ασχετο: Τη συναίνεση πρώτα την τσιγαρίζεις και τη σβήνεις µε κόκκινο κρασί ή την αφήνεις να ρουφήξει το ζουµάκι της; Μη µου πέσει βαρύ τόσο Μέγαρο Μαξίµου φοβάµαι… Ολοι πήγανε στο πάρτι… Ολοι εκτός απ’ την Αλέκα που ‘χε βγει στο µπαλκόνι και τσακωνόταν µε την πλουτοκρατία του ρετιρέ, γιατί τίναξε τις µπουχάρες και φλόµωσεη άλλη απ’ τη σκόνη… ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ ΤΕΛΙΚΑ, ΡΕ ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ; Ποια είµαι και µ’ έχουν όλοι στα όπα όπα; Ολοι το καλό µου θέλουνε, όλοι για µένα νοιάζονται, όλοι εµένα πονάνε… Ασχετα που δεν µου το δείχνουν για ναµην πάρω µούρη!Ασχετα που η καΐλα όλων τους είναινα µην τελειώσει η παρτίδα µε τησηµαδεµένη τράπουλα και βρεθούν µε 800 πόντους καιτρεις µπιρίµπες στο χέρι! Μ’ άλλα λόγια, µη χρεωθεί κανένας στα τεφτέρια του τίποτα εκλογές και τον µουντζώνουµε όλοι οµαδικώς!

        Απ’ την άλλη, ο Πρωθυπουργόςεκδηλώθηκε. Το είπε ο άνθρωπος καθαρά και ξάστερα: «Κανείς δεν πρέπει να υποτιµά και να ισοπεδώνει τις θυσίες του ελληνικού λαού!». Οτι δηλαδή, έπιασε τον λαό κατά µέρος και τον ρώτησε:

        «Θες να µου αυξήσω τη φορολογία, να ανεβάσω τον ΦΠΑ, να σουκόψω την επικουρική, να µειώσω την ανώτατη, να απολύσω το παιδί σου απ’ το ∆ηµόσιο; Θέλεις;». Κι είπε ο λαός: «Επιτέλους, το όνειρο µουγίνεται πραγµατικότητα! Κι αν δε σου κάνει κόπο, µια που είσαι όρθιος, βγάλε µου και το σπίτι στο σφυρί!». ΞΕΡΩ, ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ ΜΟΥ … Ξέρω, πρέπει να βρούµε 12 δισ. µέχρι το τέλος Ιουνίου, αλλιώς βουλιάζει η βάρκα της ευλογηµένης! Κι επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να µαζέψουν τα 600 δισ. που έχουν βγάλει τα λαµόγια παράνοµα από τη χώρα, τα 12 θα τα πάρουν από σένα! Θα πουλήσουν βάρκα, κουπί, ψάθινο καπέλο, το γαϊδουράκι σου και θα σε παντρέψουν και µε τον Σπύρο Καλογήρου! Οπου φτωχός κι η µοίρα του, µικρή νησιωτοπούλα! Κι αν έτρεφες ελπίδες ότι θα χώσει γερά στην τσέπη το χέρι του ο πλούσιος µπαµπάς του Παπαµιχαήλ, µάνα τρελή σε γέννησε! Αυτός µαούνες µέτραγε, µαούνες θα µετράει! Εσύ πάρε δισάκι, πάρε βουνά και µάζευε βρούβες για το µεσηµέρι! Βρούβες, άγριο µέλι κι ακρίδες πλακί σαν τον Φραγκίσκο της Ασίζης! Γιατί εσύ είσαι ο «ηρωικός λαός», Μανταλένα µου! Που σε ανακηρύξανε ηρωίδα, χωρίς να σε ρωτήσουνε αν αντέχεις του ∆ΝΤ το λάβαρο!

        ΓΙΑΤΙ, ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ ΜΟΥ, τώρα πια πρέπει να το ‘χεις καταλάβει… Μες σ’ αυτή τη βάρκα είσαι µοναχή και έτσι µοναχή σου τράβα το κουπί...
        ------------
        ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 28 Μαΐου 2011 στα Αθηναικά ΝΕΑ

        wibiya widget