Saturday, March 14, 2015

Ο George Dardamanis και η Thalia Kalaboukas "..Εις τον αφρό της -Μελβουρνιώτικης- θάλασσας" ένωσαν τη μεγάλη τους αγάπη

Με φόντο τη Μελβούρνη και πάνω απο τα κύματα της θάλασσας ,που πολλά απ αυτα πέρασαν  και απο την Ελλάδα, ένωσαν χτες τη μεγάλη τους αγάπη η Θάλεια Καλαμπούκα και ο Γιώργος Δαρδαμάνης .


Η λαμπουσα απο χάρη, και ομορφιά Θάλεια  συνοδευόμενη απο τον πατέρατης το γνωστό επιχειρηματία  κ.Κώστα Καλαμπούκα προχωρεί προς συνάντηση του Γιώργου, του ανθρώπου που επέλεξε να κτίσουν μαζί τα όνειρά τους και την οικογένειά τους.

Με τις ευχες πολιτείας και όλων των συγγενων και φίλων άκουσαν πολλές φορές "Ναζήσετε και να ευτυχήσετε.."

Η γνωστή ψυχολόγος της Μελβούρνης κ. Ελένη Καλαμπούκα αποχαιρετώντας την κόρη της έδωσε και της κατάλληλες ευχες στο γιό της  λέγοντάς του "η ώρα η καλή και ...γρήγορα.." όπως λένε και οι μανάδες στο χωριό της Σιάτιστα

Λουλούδια

και γαμήλιες κορδέλλες  με φόντο τη Μελβούρνη στο βάθος..



Και πολλές ευχές απο συγγενεις και φίλους.

Τις καλύτερες ευχές στους νεόνυμφους και στους γονείς τους απευθύνει και η EFHMERIS μας ..
ΔΠ

Μία εικόνα 1000 λέξεις: Η γυναίκα από το Δίστομο

Η μαυροντυμένη κοπέλα, η άσημη Μαρία Παντίσκα, είναι ίσως το πιο διάσημο πορτρέτο Ελληνίδας στον πλανήτη


Ο Όλυμπος σε δέκα λεπτά.Απίθανο βίντεο .προωθήστε το σε όλο τον κόσμο



Μπορείς να κλείσεις τον Όλυμπο μέσα σε ένα δεκάλεπτο; Φυσικά και όχι!

Το δεκάλεπτο που θα παρακολουθήσετε είναι ένα ελάχιστο δείγμα του υλικού που έχει συλλεχθεί από την κάμερα του Ιωάννη Μπεϊνά.
Η συνολική διάρκεια του υλικού ξεπερνά τις 100 ώρες.
Δείτε το εκπληκτικό βίντεο:

"Αθώος" ο Σωκράτης για τους Μελβουρνιώτες δικαστές και ενόρκους

Από την εκδήλωση

Ενθουσίασε η δίκη του Σωκράτη στο Ελληνικό Μουσείο 

Αθώος ο μεγάλος φιλόσοφος από το κοινό της εκδήλωσης

Στο "Νέο Κόσμο' της Μελβούρνης διαβάζουμε :
12 Mar 2015
Στον περίβολο του Ελληνικού Μουσείου, το περασμένο Σάββατο, 7 Μαρτίου, έγινε για πρώτη φορά στην Αυστραλία, η επανάληψη της δίκης του Σωκράτη.
Ως γνωστόν, η κατηγορία που διατυπώθηκε εναντίον του το 399 π.Χ. και που οδήγησε στην καταδίκη του σε θάνατο στηριζόταν σε δύο σημεία: ότι δεν αναγνωρίζει τους θεούς της πόλης, εισάγοντας "καινά δαιμόνια" (νέους θεούς) και διαφθείρει τη νεολαία.
Στην αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη στο Ελληνικό Μουσείο -παραγωγή του γενικού διευθυντή Τζον Τατούλη- επτά διακεκριμένοι νομικοί της Αυστραλίας, Julian Burnside AO QC, Νίκος Πάπας QC, Ronald Merkel QC, Elizabeth King QC, οι δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Βικτώριας, Αιμίλιος Κύρου, και Lex Lasry, καθώς επίσης και η δικαστής του Περιφερειακού Δικαστηρίου της Βικτώριας, Felicity Hampel, μαζί με 300 θεατές που παραβρέθηκαν στην σπάνια αυτή εκδήλωση και ανέλαβαν τον ρόλο των ενόρκων, καλέστηκαν να δικάσουν εκ νέου, τον μεγάλο φιλόσοφο.
Κατάμεστο το Pavillion του Μουσείου από ένα ειδήμονα, όσο και ποικίλο κοινό, από άτομα που ήλθαν από όλες τις Πολιτείες της Αυστραλίας για να παρακολουθήσουν το μοναδικό αυτό συμβάν, έδινε μήνυμα επιβεβαίωσης ότι η προσπάθεια της διεύθυνσης να προβάλει τον ελληνικό πολιτισμό στην ευρύτερη κοινωνία, βρίσκει ανταπόκριση.
"Διανύουμε την πορεία της υλοποίησης ενός έργου που συνίσταται στην προβολή του ελληνικού πολιτισμού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, πτυχές που δεν έχουν φωτιστεί μέχρι τώρα, προκαλούν όμως το ενδιαφέρον του ευρύτερου φάσματος της κοινωνίας", είπε ο Τζον Τατούλης, προσθέτοντας με ικανοποίηση ότι από την Σκοτία ζήτησαν να δανειστούν τη φόρμουλα της μοναδικής αυτής παράστασης.
Το ρόλο του Σωκράτη στην αναπαράσταση της δίκης του μεγάλου φιλοσόφου είχε αναλάβει ο γνωστός ηθοποιός, Τόνι Νικολακόπουλος, ενώ τον ρόλο του κατήγορου Μέλητου, υποδύθηκε ο, επίσης γνωστός ηθοποιός, Λεξ Μαρίνος. 
Παρ' ότι βασίζονταν στο γραπτό λόγο για την ερμηνεία του ρόλου τους, κατόρθωσαν να "πάρουν " το κοινό μαζί τους, ακριβώς όπως συνέβη και με τους συνήγορους υπεράσπισης Burnside και Merkel και τους δημόσιους κατήγορους Πάπα και King.
To κοινό -το οποίο, ας μη μας διαφεύγει, ήταν οι ένορκοι της πολύκροτης αυτής δίκης-, ήταν καθ'όλη τη διάρκεια της διαδικασίας σε απόλυτη επαφή με τον δικαστικό κορμό. 
Τόσο οι δικαστές, όσο και οι ένορκοι αθώωσαν τον Σωκράτη, δικαιώνοντας την ελευθερία του λόγου και το υψηλό ιδανικό της ελεύθερης σκέψης.

Friday, March 13, 2015

ΤΑ ΛΗΣΤΡΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΟΥ 1824-1825-1832. Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟ 1843!


altΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ*

(ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ-ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ: «ΟΘΩΝΑΣ, Η ΜΟΝΑΡΧΙΑ»)
 


Εσείς ωσάν ο ήλιος λαμπροί! -ναι φλόγες βέβαια           βλέπω διαδημάτων αλλά τας δυστυχίας μας
 μόνο φωτίζουν.
         



Την παρούσα  ανάρτηση  κάνει η Ιστοσελίδα ΙΣΚΡΑ όπου ο κοινοβουλευτικός ,Εκπρόσωπος ττου ΣΥΡΙΖΑ γράφει¨:
 ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι η «ΙΣΚΡΑ» παίρνει μια νέα πρωτοβουλία και, μετά το εξαιρετικόκείμενο του Ν. Μπελογιάννη, δημοσιεύει ένα άκρως αποκαλυπτικό απόσπασμα για το ληστρικό δάνειο που έλαβε η Ελλάδα το 1832-1833, από το θαυμάσιο βιβλίο του γνωστού και σπουδαίου ιστορικού μας ΔΗΜ. ΦΩΤΙΑΔΗ «Όθωνας, η Μοναρχία»Εκδόσεις Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος.
Η κακοδαιμονία αυτής της χώρας, που ξεκινάει από το 1824, με τα πρώτα ληστρικά δάνεια, τα λεγόμενα δάνεια της «ανεξαρτησίας» (!), συνδέεται άρρηκτα με την αδίστακτη τοκογλυφική εκμετάλλευση του τόπου από το ξένο χρηματιστικό κεφάλαιο, εκμετάλλευση η οποία, παρά τις διαφορετικές μορφές που προσλαμβάνει σε κάθε ιστορική περίοδο, όχι μόνο συνεχίζεται αμείωτα μέχρι τις μέρες μας αλλά και έχει τραγικά επιδεινωθεί με τη σημερινή βαθύτατη κρίση (και χρέους!) που βιώνουμε!
Οι σελίδες του βιβλίου του Δημ. Φωτιάδη, που ακολουθούν για το ελληνικό δάνειο του 1832-3, το οποίο, μαζί με σειρά άλλους παράγοντες, οδήγησε τη χώρα στη χρεωκοπία του 1843, όχι μόνο είναι πολύ αποκαλυπτικές αλλά και άκρως επίκαιρες.
Επίκαιρες, επίσης, γιατί διδάσκουν και παροτρύνουν στο σήμερα για ένα νέο αναγεννητικό λαϊκό κίνημα που θα απαιτεί τη μη αναγνώριση του χρέους και θα έχει ως σύνθημα και αίτημα το «δεν πληρώνω-δεν πληρώνω»!
Αυτός ο λαός πλήρωσε πολλά από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και απ' αυτά επωφελήθηκαν τραπεζίτες, τοκογλύφοι, μεγάλοι ομολογιούχοι και μια αδίστακτη οικονομική και πολιτική ελίτ.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
Παν. Λαφαζάνης,
Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ

 «ΟΘΩΝΑΣ, Η ΜΟΝΑΡΧΙΑ» 
του ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ*


ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ
alt

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ της Δημόσιας Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας Ανδρέας Ανδρεάδης το βιβλίο του «Ιστορία των Εθνικών δανείων, που έβγαλε το 1904, τ' αρχίζει μ΄αυτόν εδώ τον τρόπο:
«C' est une lamentable histoire que celle de la dette hellenique (είναι μία αξιοθρήνητος ιστορία τα χρέη της Ελλάδας)». Δια των λέξεων τούτων ήρχετο, πρό πεντήκοντα επτά ετών, ο Casimir Leconte της μελέτης του δημοσίου χρέους της Ελλάδος. Μετά την πάροδον σχεδόν εξ δεκαετηρίδων ο επιχειρών συγγραφήν επί του θέματος δύναται ν΄ αναγράψη και αυτός την αυτήν φράσιν».
Από τότε που τα 'λεγε αυτά ο Ανδρεάδης πέρασαν άλλα πενήντα οχτώ χρόνια. Κι όμως, κι εμείς τώρα το ίδιο μπορούμε να πούμε, όπως ο Leconte το 1847 κι ο Ανδρεάδης το 1904, πως μαύρη κι άραχλη στέκεται η ιστορία των εθνικών μας δανείων.
 Τα δύο πρώτα μας δάνεια γίνηκαν στην Αγγλία. Το ένα το 1824, αξίας 800.000 λιρών, που μας δόθηκαν στα 59% - με 59 δηλαδή λίρες έπαιρνες μετοχές για 100! – ξεκαθάρισε όλες κι όλες 348.000 λίρες. Το άλλο, των 2.000.000 λιρών του 1825, ήτανε ακόμα πιο τοκογλυφικό, μας δόθηκε στα 55 ½%και ξεκαθάρισε 572.000 λίρες. Κι όμως, για τις 920.800 λίρες, που κι απ΄αυτές κάτι λιγοστές φτάσανε στον τόπο μας, γιατί οι πιότερες φαγώθηκαν από τους ναυπηγούς της Αγγλίας και της Αμερικής και το λόρδο Κόχραν, χρωστούσαμε το 1854 στους Εγγλέζους κεφαλαιούχους πάνω από.....οχτώ εκατομμύρια λίρες!
Όπως είπαμε, η συνθήκη που υπόγραψαν οι τρεις μεγάλες Δυνάμεις κι η Βαβαρία στο Λονδίνο στις25-7 του Μάη 1832 πρόβλεπε την έκδοση, με την εγγύησή τους, ενός δάνειου 60.000.000 φράγκων σε τρεις σειρά. Άκου τώρα την ιστορία του, για να δεις πως όχι μονάχα δεν απολαύσαμε καμιά προκοπή απ΄αυτό, παρά και μας βούλιαξε οικονομικά και μπορέσαμε από τότες να ανασάνουμε. 
Το δάνειο το διαπραγματεύθηκαν οι τρεις μεγάλες Δυνάμεις μ΄εκείνους τους πάμπλουτους τραπεζίτες του Παρισιού, τους Ρότσιλντ. Τ΄αγόρασαν οι Ρότσιλντ στα 94%, πήρανε και 2% μεσιτείακαι μαζί με «άλλα τινά ωφελήματα», βούτηξαν 6.986.013 δραχμές, μ΄άλλα λόγια γύρω στις διακόσιες εβδομήντα εφτά χιλιάδες χρυσές λίρες.
Καλή δουλειά.
Από τα είκοσι εκατομμύρια που εγγυήθηκαν οι τρεις μεγάλες Δυνάμεις τελικά εκδόθηκαν τούτα δω τα ποσά:
Μ΄εγγύηση της Αγγλίας  φράγκα 19.838.805
           >>         Ρωσίας      >>      19.999.573
          >>         Γαλλίας    >>       17.400.662
                                                     __________
                        Σύνολο φράγκα   57.239.040
Τούτο το ποσό ισοδυναμούσε με 63.924.559 δραχμές εκείνου του καιρού.

Αφαιρούμε απ' αυτές: 
Σε Δρχ.
1.- Τα όσα βούτηξαν τα φτωχαδάκια οι Ρότσιλντ:  6.986.013 
2. – Τόκους και χρεωλύσια που πλέρωσε  ως τις 31 του Δεκέμβρη 1843 ο πεινασμένος λαός μας: 33.080.795
_________
Σύνολο:  40.066.808 δρχ

Ας δούμε τώρα που τα σπαταλήσαμε:
Σε Δρχ.
1.-Στην Τουρκία γι' αποζημίωση που την όρισαν οι τρεις μεγάλες Δυνάμεις, δίχως βέβαια να μας ρωτήσουν: 12.531.174
2.- Για πλερωμή παλαιών χρεών:  2.238.559
3.- Για έξοδα της σεβαστής μας αντιβασιλείας (μισθοί, οδοιπορικά, έπιπλα): 1.397.654
_________
Σύνολο:  16.167.387 δρχ
Άμα αφαιρέσεις τούτα τα ποσά απ' όσα πήραμε, θα βρεις πως όλες κι όλες μας μείνανε 7.690.360 δραχμές. Πάλι καλά, ίσως πεις. Μη βιάζεσαι. Κράτα τώρα την ανάσα σου, γιατί φτάσαμε στο μεγάλο έξοδο, στα όσα μας στοίχισε η ευτυχία να 'χουμε γερμανικό στρατό κατοχής. 
Ο πρώτος ταχτικός βαβαρικός στρατός που ήρθε μαζί με τον Όθωνα στην Ελλάδα ορίστε τι μας κόστισε:
Δρχ.
1.- Για οπλισμό, συντήρηση, μισθούς και έξοδα μεταφοράς στον ερχομό: 2.746.067
2.- Για συντήρησή του ένα χρόνο στην Ελλάδα: 1.784.283
3.- Για έξοδα μεταφοράς στην επιστροφή του:  217.700
_________
Σύνολο 4.748.050 δρχ

Έξυπνα ειπώθηκε τότε πως «οι Έλληνες πλερώσανε για να 'χουν τους Βαβαρούς κι έπειτα ξαναπλέρωσαν για να τους ξεφορτωθούν».
altΚι επειδής οι πολιτισμένοι πάντοτες φροντίζουν να συνδυάζουν το καλό με τ' ωφέλιμο, φρόντισαν, καθώς μολόγησε στις 3 του Μάρτη 1860 στη Γερουσία κι αυτός ακόμα ο τελευταίος υπουργός των Στρατιωτικών του 'Οθωνα, ο Σπυρομήλιος, να μας πασάρουν όλη τη σκαρταδούρα που είχαν. «Το πολεμοφόδια και αι αποσκευαί», είπε, που μ΄αυτά εφοδίασαν το στρατό που στείλανε, «συνεκείντο εξ όσων αχρήστων πραγμάτων περιείχον αι αποθήκαι και τα οπλοστάσια του Μονάχου». Άντε και πετύχαμε την ευκαιρία να ξεφορτωθούμε τη σαβούρα, αποφάσισαν χουβαρντάδικα οι σωτήρες μας.
Αυτά για τον ταχτικό βαβαρικό στρατό. Ας ξετάσουμε τώρα πόσαμας στοίχισαν κι οι εθελοντές, οι πρατιτοριανοί δηλαδή. Εδώ τα πράγματα μπερδεύουνται. Ας δούμε πρώτα τι σόι ήταν. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Strong, ανάμεσα στα 1832 και 1835 στρατολογήθηκαν, σαν «εθελοντές», 5.410 στρατιώτες κι αξιωματικοί. Οι 3.345 απ΄αυτούς ήταν Βαβαροί, οι 1.440 από διάφορα μικρά γερμανικά κρατίδια κι οι υπόλοιποι 625 από τα κατακάθια τούτων εδώ των τόπων:
Ελβετοί       235
Πρώσοι      186
Αυστριακοί 135
Γάλλοι         23
Δανοί          19
Ρώσοι         10
Ιταλοί            6
Σουηδοί        3
Άγγλοι           2
Ολλανδοί     1
Ισπανοί        1
Βέλγοι          1
Τούρκοι        3
Αυτοί οι τελευταίοι «εθελοντές» θα 'τανε, το δίχως άλλο, «ακραιφνείς φιλέλληνες». Και για τούτο ήρθανε κι αυτοί να σώσουν την Ελλάδα από κείνους τους εγκληματίες, τους ήρωες του Εικοσιένα!
Ας ξετάσουμε τώρα πόσα μας στοίχισαν αυτά τα περιτρίμματα του κόσμου. Ο Ευαγγελίδης κι οΚυριακίδης λένε πως ξοδεύτηκαν για τα βαβαρέζικα στρατεύματα, ταχτικά κι «εθελοντές»έντεκα εκατομμύρια φράγκα κι άλλοι μιλάνε για δεκάξι.
Ο Παπαντωνίου γράφει:
«Τρεις χιλιάδες βαυαρικός στρατός, χρήσιμος μόνο για να μείνουν εξαιτίας του νηστικοί, άνεργοι και απελπισμένοι οι Έλληνες που πολέμησαν στο Εικοσιένα και να ζητούν διέξοδο στη ληστεία οι άνθρωποι του μπαρουτιού που δίκαια περίμεναν, όταν η χώρα έγινε βασίλειο, να σχηματίσουν τον εθνικό της στρατό. Έτσι χώρισαν τον Όθωνα και το λαό του από το ένα μέρος η καμαρίλα του ανακτορικού γραφείου, από το άλλο η βαβαρική στρατιά με τους περιττούς αξιωματικούς, παγώνια που καμάρωναν μέσα σε φανταχτερές στολές. Δεκατέσσερα εκατομμύρια δραχμές ξοδεύτηκαν για να 'ρθή η παράτα, να γίνη μισητή και να φυγή όπως έφυγε» '.
Άλλοι πάλι ανεβάζουν τα έξοδα σε δεκάξι εκατομμύρια κι ο Sergeant λέει πως «μονάχα για τον βαβαρικό στρατό ξοδεύτηκαν ανάμεσα στο 1833 με 1835, σύμφωνα με μια δήλωση που έκανε ο υπουργός των Στρατιωτικών Σμαλτς, 20.087.978 δραχμές». Ο αριθμός αυτός ίσως να μην είναι υπερβολικός, γιατί ο Frederic Strong, πρόξενος της Βαβαρίας στην Αθήνα και τραπεζίτης, στο βιβλίο του «Greece as a Kingdom», που έβγαλε το 1842 κι όπου σ' αυτό δημοσιεύει στατιστικές στηριγμένες πάνω σ' επίσημα στοιχεία, γράφει πως τα έξοδα του υπουργείου των Στρατιωτικών ανέβηκαν στα τέσσερα πρώτα χρόνια της βαβαροκρατίας σε 27.500.000 δραχμές . Όταν λοιπόν λογαριάσουμε πως-το 1835 ο στρατός είχε 8.208 άντρες που τα δυο τρίτα απ' αυτούς ήτανε Βαβαροί — που καλοπλερώνονταν ενώ οι δικοί μας παίρνανε μισθούς πείνας— τότε θα δούμε πως το ποσό που μνημονεύει ο Sergeant πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στην πραγματικότητα.
Πάρε, φίλε μου, όποιον αριθμό θες από τούτους που μνημονέψαμε κι άμα κάνεις τη σούμα θα βρεις πως όχι μονάχα δεν απόμεινε τίποτα για μας τους φουκαράδες από τα δάνεια, παρά ξοδέψαμε κι εκείνα τα λίγα που έδινε ο χαροκαμένος τόπος μας, για να 'χουμε την τιμή και την ευχαρίστηση να μας καθίσουν στο σβέρκο αφεντάδες οι Μπαβαρέζοι. Κι όμως το 1843, αν κι είχαμε πλερώσει ως τότες για τόκους και χρεολύσια 33.080.795 δραχμές, χρωστούσαμε στις τρεις μεγάλες Δυνάμεις δραχμές66.842.126 και 46 λεπτά για την ακρίβεια!
Άντε τώρα εσύ, Ψωροκώσταινα, να προκόψεις έπειτα από την τόση γαλαντομιά των μεγάλων!

Η ΡΕΜΟΥΛΑ
Και στα ποσά που αναφέραμε δεν είναι μέσα τα όσα πλερώναμε για να 'χουμε δυνάστες Γερμανούς συμβούλουςπαρασυμβούλους κι αυλικούς. Ίσως όμως κάποιος μου πει:
- Άδικος είσαι σ' αυτό· είχαμε κέρδος τα φώτα τους. Εμένα μου λες! Τόσα στάθηκαν τα φώτα τους, που ο κοσμάκης εξαγριωνόταν όταν λογάριαζε «το μέγεθος της πληρωμής τους και την ασήμαντη φύση της υπηρεσίας τους». Βλέπανε, όπως παραδέχεται κι αυτός ακόμα ο Βαβαρός Νέζερ, «ανθρώπους αχρείους να κατέχουν τα ανώτατα αξιώματα (...) την στιγμήν πού έβασάνιζεν ή πτώχεια εκείνους πού είχον πολεμήσει υπέρ ελευθερίας». altΜα κι ο πατέρας του Όθωνα, ο Λουδοβίκος, σε γράμμα του που έστειλε το Δεκέμβρη του 1833 στο γιο του, ομολογούσε πως «υπέρ της διαχειρίσεως ουδέν εγένετο, διότι η αντιβασιλεία ουδέ εν δένδρον εφύτευσεν μέχρι τούδε».Για να καταλάβεις τι ξεφτέρια ήταν αυτοί οι σύμβουλοι που ρουφούσαν το αίμα της καρδιάς μας, όσο που εμείς ξεροσταλιάζαμε στην πείνα, άκου τούτο δω το περιστατικό, όπως τ' ανιστοράει όχι κανένας δικός μας, μα ο Γερμανός ιστορικός Μέντελσον-Μπαρτόλντι. Καθώς ξέρεις, εκείνον τον καιρό, για να στεγνώνουν το μελάνι στα χαρτιά, δε μεταχειρίζονταν στουπόχαρτο παρά άμμο. Άλλο τίποτις από δαύτον στον τόπο μας. Κι όμως, κάποιος φωστήρας από τους ειδικούς που μας στείλανε, οαρχιγεωμέτρης Γέβχαρτ —όπως ήτανε ο επίσημος τίτλος του— έπειτα από πρωινό περίπατο στην Πεντέλη, έτρεξε να βρει τον συμπατριώτη του συνταγματάρχη Ρόεσνερ και μ' ενθουσιασμό του είπε πως...ανακάλυψε σπουδαίο θησαυρό: στρώμα γραφίτη!
—Θα προτείνω λοιπόν, του ξήγησε, να φτιάσουμε ένα μύλο για να κάνουμε τον γραφίτη άμμο για τα βασιλικά γραφεία.
«Εν άλλη χώρα τοιούτος άνθρωπος θα εστέλλετο εις το φρενοκομείον. Εν Βαυαρία ετέθη απλώς εις αργίαν, εδώ δε είναι ευνοούμενος του κυρίου αρχιγραμματέως και λαμβάνει ετήσιον μισθόν 4.320 δραχμών» .
Τέτοια αρετή και προκοπή μας μάθαιναν οι Ευρωπαίοι. Για τους Γέβχαρτ ξοδεύανε νεράκι το χρυσάφι, ενώ για τους Έλληνες τσιγκουνεύονταν κι αυτήν ακόμα τη δεκάρα, θυμίζοντάς τους αδιάκοπα πως φτωχό είναι το κράτος. Ήρθανε σ' έναν τόπο που για να δροσίσει ο λαός του τα χείλια του με λίγη λευτεριά γίνηκαν όλα ρημαδιό, και του φόρεσαν, για ν' ανασάνει ο λαός, το βρακί για σαρίκι. Ανάθεμα στα φώτα τους! Συμπάθα με, αναγνώστη, μα σαν ερθεί στην ώρα της η βλαστήμια αξίζει όσο εκατό κύριε ελέησον. Σωστά κι άγια έγραφε ο Κρέμος, πριν από εβδομήντα χρόνια, πωςτέτοιες απάτες κίναγαν «την άγανάκτησιν παντός ευσυνείδητου ανθρώπου θεωρούντος τους δυστυχείς Έλληνας αγομένους και φερομένους υπό παντός αγύρτου της Ευρώπης και αποτίνοντας δη και μεγάλα χρήματα επί τούτω καίπερ πενομένους δεινώς».
«Τα δάνεια», γράφει ο Μακρυγιάννης, «εμείς δώσαμεν υπόσκεση ότι τα δανειστήκαμεν και ηΜπαυαρία τα ρούφηξε με τον Αρμασπέρη και συντροφιά. Εις την Πάτρα τον ζωγράφισαν και τον έκαψαν σαν τον Γιούδα για την καλοσύνη οπούκαμεν εις την Ελλάδα. Κι ο θεός ξέρει τα υστερνά μας. Όμως η καλή μέρα φαίνεται από την αυγή» .
Μα κι ο Γούδας βεβαιώνει πως τα δάνεια πήγανε στην τσέπη των Βαβαρών.
«Ωκοδομήθηκαν», λέει, «στιλπνοί περί το Μόναχον επαύλεις, ενώ οι μεν αγωνισταί απέθνησκον επί της ψάθης αι δε χήραι και τα ορφανά αυτών δεν είχον πως να κρύψωσι την γυμνότητα των» 3.
Κι ο Κρέμος γράφει πως «οι πλείστοι εκ πτωχών πλούσιοι εγένοντο».
Το πάγαιναν γαϊτάνι οι Βαβαρέζοι τρώγανε, πίνανε και πλερώναμε εμείς οι φτωχοί, μα χουβαρντάδες.
Κι ο Π. Χαλκιόπουλος, με το δίκιο του, έγραφε πως
«οι Βαυαροί πρώτοι μας έδωκαν το παράδειγμα της καταχρήσεως, του σφετερισμού και της σπατάλης των δημοσίων.
Η χρήσις του δανείου των 60 εκατομμυρίων ήτο ζωηρά εικών, εις τα όμματα των Ελλήνων,σπατάλης ανήκουστου. Βαυαροί διαχειριζόμενοι δημόσια χρήματα έκλεπταν και δια να μη καταδιωχθώσιν, εξεδιώκοντο κρυφά εις την αλλοδαπήν. Εις εξ αυτών ήτο και ο βαυαρός δικαστής Στρατομάϊερ, όστις μεταφερθείς υπό συνοδείαν Βαυαρών εις Ναύπλιον και εκεί επιβιβασθείς εις πλοίον ξένης δυνάμεως, ανεχώρησε δια την Τεργέστην, όπως αποφυγή ή βασιλεία την εντροπήν της επί κλοπή καταδίκης δικαστού βαυαρού».
altΟ Faudot, στο βιβλίο του «Η αλήθεια πάνω στις υποθέσεις της Ελλάδας», μνημονεύει τούτα δω τα χαραχτηριστικά:
«Ο Μπενζαμέν Κωστάν έλεγε από το βήμα της Βουλής σχετικά με το ελληνικό δάνειο, πως αντί να στέλνουμε τα ποσά στην Ελλάδα, θα ήταν απλούστερο να τα στέλναμε κατ' ευθείαν στο Μόναχο, για να μην κάνουν το μεγάλο αλλόγυρο από το Παρίσι στην Ελλάδα κι από την Ελλάδα στη Βαυαρία. Κι ο Μπενζαμέν Κωστάν γνώριζε καλά το τι έτρεξε. Οι Βαυαροί, έχοντας βοηθούς τους ετερόχθονες, δεν άφησαν το παραμικρό ψιχίο από το δάνειο, που θα στεκόταν για τη χώρα ένας τεράστιος πόρος, αν λογαριάσουμε τους εξευτελιστικούς μισθούς και τα μικρά ετήσια έξοδα».
Σωστά λοιπόν λέει ο καθηγητής Ανδρεάδης πως ο τόπος
«ουχί μόνον δεν επορίσθη ουδεμίαν πραγματικήν ωφέλειαν εκ δανείου προορισμένου να τω επιτρέψη ν' αναλάβη οικονομικώς, άλλ' εκπληρώσαν τας υποχρεώσεις του μέχρι του 1843 υπεβλήθη εις θυσίας ουχί μικρός».
Κόντεψα να ξεχάσω κι ένα ακόμα γουστόζικο κοντύλι: τη βασιλική χορηγία του Όθωνα. Τούτο το πνευματικά και σωματικά καθυστερημένο παιδαρέλι που φέρανε για βασιλιά πήρε τον πρώτο χρόνο που ήρθε, το 1833, 986.801 δραχμές. Και ξέρεις πόσα ήτανε τα έσοδα του κράτους μας εκείνο το χρόνο; Ανέβαιναν σε 7.721.370 δραχμές. Δηλαδή, χρειαζόταν το παιδαρέλι αυτό, για να φάει και να πιει, το ένα όγδοο των κρατικών εσόδων! Και κοίτα και τούτο δω το νόστιμο: ο προϋπολογισμός εξόδων όλων των υπουργείων τότες, εξόν από τα στρατιωτικά, δηλαδή Εξωτερικών, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας ήτανε 1.140.097 δραχμές. Κάτι λίγα παραπάνω απ' όσα μας στοίχιζε ο Όθωνας. Μέσα στα τριάντα χρόνια που βασίλεψε, πήρε, μονάχα για βασιλική χορηγία, πάνω από ένα εκατομμύριο πενήντα χιλιάδες χρυσές λίρες εκείνης της εποχής, που η πραγματική αξία τους στεκόταν τρεις και τέσσερις φορές μεγαλύτερη απ' όσο είναι σήμερα. Αυτό λοιπόν και μόνο το ποσό αν είχε ξοδευτεί, στα πρώτα χρόνια που συγκροτηθήκαμε σε κράτος, σ' έργα παραγωγικά, η μοίρα του τόπου μας θα 'τανε τώρα διαφορετική.

*Λίγα λόγια για τη ζωή έργο του Δημήτρη Φωτιάδη:
alt
Δημήτρης Φωτιάδης (Σμύρνη 1898 - Αθήνα 1988) ήταν ένας από τους Έλληνες λογοτέχνες που ασχολήθηκαν κυρίως με τηνελληνική επανάσταση του 1821.
Οι γονείς του ήταν εύποροι, και ο ίδιος κατατάχτηκε ως εθελοντήςστον ελληνικό στρατό κατά τη διάρκεια του Μικρασιατικού Πολέμου. Με τη Μικρασιατική καταστροφή κατέφυγε στην Αθήνα και έκανε την εμφάνισή του στα γράμματα με τα θεατρικά Μάνια Βιτρόβα και Το μαγεμένο βιολί το 1931, ενώ εργάστηκε και ωςδιευθυν τής του περιοδικού Νεοελληνικά Γράμματα (1936-1941). Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πόλεμου έφυγε στο εξωτερικό και εργάστηκε ως ανταποκριτής στο Λονδίνο και τηΜέση Ανατολή. Ξαναγυρνώντας στην Ελλάδα εξορίστηκε στη διάρκεια του Εμφυλίου στη Μακρόνησο, την Ικαρία και τον Άγιο Ευστράτιο ενώ υπήρξε διευθυντής του περιοδικού Ελεύθερα Γράμματα (1945-48). Μετά την απελευθέρωσή του έγινε στέλεχοςτης ΕΔΑ. Μετά τον πόλεμο στράφηκε στην ιστοριογραφία,επικεντρώνοντας το έργο του κυρίως στην Ελληνική Επανάσταση του 1821. Τιμήθηκε με το Μετάλλιο της Εταιρείας Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (1939) και το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορηματικής Βιογραφίας (1982, για το έργο του "Ενθυμήματα").
Εργογραφία
(πρώτες αυτοτελείς εκδόσεις)
Ι.Θέατρο
• Μάνια Βίτροβα. 1932.
• Μαγεμένο βιολί. 1931.
• Κατακτητές. 1936.
• Ο κόσμος ανάποδα. 1937.
• Θεοδώρα. 1946.
• Μακρυγιάννης. 1946.
ΙΙ.Μετάφραση
• Αριστοφάνης, Ιππής. 1938.
• Πλάτων, Συμπόσιο. 1939.
• Δημοσθένης, Γ' Φιλιππικός. 1940.
• Πλάτων, Φαίδρος. 1967.
ΙΙΙ.Μελέτες – Δοκίμια
• Μεσολόγγι. Αθήνα, Ορίζοντες, 1953.
• Καραϊσκάκης. 1956.
• Κανάρης. 1960.
• Η δίκη του Κολοκοτρώνη. 1962.
• Όθωνας – Η μοναρχία. 1963.
• Όθωνας – Η έξωση. 1964.
• Η Επανάσταση του '21, τ.1-4. 1971-1972.
• Σαγγάριος· Εποποιία και καταστροφή στη Μικρά Ασία. 1974.
• Η 3η Σεπτεμβρίου 1843. 1975.
• Ζωή και Τέχνη. 1976.
• Ενθυμήματα, τ.1-3. 1986.
• Άπαντα. Αθήνα, 1988.
• Η ακτή των σκλάβων. Αθήνα, Εταιρεία Λογοτεχνικών Εκδόσεων, 1955 (έκδοση β΄).
  Αρχείο του λογοτέχνη υπάρχει στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (Ε.Λ.Ι.Α.)
Πηγές: Wikipedia, ΕΚΕΒΙ

13.3.15 H ορκωμοσία Παυλόπουλου (Πάκη), μέσα από τον φωτογραφικό φακό...


Από την – υπό καταρρακτώδη
βροχή – κατάθεση στεφάνου 
στο Μνημείο του Αγνώστου 
Στρατιώτη, μέχρι την χειραψία 
Λαφαζάνη – Μητσοτάκη, τα φλας 
κατά την ορκωμοσία 
Παυλόπουλου άστραψαν 
πολλές φορές.

Δείτε… 

τα στιγμιότυπα: 








Στο Paris Match o life-style star Γιάννης Βαρουφάκης με τη Δανάη

Βαρουφάκης_Δανάη
Στο σπίτι τους στην Αθήνα με θέα την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα, φωτογραφήθηκαν ο Γιάνης Βαρουφάκης με τη σύζυγό του Δανάη Στράτου για το περιοδικό Paris Match. Οι φωτογράφηση έγινε από το κορυφαίο πρακτορείο Gettyimages.
Το αφιέρωμα-υπερπαραγωγή του γαλλικού περιοδικού συνοδεύεται και από συνέντευξη του Γιάνη Βαρουφάκη.
«Ποτέ δεν τέθηκε το θέμα εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ», δηλώνει, μεταξύ άλλων, ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, στο σημερινό τεύχος του εβδομαδιαίου περιοδικού Paris Match. Η φωτογράφιση που πλαισιώνει το δημοσίευμα έγινε μαζί με τη σύζυγό του, Δανάη Στράτου, στο σπίτι τους στην Αθήνα, με θέα την Ακρόπολη.
Σε μία εφ” όλης της ύλης συνέντευξή του, που φέρει τον τίτλο: «Γιάνης Βαρουφάκης – Πριν τη μάχη», ο Έλληνας υπουργός ξεκαθαρίζει πως ο θόρυβος που προκλήθηκε μετά τη συνέντευξή του στην Corriere della Serra, περί δημοψηφίσματος για το ευρώ, είναι το αποτέλεσμα μίας απεχθούς ενέργειας του δημοσιογράφου της ιταλικής εφημερίδας.
varoufakis-stratou
Το δημοψήφισμα
«Αναφερθήκατε σε δημοψήφισμα για το ευρώ. Θέλετε οι Έλληνες να αποφασίσουν οι ίδιοι για το αν πρέπει να αποχωρήσουν από τη ζωή του ευρώ;», ρωτάει το Paris Match το Γιάνη Βαρουφάκη για να απαντήσει ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών: «Aυτό είναι το αποτέλεσμα μιας απεχθούς πράξης του δημοσιογράφου της Corriere della Serra, ο οποίος παραβρέθηκε σε μια ομιλία μου στη Βιέννη, κατά την οποία εξήγησα με αναλυτικό τρόπο πως για την κυβέρνησή μας δεν τίθεται ζήτημα Grexit.
Για εμάς, είναι επιβλαβές και μόνο να το συζητάμε. Στη συνέχεια παραχώρησα συνέντευξη στο δημοσιογράφο της ιταλικής εφημερίδας, ο οποίος επέμεινε να με ρωτά τι θα κάνει η κυβέρνησή μας σε περίπτωση που όλοι οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν δεχτούν τις προτάσεις μας.
Απάντησα ότι δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο και πως υπάρχει πνεύμα συλλογικότητας με το Eurogroup.
Επέμενε όμως, έτσι του απάντησα πως στην… απίθανη περίπτωση ενός αδιεξόδου, καθώς δεν είμαστε κολλημένοι στις θέσεις μας, μπορούμε να παραιτηθούμε και να διεξάγουμε δημοψήφισμα σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις- και το ζήτημα έμεινε εκεί.
βαρουφάκηςΔανάη
Ο τίτλος της συνέντευξης έγινε: «Ο Βαρουφάκης ζητεί δημοψήφισμα για το ευρώ», δηλαδή το αντίθετο από όσα δήλωσα. Έκανα μια μακρά δήλωση για να το διαψεύσω».
«Από θέμα οικονομικής πλευράς που βρίσκεται η χώρα σας;», ήταν η άλλη ερώτηση του γαλλικού περιοδικού και η απάντηση του κ. Βαρουφάκη: «Η Ελλάδα έχει χάσει την πρόσβαση στις αγορές από το 2010.
Δυστυχώς, η Ευρώπη και η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισαν να απαντήσουν σε αυτή την πτώχευση με τη χορήγηση σημαντικού δανείου.
Όμως, οι αριθμοί απέδειξαν ότι αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Αυτό το επαναλαμβάνω τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτό το «φάρμακο» δεν λύνει τίποτε από το πρόβλημα. Κοιτάξτε πού ακριβώς βρισκόμαστε.
Γι” αυτόν ακριβώς το λόγο, η κρίση δεν έχει τελειώσει, παρά τις τεράστιες προσπάθειες των Ελλήνων.
Οι Έλληνες υποβλήθηκαν σε περιορισμούς, υπέστησαν περικοπή στις συντάξεις, τους μισθούς, τις κρατικές δαπάνες.
Και ταυτόχρονα οι φόροι τους αυξήθηκαν, οι φόροι των αδυνάτων και όχι των πλουσίων», επισημαίνει ο Γ. Βαρουφάκης.
Σε ερώτηση που αφορά στη σχέση Ελλάδας – Βρυξελλών, ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών παραδέχτηκε ότι κάποιες φορές υπάρχουν εντάσεις στις διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους: «Υπάρχουν ορισμένες φορές εντάσεις. Τα τεχνικά κλιμάκια του Eurogroup έχουν, αυτό που λέω εγώ, μία φυσική θεσμική αδράνεια.
Δεν υπάρχει θεσμός που να του αρέσει να αλλάζει. Υπερασπιζόμαστε τη θέση μας, εμείς καταφέραμε να τους κάνουμε να κινηθούν.
Αυτή η επιτυχία θα είναι σίγουρα προσωρινή. Θα πρέπει ακόμα να καθορίσουμε τη νέα διαδικασία. Δεν μπορούν όλα να επιλυθούν σε μία μέρα».
varoufakis1
Νίξον και Σπίγκελ… ζήλεψαν και ειρωνεύονται!
Νέο κύμα ειρωνικών σχολίων και αναρτήσεων στο twitter προκάλεσε η φωτογράφηση του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και της συζύγου του στο Paris Match.
«Φωτιά» πήρε το twitter από τα δηκτικά σχόλια ξένων δημοσιογράφων για τη φωτογράφηση του Έλληνα ΥΠΟΙΚ στο περιοδικό – «Κρίση; Ποια κρίση; Ο Βαρουφάκης βρίσκει χρόνο από το πυρετώδες πρόγραμμά του με τις συνεντεύξεις στα μέσα για να ποζάρει για το Paris Match» ειρωνεύεται ο Νίξον, που κάνει πόλεμο στο Έλληνα υπουργό από την πρώτη στιγμή.
Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι με πρωτοστάτες τους Σάιμον Νίξον και Πίτερ Σπίγκελ κάνουν πάρτυ με αφορμή τη νέα παρουσία του κ. Βαρουφάκη σε μέσα, επιστρατεύοντας το χιούμορ τους για να επικρίνουν τις επιλογές του Έλληνα υπουργού.
Χαρακτηριστικά ο Σάιμον Νίξον αναφέρει: «Κρίση; Ποια κρίση; Ο Βαρουφάκης βρίσκει χρόνο από το πυρετώδες πρόγραμμά του με τις συνεντεύξεις στα μέσα για να ποζάρει για το Paris Match».
Ακόμη πιο δηκτικό το σχόλιο του Πίτερ Σπίγκελ με φωτογραφία του ζευγαριού μπροστά από ένα laptop:«Το νέο MacBook Pro. Τόσο ισχυρό που αλλάζει την ελληνική οικονομία».
Η Κέιτι Μάρτιν της Wall Street Journal σχολιάζει: «Φωτογραφήθηκε για το Hello ή ακόμα; Μήπως για το Tatler; Υποθέτω ότι είναι περισσότερο ενθουσιώδεις με τα κοσμικά (socialites) απ΄ότι με τους σοσιαλιστές (socialists)».
Βαρουφάκης_πιάνο
Επιθετικός ο Λόρκαν Ρος Κέλι του Bloomberg: «Ο Γιάνης αναπτύσσει ήδη ένα κόμπλεξ ηρώα;»
Στίχους του πασίγνωστου τραγουδιού των Joe Cocker-Jennifer Warnes δανείστηκε ο Ντάνι Κεμπ του AFP που πόσταρε φωτογραφία του κ. Βαρουφάκη με τη σύντροφό του αγκαλιά αναφέροντας χαρακτηριστικά: «love lift us up where we belong (Αγάπη ανέβασέ μας εκεί όπου ανήκουμε)».
Τέλος, προβληματισμένος έδειχνε ο Μάρκο Ζάτεριν της La Stampa για την αντίδραση των Ελλήνων στην φωτογράφηση: «Περισσότερος Βαρουφάκης στο Paris Match.
Δεν θα αρέσει στους Έλληνες, έτσι δεν είναι;».
Όταν όμως φωτογραφίζονται τα όρνεα των αγορών όπως ο George Sorros, ή ο Paulson τους θαυμάζουν…
toxrima.gr

Παρασκευή και 13 ορκιστηκε ο Πάκης!! Χαρούμενα ημέρας με το Χάρη Κοντόπουλο..


Και ο Πάκης μας ορκίστηκε πρόεδρος Παρασκευή και 13...
Δεν έχει προλήψεις...
Είναι ψύχραιμος σαν...άγαλμα...
Ούτε τη βροχή φοβάται...
Στα...μπουγελώματα έχει κάποιο πρόβλημα...

2.-
varoufakis-stratou
Η Ρουσοπούλου (του Βατοπεδινού) από το κανάλι Star του Βαρδινογιάννη μας ενημέρωσε πως δεν είναι κακό να φωτογραφίζεται το ζεύγος Βαρουφάκη στα αρχοντικά και στις βίλες του...
Αδικο έχει;;
Αν ήταν να φωτογραφηθεί αυτή με τον γιό του...ταχυδρόμου ποιά από τις τέσσερις βίλες θα επέλεγαν;;
Μεγάλο δίλημμα...!!!

3.-
Αυτή δεν είναι κυβέρνηση....
Είναι το Τσίρκο η Ελλάς...
Δεν προλαβαίνεις να παρακολουθήσεις τα συνεχώς εναλλασσόμενα...νούμερα που την απαρτίζουν...
Εκεί που είναι μοναδική είναι στους...κλόουν...
Καμμένος, Βαρουφάκης, Κοτζιάς, Ζωή...πρωταγωνιστούν στο ρεσιτάλ γέλιου...

wibiya widget