Tuesday, March 14, 2017

Λάρισα.Σπουδαίος ο ρόλος της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΜΩΣ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ


Παρωχημένη και ανυπόστατη η αντίληψη ότι οι γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα ήταν υποβαθμισμένες και απαξιωμένες στο επίπεδο των δούλων» ήταν το συμπέρασμα που βγήκε στη χθεσινή πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας για τη νομική και οικονομική θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα.
Η νομικός (τ. δικηγόρος - συμβολαιογράφος) Πολυξένη Τζόκα – Βαρδούλη ήταν η κεντρική εισηγήτρια της εκδήλωσης και ανέλυσε το θέμα παρουσιάζοντας πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα που ανέκυψαν μετά από μακροχρόνιες μελέτες της ίδιας. Επιχειρώντας μία σύγκριση ανάμεσα στις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης, τόνισε ότι οι γυναίκες της Σπάρτης ήταν σε πολύ καλύτερη θέση, κυρίως σε κοινωνικό και οικονομικό πεδίο. Οι Σπαρτιάτισσες, όπως και οι Αθηναίες δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα, αποκ
λείονταν από την άμεση συμμετοχή στον δημόσιο βίο. Είναι αξιομνημόνευτο όμως τόνισε, το γεγονός ότι στη Θεσσαλία, την Ήπειρο, τη Μακεδονία και την Αιτωλία, οι γυναίκες είχαν μεγαλύτερη δικαιοπρακτική ικανότητα και μπορούσαν να γίνουν ακόμη και αρχηγοί ενός οίκου, ενός γένους ή ενός κράτους, ελλείψει ενήλικου άρρενα συγγενή.
«Στη Θεσσαλία, την εποχή των περσικών πολέμων, αναφέρεται ότι μετά τον θάνατο του Αντιόχου, ταγού της Φαρσάλου, άσκησε διακυβέρνηση για πολλά έτη η εταίρα του Θαργηλία. Επίσης στο βιβλίο του Αντωνίου Μπαμπάκου με τον τίτλο «Πράξεις κοινής διαθέσεως και άλλα συγγενή φαινόμενα κατά το δίκαιο της Αρχαίας Θεσσαλίας» αναφέρεται ότι, σε απελευθερωτική επιγραφή που βρέθηκε, γίνεται λόγος για Θεσσαλή γυναίκα ονόματι Κρατύλλη, η οποία προέβη με διαθήκη σε απελευθέρωση δούλων.
Στην Ήπειρο, στον οίκο των Μολοσσών, το 331 π.Χ., η Κλεοπάτρα, που ήταν κόρη του Μακεδόνα βασιλιά Φιλίππου του Β', ανέλαβε τη διακυβέρνηση του βασιλείου, μετά τον θάνατο του συζύγου της Αλεξάνδρου, ως επίτροπος του ανηλίκου τέκνου της. Σε επιγραφικές μαρτυρίες αναφέρεται και ως "θεωροδόκος", που σημαίνει υπεύθυνη για την υποδοχή των "θεωρών", δηλαδή των επισήμων απεσταλμένων για την παρακολούθηση των ιερών τελετών στο Κοινό των Ηπειρωτών.
Στην Αιτωλία βρέθηκε επιγραφή που καταγράφει μια γυναίκα της Ναυπάκτου, τη Λάνασσα ως «Ορφανοφύλακας», δηλαδή επίτροπος και διαχειριστής περιουσίας ορφανού τέκνου που ο πατέρας του σκοτώθηκε σε μάχη. Αυτό σημαίνει ότι η Λάνασσα απέκτησε το δημόσιο αυτό αξίωμα έπειτα από επιλογή του σώματος των πολιτών» πρόσθεσε επίσης η ομιλήτρια. Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι η αντίληψη ότι οι γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα ήταν υποβαθμισμένες και απαξιωμένες στο επίπεδο του δούλων, είναι παρωχημένη και ανυπόστατη. Παρότι λοιπόν, έχουν γραφεί πάρα πολλές μελέτες με αντικείμενο τη θέση και τον ρόλο της γυναίκας στην αρχαιότητα και δη στην κλασική εποχή, με συμπεράσματα πολλές φορές εκ διαμέτρου διαφορετικά έως αντιφατικά, είναι γεγονός ότι η γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα, (με τις σχετικές διαφοροποιήσεις από πόλη σε πόλη και στις διάφορες ιστορικές περιόδους) βίωνε την απαγόρευση της συμμετοχής στην πολιτική ζωή, προφανώς διότι αυτό εθεωρείτο το «ιδεώδες» στην ανδροκρατούμενη αρχαϊκή κοινωνία. Σε άλλες όμως περιοχές της αστικής, θρησκευτικής και κοινωνικής ζωής έπαιξε σπουδαίο ρόλο και αυτό αντικατοπτρίζεται ποικιλοτρόπως στον πλούτο των πάσης φύσεως αρχαιολογικών ευρημάτων και στον πλούτο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.
Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λάρισας κ. Δημήτρης Κατσαρός, ο αντιπρόεδρος του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Λάρισας κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων κ. Σταυρούλα Σδρόλια και ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας Ιωάννης Σιούλας. Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια των χαιρετισμών, η διάλεξη της κ. Τζόκα Βαρδούλη εγκαινιάζει τον κύκλο διαλέξεων που προγραμματίζουν οι φίλοι του Διαχρονικού Μουσείου αλλά και τη συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς της πόλης. Ταυτόχρονα με την ομιλία, της κ. Π. Τζόκα Βαρδούλη, έγινε παρουσίαση οπτικού αρχαιολογικού υλικού από τον αρχαιολόγο, επίτιμο διευθυντή Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ Λεωνίδα Π. Χατζηαγγελάκη. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στη σχετική ενότητα της έκθεσης από την αρχαιολόγο Στέλλα Κατακούτα.
Της Νατάσας Πολυγένη/  ΕΦ..ΕΛΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Λάρισας 


Ξενοδοχείο γυμνιστών στη Ρόδο ψάχνει για προσωπικό -Μισθός έως 1.300 ευρώ, απαγορεύεται το σεξ με πελάτες

Υπαλλήλους για την καλοκαιρινή σεζόν αναζητά ξενοδοχείο γυμνιστών στη Ρόδο. Σύμφωνα με αγγελία που δημοσιεύτηκε σε Ρωσικό site ξενοδοχείο γυμνιστών στη Ρόδο προσλαμβάνει προσωπικό για τη φετινή σεζόν με μισθούς που φτάνουν έως τα 1300 ευρώ το μήνα. 
Εκτός από τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την κάθε θέση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι  το προσωπικό να είναι ντυμένο και να μην κάνει…σεξ με τους πελάτες, σύμφωνα με την αγγελία.
Η αγγελία
Naturist Hotel Rhodes (hotel for nudists) is recruiting staff to work in season 2017
Period of work 20/04/2017 - 20/10/2017
Staff:
1. The maid with experience work- 10:00 AM 5 5 evening meals, accommodation free of charge. From 800-1200 depending on experience.
2. Waiter 3 people, knowledge of English. 10:00 works- 5 am 5 evening meals, accommodation free of charge. From 800-1200 depending on experience.
3. Assistant (female) to the kitchen in the kitchen 10:00 works- 5 am 5 evening. CP-from 800-1000 depending on opyta.Znanie English is not necessary, but need a Greek, even though the base.
4. Cook, first cook, male or female. From 1100-1300, depending on the experiment.
5. The assistant waiter driver, for distribution of products or customers. From 800-1000 depending on experience.
Requirements:
work experience, knowledge of English, basic Greek (desirable).
Knowledge of an additional European language bonus payment.
Staff only dressed strictly forbidden sex with the guests.
Bonuses:
Meals, accommodation free of charge.
All employees pay for health insurance pension (standard state package - ΙΚΑ).
Your CV with contact information and a photo. The CV indicate experience and references to previous work, possible responses, on emayl: cv@naturistangel.gr
Όλβιος  όστις  ιστορίας  έσχεν  μάθησιν.    ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.

 Γιατί δεν χρησιμοποιούμε ελληνικές λέξεις ;
            Έχουμε τόσο ωραία και πλούσια γλώσσα, που είναι απορίας άξιο γιατί συνήθως χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις και εκφράσεις στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. (Γιατί έχει επικρατήσει η ιδεοληψία – και από τους δύο συνομιλητές - πως αν μεταχειριστούν την ξένη λέξη θα προκαλέσουν καλύτερη εντύπωση και ο λόγοςτους θα γίνει πιο πειστικός; Πρόκειται άραγε για σύμπλεγμα κατωτερότητας;)

            Θεωρούμε εκσυγχρονισμό την καθημερινή μας συνεννόηση σε αμερικανο-ελληνικά ή γαλλο-ελληνικά κλπ, διεκδικώντας παγκόσμια πρωτοτυπία.
            Ποιος άλλος λαός (του οποίου η γλώσσα διδάσκεται σε σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού) προσπαθεί να εξαφανίσει τον γλωσσικό του πλούτο;
            Και σ΄ αυτό (δυστυχώς) είμαστε μοναδικοί . . .
            Προτιμούμε, για παράδειγμα, να λέμε (και το χειρότερο, να γράφουμε!):
Πρεστίζ  αντί κύρος 
Καριέρα  αντίσταδιοδρομία 
Ίματζ  αντί εικόνα 
Σαμποτάζ   αντίδολιοφθορά 
Γκλάμουρ  αντί αίγλη / λάμψη 
Μίτινγ  αντί συνάντηση 
Κουλ  αντί ψύχραιμος 
Τιμ  αντί ομάδα 
Πρότζεκτ  αντί σχέδιο / μελέτη 
Ντιζάιν  αντί σχέδιο 
Τάιμινγκ  αντίσυγχρονισμός 
Σπόνσορα  αντίχρηματοδότης / χορηγός 
Τσεκάρω  αντί ελέγχω 
Μοντάρω  αντίσυναρμολογώ 
 Ρισκάρω  αντίδιακινδυνεύω 
Σνομπάρω  αντίπεριφρονώ / υποτιμώ
         Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα σαν κι αυτά. Τόσες υπέροχες ελληνικές λέξεις, μένουν στα γλωσσικά ερμάρια (ντουλάπια), γιατί ξεχάσαμε (κάποιοι ίσως δεν έμαθαν ποτέ), πώς και πού να τις χρησιμοποιούμε για να αποδώσουν τα νοήματαόπως πρέπει . . .
         Δυστυχώς το αρμόδιο Ελληνικό Υπουργείο, μαζί με το "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο", όχι μόνο δεν ενδιαφέρονται για τη διατήρηση, με την κατάλληλη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, αλλά κάνουν τα πάντα για την διάβρωση της.
          Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.
ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ TΟΥΣ και τι κάνει η Ελλάδα...
1. Ρωσία.
Διάταγμα του Προέδρου Πούτιν, το 2003, προβλέπει επιβολή αυστηρότατων προστίμων, σε όποιον τυχόν επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει το Λατινικό αντί του Κυριλλικού αλφαβήτου.

2. Ιαπωνία και Κορέα.

Απαγορεύουν όχι μόνο την οποιαδήποτε αλλοίωση του αλφαβήτου τους, αλλά και την χρήση ξενόγλωσσων επιγραφών.

3. Κίνα.
Ίδρυσε ειδική Υπηρεσία των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού, που επιβάλλει στους διαφημιστές να μην χρησιμοποιούν λογοπαίγνια που διαφθείρουν την γλώσσα.

4. Ισπανία.
Απείλησε με αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αν η ΕΕ επέμενε στην υπόδειξη για την κατάργηση του 
"τήλδε",δηλαδή του τονικού τους σημείου, που μοιάζει με την δική μας (πρώην) περισπωμένη.

5. Γαλλία.
Ήδη προχωρά σε απο-αγγλισμό της γλώσσας της, διατηρεί μόνο της προερχόμενες από την Ελληνική γλώσσα και επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις κατά των τυχόν χρησιμοποιούντων αγγλικούς κυρίως τίτλους σε πινακίδες, διαφημίσεις κ.λ.π.

6. Ισραήλ.

- Ιδρυσε από το 1948, την Ακαδημία της Εβραϊκής γλώσσας.
- Κατάφερε το1948 μετά από ….4.000!!! χρόνια  να επαναφέρει και επιβάλει τη  χρήση της αρχαίας - μέχρι τότε νεκρής -  Εβραϊκής γλώσσας.
- Για να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με τις ονομασίες νέων φυτών, πραγμάτων, επιστημονικών όρων και δραστηριοτήτων, που δεν υπήρχαν στην αρχαία τους γλώσσα, δημιούργησαν νέες (εβραιογενείς) λέξεις.
- Κατέστησαν την ανανεωμένη, εμπλουτισμένη και ενισχυμένη αυτή γλώσσα τους, ενιαίο γλωσσικό όργανο εκπαιδεύσεως, διοικήσεως, αλλά και συγγραφής βιβλίων και δημοσιογραφίας, με αυστηρότατους ελέγχους και διαρκή εποπτεία, επιμελούμενοι την ορθή χρήση της.
 7. Ε Λ Λ Α Δ Α. Επεμβάσεις στην γλώσσα μας τα τελευταία 35 χρόνια.
α) Αν και δεν υλοποιήθηκε, αξίζει να καταγραφεί... Λέγεται ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ως Πρωθυπουργός το 1975, είχε καλέσει στο γραφείο του, τον Υπουργό Πολιτισμού Κ.Τσάτσο και τον επικεφαλής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ευάγγ. Παπανούτσο και,μεταξύ άλλων, τους είπε ότι έπρεπε κάποια στιγμή να σκεφθούν το ενδεχόμενο να συνδυαστεί το Ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό και να εξετασθεί και το θέμα της φωνητικής γραφής!!!! Τότε, όπως διέρρευσε αργότερα, σαν ελατήρια πετάχθηκαν επάνω οι δύο συνομιλητές του και του δήλωσαν, χωρίς περιστροφές,ότι παραιτούνται. Ο Καραμανλής απέσυρε το θέμα και ο Κ. Τσάτσοςαργότερα, αφηγήθηκε"Δεν πίστευα στα αυτιά μου"...
β) Το 1976 ο Υπουργός Παιδείας Γεώργιος Ράλλης, με εγκύκλιό του, αυθαίρετα και αντιδημοκρατικά, καταργεί την καθομιλουμένη απλή καθαρεύουσα και επιβάλλει την Δημοτική. Δεν αρκείται, όμως, σε αυτό και εισάγει την παράλληλη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας με μετάφραση των διδασκομένων κειμένων εις την Δημοτική. Αργότερα, δηλώνει ότι αυτό ήταν το μεγαλύτερο και σοβαρότερο λάθος της πολιτικής του καριέρας. 
γ) Το 1981 επιβάλλεται από την Κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου με Υπουργό Παιδείας τον Ελευθέριο Βερυβάκη, το μονοτονικό, με τροπολογία, που αιφνιδίως προτάθηκε κοντά στα μεσάνυχτα, όταν η Βουλή των Ελλήνων, κατά την συνεδρίαση της 11-1-82 είχε περατώσει την συζήτηση και είχε ψηφίσει το ένα και μοναδικό άρθρο του Νόμου 1228, που αποτελούσε κύρωση της από 11-11-1981 πράξεως του Προέδρου της Δημοκρατίας "Περί εγγραφής μαθητών στα Λύκεια της Γενικής και επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως" (με ακριβώς αυτόν τον τίτλο δημοσιεύτηκε στο Α τεύχος της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως). Από πόσους Βουλευτές ψηφίστηκε η τροπολογία αυτή; Κατά δήλωση του αείμνηστου Παν. Κανελλόπουλου, ο οποίος δεν ήταν παρών στην συνεδρίαση, αφού ουδείς γνώριζε πως η Κυβέρνηση θα εισήγαγε αιφνιδίως, προσκολλημένο σε άσχετο, επουσιώδη νόμο, τέτοιο μέγιστο εθνικό θέμα για συζήτηση, ψηφίστηκε από όχι από περισσότερους από τριάντα (30) βουλευτές... Αυτό επιβεβαιώνει και ο ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος (στο ΕΘΝΟΣ την 8-5-1990). Παρατίθενται και οι αιτιολογίες της τροπολογίας.
1- Οι αρχαίοι έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν στην γραφή τους τόνους και πνεύματα.
2- Οι μαθητές αφιερώνουν για την εκμάθηση τόνων και πνευμάτων περισσότερες από 6.000 διδακτικές ώρες.
3- Με την εφαρμογή του μονοτονικού θα προκύψει μείωση των δαπανών εκτυπώσεως και εκδόσεως των εφημερίδων και των βιβλίων, κατά 30%.
Όσον αφορά την πρώτη αιτιολογία είναι σωστή διότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την μεγαλογράμματη γραφή, τα κεφαλαία.
Όσον αφορά την δεύτερη αιτιολογία, στερείται σοβαρότητος, επειδή οι 6.000 ώρες διδασκαλίας (κατά τον εισηγητή), χρειάζονται 27,5 χρόνια διδασκαλίας!
Η τρίτη αιτιολογία είναι βάσιμη, όσο και ειδεχθής. Οι μεγαλοεκδότες και οι παντοδύναμοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί (τέταρτη εξουσία ή πρώτη;), αυξάνουν αισθητά τα κέρδη τους.

Monday, March 13, 2017

Ν. ΦΙΛΗΣ: Ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους έχει ωριμάσει.Το άρθρο του στην Εφ. Συν


Το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελευθερία της συνείδησης. Συνεπώς κατοχυρώνει το δικαίωμα κάθε πολίτη να πιστεύει σε όποιον Θεό θέλει ή και να μην πιστεύει. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με άλλες συνταγματικές διακηρύξεις, η πραγματικότητα συχνά είναι διαφορετική, σε συνθήκες μάλιστα καθεστώτος «θρησκευόμενου Κράτους και πολιτευόμενης Εκκλησίας».
Η επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση είναι αναγκαίο να προσδιορίσει τα βήματα μιας καθυστερούμενης εδώ και δεκαετίες αλλαγής στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας. Το άρθρο 3 του Συντάγματος παράγει συγχύσεις, παρότι η αναφορά στην «επικρατούσα θρησκεία» ερμηνεύεται ως διαπιστωτική και όχι κανονιστική διάταξη.
Χρειάζεται πολιτική βούληση για να ρυθμιστούν εκκρεμότητες που συνιστούν αναχρονισμούς και συντελούν στη γενικότερη κρίση αξιών. Από την κρίση στην οποία έχουμε πέσει δεν θα βγούμε μόνο με οικονομικά προτάγματα.
Αλλωστε θεσμοί όπως η Εκκλησία, με τον τρόπο τους, συνετέλεσαν στη σημερινή κρίση. Να θυμηθούμε το σκάνδαλο του Βατοπεδίου που αποκαλύφθηκε λίγο πριν και επισήμως ξεσπάσει η οικονομική κρίση.
Ουδείς αναμάρτητος! Οπως η πολιτική εξουσία επιβάλλεται να προχωρήσει σε αυτοκριτική και ανατροπές, με πρώτο βήμα την κατάρρευση του δικομματισμού, έτσι και οι άλλες εξουσίες πρέπει να αντιληφθούν την ανάγκη της αυτοκριτικής. Αλλωστε ο Χριστός δεν είναι που μίλησε για μετάνοια;
Στα επίκαιρα ζητήματα τώρα. Η διδασκαλία των Θρησκευτικών, η καύση των νεκρών, η κατάργηση της βλασφημίας ως ποινικού αδικήματος, ο θρησκευτικός όρκος του ανωτάτου άρχοντα είναι επιβιώσεις αναχρονιστικές.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών σημειώνω την απαίτηση της Ιεραρχίας για «συναπόφαση», κατά παράβαση μάλιστα ακόμη και του ισχύοντος Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος που προβλέπει συνεργασία (και όχι βέβαια συναπόφαση) με την Πολιτεία (άρθρο 2).
Ελπίζω ότι η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, με τους «φακέλους των μαθητών» που θα διανεμηθούν με τη νέα χρονιά, θα δώσουν τη δυνατότητα στα Θρησκευτικά από ομολογιακό να γίνει μάθημα γνώσης των θρησκειών.
Επίσης έχει καθυστερήσει η ίδρυση ιδιωτικών αποτεφρωτηρίων, ώστε να παρακαμφθούν οι αντιδράσεις και να υλοποιηθεί η νομοθεσία για την καύση των νεκρών.
Κομβικά και ευαίσθητα ζητήματα που αποτελούν τον πυρήνα των εκκλησιαστικών αντιδράσεων είναι η εκκλησιαστική περιουσία και η μισθοδοσία των κληρικών. Χρειάζεται σχέδιο άμεσων μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων λύσεων.
Είναι περίεργο στη χώρα μας να μισθοδοτούνται 10.000 ιερείς έναντι 8.000 ιατρών του ΕΣΥ. Και κάθε χρόνο να ασκείται πίεση για νέους διορισμούς κληρικών που ικανοποιείται από την Πολιτεία παρά τη γενικότερη κατάσταση ουσιαστικού παγώματος διορισμών στο Δημόσιο και ειδικότερα στην εκπαίδευση.
Αν για την οικονομία υπάρχει το πραγματικό άλλοθι της τρόικας, για την εκκρεμότητα στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας ποιο άλλοθι υπάρχει;
Τουλάχιστον η κυβέρνηση της Αριστεράς δεν πρέπει να υποκύψει σε ψηφοθηρικές λογικές. Πολύ περισσότερο που στην κοινωνία έχει ωριμάσει το αίτημα για τον σταδιακό χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους, όπως έχει καταγραφεί στις δημοσκοπήσεις με ποσοστό άνω του 60%.
*Βουλευτής Α’ Αθηνών, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ και τ. υπουργός Παιδείας.

Συμφωνία Ελλάδας - Ισραήλ για ναυτιλιακή συνεργασία.Άριστεςοι σχέσεις των 2 χωρών λέει ο Κουρουμπλής


Συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας - Ισραήλ για τις θαλάσσιες μεταφορές υπεγράφη το μεσημέρι της Δευτέρας (13.3.17) από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και την πρέσβη του Ισραήλ στην Αθήνα, κυρία Ιrit Ben-Abba.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «οι διατάξεις της Συμφωνίας για τις Θαλάσσιες Μεταφορές αντανακλούν τις κύριες ελληνικές προτεραιότητες στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών που, μεταξύ άλλων, θέτουν στο επίκεντρο την προστασία του ελληνικού πλοίου και του Έλληνα ναυτικού. Ειδικότερα, τα κύρια σημεία της υπογραφείσας Συμφωνίας εστιάζουν: α) στην ανεμπόδιστη πρόσβαση των πλοίων των δυο χωρών στα διεθνώς διακινούμενα φορτία, υπό καθεστώς ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού, (β) στην παροχή αμοιβαίων διευκολύνσεων σε πλοία και ναυτικούς και την υποστήριξη σε όλους τους τομείς των ναυτικών που επιβαίνουν σε πλοία των δύο χωρών, (γ) στη διευκόλυνση εγκατάστασης ναυτιλιακών εταιριών των δυο χωρών στο έδαφος του άλλου κράτους, (δ) στην προώθηση της συνεργασίας των χωρών για την εξάλειψη των εμποδίων στον τομέα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και (ε) στην διμερή τεχνική συνεργασία επί ναυτιλιακών θεμάτων, μέσω της σύστασης Κοινής Επιτροπής στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των ναυτιλιακών διοικήσεων των δυο χωρών.»

Στον χαιρετισμό του ο κ. Κουρουμπλής «αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία της υπογραφείσας Συμφωνίας, η οποία επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο τις άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, ενισχύει περαιτέρω το σταθερό και αξιόπιστο νομικό πλαίσιο για τις μεταξύ τους θαλάσσιες μεταφορές, και αποτελεί ορόσημο για την περαιτέρω ανάπτυξη και εμβάθυνση των διμερών ναυτιλιακών σχέσεων, λαμβάνοντας υπόψη το σημαντικό οικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο των δύο χωρών στην Ανατολική Μεσόγειο».

Από την πλευρά της η πρέσβης του Ισράηλ δήλωσε ότι η συμφωνία αντικατοπτρίζει την κοινή βούληση των δύο χωρών για την ενίσχυση των διμερών ανταλλαγών σε πολλαπλούς τομείς και πρόσθεσε «το Ισραήλ και η Ελλάδα έχουν εδώ και χρόνια σχέσεις στη ναυτιλία, ενώ οι λιμένες του Πειραιά, της Χάιφα και του Αστόντ πάντοτε ήταν σημαντικοί προορισμοί για τα εμπορεύματα». Υπογράμμισε ακόμα ότι «η συμφωνία θα εδραιώσει την ναυτιλιακή συνεργασία μας, ενώ η δημιουργία διμερούς ομάδας εργασίας θα προωθήσει την περαιτέρω ενίσχυση της».

Το ΒΗΜΑ. gr

Φίλης: Πήρα πολλούς σταυρούς στο Συνέδριο γιατί η Αριστερά θέλει διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους 17/10/2016


«Αποφασίζει η Πολιτεία, δεν συναποφασίζουμε με κανέναν», είπε ο υπουργός για τα Θρησκευτικά 

Στην πεποίθηση του κόσμου της Αριστεράς πως πρέπει να γίνουν βήματα στην κατεύθυνση του διαχωρισμού κράτους –εκκλησίας, απέδωσε τα υψηλά ποσοστά με τα οποία εξελέγη στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

«Πρώτα-πρώτα δεν θέλουμε κόντρα και δεν είναι κόντρα με την εκκλησία. Είναι διατύπωση διαφορετικών απόψεων στη βάση γνωστών, προγραμματικών, θέσεων δικών μας και στη βάση γνωστών θέσεων της εκκλησίας. Δεν έγινε γι’ αυτό τον λόγο κάποια αντιπαράθεση και πιστεύω ούτε από τη μεριά της εκκλησίας έχει κάποιο τέτοιο χαρακτήρα η διατύπωση», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στον realfm 97,8 ο κ. Φίλης.

Στο ερώτημα αν σε αυτό το πεδίο έχει εκτονωθεί η κατάσταση ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Είναι σίγουρο ότι ο κόσμος της Αριστεράς έχει επί χρόνια γαλουχηθεί και πολιτικά πειστεί ότι πρέπει να γίνουν βήματα σε αυτό που ονομάζεται διαχωρισμός της εκκλησίας από το κράτος. Αυτό είναι γνωστό, είναι προγραμματική θέση της Αριστεράς κι εδώ και στην Ευρώπη και παντού, όπου έχει ανέβει αριστερό κόμμα, έχει προωθήσει βήματα. Πρέπει να διευκρινίσουμε τι εννοούμε, ποιοι είναι οι ρόλοι εκατέρωθεν, καμία αντίρρηση. Αυτό το στοιχείο πιστεύω ναι ήταν «παρών» στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και καθόρισε σε μεγάλο βαθμό και την υποστήριξη που υπήρξε και προς το πρόσωπό μου, αλλά συνολικότερα στην πορεία ενός αριστερού κόμματος σε συνθήκες διακυβέρνησης. Διότι αυτό είναι το μείζον που συζητήσαμε στο συνέδριο».

Στο ερώτημα αν η κυβέρνηση έχει υποχωρήσει στο θέμα των θρησκευτικών ο κ. Φίλης απάντησε: «Οχι. Δεν έχει υποχωρήσει. Προφανώς, όπως είπε και ο πρωθυπουργός στη Βουλή, η εφαρμογή των νέων προγραμμάτων θα γίνει εφέτος και θα αξιολογηθούν στο τέλος του χρόνου που θα δοθούν τα νέα βιβλία. Τη χρονιά αυτή το υλικό που συνοδεύει τη διδασκαλία των νέων προγραμμάτων των θρησκευτικών είναι πλούσιο και περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα τα βιβλία τα οποία εμείς, ως κυβέρνηση, διανείμαμε το καλοκαίρι. Αυτό είναι σαφές. Θέλουμε να υπάρξει μία συνεννόηση στο ζήτημα αυτό; Βεβαίως, αλλά η συνεννόηση προϋποθέτει διάλογο και διάλογος έγινε και μπορεί να γίνει και ξανά διάλογος. Δεν σημαίνει αμφισβήτηση του κριτηρίου “ποιος αποφασίζει”. Κι αποφασίζει η Πολιτεία δεν συναποφασίζουμε με κανέναν».

Και τόνισε: «Είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα πλαίσιο σχέσεων που δεν βοηθά ούτε την εκκλησία, ούτε την Πολιτεία. Αν βγούμε από την κρίση και μπορούμε να βγούμε με σταθερά βήματα που αφορούν την οικονομία, δεν μπορούμε να επιστρέψουμε σε νοοτροπίες, ιδεολογίες, σχέσεις εξουσίας που προϋπήρχαν της κρίσης και οδήγησαν τη χώρα σε αυτή την κρίση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό».

Πασχαλίδου: Με απειλούν με ομαδικό βιασμό. VIDEO σοκάρει

Η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου περιγράφει το ρατσισμό 
που βιώνει ο μετανάστης σε μόλις 3' λεπτά (Vid)

Η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου είναι Ελληνίδα δημοσιογράφος που μεγάλωσε και μένει μόνιμα στη Σουηδία. Σε ένα βίντεο που ανήρτησε η Ελληνίδα ομογενής στο facebook, περιγράφει την ψυχολογική βία και τις απειλές που έχει βιώσει, εκείνη και η οικογένειά της ως μετανάστης στη Σουηδία. Από το απειλητικό γράμμα στο σπίτι της, όταν ακόμη ήταν μόλις 9 ετών, ως τις συνεχείς απειλές κατά τη διάρκεια της 20ετους καριέρας της ως δημοσιογράφος.
"Γουρούνι με μαύρα μαλλιά. Αν δεν φύγεις από τη χώρα σε 24 ώρες θα σκοτώσουμε και εσένα και την οικογένειά σου. Όταν αυτό το ανώνυμο γράμμα έφτασε στο γραμματοκιβώτιό μου ήμουν ένα ενιάχρονο τίποτα. Ήρθα στην Σουηδία σε ηλικία 6 ετών. Ο πατέρας μου ήταν καθιριστής, Έλληνας μετανάστης. Ζούσαμε σε μια περιοχή που κατοικούνταν κυρίως από μετανάστες, σε μια οικογένεια χωρίς βιβλία και εφημερίδες. Η μητέρα μου πήρε το γράμμα και πήγε στην αστυνομία. Όταν επέστρεψε, είπε: "Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί η απειλή είναι ανώνυμη".

 Από την πρώτη μέρα στη δουλειά με έχουν αποκαλέσει "πόρνη", "τσούλα", "παλιοξένη", "σιχαμένη μετανάστης", "εβραία, γύφτισσα, μουσουλμάνα πόρνη"

Είμαι ευγνώμων που δουλεύω ως δημοσιογράφος στη Σουηδία εδώ και 20 χρόνια. Από την πρώτη μέρα στη δουλειά με έχουν αποκαλέσει "πόρνη", "τσούλα", "παλιοξένη", "σιχαμένη μετανάστης", "εβραία, γύφτισσα, μουσουλμάνα πόρνη". Μου λένε πως θα μου κόψουν τη γλώσσα, τα δάχτυλα, θα μου σπάσουν τα γόνατα. Πως πρέπει να αυτοκτονήσω ή θα με σκοτώσουν εκείνοι. Μου λένε να πάω σπίτι ή θα με στείλουν εκείνοι. Με απειλούν με ομαδικούς βιασμούς και σεξουαλική κακοποίηση. Υπήρξαν στιγμές που ξυπνούσα με λεκτική βία και έπεφτα για ύπνο με σεξιστικές, ρατσιστικές, εξοργισμένες φωνές στο κεφάλι μου. Όταν πήγα στην αστυνομία είπαν, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Η απειλή είναι ανώνυμη.

Είμαι μία από τα εκατομμύρια ανθρώπων που φοβούνται για τον εαυτό τους και έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη δικαιοσύνη

Δυστυχώς δεν είμαι η μόνη. Είμαι μία από τα εκατομμύρια ανθρώπων που φοβούνται για τον εαυτό τους και έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη δικαιοσύνη. Και τώρα δεν είναι απλά ανώνυμοι "πολεμιστές του πληκτρολογίου" αλλά επίσης φτασμένοι πολιτικοί και ΜΜΕ που φυσικοποιούν και κάνουν δημοφιλή το ρατσισμό και το σεξισμό.

Αν συνεχίσετε να βομβαρδίζετε τον κόσμο με απειλητικές λέξεις, παράνομων, ποταμιών, εισβολέων στη χώρα σας, στον πολιτισμό σας

Τα λόγια είναι όπλα. Αν συνεχίσετε να βομβαρδίζετε τον κόσμο με απειλητικές λέξεις, παράνομων, ποταμιών, εισβολέων στη χώρα σας, στον πολιτισμό σας. Αν συνεχίσετε να διαρρηγνύετε την ανθρωπιά από τους ανθρώπους, αν συνεχίσετε να δαιμονοποιείτε, να πολώνετε, να αναζητάτε αποδιοπομπαίους τράγους ανθρώπους για καιρό τότε σε κάποιο σημείο κάποιος λυγίσει. Τα λόγια γίνονται πράξεις.

Το μίσος δεν αποτελεί "ελευθερία του λόγου", είναι έγκλημα. Αν η ελευθερία του λόγου είναι το οξυγόνο της δημοκρατίας πρέπει να εξασφαλίσουμε πως κάθε πολίτης αναπνέει

Η δημοκρατία είναι ένα "ρήμα", απαιτεί καθημερινή δράση από όλους μας. Το μίσος δεν αποτελεί "ελευθερία του λόγου", είναι έγκλημα. Αν η ελευθερία του λόγου είναι το οξυγόνο της δημοκρατίας πρέπει να εξασφαλίσουμε πως κάθε πολίτης αναπνέει. Οπότε ας πολεμήσουμε: για πλουραρισμό, για ενότητα στη διαφορετικότητα, ας πολεμήσουμε για τη δημοκρατία".

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: eurovision

Μάθημα Λιαντίνη - Γκέμμα (13/5/1998) Kαι περί..Χριστόδουλου

Ηχογραφημένο μάθημα του Λιαντίνη προς τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του Μαράσλειου Διδασκαλείου, με κεντρικό άξονα το τελευταίο του βιβλίο "Γκέμμα". 
Το μάθημα αυτό εντάσσεται στον τελευταίο κύκλο μαθημάτων του έλληνα στοχαστή. http://www.liantinis.org




Λιαντίνης - Γκέμμα (13/5/1998)

Μάθημα πρός Έλληνες καθηγητή Λιαντίνη για το Διονύσιο Σολωμό

Σαν  Έλληνες έχουμε  υποχρέωση να μάθουμε την αληθινή ιστορία μας  



Ο Λιαντίνης για το Διονύσιο Σολωμό

Sunday, March 12, 2017

Από 77 χώρες έρχονται οι λαθρομεταναστες που δεν έχουν σχέση με τον πόλεμο της Συρίας


Πολλοί μετανάστες πιστεύουν ότι χρησιμοποιώντας ένα πλαστό έγγραφο, ή εάν δεν έχουν καθόλου χαρτιά, θα τους δοθεί η δυνατότητα να λάβουν άσυλο από κάποια χώρα στη δυτική Ευρώπη.
Σύμφωνα με ανώτερα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, αυτό συμβαίνει καθώς είναι πιο εύκολο να ζητήσει κάποιος άσυλο όταν είναι πρόσφυγας από τον πόλεμο και όχι οικονομικός μετανάστης.
Μέσα στο 2015 μπήκαν στην Ελλάδα 804.465 μετανάστης Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού Σώματος που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι μετανάστες που έχουν περάσει στην Ελλάδα ή έχουν μετακινηθεί κάποιοι από αυτούς σε χώρες της Ευρώπης από τις αρχές του 2015 έως τις 21 Δεκεμβρίου, ανέρχονταν σε 804.465, εκ των οποίων οι μισοί, 457.149, ήταν πρόσφυγες από τη Συρία. Συνολικά, 77 εθνικότητες απαρτίζουν το σύνολο των υπόλοιπων οικονομικών μεταναστών.
Πάνω από 340.000 αυτοί που δεν είναι πρόσφυγες
Από τις αρχές του έτους έως τις 21 Δεκεμβρίου έχουν καταγραφεί από τα διάφορα κέντρα των τοπικών λιμενικών Αρχών στα νησιά 347.316 άτομα που δεν αποτελούν πρόσφυγες από τη Συρία, αλλά είναι οικονομικοί μετανάστες από αραβικές και αφρικανικές χώρες. Για τους οικονομικούς μετανάστες, ορισμένες από τις περιπτώσεις κρίνονται απελάσιμες και ορισμένες μη απελάσιμες. Ο χάρτης του μεταναστευτικόυ -Από ποιες χώρες έρχονται στην Ελλάδα Συγκεκριμένα, σε 48 τοπικές λιμενικές Αρχές έχουν καταγραφεί από τις αρχές του έτους έως τις 21 Δεκεμβρίου:
Οι πιο πολλοί ειναι απο:
194.827 άτομα από το Αφγανιστάν,4.332 από τη Σομαλία,277 από τη Γκάνα,
7.229 από το Μαρόκο,184 από τη Γκάμπια,371 από το Σουδάν,
676 από τη Νιγηρία,351 από τη Δημ/ του Αγίου Δομίνικου,817 από το Καμερούν,
2 από την Κούβα,47 από τις Κομόρες,848 από την Ερυθραία,
208 από την Ακτή Ελεφαντοστού,5 από τη Μπενίν,1.306 από την Αλγερία,
21.780 από το Πακιστάν,350 από το Μαλί,69 από την Αιθιοπία,
331 από την Υεμένη,36 από τη Γουινέα,53 από τη Σιέρα Λεόνε,
179 από την Ουγκάντα,1.177 από το Κονγκό,5.495 από την Παλαιστίνη,
77.475 από το Ιράκ,27 από τη Δημ Κεντρικής Αφρικής,2 από την Ονδούρα,
1 από το Νταρφούρ,49 από το Τόγκο,16 από τη Ρουάντα,
21.133 από το Ιράν,108 από τη Μπουργκίνα Φάσο,5 από τη Γκαμπόν,
454 από τη Σενεγάλη,144 από την Ινδία,173 από τη Μιανμάρ,
228 από το Νεπάλ,3.375 από το Μπαγκλαντές,1.829 από τον Λίβανο,
Αναφορικά με τους διακινητές των μεταναστών, η πλειοψηφία είναι υπήκοοι Τουρκίας, ενώ 12 άτομα από αυτά που συνελήφθησαν μέσα στο 2015 ήταν και από την Ελλάδα.
Από ποιες χώρες είναι οι διακινητές Από τις αρχές του 2015 έως τις 21 Δεκεμβρίου, από τους διακινητές που είχαν συλληφθεί από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, 157 ήταν υπήκοοι Τουρκίας, 140 από τη Συρία, 17 από το Ιράκ, 24 από το Αφγανιστάν, 64 από την Ουκρανία, ένας από τη Σομαλία, δύο από το Μαρόκο, εννέα από το Πακιστάν, οκτώ από την Αίγυπτο, ένας από την Αλγερία, 11 από τη Γεωργία, δύο από τη Ρωσία, τέσσερις από τη Δημοκρατία του Αγίου Δομίνικου, δώδεκα από την Ελλάδα, τρεις από το Αζερμπαϊτζάν, δύο από το Τουρκμενιστάν, έξι από το Ιράν, έναςε από τον Λίβανο, τρεις από την Παλαιστίνη και ένας από τη Δανία. Συνολικά συνελήφθησαν 468 άτομα.

wibiya widget