Tuesday, September 12, 2017

ΒΟΛΟΣ.Σε μπίζνες πολλών εκατομμυρίων ευρώ ενεπλέκονται ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος και ο πρωτοσύγκελος κ. Δαμασκηνός Κιαμέτης


Την παγκόσμια πρωτοτυπία να βρεθεί αντιμέτωπη με ένα οικονομικό κραχ, κάτι σαν «κανόνι» όπως αυτά που σκάνε σε επιχειρήσεις την περίοδο της κρίσης, διεκδικεί η Μητρόπολη Δημητριάδος, εξαιτίας λανθασμένων κινήσεων υψηλού ρίσκου της ηγεσίας της που φαίνεται πως τη μετέτρεψαν από οργανισμό της Εκκλησίας περισσότερο σε εταιρεία!

Οι μπίζνες πολλών εκατομμυρίων ευρώ στις οποίες ενεπλάκησαν ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος και ο πρωτοσύγκελος κ. Δαμασκηνός Κιαμέτης υπό την ιδιότητά τους ως εχόντων το δικαίωμα υπογραφής για τη μητρόπολη και οι οποίες στο μεταξύ ναυάγησαν ή… χάθηκαν στον δρόμο, φέρνουν τη μητρόπολη μπροστά σε δραματικά αδιέξοδα και οπωσδήποτε δημιουργούν σοβαρούς προβληματισμούς.
Η εικόνα είναι αποθαρρυντική: Πρώτον, δύο κληρικοί εις… επιχειρηματική σάρκα μίαν ως εκπρόσωποι της μητρόπολης, εκτός από το να βλέπουν τους εαυτούς τους ως ταπεινούς διακόνους του Θεού και της Εκκλησίας λειτουργούν ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εταιρικού σχήματος. Δεύτερον, η αγορά πολυτελούς βίλας που τη χτυπάει ο δροσερός αέρας του Παγασητικού και οι μυρωδιές του Πηλίου, την ώρα που οι φιλανθρωπικές παροχές-ψίχουλα προς αυτούς που δοκιμάζονται ολοένα μειώνονται, και τρίτον δωρεές χρημάτων από επιχειρηματίες ευγενών προθέσεων στη μνήμη εκλιπόντων προσώπων της οικογένειάς τους που χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς από αυτούς που έθεσαν οι δωρητές.
H επένδυση στις Νηές
Θρυαλλίδα των εξελίξεων που τοποθετούν τη Μητρόπολη Δημητριάδος στη δίνη του κυκλώνα είναι η ανακοίνωση για το κλείσιμο προ λίγων μηνών της εταιρείας Dolphin Capital Investors, με την οποία η μητρόπολη έχει ανοιχτά θέματα και σύντομα οι δύο εκπρόσωποί της αναμένεται να κληθούν να διευθετήσουν οικονομικές εκκρεμότητες επιστρέφοντας εκατομμύρια ευρώ!
Πρόκειται για την εταιρεία που σχεδίαζε την ανάπτυξη μιας τεράστιας επένδυσης, κυρίως πολυτελούς ξενοδοχείου («Lavender Bay Golf Resort») και γηπέδου γκολφ («Holy Trinity») στην περιοχή Νηές της Μαγνησίας. Για διάφορους λόγους, η φιλόδοξη επένδυση δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα να πρέπει τώρα να γίνει ξεκαθάρισμα της κατάστασης – εν ολίγοις των οικονομικών θεμάτων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα προκύπτει για τη Μητρόπολη Δημητριάδος, η οποία με μία συμφωνία είχε παραχωρήσει στην Golfing Developments Μελετητική Κατασκευαστική A.E. (εξαγοράστηκε αργότερα από την Dolphin Capital Investors) μία έκταση απίστευτου φυσικού κάλλους. Καθαρή εικόνα για τη συμφωνία δεν υπάρχει: σύμφωνα με το πόρισμα που εξέδωσε το 2010 ο προϊστάμενος της Κτηματικής Υπηρεσίας Νομού Μαγνησίας Δημήτρης Ευθυμίου, «ενώ το σχετικό συμβόλαιο στο οποίο παραπέμπουν τα συμβόλαια που υπέγραψε θυγατρική εταιρεία της Golfing Capital Investors με τη Μητρόπολη Δημητριάδος περιγράφει και αναφέρεται σε έκταση εμβαδού 1.358 στρεμμάτων, στα ως άνω συμβόλαια η έκταση ανέρχεται σε 2.903 στρέμματα», δηλαδή 1.545 στρέμματα παραπάνω! Οι εκτάσεις δηλαδή διευρύνθηκαν ως διά μαγείας (σαν το θαύμα του Χριστού με τα ψωμιά και τα ψάρια) και προσφέρθηκαν στην εταιρεία από τους εκπροσώπους της μητρόπολης.
Αλλο πόρισμα της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης Θεσσαλίας, σε συνέχεια ανάλογου της Κτηματικής Υπηρεσίας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εκτάσεις που δόθηκαν στην εταιρεία Golfing Developments Α.Ε. ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και άρα κακώς η Μητρόπολη Δημητριάδος τις παραχώρησε!

Το πωλητήριο ακινήτου αξίας, το 2007, 1 εκατ. ευρώ
Τον όλο χειρισμό έκαναν εκ μέρους της οι δύο κορυφαίοι παράγοντές της που έχουν και το δικαίωμα υπογραφής: ο κ. Ιγνάτιος ως πρόεδρος και ο κ. Κιαμέτης ως διευθύνων σύμβουλος! Το αντίτιμο γι’ αυτή την αμφισβητούμενων εκτάσεων συμφωνία πώληση (αλλά και μίσθωση) συμφωνήθηκε στα 33 εκατ. ευρώ, με προκαταβολή ιδιαιτέρως μεγάλη, όπως λένε παράγοντες που έχουν κάποια εικόνα, χωρίς όμως ποτέ να γίνει γνωστό το ακριβές ποσό ή να ενημερωθεί το Μητροπολιτικό Συμβούλιο, όπως διαβεβαιώνουν μέλη του.
Με την προκαταβολή αυτή ή έστω ένα μέρος της, η ηγεσία της μητρόπολης προχώρησε στην αγορά μιας χλιδάτης έπαυλης στην Κάτω Γατζέα του Πηλίου, η οποία χρησιμεύει -λέει- ως… ησυχαστήριο για τον κ. Ιγνάτιο και τον κύκλο του. Δηλωμένη τιμή αγοράς εκείνη την εποχή (2007) 1 εκατ. ευρώ σύμφωνα με το σχετικό συμβόλαιο. Πρόκειται για ένα παλάτι 345 τ.μ. (πέντε υπνοδωμάτια, δύο σαλόνια, τέσσερα λουτρά, δύο χολ, κουζίνα, τεράστια αποθήκη) σε έκταση 7,5 στρεμμάτων! Η αξία της υπερπολυτελούς βίλας εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με παράγοντες του real estate στην περιοχή. Ουσιαστικά η Dolphin Capital, με την πρώτη συμφωνία με τη μητρόπολη λέει στο «ΘΕΜΑ» άνθρωπος που συμμετείχε στο κλείσιμο της συμφωνίας, χρηματοδότησε με τα λεφτά αυτά ολοσχερώς την αγορά της προκλητικής αυτής έπαυλης, που έχει σκανδαλίσει τους πιστούς, οι οποίοι βλέπουν σε εποχή κρίσης τους ανθρώπους της Εκκλησίας να διαβιούν πολυτελώς.
Το μείζον ερώτημα είναι τώρα πώς και ποιος θα καλύψει την επιστροφή της προκαταβολής στην Dolphin Capital, η οποία πρέπει σε περιορισμένο και προσδιορισμένο από τη σχετική νομοθεσία χρονικό διάστημα να διευθετήσει τις υποθέσεις της. Εφόσον αποφασίστηκε να διαλυθεί η εταιρεία, η μητρόπολη θα κληθεί να καλύψει τον ανοιχτό αυτό λογαριασμό. Από τη στιγμή μάλιστα που δεν μπορεί να… παραχωρήσει την πολυτελή βίλα που αγοράστηκε με την προκαταβολή από την Dolphin Capital, ή θα πρέπει να την πουλήσει, πιθανόν σε χαμηλότερη τιμή και μετά να συμπληρώσει από το ταμείο της για να επιστρέψει το ποσό που είχε λάβει έναντι της συμφωνίας, είτε να βγάλει όλο το ποσό από τον ιερό κορβανά. Και στις δύο περιπτώσεις, ειδικά στη δεύτερη, θα υπάρξει δραματική επίπτωση και μεγάλος περιορισμός στο φιλανθρωπικό έργο της τοπικής εκκλησίας, ενώ θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα και το κύρος της, εξαιτίας αυτών των επιχειρηματικών deals, που είναι έξω από τη φιλοσοφία και τον πνευματικό ρόλο της Εκκλησίας. Επιπλέον εκκλησιαστικές πηγές που παρακολουθούν το θέμα, επισημαίνουν ότι είναι και υπόθεση της Δικαιοσύνης, αλλά και έρευνας από τις φορολογικές Αρχές.
Τεχνοκράτης που παρακολούθησε από πολύ κοντά το deal της Μητρόπολης Δημητριάδος κάνει λόγο για μεγάλα ανοίγματα που η τοπική Εκκλησία θα ματώσει οικονομικά για να καλύψει. Μία συναλλαγή που τελικά δεν έγινε, με ακίνητα που τα πιο πολλά τελικά αμφισβητείται ότι ανήκουν στη Μητρόπολη Δημητριάδος και πιθανόν να ωφέλησαν τους μετόχους μιας εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο. Επιπλέον, η Εκκλησία της Ελλάδος που φέρεται να έχει μερίδιο στο ακίνητο που πουλήθηκε στις Νηές Μαγνησίας, λέγεται ότι δεν εισέπραξε ποτέ ούτε ένα ευρώ από τις προκαταβολές και τα ποσά που δόθηκαν έναντι.

Μετά τις Νηές, η Θάσος;

Ο κ. Ιγνάτιος φιλοδοξεί, αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, να δει τον στενό του συνεργάτη που μαζί του εκπροσώπησε τη Μητρόπολη Δημιτριάδος στην υπόθεση στις Νηές κ. Δαμασκηνό Κιαμέτη μητροπολίτη Καβάλας! Προς τούτο λένε πως έχει επιδοθεί σε παρασκηνιακές διεργασίες, ήτοι σε έναν ιδιότυπο «προεκλογικό αγώνα», προσπαθώντας να πείσει μέλη της Ιεράς Συνόδου να δώσουν το χρίσμα στον εκλεκτό του. Πίσω από την κινητικότητα αυτή, εκτιμούν όσοι έχουν εικόνα της πολιτικής που εφαρμόζει στη Μαγνησία, είναι το ενδιαφέρον κυρίως για την ίδια την Καβάλα, αλλά και για τη… Θάσο. Το καταπράσινο και πανέμορφο νησί του Βορείου Αιγαίου ανήκει στη μητρόπολη και θεωρείται «παρθένο» για επενδύσεις, άρα προσφέρεται για επενδύσεις, που τόσο πολύ γοητεύουν τον κ. Ιγάντιο, αλλά και τον κ. Κιαμέτη.
Ωστόσο, η επιχείρηση αυτή που σχεδιάζει η Μητρόπολη Δημητριάδος δεν είναι καθόλου εύκολη. Στο άκουσμα της υποψηφιότητας Κιαμέτη τοπικοί παράγοντες στην Καβάλα που έχουν λίγες παραπάνω οικολογικές ευαισθησίες από τους πολιτικούς και τους επιχειρηματίες αισθάνθηκαν ανατριχίλα.  Και αυτό διότι, λόγω της υπόθεσης στης Νηές, υπάρχει μεγάλη αγωνία μήπως εκποιηθεί και οικοδομηθεί, χάριν του επιχειρηματικού κέρδους, ένας από τους τελευταίους φυσικούς παραδείσους της Ελλάδας.
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος
Η δωρεά που έκανε φτερά

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θυμούνται την επίσης περίεργη υπόθεση της Μητρόπολης Δημητριάδος που συντάραξε τον Νομό Μαγνησίας πριν από μερικά χρόνια. Ο λόγος για τη δωρεά ύψους 100 εκατ. δραχμών προς τη μητρόπολη του μεγαλοβιομήχανου και εξέχοντος μέλους της εκκλησιαστικής κοινότητας της χώρας -ο οποίος έφτασε για την προσφορά του να τοποθετηθεί στην τιμητική θέση του διοικητή του Αγίου Ορους- Κωνσταντίνου Λούλη που χάθηκε στον δρόμο και ουδέποτε έφτασε στους πιστούς χριστιανούς της περιοχής.
Οπως λένε μάλιστα στο «ΘΕΜΑ» εξέχοντες παράγοντες της κοινωνίας του Βόλου, «η υπομονή του μεγαλοβιομηχάνου κ. Λούλη έχει πλέον εξαντληθεί και ο χρόνος κυλά αντίστροφα για τη διεκδίκηση των χρημάτων της δωρεάς για τη δημιουργία στον Αλμυρό Μαγνησίας του Κέντρου Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Κλειστής Νοσηλείας Εύης Λούλη “Η Αγία Υπομονή”».
Ο πρωτοσύγκελος Δαμασκηνός Κιαμέτης
Τα σχεδόν 350.000 ευρώ (σημερινά λεφτά) ο πρωτοσύγκελος Δαμασκηνός ισχυρίστηκε ότι δαπανήθηκαν όχι για το κέντρο αποθεραπείας που ποτέ δεν έγινε, αλλά για να γίνει βρεφονηπιακός σταθμός. Βρεφονηπιακός σταθμός που και εκείνος όμως τελικά ουδέποτε παραδόθηκε με… ιερές δικαιολογίες περί «αυξημένου λειτουργικού κόστους», που ξεπερνά, όπως ειπώθηκε, τις 700.000 ευρώ! Μέχρι και αγιορείτες έχουν μεσολαβήσει ώστε να ρίξουν στο φιλότιμο τον κ. Λούλη -επικαλούμενοι την ευαισθησία που τον διακρίνει έναντι της Εκκλησίας- για να μη συνεχίσει να διεκδικεί δικαστικά το ποσό της δωρεάς που ποτέ δεν έφτασε στον προορισμό της. Ο γνωστός βιομήχανος, δε, ακόμη αναζητά πού πήγαν τα δεκάδες χιλιάδες ευρώ που τράβαγε η μητρόπολη τακτικά από την κίνηση του αρχικού λογαριασμού του ιδρύματος. Αναλήψεις που έγιναν για την κάλυψη άλλων αναγκών κατά τον κ. Ιγνάτιο, άσχετων όμως με τον σκοπό της δωρεάς.
Πηγή Πρώτο Θέμα

ΈΡΕΥΝΑ -ΕΠΙΣΤΗΜΗ. Ο πιο αρχαίος οργασμός στον κόσμο!!!


Μια ερωτική πράξη ηλικίας 47.000.000 χρόνων ανακάλυψαν παλαιοντολόγοι. Πρόκειται για 9 ζευγάρια χελωνών που απολιθώθηκαν ακριβώς τη στιγμή που έκαναν σεξ. Οι επιστήμονες μιλούν για τον αρχαιότερο οργασμό στον κόσμο. Και τα απολιθώματα αυτά αποτελούν άμεσα δείγματα προϊστορικού ζευγαρώματος, ανάμεσα σε δυο σπονδυλωτά ζώα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Γουόλτερ Τζόις του πανεπιστημίου του Τίμπινγκεν στη Γερμανία, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό βιολογίας "Biology Letters" της Βασιλικής Εταιρίας Επιστημών της Βρετανίας, ανακάλυψαν το απολίθωμα στην περιοχή Μέσερ κοντά στο Ντάρμσταντ, όπου κάποτε υπήρχε μία λίμνη.
Οι αρχαίες χελώνες πέθαναν ξαφνικά στη διάρκεια του σεξ και απολιθώθηκαν επί τόπου στη θέση του ζευγαρώματος. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ίσως οι χελώνες ξεκίνησαν να κάνουν σεξ στα επιφανειακά ύδατα της προϊστορικής λίμνης, αλλά μετά αργά καταδύθηκαν σε βαθύτερα στρώματα, όπου τοξικά ηφαιστειακά αέρια που απελευθερώθηκαν στα νερά, όπως διοξείδιο του άνθρακα, τις σκότωσαν. Τα ζώα, χωρίς να ξεκολλήσουν από τη στάση του ζευγαρώματος, θάφτηκαν στα ιζήματα της λίμνης και έμειναν έτσι στο πέρασμα του χρόνου, μέχρι να ανακαλυφθούν 47.000.000 χρόνια μετά.
Όπως είπε ο Τζόις, ένα ανάλογο φαινόμενο παρατηρείται και σήμερα σε ορισμένες ανατολικοαφρικανικές λίμνες, όπου κάθε μερικές εκατοντάδες χρόνια απελευθερώνονται ξαφνικά μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, όπως συμβαίνει με το άνοιγμα μιας σαμπάνιας, με συνέπεια να δηλητηριάζεται αυτομάτως ό,τι βρίσκεται τριγύρω στα νερά. Μία άλλη, λιγότερο πιθανή, θεωρία είναι ότι τοξικά κυανοβακτήρια του νερού ευθύνονταν για τον θάνατο των χελωνών.
Οι αρχαίες χελώνες (του εξαφανισμένου πια είδους Allaeochelys crassesculpta) είχαν μήκος περίπου 20 εκατοστών και οι θηλυκές ήταν λίγο μεγαλύτερες από τις αρσενικές. Τα τελευταία 30 χρόνια, στην ίδια τοποθεσία Μέσελ, που έχει ανακηρυχθεί τοποθεσία παγκόσμιας κληρονομιάς από την Unesco, λόγω των πολλών και σημαντικών παλαιοντολογικών ευρημάτων που βρέθηκαν εκεί, έχουν ανακαλυφθεί περίπου 30 τέτοιες χελώνες σε μικρή απόσταση -έως 30 εκατοστών- η μία από την άλλη. Οι επιστήμονες είχαν υποθέσει ότι είχαν πεθάνει κατά το ζευγάρωμα, αλλά μόλις τώρα έχουν την απολιθωμένη απόδειξη.
Πιστεύεται ότι είναι το μόνο δείγμα στο παγκόσμιο αρχείο των απολιθωμάτων που έχει διασωθεί το ζευγάρωμα τη στιγμή της πράξης. Στην περίπτωση των ασπόνδυλων, υπάρχουν πολλά δείγματα συνουσιαζόμενων εντόμων, που έχουν διασωθεί μέσα σε κεχριμπάρι ή σε ρετσίνι δέντρου.

Iatropaidia.

ΓΝΩΣΗ. Αρχοντία Λιοντάκη - Η ελευθερία στην επιδημία σκέψη και πράξη με στόχο την ευδομεία

"Η ελευθερία στην επιδημική σκέψη και πράξη με στόχο την ευδομεία", ομιλία της Αρχοντίας Λιοντάκη του Κήπου Αθηνών, στο έκτο Πανελλήνιο Συνέδριο Εθελοντικής Φιλοσοφίας που πραγματοποιήθηκε στις 6 & 7 Φεβρουαρίου 2016 στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα Δήμου Παλλήνης στο Γαργηττό.


Αρχοντία Λιοντάκη - Η ελευθερία στην επιδημία σκέψη και πράξη

Δημοσιεύθηκε στις 15 Απριλίου 2016
Διοργάνωση: Φίλοι Εμπειρίας Φιλοσοφίας Κήπος Αθηνών - Κήπος Θεσσαλονίκης και Δήμος Παλλήνης. Περισσότερες πληροφορίες www.epicuros.gr.

DEITE AKOMA



Δημοσιεύθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2016

Η ομιλία της Θεοδόσης Τάσιου για την ευεργετικότητα και την ευδομεία σύμφωνα με τον Επικουρό, στο έκτο Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνοτουρκικής Φιλοσοφίας, που πραγματοποιήθηκε στις 6 & 7 Φεβρουαρίου 2016 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Γέρακα Δήμου Παλλήνης στο Γαργηττό. 
Διοργάνωση: Φίλοι Εμπειρίας Φιλοσοφίας Κήπος Αθηνών - Κήπος Θεσσαλονίκης και Δήμος Παλλήνης. Περισσότερες πληροφορίες www.epicuros.gr.


Monday, September 11, 2017

Το σπίτι του Χέμινγουεϊ γλίτωσε από την Ιρμα -Σώες και οι 54 γάτες! [εικόνες&βίντεο]


Μπορεί ο τυφώνας Ίρμα να έπληξε την Φλόριντα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ωστόσο το σπίτι-μουσείο του σπουδαίου συγγραφέα Έρνεστ Χέμινγουεϊ γλίτωσε.
Μαζί με το σπίτι, σώθηκαν από τη μανία του τυφώνα όσοι διαμένουν σε αυτό: Ανθρωποι και... 54 γάτες!
Ο γενικός διευθυντής του οικήματος Jacques Sands μιλώντας στα ΜΜΕ επεσήμανε ότι το σπίτι δεν υπέστη σοβαρές ζημιές και όλοι όσοι διαμένουν σε αυτό είναι ασφαλείς.
O Sands προέβη στην παραπάνω δήλωση, αφού τις προηγούμενες ημέρες είχε αρνηθεί να εγκαταλείψει το σπίτι στο Κη Γουέστ, παρά τις οδηγίες των Αρχών και τις προτροπές της Μάριελ Χέμινγουεϊ, εγγονής του μεγάλου συγγραφέα, για μετακίνηση σε ασφαλέστερο καταφύγιο.
«Είστε ένας θαυμάσιος και αξιοθαύμαστος άνθρωπος αφού προσπαθείτε να μείνετε εκεί και να σώσετε τις γάτες και να σώσετε το σπίτι και όλα αυτά», είχε πει η Χέμινγουεϊ στον Sands, σύμφωνα με την Telegraph, «αλλά είναι μόνο ένα σπίτι. Πάρτε όλες τις γάτες στο αυτοκίνητο και ξεκινήστε».
Ο επιμελητής του μουσείο Dave Gonzalez, μιλώντας στο Forbes, επανέλαβε την πίστη που είχε πως ο χώρος δεν θα πληγεί από τον Ιρμα.
«Το σπίτι δεν έχει υποστεί ζημιά σε κανέναν τυφώνα από το 1851 που χτίστηκε», είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά τις γάτες που περιφέρονται ελεύθερα γύρω από τους χώρους του μουσείου, είχαν αναζητήσει καταφύγιο σε εσωτερικούς χώρους καθώς πλησίαζε ο τυφώνας κι έτσι προστατεύτηκαν!
Οι γάτες του Χέμινγουεϊ, όπως είναι γνώστες, χαλαρώνουν όλες τις εποχές γύρω από τους καταπράσινους κήπους του μουσείου ή βρίσκονται στους εσωτερικούς χώρους του οικήματος καθώς οι επισκέπτες περπατούν.
Μπορούν να βρεθούν κάτω από τη σκιά των τροπικών φυτών, να κρύβονται σε ειδικά φτιαγμένες δομές για αυτές, να τεντώνονται γύρω από την πισίνα ή να δροσίζονται στα Art Deco πλακάκια του μπάνιου.
Γιατί όμως το σπίτι μουσείο του Χέμινγουεϊ έχει τόσες γάτες στον προαύλιο χώρο του; Ο Gonzalez έδωσε την εξήγηση.
«Οι γάτες είναι συνηθισμένες στις φωνές μας και στη φροντίδα μας. Αισθανόμαστε άνετα μαζί τους και αισθάνονται άνετα μαζί μας. Τις αγαπάμε και τα βράδια του τυφώνα μείναμε όλοι μαζί».
Ο Χέμινγουεϊ έζησε για 8 χρόνια στο συγκεκριμένο σπίτι τη δεκαετία του 1930 και σε αυτό έγραψε μερικά από τα πιο διάσημα έργα του.
Το 1968 ορίστηκε ως μνημείο Πολιτιστικής κληρονομιάς το 1968 και από τότε έως και σήμερα παραμένει ένας δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες.
Telegraph/iefimerida

Το "ΙΕΡΌ ΠΗΔΑΛΙΟ" των ιερέων περί "ΜΑΛΑΚΙΑΣ,αρσενοκοιτίας ,μοιχειας και πορνείας


Επειδή οι Άγιοι πατέρες οι μοναχοί και το χριστιανικό ποίμνιο συχνά ….τον παίζουν με το ίδιο χέρι που κάνουν και το σταυρό τους, η πράξη αυτή θεωρήθηκε μεγάλη αμαρτία  και εκδόθηκε από την εκκλησία ’’Το ιερό Πηδάλιον’’  που αποτελεί και σήμερα το  επίσημο «Ποινολόγιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας.  
                                                              
                           
Το Ιερό Πηδάλιο είναι ογκωδέστατο έργο και αποτελεί τη μεγαλύτερη συλλογή ιερών κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Συντάχθηκε σε δημώδη γλώσσα το 1793 από δυο λόγιους μοναχούς, τον Νικόδημο τον Αγιορείτη και τον ιερομόναχο Αγάπιο.

Γράφει ο










Γεώργιος Κοσμόπουλος


 Για την ολοκλήρωση του «Πηδαλίου» χρειάστηκαν τρία χρόνια σκληρής εργασίας. Περιέχει  ερμηνεία  των κανόνων των Αγίων Αποστόλων, των Οικουμενικών συνόδων, των τοπικών συνόδων και των Πατέρων της εκκλησίας.Εκδόθηκε αρχικά στη Λειψία το έτος 1800  μετά από επικύρωση της πατριαρχικής συνόδου Κωνσταντινούπολης, το 1791,όπως και το 1841 κατά τη δεύτερη έκδοσή του.
Το  κεφάλαιο   περί μαλακίας κ.λ.π  αποτελεί το επίσημο και σε ισχύ μέχρι και σήμερα «Ποινολόγιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας,.                          Το Πηδάλιον  δέχεται ότι υπάρχουν  τρία είδη μαλακίας: με το χέρι σου, με το χέρι άλλου και... με το χτύπημα στους μηρούς!!                   Εκτός από τους άνδρες  η μαλακία παρατηρείται και στις γυναίκες. στις οποίες πρέπει να εφαρμόζονται οι ίδιες και αυστηρότερες ποινές με τους άνδρες.
Επειδή οι μοναχοί και το ποίμνιο συχνά …τον παίζουν με το ίδιο χέρι που κάνουν και το σταυρό τους το Πηδάλιο τους ενημερώνει για τις συνέπειες που θα έχουν.
Όποιος... κάνει μαλακία, για 40 μέρες θα τρώει  μόνο  ψωμί και νερό και      100 μετάνοιες κάθε μέρα!! Ακόμα, ορίζεται η τιμωρία του ιερέα που «έχει μαλακιστεί δύο-τρεις φορές», η οποία είναι υποβιβασμός σε ψάλτη!
Τώρα μπορούμε να καταλάβουμε γιατί όλοι οι καλόγεροι θεωρούσαν τους εαυτούς τους αμαρτωλούς και άξιους της αιωνίας κολάσεως. Να υπήρχε άραγε κανείς που να μην είχε υποπέσει στο αμάρτημα αυτό;

Το Ιερό Πηδάλιο  στο κεφάλαιο ’’Περί μαλακίας’’ κάνει  και ιατρική διάγνωση  για την μαλακία.  Οι άγιοι πατέρες θεωρούν ότι η μαλακία φθείρει τον άνθρωπο και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην υγεία όπως:
Α΄ κιτρινίζουσι,
Β΄ αδυνατεί ο στόμαχός των και να χωνεύσουν δεν ημπορούν,
Γ΄ ασθενεί η όρασις των οφθαλμών τους,
Δ΄ χάνουσι την φωνήν,
Ε΄ χάνουσι την ευφυΐαν και οξύτητα του νοός,
ΣΤ΄ χάνουσι την μνήμην,
Ζ΄ χάνουσι τον ύπνον, με κάποια ταραχώδη ενύπνια,
Η΄ τρέμει το σώμα των,
Θ΄ χάνουσινόλην την ανδρείαν του σώματος και της ψυχής και γίνονται άνανδροι ωσάν γυναίκες,
Ι΄ ακολουθεί εις αυτούς η αποπληξία, ήτοι ο ταμπλάς,
ΙΑ΄ ακολουθεί εις αυτούς συχνάκις η καθ' ύπνους ρεύσις, πολλάκις δε και όταν είναι έξυπνοι διά το πολύ άνοιγμα των σπερματικών τους πόρων, και
ΙΒ΄ τέλος πάντων γηράσκουσιν ογλήγορα και αποθνήσκουσι κακώς.»
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Άγιου  Νικόδημου «ένα δράμι σπέρμα αξίζει με σαράντα δράμια αίμα, και η δύναμης εκείνου είναι ισόμετρος με την δύναμιν των τεσσαράκοντα δραμίων του αίματος».
Αυτή είναι η προσφορά των καλόγερων στην επιστήμη της ιατρικής: μαλακίες επί μαλακιών.                                                                                Οι ανθέλληνες συντάκτες του Πηδαλίου  καταφέρονται και κατά των Ελλήνων φιλοσόφων:
.............«και είναι γνώμη τινών διδασκάλων ότι ο θεός μισώντας τόσον πολλά τους υπερήφανους φιλοσόφους των Ελλήνων, τους αφήκε να κυριευτούν από την αμαρτία αυτήν (εννοεί την μαλακία) δια τιμωρία της ειδωλολατρίας των, επειδή γνώντες τον θεόν, ουχ ως θεόν εδόξασαν».
Αυτόν τον ανώμαλο άνθρωπο που έγραψε τις προαναφερόμενες μαλακίες, επί μαλακιών τον Άγιο Νικόδημο τον αγιορείτη, οι πατέρες τον ανακήρυξαν εξέχοντα άγιο!!!  και γιορτάζει  στις 14 Ιουλίου.
Από τον εκδοτικό οίκο Περίπλους κυκλοφόρησε  πρόσφατα μία περιληπτική έκδοση του βιβλίου,  ΠΗΔΑΛΙΟΝ (βλέπε google)

Ενδυμίων  Γιώργος  Κοσμόπουλος

ΙΣΤΟΡΊΑ. Γεώργιος Γεμιστό ς Πλήθων («εσμέν Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί»)

Γεώργιος Γεμιστός Πλήθων

(Georgios Gemistos Plethon, Κωνσταντινούπολη, περ. 1355 – Σπάρτη, 1452)
Έλληνας φιλόσοφος και πολιτικός άνδρας των αρχών του 15ου αιώνα, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του υστεροβυζαντινού πνευματικού βίου, βαθύς γνώστης του Πλατωνισμού, πολυθεϊστής και ένθερμος υπερασπιστής της φυσικής και πολιτισμικής συνέχειας του Ελληνισμού («εσμέν Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί»), η σκέψη του οποίου επηρέασε έντονα την ιταλική διανόηση της εποχής και συνέβαλε στην τελική διαμόρφωση του ρεύματος που ονομάστηκε «Αναγέννηση».

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από επιφανή οικογένεια, απέκτησε πολύ καλή γενική παιδεία και το 1380 εγκαταστάθηκε στην τότε πρωτεύουσα του οθωμανικού κράτους Αδριανούπολη, όπου μαθήτευσε δίπλα σε έναν ελληνιστή Εβραίο, πολυθεϊστή ή οπαδό του Ζωροαστρισμού, τον Ελισσαίο, με αποτέλεσμα να κατανοήσει έγκαιρα τόσο την πνευματική αθλιότητα της βυζαντινής θεοκρατίας όσο και την κραυγαλέα φιλοσοφική και θεολογική ανεπάρκεια του Χριστιανισμού.

Δίπλα στον Ελισσαίο (που πιστεύεται ότι τελικά κατηγορήθηκε ως «ειδωλολάτρης» από τους οθωμανούς και κατέληξε στην πυρά) μελέτησε ιδιαίτερα τον Πλάτωνα, ενθουσιάστηκε από το έργο του και πρόσθεσε στο βυζαντινό επώνυμό του «Γεμιστός» το ελληνικό «Πλήθων» (το οποίο ο φανατικός εχθρός του μετέπειτα υπότουρκος πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος ισχυρίστηκε ότι… «του εδόθη υπό των δαιμόνων»!). Όταν όμως επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη, οι νέες ιδέες του άρχισαν να ενοχλούν τους θεοκράτες του Οικουμενικού Πατριαρχείου (που αργότερα εξόντωσαν στην Πελοπόννησο τον μαθητή του Ιουβενάλιο), με αποτέλεσμα το 1393 (ή το 1400 κατά τον Καζάζη ή το 1414 κατά τον Μανδηλά) να εγκατασταθεί οικογενειακώς στο υπό τον Θεόδωρο (τον Α ή τον Β, ανάλογα με την χρονολογία που θα υιοθετήσει κανείς, 
1383 – 1407 ο πρώτος και 1407 – 1443 ο δεύτερος) Παλαιολόγο Δεσποτάτο του Μυστρά στην Λακωνία, με την ανοχή του φίλου του αυτοκράτορα Μανουήλ Β του Παλαιολόγου.

Η «δραπέτευση» του «αποστάτη» Πλήθωνος στην Ελλάδα εξόργισε τον προσωπικό εχθρό του μετέπειτα υπότουρκο (1454 - 1464) πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο, ο οποίος ήθελε να τον δει να εξορίζεται «σε χώρα βαρβάρων» ή να εξουδετερώνεται «με κάποιον άλλον τρόπο» (…), ωστόσο ο ίδιος εγκαταστάθηκε με ιδιαίτερη χαρά στην Πελοπόννησο, την οποία, όπως και την υπόλοιπη Ελλάδα θεωρούσε κοιτίδα του ανθρώπινου πολιτισμού:

«Εσμέν γαρ ουν ων ηγείσθε τε και βασιλεύετε Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί. Έλλησι δε ουκ έστιν ευρείν ήτις άλλη οικειοτέρα χώρα, ουδέν μάλλον προσήκουσα η Πελοπόννησος τε και όση δη ταύτη της Ευρώπης προσεχής των τε αυ νήσων επικείμεναι. Ταύτην γαρ δη φαίνονται την χώραν Έλληνες αεί οικούντες οι αυτοί εξ ότουπερ άνθρωποι διαμνημονεύουσιν, ουδενών άλλων προενωκηκότων…» γράφει απευθυνόμενος προς τον Παλαιολόγο, δηλαδή «…εμείς πάνω στους οποίους είστε ηγεμόνας και βασιλεύς, είμαστε Έλληνες κατά την καταγωγή, όπως μαρτυρεί η γλώσσα και η πατροπαράδοτος παιδεία. Είναι αδύνατον δε να βρει κανείς μίαν άλλη χώρα που να είναι περισσότερο οικεία  και συγγενική στους Έλληνες από την Πελοπόννησο, καθώς και από το τμήμα της Ευρώπης που γειτονεύει με την Πελοπόννησο και από τα νησιά που γειτονεύουν προς αυτή. Γιατί είναι φανερό ότι οι Έλληνες κατοικούσαν πάντοτε σε αυτήν τη χώρα, από τον καιρό που αρχίζει η μνήμη των ανθρώπων, χωρίς προηγουμένως κανένας άλλος να έχει κατοικήσει πάνω σε αυτήν…»  
 



Ο Πλήθων στο γνωστό έργο του ζωγράφου
Μπενότσο Γκότσολι (Benozzo Gozzoli)
«Η Πομπή των Μάγων» στο Palazzo
Medici-Riccardi της Φλωρεντίας.
Στον Μυστρά ο Πλήθων έλαβε το αξίωμα του ανώτατου δικαστικού, το οποίο χρησιμοποίησε με υποδειγματική αμεροληψία (όπως μαρτυρείται από τον επικήδειο που εκφώνησε ο μαθητής του Ιερώνυμος Χαριτώνυμος, απόσπασμα του οποίου παραθέτει ο Μανδηλάς: «…και μην δικαιοσύνη τοιαύτη τις ή τώ ανδρί, ως λήρον είναι Μίνω εκείνον και Ραδάμανθυν τούτω παραβαλλομένους»), καθώς επίσης είχε και την κηδεμονία δύο γειτονικών πόλεων, του Φαναρίου και των Βρυσών, η οποία κηδεμονία του εξασφάλιζε οικονομική άνεση. Πολύ σύντομα συγκρότησε τον φιλοσοφικο-λατρευτικό «Κύκλο» του Μυστρά, συνέθεσε πολλούς ύμνους προς τους Έλληνες Θεούς, συνέγραψε τα βιβλία «Περί ων Αριστοτέλης προς Πλάτωνα διαφέρεται» και «Περί Νόμων» και προέβαλε δυναμικά ένα αίτημα για άμεση επανελλήνιση. 

Στο 16ο κεφάλαιο του βιβλίου του, ο Μανδηλάς γράφει: «από την καρδιά της Πελοποννήσου άρχισε λοιπόν ο σοφός Πλήθων να βάζει τα θεμέλια μίας νέας μεταρρύθμισης, όχι για την ανάκαμψη της πάλαι ποτέ ‘‘κραταιάς’’ αυτοκρατορίας των Βυζαντινών, αλλά μόνο για την δημιουργία των προϋποθέσεων ενός εντελώς καινούργιου ξεκινήματος του Ελληνισμού μέσα στον ίδιο τον γεωγραφικό χώρο της Κλασικής Ελλάδος. Ο φιλοσοφικός του λόγος φιλοδοξούσε ν’ αντικαταστήσει τον κυρίαρχο Χριστιανισμό και να οδηγήσει στην ανάσταση του παλιού, αρχαίου, εθνικού μεγαλείου των Ελλήνων. Απογοητευμένος από την ησυχαστική τάση του ανατολικού Χριστιανισμού που εκείνη την εποχή ήταν πλέον κυρίαρχη σε όλα τα επίπεδα, ο Πλήθων αναζήτησε, συνέλαβε και πρότεινε μία περισσότερο πολιτική θρησκεία, ικανή να ανασυντάξει τον κατεστραμμένο ιστό στην προετοιμασία για ένα εντελώς νέο ευνομούμενο Κράτος των Ελλήνων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του νέου κόσμου που τότε διαμορφωνόταν. Η ανάδειξη της σημασίας του Φυσικού Κόσμου, η θέληση για ζωή μέσα σε αυτόν και όχι στους νεφελώδεις υπερβατικούς ουρανούς, τού ήταν γνωστό ότι θα γεννούσε 

στις ψυχές των ανθρώπων την ανάγκη για μία διαφορετική, πολύ πιο ανθρώπινη και ελπιδοφόρα οργάνωση της επίγειας ζωής τους. Προς αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση, η πραγμάτωση της περίφημης Πολιτείας του Πλάτωνος στα μέσα της δεύτερης χιλιετίας και στην ασφαλή σχετικά χώρα των αρχαίων Λακεδαιμονίων έγινε το μεγάλο όραμα του Γεωργίου Γεμιστού».

Το «Περί Νόμων» βιβλίο του, ένα πλήρες σχέδιο για επανελληνοποίηση της Πελοποννήσου, δυστυχώς κάηκε δημόσια μετά τον θάνατό του από τον μετέπειτα πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο, καθώς θεωρήθηκε «ειδωλολατρικό» και «σατανικό» βιβλίο, το οποίο έβριθε από τα… «σαπρά των Ελλήνων ληρήματα». Ο ίδιος ανθέλληνας θεοκράτης («Έλλην ων τήι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες' αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμί, αποκρινούμαι χριστιανός είναι») ήταν άλλωστε που διέταξε και τον βασανισμό και την θανάτωση του μαθητή του Πλήθωνος Ιουβενάλιου, όταν περιερχόταν όλη την Πελοπόννησο, βγάζοντας λόγους κατά της βυζαντινής εξουσίας και της Εκκλησίας.  

Όταν κατά την περίοδο 1438 - 1439 συνόδευσε τον αυτοκράτορα Ιωάννη τον Η και τον πατριάρχη Ιωσήφ στην εκκλησιαστική Σύνοδο της Φεράρας – Φλωρεντίας, ο Πλήθων έδωσε διαλέξεις και άφησε άριστες εντυπώσεις στους κύκλους των Ιταλών ουμανιστών, κερδίζοντας ιδιαιτέρως τον θαυμασμό του μετέπειτα ιδρυτή της «Πλατωνικής Ακαδημίας της Φλωρεντίας» Κόζιμο Μέδικο (Cosimo di Giovanni de' Medici, 1389 - 1464). Ο μεγάλος ουμανιστής και πρώτος διευθυντής της «Ακαδημίας» Μαρσίλιο Φιτσίνο (Marsilio Ficino, 1433 - 1499) απεκάλεσε αργότερα τον μεγάλο διδάσκαλο Πλήθωνα «δεύτερο Πλάτωνα».  


Ο Πλήθων πέθανε υπέργηρος από φυσικά αίτια το 1450 στην «Λακεδαίμονα» (όπως αποκαλούσαν την Σπάρτη οι Βυζαντινοί). Μετά από λίγο έπεσε η «Νέα Ρώμη» του Βοσπόρου και έφθασαν στην περιοχή οι Οθωμανοί Τούρκοι, υποχρεώνοντας εκ των πραγμάτων τους Ελληνιστές του «Κύκλου» του Πλήθωνος να φύγουν στην Δύση, κυρίως στην Ιταλία, συμβάλλοντας σημαντικά στην λεγόμενη «Αναγέννηση». Γνωστοί μαθητές του ήσαν οι Ιωάννης Αργυρόπουλος, Μιχαήλ Αποστόλης, Δημήτριος Χαλκοκονδύλης, Γεώργιος Ερμητιανός, καθώς και ο ουμανιστής Βησσαρίων, ο οποίος όμως αργότερα προσχώρησε στον Ρωμαιοκαθολικισμό και έγινε καρδινάλιος.  

Δεκαέξι χρόνια μετά τον θάνατό του, το έτος 1466, και ενώ ήδη το όνομά του αποτελούσε έναν θρύλο για όλους τους καλλιεργημένους Ιταλούς, μία ένοπλη ομάδα θαυμαστών του με αρχηγό τον, κατά τον πάπα «αντίθεο λύκο του Ρίμινι», Σιγισμόνδο Μαλατέστα (Sigismondo Pandolfo Malatesta, 1417 - 1468) εισέβαλαν στην Λακεδαίμονα, πήραν τα οστά του και τα μετέφεραν στο Ρίμινι, στον γνωστό «Ναό των Μαλατέστα» («Tempio Malatestiano»), όπου βρίσκονται μέχρι σήμερα, «για να αναπαύεται ο μεγάλος διδάσκαλος μεταξύ ελευθέρων ανθρώπων». Επάνω στην σαρκοφάγο του έγραψαν:

«GEMISTII ΒΙΖΑΝΤΙΙ PHILOSOPHOR. SVA. TEMP.
PRINCIPIS RELIQVVM SIGISMVNDVS PANDVLFVS MAL. PAN. F.
BELLI PELOP. ADVERSVS TVRCO. REGEM IMP. OB. INGENTEM
ERVDITORVM QVO FLAGRAT AMOREM HVC AFFERENDVM
INTROQVE MITTENDVM CVRAVIT. MCCCCLXV»

«Τα λείψανα του Γεμιστού από το Βυζάντιο, ηγεμόνα των σύγχρονων φιλοσόφων,
ο Σιγισμόνδος Παντόλφο Μαλατέστα, υιος τον Παντόλφο,
κατά τον πόλεμο στην Πελοπόννησο εναντίον τον βασιλιά και αυτοκράτορα των Τούρκων,
από την αμέτρητη αγάπη για τους λογίους που τον διακαίει, φρόντισε
εδώ να μεταφερθούν και να ενταφιασθούν, εν έτει 1465».

Βλάσης Γ. Ρασσιάς, 2006




7ος ΥΜΝΟΣ ΠΛΗΘΩΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ ΑΠΟΛΛΩΝΑ


Άναξ Άπολλον, Φύσεως της ταυτού εκάστης
προστάτα ηδ' ηγήτορ, ως άλλα τε αλλήλοισιν
εις Έν άγεις, και δη το παν αυτό, το πουλυμερές
και πουλύκρεκόν τε εόν, μιήι αρμονίηι υποτάσσεις.
Συ τοι εκ γ' ομονοίης και ψυχήισι φρόνησιν,
ηδέ δίκην παρέχεις, τα τε δη κάλλιστα εάων,
και ρ' υγείαν σώμασι, κάλλος τ' αρ και τοίσιν.
Συ δη και ίμερον θείων καλλών δίδου αιέν, άναξ,
ημετέρηισι ψυχαίς, ωή Παιάν.
  
Απόλλων άνακτα, προστάτη των πάντων μέσα στην Φύση
και οδηγητή, που τα πολλά και τα διαφορετικά
στο Ένα κατευθύνεις, και μάλιστα το σύμπαν, που 'ναι πολύμορφο
και πολυφωνικό, μπορείς και το υποτάσσεις υπό μία συμφωνία.
Εσύ παρέχεις, από τον ομόνοια, φρόνηση στις ψυχές
και δικαιοσύνη, τα πιο όμορφα από τα δικά σου δώρα,
καθώς και υγεία στα σώματα και κάλλος.
Δίνε πάντα στις ψυχές μας, άνακτα, επιθυμία
για τα θεία κάλλη και χαίρε Παιάν.
22ος ΥΜΝΟΣ ΠΛΗΘΩΝΟΣ
ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥΣ

Μη υμίν εσθλών την χαράν, ώ Μάκαρες Θεοί, ειδώς παυσαίμην,
τα τε μοι δια υμέων σύμπαντ’ εστίν ηδ’ αιέν γέγονεν,
τών δώτης δη ύπατος Ζευς.
Μη κοινού αγαθού γένεος ολιγωρήσαιμι του μου,
ότου τις μοι δύναμις.
Πρόφρων δε το κοινόν δρων ευ, τουθ’ άμα
και εμόν ειδοίην μεγ’ όνειαρ.
Μη κακού, ω κεν εκάστοτε συμβάλλοι,
γιγνοίμην αίτιος ανθρώπων,
αγαθοίο δε, η κε δυναίμην, ως μάκαρ ύμμιν
εϊσκόμενος κ’αγώ γιγνοίμην.
Ας μην παύσω ώ Μάκαρες Θεοί, να σας χρωστώ ευγνωμοσύνη,
για όλα τ' αγαθά που από εσάς λαμβάνω και έχω λάβει
με δωρητή τον Ύπατο Δία.
Ας μην παραμελήσω, αναλόγως της δύναμης μου
το καλό του γένους μου.
Το να υπηρετώ πρόθυμα το κοινό καλό, αυτό ας θεωρώ
και δικό μου μεγάλο όφελος.
Ας μην γίνομαι αίτιο κανενός κακού,
από αυτά που τυχαίνουν στους ανθρώπους,
αλλ’ αγαθού, όσον δύναμαι, ώστε να γίνομαι κι εγώ ευτυχής,    ομοιάζοντας σ' εσάς.
26ος ΥΜΝΟΣ ΠΛΗΘΩΝΟΣ
Όλβιος, ος κεν μη μερόπων δόξαις κενεήισιν
αφραδέως προσέχων, αλλ’ αυτώι ευ φρονέοντι,
ιθείηι γνώμηι αρετήν θείην μελετώιη.
Όλβιος, ος κεν μη κτεάνων απερείσιον αιέν
πληθύν μαψ εική τε διώκηι, αλλά χρέεσσιν
σώματος εμμελέεσσι, το αυτόν μέτρον ορίζηι.
Όλβιος, ος κεν τέρψιος αίσιμον ούρον άγηισιν,
ή κεν μη ψυχήι προσεφέλκηται κακίης τι,
ή και σώματι, αλλ’ αρετήι θείηι συναείδηι.
Όλβιος εκείνος που τις ανόητες γνώμες των ανθρώπων
δεν ακούει αλόγιστα, αλλ’ ορθώς φρονεί,
και με ορθή γνώμη μελετά την θεϊκή Αρετή.
Όλβιος εκείνος που δεν επιδιώκει, συνεχώς και απερίσκεπτα,
άπειρο πλήθος πραγμάτων ν’ αποκτήσει, αλλά στις ανάγκες
του σώματος, ορίζει το δικό του μέτρο.
Όλβιος εκείνος που τα απ’ τους Θεούς καθορισμένα όρια στην απόλαυση θέτει,
ώστε να μην παρασυρθεί από κάποια κακία η ψυχή του,
ή το σώμα του, αλλά κοινωνός να ‘ναι της θεϊκής Αρετής.

(Απόδοση στην νεοελληνική: Βλάσης Γ. Ρασσιάς)

Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΩΝΑ

«Οι πολύθεοι»

Μακαρισμένος εσύ που μελέτησες 
να τον ορθώσης απάνω στους ώμους σου 
το συντριμμένο ναό των Ελλήνων! 
Του Νόμου τ’ άγαλμα σταίνεις κορώνα του, 
στις μαρμαρένιες κολώνες του σκάλισες 
τους λογισμούς των Πλωτίνων.    
Είδες τον κόσμο κι ατέλειωτο κι άναρχο 
ψυχών και θεών, μαζί κύριων και υπάκουων, 
σφιχτοδετά κρατημένη αρμονία 
και των καπνών και των ίσκιων τα είδωλα 
παραμερίζοντας όλα, ίσα τράβηξες 
προς την Αιτία 
και σε κρυψώνα ιερό, και σωπαίνοντας 
έσπειρες, έξω απ’ το μάτι του βέβηλου, 
κ’ έπλασες λιόκαλη εσύ σπαρτιάτισσα 
τη θυγατέρα σου την Πολιτεία.    
Στους χριστιανούς τους μισόζωους ανάμεσα 
ξαναζωντάνεψες Ολυμπους άγνωρους, 
έθνη καινούριων αθανάτων κι άστρων 
μέσα σε σένα Λυκούργοι και Πλάτωνες 
απαντηθήκαν, το λόγο ξανάνιωσες 
των Ζωροάστρων.   
Κι αφού το τέκνο μεγάλωσες, ένιωσες 
τότε μονάχα την κούραση, κ’ έγυρες 
ζωή κατόχρονη ισόθεης σκέψης, 
κι αλαφροπήρε σε ο θάνατος κ’ έφυγες 
το μυστικό, τρισμκάριε, τον ίακχο 
με τους Ολύμπιους θεούς να χορέψης. 
Σοφός, κριτής και προφήτης μας μοίρασες 
από το γάλα που εσένα σε πότισε 
της Ουρανίας Αφροδίτης η ρώγα.    
Του κόσμου αφήνεις το τέκνο, το θάμα σου 
μα ο μισερός κι ο στραβός κι ο ζηλόφτονος 
λυσσομανάει και το ρίχνει στη φλόγα. 
Όμως ο αέρας τριγύρω στη φλόγα σου 
πνοή σοφίας κι αλήθειες πνοή γίνεται, 
κι από τη θράκα της φλόγας πετάχτη 
στον ήλιο ολόισα ένας νους μεγαλόφτερος 
τ’ αποκαίδια σου κρύβουμε γκόλφια μας, 
και θησαυρός της φωτιάς σου είν’ η στάχτη! 


ΣΩΖΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΛΗΘΩΝΟΣ:

«Περί Αρετών», Αθήνα, 1987
«Πληθωνος Νόμων Συγγραφή» (εκδόθηκε στην Αθήνα το 1997, μαζί με το «Περί του βιβλίου του Γεμιστού και κατά της ελληνικής πολυθεϊας» του αντιπάλου του πατριάρχη Γενναδίου)


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Woodhouse C. M., «George Gemistus Plethon - The Last of the Hellenes», Oxford, 1986
Καββαδίας Γεώργιος, «Γεωργίου Πλήθωνος Γεμιστού η σοσιαλιστική Πολιτεία», Αθήνα, 1987
Μαμαλάκις Ιωάννης, «Γεώργιος Γεμιστός Πλήθων», Αθήνα, 1939
Μπαρτζελιώτης Λ. Κ., «Ο Ελληνοκεντρισμός και Οι Κοινωνικοπολιτικές Ιδέες Του Πλήθωνος», Αθήνα 1989
Σολδάτος Χρήστος, «Γεώργιος Γεμιστός - Πλήθων», Αθήνα, 1973
Σπέντζας Π.Σ., «Γ. Γεμιστός Πλήθων, ο φιλόσοφος του Μυστρά», Αθήνα, 1990
Μανδηλάς Κώστας Π., «Γεώργιος Γεμιστός Πλήθων», Αθήνα, 1997



Προτομή του μεγάλου εθναμύντορα και φιλοσόφου, σε 20 μόνον
αντίγραφα
, έργα της χειρός του γλύπτη Χρήστου Ζυγομαλά (2013).
Η προτομή έχει ύψος 18 εκατοστά και η τιμή της είναι 50 ευρώ.

Sunday, September 10, 2017

-Και βέβαια, εγώ θα ήμουν αγόρι! Της Ιφιγένειας Κουμαργιανού

ΙΦΙΓΈΝΕΙΑ ΚΟΥΜΑΡΓΙΑΝΟΎ * 
Όταν η μητέρα μου ήταν σχεδόν έτοιμη να παραδώσει σ’ αυτόν τον κόσμο μια καινούρια ζωή, όλα ήταν σίγουρα και στη θέση τους.

Οι πάνες, τα ρουχαλάκια, οι κουβερτούλες, το κρεβατάκι και η μαμή, από καιρό ειδοποιημένη. Ήμουν το πρώτο της! Τότε, έν έτει 1962, τα παιδιά ερχόταν στον κόσμο στο κρεβάτι του γάμου. Όλα λοιπόν βεβαιωμένα!
Και βέβαια, εγώ θα ήμουν αγόρι! Γραμμάτιο υπογεγραμμένο. Το επιβεβαίωνε και η συνταγή, που δε ξέρω πως και από που, βρέθηκε στα χέρια του πατέρα μου. Το είχε τάξει στον εαυτό του, το είχε υπερηφανευθεί στους φίλους και στους συγγενείς του, το είχε βεβαιώσει στους συμφοιτητές του στο Πανεπιστήμιο. Γεννήθηκα λοιπόν μίαν ωραίαν βραδινήν ώραν, την ώρα που ο πατέρας μου διασταύρωνε δύο τρένα στη Σίνδο και μόλις, αμέσως ειδοποιηθείς,  είδε το χαντάκι ανάμεσα στα πόδια μου και όχι το σημείο - σύμβολο της δύναμης και της εξουσίας, απογοητεύθηκε.
Του κατέβηκε το μουστάκι στον πώγωνα. Με λάτρεψε όμως από την πρώτη στιγμή, που άκουσε το κλάμα μου, χαιρετισμό δυνατό στον κόσμο ετούτο, και αναγνώρισε στα μάτια μου την εικόνα του εαυτού του. Δεθήκαμε από το πρώτο δευτερόλεπτο. Έπρεπε όμως να αντιμετωπίσει και την καζούρα των γύρω, που κάθε φορά, που τον συναντούσαν, τον ρωτούσαν από που πήρε τη συνταγή της αγοροδημιουργίας! Μεγαλώνοντας, περισσότερο έμοιαζα με το λήσταρχο Νταβέλη, παρά με  ένα τρυφερό και ευαίσθητο κορίτσι. Θαρρείς και η επιθυμία του να αποκτήσει αγόρι, επηρέαζε το μεγάλωμά μου, κατά έναν ανεξήγητο τρόπο. Δεν είχα αφήσει μάντρα για μάντρα στο χωριό. Οι πέτρες, που τις πετούσα στους αντιπάλους μου στο παιχνίδι, ήταν οι αγαπημένες μου. Οι σφεντόνες ήταν πάντα κρυμένες πίσω από το πηγάδι και φυσικά, τα κλαδιά από τις ακακίες της αυλής με γνώριζαν πολύ καλά, αφού κάθε απόγευμα σκαρφάλωνα για να τις κατακτήσω και κρυβόμουν για να μη με βρουν καποιες μανάδες, που ερχόταν για να ζητήσουν το λόγο, επειδή τα παιδιά τους αιμορραγούσαν, επιπόλαια βέβαια, από ένα δικό μου χτύπημα. Τα παιδικά χρόνια ήταν η χειραψία γνωριμίας με τον κόσμο, ήταν τα διαπιστευτήρια. Εκεί κατάλαβα ποια ήταν η ταυτότητά μου και τι ήθελα. Κανένα χαλινάρι, σαν αυτά, που έβλεπα να βάζουν στα ζώα και να κουβαλούν τα βάρη της ζωής. Τότε κατάλαβα πως τα μικρά μου τα ποδαράκια θα σήκωναν όλη μου την ενήλικη ζωή αργότερα, χωρίς την ανάγκη κανενός. Ακολούθησαν δύσκολα χρόνια. Τα χρόνια της εμπειρίας και της σοφίας, που κατακτώνται σιγά σιγά. Κάθε δάκρυ να το ακολουθεί και ένα χαμόγελο. Κάθε στενοχώρια να την παρηγορεί η χαρά της επόμενης μέρας. Ζούμε! Μαθαίνουμε! Πονάμε! Χαιρόμαστε! Δύσεις και Ανατολές η ζωή μας. Μα εμείς πάντα εκεί! Με μια ψυχή, που δεν θα το βάζει κάτω. Που θα είναι πάντα ο κυρίαρχος! Αυτή θ’ αποφασίζει, αυτή θα αντιστέκεται, αυτή θα ορίζει το βήμα μας. Τι σημασία αν βρίσκεται σε ανδρικό ή γυναικείο κορμί!    
Α ρε πατέρα! Έχω το όνομά σου, έχω την τιμή σου! Έχω το αίμα σου, έχω την πνοή σου! Και σ’ αγαπώ πολύ! Κι έμαθες κι εσύ, από την πρώτη στιγμή,  όπως ξέρω κι εγώ πολύ καλά! Πως η δύναμη δε βρίσκεται στα σκέλια μας, αλλά στη θέση της καρδιάς μας!
*Ι.Κ είναι Φιλόλογος.
 Το  υπέροχο αυτό κείμενο της Ιφιγενειας Κουμαριανου το διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της στο ΦΒ και είπαμε να το μεταφέρουμε στην "EFHMERIS" για να το χαρείτε κι εσεις.

ΕΛΛΑΣ. Της έκλεψαν την ταυτότητα και βρέθηκε… παντρεμένη με 50χρονο Πακιστανό!


Τι μπορεί να σου συμβεί από μια χαμένη αστυνομική ταυτότητα; Σε τι κατάσταση μπορείς να βρεθείς και πόσο θα πρέπει να τρέξεις για να αποδείξεις… πως δεν είσαι «ελέφαντας»;
Αυτά τα ερωτήματα κατατρέχουν εδώ και λίγες μέρες μια οικογένεια από το Ηράκλειο που τυχαία ανακάλυψε τι μπορούν να σκαρφιστούν και να πετύχουν οι επιτήδειοι όταν ένα προσωπικό σου δεδομένο βρεθεί στα λάθος χέρια.
Η 23χρονη κοπέλα φοιτήτρια από το Ηράκλειο είχε πέσει θύμα κλοπής στην Αθήνα όπου φοιτούσε το καλοκαίρι του 2014 όταν της έκλεψαν το πορτοφόλι με κάρτες και ταυτότητες κάπου μεταξύ Μετρό και Ηλεκτρικού σταθμού. Άμεσα κατήγγειλε το γεγονός στην Αστυνομία και προχώρησε στην έκδοση νέας αστυνομικής ταυτότητας.
Πριν από μερικές μέρες κι ενώ η 23χρονη ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό της στην Αγγλία, ζήτησε από το Δήμο Μινώα Πεδιάδος, όπου βρίσκεται η οικογενειακή της μερίδα, ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης κι έκπληκτη διαπίστωσε πως ήταν… παντρεμένη μ´έναν 50χρονο Πακιστανό, με τον οποίο μάλιστα είχαν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης!
Τι είχε συμβεί; ο άγνωστος ή οι άγνωστοι που είχαν κλέψει την ταυτότητα της κοπέλας την χρησιμοποίησαν για να νομιμοποιήσουν έναν αλλοδαπό που με την κλεμμένη ταυτότητα εμφανίστηκε ενώπιον συμβολαιογράφου μαζι προφανώς με μια κατά περίσταση νύφη, για να τελέσει την πράξη συμβίωσης και βέβαια να αποκτήσει έτσι την ιδιότητα του έλληνα πολίτη!
Τι κι αν η καταγγελία της κοπέλας είχε γίνει δυο βδομάδες νωρίτερα ; κανένα σύστημα και καμιά ηλεκτρονική διασύνδεση δεν σταμάτησε την κομπίνα και η κοπέλα θα ήταν σε κατάσταση γάμου αν τυχαία δεν ζητούσε το συγκεκριμένο πιστοποιητικό.
Όπως εξηγεί στο cretalive η μητέρα της κοπέλας εδώ και 10 μέρες οπότε και ανακάλυψαν τι είχε συμβεί η οικογένεια τρέχει κει δεν φτάνει για να αποδείξει πως η κοπέλα δεν είναι αυτό που λένε τα πιστοποιητικά, σε κατάσταση γάμου δηλαδή!
«Παραστάσεις στην Ασφάλεια Ηρακλείου, επισκέψεις στο δήμο Αθηναίων και στις υπηρεσίες που εμπλέκονται, επικοινωνία με τις Τράπεζες και την Εφορία μην τυχόν κι έχει γίνει ερήμην της κάποια οικονομική συναλλαγή, μηνύσεις και έξοδα για κάτι που σε οποιαδήποτε σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα δεν θα χρειαζόταν παρά ένα… κλικ στον υπολογιστή για να φανεί πως η ταυτότητα ήταν χαμένη και δηλωμένη άρα καμιά δημόσια πράξη δεν είναι έγκυρη καθώς είναι προϊόν κλοπής !»
Πάντως και στην Ασφάλεια Αττικής δήλωσαν έκπληκτοι αφού δεν υπήρχε άλλο περιστατικό που μια κλεμμένη ταυτότητα να έχει χρησιμοποιηθεί σε γάμο- μαϊμού.
Προσοχή λοιπόν με τις ταυτότητες σας και τα δημόσια έγγραφα σας, διότι αν σας τα κλέψουν κανένας στο ελληνικό δημόσιο δεν σας εγγυάται – ακόμα κι αν δηλώσετε την κλοπή – πως δεν θα βρεθείτε μπλεγμένοι !
Πηγή: cretalive.gr

ΠΡΟΔΟΣΙΑ;Χριστιανοί της Παλαιστίνης διαμαρτύρονται κατά του Πατριάρχη Θεόφιλου Γ. " πουλάει τη γη μας στον εχθρό μας.."

Την εκδίωξη του Πατριάρχη Θεόφιλου Γ' ζητούν οι Παλαιστίνιοι χριστιανοί, καθώς το κατηγορούν ότι πούλησε στους Ισραηλινούς περιοχές της δικής τους επικράτειας στην Ιερουσαλήμ.
Πάνω από 200 άτομα συγκεντρώθηκαν το Σάββατο έξω από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο στην Ιερουσαλήμ, φωνάζοντας συνθήματα εναντίον του Θεόφιλου Γ'.
Ένα ικανό ποσοστό των κατοικιών στην περιοχή της Ιερουσαλήμ ανήκει στην ελληνορθόδοξη εκκλησία και όπως καταγγέλουν οι χριστιανοί Παλαιστίνιοι, πουλήθηκαν στους Ισραηλινούς, στο πλαίσιο του σχεδίου εποικισμού που έχει αποφασίσει η ισραηλινή κυβέρνηση.
Τον περασμένο μήνα, περίπουν 300 χριστιανοί Παλαιστίνιοι, είχαν εκφράσει τη διαμαρτυρία τους στον γενικό εισαγγελέα, λέγοντας πως «ο Θεόφιλος πουλά γη στον εχθρό μας».
Πηγή : pronews.gr

Λουκουματζής στην Μύκονο ο γιος του άλλοτε ισχυρού Ανδρέα Βγενόπουλου (φωτό

Ο γιος του κάποτε ισχυρού επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου πουλάει λουκουμάδες στην Ψαρού, δέκα μήνες μετά το χαμό του πατέρα του…  
Στη Μύκονο περνά τους καλοκαιρινούς μήνες ο γιος ενός από τους άλλοτε ισχυρότερους επιχειρηματίες που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα. Ο λόγος για τον Φίλιππο, τον γιο του Ανδρέα Βγενόπουλου, ο οποίος έχει εγκατασταθεί εδώ και αρκετό καιρό στο νησί των ανέμων.
Ο Φίλιππος, εκτελεί χρέη υπεύθυνου σε μαγαζί με τον επίσημο τίτλο «επιχείρηση μαζικής εστίασης μερικής επεξεργασίας πρόχειρου γεύματος – λουκουματζίδικο».
Αρχικά το μαγαζί επρόκειτο να το αναλάβει άλλος υπεύθυνος, με τον γιο του Ανδρέα Βγενόπουλου να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα προσωρινά.
Ξαφνικά, λοιπόν, μετά από έρευνα των αρμόδιων αστυνομικών αρχών εντοπίστηκε ότι εργάζεται στο μαγαζί με την παραπάνω προσωρινή ιδιότητά του στερούμενος πιστοποιητικού υγείας καθώς και άδεια εργασίας.
Την ώρα του ελέγχου, η σύντροφος του Φίλιππου και η μητέρα της προσπάθησαν να μεταπείσουν τους αξιωματικούς του Α.Τ. Μυκόνου να μην καταθέσουν μήνυση εναντίον του, ωστόσο εκείνοι εξήγησαν πως πρέπει να ακολουθήσουν το γράμμα του νόμου.
Ο 23χρονος σπούδασε Ναυτιλιακά σε Λονδίνο και ΗΠΑ καθώς προοριζόταν να διαδεχτεί μελλοντικά τον πατέρα του στις πολυσχιδείς και εκτιμώμενες ως προσοδοφόρες επιχειρήσεις του πατέρα του.
Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα ζήτησε στέγη σε φιλικό σπίτι.
Ο Φίλιππος έχασε τη γη κάτω από τα πόδια του. Από εκεί που θα διαδεχόταν τον πατέρα του στις επιχειρήσεις βρέθηκε χωρίς μία στην τσέπη. Μπροστά στην απόγνωσή του ζήτησε στέγη σε κάποιο φιλικό σπίτι, στο οποίο μάλιστα φιλοξενείται μέχρι και σήμερα. Οι φίλοι του λένε ότι «είναι εξαιρετικά χαμηλών τόνων, ευγενής και αποφεύγει να σχολιάσει το θέμα. Σαν να μην έχει ξεπεράσει τον χαμό του πατέρα του, δίνει την εικόνα του παιδιού που έχασε το στήριγμά του, τον άνθρωπο που αγαπούσε περισσότερο από καθετί στη ζωή του.
Ο οικονομικός Εισαγγελέας είχε διέταξε την δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών του Α. Βγενόπουλου.
Ο επικεφαλής των οικονομικών εισαγγελέων, κ. Παναγιώτης Αθανασίου, διέταξε την δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών του Ανδρέα Βγενόπουλου αλλά και των τραπεζικών του θυρίδων για υπό διερεύνηση φοροδιαφυγή.
Η εντολή δόθηκε στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης που διερευνά το αδίκημα της φοροδιαφυγής για εκατοντάδες Ελληνες μεγαλοκαταθέτες που περιλαμβάνονται στη λίστα των 65 cd που έχουν στα χέρια τους οι οικονομικοί εισαγγελείς από ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ,στους λογαριασμούς του επιχειρηματία εμφανίζεται ποσό περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα κληθεί να αποδείξει ότι δεν αποτελεί προϊόν φοροδιαφυγής. Την έρευνα διενεργεί, υπό την εποπτεία των εισαγγελέων, το ΚΕΦΟΜΕΠ ενώπιον του οποίου θα κληθεί ο κ. Βγενόπουλος.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Βγενόπουλου:
«Μετά από μεγάλη προσπάθεια πληροφορήθηκα και εγώ ότι πράγματι υπάρχει σε εξέλιξη κάποια διαδικασία, επειδή οι «πιστώσεις» στους τραπεζικούς μου λογαριασμούς στο διάστημα από 1/1/2002 μέχρι 31/12/2012 ήταν περίπου 200 εκατ. ευρώ μεγαλύτερες από τα δηλωθέντα και φορολογηθέντα εισοδήματα μου.
Η διαφορά όμως είναι ότι με τη λέξη «πιστώσεις» υπολογίζονται και τα ίδια ποσά που μεταφέρονται από καταθέσεις όψεως σε προθεσμίας και πάλι σε όψεως και πάλι σε προθεσμίας σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα. Άνθρακες ο θησαυρός. Εάν μετά τις διαρροές προς τον Τύπο κληθώ να προσκομίσω τα σχετικά στοιχεία, η υπόθεση θα περαιωθεί. Εν τω μεταξύ εκφράζω τον αποτροπιασμό μου για την αναίτια δυσφήμιση που υφίσταμαι προτού καν πληροφορηθώ τίποτα επισήμως και μου δοθεί η δυνατότητα να παράσχω εξηγήσεις. Ο νοών νοείτω»
Ο θάνατος Βγενόπουλου
Συγκλόνισε η είδηση του αιφνίδιου θανάτου του Ανδρέα Βγενόπουλου που έφυγε σε ηλικία 63 ετών καθώς υπέστη καρδιακή ανακοπή.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ «σήμερα Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016 στις 03.30 το πρωί απεβίωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ανδρέας Βγενόπουλος από καρδιακή ανακοπή».
Εκτιμάται ότι θα υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις και αποκαλύψεις για μια σειρά επιχειρηματικών σχεδίων όπου χάθηκαν πολλά λεφτά και για όποιες ελάχιστες πλέον εταιρείες είχαν απομείνει στον έλεγχό του. Χαρακτηριστική άλλωστε είναι η άμεση ανακοίνωση του γενικού εισαγγελέα Κύπρου: «Σεβασμός στο θάνατο Βγενόπουλου αλλά οι έρευνες θα συνεχιστούν».
Ο σκοτεινός πόλεμος για την περιουσία Βγενόπουλου
Άγνωστες πτυχές της ζωής του επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου που κυνηγούσε η ελληνική και η κυπριακή δικαιοσύνη ειδικότερα μετά την κατάρρευση της κυπριακής οικονομίας.
Σε εφημερίδα αναφέρονται μεταξύ άλλων μαρτυρίες φίλων της οικογενείας που κάνουν λόγο για έναν ακήρυχτο πόλεμο μεταξύ της συζύγου του Βγενόπουλου και των παιδιών του από προηγούμενους γάμους με φόντο την περιουσία που δεν είναι τόσο αμύθητη, όσο φαντάζονταν όλοι, σύμφωνα με τα όσα μαρτυρούν άνθρωποι του φιλικού κύκλου του Βγενόπουλου.
Τον Ανδρέα Βγενόπουλο εντόπισε νεκρό στην καρέκλα του, η κόρη του Μελίνα η οποία εκείνες τις μέρες φιλοξενείτο στο σπίτι του πατέρα της. Δεν την πήρε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, τηλέφωνο το βράδυ, όπως συνήθιζε και όταν αυτή επέστρεψε από νυχτερινή έξοδο βρήκε τον πατέρα της νεκρό. Αφού κυριεύτηκε από πανικό έτρεξε στην κρεβατοκάμαρα όπου ήταν η σύζυγος του Βγενόπουλου.
Ακολούθως ενημέρωσε τον ετεροθαλή αδελφό της Φίλιππο και μαζί οδηγήθηκαν στην «Υγεία» όπου και επιβεβαίωσαν τον θάνατο του πατέρα τους.
Ακολούθησε ένας σκοτεινός πόλεμος. Κι ενώ ο γιος του Φίλιππος προσπάθησε να μπει στο σπίτι του πατέρα του, δεν τα κατάφερε. Η Αλεξάνδρα – Ρίτα Σοβατζόγλου είχε αλλάξει κλειδαριές. Τότε ήταν που είπε σε αυτόν και την ετεροθαλή αδελφή του, «Τι ψάχνετε; Ό,τι και να ψάχνετε δεν θα βρείτε απολύτως τίποτα. Δεν το ξέρετε; Ο πατέρας σας πέθανε φτωχός αφήνοντας πίσω του μόνο χρέη».
Ο Φίλιππος ο οποίος έχει σπουδάσει ναυτιλιακά στην Αμερική προοριζόταν από τον πατέρα του ως διάδοχος στις εταιρείες. Ο Βγενόπουλος διέθετε σύμφωνα με το δημοσίευμα, το 50% της ναυτιλιακής Bariba την οποία προόριζε για τον Φίλιππο. Ο 22χρονος μέσω εξώδικης διαμαρτυρίας, ζητά να ενημερωθεί από την Σουβατζόγλου για τα περιουσιακά στοιχεία του πατέρα του.
Ο 22χρονος έχει κάθε δικαίωμα να ενημερωθεί για την περιουσία ή ακόμα και για τα χρέη του αποθανόντα πατέρα του. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ετεροθαλής αδελφή του Μελίνα, που ζητεί επίσης ενημέρωση μέσω του δικηγόρου της.
Από PRONEWS.gr

wibiya widget