Tuesday, January 8, 2019

ΗΠΑ. Θα αγωνιστώ όπως η θεά Αθηνά δήλωσε η Κουναλάκη στην ορκωμοσία της (βίντεο)

 Αμερικης8 Ιανουαρίου, 2019


Η κα Ελένη Κουναλάκη με φοιτητές του Community College (ευγενική παραχώρηση της ιδίας στον «Ε.Κ.»)
ΣΑΚΡΑΜΕΝΤΟ. ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ. Κατά την ομιλία της στην ορκωμοσία, η κ. Ελένη Κουναλάκη (Eleni Kounalakis), πρώτη αντικυβερνήτης στην ιστορία της Καλιφόρνιας, ευχαρίστησε τον κυβερνήτη Γκέιβιν Νιούσομ και την σύζυγό του Τζένιφερ Σίμπελ-Νιούσομ, αλλά και την πρόεδρο της Βουλής, Νάνσι Πελόζι, γιατί αποτελεί «ένα παράδειγμα ηγέτη».
Επειτα αναφέρθηκε στο έμβλημα «Great Seal» της Πολιτείας της Καλιφόρνιας, την θεά Αθηνά. «Οι Ρωμαίοι την αποκαλούσαν Minerva, αλλά είναι πιο γνωστή από την ελληνική μυθολογία ως Αθηνά», είπε.
«Βρίσκεται εκεί, στο πρόγραμμά μας», φορώντας την πανοπλία της: Οπλισμένη με την ασπίδα και το ξίφος της, τον θώρακα και το κράνος. Είναι έτοιμη για τη μάχη, αλλά κάθεται σε θέση ανάπαυσης. Κοιτάει προς έναν ήρεμο κόλπο γεμάτο με πλοία. Πέρα από αυτά τα πλοία, ατενίζει με ελπιδοφόρα προσμονή προς την περίλαμπρη γενναιοδωρία και το μέλλον αυτής της Πολιτείας», ανέφερε η Κουναλάκη. Ενώ, συνέχισε:
«‘Εύρηκα!’, λέει, το βρήκα! Αντικρίζει την μαγική φυσική ομορφιά της Καλιφόρνιας που σου κόβει την ανάσα. Υπάρχουν δύο πράγματα τα οποία η Αθηνά εκπροσωπούσε στην αρχαία μυθολογία: Το ένα είναι η δύναμη και το άλλο η σοφία.
»Καθώς κοιτά προς τον Ειρηνικό μοιάζει έτοιμη να υπερασπιστεί τις παρθένες ακτές μας. Σχεδόν μπορείς να την ακούσεις να λέει ‘Οχι νέες παράκτιες πετρελαϊκές εξορύξεις!’ Σωστά; Ως αντικυβερνήτης σας και νεοεισερχόμενη πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτειακών Γαιών είναι πλέον η δουλειά μου να σταθώ στο πλάι της στον αγώνα για να προστατεύσουμε το περιβάλλον μας και να διατηρήσουμε τις μοναδικές και παγκοσμίως γνωστές παραλίες μας υγιείς, ανθηρές και καθαρές.
»Θα ήθελα να πω και κάτι για το ζήτημα της σοφίας. Οι πολιτισμένες κοινωνίες αναγνωρίζουν πως το μονοπάτι που οδηγεί στην σοφία είναι η εκπαίδευση. Το μονοπάτι για την σοφία είναι η εκπαίδευση. Και αυτό είναι πολύ προσωπικό για εμένα. Πολλοί από εσάς με έχετε ακούσει να λέω την ιστορία της γιαγιάς μου, της Κατερίνας. Η γιαγιά μου ποτέ δεν έμαθε να διαβάζει ή να γράφει. Συχνά προσπαθώ να φανταστώ πόσο σκληρό πρέπει να ήταν για εκείνη να αφήσει τον πατέρα μου να φύγει από το χωριό, σε ηλικία μόλις 14 ετών, για να ταξιδέψει προς την Αμερική.
»Ηταν μόνος του, είχε πολύ λίγα χρήματα και δεν μιλούσε Αγγλικά. Μετά από ένα μακρύ ταξίδι, έφτασε στο Λόντι, όχι πολύ μακριά από εδώ όπου πήγε στο σχολείο και εργάστηκε στα χωράφια ως εργάτης γης.
»Η ζωή ήταν σκληρή. Αλλά για εκείνον το Λόντι ήταν παράδεισος. Εν αντιθέσει με την πατρίδα του, στην οποία οι ναζί είχαν καταλάβει μέρος του χωριού της οικογενειάς μου, εδώ δεν διεξαγόταν πόλεμος. Δεν υπήρχε φόβος. Και, εν αντιθέσει με το βραχώδες έδαφος της Ελλάδος, το έδαφος της Καλιφόρνιας ήταν -όπως συχνά λέγεται – μαλακό όπως το κέικ και δεν απαιτούσε να αφαιρείς τους βράχους έναν προς έναν, πριν φυτέψεις τις σοδειές σου.
»Οι άνθρωποι που συνάντησε ήταν γενναιόδωροι και ευγενικοί, και εργάστηκε σκληρά για να καταφέρει να εισέλθει στο ‘Sacramento State College’. Τα δίδακτρα εκείνη την εποχή ήταν 62 δολάρια το εξάμηνο. Κατάφερνε να αποπληρώνει τις υποχρεώσεις του εργαζόμενος ως σερβιτόρος – μερικές φορές ως μέρος του προσωπικού τροφοδοσίας στο αρχοντικό του κυβερνήτη.
»Σκεφτείτε το. $62 το εξάμηνο. Μία δουλειά. Κανένα δάνειο. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να είχε μεταπηδήσει από τα χωράφια στην αίθουσα διδασκαλίας. Οταν γράφτηκε το Master Plan for Higher Education (Σχέδιο για την Ανώτερη Εκπαίδευση της Καλιφόρνιας, οι ηγέτες μας γνώριζαν πως δεν υπάρχει καλύτερη επένδυση για το μέλλον της Πολιτείας μας από την εκπαίδευση.
»Οταν ανοίγουμε τις πόρτες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε οποιονδήποτε το επιθυμεί σε αυτή την Πολιτεία, το ταλέντο θα βρει το δρόμο του», είπε η ομογενής πολιτικός για να τονίσει πως μέσα από τα νέα της καθήκοντα «δεσμεύομαι να επεκτείνω την πρόσβαση στην Οικονομικά στη δημόσια ανώτερη εκπαίδευση εδώ στην Πολιτεία μας. Είναι σοφό, είναι έξυπνο και είναι ο καλύτερος τρόπος να διαχειριστούμε την ταχέως μεταβαλλόμενη ψηφιακή οικονομία».

Ορκίστηκε η Ελένη Κουναλάκη ως η πρώτη γυναίκα αντικυβερνήτης της Καλιφόρνιας (βίντεο)

«Εθνικός Κήρυξ» 8 Ιανουαρίου, 2019

Η κ. Ελένη Κουναλάκη περιχαρής μετά την ορκωμοσία της (AP Photo/Rich Pedroncelli)
ΣΑΚΡΑΜΕΝΤΟ. ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ. Η ομογενής Ελένη Κουναλάκη έγραψε ιστορία, καθώς ορκίστηκε ως η πρώτη γυναίκα αντικυβερνήτης της Πολιτείας της Καλιφόρνιας.
Μάλιστα, στην ορκωμοσία της Δευτέρας παρούσα ήταν και η νέα πρόεδρος της Βουλής, η Δημοκρατική Νάνσι Πελόζι, πρώτη γυναίκα που ηγείται ενός πολιτικού κόμματος στο Κογκρέσο. Η κ. Πελόζι εξήρε την κ. Κουναλάκη για το σημαντικό αυτό επίτευγμά της.
Η κ. Κουναλάκη, πρώην πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ουγγαρία, έχει εκφράσει την αντίθεσή της στις υπεράκτιες πετρελαϊκές εξορύξεις, ενώ έχει υποσχεθεί και την επέκταση της πρόσβασης στην δημόσια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με όσα γράφει στην επίσημη ιστοσελίδα της, η Ελένη Κουναλάκη σκοπεύει να επεκτείνει την Οικονομία της Καλιφόρνιας, να αυξήσει τις υψηλόμισθες θέσεις εργασίας και να παρέχει οικονομικότερες υγειονομικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες στους κατοίκους της Πολιτείας.
«Οι αξίες μας και η διαφορετικότητά μας καθοδηγούν την Οικονομία μας προς τα εμπρός και πραγματικά μπορούν να κάνουν την Καλιφόρνια την ηγέτιδα Πολιτεία του Εθνους μας στο μέλλον», τόνισε σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της.
«Πρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε πολιτικές που θα ωθούν στην ανάπτυξη της Οικονομίας μας – ενώ θα πρέπει να διασφαλίζουμε πως θα ωφελεί τον καθέναν και όχι μόνον αυτούς που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας. Θα πρέπει επίσης να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά στο ζήτημα της διευθέτησης της κλιματικής αλλαγής και της προστασίας του περιβάλλοντός μας», συνέχισε.
Η Ελένη Κουναλάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Σακραμέντο, ενώ ξεκίνησε την πολιτική της καριέρα το 1992 ως μέλος του Δημοκρατικού Κόμματος της πόλης της. Τα επόμενα 18 χρόνια εργάστηκε στην οικογενειακή της επιχείρηση, την κατασκευαστική εταιρεία «AKT Development», της οποίας ιδρυτής και ιδιοκτήτης είναι ο πατέρας της ομογενούς, Αγγελος Τσακόπουλος.
Στη συνέχεια, ανελίχθηκε στη θέση του προέδρου της επιχείρησης, κατασκευάζοντας κατοικίες για οικογένειες της μεσαίας τάξης ανά την περιοχή του Σακραμέντο, ενώ ταυτόχρονα συνέχιζε τις πολιτικές της δραστηριότητες.
Εν τω μεταξύ, ο πρώην πολιτειακός γερουσιαστής Ρικάρντο Λάρα έγινε ο πρώτος ανοιχτά ομοφυλόφιλος αξιωματούχος της Πολιτείας, καθώς ορκίστηκε την Δευτέρα ως ασφαλιστικός επίτροπος.

Ο Ν.Μπιστης για το "τίποτα δεν έχει τελειώσει για τη συμφωνία Πρεσπών" του προέδρου.

Μάχες οπισθοφυλακών
για τις Πρέσπες.
ΆΠΟΨΗ ΝΊΚΟΥ ΜΠΙΣΤΗ

Δεν ξέρω που εδράζει την άποψη του ότι «τίποτε δεν έχει τελειώσει για την Συμφωνία των Πρεσπών» ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Να δεχτούμε ότι ως Πρόεδρος όλων των Ελλήνων έπρεπε στο Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του να πεί ένα λόγο παρηγορητικό και για εκείνους τους πολιτικούς, αναλυτές και δημοσιογράφους οι οποίοι πήραν τοις μετρητοίς όσα οι ίδιοι έλεγαν μήνες τώρα, ελπίζοντας ότι κάποιος από μηχανής Θεός θα εμφανιστεί τελευταία στιγμή και σαν αυτοεκπληρούμενη προφητεία η Συμφωνία θα καταρρεύσει. Δεν αναφέρομαι σε εκείνους που καλή τη πίστει αλλά εσφαλμένα θεωρούν ότι με την Συμφωνία θίγεται η ταυτότητα τους και κινδυνεύει η χώρα. Αυτοί θα πειστούν με την πάροδο του χρόνου και η ίδια η εφαρμογή της Συμφωνίας θα διασκεδάσει τις ανησυχίες τους. Αναφέρομαι σε εκείνους που γνωρίζουν καλά ότι αυτά που λένε είναι φούμαρα, στο παρελθόν είχαν υποστηρίξει ακριβώς τα αντίθετα αλλά έδωσαν με λύσσα την μάχη με ψευδή, έμπλεα εθνικολαικισμού εκφοβιστικά επιχειρήματα υποτάσσοντας τα πάντα σε μια επιδίωξη: να δεχθεί πλήγμα ο ΣΥΡΙΖΑ. Και εκτός δραματικού απροόπτου την μάχη αυτή την χάνουν πανηγυρικά γιατί εντός Ιανουαρίου η Βουλή της γείτονος θα επικυρώσει την Συμφωνία και θα ακολουθήσει η ελληνική πλευρά. Αξίζει, λοιπόν, να παρακολουθήσουμε την διαδρομή των χαμένων μαχών που έδωσαν εγκαταλείποντας μια μια τις γραμμές άμυνας. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ζάεφ άρχισε να ξηλώνει τα αγάλματα του Μεγαλέξανδρου και μαζί τον εθνικιστικό μύθο του Γκρουέφσκι και την παραχάραξη της Ιστορίας. Τότε οι μετέπειτα «Μακεδονομάχοι χωρίς αιτία» είπαν : «αυτό δεν είναι τίποτε πρέπει να αλλάξουν και το όνομα». Όταν έγινε σαφές από τους δυο ΥΠΕΞ ότι θα προχωρήσουν ακριβώς προς αυτήν την κατεύθυνση, είπαν : «Σιγά μην ενδιαφέρεται ο ΣΥΡΙΖΑ να λύσει το ζήτημα. Πως θα το κάνει με τον Καμμένο; Το μόνο που τον απασχολεί είναι να διασπάσει την ΝΔ». Όταν ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις επί της ουσίας, έπεσε ταραχή μεγάλη. Η πρώτη τους αντίδραση ήταν να υποβαθμίσουν το ζήτημα . Είπαν: « Δεν είναι στις προτεραιότητες της χώρας. Όλα πρέπει να υποταχθούν στην ανάγκη να πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Και μετά βλέπουμε». Αξίζει να σημειώσουμε ότι στους «Μεταβλέπουμε» συγκαταλέγονται και πολλοί από εκείνους οι οποίοι όταν επί Σημίτη προέκυψε το ζήτημα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες έλεγαν άλλα. Θεωρούσαν - και πολύ σωστά- το θέμα πρωτεύον, ζήτημα δικαιωμάτων και δημοκρατίας. Τώρα για ένα θέμα που έχει ταλαιπωρήσει και εκθέσει διεθνώς την χώρα για 26 χρόνια, που άπτεται της γεωπολιτικής της θέσης και του ρόλου της στα Βαλκάνια, έχουν την συμπεριφορά εκείνων που τότε κατήγγειλαν για ανευθυνότητα και μικροπολιτική. Μέχρι εκείνη την στιγμή η ΝΔ δεσμευόταν από την γραμμή του Βουκουρεστίου για σύνθετη ονομασία erga omnes ενώ και παράγοντες του κεντροαριστερού χώρου υπερακόντιζαν γράφοντας ότι δεν απαιτείται καν αλλαγή του Συντάγματος της γείτονος γιατί υπάρχει σχετική πρόνοια στην ενδιάμεση Συμφωνία.

Δυστυχώς για όλους αυτούς scripta manent. Σε μια μέρα τα κόμματα της κεντροδεξιάς και της κεντροαριστεράς, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, πέρασαν στην απόλυτη άρνηση. Το θέμα της ονομασίας που ήταν ο πυρήνας της διαφοράς και επιλύθηκε με τρόπο παραπάνω από ικανοποιητικό θεωρήθηκε δευτερεύον και ανακαλύφθηκαν προβλήματα γλώσσας και εθνότητας τα οποία ουδέποτε μας είχαν απασχολήσει στο παρελθόν. Όταν υπογράφηκε η Συμφωνία των Πρεσπών η αντιπολίτευση και τα φιλικά προς αυτήν ΜΜΕ εναπόθεσαν πλέον τις ελπίδες τους στην εθνικιστική αντιπολίτευση στην γείτονα η οποία καταπολεμούσε με το ίδιο πάθος την Συμφωνία. Ο Ζάεφ όμως τους απογοήτευσε συγκεντρώνοντας τον απαιτούμενο αριθμό των 80 βουλευτών. Και προχώρησε ακόμα περισσότερο . Μετά από πρόταση Αλβανών βουλευτών αποσυνδέθηκε ρητά η ιθαγένεια - υπηκοότητα από την εθνότητα, δίνοντας την χαριστική βολή στο ούτως η άλλως διάτρητο επιχείρημα περί «παράδοσης της Μακεδονικής εθνότητας». Όλο αυτό το διάστημα κόμματα ταυτισμένα είτε με τον ατλαντισμό είτε με την ΕΕ σε μια κωμική αντιστροφή ρόλων άρχισαν να κατηγορούν Ευρωπαίους και Αμερικάνους για την υποστήριξη που έδωσαν στην Συμφωνία και κατ επέκταση στους Τσίπρα και Ζάεφ. Μέχρι και η διάσωση των συντάξεων συνδέθηκε με τις Πρέσπες από την αξιωματική αντιπολίτευση. Σε λίγες ημέρες όλα αυτά θα αποτελούν παρελθόν. Θα μείνει όμως το αποτύπωμα μιας ανεύθυνης πολιτικής που στον βωμό μιας αμφίβολης εκλογικής ενίσχυσης προσπάθησε να δυναμιτίσει μια επωφελή για τα εθνικά συμφέροντα συμφωνία, αδιαφορώντας αν με αυτό τον τρόπο ενισχύονται οι απόψεις και οι δυνάμεις του εθνικολαικισμού και τελικά της ακροδεξιάς. Υπάρχουν άνθρωποι που από το 1992 στηρίζουν μια πολιτική ειρήνης και συνεργασίας με την γείτονα και δεν άλλαξαν γνώμη επειδή την πολιτική αυτή την υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν και άλλοι που είτε πέρασαν στην άλλη όχθη είτε επίμονα και αδικαιολόγητα σιωπούν. Ας μην μιλούν τουλάχιστον για αρχές και επιστροφή στην κανονικότητα όταν κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να παραταθεί μια βλαπτική για την χώρα

 κατάσταση .
Από το The caller.gr

Monday, January 7, 2019

Της ημέρας..Ο γερος.Θυμάται που ελεγε: "Αύριο,εχεις πολύν καιρο." Κ.Καβάφης


Ο ΚΑΒΑΦΗΣ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ: Μια και μπήκαμε για καλά στο Νέο Έτος, περάσαμε και τα Φώτα ( με ή  χωρίς την πουλουστρίνια πρώτα) κι έχουν γίνει όλες οι ευχές με όλα τα συναφή ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΥΓΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ  και ΧΑΡΑ κλπ κλπ, θα ήταν χρήσιμο να θυμηθούμε ένα από τα  «ποιήματα του γεροντισμού» του Κ.Π. Καβάφη ( το έγραψε σε ηλικία 31 ετών περίπου το 1894), με τίτλο «ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΣ». Στο συγκεκριμένο ποίημα ποιητής, με μια προοπτική μέλλοντος θυμάται που έλεγε:   «Αύριο. Έχεις πολύν καιρό», βλέπει ή προβλέπει πώς μπορεί κάποιος άνθρωπος να σκέφτεται πώς θα είναι τα πράγματα όταν, όντως θα είναι «ένας γέρος» πια· πώς ενδέχεται να αισθάνεται όταν θα φτάσει τα γηρατειά (τιμημένα, με υγεία κλπ κλπ).
Ο μεγάλος μας ποιητής εν τη σοφία του.

Μίμης Σοφοκλέους  Φβ

Απολαύστε το ποίημα χωρίς μελαγχολική διάθεση, αλλά με στοχασμό και με όνειρο:


Sunday, January 6, 2019

"Έγινε ο κόσμος γειτονιά". -Οι ηλίθιοι καπνιζουν !!

Το περιστέρι περί αλλά τυρβαζει..

Καφέ χωρίς τσιγάρο. .;

Κάθονται ακριβώς απέναντί μου. Μπαμπάς ,μαμά, γύρω στα 40 και ο 10χρονος (;)γιος τους. Και οι τρεις ήρεμοι και αρκετά  συμπαθητικοί. 
Λίγες οι κουβέντες τους αλλά καπνίζουν συνέχεια και στριφτο. Παρήγγειλαν αρκετά για φαγητό και σουβλάκια για το μικρό αλλά εκτός από 5 λεπτά το κάπνισμα  δεν σταματησε κι όταν το παιδί έτρωγε. 
Σκέπτομαι πώς αν ήταν σε αυστραλεζικο φαγαδικο ούτε στο πεζοδρόμιο δεν θα μπορούσαν να το κάνουν. 
Αν τολμούσαν οι πελάτες θα τους έλεγαν τρελούς  και θα τους πετούσαν έξω. .
Ακόμα και στα Τρίκαλα θα είχαν πρόβλημα γιατί ο δήμαρχος κατάφερε τους .."ηλιθιους"*να μη καπνίζουν σε κλειστό χώρο και τον συγχαιρουμε. . 
Κοιτώντας το θλιβερο  θέαμα 
θυμάμαι την πρώτη μέρα στη Μελβουρνη μετά από ένα ταξίδι στην Ελλάδα που κάπνιζα στο αυτοκίνητο και όλοι με κοίταζαν και χειρονομουσαν ότι είμαι τρελός. . Τους τα είπα Ελληνικά σε στυλ Μητροπάνου για μερικές ημέρες και μετά ηρέμησα. 
Στο νου μου έφερα ένα από τα χειρότερα ταξίδια με λεωφορείο ανάμεσα Γκανγουΐνγκ και Νιγκμπο της Κίνας. Όλοι κάπνιζαν και η βροχή έπεφτε ...ράϊ θρου. . και τζάμπα φώναζα " που χάο" πολύ άσχημο .
Το χειρότερο το είδα πάλι Γλυφάδα πριν λίγο καιρό  όταν ο Λεβέντης μπαμπάς κρατούσε το μωρό του στην αγκαλιά και κάπνιζε σαν ..

Σε παρατήρηση γιατί ρε φίλε εγώ δεν άφηνα τους φίλους μου να καπνίσουν, για το μωρό σου η απάντησή ήρθε σαν έτοιμη από χρονια:
Δεν μ αφήνεις στα βάσανα ρε φίλε. .;

Ο Δρ Παξινός,"στα άκρα" με τη Φλεσσα της ΕΡΤ μιλά για καπνιστές - καπνιστριες Αυστραλίας που δεν μπορούν να βρουν συντροφο κι ότι ο εκεί Ελληνισμός καπνίζει το 14 %(;) ενώ εδώ στο Ελλαντα ξεπερνά το  60% με πρωταθλήτριες τις γυναικες.
Επόμενο είναι από 0% καρδιακά προβλήματα οι γυναικες πρινμερικές δεκαετίες τώρα να ξεπερνουν τους άνδρες κατά μερικές μοναδες.   
* ΈΝΑΣ από τους μεγαλύτερους αγγειοχειρουργους του κόσμου ο Δρ Καρύδης σε μια συνέντευξη που μου έδωσε πριν χρόνια τόνισε ότι "μόνο οι ηλίθιοι καπνιζουν" και πρόσθεσε. .ε αφου καπνιζω
..ΕΊΜΑΙ ΗΛΙΘΙΟΣ.
καλή χρονιά. 
Δημήτρης Παπαγεωργίου (Καλλέας).
6.1.2019

MΕΛΒΟΥΡΝΗ.SBS.Η "νέα γενιά" στα πολιτιστικά δρώμενα. Του Π.Αποστολου


00:0009:51


Fronditha
Care's President
Faye Spiteri (Supplied)
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η 41η Ετήσια Γενική Συνέλευση του ομογενειακού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού της «Φροντίδας». Η Φαίη Σπιτέρη – Τσολάκη γίνεται η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος του οργανισμού και μίλησε στο Ελληνικό Πρόγραμμα. 
By
Panos Apostolou
Published on
Wednesday, January 2, 2019 - 13:08
File size
18.07 MB
Duration
9 min 52 sec
"Πιστεύω ότι ήμουν πολύ τυχερή στη ζωή μου διότι μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που μου έδωσε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτώ τις ευκαιρίες που μου παρασχέθηκαν", δήλωσε στο Ελληνικό Πρόγραμμα η νέα πρόεδρος της "Φροντίδας". 
"Στην καριέρα μου ανέλαβα ρόλους για τους οποίους είχα και έχω ιδιαίτερο πάθος. Έχω εργαστεί στους τομείς της επικοινωνίας και της διαφήμισης, αλλά αυτό είναι μόνο η επιφάνεια. Στην πραγματικότητα, εργάστηκα για να αλλάξω συμπεριφορές και αντιλήψεις σε θέματα υγείας, δικαιοσύνης και σε θέματα φυλετικής ισότητας," τόνισε η κ. Σπιτέρη-Τσολάκη.   

Το μήνυμά της προς τις άλλες γυναίκες 

"Το δικό μου μήνυμα είναι απλό: Έφτασε η στιγμή. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τον ρόλο των γυναικών όχι επειδή κάποιος κυβερνητικός κανόνας μας προτρέπει να το κάνουμε, αλλά επειδή οι γυναίκες έχουν τόσα πολλά να συνεισφέρουν. Υπάρχει σοφία, πάθος, γνώση, κατανόηση, και ηγετικές ικανότητες και ταλέντο". 
"Θέλω να παρακινήσω τις γυναίκες να κρατήσουν ψηλά το κεφάλι τους και να ορθώσουν το ανάστημά τους. Μπορεί να είναι δύσκολο, μπορεί να νομίζετε ότι δεν μπορείτε να το κάνετε, αλλά αξίζει ώστε να πετύχουμε την ισότητα που αξίζουμε. Χρειάζεται κουράγιο και δύναμη, και πάνω απ' όλα να είστε αληθινές σε αυτό που πιστεύετε και κάνετε".
Η νέα πρόεδρος της "Φροντίδας" αναφέρθηκε στην πολύτιμη συνεργασία που είχε με την κ. Βούλα Μεσημέρη, η οποία, όπως είπε, αποτέλεσε για εκείνη υπόδειγμα ηγέτιδας. 
"Fronditha Care" new President, Faye Spiteri nee Tsolakis

Η κοινωνία μας προοδεύει 

Η κ. Σπιτέρη, δήλωσε ότι κάθε αλλαγή έρχεται μέσα από την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα. "Πρέπει να κατανοήσουμε τα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία μας," είπε.
Πιστεύει ότι η πρόοδος της αυστραλιανής κοινωνίας, είναι ταχύτερη σε κάποια ζητήματα και πιο αργή σε κάποια άλλα και υποστηρίζει ότι έχουν υπάρξει αλλαγές στο θέμα αντιμετώπισης της ενδοοικογενειακής βίας.
Εδώ και δέκα χρόνια είναι πρόεδρος του ιδρύματος "InTouch" που ασχολείται με περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας σε οικογένειας από διαφορετικά πολυπολιτισμικά και θρησκευτικά υπόβαθρα. "Έχω δει", τονίζει, "βελτιώσεις συμπεριφορών εξαιτίας, κυρίως, εκπαιδευτικών προγραμμάτων".   
Faye Spiteri (Tsolaki) accepting a $250k grant from the Victorian State Government to Fronditha Care at its nursing home in Clayton South

Προσφορά προς στην Παροικία 

"Πιστεύω ότι είναι υποχρέωσή μου να προσφέρω στην κοινότητα από την οποία προέρχομαι", δήλωσε η νέα πρόεδρος της "Φροντίδας" για το όραμά της για τον οργανισμό για να συμπληρώσει ότι αυτή η αίσθηση του καθήκοντος πηγάζει από την μητέρα της.
"Ήταν επιθυμία της και την υιοθέτησα και εγώ, να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας να τους κάνουμε ευτυχισμένους ακόμα και με απλούς τρόπους. Και έτσι ήταν μεγάλη μου τιμή όταν μου έγινε πρόταση να γίνω μέλος του διοικητικού συμβουλίου της 'Φροντίδας'". 
"Ως μέλος της 'Φροντίδας' έχω την ευκαιρία να βρεθώ κοντά σε εκατοντάδες γιαγιάδες και παππούδες, που μου μιλάνε ελληνικά, μου διηγούνται ιστορίες, μου δίνουν συμβουλές, και κάπου-κάπου ένα φιλί και μια αγκαλιά". 
Η ίδια έχει προσωπική εμπειρία με ηλικιωμένους, από τον αγαπημένο της πατέρα, που στα τελευταία χρόνια της ζωής του χρειάστηκε βοήθεια γιατί υπέφερε από άνοια. "Επειδή έχω βρεθεί στη θέση πολλών ομογενών που έχουν γονείς που αντιμετωπίζουν την ίδια αρρώστεια, θέλω να είμαι βέβαιη ότι η 'Φροντίδα', προσφέρει τις υπηρεσίες που χρειάζονται οι ηλικιωμένοι". 
Πατήστε Play στην κεντρική φωτογραφία για να ακούσετε όλη την συνέντευξη με την νέα πρόεδρο της "Φροντίδας", Φαίη Σπιτέρη-Τσολάκη 

Η ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΣΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Σχετική εικόνα
                                                                         Μωμόγεροι
Σε καμία άλλη περιοχή της ελληνικής επικράτειας όσο στην Ανατολική Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στη Δράμα, οι κάτοικοι δεν κράτησαν τόσο ζωντανές παραδόσεις, ήθη και έθιμα που έχουν τις ρίζες τους στη λατρεία του θεού Διονύσου.
Η Διονυσιακή λατρεία και όλα τα παραδοσιακά δρώμενα που την ακολουθούν στο διάβα της μακράς ιστορικής διαδρομής των ορεινών περιοχών της ανατολικής Μακεδονίας σημάδεψαν την πολιτιστική ζωή των ντόπιων κατοίκων. Σήμερα, όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι συνεχίζουν με πίστη αλλά και περηφάνια να τηρούν και να αναβιώνουν κάθε χρόνο όλα αυτά τα έθιμα που χαρακτήρισαν τις περιοχές τους.
Πρόκειται για πανάρχαια έθιμα με αρχαίες εθνικές θρησκευτικές διαστάσεις που κυρίως αναβιώνουν τις τελευταίες ημέρες του Δωδεκαημέρου, την περίοδο από 24 Δεκεμβρίου έως 7 Ιανουαρίου, την εποχή δηλαδή που τελειώνει ο χειμώνας και η γη φέρει νέους καρπούς, και πιο συγκεκριμένα το διήμερο (παραμονή και ανήμερα) των Θεοφανίων.
Σε αυτές τις ποικίλες εκδηλώσεις, που έχουν τις ρίζες τους σε διονυσιακά δρώμενα, κυριαρχούν οι μεταμφιέσεις, τα κουδούνια, τα τραγούδια, οι χοροί και οι αναπαραστάσεις. Όλα τα στοιχεία δείχνουν τον πρωτογενή σκοπό αυτών των εκδηλώσεων, που δεν είναι άλλος από την ευημερία και την καλοχρονιά πάντα όμως με την ευρύτερη διάσταση της καλής υγείας και της πλούσιας σοδειάς.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η φιλόλογος και ερευνήτρια Κατερίνα Μανούση, «η λατρεία του Διόνυσου, όχι μόνο στην αρχαία περιοχή της Δράμας αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, αποκαλύπτει την οικεία ανάγκη του ανθρώπου να παραιτηθεί από τους κοινωνικούς περιορισμούς και να επιστρέψει στη φύση γιορτάζοντας αυθόρμητα τις αλλαγές της. Σηματοδοτεί την τάση του ανθρώπου να ζει μεταξύ άλλων ανθρώπων χωρίς κοινωνικές διακρίσεις με βάση το φύλο ή την κοινωνική τάξη. Επιπλέον, αποδεικνύεται το γεγονός ότι ο Διόνυσος ήταν ο μοναδικός θεός της κοινότητας και της αρμονικής συνύπαρξης όλων των μελών της κοινωνίας σε μια ατμόσφαιρα χαράς και ελπίδας, ακόμη και στη μετά θάνατον ζωή».
Ύμνος στη γονιμότητα της γης
«Τα έθιμα του Δωδεκαήμερου», σημειώνει η κ. Μανούση μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ «παρουσιάζουν ομοιότητες με τη Διονυσιακή λατρεία που ήταν διαδεδομένη στην περιοχή της αρχαίας Δράμας. Οι εορτασμοί εξυμνούν την έλευση της άνοιξης και τη γονιμότητα της γης. Το σύμβολο της μάσκας, που επικρατεί, παραδίδει την ταυτότητα των ανθρώπων που τη φορούν και τους δίνει την ελευθερία να δρουν με αισχρότητα και παραλογισμό. Οι μάσκες ή η ζωγραφική του προσώπου με λάσπη και τέφρα, οι φαλλοί και τα δέρματα ζώων θυμίζουν την εμφάνιση των Σατύρων και των άλλων ακολούθων του Διόνυσου. Ένα άλλο παράλληλο με τη λατρεία του Διόνυσου είναι η μεταμφίεση των ανδρών σε γυναίκες που υπογραμμίζει την εξουσία και τη δυαδικότητα του αρχαίου θεού. Επιπλέον, η χρήση της μάσκας, οι οργανωμένες εκδηλώσεις και η δράση των ανδρών ως γυναικών φέρνουν στο μυαλό τις παραστάσεις του αρχαίου θεάτρου, οι οποίες είναι αλληλένδετες με τη λατρεία του Διόνυσου».
Οι Αράπηδες, τα Μπαμπούγερα, οι Μωμόγεροι, η Καμήλα είναι μερικά μόνο από τα έθιμα που αναβιώνουν μέχρι τις μέρες μας διατηρώντας αναλλοίωτες παραδόσεις αιώνων και κρατώντας ζωντανούς συμβολισμούς που σχετίζονται με την απομάκρυνση των "κακών" πνευμάτων, τη γονιμότητα του ανθρώπου και την ευφορία της γης.

Αποτέλεσμα εικόνας για αράπηδες, εθιμο
                                                                 Αράπηδες

Οι Αράπηδες
Ανήμερα των Θεοφανίων στη Δημοτική Κοινότητας Νικήσιανης του Δήμου Παγγαίου, στο Μοναστηράκι, στον Ξηροπόταμο και στο Βώλακα της Δράμας, τελείται με διάφορες παραλλαγές ένα δρώμενο γνωστό ως Αράπηδες, επειδή στην μεταμφίεση των πρωταγωνιστών κυριαρχεί το μαύρο χρώμα: μαύρες φλοκωτές κάπες και εντυπωσιακές υψικόρυφες προσωπίδες, κεφαλοστολές από γιδοπροβιές.
Στο γραφικό ορεινό οικισμό της Νικήσιανης του Δήμου Παγγαίου βορειοδυτικά της Καβάλας, το πανάρχαιο έθιμο των Αράπηδων τελείται κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου, ανήμερα των Θεοφανίων, και ανήκει στα δρώμενα εκείνα του δωδεκαημέρου. Η ιστορία του μεγάλη και ο συμβολισμός του μοναδικός. Αναπαριστά τη μάχη της ζωής και του θανάτου. Παλικάρια και παιδιά ντυμένα με προβιές και ζωσμένα με βαριά κουδούνια, βγαίνουν στα σοκάκια του χωριού και με τον εκκωφαντικό θόρυβο των κουδουνιών ξορκίζουν το κακό φέρνοντας το αισιόδοξο μήνυμα της ζωής. Τα χορευτικά τμήματα του πολιτιστικού χορεύουν ντόπιους χορούς συνοδευόμενα από παραδοσιακές μουσικές. Κρασί, τσίπουρο και τοπικά εδέσματα υπάρχουν άφθονα για να κεραστεί όλος ο κόσμος.
Στις περισσότερες όμως περιοχές όπου αναβιώνει το έθιμο του Αράπη υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά της γιορτής. Όλες οι ομάδες των «Αράπηδων» κάνουν κοινή παρέλαση στους δρόμους, κάτω από τους εκκωφαντικούς ήχους των κουδουνιών τους. Δύο αρχηγοί ομάδων παλεύουν μέχρι την τελική πτώση του ενός. Ακολούθως, γύρω από τον πεσμένο αρχηγό, μαζεύονται όλοι, σε μια μυσταγωγία, που τελειώνει με την ανάσταση του νεκρού και τον ιδιόρρυθμο ξέφρενο χορό όλων, που ακολουθεί.
Σύμφωνα με την παράδοση, η παράσταση αυτή συμβολίζει το θάνατο του Διονύσου από τους Τιτάνες και την ανάστασή του από το Δία και παράλληλα την χειμερία νάρκη της φύσης που είναι ο Χειμώνας και στη συνέχεια την ανάσταση της φύσης με τον ερχομό της Άνοιξης.
Αυτό που εντυπωσιάζει τον επισκέπτη, είναι η εμφάνιση των Αράπηδων, με την οποία ντύνονται μόνο άντρες. Το ντύσιμο των Αράπηδων, περιλαμβάνει τα τσερβούλια (παπούτσια) που κατασκευάζονται από ακατέργαστο χοιρινό δέρμα και συγκρατούνται από τις λαπάρες που είναι δερμάτινα σχοινιά και τα καλτσούνια (κνήμες με υφαντό πανί από τρίχωμα προβατίνας) που φορούν στα γόνατα. Στο κάτω μέρος του σώματος φορούν μπινιβρέκι (μάλλινο παντελόνι) και στο πάνω μέρος χοντρή τσομπάνικη κάπα. Στη μέση τους, φορούν τέσσερα ποιμενικά κουδούνια διαφόρων μεγεθών. Το πρόσωπο είναι καλυμμένο με την μπαρμπότα (προσωπίδα) που είναι το τομάρι μιας γίδας το οποίο είναι ραμμένο και στερεώνεται στις άκρες του, στα σχοινιά των κουδουνιών. Η μπαρμπότα στολίζεται με ένα λευκό μαντήλι το οποίο έχει πάνω του χρωματιστά σχέδια, φλουριά και λουλούδια.

Σχετική εικόνα
                                                            Μπαμπούγερα

Τα Μπαμπούγερα της Καλής Βρύσης
Τραγόμορφες φιγούρες των «Μπαμπούγερων», μορφές που ξεπηδούν από τη λατρεία της Μητέρας Γης και του θεού Διονύσου. Άνθρωποι μεταμφιεσμένοι με κατσικοδέρματα και με πρόσωπα μαυρισμένα με αιθάλη, τραγουδούν και χορεύουν, ξορκίζοντας τα κακά πνεύματα. Έτσι και φέτος ανήμερα των Θεοφανίων θα πραγματοποιηθούν τα «Μπαμπούγερα» στην Καλή Βρύση με πλήθος κόσμου να παρακολουθεί το δρώμενο.
Οι Μωμόγεροι
Πρόκειται για ένα λαϊκό σατυρικό δρώμενο με προθεατρική μορφή. Τελείται από τους Πόντιους με παραλλαγές σε διάφορες περιοχές της Δράμας. Αναπαρίσταται στις αυλές των σπιτιών και στις πλατείες τις ημέρες του Δωδεκαημέρου. Κύριο πρόσωπο ο Μωμόγερος η Κιτί Γοτσάς με θίασο συντελεστών όπως η νύφη και ο γαμπρός, ο Αλής, ο πατέρας, ο γιατρός, ο οργανοπαίχτης, ο κουμπάρος, ο χωροφύλακας, δυο μικροί διάβολοι, η έγκυος γυναίκα και η συνοδεία.
Όλοι οι συντελεστές φορούν κουδούνια όπως προβιές και δέρματα τράγων. Κεντρικό πρόσωπο του θιάσου των τελεστών ο Μωμόγερος ή Κιτί Γοτσάς ή Πορδαλάς ο οποίος με τη δύση του ήλιου εισβάλλει με την ακολουθία του στα σπίτια του χωριού και εμπλέκει τους σπιτονοικοκύρηδες σε περιπέτειες «εξαπατώντας» τους. Η απαγωγή της νύφης παίζει κι εδώ καθοριστικό ρόλο καθώς μετά από αλλεπάλληλες εικονικές συμπλοκές μεταξύ των τελεστών, το νέο ζευγάρι, η νύφη και ο γαμπρός κατορθώνουν να σμίξουν, στεφανώνονται μάλιστα από τον παπά που εισέρχεται στο τέλος στο θίασο επιβάλλοντας την τάξη. Με τη συνοδεία ποντιακής λύρας και νταουλιού χορεύοντας και διασκεδάζοντας τα μωμογέρια, εγκαταλείπουν το σπίτι για να επισκεφθούν το επόμενο όπου θα προβούν σε ανάλογους, νέους αυτοσχεδιασμούς και μιμικές πράξεις.

Αποτέλεσμα εικόνας για σάγια, εθιμο
                                                                Σάγια
Τα «Σάγια» στη Νέα Καρβάλη
Στην τοπική κοινότητα της Νέας Καρβάλης, ανατολικά του Δήμου Καβάλας κάθε χρόνο την παραμονή των Θεοφανείων αναβιώνουν τα «Σάγια», ένα έθιμο που τηρούνταν σε όλη την Καππαδοκία. Το έθιμο αυτό αποτελεί μια σύνθετη τελετουργική πράξη η οποία περιέχει και λατρευτική διάσταση και έχει ως κύριο σκοπό την ευημερία, δηλαδή την καλοχρονιά, στοιχείο που τονίζεται με την πυρά, τις ευχές, τους χορούς και τα τραγούδια.
Στην πλατεία της Νέας Καρβάλης, μπροστά από το ναό του Αγίου Γρηγορίου, οι κάτοικοι ανάβουν μεγάλες φωτιές. Οι φλόγες ανεβαίνουν ψηλά και οι άνθρωποι τριγυρίζουν την πυρά χορεύοντας και τραγουδώντας. Στα παλιά χρόνια, όλοι παρακολουθούσαν την κατεύθυνση του καπνού. Αν πήγαινε ανατολικά ήταν καλό σημάδι, η σοδειά θα ήταν πλούσια. Αν στρέφονταν προς τη Δύση, το Βορρά ή το Νότο μόνο τα σπίτια του χωριού που ήταν σ’ εκείνα τα σημεία θα είχαν καλή συγκομιδή. Όταν χαμήλωνε η φωτιά τα παιδιά πηδούσαν από πάνω τρεις φορές.
 πηγή: avgi.gr

Saturday, January 5, 2019

Νεκρός 22χρονος χορευτής του "Ελλάδα έχεις Ταλέντο" που είχε ενθουσιάσει τους κριτές


Νεκρός 22χρονος χορευτής του "Ελλάδα έχεις Ταλέντο" που είχε ενθουσιάσει τους κριτές

Η νεκροψία – νεκροτομή θα δώσει τις απαντήσεις για τα ακριβή αίτια θανάτου του 22χρονου Αλέξανδρου Τσιάλτα, ο οποίος βρέθηκε νεκρός το μεσημέρι της Παρασκευής.

Ο 22χρονος Αλέξανδρος Τσιάλτας από το Καρπενήσι, βρέθηκε κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες νεκρός στο σπίτι του στη Λάρισα όπου διέμενε μόνος, το πρωί της Παρασκευής.
Φίλη του που ανησύχησε γιατί δεν είχε πάει στη δουλειά, ειδοποίησε τις αρχές με το ΕΚΑΒ, αλλά όταν έφτασε στο σπίτι του 22χρονου, ήταν ήδη αργά. Ο άτυχος νεαρός μάλλον είχε αφήσει την τελευταία του πνοή ενώ κοιμόνταν, πιθανότατα από παθολογικά αίτια.
Φως στα αίτια του θανάτου του, αναμένεται να ρίξει η παραγγελθείσα νεκροψία – νεκροτομή, ενώ σύμφωνα με το larissanet.gr, έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο της εγκληματικής ενέργειας, ενώ η ιατροδικαστική εξέταση θα διεξαχθεί όπως όλα δείχνουν, τη Δευτέρα.
Ο 22χρονος Αλέξανδρος, ή Άλεξ πως τον φώναζαν οι φίλοι, Τσιάλτας, είχε έρθει για σπουδές στο ΤΕΙ της Λάρισας, παράλληλα ασχολούνταν με πάθος με το χορό που τόσο αγαπούσε.
Οι σπουδές του τελείωσαν κι ο ίδιος αποφάσισε να μείνει στη Λάρισα όπου και εργάζονταν σε γνωστό εμπορικό κατάστημα στο κέντρο της πόλης, ενώ πρόσφατα έιχε εντυπωσιάσει με τις χορευτικές του ικανότητες στο «Ελλάδα Εχεις Ταλέντο».

ΣΜΥΡΝΗ. Ερτογάν: Θα πετάξω τους Έλληνες στη Θάλασσα


Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν  AP

Ένα τουρκικό λαϊκό τραγούδι που φέρεται κατά των Ελλήνων απήγγειλε ο Πρόεδρος της Τουρκίας κατά την ανακοίνωση των υποψηφίων του κόμματός του στην Σμύρνη.

Τους στίχους τουρκικού λαϊκού τραγουδιού για τη Σμύρνη που καταφέρεται εναντίον των Ελλήνων, απήγγειλε ο ΤούρκοςΠρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν κατά την ανακοίνωση των υποψηφίων του κόμματός τους στη Σμύρνη για τις δημοτικές εκλογές της 31 Μαρτίου, αναφερόμενος σε "μαύρες μέρες της κατοχής".
Στην ομιλία του στη Σμύρνη ο Τούρκος Πρόεδρος είπε: "Ο μακαρίτης Μουχαρέμ Ερτάς έχει ένα λαϊκό τραγούδι που μιλά για την κατοχή της Σμύρνης. Κοιτάξτε τα συναισθήματα που δημιούργησαν στον λαό μας εκείνες οι μαύρες μέρες της κατοχής".
Και απάγγειλε στη συνέχεια: "Όμορφη Σμύρνη, δεν φεύγει ο καπνός από πάνω σου. Την ημέρα στην φαντασία μου, το βράδυ στη σκέψη μου. Σκύψτε βουνά να περάσω στην πατρίδα μου. Διευκολύνετε τον στρατό μου να περάσει. Η αλεπού δεν μπορεί να μπει στο κρεβάτι του λιονταριού, κι αν μπει δεν μπορεί να μαζέψει τα μπουμπούκια τριαντάφυλλων. Ο ποταπός Έλληνας δεν μπορεί να πραγματοποιήσει τους σκοπούς του. Λένε μην περάσεις, θα περάσω στη Σμύρνη…Θα ρίξω τους Έλληνες στη θάλασσα".
Ο Ταγίπ Ερντογάν πρόσθεσε ότι "αυτή η πόλη ήταν πάντα στη φαντασία μας την ημέρα, και το βράδυ στη σκέψη μας".

Ελλήνων Έργα. Αρχαία και Μουσεια.Ναός Ηφαίστου


Ναός Ηφαίστου
Ο ναός είχε σχεδιαστεί και πιθανότατα άρχισε να χτίζεται ήδη από το 450 π.Χ., σίγουρα πριν από τον Παρθενώνα.


Η σύλληψή του ανήκει στη γενιά των Μαραθωνομάχων και του Κίμωνα και όχι στο οικοδομικό πρόγραμμα του Περικλή. Στα χρόνια που ακολουθούν σημειώνονται αλλαγές στο σχεδιασμό, γύρω στο 445 π.Χ., είναι όμως σε προχωρημένο στάδιο το έργο, αφού τότε ολοκληρώνονται οι μετόπες με τους άθλους του Ηρακλή και τα γλυπτά του ανατολικού αετώματος. Μεταξύ 445-440 π.Χ. φιλοτεχνείται η δυτική ζωφόρος. Ανάμεσα στο 435 και το 430 π.Χ. χρονολογούνται η ανατολική ζωφόρος, το δυτικό αέτωμα και η διαμόρφωση του εσωτερικού με περαιτέρω αλλαγές στο αρχικό σχέδιο. Το 421 π.Χ. τοποθετούνται η σίμη, τα ακρωτήρια και το λατρευτικό σύμπλεγμα του Ηφαίστου και της Αθηνάς, οπότε πρέπει να ολοκληρώνεται και η στέγη του ναού. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν το 416/5 π.Χ. Ο πιθανότερος λόγος που διάρκεσαν τόσο πολύ οι εργασίες στο ναό του Ηφαίστου είναι ότι με το οικοδομικό πρόγραμμα του Περικλή δόθηκε προτεραιότητα στον Παρθενώνα, από το 447 π.Χ., και στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, από το 444 π.Χ.

wibiya widget