Η Αλβανία και η μαφία της ενέπνευσαν τη διάσημη Βρετανίδα συγγραφέα, Ε.Λ. Τζέιμς, στο νέο της μυθιστόρημα με τίτλο «The Mister».
Η Ε.Λ. Τζέιμς, που έγραψε το μπεστ σέλερ «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι», στο «The Mister» έχει ηρωίδα μια φτωχή Αλβανίδα καθαρίστρια (Alessia Demachi).
Η ταλαιπωρημένη μετανάστρια, θύμα των γκάνγκστερ και των εμπόρων λευκής σαρκός, ερωτεύεται τον Άγγλο αριστοκράτη (Maxim Trevelyan) που την έχει στη δούλεψή του.
Ωστόσο, η πλοκή του βιβλίου ενόχλησε τον Αλβανό πρεσβευτή στο Λονδίνο, Κυριάκο Κύρκο (Qirjako Qirko), ο οποίος έσπευσε να διαμαρτυρηθεί δημοσίως.
Αρνητική εικόνα για την Αλβανία
Ο Κυριάκος Κύρκος με δηλώσεις του στην Telegraphυποστήριξε ότι το βιβλίο έχει αρνητική θέση ως προς την Αλβανία.
Είπε ότι παρουσιάζει τους συμπατριώτες του ως άγριους εγκληματίες και δημιουργεί αρνητικές εικόνες για τους Αλβανούς.
Πρόσθεσε ότι η περιγραφή των Αλβανών σε αυτό το βιβλίο είναι «εντελώς μη ρεαλιστική».
«Λυπάμαι που υπάρχει ένα μυθιστόρημα με αυτές τις πληροφορίες που δημιουργεί τέτοιες αντιλήψεις για τη χώρα μου.
»Οι Αλβανοί είναι οι καλύτεροι άνθρωποι που θα συναντήσετε στη ζωή σας, οι πιο φιλικοί», δήλωσε ο Κύρκος.
Ο ίδιος ανέφερε ότι στη Βρετανία ζούνε 120 χιλιάδες Αλβανοί και ότι οι εγκληματίες μεταξύ τους είναι «ελάχιστοι».
Στο «The Mister» παρουσιάζεται η Αλβανία ως «παράδεισος» για τους κακοποιούς, τους εγκληματίες και τους γκάνγκστερ.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Αλέσια είναι θύμα εμπόρων λευκής σαρκός.
Τη φέρνουν από την Αλβανία κρυφά στο Ηνωμένο Βασίλειο για να τη βγάλουν στην πορνεία.
Καταφέρνει και τους ξεφεύγει αλλά η ζωή της εισέρχεται σε ένα νέο εφιάλτη.
Ο αρραβωνιαστικός της, επίσης συμμορίτης, θέλει να τη γυρίσει στο χωριό της και απαιτεί να συμπεριφέρεται ως μια «παραδοσιακή Αλβανίδα σύζυγος».
Η Αλέσια παρουσιάζεται ως μια κοπέλα που δεν έχει «επαφή» με τον σύγχρονο κόσμο.
Νομίζει ότι τα «έξυπνα τηλέφωνα» είναι όντως έξυπνα.
Όταν βλέπει τον αριστοκράτη να βγάζει χρήματα από ATM με την κάρτα του, νομίζει ότι είναι κάρτα… «μαγική».
Οι Αλβανοί άνθρωποι… Νεάντερταλ
Το αμερικανικό περιοδικό «Entertainment Weekly» άσκησε σκληρή κριτική στη συγγραφέα.
Έγραψε ότι αναπαράγει και ενδυναμώνει τα «κλισέ» για τις γυναίκες της Ανατολικής Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά τους Αλβανούς άνδρες, γράφει ότι στο βιβλίο όλοι είναι «νεανταρτάλιοι» συμμορίτες, που απαγάγουν πάνω από μια φορά την Αλέσια και στο τέλος την πουλάνε για σύζυγο σε ένα άλλο συμμορίτη.
Συνέπεσε με την τουριστική εκστρατεία
Το βιβλίο κυκλοφόρησε λίγες εβδομάδες μετά την εκστρατεία του υπουργείου Τουρισμού της Αλβανίας, που προσπαθεί να «διορθώσει» την εικόνα της χώρας.
Ξημερώνοντας η ημέρα, σαν αν σήμερα πριν από 52 χρόνια οι Έλληνες πληροφορήθηκαν ότι:
<<Επιτρέπεται η σύλληψις και φυλάκισις παντός προσώπου άνευ τηρήσεως οιασδήποτε διατυπώσεως. Ήτοι, άνευ εντάλματος της αρμοδίας αρχής και χωρίς να συντρέχει αυτόφωρος κατάληψις.
Απαγορεύεται πάσα συνάθροισις ή συγκέντρωσις εν κλειστώ χώρο ή εν υπαίθρω. Πάσα τοιαύτη θα διαλύεται δια των όπλων.
Μέχρι νεωτέρας διαταγής απαγορεύεται η κυκλοφορία εις τας οδούς της πόλεως πάσης φύσεως οχημάτων και πεζών. Οι εξελθόντες εις τας οδούς να επανέλθουν αμέσως εις τας οικίας των!
Υπ΄όψιν, ότι μετά την δύσιν του ηλίου πας κυκλοφορών εις τας οδούς θα πυροβολείται άνευ προειδοποιήσεως.>>
Ήταν χούντα και φασισμός!
Αυτό, που κάποιοι σήμερα νοσταλγούν και ελαφρά τη καρδία λένε, ότι "επί Παπαδόπουλου κοιμόμαστε με ανοιχτά παράθυρα και ξεκλείδωτες πόρτες", όταν η ζωή τους, η Δημοκρατία ήταν κλειδωμένη με βαριά μάνταλα...
Πάμε Πακέτο - Μητέρα βρίσκει τον γιό τον οποίο της πήραν νεογέννητο - Pame Paketo Alpha TV "..ΘΕΕ ΜΟΥ ΜΕ ΠΑΓΩΣΕ ΤΟΣΟ ΑΥΤΗ Η ΕΚΠΟΜΠΗ,ΠΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΩ ΪΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΓΩΝΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΜΕΤΕΦΕΡΕ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΗΣ..."
Ο διάσημος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων πάντοτε αποτελούσε έναν προνομιακό χώρο, όχι μόνον της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας, αλλά και του αποκρυφιστικού πνεύματος.
Απόδειξη αυτού είναι ο αέναος συσχετισμός του με αποκρυφιστικά, μεταφυσικά σύμβολα και ιστορίας (από την Ουγκωϊκή απόδοση του Κουασιμόδου και τα Μυστήρια των Παρισίων του Ευγένιου Συ, έως την εμφάνισή της στον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν). Άλλωστε η μυστηριακή μορφή του γέρου με τον φρυγικό σκούφο και το παλτό σε έναν από τους πύργους του διάσημου γοτθικού καθεδρικού ναού, αποτελεί την αλληγορία του αλχημιστή, ο οποίος από το ψηλό βάθρο της γνώσης του των απόκρυφων νόμων, παρατηρεί τον κόσμο.
Το 1905, κατά την κατασκευή του παρισινού μετρό, κάτω από τα παλιά κοιλώματα της Βαστίλης βρέθηκε ένα άγαλμα της Ίσιδας. Στη μεγάλη μαύρη θεά, της οποίας η λατρεία διαδόθηκε παντού στα πέρατα της αυτοκρατορίας μέσω των ρωμαϊκών λεγεώνων οφείλεται και η ετυμολογία της ονομασίας της πόλης (Par-Isis, το πλοίο της Ίσιδας). Η αλήθεια είναι ότι το Ιλ-ντε λα- Σιτέ, ο πρώτος οικισμός των Παρισίων, φαίνεται από τον ουρανό σαν ένα από τα σκάφη, που στην αυγή της ιστορίας απέπλευσε από τον Νείλο, στη «μαύρη γη», όπου γεννήθηκαν ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και η τέχνη της μετατροπής ταπεινών μετάλλων σε χρυσό.
Σταδιακά, η αρχαία αιγυπτιακή θεά μεταμορφώθηκε από τον δωδέκατο αιώνα στη Μαύρη Παναγία, και η κρύπτη όπου λατρεύεται βρίσκεται ακριβώς στα κατάβαθα του εδάφους του «νησιού», απέναντι από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Άλλωστε και η επωνυμία της «Νοτρ Νταμ», «η Κυρά μας» αντιστοιχεί στον τρόπο επίκλησης της αιγυπτιακής θεότητας.
Ο Φουλκανέλι είναι ο τελευταίος διάσημος αλχημιστής, που αφιέρωσε τη ζωή του για να διαλευκάνει τα μυστήρια στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ. Η ίδια του η ταυτότητά περιβάλλεται επίσης από ένα αδιάλυτο μυστήριο: για κάποιους, υπήρξε ένας αξιωματικός του μηχανικού που συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ –λε –Ντυκ στην αποκατάστασητης Νότρ Νταμ. Για άλλους είναι ο ίδιος ο Ζαν-Ζυλιέν ντε Σαμπάν ( Jean-Julien de Champagn), ο οποίος υπέγραψε τις απεικονίσεις του Μυστηρίου των Καθεδρικών. Υπολογίζεται πως έφυγε από τη ζωή το 1932 σε μία σοφίτα στο αριθμό 59 της οδού Ροσουάρ ( Rue de Rochechouart), κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Γκαρ ντε Λιόν, μολονότι πολλά από τα συμβάντα που διηγείται στα βιβλία του διαδραματίζονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που τροφοδοτεί τη φαντασία όσων πιστεύουν ότι είχε ανακαλύψει το ελιξίριο της αιώνιας ζωής, τη συνταγή του οποίου μπορούν οι μυημένοι να διαβάσουν στην είσοδο του ναού της Νοτρ Νταμ.
Χάρη σ’ αυτόν γνωρίζουμε πως οι ασθενείς συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό τμήμα της Παναγίας, όπου κρέμονταν έξι λάμπες και δεν εγκατέλειπαν τον ναό έως ότου ιαθούν από τις αρρώστιες τους. Ενώ κι οι γιατροί που τους φρόντιζαν, το έκαναν γύρω από το βαπτιστήριο στην είσοδο της βασιλικής. Ο λόγος αυτής της ιεροτελεστίας παραμένει ακόμη μυστήριο.
Τον 14ο αιώνα, κάθε Κυριακή συγκεντρώνονταν στην κεντρική Πύλη όλοι οι αλχημιστές (στις ειδούς του Κρόνου, όπως λέει ο Φουλκανέλι), όπου εξέθεταν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και μελετούσαν τα αλχημικά σύμβολα που απεικονίζονται στο υπέρθυρό της.
Αλλά και στις δύο πλευρές της μεγάλης εισόδου υπάρχουν στο υπέρθυρο δύο σειρές από 12 μετώπες και 12 μορφές που αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά στοιχεία και τις φάσεις της αλχημικής διαδικασίας. Μάλιστα σε αυτές τις μορφές, μία γυναίκα παρουσιάζεται τρεις φορές να κρατάει σε δίσκο ένα κοράκι, σύμβολο της σήψης, ή μία σαλαμάνδρα, σύμβολο της ασβεστοποίησης και ξεχωρίζει η αναπαράσταση με τον Φιλοσοφικό Υδράργυρο, που αποτελεί το σύμβολο της μεσαιωνικής επιστήμης.
Επίσης ξεχωρίζουν: ένας ιππότης με πανοπλία και δόρυ που προστατεύει το atanor(τον αλχημιστικό κλίβανο όπου προετοιμάζεται το μαγείρεμα των υλικών). Το κοράκι,το σύμβολο της σήψης που είναι απαραίτητο για τον διαχωρισμό του καθαρού και του ακάθαρτου, ιδιότητες που συνεδράζονται σε μια ίδια ένωση. Ένας άνθρωπος που κρατά ανοιχτό έναν κλίβανο και στο δεξί του χέρι τη φιλοσοφική λίθο. Στην κορυφή, όπου έζησε ο καμπούρης του Βίκτωρος Ουγκώ, μπορούμε να παρατηρήσουμε, στη γωνία του βόρειου πύργου, που περιβάλλεται από μάγισσες, το εντυπωσιακό ανάγλυφο ένας γέρου με φρυγικό σκούφο και παλτό, που ακουμπά με το ένα χέρι στην κουπαστή και με το άλλο χαϊδεύει τη γενειάδα του: είναι ο αλχημιστής, που εξετάζει και αναρωτιέται για την εξέλιξη του έργου.
Στο άλλο άκρο του νησιού είναι το Sainte-Chapelle, που χτίστηκε μεταξύ 1245 και 1248 για να φυλάξει τα λείψανα του Θείου Πάθους. Τα υπέροχα βιτρό παράθυρα εκτελέσθηκαν με γνώμονα τις αλχημικές διαδικασίες. Το αγαπημένο του Φουλκανέλι ήταν η Σφαγή των Αθώων, μία αλληγορική απεικόνιση του «θανάτου» της πρώτης ύλης στα χέρια του υδραργύρου, με απώτερο στόχο την «ανάστασή» του στις επόμενες φάσεις της κατεργασίας του πιο ευγενούς αποτελέσματος.
Οι μεσαιωνικοί κτίστες χάραξαν τα σύμβολα του Ερμητικού δόγματος στους τοίχους των καθεδρικών ναών, τα οποία άσκησαν μεγάλη επιρροή σε κατοπινά δείγματα της μοντέρνας οικιστικής και θρησκευτικής αρχιτεκτονικής: στη δεξιά όχθη, πίσω από το Λούβρο, η εκκλησία του Saint-Germain l’Auxerrois, μας εκπλήσσει με τα τρομακτικά, αποτρόπαια δαιμόνιά του, και το υποβλητικό γλυπτό της Παναγίας της Αιγυπτίας.
Λίγο πιο ανατολικά, βρίσκονται οι εκκλησίες του Saint-Merri και του Saint-Martin-des-Champs. Από την παλιά εκκλησία του Saint-Jacques de la Boucherie σήμερα υπάρχει μόνον ο πύργος, απ’ όπου ξεκινούσαν οι προσκυνητές για τον αποστολικό καθεδρικό του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της Ισπανίας. Λίγα μέτρα από τον πύργο διασταυρώνονται δύο δρόμοι, ένας με το όνομα του Nicolas Flamel (ο οποίος το 1389 έφτιαξε την πύλη του Saint-Jacques) και της συζύγου του, Perrenelle. Οκτώ τετράγωνα βορειότερα, στο 51 της οδού ντε Μοντμορενσί, υπάρχει μία επιγραφή: «Εδώ έζησε ο Νικολά Φλαμέλ, ένας πλούσιος παρισινός, ενορίτης του Saint-Jacques de la Boucherie, που ένας θρύλος τον θέλει να μετατρέπεται σε αλχημιστή σε αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου και του τρόπου μετατροπής του μολύβδου σε χρυσό».
Κανείς όμως δεν αρνείται, ωστόσο, ότι ο Φλαμέλ ξόδεψε όλη του την περιουσία για την κατασκευή καταφυγίων για τους ζητιάνους, σε νοσοκομεία και για το νεκροταφείο των Αθώων (Innocentes), στην πρόσοψη του οποίου έβαλε να χαράξουν το ιερογλυφικό με τα κλειδιά της επιστήμης του Ερμή, την οποία σύμφωνα με τον θρύλο διδάχθηκε από τον δάσκαλο Κάνς ( Canches) στη Λυόν.
Ένας χρονογράφος του δέκατου όγδοου αιώνα, δηλώνει πως τον είχε δει στην Όπερα του Παρισιού με τη σύζυγό του, Περενέλ, τέσσερις αιώνες μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του, και ο θρύλος λέει ότι κατά την αφαίρεση της ταφόπλακάς του δεν βρέθηκαν λείψανα. Η ταφόπλακα του Φλαμέλ βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Κλυνί (Cluny). Αυτό το μουσείο φιλοξενεί επίσης μια σειρά από μεσαιωνικές ταπετσαρίες, όπως «Η Κυρία και ο Μονόκερως», η οποία σύμφωνα με τους Ερμητικούς δεν είναι, ή δεν είναι μόνον, μια αλληγορική ερμηνεία των αισθητηριακών αντιλήψεων, αλλά επίσης και η αλχημική εργασία: η κυρία που φέρει μια σημαία με τρία μισοφέγγαρα, που αντιπροσωπεύουν το κλάσμα του υδραργύρου που συλλέγονται στο τέλος της πρώτης κατεργασίας, τρεις φορές μικρότερο από τη συνολική ποσότητά του στην αρχή της αλχημιστικής διαδικασίας…
Οι Φουλκανέλι, Ζαν –Ζυλιέν Σαμπάν ( Jean-Julien Champagne, αν δεν ήταν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο), Ρενέ Σβάλερ (για μερικούς, η πραγματική συγγραφέας των έργων που αποδίδονται στον Φουλκανέλι) και τα παιδιά του Φερδινάνδου Λεσσέψ, που άνοιξε την διώρυγα του Σουέζ, συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί κοντά στο 76 της Rue de Rennes, στο βιβλιοπωλείο Livrairie du Merveilleux. Ο ιδιοκτήτης του Πιερ Ντιζόλ είχε ένα μοναδικό αρχείο αποκρυφικών επιστημών. Η θρυλική βιβλιοθήκη δεν υπάρχει πια, αλλά όπως λένε οι ειδικοί στον εσωτερισμό, στα κοντινά βιβλιοπωλεία της πλατείας Σαιν Μισέλ, μπορεί κάποιος να βρει κάποιες «καλές επαφές».
Οι κληρονόμοι των Ναϊτών έκαναν τις μυστικές συναντήσεις τους κοντά στο σπίτι του Φλαμέλ, στο υπόγειο του Ωδείου, δίπλα στο γιγάντιο εκκρεμές του Φουκώ (που σήμερα εκτίθεται στο Πάνθεον): τουλάχιστον στην φαντασία του Ουμπέρτο Έκο. Αλλά εξίσου παραληρηματική, όσο και αληθοφανής την ίδια στιγμή είναι και η ιδέα του Νταν Μπράουν: Το Άγιο Δισκοπότηρο βρίσκεται θαμμένο κάτω από την κορυφή της πυραμίδας του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989.Διαφανής και αινιγματική, η πυραμίδα αυτή που θυμίζει τις αιγυπτιακές, προώρισται να συνεχίσει να εξάπτει τη φαντασία των πιστών του αποκρυφισμού, με τον ίδιο μαγνητισμό που τους ασκεί η γοτθική πρόσοψη της Νοτρ Νταμ.
Την εξάπλωση του καρκίνου του πνεύμονα φαίνεται ότι μπορούν να ανακόψουν οι καυτερές πιπεριές τσίλι.
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης, που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρίας Ερευνητικής Παθολογίας το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Συνάντησης Πειραματικής Βιολογίας 2019 που διεξήχθη στις αρχές Απριλίου στο Ορλάντο της Φλόριντα, η καψαϊκίνη, η ένωση που είναι υπεύθυνη για την αίσθηση καψίματος που προκαλούν οι πιπεριές τσίλι, μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του καρκίνου του πνεύμονα, την κύρια αιτία θανάτου από καρκίνο τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες.
Σε πειράματα που περιελάμβαναν τρεις σειρές ανθρώπινων κυττάρων μη μικροκυτταρικού καρκίνου του πνεύμονα που καλλιεργήθηκαν εργαστηριακά, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η καψαϊκίνη ανέστειλε την εισβολή των καρκινικών κυττάρων, το πρώτο βήμα της μεταστατικής διαδικασίας. Διαπίστωσαν επίσης ότι τα ποντίκια με μεταστατικό καρκίνο που κατανάλωναν καψαϊκίνη είχαν μικρότερες περιοχές μεταστατικών καρκινικών κυττάρων στον πνεύμονα σε σύγκριση με τα ποντίκια που δεν έλαβαν τη θεραπεία.
Πρόσθετα πειράματα αποκάλυψαν ότι η καψαϊκίνη καταστέλλει τη μετάσταση του καρκίνου του πνεύμονα αναστέλλοντας την ενεργοποίηση της πρωτεΐνης Src, η οποία εμπλέκεται στα σήματα που ελέγχουν τις κυτταρικές διεργασίες όπως ο πολλαπλασιασμός, η διαφοροποίηση, η κινητικότητα και η προσκόλληση των κυττάρων.
«Ο καρκίνος του πνεύμονα και άλλα είδη καρκίνου συνήθως μεθίστανται σε άλλες περιοχές όπως ο εγκέφαλος, το ήπαρ ή τα οστά, καθιστώντας δύσκολη τη θεραπεία τους. Η μελέτη μας δείχνει ότι η φυσική ένωση της καψαϊκίνης που υπάρχει στις πιπεριές τσίλι, θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα θεραπεία για την καταπολέμηση της μετάστασης σε ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα», δήλωσε ο δρ Jamie Friedman, που πραγματοποίησε την έρευνα στο εργαστήριο Piyali Dasgupta της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Marshall Joan C. Edwards.
«Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή η καψαϊκίνη θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλα χημειοθεραπευτικά φάρμακα για τη θεραπεία ποικίλων καρκίνων του πνεύμονα. Ωστόσο, η χρήση της σε κλινικό επίπεδο απαιτεί την αντιμετώπιση των δυσάρεστων παρενεργειών της, όπως ο γαστρεντερικός ερεθισμός, ο πόνος στο στομάχι και το αίσθημα καψίματος», σημείωσε στο καταληκτικό του σχόλιο ο δρ Friedman.
Την περίοδο αυτή, οι ερευνητές εργάζονται πάνω στον εντοπισμό ενώσεων αντίστοιχων της καψαϊκίνης, που δεν είναι καυτερές, αλλά διαθέτουν την αντικαρκινική δραστηριότητα της καψαϊκίνης.
Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στην εκδήλωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Τρικάλων του «Κινήματος Αλλαγής», που έλαβε χώρα το απόγευμα της Πέμπτης στην κατάμεστη αίθουσα του Φρουρίου, με κεντρικό ομιλητή τον υποψήφιο Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Παπανδρέου . Πιο συγκεκριμένα, τον Ευρωβουλευτή προλόγισε ο κ. Θωμάς Χαχάμης, με την χαρακτηριστική φράση «Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ ενωμένο δυνατό», να περνάει το δικό της ηχηρό μήνυμα και να καταχειροκροτείται από τον κόσμο. Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε ότι η Ευρώπη μπορεί να αλλάξει με καλούς Ευρωβουλευτές και δυναμικούς ανθρώπους, ενώ σχολιάζοντας τα πολιτικά δρώμενα, δήλωσε μη ικανοποιημένος από την κυνική άποψη του ΣΥΡΙΖΑ για την εξουσία, τονίζοντας την διαφωνία στην υπερφορολόγηση και στον τρόπο διαχείρισης των ανεξάρτητων αρχών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χάλασε την έννοια της αριστεράς που πρέσβευε. Ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής επισήμανε ότι τα λάθη του ΣΥΡΙΖΑ, η κακή διαχείριση των εθνικών θεμάτων, η ανομία στους δρόμους και η μη επίλυση των αγροτικών προβλημάτων δίνουν δύναμη στη Νέα Δημοκρατία και έτσι εξηγείται το προβάδισμά της στις μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις.
Δήλωση του Προέδρου του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ Δημοκρατών Σοσιαλιστών, Γιώργου Α. Παπανδρέου, για τα αποτελέσματα των Φιλανδικών εκλογών:
«The excellent results of the Finnish Social Democratic Party in recentelections carry a strong message of hope for all the progressive parties.
This successful outcome is a result of hard and systematic work. As we have often discussed in the Socialist International family, this proves that a political platform focused on social issues and inequality, connects with the priorities and sentiment of a large number of citizens.
SDP’s victory highlights a progressive comeback of the left in the Nordic political landscape. Despite these results, our continued challenge as progressives in Europe is to build people’s solidarity which can overcome the rise of nationalistic, xenophobic and extreme right parties. Onnittelut!»
«Το πολύ καλό αποτέλεσμα για το Φιλανδικό Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα στις πρόσφατες εκλογές, είναι ένα ισχυρό μήνυμα για όλα τα προοδευτικά κόμματα.
Ήταν ένα αποτέλεσμα συστηματικής και σκληρής δουλειάς. Όπως έχουμε συζητήσει συχνά και στην οικογένεια της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, νίκες σαν αυτή του SDP είναι απόδειξη πως μία πολιτική πλατφόρμα που εστιάζει στα θέματα της κοινωνίας και της ανισότητας, αγγίζει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών.
Τέλος, μετά και το αποτέλεσμα της Φινλανδίας, μπορούμε να μιλάμε για μία επιστροφή των αριστερών σοσιαλιστικών δυνάμεων στο πολιτικό τοπίο των Βόρειων χωρών. Η πρόκληση, όμως, παραμένει για τους προοδευτικούς της Ευρώπης, να οικοδομήσουν την αλληλεγγύη των λαών, για να νικηθεί η άνοδος του εθνικισμού, της ξενοφοβίας και των κομμάτων της ακροδεξιάς. Onnittelut!« Από το Γραφείο Τύπου του Κινήματος
«Η φωτιά στην Παναγία των Παρισίων, στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας των Καθολικών, είναι μία ιστορική καταστροφή που δεν αφορά μόνο τη Γαλλία, αλλά όλο τον κόσμο. Χαιρετίζουμε τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών που κατόρθωσαν σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες να διασώσουν ένα μεγάλο κομμάτι του ναού.
Οι συγκρίσεις με οποιοδήποτε άλλο διεθνές ορόσημο λατρείας, πολιτισμού και αρχιτεκτονικής αυτής της κλίμακας, για να αποδοθεί το μέγεθος της απώλειας, είναι περιττές. Μοιραζόμαστε τη θλίψη και τον πόνο του Γαλλικού λαού, αλλά παράλληλα έχουμε κάθε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του, να προχωρήσει πέρα από την καταστροφή και να ανοικοδομήσει το παγκόσμιο αυτό μνημείο.»