Sunday, October 20, 2019

Καζαντζάκης: «Οι πιο καλοί πεινούν κι αδικιούνται, οι πιο κακοί τρώνε και πίνουν και κυβερνούν»


«Άτιμος είναι ο κόσμος τούτος Αγά μου, άδικος τιποτένιος. Οι πιο καλοί πεινούν κι αδικιούνται, οι πιο κακοί τρων και πίνουν και κυβερνούν, χωρίς πίστη, χωρίς ντροπή, χωρίς αγάπη. Δεν μπορεί πια το άδικο να βαστάξει!
Θα βγω στους γύρω δρόμους, θα σταθώ στις πλατείες, θανέβω στις στέγες και θα φωνάξω: Ελάτε όλοι οι πεινασμένοι κι οι αδικημένοι κι οι τίμοι να σμίξουμε, να βάλουμε φωτιά, να καθαρίσει η γης από δεσποτάδες κι αφεντάδες κι αγάδες.
…Θά θελα Αγά μου, νάχα τη δύναμη να σηκωθώ , να κηρύξω σε όλο τον κόσμο επανάσταση. Να ξεσηκώσω όλους τους ανθρώπους, άσπρους, μαύρους, κίτρινους, να γίνουμε ένας στρατός της πείνας παντοδύναμος και να μπούμε στις μεγάλες σαπισμένες πολιτείες και στα άτιμα παλάτια και στα ξετσίπωτα σεράγια της Πόλης και να βάλουμε φωτιά!»
Νίκος Καζαντζάκης, «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»
Στη Λυκόβρυση, ένα χωριό τής Ανατολίας, ένα παμπάλαιο έθιμο απαιτεί από τους κατοίκους να αναβιώσουν το Πάθος τού Χριστού κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η άφιξη μιας ομάδας Ελλήνων, κυνηγημένων από τους Τούρκους, μοιράζει τη Λυκόβρυση στα δύο: ενώ ο ιερέας και οι προύχοντες αποδιώχνουν τους απόκληρους, εκείνοι που υποδύονται τους Αποστόλους και τον Χριστό προσπαθούν να τους βοηθήσουν. Μια άγρια πάλη αρχίζει να εξελίσσεται ανάμεσα στους πρόσφυγες, που έχουν εξαγριωθεί από την μακρά λιμοκτονία, και τους κατοίκους τού χωριού.
Το κλασικό και πάντα διαχρονικό βιβλίο «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται» του Νίκου Καζαντζάκημετέφερε στον κινηματογράφο ο Ζιλ Ντασέν, το 1957, σκηνοθετώντας με τρόπο ανάγλυφο  το θέατρο του παραλόγου που στήθηκε στο φτωχικό ορεινό χωριό της Μικράς Ασίας.
Στο έργο του ο Καζαντζάκης κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα λογοτεχνικά μεταφορικό μυθιστόρημα που πηγάζει από την περιγραφή των Παθών του Θεανθρώπου. Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται αποτελεί μια ιστορία με επικά και ρεαλιστικά στοιχεία το σύμβολο του ανθρώπου που καταδιώκεται και βασανίζεται, που θυσιάζεται και αγωνίζεται υπέρ του Ανθρώπου και της Ελευθερίας: τα Θεανθρώπινα Πάθη του Χριστού προσωποποιούνται μυθιστορηματικά στο πρόσωπο ενός νέου αγνού αγράμματου βοσκόπουλου, ο οποίος κατορθώνει με ασκητική αγιότητα να προβάλει την έννοια της ανθρωπιάς και της θυσίας ως σύμβολα διαρκούς δράσης και αέναης αναζήτησης.
Πρόκειται για ένα υπέροχο μυθιστόρημα με πολλά μηνύματα:
Μπόρα είναι μαθές η ζωή. Θα περάσει!
Θεριό ‘ναι η καρδιά του ανθρώπου. Θεριό ανήμερο… Χριστέ μου, μήτε εσύ μπόρεσες να τη μερώσεις.
Σαν το κρασί ’ναι κι ο Χριστός. Όμοια ανοίγει κι αυτός την καρδιά των ανθρώπων και μπαίνει ο κόσμος όλος. Όμοια θ’ ανοίξει και την Παράδεισο να μπουν οι αμαρτωλοί.
Ο Χριστός είναι παντού, τριγυρίζει απόξω από το χωριό μας, χτυπάει την πόρτα μας, στέκεται και ζητιανεύει απόξω από την καρδιά μας. Φτωχός, πεινασμένος, άστεγος είναι ο Χριστός
Αυτό θα πει άνθρωπος: να πονάς, ν’ αδικιέσαι, να παλεύεις και να μην το βάνεις κάτω!
Αν ήταν να με ρωτούσαν ποιος δρόμος πάει στον ουρανό, θ’ απαντούσα: ο πιο δύσκολος.
Μεγάλη κολυμπήθρα τα δάκρυα, παιδί μου…
Θα βρούμε, εκεί που πάμε, το Θεό. Και θα τον βρούμε, όχι όπως τον παριστάνουν όσοι δεν τον είδαν ποτέ τους, ένα ροδομάγουλο γέρο, που κάθεται μακάρια σε πουπουλένια σύννεφα και προστάζει. Μα σα μικρή φωνή που τινάζεται από τα σωθικά μας και σηκώνει πόλεμο.
Χαίρουμαι, άνθρωπος είμαι, όταν μου τύχει ένα καλό, μα πιο πολύ χαίρουμαι όταν πλακώσει η δύσκολη ώρα! Γιατί λέω: τώρα θα δείξεις, παπα-Φώτη, αν είσαι άντρας αληθινός ή κουνέλι.
Όταν πολυσυχάσει το νερό, βουρκιάζει, όταν πολυσυχάσει η ψυχή, βουρκιάζει.
Και στο πιο μικρό πετραδάκι, και στο πιο ταπεινό λουλούδι, και στην πιο σκοτεινή ψυχή, βρίσκεται ολάκερος ο Θεός
Θεριό ’ναι η καρδιά του ανθρώπου. Θεριό ανήμερο… Χριστέ μου, μήτε εσύ μπόρεσες να τη μερώσεις…
Ο διάολος μπορεί και μπαίνει μονάχα στην Κόλαση, ο άγγελος μπορεί και μπαίνει μονάχα στην Παράδεισο. Ο άνθρωπος όπου θέλει!
Εύκολο να θυσιάσεις στο Θεό το τίποτα, δύσκολο να θυσιάσεις τα πάντα.

Γελάμε ποντιακά με της Γιώτας τα ελάφια


Η δασκάλα μου, τα ελάφια ..και τα λάφε ....

Η σχέση μου με την ποντιακή διάλεκτο είναι βιωματική.Είναι η μητρική μου γλώσσα.Άκουγα συχνά από την μάνα μου δυο λέξεις με αρνητική σημασία.Περσικές και οι δυο,έχει και τέτοιες η διάλεκτός μας.Η πρώτη είναι η λέξη παστάφε=καυχησιές,ευτελισμος,μικροπρέπειες.Πρόκειται για την περσική pest=ταπεινός,ευτελής και στην ποντιακή έγινε πεστέας.Η άλλη λέξη είναι τα λάφε=οι φλυαρίες,τα κουτσομπολιά.Η λέξη είναι lafazan=πολυλογάς,φλύαρος<laf-zan η περσική.Από εδώ και το επίθετο Λαφαζάνης. Όταν ήρθε στο χωριό μου η αγαπημένη μου δασκάλα,φίλη μου από τότε μέχρι σήμερα,την φώναζε η γειτόνισσα "έλα δεσκάλτσα ας εφτάμε λαφε=έλα δασκάλα να κάνουμε κουτσομπολιό.Η δασκάλα μου παρόλο που ήταν πόντια,από τον Περδίκα,δεν καταλάβαινε και έψαχνε να βρει τα ελάφια...αναρωτιόταν επί μήνες"..μα έχετε ελάφια στον Κλείτο;"

ΓΙΏΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ
Φιλολογος- συγγραφεας

Ο Νίκος Κοτζιάς προειδοποιεί: «Δεν έχουν καταλάβει τι περιμένει την Ευρώπη»


Με δύο αναρτήσεις στο Twitter ο Νίκος Κοτζιάς κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στις Βρυξέλλες και στις ευρωπαϊκές ηγεσίες για επερχόμενη σοβαρή γεωπολιτική κρίση λόγω Brexit, Βαλκανίων και Μέσης Ανατολής.

Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών πρώτα έγραψε την Παρασκευή ένα tweet στα αγγλικά και ύστερα ακολούθησε το Σάββατο δεύτερο στα ελληνικά.

Στο ελληνικό του tweet ο Νίκος Κοτζιάς πολύ αυστηρά προειδοποιεί:


«Ομολογώ ότι νόμιζα ότι είχα σκεφτεί όλα τα σενάρια ως προς Συμφωνία Πρεσπών.

»Όμως δεν υπολόγισα επαρκώς την κοντόφθαλμη, ανεύθυνη, χωρίς όραμα και στρατηγική, πολιτική «ηγετών» της ΕΕ που δεν έχουν καταλάβει τι περιμένει την Ευρώπη με Brexit, Συρία, Βοσνία, Κόσοβο, Ανατ. Μεσόγειο».


Στο πρώτο tweet, στα αγγλικά, ο Νίκος Κοτζιάς έγραψε:


«While #Syria is on fire, the #EU lacks strategic vision. Accession talks with #North_Macedonia must start now. Tangible support of the #Prespes & the stability of Southeastern Europe is imperative. Otherwise, the EU will be responsible for any new complications in our neighborhood».

«Ενώ η Συρία φλέγεται, η ΕΕ στερείται στρατηγικού οράματος.

»Οι ενταξιακές συνομιλίες με τη Βόρεια Μακεδονία πρέπει να ξεκινήσουν τώρα.

«Η έμπρακτη υποστήριξη (σ.σ. της Συμφωνίας) των Πρεσπών και της σταθερότητας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης είναι επιτακτική.

»Διαφορετικά, η ΕΕ θα είναι υπεύθυνη για τυχόν νέες επιπλοκές στη γειτονιά μας».


Ατάκες του Χάρρυ Κλυνν


  • Ακόμα κι ένα κρεμμύδι μπορεί να σε κάνει να κλάψεις, αλλά μόνο ένας καλός κωμικός μπορεί να σε κάνει να σε κάνει να γελάσεις.
  • Παρακαλώ να γελάτε πιο γρήγορα, δεν έχω πολλή ώρα στη διάθεσή μου.
  • Tι γίνεται, τελικά, μ' αυτό το IKA; Πας για αμυγδαλές και σου κάνουν εγχείρηση προστάτη! Ένα φίλος μου είχε προβλήματα με τη χολή του και όταν πήγε στο IKA ζήτησε να του κάνουν εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας... Tο ωραίο είναι ότι η μπλόφα έπιασε... Tου κάνανε εγχείρηση χολής!
  • Στις φυλακές γίνεται το αδιαχώρητο, δεν δραπετεύει πλέον κανείς. Που αλλού θα βρούνε οι άνθρωποι δυο γεύματα τσάμπα;
  • Kαι μια συμβουλή, να είσθε ευγενικοί με την πεθερά σας, οι μπέιμπι - σίτερς είναι πολύ ακριβές στις μέρες μας.
  • Καλείς υδραυλικό τη Δευτέρα στις πέντε να σου φτιάξει τη βρύση κι έρχεται πέντε παρά τέταρτο. Ίδια μέρα, ίδια ώρα. Ένα μήνα μετά, όμως!
  • O οποιοσδήποτε τραπεζικός μπορεί να γράψει ένα ποίημα χωρίς αντίκρισμα, αν όμως, ένας ποιητής γράψει μια επιταγή χωρίς αντίκρισμα... Xέσε μέσα...
  • Όσα δε φτάνει η αλεπού, βάζει σκάλα και τα πιάνει.
  • Στου κουφού την πόρτα, το σαπούνι σου χαλάς…
  • Nέα μέτρα για το νερό. Θα συνδέσουνε το δίκτυο ύδρευσης με τις δεξαμενές της κόκα κόλα!
  • Aν οι μισοί Έλληνες ξέρανε πως ζουν οι άλλοι μισοί, θα ήταν κι αυτοί απατεώνες.
  • Πετάνε μπουκάλια με βενζίνη και μετά θέλουνε να μας πείσουνε πως είναι αναρχικοί. Ξέρετε πόσο κάνει κάθε τέτοιο μπουκάλι; Mε το λίτρο στα 90 λεπτά, μάλλον θα πρέπει να τους βάλει ο Αλογοσκούφης να κάνουνε και φορολογική δήλωση από πάνω.
  • Διάβασα μια ταμπέλα που έγραφε. Πρώτο γενικό νοσοκομείο και πιο δίπλα είχανε συμπληρώσει «και τελευταίο»
  • Υπάρχουν γυναίκες που πιστεύουν ότι τα σημερινά μαγιό είναι εξαιρετικά τολμηρά... Yπάρχουν και άλλες που έχουν ωραίο σώμα.
  • Oι Έλληνες δεν ξέρουν τι θέλουν και δε θα ησυχάσουν ποτέ αν δεν το αποκτήσουν.
  • Eυτυχώς, όμως, που υπάρχει αρκετή αστυνόμευση. Xτες βράδυ γύριζα σπίτι μου και κάποιος με είχε πάρει από πίσω. Kάποια στιγμή με πλησίασε και με ρωτάει «μήπως είδες κανένα αστυφύλακα εδώ γύρω;» Oχι του λέω. «Πολύ ωραία» μου λέει «ψηλά τα χέρια…»
  • Aυτός που γελάει τελευταίος, είναι αυτός που προσπαθεί να καταλάβει τι εννοούσα.
  • Tίποτα δεν κρατάει για πάντα, εκτός από μια κακή παράσταση.
  • Zούμε σ' έναν πολύ σκληρό, αλλά και παράξενο κόσμο. Σήμερα πρέπει να είναι κανείς πολύ γενναίος για να μπορεί να είναι δειλός.
  • Mακάρι οι νέοι να ήξεραν και οι γέροι να μπορούσαν.
  • Aν είναι αλήθεια, ότι το ανθρώπινο σώμα αποτελείται 92% από νερό, τότε το μόνο δώρο που θα ήθελα είναι η Kλώντια Σίφερ και ένα καλαμάκι.
  • Σήμερα είναι το αύριο, που φοβόμασταν χθες...
  • Σοσιαλισμός είναι το σύστημα που πιστεύει ότι τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν αμέσως, αλλά όχι τώρα.
  • Σπάνια αποτυγχάνω, απλώς αναβάλω την επιτυχία μου.
  • Νεοφιλελεύθερος είναι εκείνος που είναι πολύ δειλός για να παλέψει και πολύ χοντρός για να το βάλει στα πόδια.
  • O μικρός μου ο γιος είναι φτυστός εγώ, αλλά δεν πειράζει, αρκεί που το παιδί έχει την υγειά του.
  • O μόνος τρόπος να αποφύγεις το στρατό είναι να πας στο ναυτικό ή στην αεροπορία.
  • Tι να πεις για τους Έλληνες... Κάθονται δυο ολόκληρες ώρες για να πιουν στιγμιαίο καφέ!
  • Δεν είναι όλοι οι άνδρες ηλίθιοι. Mερικοί απ’ αυτούς είναι ανύπαντροι.
  • Aν σκεφτεί κανείς πόσο στοίχισε στον Aδάμ και στην Eύα ένα μήλο, τα φρούτα σήμερα είναι πάμφθηνα.
  • Όλοι θέλουν να πάνε στον Παράδεισο, αλλά κανείς δε θέλει να πεθάνει.
  • Mε τις απεργίες της ΔEH, σώθηκα. Έχω να δω τη γυναίκα μου μια εβδομάδα.
  • Παρακολουθώ στη Bουλή τις συνεδριάσεις και τρελαίνομαι. Ανεβαίνει κάποιος στο βήμα, μιλάει μισή ώρα χωρίς να λέει τίποτα, οι μισοί από κάτω κοιμούνται, οι άλλοι μισοί πάνε για κατούρημα και στο τέλος όλοι διαφωνούνε!
  • H Δημοκρατία σου δίνει το δικαίωμα να πεις αυτό που σκέπτεσαι, ακόμα κι όταν δεν είσαι σε θέση να σκέπτεσαι.
  • H εγκληματικότητα έχει παραγίνει στην Aθήνα. Tις προάλλες ένας κουκουλοφόρος λήστεψε μία τράπεζα και καθώς έβγαινε από την τράπεζα με τα λεφτά σε μια πλαστική σακούλα... τον λήστεψαν!
  • Ποιο Eλληνοτουρκικό και ποιο Eλληνοβαλκανικό… Tο μεγαλύτερο πρόβλημα στην Eλλάδα είναι το Eλληνοελληνικό.
  • Zούμε σε μία χώρα πλούσια σε ερωτήσεις και φτωχή σε απαντήσεις.
  • H Mακεδονία ανήκει στους Έλληνες, η Kύπρος ανήκει στους Έλληνες, το Aιγαίο ανήκει στους Έλληνες... Mόλις ακούσω πως και η Πελοπόννησος ανήκει στους Έλληνες, θ' αρχίσω να ανησυχώ σοβαρά.
  • O νεοέλληνας είναι το άτομο εκείνο που έχει δυο τηλεοράσεις στο σπίτι του, δυο αυτοκίνητα στο πεζοδρόμιό του, και δυο ευρώ στην τσέπη του.
  • Kρατάτε την Aθήνα καθαρή, πετάτε τα σκουπίδια σας στον Πειραιά.
  • Mόνο στην Eλλάδα θα μπορούσε να συμβεί αυτό. Διακόπτουν τα έκτατα δελτία ειδήσεων για να μεταδώσουν τα κανονικά.
  • Tα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο φαίνονται... είναι χειρότερα...
Από EN-TYPOS-IS

Saturday, October 19, 2019

Στην Αλβανία ακροδεξιοί καλούν για φασαρίες στα σύνορα εν όψει 28ης Οκτωβρίου



Στην Αλβανία εκτός από κάνναβη ανθεί και ο επαρχιώτικος εθνικισμός του ποντικιού που βρυχάται. Κάνναβη και μωροεθνικισμός είναι τα μόνα που παράγει η Αλβανία.

Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένα έτος από την εκτέλεση του Κωνσταντίνου Κατσίφα από την αλβανική Αστυνομία ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου.

Αλβανοί εθνικιστές καλούν μέσω των κοινωνικών δικτύων σε κινητοποιήσεις στα ελληνοαλβανικά σύνορα.

«Οι Έλληνες εξτρεμιστές επισκέπτονται την Αλβανία στις 26 Οκτωβρίου για να τιμήσουν την επέτειο του Έλληνα εξτρεμιστή Κατσίφα.
»Σας προσκαλούμε και σας ενημερώνουμε όποιος θέλει να διαμαρτυρηθεί αυτήν την ημέρα για να μπλοκάρουμε τα σύνορα στην Κακαβιά και θέλουν να έρθουν μαζί μας στις 26 Οκτωβρίου.

»Θα διαμαρτυρηθούμε και προσκαλούμε κάθε πατριώτη.

»Να εμποδίσουμε τους Έλληνες εξτρεμιστές να εισέλθουν στην Αλβανία», γράφουν στα κοινωνικά δίκτυα.

«Οι Έλληνες ετοιμάζονται για τις 26 του μήνα, η Κακαβιά θα γεμίσει με Έλληνες εξτρεμιστές», γράφει ένα άλλο σύνθημα.

Χορταίνουν την πείνα τους με εθνικισμό και χασίς


Η Αλβανία είναι μια χώρα ντροπή για την Ευρώπη.

Ο λαός της, φτωχός και εξαθλιωμένος, είτε την εγκαταλείπει τρέχοντας, να δουλέψει στο εξωτερικό μετανάστης, είτε καταλήγει στο έγκλημα.

Εξαιτίας αυτής της Αλβανίας δεν προχωρά η διεύρυνση της ΕΕ στα Δυτ. Βαλκάνια.

Πράκτορες της Τουρκίας στρέφουν τον αλβανικό λαό ενάντια στους Έλληνες και το πολιτικό σύστημα το επιτρέπει, διότι βολεύεται οι Αλβανοί να ασχολούνται με φανταστικούς εξωτερικούς εχθρούς και όχι με τους πραγματικούς, δηλαδή τους πολιτικούς τους που ευθύνονται για τη φτώχεια τους.


Πρόωρες εκλογές στη Βόρεια Μακεδονία προκηρύσσει ο Ζόραν Ζάεφ


Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Ζόραν Ζάεφ, ανακοίνωσε το Σάββατο τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών μετά την άρνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ξεκινήσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις με τη βαλκανική χώρα, ένα σχέδιο που βρισκόταν στο επίκεντρο της πολιτικής του.
«Προτείνω την ταχεία διεξαγωγή εκλογών με τις οποίες, εσείς, οι πολίτες, θα αποφασίσετε τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε», δήλωσε σε τηλεοπτικό διάγγελμα.

Η απόφαση για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων παρεμποδίστηκε κυρίως από τη Γαλλία, τις θέσεις της οποίας υποστήριξαν η Δανία και η Ολλανδία.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 
Ζαν Κλοντ Γιούνκερ δήλωσε χθες Παρασκευή πως η έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των ηγετών της ΕΕ για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία είναι «ιστορικό λάθος».

Friday, October 18, 2019

Λάρισα. Θρίλερ- 47χρονος βίαζε την γυναίκα του και χτυπούσε την κόρη του με πιρούνι


Σκηνές βγαλμένες από ταινία ψυχολογικού θρίλερ, με το προφίλ χου πρωταγωνιστή να σκιαγραφείται μέσα από σκληρές καταθέσεις μαρ­τύρων, εκτυλίχθηκαν στο Μικτό Ορκωτό Εφετείο Λάρισας.

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου βρέθηκε ένας άνδρας από χωριό του νότιου Πηλίου που κατηγορείτο πως βίαζε επί σειρά ετών τη σύζυγό του και χτυπούσε τόσο την ίδια όσο και την κόρη τους με πιρούνι, βέργες και ότι άλλο έβρισκε μπροστά του.

Εν τέλει καταδικάστηκε σε κάθειρξη 8 ετών, απόφαση που τον οδηγεί εκ νέου στη φυλακή για να συνεχίσει να εκτίει την ποινή του.

Η μεγαλύτερη τιμωρία του όμως είναι το γεγονός πως πλέον αρνούνται να τον αντικρίσουν τα ίδια του τα παιδιά.

Τόσο η κόρη του όσο και ο γιος του σύμφωνα με την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» όπως μεταδίδει το onlarissa.gr.

Το ζευγάρι παντρεύεται με προξενιό πριν πολλά χρόνια, σύμφωνα με όσα ακούστηκαν στο δικαστήριο της Λάρισας.

Εκείνη γύρω στα 20, εκείνος δέκα χρόνια μεγαλύτερος.

Στα πρώτα χρόνια του γάμου όλα κυλάνε ομαλά.

Το 2002 έρχεται το πρώτο παιδί, η κόρη και εν συνεχεία ο γιος.

Από το ξεκίνημα όμως ο άντρας θέλει να αποκλείσει τη γυναίκα από τα συγγενικά της πρόσωπα και το καταφέρνει.

Εκείνη, χρόνο με τον χρόνο αρχίζει να βιώνει έναν διαφορετικό σύντροφο.

«Με υποχρέωνε συνεχώς για σεξ. Ήθελε καθημερινά και με βίαιο τρόπο» με την ίδια να ισχυρίζεται πως εκείνη όχι μόνο δεν το ήθελε αλλά δεν μπορούσε να το αποφύγει καθώς τη χτυ­πούσε και την απειλούσε.

«Δεν ήξερα πως υπήρχε βιασμός εντός γάμου» είπε συγκεκριμένα.

Από το 2010 ο άνδρας μένει άνεργος και τα προβλή­ματα γίνονται ακόμα πιο έντονα στο σπίτι.

«Έπινε πολύ και όταν έπινε γινόταν ακόμα πιο βίαιος.

»Υπήρχαν στιγμές που πήγαινε να με πνίξει».

Δέχεται διαρκώς χτυ­πήματα και οι μώλωπες αρχίζουν να κάνουν την εμ­φάνισή tous σε διάφορα σημεία του σώματός της.

Κάποια στιγμή γνωρίζει μια άλλη γυναίκα από την πε­ριοχή η οποία την παροτρύνει να μιλήσει.

«Ήταν πολύ ταραγμένη και την έστειλα σε ψυχολόγο» κατέθεσε η φίλη από την πλευρά της, προσθέτοντας ότι ο κατηγορούμενος παρακολουθούσε τη σύζυγό του ακόμα και με κιάλια όταν πήγαινε να ψωνίσει.

Το θύμα δεν είχε δρόμο διαφυγής καθώς δεν είχε πια την επαφή που θα ήθελε με τα συγγενικά της πρόσωπα, όπως αναφέρθηκε.

Εμμονή με την καθαριότητα


Το ίδιο επιθετικός και επικριτικός όμως ήταν και με την κόρη του.

Επειδή ο ίδιος είχε μια εμμονή με την καθαριότητα, όπως παραδέχθηκε, του έβγαινε μια ανεξήγητη συμπεριφορά προς το πρόσωπό της.

Την χτυπούσε όταν δεν του έδινε σωστά τα μανταλάκια, την απειλούσε με μαχαίρι όταν δεν έκοβε σωστά το ψωμί, τη χτυπούσε με το βιβλίο όταν την έβλεπε να διαβάζει και την κλείδωνε στην αποθήκη όταν ήθελε να την τιμωρήσει βάζοντας για φύλακα τον ίδιο της τον αδερ­φό, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής ακροαματικής διαδικασίας.

Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα της κατάθεσής της ενώπιον ανακρίτριας που ανάγνωσε η εισαγγελέας της έδρας.

Σύμφωνα με αυτό, τη χτυπούσε από την Ε’ τάξη του Δημοτικού με βέργα, με τα πόδια, με πιρούνι στην κοιλιά όπου και της άφησε σημάδι.

«Ήθελα να φύγω» έλεγε συγκεκριμένα. Από την πλευρά του πάντως ο κατηγορούμενος αρνήθηκε τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείτο.

Τόνισε πως η σύζυγός του «καλοπερνούσε μαζί μου αλλά κάποια στιγμή φαίνεται πως βρήκε άλλον».

Ισχυρίστηκε πως έκαναν συνεχώς έρωτα διότι «την αγαπούσα και μ’ αγαπούσε» όμως ήρθε η στιγμή που «γνώρισε αυτή τη φίλη της και της έβαλε λόγια».

Για το γεγονός πως χτυπούσε την κόρη του τόνισε πως «μάλωνα όπως μαλώνουν όλοι οι γονείς τα παιδιά τους» αρνούμενος όλα τα υπόλοιπα.

Ο κατηγορούμενος δεν μπόρεσε να πείσει τους τέσσερις ενόρκους (τρεις άντρες και μια γυναίκα) ούτε τους τρεις τακτικούς δικαστές με αποτέλεσμα να κριθεί ένοχος τόσο για τον βιασμό όσο και για την ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη.

Απόφαση που συντάχθηκε με την εισαγγελική πρόταση.

Τιμωρήθηκε με έξι χρόνια κάθειρξης για την πρώτη πράξη, ενώ του επιβλήθηκαν άλλα δύο χρόνια φυλάκισης για τη δεύτερη.

Δεν του αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά. Η ποινή που του είχε επιβληθεί στο περ­σινό ΜΟΔ που έγινε στα Τρίκαλα ήταν δώδεκα ετών.
tribune

wibiya widget