Sunday, February 1, 2015

Η τεχνητή νοημοσύνη θα τελειώσει τον άνθρωπο..





Ποιοι φοβούνται ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα εξαφανίσει την ανθρωπότητα

Αυξάνονται οι φωνές των διακεκριμένων προσώπων από την βιομηχανία της τεχνολογίας που λένε πως η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξη της ανθρωπότητας και να οδηγήσει ακόμα και στην εξαφάνιση της.
Αυξάνονται οι φωνές των διακεκριμένων προσώπων από την βιομηχανία της τεχνολογίας που λένε πως η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξη της ανθρωπότητας και να οδηγήσει ακόμα και στην εξαφάνισή της.
















Αυξάνονται οι φωνές των διακεκριμένων προσώπων από την βιομηχανία της τεχνολογίας που λένε πως η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξη της ανθρωπότητας και να οδηγήσει ακόμα και στην εξαφάνισή της.


                      Την ανησυχία αυτή εκφράζουν, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, μεταξύ άλλων, οι Στίβεν Χόκινγκ, Έλον Μασκ, Σερ Σινκλαίρ, αλλά και ο Μπιλ Γκέιτς. Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας της Microsoft, που βραβεύτηκε για το έργο του στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, εμφανίζεται καθησυχαστικός. «Δεν θα μας σκοτώσει η AI», επιμένει.

Ο κοσμολόγος Στίβεν Χόκινγκ έχει πει σε συνέντευξή του στο BBC ότι «οι μηχανές με συνείδηση θα αναπτύσσονται με ολοένα αυξανόμενο ρυθμό, από την στιγμή που θα αποκτήσουν την δυνατότητα να ανασχεδιάζουν εαυτόν. Ο άνθρωπος, περιορισμένος στην βιολογική εξέλιξη, δεν θα μπορεί να τις ανταγωνιστεί και θα αντικατασταθεί», προειδοποιεί ο μεγάλος φυσικός.

Ως απειλή για την ύπαρξη της ανθρωπότητας περιγράφει την τεχνητή νοημοσύνη και ο Έλον Μασκ, ο μεγιστάνας της υψηλής τεχνολογίας που έχει συνδέσει το όνομά του με ένα εναλλακτικό σύστημα μετακίνησης στις πόλεις, το εξωγήινο διαστημόπλοιό του και άλλα φιλόδοξα πρότζεκτ. Μιλώντας σε φοιτητές τον Οκτώβριο του 2014, είχε χαρακτηριστικά πει ότι με την τεχνητή νοημοσύνη «καλούμε τους δαίμονες» και σε αυτές τις ιστορίες, ο τύπος με τον αγιασμό έχει την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να τους ελέγξει. «Δεν τα καταφέρνει, όμως», είπε ο οραματιστής επιχειρηματίας.

Το BBC αναφέρεται επίσης στα λόγια του Σερ Κλάιβ Σινκλαίρ, τον δημιουργό του Spectrum, ο οποίος μάλιστα θεωρεί αναπόφευκτη αυτή την εξέλιξη - Η ΑΙ «θα εξαφανίσει την ανθρωπότητα, είναι αναπόφευκτο», έχει πει ο Σινκλαίρ.

Από την άλλη, ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας της Microsoft -υπό την εποπτεία του οποίου εργάζονται χίλιοι μηχανικοί στον τομέα της AI- και βραβευμένος για το έργο του στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, μοιάζει να υποβαθμίζει τον κίνδυνο για την ανθρωπότητα. Ο Έρικ Χόρβιτς, μιλώντας στο BBC, αναγνώρισε ότι υπάρχει αυτή η ανησυχία, κυρίως σε ότι αφορά στην απώλεια του ελέγχου από τους ανθρώπους. «Δεν πιστεύω ότι θα συμβεί», είπε, «επειδή θα είμαστε προσεκτικοί».

Ο Χόρβιτς αναφέρθηκε στην τρέχουσα κατάσταση στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης στην βιομηχανία και τον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται ξεκινώντας από τις περίφημες ψηφιακές βοηθούς -την Cortana της Microsoft, τo Siri, το Google Now. Τα συστήματα αυτά μπορούν να σκέπτονται, να ακούνε και να συλλέγουν δεδομένα από χιλιάδες εμπειρίες του ανθρώπου, δυνατότητες που μεταφράζονται σε εξαιρετικά χρήσιμες υπηρεσίες σε πολλούς τομείς, από την επιστημονική έρευνα, την εκπαίδευση, την οικονομία έως την καθημερινή μας ζωή. Δείτε ένα βίντεο στο οποίο ο Έρικ Χόρβιτς αναλύει την άποψή του για την τεχνητή νοημοσύνη, με αφορμή της βράβευσή του με το AAAI Feigenbaum Prize.


Ανάμεσα σε εκείνους που «φυσικά ανησυχούν» τι θα συμβεί όχι στο άμεσο μέλλον, μετά από μερικές δεκαετίες συγκαταλέγεται και ο Μπιλ Γκέιτς. Σε μια συζήτηση Ask Me Anything στο Reddit, ο ιδρυτής της Microsoft είπε ότι «οι μηχανές μπορούν να κάνουν πολλά για τον άνθρωπο και θα έχουν υπερυψηλή νοημοσύνη -αυτό θα είναι καλό εάν το διαχειριστούμε σωστά. Εντούτοις, μερικές δεκαετίες αργότερα η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει ωριμάσει τόσο ώστε να προκαλεί ανησυχία. Συμμερίζομαι την άποψη του Έλον Μασκ και κάποιων άλλων σε αυτό, και δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι δεν το συμμερίζονται», έγραψε ο Γκέιτς.

Αναφερόμενος στα HoloLens, τα Γυαλιά AI που παρουσίασε για πρώτη φορά η Microsoft στις 21 Ιανουαρίου 2015, ο Γκέιτς τα χαρακτήρισε «εκπληκτικά», είπε όμως ότι η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα, ότι προκαλεί ζαλάδα και ναυτία και έτσι θα χρειαστεί χρόνος («μερικά χρόνια») για να αξιοποιηθεί πλήρως από εφαρμογές λογισμικού. Ανάλογη θέση είχε εκφραστεί και από τους εκπροσώπους της Oculus, η οποία μάλιστα επεσήμανε αυτά τα προβλήματα απευθυνόμενη στην Sony.

Πηγή: in.grl

Saturday, January 31, 2015

Η Vogue ντύνει την Περιστέρα Μπαζιάνα-τη σύντροφο του Αλέξη Τσίπρα.Γνωρίστε την.


Η «κόκκινη Μπέτυ» και τα στιλιστικά tips της «Vogue» γράφει η "Εspresso",Αθηνών.

Μέχρι σήμερα κανείς δεν γνώριζε πολλά πράγματα για την Περιστέρα
 (Μπέτυ) Μπαζιάνα. Η σύντροφος του Αλέξη Τσίπρα φρόντιζε να μένει
 μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αφήνοντας ελάχιστα πράγματα
 να γίνονται γνωστά για
 την ίδια. «Ο πραγματικός επαναστάτης της οικογένειας είναι η Μπέτυ
 Μπαζιάνα» έγραφε χαρακτηριστικά χθες η βρετανική «Daily Mail»για
 την «κόκκινη Μπέτυ», την ώρα που άνθρωποι που τη γνωρίζουν, 
υποστηρίζουν πως αν δεν ήταν η ίδια να τραβήξει τον Τσίπρα στην
 πολιτική, ίσως εκείνος να μην είχε ασχοληθεί ποτέ τόσο  ενεργά με τα 
κοινά.
Γενικά όμως το τελευταίο διάστημα τα ξένα δημοσιεύματα -ασχολούμενα
 και με την Μπέτυ Μπαζιάνα- σημειώνουν πως εκείνη του απέσπασε την
 προσοχή από τα σπορ (ο Τσίπρας έπαιζε βόλεϊ στον Α.Ο. Αμπελοκήπων)
 και τις μοτοσικλέτες και του την έστρεψε στα κοινά. Σήμερα οι δυο τους 
ζουν «μια ιστορία αγάπης» όπως σχολίαζε η «Daily Mail», που διαρκεί 
πάνω από είκοσι χρόνια. 

Το 2009 υπέγραψαν σύμφωνο συμβίωσης, γεγονός που 

δημιούργησε πολλές συζητήσεις και λίγο αργότερα 
απέκτησαν δύο παιδιά, τον Παύλο που είναι σήμερα
 τεσσάρων ετών και τον Ορφέα Ερνέστο που είναι δύο. 
Τα διεθνή μέσα εστιάζουν στο ότι ο μικρός γιος του
 Αλέξη και της Μπέτυς έχει πάρει το δεύτερο όνομά 
του από τον Τσε Γκεβάρα, ενώ τονίζουν το γεγονός ότι
 και τα δύο αγόρια πήραν τα ονόματά τους με τη 
διαδικασία της ονοματοδοσίας.
Η καθηγήτρια Πληροφορικής Μπέτυ γεννήθηκε στην 
Καρδίτσα από βιοπαλαιστές γονείς κι έζησε αργότερα
 στην Αθήνα όπου γνώρισε τον Αλέξη στο Πολυκλαδικό
 Λύκειο Αμπελοκήπων, ενώ τονίζεται το γεγονός ότι οι
 δύο έφηβοι συμμετείχαν μαζί στις μεγάλες μαθητικές 
καταλήψεις του 1990-91.

Σπουδές

Λίγο μετά η Μπέτυ έφυγε από την Αθήνα προκειμέν

ου
 να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο Πάτρας, στο Τμήμα
 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας 
Υπολογιστών. Την ίδια εποχή ο νεαρός Αλέξης 
σπουδάζει στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο
 Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Η απόσταση δεν στέκεται εμπόδιο στη σχέση τους, 

αφού η Μπέτυ -σύμφωνα με δημοσιεύματα της 
«Daily Mail»- τον έχει ήδη πείσει να την ακολουθήσει (και πολιτικά) 
και να γίνει μέλος της ΚΝΕ. Οπως αναφέρει το βρετανικό δημοσίευμα, 
η Μπέτυ είναι γυναίκα μαχητική, δυναμική, με ισχυρή θέληση, που δεν
 της αρέσει η δημοσιότητα, ούτε και τα ψώνια. Ισως γι' αυτό τον λόγο
 οι δημόσιες εμφανίσεις του ζευγαριού είναι σπάνιες.
Σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα, 
η οικογένεια βρισκόταν σε παραλία της 
νότιας Κρήτης, όταν κάποια στιγμή η 
Μπέτυ παρατήρησε έναν φωτογράφο
 που τους έβγαζε φωτογραφίες στα κρυφά.
 «Αυτό που κάνεις είναι βρόμικο» του είπε,
ενώ ο φωτογράφος τής απάντησε ότι
 βρόμικη δουλειά κάνει ο σκουπιδιάρης.
 Τότε η σύντροφος του σημερινού 
πρωθυπουργού απάντησε: «Ο σκουπιδιάρη
ς κάνει έντιμη δουλειά».

Και κόντρες για τις εμφανίσεις της
Η «ΒΙΒΛΟΣ της μόδας» ντύνει την
 Περιστέρα! Η νέα πρώτη κυρία της χώρας,
 που τη βραδιά των εκλογών εμφανίστηκε
 στα Προπύλαια ντυμένη πολύ απλά και 
σχεδόν αμακιγιάριστη, τράβηξε το
 ενδιαφέρον του διασημότερου περιοδικού 
μόδας του πλανήτη, της αμερικανικής «Vogue»
. Ο συντάκτης Εdward Barsamian, ο οποίος έχει
 ασχοληθεί με το στιλ της Μισέλ Ομπάμα και της
 Ανγκελα Μέρκελ, αφιέρωσε στη σύζυγο του
 Αλέξη Τσίπρα ένα ολόκληρο άρθρο με τίτλο 
«Τι πρέπει να φορά η Περιστέρα Μπαζιάνα, η 
νέα πρώτη κυρία της Ελλάδας», μέσα από το 
οποίο της έκανε επισήμως προτάσεις για τα 
σύνολα που θα ήταν ιδανικό να μπουν στην
 γκαρνταρόμπα της!

Προτιμήσεις



Αντλώντας την έμπνευσή του από τα στιλιστικά στοιχεία

 που φαίνεται 
ότι της αρέσουν, όπως τα φλοράλ και καρό σχέδια, τα πλούσια χρώματα 
και τα έντονα prints, ο συντάκτης μόδας του περιοδικού που έχουν για...
 ευαγγέλιο οι απανταχού fashionistas και celebrities παρέθεσε δημοσίως
 στην Περιστέρα (ή Μπέτυ, όπως την αποκαλεί ο Ελληνας πρωθυπουργός)
 πέντε εντυπωσιακά σύνολα. Και είναι γεγονός ότι η ίδια θα μπορούσε να
 τα αναδείξει, αφού είναι γυμνασμένη, καθώς -όπως αποκάλυψε χθες η 
Χριστίνα Πολίτη στο «Mega με μία»- κάνει γυμναστική με έναν φίλο της
 και έχει καταπληκτικό σώμα. «Φανταζόμαστε την ιδανική γκαρνταρόμπα
 της γεμάτη επιλογές από μια ραφιναρισμένη παλέτα χρωμάτων και
 αυστηρά κοψίματα.

»Φαίνεται να της αρέσουν τα πλούσια χρώματα και τα έντονα prints» 

αναφέρει ο συντάκτης της «Vogue», συμπληρώνοντας ότι τα εν λόγω
 σύνολα θα μπορούσε να επιλέξει κάλλιστα και η Μισέλ Ομπάμα. Λίγες
 ώρες μετά την ανάρτηση του άρθρου στο διαδίκτυο η ηλεκτρονική 
εφημερίδα της Αριάννας Χάφινγκτον εξέφρασε τη διαφωνία της σχετικά
 με τον ενδυματολογικό κώδικα που... οραματίστηκε η «Vogue» για την 
Περιστέρα. «Βρήκαμε τις προτάσεις εξαιρετικά άστοχες και ασύνδετες 
με το στιλ της» σημείωσε η συντάκτρια της ελληνικής έκδοσης της 
Huffington Post Βασιλική Ζιώγα, παρουσιάζοντας πέντε άλλα σύνολα,
 τα οποία χαρακτήρισε «περισσότερο ταιριαστά με το στιλ της νέας 
πρώτης κυρίας, αλλά και πιο οικονομικά από εκείνα της "Vogue"». 
Αλλωστε μιλάμε για τη σύζυγο ενός πολιτικού άνδρα που δεν φοράει
 ποτέ γραβάτα.  

Ηλίας Μαραβέγιας

Δείτε τις φωτογραφίες: 

PERIODIKO του Σαββατοκύριακου. Γνωρίστε τους ποιητές μας: Γιώργος Γαβαλάς

Egomio

Κυριακή, 8 Ιουνίου 2014

 Ο μεγάλος Έλληνας ποιητής της άγονης 
γραμμής, ο Γιώργος Γαβαλάς από την 
Ηρακλειά Κυκλάδων


Ανοίγεις το στόμα σου να τραγουδήσεις
Κι η φωνή βγαίνει λυγμός
Πίσω σου ακουμπούν παλιοί παραδεισένιοι φίλοι
Δεν ξέρω που να σ’ ανταμώσω
Το βρακί λεπτά διακόσια 
η σάρκα δραχμαί …
Μηδέν
Στενότης αδελφέ
Στενότης
Πλησιάζει ο καιρός της ερήμωσης

Ο Γιώργος Γαβαλάς γεννήθηκε στην Αθήνα την χρονιά της μικρασιατικής καταστροφής. Είναι ο πλέον αναγνωρισμένος εκ των Ελλήνων που ασχολήθηκαν με την ποίηση έχοντας τελειώσει μόνο το δημοτικό σχολείο. Από την πρώτη του εμφάνιση στα “Ελεύθερα Γράμματα” (1946) με το ποίημα “Καρτερώντας τους Θεούς” που τιμήθηκε με δημόσιο εγκώμιο του “μεγάλου” Γιάννη Ρίτσου έως και σήμερα όπου ο “ποιητής της άγονης γραμμής” αναμετρά στα 92 του χρόνια τους στίχους του (παλιούς και νέους) με την ενδόμυχη σοφία των οικείων αλλά και με την κάμποση ματαιοδοξία των ανοίκειων παραθεριστών στις παραλίες του γενέθλιου νησιού του, ο Γιώργος Γαβαλάς είναι “μια ζωή ποίηση”.

 Τα ομαδοποιημένα έγγραφα πιστοποιητικά, οι επίσημες συλλογές αυτής της ζωής, διασχίζουν τέσσερις δεκαετίες και δυο χρόνια, ξεκινώντας με τις μελαγχολικές Ζωγραφιές από το μακρινό δάσος (1949, Λογοτεχνική Γωνιά) και απολήγοντας στα αναπόφευκτα Επεισόδια (1991, Σοκόλης) την ύστατη ποιητική του σκέψη – παρακαταθήκη σχετικά με το “που και πώς πάμε”. Οι ανεπίσημες συλλογές αυτής της “μιας ζωής ποίηση” του Γιώργου Γαβαλά είναι η αναγνώριση προς το πρόσωπό του των “φίλων μιας ζωής”, των άλλων μεγάλων ποιητών της γενιάς του. Η πνευματική “παρέα” του: Μάρκος Αυγέρης, Νικηφόρος Βρεττάκος, Φοίβος Δέλφης, Τάσος Λειβαδίτης, Μιχάλης Κατσαρός, Μανώλης Αναγνωστάκης, Κλείτος Κύρου και άλλοι πολλοί…

Η αληθινή, η διαρκής παρέα του ποιητή της άγονης γραμμής είναι η ανάγκη να δείξει αυτό που έρχεται και να υποδείξει το “που και το πώς” σε αυτούς που δεν ξέρουν, δεν θέλουν και δεν μπορούν να δουν, η μόνη παρέα κάθε αληθινού, διαρκούς ποιητή. Και αυτή την παρέα (της ανάγκης) ο ποιητής τη τιμά με όλη τη δύναμη του είναι του: μοιράζοντας απλόχερα και εξηγώντας γενναιόψυχα στους απλούς ανθρώπους της Ηρακλειάς Κυκλάδων, του μοναδικά άγριου γενέθλιου τόπου, την σπάνια δυνατότητα της ποίησης να μετατρέπει τα ρέοντα της συγκυρίας σε ανεκτίμητους οιωνούς.

Είναι βέβαιο ότι η τιμή ανταποδίδεται. Καταρχάς επί της ουσίας, μιας και 
οι μόνιμοι κάτοικοι της άγονης γραμμής, των άγονων γραμμών, είναι 
ζωές – γενιές ολόκληρες εξοικειωμένοι με την εκτίμηση των οιωνών. Σε
 ότι δε αφορά την έμπρακτη, την απτή ανταπόδοση, αποτυπώνεται στην
 έκδοση του Ημερολογίου 2014 του Συνδέσμου των εν Αθήναις
 Ηρακλειατών (τηλέφωνο επικοινωνίας 210 7628893) που είναι 
ολοκληρωτικά αφιερωμένη στον Γιώργο Γαβαλά, στον δικό τους 
ποιητή. Σε αυτόν που μια ζωή ολάκερη ήταν και είναι αχθοφόρος της
ανάγκης να δείξει αυτό που έρχεται και να υποδείξει το “που και το
 πώς” σε αυτούς που δεν ξέρουν, δεν θέλουν και δεν μπορούν να δουν…

Το ψωμί λεπτά ογδόντα
Το τυρί δραχμαί μία
Στενότης αδελφέ
Στενότης
Στις παγωμένες τρώγλες
Οι αράχνες πλέκουν τους ιστούς
Πλησιάζει ο καιρός της ερήμωσης



*από το ποίημα ΣΤΕΝΟΤΗΣ ΑΔΕΛΦΕ, κάποιες δεκαετίες πριν, σαν σήμερα


ΤΕΧΝΗ.Χατζιδάκις, Θεοδωράκης και Ξαρχάκος κατά της Λογοκρισίας. Γράφει ο Αλέξης Βάκης

50 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚ¨Η ΚΑΙ
ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ
synthetes_enantia_sti_logokrisia
Μια έρευνα του περιοδικού Επιθεώρηση Τέχνης το 1966
Στις αρχές του 1966, μια ομάδα από γνωστούς έλληνες μουσικούς δημιουργούς (Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Χατζιδάκις, Σταύρος Ξαρχάκος, Νίκος Μαμαγκάκης κ.α.) ξεκίνησε μια καμπάνια με στόχο την κατάργηση της προληπτικής Επιτροπής Λογοκρισίας του Υπουργείου Προεδρίας, η οποία μπορούσε –με την γνωμάτευσή της- ακόμα και να απαγορεύσει την κυκλοφορία ενός τραγουδιού ή ενός δίσκου LP, εφόσον έκρινε πως υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
 Η καμπάνια των συνθετών έλαβε μεγάλη δημοσιότητα στον Τύπο της εποχής. Παρακάτω παραθέτουμε την σχετική έρευνα του ιστορικού περιοδικού της Αριστεράς Επιθεώρηση Τέχνης (το οποίο κυκλοφορούσε από τα Χριστούγεννα του 1954 μέχρι την 21η Απριλίου 1967), που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 133-134 (Γενάρης- Φλεβάρης 1966, σελίδες 76-78). Στην έρευνα αυτή, και μετά το εισαγωγικό σημείωμα από τη Σύνταξη του περιοδικού, απαντούν ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Σταύρος Ξαρχάκος:   

tefhos133-134 ianouarios-fevrouarios1966

ΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 
Οι αντιδράσεις των πνευματικών ανθρώπων ενάντια στη λογοκρισία είναι πάντοτε βίαιες. Γιατί από τον ίδιο τον ορισμό της, η λογοκρισία (όπως και κάθε άλλη μορφή δέσμευσης της πνευματικής ελευθερίας) είναι ένας καταπιεστικός μηχανισμός που χρησιμοποιείται για να παρεμποδίζει την ορθή λειτουργία του πνεύματος προς όφελος πολιτικών επιδιώξεων, οι οποίες φοβούνται το φως της ημέρας και τον λαϊκό έλεγχο. Η λογοκρισία θεσμοθετείται από τυραννικές μορφές εξουσίας που θέλουν βραχυπρόθεσμα μεν να εμποδίσουν την κοινή γνώμη να πληροφορείται την αλήθεια, μακροπρόθεσμα δε να εμποδίσουν την πνευματική ανάπτυξη του λαού και έτσι να διαιωνίζουν τον εαυτό τους. Τόσο οι βραχυπρόθεσμοι όσο και οι μακροπρόθεσμοι στόχοι, καθώς και η ίδια η ύπαρξή τους, έχουν ολέθρια αποτελέσματα για την πνευματική λειτουργία, επειδή δρουν ανασταλτικά πάνω στις δημιουργικές διαδικασίες που συντελούνται μέσα στον ψυχικό κόσμο του πνευματικού ανθρώπου. Αυτό ακριβώς επιδιώκει να τεκμηριώσει η έρευνά μας, με τις συνεντεύξεις που πήραμε από τους τρεις συνθέτες οι οποίοι ξεκίνησαν τον ωραίο πόλεμο κατά του σκοταδιστικού θεσμού. Τα ερωτήματα που υποβάλαμε γραπτά είναι τα εξής:   1. Στραφήκατε –και πολύ ορθά κατά τη γνώμη μας και πολύ αξιέπαινα επίσης- κατά της λογοκρισίας. Θέλουμε να σας ρωτήσουμε: Κατά ποιον ακριβώς τρόπο σας παρεμποδίζει στην άσκηση της πνευματικής σας λειτουργίας, στο δημιουργικό έργο σας, η ύπαρξη ενός τέτοιου θεσμού; 2. Μπορείτε να μας πείτε μερικές συγκεκριμένες επεμβάσεις της λογοκρισίας στη δουλειά σας; 

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ 1. Το θέμα είναι πως αντιλαμβάνεται κανείς τον αυτοσεβασμό που οφείλει να έχει και την αξιοπρέπεια, την στοιχειωδώς ανθρώπινη. Για μένα, και η ύπαρξη λογοκρισίας και μόνο, αποτελεί εμπόδιο στην οποιαδήποτε μουσική μου δραστηριότητα, ακόμα και αν εγώ δεν ενοχλούμαι προσωπικά. Η «ευαισθησία» μου επί του θέματος δεν αφήνει περιθώρια να αγνοήσω το θέμα. Δεν δέχομαι ούτε τη σκοπιμότητά της και συνεπώς ούτε την ύπαρξή της. Η λογοκρισία μοιάζει μ’ ένα περιβόλι όπου μόνο λουλούδια δεν μπορούν ν’ ανθίσουν. Τη σιχαίνομαι. Η αντίδρασή μου δεν είναι τελευταία. Πριν αναγκαστώ να φωνάξω, πήγα μ’ όλα τα νόμιμα δικαιώματά μου στους αρμοδίους και μ’ όλη τη λογική της θέσεώς μου ζητούσα την κατάργησή της. Σαν οι αρμόδιοι απεδείχθησαν αναρμόδιοι, απεφάσισα ν’ αντιδράσω δυναμικότερα. Ελπίζω αυτή τη φορά να γίνει κάτι. Εγώ πάντως δεν πρόκειται να υποχωρήσω. 2. Βεβαίως και σε μένα υπήρξαν περιπτώσεις επεμβάσεώς της, αλλά δεν είναι η αιτία της αντιδράσεώς μου. Διότι η ηλιθιότης των περιπτώσεων και τα τυπικά μέσα που διέθετα παρέκαμπταν τα εμπόδια στην κυκλοφορία της εργασίας μου.

 ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ  1. Η πνευματική δημιουργία είναι μια πράξη ελευθερίας. Για να επιτευχθεί, συντελούνται μια σειρά εσωτερικές διεργασίες που με τη λειτουργία τους εξωτερικεύεται η τάση να κατακτηθούν άγνωστες και τολμηρές πλευρές της έκφρασης. Αυτή η λειτουργία έχει κάτι το τελετουργικό, θα έλεγα. Ανασύρει στην επιφάνεια τα άγια των αγίων του είναι, ό,τι πιο ιερό και άσπιλο έχει μέσα του ο δημιουργός. Έτσι, το έργο τέχνης είναι μια προσφορά αγάπης στον συνάνθρωπο. Το σημείο επαφής του πρωτογέννητου έργου τέχνης με τον συνάνθρωπο στον οποίο αποτείνεται, αποτελεί μια συγκινησιακή κορύφωση για τον κάθε δημιουργό, ανεξάρτητα αν το ομολογεί ή όχι. Είναι μια στιγμή μεγάλη, τίκτουσα, ιερή θα λέγαμε, και ευαίσθητη σαν μια ανοιχτή πληγή.  Αλίμονο αν αυτό το σημείο επαφής λέγεται λογοκρισία. Αν δηλαδή αντί να προσμένουν το νεογέννητο πρόσωπα έτοιμα να το δεχτούν και να το αγαπήσουν, καραδοκεί ο αδιάφορος, ο επαγγελματίας, ο υπηρέτης, ο άσχετος. Αυτό δεσμεύει τον δημιουργό, τον μουδιάζει, αλλά και τον υποτιμά. Γιατί ποιος κρίνει ποιον;  2. Γεγονός αποτελεί ότι η επιτροπή λογοκρισίας δεν δημιουργήθηκε για να διαφυλάξει το ελληνικό ήθος και τον ελληνικό χαρακτήρα του τραγουδιού, μιας και εγκεκριμένη από τη λογοκρισία υπήρξε η εισβολή της μουσικής ινδικής καννάβεως που κατακλύζει τη χώρα μας, συνοδευμένη με τα επίσης επιτετραμμένα από τη λογοκρισία στιχουργικά ανοσιουργήματα.  Οι πονηροί νομοθέτες έστησαν αυτό το δόκανο για να παγιδέψουν εκείνο ακριβώς που προσποιούνται ότι θέλουν να προστατέψουν, δηλαδή το γνήσιο έργο, το ελληνικό ήθος, τον ελληνικό χαρακτήρα.  Κατά εκατοντάδες περνούν ανενόχλητοι από το δόκανό τους οι λαδωμένοι ποντικοί με τα «σφάξε με», «θάψε με», «περιφρόνα με» και άλλα εις «…φόνα με». Μόλις όμως κάνει να φανεί το περήφανο ελάφι της ελληνικής ποίησης, της ελληνικής μουσικής, εκεί οι αρπάγες του δόκανου κλείνουν αστραπιαία και υπάκουα.   Απάντησα έτσι και στο δεύτερο ερώτημά σας. Για να μη σταθώ σε λεπτομέρειες, αναφέρω πως δύο ολόκληρα χρόνια περίμενε πιασμένος στο δόκανο ο Ένας Όμηρος, του μεγάλου Ιρλανδού συγγραφέα Μπρένταν Μπήαν, που ήταν ωραιότατα μεταφρασμένος από τον Βασίλη Ρώτα.  Το Τραγούδι του νεκρού αδελφού περίμενε ένα χρόνο. Ο δίσκος Όμορφη πόλη καταστράφηκε για ν’ αφαιρεθεί το Μπουρνάζι του Μποσταντζόγλου. Ξαναχύθηκε η μήτρα και η κυκλοφορία του δίσκου καθυστέρησε κατά δύο ολόκληρους μήνες. Για να μπορέσει τότε να κυκλοφορήσει ο δίσκος ταυτόχρονα με την παράσταση του έργου στο θέατρο υποχρεώθηκα να δουλέψω τόσο εντατικά (καθώς και οι μουσικοί), ώστε είναι γνωστό πως κλονίστηκε η υγεία μου. Θα τελειώσω με κάτι που ίσως είναι εγωϊστικό αλλά πρέπει να ειπωθεί: Ίσως ο πονηρός νομοθέτης να προέβλεπε, προκειμένου για τη μουσική, μια περίπτωση σαν τη δική μου: δηλαδή να φοβόταν την πλατιά διάδοση της πρωτοπόρας ελληνικής ποίησης μέσα στις μάζες με τα φτερά της μελωδίας. Τώρα όμως έχασαν την υπόθεση. Γιατί έκαναν το σφάλμα ν’ αφήσουν τον Επιτάφιο, το Άξιον Εστί, τα Επιφάνια και τ’ άλλα ποιητικά έργα που μιλούν στην ψυχή του αγωνιζόμενου λαού μας. Τώρα αυτά έχουν ριζώσει κι απλωθεί και κατακαλύψει τον ελληνικό χώρο. Είναι αργά πια για να τα σταματήσουν. Λοιπόν ας καταργήσουν καλύτερα την «Αναστασία» κι ας αυτοδιαλυθούν, ομολογώντας ότι έχασαν το παιχνίδι.

 ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ 1. Είναι νομίζω αυτονόητο. Όταν ξέρεις ότι κάποιοι περιμένουν να «βάλουν κάτω» το έργο σου για να δουν τι έχει μέσα, δεν μπορείς να λειτουργήσεις απερίσπαστα. Δεν μπορείς να εκφραστείς. Πολύ περισσότερο όταν αυτοί οι άλλοι είναι εντελώς αναρμόδιοι και με το πρόσχημα διαφόρων σκοπιμοτήτων λογοκρίνουν τα έργα –τη μουσική στην περίπτωσή μας- με τον τρόπο που ήδη αναλύσαμε στον ημερήσιο τύπο. Προφανώς λοιπόν, η ύπαρξη λογοκρισίας είναι αποπνικτική για κάθε δημιουργό. Για τούτο και στραφήκαμε εναντίον τους. Θέλουμε να περιφρουρήσουμε τη μουσική και την πνευματική δημιουργία.    2. Εγώ προσωπικά ελάχιστα περιστατικά επεμβάσεων της λογοκρισίας θα είχα ν’ αναφέρω.   Ανάμεσα σ’ αυτά είναι η περίπτωση του τραγουδιού Άπονη ζωή, καθώς και η επί έξι μήνες τώρα κατακράτηση άλλων δύο τραγουδιών μου στη λογοκρισία: το ένα σε στίχους του Νίκου Γκάτσου και το άλλο σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

 - See more at: http://www.musicpaper.gr/documents/item/494-2013-02-27-14-41-40#sthash.ZNJeQDEz.dpuf
Πηγή: www.musicpaper.gr

Friday, January 30, 2015

Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο! Της ΈΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

 Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο!
Πρώτη φορά βλέπω να βρίζουν όλοι επειδή μια νέα κυβέρνηση δηλώνει ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΑ ότι θα υλοποιήσει όσα δεσμεύτηκε ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ. Δεν έχει ξαναγίνει, μιλάμε για παράνοια.

      Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο! Απ' τη μύτη, μας το βγάζετε. Κάνετε σαν το κωλόπαιδο που όλοι είχαμε στην τάξη και μας έβγαζε ξινή την πενταήμερη: Μια θα βρέξει, μια το μπέργκερ χάλια, μια μου πήρες τη μερέντα, μια αλλάξτε μουσική. Ίδιοι είστε!

      Τι μίρλα είναι αυτή. Τι γκρίνια, τι μιζέρια, τι λαός είμαστε εμείς, έλεος κάπου! Κάθεται ο άλλος σαν κυράτσα και παραμονεύει πότε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΠΑΝΑΓΑΘΕ, θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη στραβή.

      Read my lips, δεξιούλη μου: Θα τη κάνει τη στραβή, που να πάει ο διάολος. Θα την κάνει, στο λέω και στο υπογράφω. Νέοι είναι, άπειροι είναι, πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση είναι, θα γίνει η πατάτα, θα γίνει το φάουλ, θα γίνει το λάθος: Μόνο οι νεκροί είναι αλάνθαστοι.

      Αλλά αυτό το σίχαμα που βιώνουμε τρεις μέρες τώρα, δεν παλεύεται με τίποτα, αδερφάκι μου. Με τί-πο-τα:Κάθεται η ΝΔ σαν τη γριά στο κατώφλι και κουτσομπολεύει όποιον περνάει μπροστά της:
      Κι όταν λέω 'γριά', δεν εννοώ την γιαγιούλα την καλοκάγαθη.
      Την 'άλλη' εννοώ: την μικρόψυχη, την κακιασμένη, τη στρίγγλα πεθερά. Αυτή που έμεινε χήρα κι ανέραστη στα 30  της - και της φταις εσύ γι' αυτό.

                  Γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια...

      Γιατί ορκίστηκαν στην «τιμή και στη συνείδηση» τους κι όχι στο Ευαγγέλιο.
      Γιατί δεν φόρεσαν γραβάτες.
      Γιατί δεν έβαψαν ρίζα.
      Γιατί έφτυσαν τσίχλα στον κήπο (κάτι ξέρω 'γω που τις καταπίνω).
      Γιατί πήγε η Κωνσταντοπούλου με κίτρινο παλτό.
      Γιατί ο Βαρουφάκης το βράδυ έφαγε στη 'Ράτκα'.
      Γιατί έχει λιλά σημειωματάριο.

      Λίιιιγο να το χαρούμε, πάει; Να μην ξεσκιζόμαστε, πάει; Να στείλουμε στα τσακίδια αυτή την εμφυλιοπολεμική φάση, πάει;
      Και στα πίσω πίσω - ειδικά εμείς που δεν ανήκουμε πλέον στη «γενιά της τρελής χαράς» γιατί που πολλά έχουν δει τα μάτια μας - κρατάμε από πριν μικρό καλάθι.

      Αλλά να εγκαλούμε μια κυβέρνηση επειδή δηλώνει ότι θα τιμήσει τις δεσμεύσεις της - ε, καλά δεν υπάρχει αυτό, τέρμα!
      Βγήκε ο Τσίπρας στο υπουργικό συμβούλιο κι - όσο μας επέτρεψε να ακούσουμε ένας που έβηχε συνέχεια κολλητά στον ηχολήπτη - έβαλε 4 προτεραιότητες. Τις οποίες 4 προτεραιότητες ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ είχε βάλει και πριν την 25η:
      
            Μίλησε για αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
            Μίλησε για την ανεργία και την Οικονομία.
            Μίλησε για διαπραγμάτευση με τους εταίρους.
            Μίλησε για φορολογία, διαπλοκή, διαφθορά.

      Τι το 'θελε; Την ίδια μέρα πέσανε πάνω μας οι εφτά πληγές του Φαραώ. Χρηματιστήρια πάτωσαν, επενδυτές έφυγαν, τράπεζες πήραν ταγάρι ζητιανιάς και γενικώς ήρθαν τα πάνω κάτω.
(Παρένθεση: Το γεγονός ότι όλα όοοολα ΟΟΟΛΑ αυτά παίζει να είναι εσκεμμένες ενέργειες εν όψει διαπραγματεύσεων, ούτε που να μας διαπεράσει το πλατινέ. Κλείνει παρένθεση).

      Και από τηλεοράσεως, δάχτυλα άρχισαν να κουνιούνται:
                  «Πού θα βρείτε τα λεφτά;»

      Κι έβλεπες στο μάτι τους αυτή την χαιρεκακία, αυτή την ξινίλα, αυτό το μίσος από τους «πατριώτες». Που προτιμάνε να πάει η χώρα κατά διαόλου - μόνο και μόνο για να πανηγυρίσουν «σας τα ΄λεγα εγώ, δοξάστε με!». Που λένε «μακάρι να βγω» ψεύτης. Και το βλέπει το μάτι το γουρλωμένο «μακάρι να φουντάρουμε παρά να βγω ψεύτης».

                  Που θα βρούνε τα λεφτά;;;
            Δεν ξέρω - αν ήξερα θα ήμουνα ο Δραγασάκης. Μπορεί να τα βρούνε, μπορεί και όχι. Μπορεί να την πατήσουμε όλοι μαζί, μπορεί να προχωρήσουμε όλοι μαζί.  Μπορεί να δικαιωθούμε, μπορεί και να διαψευστούμε.

      Δεν ξέρει κανείς που θα μας βγάλει  αυτός ο δρόμος. Αφήστε μας όμως να απολαύσουμε τη διαδρομή. Αφήστε μας να το χαρούμε λίγο, ρε γαμώτο!
      Και ποιος ξέρει; Μπορεί - λέω εγώ τώρα - ΑΥΤΗ η πολιτική να μας βγάλει σε ξέφωτο...
      Γιατί η ΑΛΛΗ πολιτική μας έβγαλε στον Καιάδα.

Υ.Γ. Α, μην ξεχάσω. Όποιος ΝΔκράτης πρώην υπουργός χρειάζεται χαρτί υγείας, ευχαρίστως να του δώσω. Πήγα σήμερα σουπερ μάρκετ και guess what: Είχε στοίβες, Σοφία μου.
ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ .Στα ΝΕΑ Αθηνων

Η Αθήνα επίκεντρο της πολιτικής

Αλ. Τσίπρας προς Γ. Ντάισελμπλουμ: Δεν θα ζήσουμε με διαρκή κοινωνικά ελλείμματα
  • 30.01.2015 , 15:07
  • Τελευταία ενημέρωση : 30.01.2015, 15:54
Αλ. Τσίπρας προς Γ. Ντάισελμπλουμ: Δεν θα ζήσουμε με διαρκή κοινωνικά ελλείμματα

Photo - Εύη Φυλακτού





Με τον επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ συναντήθηκε στις 2 το μεσημέρι στο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, παρόντος του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη.
Ο Γ. Ντάισελμπλουμ – ο οποίος συνοδεύεται από τον επικεφαλής του Euroworking Group Τόμας Βίζερ συναντάται αυτή την ώρα με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη. Στις 4 το μεσημέρι θα προβούν σε δηλώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ευχαρίστησε τον Γ. Νταϊσελμπλουμ για την παρουσία του στην Αθήνα, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα δώσει ένα μήνυμα διαπραγμάτευσης και καλής θέλησης για μια νέα αμοιβαία επωφελή συμφωνία.
Παράλληλα τόνισε ότι είναι δεδομένη η δέσμευση να μην εκτροχιαστεί ο πρωτογενώς ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, επαναλαμβάνοντας πως η βούληση της κυβέρνησης είναι για  ένα σχέδιο  αλλαγής πορείας χωρίς όμως να επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι των άλλων χωρών.
«Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε νέα ελλείμματα. Δεν θα ζήσουμε όμως και με διαρκή κοινωνικά ελλείμματα. Είμαστε επίσης δεσμευμένοι από την λαϊκή εντολή να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα μας το οποίο είναι εστιασμένο στην ανθρωπιστική κρίση, να επανεκκινήσουμε την οικονομία και να αποκαταστήσουμε την απασχόληση» τόνισε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας.
Εξέφρασε την ετοιμότητα να προχωρήσουν οι  πραγματικές μεταρρυθμίσεις που θα ενισχύσουν την αξιοπιστία του δημοσίου, θα πατάξουν τη φοροδιαφυγή, τη διαφθορά και τις πελατειακές σχέσεις, σημειώνοντας πως «σε αυτό το μέτωπο είμαστε έτοιμοι να ανταλλάξουμε ιδέες και τεχνογνωσία» και ζήτησε την στήριξη του Ευρωπαίου αξιωματούχου για να επιτευχθεί σταθερότητα και πρόοδος.
Σημείωσε πως είναι ανάγκη να υπάρξει χρόνος και δημοσιονομικά περιθώρια για συνεργασία σε ένα σχέδιο που θα αποκαθιστά την εμπιστοσύνη, την ανάπτυξη και την απασχόληση.
Εξέφρασε επίσης την βεβαιότητα του ότι παρά το γεγονός της έκφρασης διαφορετικών απόψεων από τα κράτη μέλη στο θέμα του χρέους θα υπάρξουν πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του.
«Είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να πετύχουμε μια συμφωνία. Αυτό θα είναι θετικό για την Ευρώπη και για εσάς προσωπικά» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Ο πρόεδρος του Eurogroup θα έχει σειρά συναντήσεων και με τον υπ. Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.
"Με αυτή την επίσκεψη ξεκινά η διαβούλευση με τους εταίρους μας που θα οδηγήσει σε βιώσιμη, συνολική συμφωνία για την ανασυγκρότηση της κοινωνικής μας οικονομίας στο πλαίσιο μιας εξελισσόμενης Ευρώπης" επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών.

wibiya widget