Monday, March 28, 2016

ΑΠΟΨΕΙΣ . Tρικαλινό κατεστημένο ..και "πνίξιμο προσφύγων"




-"Σοκ και φρίκη" λένε τους έχει προκαλέσει άρθρο και περνάνε στην... επίθεση (με άρθρο επίσης...!)

- Δεν αναφέρεται το όνομα του Ταξιάρχου

- Επίθεση και στα ΜΜΕ του "Τρικαλινού Κατεστημένου" !!!

(Δεν φαντάζομαι κ. Σταμόπουλε να συμπεριλαμβάνετε σ' αυτά και το fatsimare , θα γίνει της "Πόπης" θα ξεσπάσει "πόλεμος"...)¨


όπως καταλαβαίνετε το όλο κείμενο δημοσίευσε το Φατσιμάρε και απο εκειτο πήραμε κι εμείς


Το άρθρο 

Ρεσιτάλ υποκρισίας από το Τρικαλινό Κατεστημένο
                                                 
Του Χρήστου Σταμόπουλου, δικηγόρου

      Σοκ και φρίκη έχει προκαλέσει άρθρο απόστρατου αξιωματικού που δημοσιεύτηκε σε καθημερινή τρικαλινή εφημερίδα, αλλά και σε ιστοσελίδες, και ζητούσε ο Στόλος ν’ αναποδογυρίσει βάρκες στο Αιγαίο και να πνιγούν οι πρόσφυγες!
      Ο απόστρατος ζητούσε δημόσια και ξεκάθαρα την τέλεση μαζικών δολοφονιών αθώων ανθρώπων. Μάλιστα «συμβούλευε ταχύτητα» στη διάπραξη αυτών των αποτρόπαιων κακουργημάτων!

     Δεν πέρασαν παρά λίγες μέρες και βλέπουμε τον απόστρατο να είναι ο επίσημος ομιλητής στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων για να τιμήσει τους Μαχητές του 5ου Συντάγματος στο Ύψωμα 731 το έτος 1941 στα αλβανικά βουνά!


    Από κάτω ο Αντιπεριφερειάρχης Χρ. Μιχαλάκης, ο Δήμαρχος Δημ. Παπαστεργίου και όλοι οι εκπρόσωποι του Κατεστημένου, και… φίλοι των προσφύγων του «Φρουρίου», να χειροκροτούν με θέρμη και συγκίνηση τον «πύρινο πατριωτικό λόγο» του απόστρατου, που συγχρόνως προτρέπει ν’ αναποδογυριστούν οι βάρκες στο Αιγαίο και να πνιγούν γυναικόπαιδα προσφύγων!!!

Η αποθέωση της υποκρισίας!

     Το Ιστορικό: Στις 29-2-2016 σε τοπική εφημερίδα, αλλά και σε κάποιες ιστοσελίδες, δημοσιεύεται άρθρο του απόστρατου με τον τίτλο «Να επέμβει ο Στόλος», με απόψεις και θέσεις γεμάτες από ισλαμοφοβία, μισαλλοδοξία, εθνικισμό, ρατσισμό και ξενοφοβία. Θέσεις φασίζουσες, πολεμοχαρείς και ανιστόρητες.

Ασυγκράτητος από τον «εθνικιστικό» του οίστρο ο απόστρατος, προς το τέλος του άρθρου… γλιστράει, παραβιάζει τις πύλες του Ποινικού Κώδικα και εισέρχεται για τα καλά στη σφαίρα του ποινικού δικαίου.

    
  Γράφει ο αρθρογράφος-δράστης

«…Να αναπτυχθεί ο ελληνικός πολεμικός στόλος στα εθνικά χωρικά μας ύδατα και να εφαρμόσει αποτροπή. Αν χρειασθεί να αναποδογυρίσουν στην αρχή κάποιες βάρκες και σημειωθούν απώλειες, ας γίνει.

  Ούτως ή άλλως το κρίμα είναι στον λαιμό της Τουρκίας που τους στέλνει εδώ. Για τους λαθρομετανάστες απαιτείται εγκλεισμός μέχρι να αναγκασθούν οι ίδιοι να ζητήσουν επαναπατρισμό με την οικονομική βοήθεια της Ευρ. Ένωσης.

Συμβουλεύω ταχύτητα στα παραπάνω, διότι η Πατρίς ευρίσκεται πράγματι εν κινδύνω.

Ταξίαρχος ε .α.».



    
            Την 9-3-2016 η Π.Ε Τρικάλων διοργανώνει εκδήλωση τιμής για τους στρατιώτες ήρωες του 731 στην Αλβανία και ορίζει τον παραπάνω απόστρατο ταξίαρχο να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας! Προφανώς τον ορίζει ομιλητή για να… τιμήσει και τον ίδιο!!

            Την 15-3-2016 το «ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ» προχωρά σε υποβολή Μηνυτήριας Αναφοράς στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Τρικάλων, γιατί η δημόσια πρόκληση, πρόσκληση και «παρότρυνση του δράστη-αρθρογράφου είναι για τέλεση μαζικών δολοφονιών, την απώλεια τουλάχιστον εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών προσφύγων αφού, όπως γνωρίζουμε, οι βάρκες που μεταφέρουν απ’ τα τουρκικά παράλια παράτυπους πρόσφυγες στα ελληνικά νησιά του Αιγαίου είναι υπερφορτωμένες με πολλές δεκάδες ανθρώπινες ψυχές η καθεμιά. Εδώ η πρόσκληση-παρότρυνση γίνεται με δημόσια δήλωση του δράστη, με την οποία επιδιώκεται να πεισθεί άλλος (η κυβέρνηση, η πολιτική και η φυσική ηγεσία του Πολεμικού Στόλου) στη διάπραξη του σχετικού εγκλήματος,  δηλαδή του κακουργήματος των μαζικών ανθρωποκτονιών. Μάλιστα ο δράστης-αρθρογράφος ‘’συμβουλεύει ταχύτητα’’ στη διάπραξη των παραπάνω αποτρόπαιων κακουργημάτων», και η υπόθεση περνά πια στα χέρια της δικαιοδοσίας του εισαγγελέα.

       Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ΜΜΕ του Τρικαλινού Κατεστημένου πρόβαλλαν ιδιαιτέρως την αρθρογραφία του αποστράτου που εκθείαζε από τον εγκλεισμό σε στρατόπεδα (σε πρώτη φάση των προσφύγων) μέχρι τον νεοφιλελευθερισμό, την ιδιωτικοποίηση των πάντων και τα μνημόνια, ενώ συγχρόνως, ιδιαίτερα στα μνημονιακά χρόνια, έκοβαν μέχρι εξαφανίσεως τη ριζοσπαστική και αντιμνημονιακή αρθρογραφία και αναφορά σε εκδηλώσεις και δράσεις των λαϊκών κινημάτων, ιδιαίτερα αυτές που είχαν αιχμή τους το ίδιο το Κατεστημένο. Το ένστικτο αυτοσυντήρησης οδηγούσε τοΤρικαλινό Κατεστημένο να κλείνεται στο καβούκι του σαν στρείδι, να εντείνει το μίσος του στον λαό, όταν αυτός κινείται, και να στέλνει την ελευθεροτυπία και τη δημοκρατία στο πυρ το εξώτερον! Κι όλα αυτά χωρίς κανένα δισταγμό και καμιά ντροπή!

    Το χρώμα του Τρικαλινού Κατεστημένου είναι μαύρο απ’ τα γενοφάσκια του. Και διατηρείται διαχρονικά μέχρι σήμερα. Δεν έχει καμιά σχέση με τις πλούσιες πατριωτικές παραδόσεις και τους δημοκρατικούς αγώνες του τόπου μας. Αυτοί ανήκουν στον Τρικαλινό Λαό, με το Κατεστημένο πάντα απέναντι ή σε ρόλο υπονομευτή τους.

      Τι να πρωτοαναφέρει κανείς!
→    Μήπως την απειλή του «Συλλόγου των Τρικαλινών Τσιφλικούχων» στις αρχές του περασμένου αιώνα, ότι οι τσιφλικάδες θα ζητήσουν να πάρουν την τουρκική(!) υπηκοότητα, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην απαλλοτρίωση των τσιφλικιών;!
→    Μήπως την άγρια αιματηρή καταστολή και τη δολοφονία 7 αγροτών, εργατών και βιοτεχνών στην Εξέγερση του 1925; Μήπως τη στημένη δίκη και τις φυλακίσεις των εξεγερμένων, αντί για τους δολοφόνους του λαού, μεταξύ των οποίων και ο μετέπειτα προδότης της πατρίδας Χρ. Καβράκος (παρέδωσε το 1941 την Αθήνα στον Χίτλερ), και ο οποίος, με τα τελευταία στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, συμμετείχε και στην καταστολή του Κιλελέρ το 1910, ενώ στην επακολουθήσασα δίκη της Λαμίας ήταν ψευδομάρτυρας κατά των αγροτών;
→    Μήπως τον δωσιλογισμό και τη συνεργασία σημαντικής μερίδας του Τρικαλινού Κατεστημένουμε τους Γερμανούς και Ιταλούς φασίστες κατακτητές την περίοδο 1941-1944; Ή μήπως τη συνεργασία εξίσου σημαντικής μερίδας του με τους δικτάτορες Μεταξά και Παπαδόπουλο;
→    Μήπως ακόμα την ανίερη προσπάθειά τους να σβήσουν απ’ τη μνήμη του Λαού και την Ιστορία το ένδοξο «Τρικαλινό Κιλελέρ» του 1925, που το κρατούσαν ερμητικά κλεισμένο για 85 ολόκληρα χρόνια στο ντουλάπι της λήθης;
→    Μήπως με την επιμονή τους να διατηρούν ακόμα(!) το όνομα του Καβράκου σε δρόμο και στρατόπεδο στα Τρίκαλα, ενώ ταυτόχρονα αρνούνται να εφαρμόσουν τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του 2010 για ανέγερση μνημείου για τα θύματα της Εξέγερσης του 1925;
→    Μήπως δεν είναι το ίδιο το ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ Τρικαλινό Κατεστημένο που ξεδιάντροπα πέρυσι, μη ορρωδώντας προ ουδενός, αρνήθηκε οποιαδήποτε τιμή στον ελευθερωτή της πόλης μας θρυλικό πρωτοκαπετάνιο του ΕΛΑΣ και της Εθνικής Αντίστασης, Άρη Βελουχιώτη;

    Υ.Γ.: Ενδέχεται το Τρικαλινό Κατεστημένο τον συγκεκριμένο απόστρατο, μετά το… «γλίστρημα» και την εμπλοκή του σε δικαστικές περιπέτειες, να τον απομονώσει και να τον κάνει αποδιοπομπαίο τράγο. Αυτό όμως δεν πρόκειται να το εξιλεώσει μπροστά στα μάτια του Λαού!
 

Ο Γιώργος Βέης μας περιμένει απόψε στην Αθήνα για Μεξικάνικα! ΠΡΟΚΛΗΣΗ

View photo in message
Οαγαπητός στους Έλληνες της Μελβούρνης  πρεσβευτής Γιώργος Βέης μας καλεί απόψε Δευτέρα 28/3/16 να παρευρεθούμε στην παρακάτω παρουσίαση . Φυσικά και 

Οι Εκδόσεις ΡΟΕΣ 

και ο Γιάννης Σουλιώτης

 έχουν την τιμή και τη χαρά
 να σας προσκαλέσουν
 στην παρουσίαση του βιβλίου

 "Ανθολογία μεξικανικής ποίησης" 


σε επιλογή-μετάφραση-εισαγωγή Γιάννη Σουλιώτη, 
επιλεγόμενα Γιώργου Βέη και επιμέλεια Παυλίνας 
Παμπούδη και Δήμητρας Παπαβασιλείου.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
  • Λίνα Νικολακοπούλου, στιχουργός-ποιήτρια,
  • Γιώργος Βέης, ποιητής, Πρέσβυς Μόνιμος 
  • Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στην UNESCO,
  • Γιάννης Μεταξάς, ομότιμος καθηγητής 
  • Πανεπιστημίου Αθηνών, τακτικό μέλος της
  •  Académie Européenne Interdisciplinaire des Sciences.
Αποσπάσματα θα διαβάσουν οι:
  • Κατερίνα Οικονόμου, καλλιτέχνης, και
  • Κώστας Φαλελάκης, ηθοποιός.
Θα τραγουδήσουν οι Κατερίνα Οικονόμου και Ανδρέας Λάφης.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016 στις 7:30 μ.μ., στο ARTHENS, Αιόλου 77 και Ευριπίδου και η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

Sunday, March 27, 2016

Γκαγκάριν: Ζωή θρύλος θάνατος μυστήριο! Βίντεο από την τελευταία πτήση

Image

Έγινε θρύλος εν ζωή. Ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι και ο θάνατός του θα γινόταν θρύλος. Ο Γιούρι Γκαγκάριν ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μπήκε σε τροχιά γύρω από τη γη. Το κατόρθωμά του του χάρισε δόξα.

Ο θάνατός του σαν σήμερα το 1968 είχε σοκάρει τον πλανήτη που ο Γκαγκάριν είχε όπως κανένας άλλος. Ο Γκαγκάριν ήταν και παρέμεινε πιλότος μαχητιών αεροσκαφών. Την 27η Μαρτίου 1968 πετούσε με ένα νέο διθέσιο μαχητικό. Μια πτήση δοκιμής μετά από συντήτρηση. Μέχρι πριν μερικούς μήνες το επικρατέστερο σενάριο ήθελε το αεροσκάφος να πέφτει σε ανεξέλεγκτη περιδίνηση και να οδηγείται στην συντριβή.

Παρόλα αυτά οι φήμες και οι εικασίες που ήθελαν την συντριβή να μην είναι τυχαία πάντα ακούγονταν.

Πριν μερικούς μήνες με αφορμή την πρεμιέρα μιας κινηματογραφικής ταινίας για τον Γκαγκάριν ήρθε στο φως ένα απόρρητο έγγραφο σύμφωνα με το οποίο στην περιοχή της πτήσης , πετούσε ένα ακόμη αεροσκάφος! Κάτι που δεν είχε γίνει γνωστό.

Το νέο σενάριο με βάση αυτό το έγγραφο θέλει τους Γκαγκάριν και Σεριόγκιν -σ.σ ο δεύτερος χειριστής που πετούσε μαζί του- να αιφνιδιάζονται όταν βγαίνοντας από τα σύννεφα ήρθαν “αντιμέτωποι” μ΄ ένα αεροσκάφος σε απόσταση μικρότερη των 15 μέτρων! Το αεροσκάφος του Γκαγκάριν πετούσε σε χαμηλό ύψος και ανάστροφα με αποτέλεσμα ο “μηχανικός” ελιγμός αποφυγής της σύγκρουσης που έκαναν να σταθεί μοιραίος.


Ποια είναι η αλήθεια; Μάλλον ποτέ δεν θα μάθουμε ποιο απ΄ όλα τα σενάρια ήταν το αληθινό. Αυτό συμβαίνει συχνά όταν ένας θρύλος “φεύγει”.OnAlert.gr

Δείτε το βίντεο



Μπούρκα,φερετζές,γονεις,πατρίδα και προπαντος.. θρησκεία. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ


Συζητήθηκε πολυ η μπούρκα της καλλίμορφης Αιγυπτιώτισας, στην παρέλαση των Αθηνων για την παρέλαση του 21.

Πως αλλάζουν οι καιροί..



  Στα 1795 οι δεσποτάδες της Λαρίσσης Διονύσιος,

Τρίκκης Αμβρόσιος και Σταγών  (Καλαμπάκας)Πα'ί'σιος

ζητουσαν ξεκάθαρα απο τις γυναικες της Θεσσαλίας να μη περιφέρονται γυμναί

 ανα των οδων των πόλεων και τις πλατείες ''να φορέσουσιν όλαι φερετζέδες 

καθώς φορούσιν αι γυναίκες απανταχου''...(Απόστολος Βακαλόπουλος- ΠΗΓΕΣ

 ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ- Σελις 75,εκδ.Εταιρίας 

Μακεδονικών Σπουδών)

Συγχαριτήρια στους αιγυπτίους γονεις που αρνούνται να απαρνηθουν την ιστορία της Αιγύπτου στο παγκόσμιο στερέωμα..Αν φυσικά δεν θεωρούν το καλύτερο θρήσκευμα αυτό που απαιτεί ..Μπούρκα..

Για τα αισχρά(;) των δεσποτάδων μάλλον κι εκείνοι για το καλό του ποιμνίου τους πάσχιζαν.Ζητούσαν φερετζέ στα πρόβατά τους μη τα λιγουρευτούν  οι λύκοι και τα χάσουν οι ίδιοι.

Ζωντας περισσότερα χρόνια εκτός Ελλάδας -απο τα 21 και μετά -και προσπαθώντας να παραμείνω" Έλληνας" μιλώντας ,γράφοντας και διαβάζοντας Ελληνικά κατάφερα εγώ να υστερω στα Αγγλικά και οι κόρες μου να μου μιλουν Ελληνικά αλλα εκεινες να τη βρίσκουν καλύτερα στα Αγγλικά.
Η ..Ράτσα μας και οι .."βάρβαροι" με απασχόλησαν πολύ.
Πρώτον, στο καράβι που μου πήγαινε στην ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ήμουν τόσο περήφανος για την πατρίδα μου που όταν μια Αγγλιδούλα με ρώτησε "τι είμαι" και έφτυσε όταν της είπα Έλληνας, απορώ πως δεν την πέταξα στη θάλασσα.
Να σας πω λίγα απο τα πολλά 'πατριωτικά' των πατριωτών μας.
Στη 10ετία του 70 με αρχές 80, στο Σχολείο του Νόρθκοτ φοιτούσαν πολλά Ελληνόπουλα. Μυίγα στο σπαθί τους δεν δέχονταν οι γονείς να ακούσουν κάτι για τα καμάρια τους. Μακριά απο τους "κοκκινόκωλους "τους" διεφθαρμένους κατάδικους της Αγγλίας" και μακριά απο τον τρόπο ζωής τους. "Εμείς τους ταίζουμε αρνιά σούβλας κι αυτοί μας φέρνουν μιά μπυρα.."!!
Μια Ελληνίδα δασκάλα λοιπόν ήθελε να δώσει λιγη χαρά στις Ελληνίδες μαθήτριες και έκανε εκστρατεία στη διήμερη  εκδρομή που  οργάνωνε το σχολείο της να πάρει μαζί της όσες περισσότερες μαθήτριες μπορούσε.
Φόβο για όλα είχαν τότε οι δικοί μας. Αλλά μόλις η δασκαλίτσα πηγε στα σπιτια και μιλουσε με τους γονείς τους ότι θα τους πρόσεχε πολύ η ίδια, οι περισσότεροι είπαν το .. .ΟΚ.
Δυστυχώς όμως η.. κυρα δασκάλα λογάριαζε χωρίς τους άρχοντες..
Οι γονείς της όταν τους ανακοίνωσε για την εκδρομή,  απαγόρευσαν στην ίδια να πάει μόνη της στην εκδρομή κι εκείνη έφυγε απο το σπίτι..

Στην Αυστραλία η μετανάστευση ειχε και έχει πάντα ένα κοινό πρόγραμμα ,όποιος και να κυβερνά...
Όταν φοβήθηκαν την επίθεση ιαπώνων και κινέζων με τον πρωθυπουργό επι κεφαλής ανακοίνωσαν την είσοδο πολλών μεταναστών.
Δεν έψαχναν για γραμματιζούμενους. Νέους για δουλεια γύρευαν,τους μάθαιναν λιγα αγγλικά αλλα πόνταραν στα παιδιά τους . Το σχέδιο άριστο. τα παιδιά έμαθαν γρήγορα αγγλικά, καμάρωναν οι γονείς τους που προόδευαν αλλά όταν όμως εκεινοι πηγαιναν να τους μιλήσουν γελούσαν με τα λόγια τους.
Το άκουσα με τα αυτιά μου. Μπακάλης που απασχολούσε και τα παιδιά του στο μαγαζί μόλις ηρθε το γάλα φωναξε: Τζίωρτζ,μούβ τα ντρινκς,(σπρώξε τα αναψυκτικά) να βάλουμε το μίλκ" (γάλα)πλήιζ !!
Και ο κάθε Γραικός τα έδινε όλα για το παιδί του και τα έστελνε στα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία..

Η Κούλα Τέο,γνωστη συγγραφέας γράφει σε βιβλίο της για τον αυστηρό  αδερφό που δεν την άφηνε να βγεί με κανέναν έξω, για λόγους ηθικής κι όταν η κόρη του αδερφού της μεγάλωσε πηγε με φίλο στο σπίτι και του παρατήρησε "πως το επιτρέπεις¨απάντησε ...ε,παιδί είναι!! Λες και μονο η αδερφή έπρεπε να καταστρέψει τη ζωή της για το.. όνομα της οικογενείας!! 

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ













Tα θαύματα στα αρχαία Ασκληπιεία !!!


Tα θαύματα στα αρχαία Ασκληπιεία !!!

Τα Ασκληπιεία ήταν ιερά και τόποι λατρείας του ήρωα, ιερού ιατρού και θεραπευτή θεού Ασκληπιού.



Ηταν στην πραγματικότητα τα πρώτα νοσοκομεία ή μάλλον συγκροτήματα κτιρίων υγείας, όχι μόνο του ελληνικού χώρου αλλά και όλου του δυτικού πολιτισμού και πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στην ελληνική ευρύτερη περιφέρεια για πολλούς αιώνες, από την εποχή περίπου του Τρωικού πολέμου ως τον 6ο αιώνα μ.Χ., εποχή της πλήρους επικράτησης του χριστιανισμού. Θα πρέπει να τονίσουμε ιδιαίτερα ίσως εδώ ότι, παρ' όλο το διωγμό που υπέστη ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός ως ειδωλολατρική πρακτική, κύρια από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο το 392 μ.Χ., η λατρεία του Ασκληπιού και ιδιαίτερα η φροντίδα υγείας στα Ασκληπιεία δεν έγινε κατορθωτό να εξαλειφθεί τελείως για περίπου δύο ακόμη αιώνες.





Στα Ασκληπιεία, εκτός από τον ίδιο τον Ασκληπιό, λατρεύονταν παράλληλα και περιπτωσιακά τόσο οι μυθολογικοί πρόγονοί του, ο Απόλλωνας και η Αρτεμις, όσο και τα μυθολογικά παιδιά του, η Υγεία, η Πανάκεια, ο Τελεσφόρος, η Ιασώ, η Αίγλη, η Ακεσώ, η Αύρα, η Νίκη, ο Ευμαρίων, ο Αλεξίνωρ κ.ά., που παρουσίαζαν τις προσωποποιημένες ιδιότητες της θεραπευτικής του τέχνης.


Λατρεύονταν συγχρόνως και τα θεωρούμενα φυσικά παιδιά του, ο Μαχάων και ο Ποδαλείριος, που, σύμφωνα με τον Ομηρο, ήταν και αυτοί γιατροί που πήραν μέρος στον Τρωικό πόλεμο ως αρχηγοί των στρατευμάτων της Τρίκκης, της Ιθώμης και της Οιχαλίας, πόλεων της Θεσσαλίας.



Τα φίδια και οι σκύλοι ήταν  τα ιερά ζώα του Θεού Ασκληπιού.







Ο Ασκληπιός και οι δύο υιοί του, αυτοί οι πρώτοι ήρωες-γιατροί, που παρουσιάζονται να συγκεντρώνουν τη βαθιά εκτίμηση και αναγνώριση όχι μόνο του Ομήρου αλλά και όλων των Ελλήνων της εποχής τους, φαίνονται ως ιδρυτές της μεγάλης οικογένειας των Ασκληπιαδών, απογόνων του Ασκληπιού, που από γενεά σε γενεά κληρονομούσαν τα μυστικά της ιατρικής τέχνης και πρόσφεραν τις ιατρικές τους υπηρεσίες στη μυθολογική και ιστορική μας αρχαιότητα στο όνομα του μεγάλου πρώτου ήρωα γιατρού, του Ασκληπιού. Ανάμεσα στους φημισμένους Ασκληπιάδες μπορούμε να αναφέρουμε εδώ τους μεγάλους δασκάλους Ιπποκράτη και Αριστοτέλη.
Ο Ιπποκράτης ήταν ο πιο διάσημος από τους φημισμένους δασκάλους του Ασκληπιείου και της Ιατρικής Σχολής της Κω και έζησε ως γνωστόν τον 5ο αιώνα π.Χ. Ηταν ένας Ασκληπιάδης καταγόμενος από τον γιο του Ασκληπιού Ποδαλείριο, γεγονός που παρουσιάζεται να αποδεικνύεται από το γενεαλογικό του δένδρο. Ο Ιπποκράτης αναγνωρίζεται ακόμη διεθνώς ως ο «Πατέρας της Ιατρικής Επιστήμης» καθώς ήταν αυτός που αποσαφήνισε και δημοσίευσε τις πρώτες και βασικές αρχές της επιστήμης αυτής. Δεν θα πρέπει παράλληλα να ξεχνάμε ότι ο «Ορκος του Ιπποκράτη» παραμένει ακόμη μια αποδεκτή ιερή διακήρυξη των υποχρεώσεων των ιατρών και δίνεται στους θεούς Απόλλωνα (ιατρό των θεών), Ασκληπιό (ιατρό των ανθρώπων και θεών και μυθικό υιό του Απόλλωνα), Υγεία και Πανάκεια (μυθικές κόρες του Ασκληπιού) και στους υπόλοιπους των θεών. Στη Μακεδονία, ο φημισμένος φιλόσοφος, ιατρός και δάσκαλος ιατρικής, ο Αριστοτέλης, υπήρξε κατά τον 4ο αιώνα π.Χ. ο δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο Αριστοτέλης ήταν άλλος ένας φημισμένος Ασκληπιάδης καθώς παρουσιάζεται να κατάγεται από τον άλλο υιό του Ασκληπιού, τον Μαχάονα.






Σήμερα γνωρίζουμε ότι έχουν αναφερθεί σε γραπτές πηγές ή/και έχουν βρεθεί αρχαιολογικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ύπαρξη περίπου 320 Ασκληπιείων στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Σύμφωνα όμως με άλλες πηγές, τα Ασκληπιεία στον αρχαίο κόσμο ξεπερνούσαν τα 500. Από αρχαίες γραπτές μαρτυρίες και αρχαιολογικά ευρήματα γνωρίζουμε σήμερα ότι τα Ασκληπιεία, επενδυμένα με τις μυθολογικές, ιδεολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις για την υγεία των προγόνων μας, προσέφεραν αυτό που λέμε σήμερα «ολιστική φροντίδα υγείας».

Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, οι ιερείς/ιατροί στα Ασκληπιεία λάτρευαν τον Ασκληπιό με την προσφορά υγείας προς τον άνθρωπο. Και ο άνθρωπος (ασθενής και ικέτης) αντιμετωπιζόταν με ιερό σεβασμό, ως ολοκληρωμένο ον με αδιαχώριστα και ιδιαίτερα πνευματικά, ψυχικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά, φυσικά κ.ά. χαρακτηριστικά, που βρισκόταν σε απόλυτη συνάρτηση με το άμεσο και απώτερο γήινο και συμπαντικό περιβάλλον του. Η ασθένεια εθεωρείτο ως ένα αποτέλεσμα πολύπλοκων και αρνητικών αλληλεπιδράσεων περιβαλλοντικών, κοινωνικών, ψυχολογικών, πνευματικών, συναισθηματικών και φυσικών παραγόντων και η φροντίδα υγείας φαίνεται να στόχευε στην εξομάλυνση των συγκρούσεων και στην αποκατάσταση της αρμονίας ανάμεσα στους παράγοντες αυτούς έχοντας ως επικουρική βοήθεια την ιατρική επέμβαση, χειρουργική ή φαρμακευτική.





Το να επισκεφθείς τον Ναό του Ασκληπιού δεν ήταν απλή υπόθεση. Έπρεπε να σε καλέσουν οι Ιερείς του Ναού. Έπρεπε να προηγηθεί νηστεία, καθαρτικό λουτρό και ψυχικός καθαρμός. Πριν κοιμηθείς στην Ιερά Κλίνη έπρεπε να μάθεις τα τελετουργικά καθαρμού και να κάνεις θυσίες. Όλα αυτά πριν εισέλθεις στον Ναό.

Της όλης διαδικασίας προϊστατο ο Πρωθιερέας ή Μεγάλος Ιερέας και τον βοηθούσαν οι Πυροφόροι, που εκτελούσαν χρέη διακόνου και βοηθών στις ιατρικές εργασίες, οι Ιερομνήμονες και οι θεράποντες νοσοκόμοι που ονομάζονταν Ασκληπιάδες. Ανάμεσά τους υπήρχαν και γυναίκες οι οποίες ανήκαν στην τάξη των Νακόρων ή Ζακόρων. Ο Γαληνός λέει ότι πριν από τον Ασκληπιό, η ιατρική ήταν «απολύτως εμπειρική και όνο δια φυτών εθεραπεύοντο οι άνθρωποι, ενώ αυτός την ανύψωσε σε θεία επιστήμη».

Ασθενείς με ανίατες παθήσεις εθεραπεύοντο. Τυφλοί εύρισκαν το φως τους. Χωλοί και παραπληγικοί περπατούσαν ξανά. Εθεραπεύοντο άμεσα, χωρίς μακροχρόνια παραμονή στον Ναό. Την τρομερή ιαματική δύναμη του Θεού γνώριζαν οι Ιερείς του Ασκληπιού από τα πανάρχαια χρόνια που χάνονται στην αχλύ της Ιστορίας. Η ιαματική τους παράδοσή ήταν μυστική και δεν την απεκάλυπταν παρά μόνον στους νέους Μύστες.






Όμως ξέρουμε ότι την νύκτα που σε καλούσαν οι Ιερείς να κοιμηθείς στο Άβατον, ντυνόσουν στα λευκά. Καθόσουν δίπλα στο Ιερό Άγαλμα του Θεού το οποίο περιβαλλόταν από ζωντανά φίδια. Έπρεπε να τα ταΐσεις με γλυκά εδέσματα, για να τα τραβήξεις μακριά από το Άγαλμα, και ύστερα να προσευχηθείς στον Θεό. Ώφειλες να τραγουδήσεις ύμνους προς στον Θεό. Ύστερα ένας Ιερεύς σε έβαζε να κοιμηθείς στην Ιερά Κλίνη και σου έλεγε «Μην φοβηθείς από αυτά που θα δεις στο όνειρό σου την νύκτα».

Το πρωί οι Ιερείς συζητούσαν με τους ασθενείς το όνειρο που είδαν. Η ευθύνη των Ιερέων ήταν να προετοιμάσουν τον ασθενή να δει το θεϊκό όνειρο και, αν χρειαζόταν, να ερμηνεύσουν στον άρρωστο τις εντολές του Θεού.

Στα Ασκληπιεία γίνονταν και  διάφορες χειρουργικές επεμβάσεις και τοπικές αφαιμάξεις, ορισμένα δε από τα Ασκληπιεία είχαν αναπτύξει και ειδικό τρόπο θεραπείας όπως για παράδειγμα το Αμφιάρειο με ειδίκευση στην ονειροθεραπεία. Στην Κω υπήρχε σε μαρμάρινη πλάκα στην θύρα η περίφημη συνταγή κατά των δηγμάτων ζώων και στην Έφεσσο χρησιμοποιούσαν ένα θαυματουργό κολύριο για οφθαλμολογικά περιστατικά.

Στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου η τελική θεραπεία που δινόταν από τον Ασκληπιό γινόταν με την «εγκοίμηση» στο Άβατο.Την κρίσιμη ημέρα γινόταν ξανά θυσία. Ο θεραπευόμενος αφού έτρωγε από το θυσιασμένο ζώο και έπινε πολύ ποτό και νέκταρ, με τη συνοδεία μουσικής από τον αυλό του Ασκληπιού οδηγείτο σε κατάσταση έκστασης - διευρυμένης  κατάσταση συνειδητότητας - μέσω πολλών διαδρόμων στη λαβυρινθώδη κατασκευή του Θόλου, όπου κοιμόταν πάνω στο ακόμη ζεστό δέρμα του θυσιασμένου ζώου -πιθανόν για να επωφεληθεί από την ενέργεια του καθυγιασμένου ζώου- και του ζητούσαν να μείνει σιωπηλός οτιδήποτε κι αν άκουγε ή έβλεπε.








Οι Ιερείς του Ασκληπιού ήταν ιατροί και θεολόγοι ταυτοχρόνως. Ήξεραν από ονειρομαντεία, από βότανα, από χειρουργική. Πριν κοιμηθεί ο άρρωστος στην Ιερά Κλίνη, οι Ιερείς τον παρακολουθούσαν όταν κοιμόταν για να εντοπίσουν σημεία που θα έδειχναν ότι είναι έτοιμος να κοιμηθεί στο Άβατον. Όταν οι οιωνοί ήταν σωστοί, ο ασθενής εισέρχετο στο Άβατον. Εκεί εθεωρείτο ότι θα κοιμηθεί δίπλα στον Θεό Ασκληπιό. Θα έβλεπε ένα όνειρο, όπου είτε θα τον θεράπευε άμεσα ο Θεός, είτε θα του έλεγε τί να κάνει για να θεραπευθεί. Όταν θεραπευόταν, έπρεπε να χαράξει σε μία επιγραφή την εμπειρία που έζησε, ώστε οι νέοι ασθενείς να θαυμάζουν την ιαματική δύναμη του Θεού Ασκληπιού.

Τα ιαματικά θαύματα που καταγράφονται στις επιγραφές της Επιδαύρου ήταν πολλά:

1. Η Κλεώ ήταν έγκυος για πέντε χρόνια, και δεν μπορούσε να γεννήσει. Ήρθε στον Ναό και κοιμήθηκε στο Άβατον. Μόλις ξύπνησε και βγήκε έξω από τον Ναό, γέννησε έναν υιό, ο οποίος αμέσως περπάτησε. Η Κλεώ για να ευχαριστήσει τον Θεό, χάραξε σε επιγραφή το εξής: «Θαυμαστή δεν είναι η μεγαλοσύνη της επιγραφής αλλά η Θεότητα, διότι η Κλεώ κυοφορούσε το βρέφος για πέντε έτη μέχρι που κοιμήθηκε στον Ναό και ο Ασκληπιός την θεράπευσε».

2. Ένας άνδρας έπασχε από παράλυση των δακτύλων της χειρός. Επισκέφθηκε τον Ναό του Ασκληπιού ζητών θεραπεία. Διαβάζοντας τις επιγραφές που είχαν χαράξει οι παλαιότεροι ασθενείς εξέφρασε δυσπιστία και χλεύασε αυτά που έγραφαν οι επιγραφές ως αδύνατα. Αλλά είδε ένα όνειρο. Καθώς έπαιζε κύβους(ζάρια) έξω από τον Ναό, ο Θεός ενεφανίσθη, έπιασε την χείρα του και τέντωσε τα δάκτυλα. Μετά από αυτό ο άνδρας μπορούσε να κινήσει όλα του τα δάκτυλα. Ο Θεός τον ρώτησε αν δυσπιστούσε ακόμη ως προς αυτά που έλεγαν οι επιγραφές του Ναού. Ο άνδρας είπε, «Όχι πιά». Τότε ο Ασκληπιός του είπε, «Αφού χλεύαζες τις θεραπείες αν και ήταν αληθινές, από τώρα το όνομά σου θα είναι Άπιστος». Όλα αυτά είχαν συμβεί στο όνειρό του. Αλλά όταν ξύπνησε ο άνδρας τα δάκτυλά του είχαν θεραπευθεί.








3. Ένα μικρό αγόρι ήταν άλαλο. Ήρθε στον Ναό μαζί με τον πατέρα του να προσκυνήσει. Όταν έκαναν τις απαραίτητες θυσίες και τα τελετουργικά, εμφανίστηκε ένας Ιερεύς φέρνοντας φωτιά από τον Βωμό του Θεού. Κοίταξε τον πατέρα του αγοριού και απαίτησε να υποσχεθεί ότι αν θεραπευθεί ο υιός του, τότε μέσα σε ένα έτος το πολύ, θα δώριζε ένα ανάθημα στον Ναό του Ασκληπιού. Έξαφνα το αγόρι απάντησε: «Το υπόσχομαι». Ο πατέρας του αγοριού συγκλονίστηκε από το θαύμα και ζήτησε από το παιδί του να επαναλάβει αυτό που είπε. Το αγόρι επανέλαβε τις λέξεις, και από τότε η φωνή του επανήλθε πλήρως.

4. Ο Αγήστρατος υπέφερε από φοβερούς πονοκεφάλους, οι οποίοι του προκαλούσαν αϋπνία. Όταν κοιμήθηκε στο Άβατον του Ναού, είδε ένα όνειρο. Εμφανίσθηκε ο Θεός και όχι μόνον θεράπευσε τους πονοκεφάλους, αλλά τον προέτρεψε να ασκηθεί στο παγκράτιο. Όταν ξύπνησε ο Αγήστρατος, ήταν καλά. Αργότερα έλαβε μέρος στους αγώνες παγκρατίου στα Νέμεα και κέρδισε το πρώτο βραβείο.

5. Ο Πάνδαρος από την Θεσσαλία, είχε στίγματα στο μέτωπό του. Είδε ένα όραμα όπου ο Θεός τύλιξε τις πληγές του με έναν επίδεσμο και του είπε να τον αφαιρέσει όταν φύγει από τον Ναό. Και μόλις θεραπευθεί, να προσφέρει τον επίδεσμο ως ανάθημα στον Ναό. Όταν ξύπνησε ο Πάνδαρος, βγήκε έξω από τον Ναό, αφαίρεσε τον επίδεσμο και διεπίστωσε ότι τα στίγματα εξαφανίστηκαν. Ύστερα αφιέρωσε τον επίδεσμο στον Ναό, όπως τον είχε προστάξει ο Θεός Ασκληπιός.

6. Ο Ερμόδικος από την Λάμψακο ήταν παράλυτος σε όλο του το σώμα. Οι Ιερείς τον έβαλαν να κοιμηθεί στον Ναό και είδε τον Θεό στον ύπνο του. Ο Ασκληπιός τον πρόσταξε μόλις ξυπνήσει να μεταφέρει στον Ναό μία μεγάλη πέτρα. Όσο πιό μεγάλη πέτρα μπορούσε να μεταφέρει. Ο Ερμόδικος έγινε καλά και έφερε μία μεγάλη πέτρα την οποία αφιέρωσε στον Ναό.

7. Ένας τυφλός και από τους δύο οφθαλμούς έφθασε στον Ναό του Ασκληπιού. Οι οφθαλμοί του είχαν τόσο καταστραφεί, που στις κόγχες δεν υπήρχε τίποτε παρά μόνον τα βλέφαρα. Ωρισμένοι επισκέπτες του Ναού άρχισαν τα σκωπτικά σχόλια διότι δεν πίστευαν ότι τέτοια περίπτωση μπορούσε να θεραπευθεί. Μόλις κοιμήθηκε ο τυφλός άνδρας είδε ένα όραμα. Εμφανίσθηκε ο Θεός, ετοίμασε ένα φάρμακο και αφού σήκωσε τα βλέφαρα του ασθενούς, άλειψε με το φάρμακο την περιοχή. Όταν ξύπνησε ο άνδρας είχε το φως του και στους δύο οφθαλμούς.

8. Κάποιος Διόφαντος έκανε την εξής αφιέρωση στον Θεό Ασκληπιό: Εγώ, ένας προσκυνητής του Ναού, λέω σε σένα Ασκληπιέ, υιέ του Απόλλωνος. Πώς θα έρθω στην χρυσή Σου οικία, ώ αγαπημένε, αφού τα πόδια μου είναι άρρωστα; Εκτός και αν με το να με θεραπεύσεις, με φέρεις ξανά στον Βωμό Σου, ώστε να σε ξαναδώ πιό λαμπερό απΆ ό,τι είναι η Γη την Άνοιξη. Εγώ ο Διόφαντος, σε παρακαλώ, σώσε με, Παντοδύναμε και Ευλογημένε, με το να θεραπεύσεις τα άρρωστα πόδια μου. Στο όνομα του Πατρός Σου, προς τον οποίο κάνω προσφορές. Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να με ανακουφίσει από τέτοια συμφορά. Μόνον εσύ Παντοδύναμε έχεις την δύναμη. Γιατί οι Θεοί σε έστειλαν στους ανθρώπους ως μέγα δώρο, για να τους ανακουφίζεις από τα βάσανα. Τριπλά ευλογημένε Παιήωνα Ασκληπιέ, με την δύναμή Σου ο Διόφαντος θεραπεύθηκε από την ανίατη αρρώστια του. Τώρα στέκεται γερά στα πόδια του, όπως υποσχέθηκες.







 9. Μία γυναίκα από την Αθήνα, ονόματι Αμβροσία, ήταν τυφλή από το ένα μάτι. Απεφάσισε να επισκεφθεί τον Ναό του Θεού Ασκληπιού στην Επίδαυρο, για να θεραπευθεί. Αλλά όταν έφθασε εκεί, διαβάζοντας επιγραφές που ανέφεραν προηγούμενες θεραπείες, άρχισε να δυσπιστεί. Για ωρισμένες περιπτώσεις κάγχασε, διότι θεώρησε αδύνατον να είχαν θεραπευθεί άρρωστοι με τόσο σοβαρές ασθένειες.

Της φαινόταν αδιανόητο άνθρωποι χωλοί και τυφλοί να είχαν θεραπευθεί με το να δουν απλώς ένα όνειρο μέσα στο Άβατον του Ναού. Όταν την ετοίμασαν οι Ιερείς, την έβαλαν να κοιμηθεί στην Ιερά Κλίνη, μέσα στο Άβατον. Στον ύπνο της είδε ένα όραμα. Ο Θεός Ασκληπιός παρουσιάστηκε και της είπε ότι θα την θεράπευε. Αλλά της ζήτησε ως αντίτιμο για την θεραπεία, να αφιερώσει στον Ναό έναν ασημένιο χοίρο. Αυτό θα αποτελούσε ανάμνηση της απιστίας της.

Μόλις είπε αυτά ο Θεός Ασκληπιός, έκανε μία τομή στον τυφλό οφθαλμό της Αμβροσίας και έρριξε μέσα ένα φάρμακο. Όταν ξύπνησε το πρωί η Αμβροσία, σηκώθηκε και περπάτησε έξω από το Άβατον, εντελώς υγιής. Έβλεπε και από τους δύο οφθαλμούς.Tα θαύματα αυτά μας τα αποκαλύπτουν οι επιγραφές που βρέθηκαν στην Επίδαυρο, όπου ευρίσκετο το Ιερό του Θεού Ασκληπιού.
Πηγή: ermionh.blogspot
Το διαβάσαμε:
 fatsimare.gr

Saturday, March 26, 2016

Παλμύρα:Ο Συριακός Στρατός ανακατέλαβε την Ελληνική Πόλη

 Image
Ο Συριακός στρατός ειναι κοντά στον πλήρη έλεγχο της αρχαίας πόλης της Παλμύρας. 

Ωστόσο η συριακή δημόσια τηλεόραση μετέδωσε πως οι κυβερνητικές δυνάμεις και ο στρατός με τη βοήθεια της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας έχουν ήδη ανακαταλάβει την πόλη.Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα στρατηγικό πλήγμα για το Ισλαμικό Κράτος.

«Οι ένοπλες δυνάμεις μας, σε συντονισμό με τις λαϊκές ένοπλες δυνάμεις, έχουν πάρει τον έλεγχο της αρχαίας ακρόπολης Παλμύρας, προκαλώντας πολλές απώλειες στις τάξεις του Ισλαμικού Κράτους», αναφέρουν τα συριακά κρατικά μέσα.


Ρωσικά πολεμικά αεροπλάνα προσφέραν ζωτικής σημασίας υποστήριξη στις συριακές δυνάμεις αυτή την εβδομάδα με τη διεξαγωγή 41 εξόδων και καταστρέφοντας 146 στόχους από την Τρίτη έως την Πέμπτη, δήλωσε το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας.


Δείτε μερικά απο τα αποκλειστικά πλάνα του πεδίου της μάχης απο το ρωσικο πρακτορείο RT.






Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε εντυπωσιακά πλάνα της αρχαίας πόλης απο μη επανδρωμενο αεροσκάφος
 

Συναγερμός στην Τουρκία: Φοβούνται επιθέσεις στο καθολικό Πάσχα

Image
OnAlert.gr
Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ

Η Τουρκική αστυνομία εξέδωσε ανακοίνωση σήμερα προειδοποιώντας ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι το Ισλαμικό Κράτος είναι πιθανό να χτυπήσει εβραϊκούς και χριστιανικούς στόχους την Κυριακή 27 Μαρτίου, που είναι το Πάσχα των Καθολικών.

Αυτό αναφέρει τηλεγράφημα του πρακτορείου Ανατολή. Σύμφωνα με το τηλεγράφημα, οι τουρκικές αρχές έχουν ήδη ενημερώσει τα προξενεία των χριστιανικών χωρών, καλώντας τους να ενημερώσουν τους πολίτες τους να αποφεύγουν τη συμμετοχή τους σε μαζικές τελετές και εκδηλώσεις. 

Παράλληλα αυξάνουν τα μέτρα ασφαλείας σε περιοχές που υπάρχουν εβραϊκές συναγωγές ενώ σε ετοιμότητα τίθενται οι αστυνομικοί σε περιοχές που είναι πυκνοκατοικημένες. Ιδιαίτερα μέτρα θα ληφθούν σε εκκλησίες και συναγωγές, εκεί όπου οι πιστοί θα συγκεντρωθούν για να γιορτάσουν το καθολικό Πάσχα. 


DİKKAT! Emniyet Genel Müdürlüğü'nden 'terör saldırısı' hakkında önemli uyarıhttp://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/505107 

Απόψεις .Αύριο θα είναι μπούρκα;

140080

Ανδρέας ΠετρουλάκηςΑνδρέας Πετρουλάκης


Γιατί δεν έπρεπε να επιτραπεί στην αιγύπτια μαθήτρια να παρελάσει όπως ήθελαν οι γονείς της – Οι δάσκαλοί της δέχτηκαν, άθελά τους, τη φασκιωμένη υποδεέστερη μοίρα της γυναίκας ακριβώς γιατί η παρέλαση συμβολίζει αυτό που είμαστε – Η υπόθεση Τσενάι και οι διαφορές
Για όσους λόγους έπρεπε να επιτραπεί στον Οδυσσέα Τσενάι να σηκώσει τη σημαία πριν από κάμποσα χρόνια, για άλλους τόσους δεν έπρεπε να επιτραπεί στην αιγύπτια μαθήτρια να παρελάσει όπως την ήθελαν οι γονείς της. Οι συνδηλώσεις στις δύο περιπτώσεις είναι αντικρουόμενες.
Στην περίπτωση του μικρού Αλβανού επρόκειτο για τον θρίαμβο της ενσωμάτωσης. Το παιδί τότε είχε αριστεύσει μέσα στο ελληνικό σύστημα, το αποδεχόταν πλήρως, έλεγε ότι αισθανόταν τη χώρα μας δεύτερη πατρίδα και φαινομενολογικά είχε όλες τις προϋποθέσεις. Ασχέτως αν εκ των υστέρων αρνήθηκε την Ελλάδα (ποιος θα του ζητήσει ευθύνες με τον τρόπο που του φερθήκαμε;) τότε είχαμε κάθε λόγο να μην το ξεχωρίζουμε από τα δικά μας παιδιά. Με όρους ισότητας οφείλαμε να του δώσουμε τη σημαία.
Στην σημερινή περίπτωση δεν ισχύει τίποτα από αυτά. Το κορίτσι, αν είναι αριστούχος, αξίζει συγχαρητηρίων αλλά μέχρι εκεί. Για να παρελάσει ως παραστάτις (μάλλον για να παρελάσει καν) θα έπρεπε να πληροί και άλλα κριτήρια. Κυρίως θα έπρεπε να ανταποκρίνεται στην ομοιομορφία που επιβάλλει μία παρέλαση, αλλά κυρίως στη σημειολογία της, που αντανακλά πέραν των άλλων τις κοινωνικές ελευθερίες και την κοινή αισθητική της χώρας που τη φιλοξενεί. Τα κορίτσια μας σήμερα παρελαύνουν με ελαφρύ ρουχισμό γιατί αυτό είναι το νεανικό πρότυπο μιας ευρωπαϊκής χώρας του 21ου αιώνα και δεν έχουμε κανένα λόγο να κάνουμε αβαρίες σε αυτό.
Για να φτάσουμε εδώ περάσαμε και εμείς πολλές δεκαετίες συντηρητισμού και γυναικείας καταπίεσης (όχι του βαθμού της μαντήλας πάντως) – ακόμα και σήμερα υπάρχουν νοσταλγοί της «σεμνής» κοριτσίστικης στολής για να μας θυμίζουν ότι μια φιλελεύθερη κοινωνία έχει πάντα ανοικτούς λογαριασμούς με τον παλιό εαυτό της, για αυτό πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση. Το να επιβάλεις σε μία εκδήλωση όπως είναι η παρέλαση, που ο μόνος λόγος που υπάρχει είναι οι συμβολισμοί της, νέα σύμβολα, ξένα με το πολιτισμικό μας επίπεδο, είναι σαν να παραχωρείς χώρο από τις κατακτήσεις σου, είναι σαν να αρνείσαι τις δεκαετίες της προόδου σου, είναι σαν να δέχεσαι εσύ να ενσωματωθείς στο διαφορετικό που θα έρθει, χωρίς όρους.
Με τη συμμετοχή του κοριτσιού αυτού στην παρέλαση με αυτήν την εμφάνιση οι δάσκαλοί της δέχτηκαν, άθελά τους, τη φασκιωμένη υποδεέστερη μοίρα της γυναίκας, ακριβώς γιατί η παρέλαση συμβολίζει αυτό που είμαστε. Αντιθέτως, αν της απαγόρευαν να πάρει μέρος κουκουλωμένη, ενδεχομένως να ασκούσαν κάποια πίεση στους γονείς της να την αφήσουν να ζήσει όπως τα άλλα κορίτσια της χώρας μας. Οι αλλαγές έρχονται όταν αναπτύσσονται αντίρροπες δυνάμεις, όχι όταν υποτάσσεσαι εξ αρχής στους όρους του άλλου.
Για να είμαστε εξηγημένοι, γιατί είναι σίγουρο ότι τα επόμενα χρόνια ο πληθυσμός της χώρας μας θα εμπλουτιστεί με νέες δυνάμεις που έχουν άλλη καταγωγή από τη δική μας. Εκείνοι είναι που πρέπει να σεβαστούν και εμάς και τον κοινό χώρο που προϋπήρχε πριν αναγκαστούν να έρθουν εδώ, εμείς μόνο εκείνους. Αλληλοσεβασμός δεν θα πει αυτοακύρωση και μεταξύ μας δεν παίζουμε με τους ίδιους όρους.
protagon.gr



ΝΙΚΗ ΤΣΕΛΙΚΑ
Εγώ θέλω να συγχαρώ το κορίτσι, που αριστεύει στο ελληνικό σχολείο και συγχρόνως να πω κρίμα, που μέσα από τα διαβάσματα και τη συναναστροφή του με ελληνόπουλα, κορίτσια και αγόρια, δεν βρήκε κανένα μονοπάτι προς την γυναικεία απελευθέρωση και χειραφέτηση...
Ο λόγος στον Πετρουλάκη! emoticon smile

wibiya widget