Friday, January 27, 2017

XOΛΑΡΓΟ-ΠΑΠΑΓΟΥ. Πρόσκληση.Παρουσίαση της Ελληνιστικής και Πρωτο-Χριστιανικής ΣΥΡΙΑΣ.




Για όσους φίλους μένουν Χολαργό-Παπάγου και στη γύρω περιοχή, ή για όσους φίλους θα ήθελαν να δουν, να ξαναδούν ή να συστήσουν σε φίλους, την παρουσίαση της ΣΥΡΙΑΣ, με συνεχή ροή εικόνων. Οι  ελληνικοί πολιτισμικοί της θησαυροί, οι αρχαίες πόλεις και τα μοναδικά μνημεία,  ''Παρθενώνες'' στις ερήμους, που καταστρέφει σήμερα ο πόλεμος και χάνει η Ελλάδα.
Ελληνιστικό βασίλειο, Φάρος του Ελληνισμού, Ελληνόφωνη για 1000 χρόνια και πρωτεργάτης του Χριστιανισμού που ξεκίνησε από εκεί, όπου οι πρώτες χριστιανικές εκκλησίες, οι Μεγάλοι Πατέρες και οι Μεγάλοι Υμνωδοί.
Τα αρχαιολογικά ευρήματα των ξένων ανασκαφών που τεκμηριώνουν την Ιστορία και φανταστικές εικόνες που δεν θα ξαναδούμε ποτέ πιά. 

Ομιλήτρια  
ΠΟΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Παρισίων . Ερευνήτρια του Ελληνιστικού Πολιτισμού της Ανατολής,Καθηγήτρια στο Λαικό Πανεπιστημιο Αθηνών,Πρόεδρος των Πολιτιστικών Ομίλων ΠΑΛΜΥΡΑ και του CERCLE CULTUREL

Είσοδος Ελεύθερη.

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017, ώρα 6.30 μ.μ., Δημαρχείο Χολαργού-Παπάγου , Περικλέους 55, Αίθ. Μ. Μερκούρη


Thursday, January 26, 2017

ΠΩΣ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ "ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ" ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 60 π.Χ. ΠΕΡΙΠΟΥ..

Xρήστος Βαμπόύλας

Απο τον κ. Χρήστο Βαμπούλα (Φιλλίρα Τρικάλων) λάβαμε ένα υπέροχο κείμενο που απ ότι μας πληροφορεί πρόκειται για δημοσίευση του Δ. Κλαδάκη,.με τίτλο "Τι είπαν οι Ρωμαίοι για τους Έλληνες" είναι (εκπληκτικό)



Ο Ρωμαίος συγκλητικός Μενένιος Άπιος που έζησε στην Ελλάδα επί ρωμαιοκρατίας, έστειλε επιστολή στον ανθύπατο Ατίλιο Νάβιο, που τοποθετήθηκε στην Αχαΐα ως διοικητής, στην οποία επιστολή αναλύει τους χαρακτήρες των Ελλήνων για να τον διευκολύνει να τους διοικήσει καλύτερα.
Η επιστολή αυτή μεταφράστηκε από τα Λατινικά από τον Κωνσταντίνο Τσάτσο και επειδή δεν έχει χρονολογία γραφής, εικάζεται, ότι πρέπει να γράφτηκε στα προχριστιανικά χρόνια.

Κ.ΤΣΑΤΣΟΣ

Η πρώτη δημοσίευση έγινε στο περιοδικό Νέα Εστία, Ο Κωνσταντίνος Τσάτσος αναδημοσίευσε το κείμενο στο βιβλίο του «Αφορισμοί και διαλογισμοί (β’ σειρά)» (Εστία, 2η έκδ. 1970, σελ. 243 κ.ε.)
Γράφει λοιπόν Μενένιος Άπιος στον Ατίλιο Νάβιο συνοπτικά:
«Είναι περίεργο, ότι μια πόλη, η Ρώμη, πως έφθασε να κυβερνά από τον Περσικό κόλπο έως τη Μαυριτανία, από τους Αιθίοπες ως την Καληδονία, δηλαδή από τη Βρετανία ως το Ιράκ, ως την Περσία, από την Αφρική έως και την Ευρώπη.
Όμως σ’ αυτούς τους λαούς έχουμε υποχρέωση να τους παρέχουμε ασφάλεια και ευημερία.
Ο πρώτος, που το εφάρμοσε αυτό, ήταν ο Αλέξανδρος. Ευτυχώς που πέθανε νέος, γιατί δε θα μπορούσαμε να κυριαρχήσουμε εμείς.
Πρέπει να κατασκευάζουμε υδραγωγεία, δρόμους, γέφυρες και τεχνικά έργα που κάνουν τη ζωή των ανθρώπων πιο άνετη.
Πρέπει ακόμα να προάγουμε τη μόρφωση, τη σοφία, την ποίηση και την τέχνη στις δυτικές επαρχίες, γιατί αλλού το έπραξαν και το πράττουν και τώρα ακόμα οι Έλληνες.
Μάθε φίλτατέ μου Ατίλιε, για να είμαστε κοσμοκράτορες πρέπει να είμαστε και ιππότες στη συμπεριφορά μας.
Οι Έλληνες είναι πιο εγωιστές από μας και από όλα τα έθνη.
Κατά το ρητό του Πρωταγόρα για τους Έλληνες «Πάντων χρημάτων μέτρον» και εννοούσε το Έλληνα.
Ο Έλληνας είναι άτομο αδέσμευτο, αυθαίρετο, ατίθασο και ελεύθερο. Υψώνει το εγώ του.
Αυτοί πρώτοι οι Έλληνες σκέφθηκαν πηγαία.
Χάρη σ’ αυτούς τους Έλληνες σκεφτόμαστε κι εμείς. Βλέπουμε με τα μάτια τα δικά τους.
Η σκέψη των Ελλήνων δεν μπαγιατεύει, είναι πάντα επίκαιρη και δροσερή.
Το μυαλό των Ελλήνων είναι η πηγή του καλού και του κακού. Το μυαλό τους δημιούργησε ιδανικά πολιτικά συστήματα, αλλά το εγώ τους καταστρέφει ακόμα και έργα και πολιτείες.
Ο Έλληνας με τον εγωισμό του καταπατεί και έργα τέχνης και ιδανικά έργα.
Τότε που ήταν οι Έλληνες στην καταστροφική τους τάση, τους κυριαρχήσαμε. Εμείς τους κατηγορούμε αλλά άδικα, αυτοί ήταν οι πρωτοπόροι του πολιτισμού.
Ο Έλληνας περιφρονεί το νόμο. Δεν παραδέχεται άλλη κρίση μόνο τη δικιά του. Δεν πιστεύει στο νόμο, παρά μόνο αν τον συμφέρει ατομικά. Αλλάζουν νόμους κάθε τόσο κι αν δεν μπορούν, τους αντιμετωπίζουν εχθρικά, μεταχειριζόμενοι τη βία ή το δόλο. Επινοούν σοφιστικούς λόγους και οι νόμοι τους γίνονται ράκη.
Ο Έλληνας έχει αδύναμη μνήμη στα δεινά των πολιτικών. Είναι ευκολόπιστος. Δεν είναι σταθερός. Είναι ανυπόμονος. Μόλις δυσκολέψουν λίγο τα πράγματα, κάνει μεταρρυθμίσεις στους νόμους.
Για να σαγηνεύσεις την εκκλησία του Δήμου μιας ελληνικής πόλης, δώσε υποσχέσεις και θα τους έχεις με το μέρος σου. Μ’ αυτές χορταίνουν οι Έλληνες. Ανάμεσα σε λίγους Έλληνες θα βρεις εύκολα ένα Αλκιβιάδη (εννοείται επιπόλαιο και αλλοπρόσαλλο) που επάνω από την πατρίδα του ο Έλληνας βάζει το εγώ του, το ατομικό του συμφέρον.
Οι Έλληνες λίγα πράγματα σέβονται. Δίκαιος είναι ένας νόμος, αν τους εξυπηρετεί. Την ολότητα, το συμφέρον της ολότητας δεν το λογαριάζουν.
Αλλά κι εμείς οι Ρωμαίοι φοβάμαι, ότι θα καταντήσουμε ατομιστές.
Όμως οι Έλληνες στο κατήφορο είναι πρωταγωνιστές δηλαδή προς το κακό σπεύδουν γρηγορότερα, ενώ προς το καλό οδοιπορούν αργά.
Καλέ μου Νάβιε, ο Έλληνας για το συμπολίτη του αδιαφορεί, αλλά αν το πράξει, το κάνει για να δείξει την υπεροχή του.
Όμως για τους ξένους ενδιαφέρεται για να δείξει τον ανώτερο πολιτισμό του.
Ποτέ ο Έλληνας δεν παραδέχεται την αξία του ομότεχνου του, αν δε του δοθεί η ευκαιρία, τον απαξιώνει.
Δεν χαίρεται για τον έπαινο των άλλων, όμως επιχαίρει για τον ψόγο του άλλου ή των άλλων.
Ο Έλληνας είναι εγωκεντρικός.
Όταν ένας συμπολίτης του δεν αναγνωρίζεται, αδιαφορεί με το σκεπτικό, ότι αφού δεν αναγνωρίζομαι εγώ, ας μείνει κι αυτός στην αφάνεια.
Ακόμα και τους νεκρούς τους αφήνουν ατίμητους οι Έλληνες.
Το μίσος για τους Έλληνες είναι ηδονισμός. Η συναδέλφωση στους Έλληνες γίνεται, όταν συμπίπτουν τα συμφέροντά τους.
Τώρα κι εμείς οι Ρωμαίοι βαδίζουμε προς το δρόμο των Ελλήνων. Και οι δικοί μας εγωισμοί γίνονται ωμότεροι και βιαιότεροι και θα σκεπάσουν στο μέλλον τη Ρώμη.
Ο Έλληνας εφεύρε τρόπους να εκδηλώνει το φθόνο του, να γκρεμίζει τον καλύτερό του. Από τη δολοφονία προτιμά τη συκοφαντία, είναι κι αυτός ένας φόνος διακριτικός. Του αρέσει η ατίμωση.
Οι Έλληνες είναι φιλότεχνοι, αλλά και δημιουργοί του καλού και του κακού λόγου. Μιλάνε υποθετικά για κείνον που θέλουν να διώξουν και τον σκοτώνουν χωρίς να το δολοφονούν.
Η συκοφαντία είναι το αγχέμαχο όπλο τους.
Ο Έλληνας πιστεύει μόνο στη δική του γνώμη, ο δε ηγέτης δε θέλει να ακούσει και τη γνώμη των άλλων που το έργο θα γίνει τελειότερο, διότι το έργο για να τελειωθεί, πρέπει να το δουλέψουν κι άλλοι, ενώ ο Έλληνας θέλει μόνο το δικό του όνομα να ταυτιστεί με το έργο. Σε πρώτη θέση μπαίνει το εγώ και σε δεύτερο το έργο.
Οι Έλληνες πάσχουν από εγωπάθεια γι’ αυτό κι εμείς οι Ρωμαίοι που ήμασταν κατώτεροί τους, καταφέραμε και πήραμε την εξουσία από τα χέριά τους, ενώ αυτοί ήταν κοσμοκράτορες.
Κάθε έργο πρέπει να είναι συλλογικό και σε διαδοχικές γενιές να τελειώνει για να έχει μακρόχρονη πνοή. Τα έργα πρέπει να είναι υπερπροσωπικά.
Η πολιτική σκέψη στην Ελλάδα λείπει. Ο ένας πολιτικός φθείρει τον άλλο μέχρι εξοντώσεως με συνεχή σύγκρουση.
Οι Έλληνες έχουν σκέψη δυνατή και αγωνιστική διάθεση. Όμως έχουν άρρωστο χαρακτήρα. Δεν ενώνονται για να γίνει ένα έργο, αυτοκαταστρέφονται.
Γι’ αυτό οι Έλληνες υπέφεραν δεινά και θα υποφέρουν στο μέλλον τα οποία οφείλονται στη φιλοπρωτία που είναι η νόμιμη θυγατέρα του εγωισμού τους.
Μήπως υπερβάλλω γι’ αυτά που λέω για το θαυμαστό γένος των Ελλήνων; Αλλά και αυτούς που διάβασα τον Αριστοφάνη, το Δημοσθένη, τον Ευριπίδη, το Θεόφραστο, τον Επίκουρο, το Ζήνωνα και το Χρύσιππο βεβαιώνουν περίπου τα ίδια, άρα δεν είμαι άδικος. Την ύβριν οι Έλληνες την ξέχασαν.
Όταν οι Έλληνες επιδιώκουν ισότητα δεν είναι, διότι θέλουν δικαιοσύνη, αλλά ο άλλος να μην υπερέχει απ’ αυτούς. Μια και εγώ δεν αξίζω να ανεβώ υψηλοτέρα, τότε να μην ανέβεις κι εσύ.
Ο Έλληνας γεννιέται με την τάση της υπεροχής.
Οι Έλληνες είναι αφεντάδες της γνώσης και καυχώνται πολύ. Επαινούν τη δικιά τους αρετή, το δικό τους προτέρημα και υποτιμούν τα κατορθώματα των άλλων ή τις αρετές των συμπολιτών τους.
Οι Έλληνες έχουν πάθη. Οι περισσότεροι δε διδάσκονται από τα λάθη των κυβερνητών και των πολιτικών ηγεμόνων της ιστορίας τους και κάνουν τα ίδια λάθη και θα συνεχίσουν να κάνουν.
Ο τόπος των Ελλήνων είναι μακάριος, όμως οι Έλληνες δεν αφήνουν τον ηγέτη να κυβερνήσει, αλλά θέλουν οι γύρω του εκ του αφανούς να κυβερνούν αυτοί.
Οι Έλληνες μπορεί να είναι εγωπαθείς, αλλά έχουν και καλές πλευρές. Έχουν προοδέψει στο λόγο, στη σοφία, στην ποίηση, στις τέχνες, στις επιστήμες, στο εμπόριο και στον πόλεμο ακόμα κι από όλα αυτά αναβλύζει η δόξα τους.
Εμένα οι Έλληνες με γοητεύουν, είναι οι δάσκαλοί μου. Όμως όσο ο χρόνος περνά η δόξα των Ελλήνων μικραίνει κι ακόμα εξ αιτίας των ελαττωμάτων τους θα μικραίνει.
Ο εγωισμός κάνει τους Έλληνες καλούς στρατιώτες, γενναίους, ριψοκίνδυνους και τολμηρούς, αλλά δεν εκμεταλλεύονται τη δόξα τους.
Μη νομίσεις Ατίλιε, ότι όλες αυτές οι κρίσεις που γράφω είναι δικές μου, τις διδάχτηκα από τον Επίκτητο.
Νέος άκουσα τον Επίκτητο να λέει, ότι οι Έλληνες κάποτε είχαν ένα κόσμο, την Ατλαντίδα που την κάλυψαν τα νερά του ωκεανού, ήταν κόσμος προοδευμένος.
Τους Έλληνες μην τους κατηγορείς μπροστά τους ή συνεχώς, γιατί, αν ξυπνήσει η περηφάνια τους, γίνονται αμείλικτοι διώκτες.
Οι Έλληνες έχουν υπεροψία, αλλά και φιλοτιμία πρωτοφανή. Τώρα είναι γκρεμισμένοι ευγενείς. Έχουν σωρεία αντιφάσεων.
Άλλες ώρες είναι Έλληνες κι άλλες γραικύλοι, τιποτένιοι, παράδοξοι.
Μη δώσεις ποτέ στον Έλληνα την εντύπωση, ότι του αφαίρεσες την ελευθερία. Άφησέ τον να φωνάζει, να θορυβεί, να εκφράζει την πολιτική του μανία, έως εκεί που δεν θίγονται τα συμφέροντα της αυτοκρατορίας μας. Να χρησιμοποιείς αυτούς που διαφωνούν εναντίον εκείνων που αντιδρούν.
Οι διαταγές προς τους Έλληνες δεν ωφελούν, χρησιμοποίησε το διάλογο. Δίνε την εντύπωση, ότι υποχωρείς. Μην απειλείς τους Έλληνες με τις λεγεώνες.
Μην κάνεις τον παλληκαρά στους ηγήτορες των πόλεων. Άφησέ τους να κάνουν μόνοι τους ελιγμούς. Ακόμα τρέφονται με την οπτασία των περασμένων μεγαλείων τους.
Μην πολύ επεμβαίνεις στα εσωτερικά των πόλεών τους.
Αυτά έγραψε στην επιστολή του ο Μενένιος Άπιος που ήταν προχωρημένης ηλικίας και ύπατος, προς τον νεότερο φίλο του, τον ανθύπατο Ατίλιο Νάβιο πιθανότατα δύο δεκαετίες πριν τη γέννησή του Χριστού, όταν πλέον όλος ο Ελληνισμός ήταν υπό την εξουσία της Ρώμης.
Το ότι έχουμε και σήμερα το 2015 μ.Χ. τα ίδια προτερήματα και τα ίδια ελαττώματα που μας κατέβασαν στο τελευταίο σκαλοπάτι της συρρίκνωσής μας σημαίνει, ότι είμαστε ακραιφνείς απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Όμως ας καταπολεμήσουμε τα ελαττώματά μας, διότι κινδυνεύουμε να φθάσουμε στον αφανισμό.
Αυτοκαταστραφήκαμε με τους Ρωμαίους από επιπολαιότητα, από αφέλεια μηδενιστήκαμε από τους Τούρκους.
Δυστυχώς δεν καταπολεμούμε τα ελαττώματά μας.
Το εγώ και ο ατομισμός μας είναι καρκίνωμα που συνεχίζουμε να το εκτρέφουμε συνεχώς.
Τέλειο!Δείτε περισσότερες αντιδράσειςΣχολιάστεΚοινοποιήστε

Άρειος Πάγος: Δεν εκδίδονται οι Τούρκοι στρατιωτικοί


«Όχι» στην έκδοση των οκτώ τούρκων αξιωματικών, τους οποίους η Τουρκία κατηγορεί για συμμετοχή στην απόπειρα πραξικοπήματος του περασμένου Ιουλίου, αποφάνθηκε ο Αρειος Πάγος. H απόφαση του Αρείου Πάγου είναι οριστική και αμετάκλητη και κατά συνέπεια το αίτημα των τουρκικών Αρχών έχει απορριφθεί τελεσίδικα. Νωρίτερα, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής ξεκαθάρισε πως όποιες και να είναι η κυβέρνηση θα σεβαστεί τις αποφάσεις του δικαστηρίου.
Το ανώτατο δικαστήριο δέχτηκε τα επιχειρήματα των τούρκων στρατιωτικών ότι δεν θα έχουν δίκαιη δίκη στην πατρίδα τους και ότι κινδυνεύουν να υποστούν βασανισμούς ή ακόμη και να χάσουν τη ζωή τους. Για έξι από τους αξιωματικούς η απόφαση του δικαστηρίου ήταν ομόφωνη ενώ για τους υπόλοιπους δύο μόνο ένα μέλος της σύνθεσης μειοψήφησε.
Με ενδιαφέρον αναμένεται φυσικά η αντίδραση της Άγκυρας, καθώς η αντιπαράθεση πλέον έχει πολιτικά χαρακτηριστικά, πόσο μάλλον όταν ανοιχτά είναι διάφορα "μέτωπα", όπως το προσφυγικό ή το Κυπριακό.
Le Soir: Ο Ερντογάν απειλεί την Ελλάδα για τους 8 Τούρκους αξιωματικούς
Στην εκδίκαση από τον Άρειο Πάγο της υπόθεσης έκδοσης των οχτώ Τούρκων αξιωματικών που κατέφυγαν στην Ελλάδα μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία αναφέρεται σημερινό δημοσίευμα της βελγικής εφημερίδας «Le Soir», με τίτλο «Δεν είμαστε πραξικοπηματίες».
Το δημοσίευμα αφού συνοψίζει τις συνθήκες υπό τις οποίες οι οχτώ αξιωματικοί βρέθηκαν στην Ελλάδα ζητώντας πολιτικό άσυλο, επισημαίνει αφενός τις διαρκείς και ισχυρές πιέσεις που ασκεί η Τουρκία στην ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου η τελευταία να προχωρήσει στην έκδοσή τους, και αφετέρου την επιμονή των Τούρκων αξιωματικών στην αθωότητά τους.
Σε σχέση με τις τουρκικές πιέσεις, η εφημερίδα σημειώνει ότι ο Ρετζέπ Ταγίπ Eρντογάν και οι υπουργοί του απειλούν την Ελλάδα με επανεκκίνηση των μεταναστευτικών ροών προς τις ακτές της, με αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λοζάνης ή ακόμα και με πάγωμα των διαπραγματεύσεων για την επανένωση της Κύπρου, ενώ ελληνική κυβερνητική πηγή υπογραμμίζει ότι έχει χρόνια να εμφανιστεί τόσο απειλητική η Τουρκία απέναντι στην Ελλάδα, ζητώντας από την Ευρώπη να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της υπόθεσης και να βοηθήσει στη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης.
Η εφημερίδα παραθέτει ακόμη την ιστορία των Τούρκων αξιωματικών για τη βραδιά του πραξικοπήματος, όπως οι ίδιοι την αφηγούνται, υποστηρίζοντας ότι, όντας κληρονόμοι της κεμαλικής παράδοσης που εδώ και καιρό είναι παρούσα στον τουρκικό στρατό, συμβολίζουν σήμερα αυτό που θέλει να εξαλείψει ο Eρντογάν από τις τάξεις της διοίκησής του, της αστυνομίας και του στρατού.
Το δημοσίευμα καταλήγει με τη δήλωση ενός εκ των Ελλήνων δικηγόρων που έχουν αναλάβει την υπεράσπισή τους, ότι ενδεχόμενη απόφαση υπέρ της έκδοσής τους θα αποτελούσε ντροπή για την Ελλάδα και τη δικαιοσύνη της.
  

Γέλιο του...σκασμού...ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ – 23/1/2017

Τα
 παιδιά της Θεσσαλονίκης έχουν..πλάκα.


ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ S10/Ε6 – 23/1/2017

GRTvarchive 
Published on Jan 24, 2017


Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ την android εφαρμογή "Ειδήσεις Ελλάδας": http://bit.ly/eidhseis
Περισσότερες ΔΩΡΕΑΝ android εφαρμογές: http://bit.ly/apollonapps
Ενημερωθείτε για νέα βίντεο κάνοντας εγγραφή: http://bit.ly/grtvarchive | ⬇ΆΝΟΙΞΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ⬇
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ: Το βίντεο που πρέπει να δουν όλοι οι Έλληνες: http://bit.ly/grtvvideo | Νέμεσις: http://bit.ly/grtvvideo2 | ΞΕΣΗΚΩΣΟΥ - RISE UP: http://bit.ly/grtvvideo3 | 150 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΑΞΕ: http://bit.ly/grtvvideo4

Λίστες αναπαραγωγής βίντεο: http://bit.ly/grtvplaylists
Aξίζει να επισκεφθείτε: http://bit.ly/grtvchannels
Επικοινωνήστε μαζί μας: http://bit.ly/grtvcontact

Σουηδία: Ομαδικός βιασμός γυναίκας σε live μετάδοση στο Facebook


Στην σύλληψη τριών αντρών που είναι ύποπτοι για ομαδικό βιασμό προχώρησε η αστυνομία της Ουψάλα στην Σουηδία. Τοπικά μέσα μεταδίδουν πως η αστυνομία ενημερώθηκε από πηγή, που είδε τους άντρες να βιάζουν μια γυναίκα σε live μετάδοση στο Facebook.
Το έγκλημα έγινε το πρωί της Κυριακής και η αστυνομία έλαβε την πληροφορία γύρω στις 9:00π.μ., σύμφωνα με το RT.
Το βίντεο μεταδιδόταν σε μια κλειστή ομάδα στο Facebook και το Aftonbladet Daily επικοινώνησε με μερικούς από τους χρήστες που το είδαν. Μια μάρτυς είπε πως η γυναίκα ήταν σχεδόν αναίσθητη την ώρα του περιστατικού.
Η κοπέλα βρήκε την live μετάδοση κατά λάθος και αυτό που είδε την σόκαρε. «Στην αρχή νόμιζα ότι είναι ένα φτηνό αστείο, αλλά δεν ήταν».
Σύμφωνα με την ίδια περίπου 200 άτομα έβλεπαν κάποια στιγμή το βίντεο, που σταμάτησε να μεταδίδεται μόλις μπήκε η αστυνομία στο δωμάτιο.
«Είναι αρρωστημένο», είπε άλλος μάρτυς στο Expressen. «Πως μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο σε ένα κορίτσι; Και πως το κάνεις σε live μετάδοση;».

Εγκληματολόγοι εξετάζουν τον χώρο που έγινε το περιστατικό, όμως ο εκπρόσωπος της αστυνομίας, Ivan Aslund κάνοντας δηλώσεις στο Aftonbladet τόνισε πως αυτή την στιγμή πρέπει να διατηρηθεί «πλήρης μυστικότητα». Αρκέστηκε απλώς στο να επιβεβαιώσει την σύλληψη για τον ομαδικό βιασμό.
CNN.gr

Wednesday, January 25, 2017

Της ημέρας. Λόγια του Κανάτα..για χρόνια πολλά .προς Τσίπρα

Χρόνια πολλά του ΣΥΡΙΖΑ
δυό χρόνια στην καρέκλα,
τρία μνημόνια σκίσανε
και τέσσερα καλτσόν......
Έτσι όπως μας τα είπανε
από την πρώτη μέρα,
δεν μάσησαν τα λόγια τους
δεν κόλωσαν σαφώς......
Πρώτος ο Τσίπρας άρπαξε
τον ταύρο από τ' αρχ..δια
Καμένος ακολούθησε
και μία α πό τα ίδια...
Σακάτεψαν τσι σύνταξες
σκατώσαν τα μισθά μας
και τσι τιμές ανέβασαν
μέχρι τα πισινά μας.......
Δυό χρόνια συμπληρώσανε
διακόσιες κολωτούμπες
ελάτε να γιορτάσουμε
αριστερά με φούντες......
Αλέξη μου σου εύχωμαι
να τα οχτακοστήσεις
και σένα Πάνο, σε τέσσερα
παλούκια να καθίσεις.....
να βγάλετε και οι δυό σπυριά
στον κώλο και στη μύτη....
να μή ζυγώνεστε ποτέ
 σε κανενός το σπίτι......
Να σκίζετε μνημόνια
απ' το πρωί ως το βράδυ
μέσα από τον απόπατο
και στο βαθύ σκοτάδι.....
Όσπου να'ρθεί η ώρα σας
ο Έλληνας δεν θάργήσει
που θα σας πιάσει ένα πρωί
και θα σας την καθίσει........

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΕΧΗΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

Οι τρεις ιεράρχες: εχθροί της αρχαίας παιδείας και φιλοσοφίας, εχθροί των Ελλήνων


Γράφει ο Άρης Αλεξάνδρου
Ο θεός… ούτε τον αρχαίο κόσμο δε λυπήθηκε,
έναν κόσμο που ήταν γεμάτος από ασεβείς… (Πέτρου Β’ 2,4-6).
Μια από τις μεγαλύτερες πλάνες στον ελληνισμό σήμερα είναι ότι οι τρείς πατέρες της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας (Μέγας Βασίλειος, Ιωάννης Χρυσόστομος και Γρηγόριος Ναζιανζηνός ή Θεολόγος), ήταν προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας. Η πλάνη συνεχίζει με τον αφελέστατο  ισχυρισμό της εκκλησίας ότι μπόρεσαν να συνδυάσουν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα με τον νεότερο χριστιανισμό, καθιστώντας τον, δήθεν, μέσα από τις διδασκαλίες τους, ως μια φυσική εξέλιξη του ελληνισμού.
Το παρόν άρθρο, χρησιμοποιώντας ως πηγές κείμενα των ιεραρχών, εστιάζει στην προδοτική στάση τους απέναντι στον ελληνισμό, η οποία ποικίλει από κηρύγματα μίσους, μέχρι εξοπλισμό ομάδων φανατικών για καταστροφές, φόνους και λεηλασίες. Στόχος είναι η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, ώστε ο υπνώττων Έλληνας επιτέλους να αφυπνισθεί και αποτινάξει τα πνευματικά δεσμά που τον κρατούν υπανάπτυκτο αιώνες τώρα. Στόχος είναι επίσης ο σοβαρός προβληματισμός για αποσύνδεση της Γιορτής των Γραμμάτων στα δημόσια σχολεία της Κύπρου, από τους τρεις μισέλληνες ιεράρχες.
Κατά των Ελλήνων
Καταρχάς, η καταγωγή των τριών ιεραρχών δεν ήταν ελληνική. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος είχε εβραϊκή καταγωγή, ενώ οι Βασίλειος και Γρηγόριος ήταν Καππαδόκες. Μάλιστα υπήρχε και διαμάχη μεταξύ τους και οι πιστοί είχαν χωριστεί σε οπαδούς του καθενός. Τελικά η λύση δόθηκε με την από κοινού ημέρα εορτής τους. Παρόλο που οι οπαδοί τους είχαν χωριστεί σε αντιμαχόμενα στρατόπεδα, τα κηρύγματα των τριών ιεραρχών απηχούσαν τον φανατισμό του χριστιανισμού της εποχής, ο οποίος έβλεπε εχθρούς που έπρεπε να εξαλείψει, ώστε να θεριέψει και θεμελιωθεί. Για τον λόγο αυτό οι άγιοι προστάτες της ελληνικής παιδείας στρέφονται με μένος κατά Ελλήνων.
Στην πολύτομη έκδοση με τίτλο: Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας (Πατερικαί Εκδόσεις Γρηγόριος Παλαμάς, 1980), ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος σε κείμενά του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους Έλληνες ως εξής:
«Μωρούς»: τόμος 18, σ. 17.
«Εκφέροντες λόγους ματαίους και ακαθάρτους»: τ. 18, σ. 113.
«Κυλιομένους ομού με πόρνους και μοιχούς…»: τ. 18, σ. 115.
«Δεισιδαίμονας»: τ. 34, σ. 429.
«Αιμομείκτας μετά μητέρων και αδελφών»: τ. 34, σ. 459.
«Ασοφωτέρους από τα ζώα»: τ. 34, σ. 497.
«Εστιγματισμένους», «χειροτέρους από τους χοίρους που πασαλείβονται με περιττώματα», «κυνικά καθάρματα», «παναθλίους», «παμμιάρους», «αναισχύντους» κ.α.
Ο Μέγας Βασίλειος στον Λόγο του προς τους νέου, λέει, μεταξύ άλλων: «Είναι δε εχθροί οι Έλληνες, διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζοντας με ορθάνοιχτο το στόμα τον Ισραήλ» (Λόγος προς τους νέους και Βασίλειος Καισάρειας, Εις Προφήτην Ησαΐαν 9.230.8).
Κατά της ελληνικής φιλοσοφίας και κοσμοθέασης
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος στρέφεται και κατά της ελληνικής κοσμοθέασης και αντίληψης, απορρίπτοντας την ελληνική παιδεία της εποχής, λέγοντας τα εξής: «και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν σκωλήκων… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες από των φιλοσόφων λαβόντες… ημείς δε ού παραιτούμεθα της των κατ’ αυτών μάχης» (Εις άγιον Ιωάννην τον Ευαγγελιστήν, ομιλία ΞΣ 59.369.12-59.370.11). Αξιοπερίεργη είναι όπως διαπιστώνεται, η πλήρης απαξίωση της ελληνικής φιλοσοφίας, η οποία υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος στην ανάπτυξη της κοινωνίας μέχρι εκείνη την περίοδο.
Στο έργο του «Ερμηνεία εις την προς Ρωμαίους Επιστολήν» αναφέρει: «Που είναι τώρα οι σοφοί των ελλήνων με τα πυκνά τους γένεια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (=εκχριστιάνισε). Ας είναι κι αυτός ανάμεσά τους ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, κι είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά απ’ τα ψέματά τους».
Και συνεχίζει λέγοντας:
«(Οι Έλληνες φιλόσοφοι) ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη» (Εις τον μακάριον Βαβύλαν, λόγος β’ , παρ. στ’).
«(Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες είναι) καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε ένα σοφό ή άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζωνται, γι’ αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα. Κι αν διασώθηκε κανένα και βρίσκεται κάπου, θα το έχουν σώσει οι χριστιανοί. Τόσο δεν φοβόμαστε μην πάθωμε κάποιο κακό από την έχθρα τους, τόσο περιφρονούμε την πολυμήχανη δραστηριότητά τους» (Εις τον μακάριον Βαβύλαν και Κατά Ιουλιανού και προς Έλληνας, λόγος β’, παρ. β’).
«Και ο μεν πολύ φλύαρος Πλάτωνας τελικά σίγησε, ενώ ο Πέτρος ακούγεται σε όλη τη γη μέχρι τα πέρατα της οικουμένης. Πού είναι τώρα της Ελλάδας ο αλαζόνας; Πού είναι των Αθηνών το γνωστό όνομα; Πού είναι των φιλοσόφων η αρρωστημένη φλυαρία; Τι λοιπόν, δεν ενέργησε στον Πλάτωνα ο Χριστός  και ούτε στη φύση του Πυθαγόρα; Γιατί πολύ πιο σοφότερη ήταν η ψυχή του Πέτρου από τις ψυχές εκείνων. Εκείνοι ήταν παιδάκια γεμάτοι ματαιοδοξία που γύριζαν πέρα δώθε μάταια. Ποιό το όφελος αν μάθεις πως πέφτει η μύγα, αλλά δεν ξέρεις τι υπήρχε εντός της ψυχής του Πλάτωνα; Όλα αυτά δεν είναι ματαιολογίες;» (Κατά Ελλήνων, Σύγκρισις του Πλάτωνος προς Πέτρον, παρ. γ’).
«Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης – διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα ακόμα και από  τα υφάσματα – και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;» (Ερμηνεία εις την Α’ Κορινθίους Επιστολή, ομιλία Δ’, 61.34).
«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα [των ελληνικών σκέψεων] θα δεις τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας [των Ελλήνων φιλοσόφων], όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους» (Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν, ομιλία Ξ’, 59.369-370).
Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος επίσης κοροϊδεύει την ελληνική φιλοσοφία λέγοντας: «οι αμόρφωτοι (Έλληνες) φιλόσοφοι, ενώ μυθολογούσαν για τα άστρα και δημιούργησαν την αστρολογία, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν πως μας διοικεί ο θεός» (Fragmentum ex oratione contra astronomos – Εκ του προς αστρονόμους λόγου).
Ο Μέγας Βασίλειος (ο λεγόμενος Άγιος Βασίλης), σε ένα ανθελληνικό παραλήρημα ενθαρρύνει τους πιστούς  για τελική νίκη κατά των ελληνικών διδαχών, προστάζοντας να «μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων, τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες, που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύν, μη έχοντος δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά ως δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και των Ελλήνων η ψεύτικη γνώση σε όσους τη χρησιμοποιούν» (Εnarratio in prophetam I, κεφ. 7, τ. 196, γρ. 3-9 – Βασίλειος ο Μέγας, Εις προφήτης Ησαίαν, προοίμιον 7.196.3).
Κατά των ελληνικών βιβλίων και βιβλιοθηκών
Οι  «προστάτες»  των γραμμάτων και της ελληνικής παιδείας καταφέρονται κατά των ελληνικών βιβλίων και της γνώσης. Με εμπρηστικά κηρύγματά τους στρέφονται κατά των ελληνικών βιβλιοθηκών  αποκαλώντας τες οίκους δαιμόνων. Γράφει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Τι λοιπόν, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος δια τα βιβλία; Μη γένοιτο! Αλλά δαίμονες οικούσιν τον τόπον. Μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντα  δαιμόνων. Κατάλαβε και διέδωσε ότι δαίμονες κατοικούν εκεί» (Λόγοι κατά Ιουδαίων 48.851.38-852.35).
*Στο Σεραπείο της Αλεξάνδρειας στεγαζόταν η γνωστή βιβλιοθήκη του απόδημου ελληνισμού της Αιγύπτου.
Με τέτοια κηρύγματα οι χριστιανικοί φανατισμένοι όχλοι, μαζί με μοναχούς, καταστρέφουν τις βιβλιοθήκες και τα ιερά των Ελλήνων και θύμα πέφτει και η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, η σπουδαιότερη βιβλιοθήκη της εποχής. Την ιστορία διηγείται ο Ευνάπιος, γράφοντας: «Στην Αλεξάνδρεια πάντα τα οικοδομήματα του Σεραπίου όπως τους ποιητικούς μύθους των γιγάντων έγιναν… Θεοδοσίου βασιλεύοντος και πατριάρχου Θεοφίλου της επιθέσεως πρωτοστατούντος του Σεραπείου τα αναθύματα κατελυμένοντο. Του δε Σεραπείου μόνο το έδαφος δεν απέσπασαν και αυτό δια το βάρος των λίθων. Έπειτα εισέβαλαν οι καλούμενοι μοναχοί άνθρωποι μόνο κατά το είδος, ο δε βίος αυτών σκιώδης και μύρια έκαμον κακά και ανείπωτα, αλλά αυτά ευσέβειαν νόμιζαν. Τότε πας άνθρωπος μελανάν φορών ράσο, τυρρανικήν είχεν εξουσίαν και δημοσίως να ασχημονεί ημπορούσε» (Ευνάπιος, Βίοι Φιλοσόφων και Σοφιστών 6.11).
Κατά των ελληνικών ναών και μνημείων
Οι άγιοι ιεράρχες δεν αρκέστηκαν στα κηρύγματα κατά των βιβλίων και της γνώσης. Φαίνεται πως ο ζήλος και το μένος τους για να καταστρέψουν ήταν τέτοια, που έφτιαχναν ομάδες ροπαλοφόρων φανατικών και μοναχών  προς πυρπόληση ελληνικών ναών και βιβλιοθηκών, ανάμεσα τους και ένα από τα εφτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, ο Ναός της Άρτεμης στην Έφεσο. Όπως  γράφει ο Θεοδώρητος «ο δε μέγας Ιωάννης (ο Χρυσόστομος) ασκητάς πυρπολούμενους από ζήλον θεού συνέλεξε, με βασιλικούς νόμους αυτούς οπλίσας, κατά των ειδωλικών έπεμψεν ναών, τα δε χρήματα για τους κατεδαφιστές και τους βοηθούς δεν έλαβεν απ’ τα βασιλικά ταμεία, αλλά από πλούσιες γυναίκες που φιλοτίμως να παρέχουν κατέπειθε, ώστε με τη λαμπρή τους πίστη να κερδίσουν την ευλογία. Έτσι με τον τρόπο αυτόν τους υπολειπόμενους ναούς, με τούτον τον τρόπον εκ βάθρων ανέσπασεν» (Θεοδώρητος, Εκκλησιαστική Ιστορία, επιστολή Δαμάσου).
Χρήματα συλλέγονταν και από τη λαφυραγωγία, την πώληση δηλαδή των λάφυρων από τις λεηλασίες των αρχαίων ναών και ιερών, μέρος των οποίων χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση ευαγών  ιδρυμάτων όπως η Βασιλειάδα, συμβάλλοντας έτσι στον περαιτέρω προσηλυτισμό πιστών.
Κατά των ελληνικών ονομάτων
Η «αγάπη» των τριών ιεραρχών προς τον ελληνισμό τους υπαγόρευε να απαγορεύουν ακόμα και την ονοματοδοσία ελληνικών ονομάτων. «Κανείς δεν πρέπει στα παιδιά του, των Ελλήνων προγόνων να καλεί τα ονόματα, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά μόνο αυτά των δικαίων (της Βίβλου)», σύμφωνα με τον Χρυσόστομο (Περί Κενοδοξίας και πως δει τους Γονείς Ανατρέφειν τα Τέκνα 641.65).
Κατά των γυναικών
Ο γνωστός μας Άγιος Βασίλης (Μέγας Βασίλειος), νουθετεί και για το πως πρέπει οι ευσεβείς χριστιανοί να συμπεριφέρονται στις οικογένειες τους. «Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά και αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει και όχι να χωρίζεται, και αν την προίκα της ξοδεύει, και αν εις άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί… γιατί η γυναίκα αν αφήσει τον άντρα της και πάρει άλλον είναι μοιχαλίδα, ο δε άντρας αν πάρει άλλην συγχωρείται» (Κανόνας Θ’).
Κατά των αιρετικών
Οι ιεράρχες αυτοί έκαναν το «αγαπάτε αλλήλους» και το «όποιος θέλει οπίσω μου ελθεί» πραγματικά βιώματα τους. Διαβάζουμε λοιπόν ένα τέτοιο κήρυγμα αγάπης στον Χρυσόστομο: «Και αν ακόμα φονεύσει κάποιος κατά το θέλημα του θεού, ο φόνος αυτός είναι ακόμα και από πάση φιλανθρωπία καλύτερος, ενώ αν κάποιος από λύπη δείξει ευσπλαχνία και φιλανθρωπία παρά το θέλημα του θεού, θα μπορούσε η ευσπλαχνία αυτή να αποβεί πιο μυαρή από οποιοδήποτε φόνο» (Κατά Ιουδαίων, λόγος Δ’).
Για να είναι μάλιστα καλύτερα κατανοητά τα λόγια του κηρύγματος του ο άγιος δίνει και ένα παράδειγμα: «Ο Φινεές λοιπόν, που διέπραξε σε μια στιγμή δύο φόνους, φονεύοντας ένα άνδρα και μια γυναίκα, τιμήθηκε με το αξίωμα της ιεροσύνης, ενώ αυτός όχι μόνο δεν μόλυνε με το αίμα τα χέρια του, αλλά καθαρότερα τα έκαμε» (Στο ίδιο).
Μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε τον τρόμο που θα έσπειραν οι φανατικοί χριστιανικοί όχλοι εναντίον των μετριοπαθών και φιλειρηνικών οπαδών των Εθνικών θρησκειών στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία την εποχή αυτή.
Επίλογος
Είναι φανερό πως μέσα από τις διδαχές τους θα έπρεπε να ήταν παραδείγματα προς αποφυγήν και όχι παραδείγματα προς μίμηση και διδασκαλίας στα παιδιά μας τη σημερινή εποχή. Μέσα από τα λόγια των άγιων πατέρων φαίνεται και η παρακμή του ελληνισμού. Οι νουθεσίες τους είναι πράγματι αυτά που θα ήθελε ο καθένας μας να διδάξει τα παιδιά του για ένα καλύτερο μέλλον; Και δεν θα έπρεπε αλήθεια η εορτή αυτή να καταργηθεί από τα σχολεία μας, γιατί δεν είναι τίποτα άλλο από μια εορτή όνειδος για τον απανταχού ελληνισμό, ένα κήρυγμα μίσους κοινωνικά απαράδεκτο;
Προτεινόμενη βιβλιογραφία:
Δημήτρη Ι. Λάμπρου, Τα υβριστικά κατά των Ελλήνων επίσημα κείμενα της ορθοδοξίας: Όσα χρησιμοποιεί και εγκρίνει σήμερα η Εκκλησία της Ελλάδος (Αθήνα: Εκδόσεις Δαυλός, 2007). Διαθέσιμο διαδικτυακά στοhttp://lofos.info/pythas/ybristika.pdf

Σήμερα 26 Γενάρη, η Αυστραλία γιορτάζει Την Αυστραλιανή ημέρα-τον ερχομό του "πρώτου στόλου", των Άγγλων αποικιοκρατών τον Γενάρη του 1788.

Με τον καλό μου φίλο Νιάνιαρη. 
2014 !

Γράφει ο ΘΥΜΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ 
Σήμερα  26 Γενάρη, η Αυστραλία γιορτάζει Την Αυστραλιανή ημέρα-τον ερχομό του "πρώτου στόλου", των Άγγλων αποικιοκρατών τον Γενάρη του 1788.
Για τους πολλούς φίλους που δε γνωρίζουν αρκετά για τον λευκό αποικισμό, και κατά καιρούς κάνουν ερωτήσεις, θα προσπαθήσω να εξηγήσω συνοπτικά
για την απόβαση των Άγγλων εισβολέων.
Η πρώτη επαφή ανάμεσα στους Αμποριγίνες και τους Ευρωπαίους έγινε
από τον Ολανδό Γουίλεμ Γιάνζ, που το 1606 εξερεύνησε τη Δυική ακτή της
Χερσονήσου Κέιπ Γιόρκ, ψάχνοντας για χρυσό. Κατέγραψε ότι είχε δει "Άγριους, σκληρούς μαύρους πρωτόγονους", που σκότωσαν 19 μέλη του
πληρώματός του. Το 1616 ένας άλλος Ολλανδός πλοίαρχος ονόματι Μπρούβερ χαρτογράφησε τη Δυτική ακτή της Αυστραλίας. Το 1623 ο
Γιάνζ Καρστένζ ξεκίνησε για να αποτελειώσει την εξερεύνηση της γης που
ανακαλύυθηκε από τον Μπρούβερ το 1616, και είχε εντολή να συλλάβει μερικούς Ιθαγενείς. Συνάντησε κάποιους Ιθαγενείς και δείχνοντάς τους αρμαθιές από χάντρες και κομμάτια σιδήρου, τους πλησίασε με το πλήρωμά του και κάποιος που είχε αφήσει το ακόντιο και τα άλλα όπλα του, πιάστηκε
από κάποιο λοστρόμο απ΄τη μέση, του περάσανε θηλιά στο λαιμό και τον
έσυραν μέχρι το πλοίο. Οι Αμποριγίνες, προσπάθησαν να τον απελευθε-
ρώσουν εξαπολύοντας άγρια επίθεση με τα ακόντια και εσκότωσαν έναν απ΄
αυτούς. Το 1642 ο Αμπέλ Γιάνσεν Τάσμαν εξερεύνησε τη γη που σήμερα
ονομάζεται Τασμανία, ( παρόλο που τότε την ονόμασε Βαν Ντιέμενς Λαντ).
Το 1688, και ξανά το 1699 η Δυτική ακτή της Αυστραλίας, που ονομαζόταν
(Νέα Ολλανδία),εξερευνήθηκε από τον Άγγλο πειρατή Γουίλιαμ Ντάμπιερ.
Μετά από αυτό, η Αυστραλία και οι Αμποριγίνες ξεχάστηκαν από τους Ευρω-
παίους για σχεδόν 70 χρόνια, όπου ο Κουκ, έπιασε στεριά στην Ανατολική ακτή της Αυστραλίας στις 20 Απριλίου 1770, και αγκυροβόλησε στο Βοτανικό κόλπο (Μπότανι Μπέι). Εδώ να αναφέρω και να πω λίγα λόγια για μία απ΄τις
κύριες ίσως αιτίες που η Αγγλία προχώρησε στον αποικισμό της Αυστραλίας.
Μετά τον πόλεμο της ανεξαρτησίας - εννοώ την Αμερική, η Αγγλία δεν μπορούσε πια να στέλνει τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό καταδίκων στην
Αμερική, κι έτσι, μετά την αποτυχία της προσπάθειας να στείλει στη Δυτική
Αφρική, αποφασίστηκε να ιδρυθεί μια αποικία καταδίκων στην Αυστραλία.
Μέσα σ΄αυτές τις σκέψεις φυσικά υπήρχαν και άλλα συμφέροντα για τους Άγγλους.
Ο "πρώτος στόλος" με 11 πλοία έφτασε στη Νοτιοανατολική Αυστραλία το Γενάρη του 1788, με 1487 άτομα, εκ των οποίων οι 778 ήταν κατάδικοι
(576 άνδρεςκαι 192 γυναίκες). Οι υπόλοιποι ήταν φρουροί και στρατιώτες
με τις οικογένειές τους. Στη διάρκεια των 52 χρόνων, μέχρι το 1840, όταν
οι ελεύθεροι μετανάστες ξεπερνούσαν σε αριθμό τους κατάδικους και τελικά σταμάτησε η μεταφορά τους, πάνω από 160.000 κατάδικοι είχαν μεταφερθεί
στην Αυστραλία. μέσα σ΄αυτούς και 7 Έλληνες που πιάστηκαν για πειρατία
στη Μεσόγειο από του Άγγλους και τους έστειλαν ως κατάδικους στην Αυστραλία το 1829...
Να πω επίσης, πως στα έπίσημα αρχεία τους οι Άγγλοι αναφέρουν πως
τον καιρό εκείνον ο πληθυσμός των Αμποριγίνων έφτανε τους 300.000
Πολλοί ιστορικοί τους ανεβάζουν στο 1.000.000 περίπου και μάλλον αυτός
είναι ο αληθινός αριθμός. Επίσης να πω, πως για πολλά χρόνια ήταν κυρίαρχη η άποψη ότι η Αυστραλία αποικίστηκε ήσυχα, δηλαδή χωρίς αντίσταση. Μια και οι Αμποριγίνες δε διέθεταν ούτε κάποιου είδους πολιτική
οργάνωση, ούτε μόνιμο τόπο εγκατάστασης, ούτε ιδιοκτησία. Σήμερα είναι
ευρέως γνωστό ότι υπήρξε αντίσταση και μάλιστα επίμονη, με την αυξανόμενη μορφή του ανταρτοπολέμου, σχεδόν για πενήντα χρόνια. δεν
είχαν όμως όπλα και την οργάνωση των λευκών εισβολέων..
Μέσα σε 60 χρόνια οι Άγγλοι εισβολείς με δολοφονίες, δηλητηριάσεις αρρώστιες κ.λπ έξολόθρεψαν τους Αμποριγίνες και έμειναν μόνον 170.000
ως 180.000... Γι΄αυτή τη γενοκτονία δεν έχει μιλήσει κανείς ως τώρα !...
Περισσότερα στο βιβλίο μου : "Απ΄το Αλώβητο χτες στο Αφιλόξενο Σήμερα"
που θα κυκλοφορήσει το Μάη 2017.
Ἡ τοῦ Θύμιος Χαραλαμπόπουλος εἰκὼν

Τραγωδία στα Τρίκαλα – Έφυγε από τη ζωή ο 34χρονος δάσκαλος Ηλίας Ζελενίτσας


Σοκ στα Τρίκαλα από την απώλεια ενός ακόμη νέου ανθρώπου, του 34χρονου δάσκαλου Ηλία Ζελενίτσα . Οι  γονείς του είναι συντετριμμένοι. Κανένας από το οικείο και φιλικό περιβάλλον δεν μπορεί να πιστέψει στην τραγική, άδικη, αιφνίδια απώλεια.  Ο Ηλίας Ζελενίτσας , ο οποίος υπηρετούσε στη Θήβα, προσεβλήθη από ενδονοσοκομειακή λοίμωξη σε Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης όπου και νοσηλευόταν τις τελευταίες μέρες και κατέληξε! Γιος του Γιάννη Ζελενίτσα και της Θεοδώρας Κουτσιμπίρη ήταν παντρεμένος με την Παυλίνα Μυλωνίδου. Πρόσωπο ιδιαίτερα αγαπητό ο Ηλίας Ζελενίτσας  , πολύ αξιόλογος άνθρωπος, έχασε  μάχη με την ζωή και σκόρπισε θλίψη και πένθος στην τοπική κοινωνία.

trikkipress.gr/

Παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Σαρτζετάκη "Επιτελών το καθήκον μου".



Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην παρουσίαση του δίτομου έργου «Επιτελών το καθήκον μου» του τέως Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Χρήστου Α. Σαρτζετάκη*
Η διασταύρωση ενός ανθρώπου με την Ιστορία, προϋποθέτει τύχη, γιατί δεν είναι ούτε εύκολο ούτε συχνό να διασταυρωθεί κανείς με την Ιστορία και να ενσωματωθεί σε αυτήν, αλλά συνιστά ταυτοχρόνως και μια πολύ μεγάλη δοκιμασία. Γιατί όταν διασταυρώνεσαι με την Ιστορία πρέπει να μπορείς να αντέξεις σε αυτή την ευκαιρία, η οποία μπορεί να είναι μοναδική στη ζωή σου.
Ο πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο κ. Χρήστος Σαρτζετάκης, σε πολύ νεαρή ηλικία ως πρωτοδίκης, ανακριτής του Γ’ ανακριτικού τμήματος του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, διασταυρώθηκε με την Ιστορία στις 22 Μαΐου 1963, τη μέρα της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη. Όταν η Ιστορία απορρόφησε τον Γρηγόρη Λαμπράκη, αλλά ταυτοχρόνως με ένα πολύ ενδιαφέροντα τρόπο ανέδειξε τη φυσιογνωμία του Χρήστου Σαρτζετάκη, ο οποίος μας τιμά σήμερα και με την έκδοση του βιβλίου που μας παραδίδει και με την παρουσία του εδώ στην παλαιά αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που είναι η alma mater όλων μας, και η δική του γιατί είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η διασταύρωση με την Ιστορία είναι σαν την κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Όταν ανακινείται η κολυμβήθρα της Ιστορίας πρέπει να μπορείς να βουτήξεις προκειμένου να ενσωματωθείς σε αυτή. Και αυτό το έκανε ο νεαρός τότε ανακριτής. Όλοι, νομίζω, έχουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα που ο Κώστας Γαβράς βασισμένος στο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού παρουσίασε: την εικόνα του ανακριτή ως ιδεότυπου ενός ευσυνείδητου και θαρραλέου δικαστή. Αυτό ως δοκιμασία διήρκησε στην πραγματικότητα  ενάμιση χρόνο, 19 μήνες. Έως την έκδοση του βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης στις 21.12.1964.
Και αυτό χρόνια αργότερα, τώρα, με το βιβλίο, μας παρουσιάζεται με ένας εξαιρετικά συστηματικό τρόπο που δείχνει ότι ο Χρήστος Σαρτζετάκης έχει πλήρη συνείδηση του γεγονότος ότι εκείνη η στιγμή και εκείνη η περίοδος ήταν που έκρινε πάρα πολλά πράγματα, γιατί η διασταύρωση με την Ιστορία είναι και μια εντυπωσιακή συμπύκνωση του χρόνου. Και του ιστορικού χρόνου αλλά και του προσωπικού χρόνου των πρωταγωνιστών της ιστορίας. 
Γιαυτό και το βιβλίο, πολυσέλιδο, εντυπωσιακό, κινείται σε δύο επίπεδα τα οποία είναι απολύτως συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το πρώτο επίπεδο είναι η πλήρης, η ακριβής, η δικανική περιγραφή της υπόθεσης Λαμπράκη. Είναι το συγκλονιστικό πρακτικό μειοψηφίας του ανακριτή που μετείχε ως πλημμελειοδίκης στη σύνθεση του τριμελούς Συμβουλίου Πλημμελειοδικών, διαφωνώντας με τους δύο συναδέλφους του που συγκρότησαν την πλειοψηφία, παρουσιάζοντας με τον δικό του ακέραιο και πλήρη τρόπο, τι ακριβώς συνέβη και πώς αυτό έπρεπε να χαρακτηριστεί ποινικά και να οδηγήσει στο ακροατήριο τους κατηγορουμένους.
Το δεύτερο επίπεδο, εξίσου συγκλονιστικό κατά τη γνώμη μου, βασίζεται στα ίδια ιστορικά συμφραζόμενα, στο μετεμφυλιακό κράτος, στο ψυχροπολεμικό κλίμα, στο παρασύνταγμα που ίσχυε ακόμη την περίοδο εκείνη παράλληλα με το Σύνταγμα του 1952. Στο κλίμα που είχε δημιουργηθεί με τις εκλογές του 1958 και την ανάδειξη της ΕΔΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση, με τη συγκρότηση της Ένωσης Κέντρου, με τις εκλογές του 1961 που κατεγράφησαν στην κοινή συνείδηση ως εκλογές «βίας και νοθείας», με τον ανένδοτο. Πλησιάζαμε στην πρώτη αποχώρηση Καραμανλή στην κυβέρνηση Πιπινέλη, στην πρώτη εκλογική νίκη της Ενώσεως Κέντρου, στον σχηματισμό της πρώτης κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου. Όλα αυτά συνιστούν το κλίμα και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της αφήγησης αυτής που αφορά τα μετά την υπόθεση Λαμπράκη, το δεύτερο επίπεδο, που είναι μία μάχη σώμα με σώμα για την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και πιο συγκεκριμένα για την εσωτερική ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Για την ανεξαρτησία του δικαστή, και στην προκειμένη περίπτωση για την ανεξαρτησία του ανακριτή, όχι έναντι των παρεμβάσεων της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά έναντι των παρεμβάσεων των ιεραρχικώς υψηλοτέρων κλιμακίων της δικαστικής εξουσίας που βεβαίως ήταν σε επαφή, σε συνάφεια και σε συνέργεια με κύκλους της πολιτικής εξουσίας. Αλλά εν τέλει το πρόβλημα ήταν ενδοδικαστικό, ήταν πρόβλημα εσωτερικής ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης.
Και είναι  πραγματικά ανατριχιαστικές οι ομοιότητες που υπάρχουν ανάμεσα στα όσα συνέβαιναν τότε και στα όσα συμβαίνουν τώρα στη Δικαιοσύνη. Ισταμένης και καθημένης. Ιδίως της ισταμένης, παρότι βέβαια προ πολλού οι εισαγγελικοί λειτουργοί είναι και αυτοί ισόβιοι δικαστικοί λειτουργοί με πλήρεις συνταγματικές εγγυήσεις της προσωπικής και λειτουργικής τους ανεξαρτησίας.
Η σύγκρουση μεταξύ «καλών και κακών» που έχει αποτυπωθεί και λογοτεχνικά και κινηματογραφικά σε αυτές τις δύο υψηλού επιπέδου αφηγήσεις του Βασίλη Βασιλικού και του Κώστα Γαβρά. Τα μέσα που χρησιμοποιούνται, το γεγονός ότι ο ανακριτής είναι αναγκασμένος να αμύνεται διαρκώς, ότι πρέπει να απαντά σε αναφορές, ότι πρέπει να απαντά σε αιτήσεις εξαιρέσεως, ότι πρέπει να μετέχει ως μάρτυρας σε πειθαρχικές διώξεις. Το γεγονός ότι φτάσαμε, με αφορμή την αντίσταση του ανακριτή, να κινηθεί πειθαρχική δίωξη κατά του εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, του μετέπειτα πρωθυπουργού της χούντας, ενός εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που μετασχηματίζεται, μετεξελίσσεται από θαυμαστής και μέντορας του νεαρού δικαστή, τον οποίο είχε συναντήσει στις εξετάσεις τις εισαγωγικές και στον διαγωνισμό των ειρηνοδικών και στο διαγωνισμό των παρέδρων πρωτοδικών,  σε αγωγό άσκησης πιέσεων, και τελικά σε αντίπαλο της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου γιατί είναι αυτός που εκφράζει τη δικαστική συνεργασία με τη χούντα, ο Κωνσταντίνος Κόλλιας. Ο πρώτος «πρωθυπουργός» του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967.
Είναι, κατά τη γνώμη μου, το πιο διδακτικό μέρος του βιβλίου αυτού, γιατί δείχνει πόσο εύθραυστες είναι οι εγγυήσεις του κράτους δικαίου, πόσο πιεστική και επείγουσα είναι η ανάγκη  να προστατεύουμε τη δημοκρατία, πόσο σημαντικό είναι να μην κάμπτεται το φρόνημά μας, αλλά και η επαγρύπνηση μας  για  τα θέματα αυτά.
Ο πρώτος τόμος του βιβλίου αποτυπώνει τη συνάφεια κύκλων της Δικαιοσύνης, του διπλανού γραφείου, της διπλανής πόρτας, της ίδιας σύνθεσης με το βαθύ κράτος. Η σχέση του βαθέως κράτους με το παρακράτος στη Θεσσαλονίκη, την πόλη των φαντασμάτων, την πόλη στην οποία έγιναν οι  δολοφονίες του Ζέβγου, του Πόλκ, του Λαμπράκη, του Τσαρουχά, του Χαλκίδη, διαμορφώνει ένα τοπίο, ένα περιβάλλον το οποίο είναι καφκικό. Γιατί μέσα σε αυτό υπάρχει μια μοναχική φιγούρα. Δεν υπάρχει ένας μηχανισμός. Υπάρχει ένας ανακριτής. Υπάρχει και ένας εισαγγελέας πλημμελειοδικών. Υπάρχει και ένας δεύτερος. Υπάρχουν ονόματα που είναι σημαντικά στην ιστορία αυτή και πρέπει να τιμηθούν. Το όνομα του Στυλιανού Μπούτη, του Δημητρίου Παπαντωνίου, του Παύλου Δελαπόρτα. Υπάρχουν οι δικαστές που μετείχαν στη σύνθεση του κακουργοδικείου και τίμησαν το έργο τους και το καθήκον τους.
Η υπόθεση Λαμπράκη συνεχίστηκε ως θεσμική και προσωπική περιπέτεια για τον Χρήστο Σαρτζετάκη με την επιβολή της δικτατορίας που λειτούργησε αμέσως ως μηχανισμός δίωξης και καταδίωξης: ανάκληση της εκπαιδευτικής άδειας, επιστροφή από τη Γαλλία, μετάθεση στο Βόλο, απόλυση με την ΚΔ´ Συντακτική Πράξη μαζί με άλλους δικαστικούς λειτουργούς, όλους τους αντισταθέντες στην υπόθεση Λαμπράκη. Ο Στυλιανός Μπούτης είχε πεθάνει πριν. Όλους τους άλλους. Και στη συνέχεια, απαγόρευση άσκησης δικηγορίας, εγκλεισμός, βασανιστήρια. Το σώμα του Ανακριτή γίνεται το σώμα της Δημοκρατίας και του Κράτους Δικαίου, καθώς γίνεται αντικείμενο βασανισμού και τιμωρίας, γιατί η μάχη ήταν από την αρχή μάχη σώμα με σώμα.
Όλα αυτά δεν πρέπει να τα δούμε εξωραϊσμένα μέσα από την ποιότητα της τέχνης που τα μετέδωσε και τα εγκαθίδρυσε στη συλλογική μνήμη. Πρέπει να τα δούμε ως γεγονότα που τα βίωσαν άνθρωποι συγκεκριμένοι. Στο πετσί τους. Πληρώνοντας κόστος τεράστιο. Προσωπικό, οικογενειακό. Γιατί όταν διασταυρώνεσαι με την Ιστορία, το κόστος που πληρώνεις είναι προσωπικό. Μπορεί το κεκτημένο να είναι συλλογικό, αλλά κάποιοι έχουν μετάσχει δυσανάλογα στη διαμόρφωση του κεκτημένου αυτού. Κι αυτό το ξέρουν εκείνοι και οι πολύ δικοί τους άνθρωποι.
Όλα αυτά νομίζω ότι ολοκληρώνονται με το βαθύτερο μήνυμα του βιβλίου. Το βιβλίο αυτό συνιστά μια κατίσχυση του δεδικασμένου της Ιστορίας έναντι του δικονομικού δεδικασμένου το οποίο δήθεν ισχύει αντί αληθείας. Γιατί ούτε το κατά πλειοψηφία βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών, που επικύρωσε και κατέστησε τελεσίδικο το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, ούτε η απόφαση του κακουργιοδικείου συνιστά το πραγματικό δεδικασμένο της υπόθεσης Λαμπράκη. Η μειοψηφία του Ανακριτή και το τωρινό βιβλίο του αποτυπώνουν αυτό που ισχύει ως αλήθεια στη συλλογική συνείδηση.
Η υπόθεση Λαμπράκη που μετατρέπεται σε υπόθεση Σαρτζετάκη, που μετατρέπεται σε υπόθεση δημοκρατίας και κράτους δικαίου, έχει δημιουργήσει πράγματι ένα δεδικασμένο. Ένα ιστορικό δεδικασμένο. Έχει καταγραφεί ιστορικά, αμετάκλητα, πανηγυρικά, με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο που συνιστά την εθνική πρόσληψη για την υπόθεση αυτή. Αυτό το δεδικασμένο είναι διαφορετικό από το δικανικό. Και αυτό αποτελεί μια πάρα πολύ αυστηρή αναδρομική κριτική στην δικαιοσύνη. Και μια πάρα πολύ ισχυρή υπόμνηση ότι, εν τέλει,  πάνω από την συγκεκριμένη κάθε φορά άσκηση της δικαστικής εξουσίας, πάνω από την συγκεκριμένη κάθε φορά άσκηση της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας, αλλά και πάνω από τη συγκεκριμένη κάθε φορά δημοκρατική εκφορά της βούλησης του ελληνικού λαού που εκφράζεται εκλογικά ή δημοψηφισματικά, υπάρχει η Ιστορία που μας κρίνει όλους. Και έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία η τελική λέξη της Ιστορίας. Αυτό γίνεται τώρα με το βιβλίο αυτό.
Ο Χρήστος Σαρτζετάκης καταγράφει την τελική λέξη της Ιστορίας. Και αυτό συνιστά την πραγματική ηθική, θεσμική και ιστορική του νίκη.


Στην παρουσίαση συμμετείχαν επίσης οι: Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Κωνσταντίνος Χρυσόγονος, Ιωάννης Κουκιάδης, Κώστας Γαβράς, Βασίλης Βασιλικός. Συντόνιζε  ο Αντώνης Δ. Παπαγιαννίδης. Το βιβλίο έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Κέρκυρα.

Θεσσαλονίκη, 20 Ιανουαρίου 2017

wibiya widget