Friday, November 10, 2017

Υγεία,Ζώή. Πόσες είναι οι ομάδες αίματος στα ζώά;

Τα σκυλιά έχουν πάνω από 13 διαφορετικές ομάδες αίματος, τα άλογα 8, 

blood
Στα ζώα και στα βακτήρια η ομάδα αίματος προκύπτει από τα αντιγόνα στην επιφάνεια των κυττάρων τους. Ομάδες αίματος αντίστοιχες με τις ανθρώπινες εντοπίζονται σε μαϊμούδες και πιθήκους. Οι χιμπατζήδες, οι μπαμπουίνοι και οι μακάκοι έχουν 2 συστήματα ομάδων αίματος (VABD & RCEF) τα οποία όπως έχει αποδειχτεί είναι παρόμοια με τα ανθρώπινα συστήματα ομάδων αίματος MNS & Rh-Hr.
Στους σκύλους υπάρχουν περισσότερες από 13 ομάδες αίματοςενώ 8 τύποι αναγνωρίζονται διεθνώς. Από αυτούς τους τύπους (DEA) ο DEA 4 και ο DEA 6 εμφανίζονται στα ερυθρά κύτταρα της πλειοψηφίας (98%) των σκύλων. Μάλιστα, οι σκύλοι με ομάδα αίματος DEA 4 θεωρούνται δωρητές για όλες τις ομάδες, καθώς οι άλλοι τύποι προκαλούν ανταπόκριση του ανοσοποιητικού κατά τη διάρκεια μετάγγισης, με σοβαρότερες τις αντιδράσεις στον τύπο DEA 1.1+.
Η πιο «καυτή» ομάδα αίματος των σκύλων είναι η DEA 1.1. Τα σκυλιά θετικά σε αυτόν τον τύπο (33-45% αυτών) μπορούν να δεχθούν αίμα, αν χρειαστεί, από οποιαδήποτε ομάδα αίματος χωρίς να υπάρχει πρόβλημα. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή αν ένας σκύλος είναι DEA 1.1-. Μπορεί να δεχτεί αίμα από όλους τους τύπους εκτός του DEA 1.1+. Παρότι η πρώτη μετάγγιση με DEA 1.1+ δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, αν μια επόμενη μετάγγιση αίματος συμπέσει να είναι και πάλι DEA 1.1+ το ζώο κινδυνεύει με θάνατο.
Oι γάτες έχουν πιο απλό σύστημα με ομάδες Α, Β και ΑΒ. Η πλειοψηφία των γατών στις ΗΠΑ έχει συνήθως ομάδα αίματος Α. Αντίθετα, στην Αγγλία οι γάτες με ομάδα αίματος Β είναι περισσότερες από αυτές με ομάδα αίματος Α. Αν μια γάτα χρειάζεται μετάγγιση, πρέπει πρώτα, με απλή εξέταση αίματος, να δούμε τι ομάδα είναι ώστε να μην κινδυνεύσει από αιμολυτική ασθένεια. Είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι ο δωρητής δεν φέρει FelV/FIV ασθένειες (όπως το AIDS).
Tα άλογα έχουν 8 ομάδες αίματος – 7 από αυτές (A,C,D,K,P,Q και U) αναγνωρίζονται διεθνώς ενώ η όγδοη (T) χρησιμοποιείται στην έρευνα. Κάθε ομάδα αίματος έχει τουλάχιστον δύο αλληλόμορφους παράγοντες. Για παράδειγμα η ομάδα Α έχει a,b,c,d,e,f και g που μπορούν να συνδυαστούν με κάθε πιθανό τρόπο (Aa, Afg, Abedg κ.λπ. Έτσι τα άλογα έχουν περίπου 400.000 συνδυασμούς! Για αυτό αρκεί μια εξέταση αίματος για να αναγνωρισθεί ένα άλογο ή να ταυτοποιηθεί η πατρότητα.

Νέο ΣΟΚ στα Τρίκαλα-Νεκρός 50χρονος σε τροχαίο απόψε


Κάθε μέρα σχεδόν και μια τραγωδία στα Τρίκαλα σκορπά τον πόνο και τη θλίψη σε οποια περιοχή συμβεί. Τα σημερινά μαντάτα;
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του trikalaola.gr πριν από λίγη ώρα στην επαρχιακή οδός Σπαθάδων-Ριζώματος, ένα αγροτικό 4Χ4 για άγνωστη αιτία ξέφυγε από την πορεία του και ανετράπη.
Αποτέλεσμα, ήταν να βρει ακαριαίο θάνατο ένας άνδρας περίπου 50 ετώνμε τα αρχικά Χ.Κ. ο οποίος είναι γνωστός στην περιοχή, απλά δεν μπορούμε να ανακοινώσουμε ακόμη το όνομα.
Ο άτυχος άνδρας μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Τρικάλων, όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Χαμός στο δικαστήριο με το φονιάς κι τον πέρα της Δώρας

Πρωτόγνωρες σκηνές διαδραματίστηκαν πριν από λίγο στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων με την αστυνομία να οργανώνει ολόκληρο σχέδιο διαφυγής του 58χρονου δολοφόνου της Δώρας Ζέμπερη, προκειμένου να αποφευχθεί το λιντσάρισμα του από συγγενείς και φίλους.
Ταυτόχρονα, από τη οργή των συγγενών της 33χρονης εφοριακού δεν γλίτωσε ούτε ο δικηγόρος του 58χρονου. Όπως φαίνεται και στα αποκλειστικά πλάνα της ΕΡΤ, ο πατέρας της Δώρας, Κώστας Ζέμπερης εντόπισε τον δικηγόρο του κατηγορούμενου σε ένα περίπτερο, έξω από τα δικαστήρια της Ευέλπιδων και του επιτέθηκε Αστυνομικοί έτρεξαν να τους χωρίσουν, ενώ στο σημείο έφτασαν και άλλοι συγγενείς της Δώρας.
Οι αστυνομικοί σταμάτησαν ένα ταξί , στο οποίο επιβιβάστηκε ο συνήγορος του 58χρονου. Όμως, νεαροί άνοιξαν την πόρτα του οχήματος και επιτέθηκαν ξανά στον δικηγόρο, ο οποίος τελικά κατάφερε να φύγει με το ταξί από τα δικαστήρια.
Δείτε το βίντεο από την ΕΡΤ1:


Το Τζαμί στον Βοτανικό κτίζεται παρανομα πάνω σε σημαντικό αρχαιολογικό χώρο



Άλλαξε την κατάθεσή του ο δολοφόνος της Δώρας Ζέμπερη: «Ίσως και να έπεσε πάνω στο μαχαίρι»!


Σε μια προσπάθεια να ανατρέψει τις κατηγορίες που του έχουν αποδοθεί, δηλαδή της εκ προθέσεως δολοφονίας, ο Εμμ. Εσσατζανιάν-Σοροπίδης, ο δολοφόνος της Δώρας Ζέμπερη άλλαξε την κατάθεσή του κατά τη διάρκεια της σημερινής του απολογίας στον ανακριτή. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί πως «υπάρχει και το ενδεχόμενο να έπεσε εκείνη πάνω στο μαχαίρι κατά τη διάρκεια της πάλης».
Ειδικότερα, απολογούμενος στον ανακριτή, ο 58χρονος αρνήθηκε «τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως της ληστείας με ιδιαίτερη σκληρότητα». «Αποδέχομαι τις κατηγορίες της οπλοφορίας και της παράνομης οπλοχρησίας», ισχυρίστηκε και αναφερόμενος στα όσα συνέβησαν στο νεκροταφείο είπε:
«Στις 18/10/2017 είχα πάει στο Β' Νεκροταφείο Αθηνών με το σκοπό να αφαιρέσω μπρούτζινες καντήλες, τις οποίες στη συνέχεια θα πουλούσα για να εξασφαλίσω τη δόση μου, δεδομένου ότι είμαι 20 χρόνια τοξικομανής.
Ήμουν σε κακή κατάσταση γιατί είχα δύο μέρες να πάρω τη δόση μου. Κάποια στιγμή είδα πάνω σ ένα πεζούλι μια τσάντα και πήγα να την κλέψω, καθώς θεώρησα ότι είχε χρήματα μέσα. Πήρα την τσάντα στα χέρια μου και κινήθηκα προς τα δεξιά για να φύγω. Τότε η παθούσα με έπιασε από πίσω από τα μαλλιά και μου είπε «αλήτη την τσάντα μου» και προσπάθησε να πάρει την τσάντα της πίσω.
Την κοπέλα δεν την είχα δει καθώς πρέπει να ήταν σ ένα παρεκκλήσι. Ακολούθησε πάλη με την κοπέλα κατά τη διάρκεια της οποίας πέσαμε στο έδαφος και οι δύο. Στη συνέχεια έβγαλα το μαχαίρι που είχα στην κατοχή μου για να την φοβερίσω για να με αφήσει να φύγω.
Όταν όμως η παθούσα είδε το μαχαίρι θύμωσε περισσότερο και με το ένα χέρι προσπάθησε να με πιάσει από το λαιμό και με το άλλο χέρι προσπάθησε να μου πιάσει το χέρι με που κρατούσα το μαχαίρι. Ενδεχομένως όμως πριν μου πιάσει το χέρι έπιασε τη λεπίδα του μαχαιριού και έτσι δικαιολογούνται οι αμυχές που βρέθηκαν στο χέρι της.
Τελικώς μου έπιασε το χέρι κι εγώ στην προσπάθειά μου να την αποφύγω τίναξα το χέρι μου για να αποφύγω το δικό της και πρέπει να τη χτύπησα στο πρόσωπο. Επακολούθησε πάλη μεταξύ μας καθώς προσπαθούσα να ξεφύγω ενώ εκείνη δε με άφηνε. Το πλήγμα στη θωρακική χώρα που φαίνεται σοβαρό δε θυμάμαι πως ακριβώς επήλθε.
Το πιθανότερο είναι ότι την χτύπησα εγώ όταν βρισκόμουν επάνω της στην προσπάθειά μου να στηριχτώ γιατί μου κρατούσε τα χέρια. Έχασα την ισορροπία μου και ενδεχομένως τη χτύπησα στο στήθος με το μαχαίρι πέφτοντας πάνω της. Υπάρχει και το ενδεχόμενο να έπεσε εκείνη πάνω στο μαχαίρι κατά τη διάρκεια της πάλης. Εκτιμώ ότι η πάλη με την παθούσα κράτησε 5-6 λεπτά.
Κάποια στιγμή συνειδητοποίησε η παθούσα ότι έχει χτυπηθεί και με άφησε. Στηρίχτηκε στο ένα γόνατο για να σηκωθεί και άρχισε να περπατάει κρατώντας την κοιλιά και το αριστερό πλευρό της προς κάποιες γυναίκες από τις οποίες ζήτησε βοήθεια. Κατά τη διάρκεια της πάλης η παθούσα φώναξε δύο φορές «αστυνομία».
Αμέσως αφού απομακρύνθηκε η παθούσα, πήρα την τσάντα και κατευθύνθηκα προς την έξοδο του νεκροταφείου, προς τις γραμμές του ΗΣΑΠ. Καθ οδόν διαπίστωσα ότι τα χέρια μου είχαν αίματα και τα σκούπισα με κάτι χαρτοπετσέτες που είχα στην τσέπη μου. Τις χαρτοπετσέτες τις πέταξα στο νεκροταφείο.
Βγήκα από το νεκροταφείο και προχώρησα προς το γήπεδο της Ριζούπολης, σε ένα οικόπεδο πιο κάτω από το γήπεδο άδειασα την τσάντα και διαπίστωσα ότι μέσα είχε ένα πορτοφόλι το οποίο περιείχε 5 ευρώ και τραπεζικές κάρτες. Πήρα τα 5 ευρώ και το κινητό, ενώ την τσάντα την άφησα στο οικόπεδο. Ακολούθως κατέβηκα στην Ομόνοια και πήγα σε ένα μαγαζί Πακιστανών στην οδό Σοφοκλέους, όπου πούλησα το κινητό έναντι 20 ευρώ. Με τα χρήματα αυτά και τα 5 ευρώ αγόρασα από την πλατεία Βάθης ναρκωτικά. Μετά από λίγες ημέρες όταν έμαθα το θάνατο της κοπέλας, πήγα στο οικόπεδο που είχα αφήσει την τσάντα, έριξα λίγο πετρέλαιο και την έκαψα»
Όταν ερωτήθηκε για την αλλαγή στην κατάθεσή του στην αστυνομία, που ήταν διαφορετική, εκείνος απάντησε: «Ουδέποτε ανέφερα τα παραπάνω κατά την προανακριτική μου κατάθεση. Οι αστυνομικοί μίλησαν μαζί μου ανεπίσημα σε ένα δωμάτιο και στην συνέχεια έγραψαν την κατάθεσή μου την οποία μου διάβασαν εν περιλήψει. Δεν είχα μαζί μου τα γυαλιά μου για να τη διαβάσω κι εγώ. Έτσι δεν ξέρω τι πραγματικά γράφτηκε. Λυπάμαι πολύ γι' αυτό που έγινε. Επιθυμώ την εξέτασή μου από ψυχίατρο για να διαπιστωθεί η τοξικομανία μου». 
Από .TVXS.

Όπως μετέδωσε ο  REAL FM πριν λίγο στις ειδήσεις των 22:00 οΣοροπιδης λυντσαριστηκε από παρευρισκομενους ο δράστης, ενώ εδάφη και ο δικηγόρος του.."E,"

Σάλος για την επιβολή προστίμου σε 70χρονο που έκλεψε φαγητό για το εγγόνι του


Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην κυπριακή κοινή γνώμη και έντονα επικριτικά σχόλια από τα μέσα ενημέρωσης, η επιβολή προστίμου 250 ευρώ, από δικαστήριο, σε 70χρονο παππού, ο οποίος βρέθηκε στο εδώλιο του κατηγορουμένου επειδή αναγκάστηκε να κλέψει ένα κοτόπουλο αξίας 6.40 ευρώ, από υπεραγορά στη Λάρνακα, για να δώσει φαγητό στο διαβητικό εγγονάκι του.
Ο ηλικιωμένος εξήγησε στο δικαστήριο ότι αναγκάστηκε να κλέψει το κοτόπουλο, επειδή είχε καθυστερήσει να σταλεί η σύνταξή του και δεν είχε χρήματα για να αγοράσει φαγητό στο εγγονάκι του, που βρίσκεται υπό την προστασία του.
«Ήταν μια στιγμή ντροπής για μένα. Αναγκάστηκα και έκλεψα, γιατί δεν πληρώθηκα τη σύνταξή μου. Λυπόμουν να μείνει νηστικό το παιδί» ανέφερε, μεταξύ άλλων, στο δικαστήριο ο ηλικιωμένος, ο οποίος παραδέχθηκε ενοχή. Ωστόσο, το δικαστήριο δεν συγκινήθηκε από την τραγική κατάσταση του ηλικιωμένου.
Το περιστατικό συνέβη σε γνωστή υπεραγορά της Λάρνακας και τον 70χρονο αντιλήφθηκε ένας υπάλληλός της. Οι πολίτες της Λάρνακας καλούν σε μποϊκοτάζ της συγκεκριμένης υπεραγοράς, σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Με ανακοίνωσή του ο Γενικός Εισαγγελέας, Κώστας Κληρίδης, αναφέρει ότι δεν ήρθε εις γνώση του, η υπόθεση κλοπής από συνταξιούχο. «Ουδέποτε τέθηκε ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας για οδηγίες και ουδέποτε ζητήθηκε η μη δίωξη ή η αναστολή ποινικής δίωξης, έτσι ώστε να μπορούσε ο ίδιος να έχει γνώση και να ασκήσει οποιανδήποτε διακριτική ευχέρεια στην υπόθεση της κλοπής από συνταξιούχο μικρής αξίας τροφίμου από υπεραγορά», διευκρινίζεται σε ανακοίνωση, στην οποία σημειώνεται παράλληλα ότι «η ευκολία με την οποία ασκείται κριτική στη Νομική Υπηρεσία και στον Γενικό Εισαγγελέα, χωρίς γνώση των γεγονότων, είναι αξιοσημείωτη».
Επίσης, σημειώνεται ότι «η άσκηση ποινικής δίωξης, λόγω της φύσης του αδικήματος, έγινε από την Αστυνομία κατόπιν απαίτησης του διευθυντή της υπεραγοράς».
Ο Γενικός Εισαγγελέας θα ζητήσει από τον πρόεδρο Αναστασιάδη να δώσει χάρη στον συνταξιούχο, ενώ θα ζητήσει και διαγραφή του προστίμου.
 ΑΜΠΕ

ΙΔΕΕΣ-ΒΙΒΛΊΟ. Η φωνή των αιώνιων σκλάβων και η γοητεια του ολοκληρωτισμού

Για το βιβλίο του Czeslaw Milosz «Αιχμάλωτη Σκέψη» (μτφρ. Ανδρέας Παππάς, εκδ. Παπαδόπουλος).
Του Γιώργου Σιακαντάρη
Ο νομπελίστας ποιητής Πολωνός Τσέσλαβ Μίγουος (1911-2004) έγραψε την Αιχμάλωτη Σκέψη το 1951. Είχε μόλις αυτομολήσει στη Δύση. Ήταν τότε μια περίοδος δόξας για τον σταλινισμό σε Δύση και Ανατολή.
Το εμβόλιο κατά του ολοκληρωτισμού
Για πολλούς δυτικούς διανοούμενους ο σταλινισμός και ο κομμουνισμός ήταν το φως απέναντι στο σκότος της Δύσης. Σε πολλά σημεία του βιβλίου του ο Μίγουος εκφράζει την απογοήτευσή του από την αδυναμία των δυτικών να καταλάβουν τι συνέβαινε στην υπό σοβιετική κατοχή Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ο κάτοικος της Ανατολικής Ευρώπης –ισχυρίζεται– δεν μπορεί να πάρει στα σοβαρά τους δυτικούς, επειδή αυτοί δεν είχαν ποτέ τις δικές του εμπειρίες. Οι δυτικοί δεν τον καταλαβαίνουν. Υποστηρίζει μάλιστα ότι παρόλο που τα πράγματα εκεί ήταν τόσο ζοφερά, μόνο αν ήσουν ευαίσθητος ή αν κατόρθωνες να ζήσεις λίγο σ’ αυτές τις χώρες μπορούσες να διαρρήξεις το πέπλο της κομμουνιστικής προπαγάνδας. Προειδοποιούσε όμως, ως ένας ανατολικός Σινκλαίρ Λιουίς (Δεν γίνονται αυτά εδώ) τους Δυτικούς πως «αν κάτι συμβαίνει κάπου, αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανό να συμβεί οπουδήποτε». Αυτό το βιβλίο πρέπει να διαβαστεί σαν προειδοποίηση πως ακόμη και σήμερα στη Δύση δεν έχει ανακαλυφθεί το εμβόλιο κατά του ολοκληρωτισμού. Στα καθ’ ημάς μάλιστα, όπως έδειξε και η υπόθεση του Συνέδριου στην Εσθονία, για κάποιους ο κομμουνισμός εξακολουθεί να είναι φως ακόμη και σήμερα, έστω και όχι της νιότης πια.
Σκέψη ευάλωτη στον ολοκληρωτισμό
Για τον Μίγουος η ποιητική δημιουργία και η λογοτεχνία δεν πρέπει να κάνουν τους ανθρώπους να χαίρονται με ανάξια πράγματα, ούτε να μιλούν με συγκατάβαση και λυρισμό για τους αδικημένους, αλλά να κάνουν τους ανθρώπους να αγωνιούν και να ανησυχούν για τους αδικημένους και τους κυνηγημένους.
Κεντρικό θέμα του βιβλίου είναι το πόσο ευάλωτη ήταν η σκέψη του 20ού αιώνα στη γοητεία των ολοκληρωτικών δογμάτων. Ο Μίγουος ήταν ένας ποιητής που δεν θεωρούσε «έγκλημα καθοσιώσεως» να είναι κανείς στρατευμένος δημιουργός, αρκεί να μην ξεχνά ότι η ποίηση πρωτίστως είναι έκφραση υποκειμενικής δράσης και όχι κομματικής ταύτισης. Το ότι όμως η ποίηση είναι πρωτίστως «έκφραση υποκειμενικής δράσης», αυτό δεν σημαίνει ότι για έναν άνθρωπο ακέραιο όπως ο Μίγουος δεν μπορεί αυτή να γίνει και η «φωνή των αιώνιων σκλάβων». Γι’ αυτόν η ποιητική δημιουργία και η λογοτεχνία δεν πρέπει να κάνουν τους ανθρώπους να χαίρονται με ανάξια πράγματα, ούτε να μιλούν με συγκατάβαση και λυρισμό για τους αδικημένους, αλλά να κάνουν τους ανθρώπους να αγωνιούν και να ανησυχούν για τους αδικημένους και τους κυνηγημένους. Ακόμη και αν αυτοί οι κυνηγημένοι έρχονταν κόντρα στους «νόμους της Ιστορίας», όπως υποστήριζε για τα εκατομμύρια θύματά της η αποκαλούμενη από τον ίδιο Νέα Σκέψη ή αλλιώς η σταλινική και κομμουνιστική σκέψη. Γεννημένος στο Σετένιε της ανεξάρτητης μετά τη λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου Λιθουανίας, γνωρίζει αρχικά (1939) τον σοβιετικό ολοκληρωτισμό και στη συνέχεια, από το 1941 έως το 1944, τον ναζιστικό ολοκληρωτισμό. Το τελευταίο κεφάλαιο με τίτλο «Το δίδαγμα των Βαλτικών Χωρών» αποτελεί μια επιτομή που πρέπει να διαβαστεί κυρίως απ’ όλους όσοι συμφώνησαν με την απόφαση να μη στείλει η Ελλάδα εκπρόσωπο στο Συνέδριο του Ταλίν. Διαβάζοντάς το θα κατανοούσαν (;) –τρόπος του γράφειν– τι σήμαινε για αυτές τις χώρες η σοβιετική κατοχή και γιατί εκεί οι άνθρωποι το 1941 υποδέχθηκαν αρχικά τους ναζί ως ελευθερωτές.
Την ελευθερία αγαπώ και την καταλαβαίνω
Μετά το 1944 η σοβιετική «τάξη αποκαθίσταται». Κυριαρχούν εκ νέου οι εκπρόσωποι της «Διαλεκτικής της Ιστορίας», οι γνώστες των νόμων της εξέλιξης της ανθρώπινης Ιστορίας, οι «ασφαλίτες» της Νέας Σκέψης. Παρόλο που υπεραγαπούσε την πατρίδα του και ως ποιητής ακόμη περισσότερο τη γλώσσα της, αποφασίζει το 1951, ενώ υπηρετούσε στο διπλωματικό σώμα της νεοσύστατης Λαϊκής Δημοκρατίας της Πολωνίας, να αυτομολήσει στη Δύση. Επέστρεψε στην Πολωνία το 1992, σαράντα δύο χρόνια αργότερα. Εκεί όπου οι πολίτες της, όπως δείχνει ο Άντζει Βάιντα στο έργο του Βαλέσα, η δύναμη της ελπίδας, τραγουδούσαν το ροκ τραγούδι «την ελευθερία αγαπώ και την καταλαβαίνω». Ο Μίγουος στα ζοφερά χρόνια του σταλινισμού γράφει όχι γι’ αυτούς ακριβώς τους πολίτες που αγαπούν και καταλαβαίνουν την ελευθερία, αλλά για εκείνους τους –ως επί το πλείστον φίλους του– διανοούμενους οι οποίοι, παρόλο που αγαπούσαν την ελευθερία και την κατανοούσαν, αποφάσισαν να υποκριθούν ότι αγαπούν και κατανοούν τον κομμουνισμό.
Η Νέα Σκέψη και οι μέθοδοί της
Πως κατόρθωναν αυτοί οι διανοούμενοι να ζουν και να δημοσιεύουν έργα τους μέσα σ’ αυτό το ζοφερό και ανελεύθερο καθεστώς; Μα φυσικά παίρνοντας το χάπι Μούρτι-Μπινγκ και χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Κετμάν.
Πως κατόρθωναν αυτοί οι διανοούμενοι να ζουν και να δημοσιεύουν έργα τους μέσα σ’ αυτό το ζοφερό και ανελεύθερο καθεστώς; Μα φυσικά παίρνοντας το χάπι Μούρτι-Μπινγκ και χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Κετμάν.
Ο Μίγουος δανείζεται τον όρο Μούρτι-Μπινγκ από το βιβλίο του Στανίσλαβ Βιτκίεβιτς Αδηφαγία (στα ελληνικά σε μετάφραση Αλέξη Καλοφωλιά από τις εκδόσεις Κέδρος). Ο Βιτκίεβιτς αυτοκτόνησε στις 18 Σεπτεμβρίου του 1939, όταν οι σοβιετικοί, στη βάση του Συμφώνου Μολότοφ-Ρίμπεντροπ, εισέβαλαν και κατέλαβαν τα εδάφη της Ανατολικής Πολωνίας. Εκεί όπου αργότερα στο Κάτιν οι σοβιετικοί σκότωσαν είκοσι χιλιάδες Πολωνούς αξιωματικούς, αλλά και διανοούμενους και επιστήμονες. Το Μούρτι-Μπινγκ ήταν ένα χάπι που όποιος το έπαιρνε κατακτούσε τη γαλήνη και την ευτυχία. Κατά τον Μίγουος αυτό το χάπι βοηθούσε απλούς πολίτες, αλλά κυρίως τους διανοούμενους να καταλάβουν και να ενστερνιστούν τη Νέα Πίστη, τον Ιστορικό και Διαλεκτικό Υλισμό. Οι διανοούμενοι της εποχής προσαρμόζονταν στη Νέα Πίστη και τη Μέθοδο, αφού λάμβαναν το χάπι Μούρτι-Μπινγκ. Είναι λάθος όμως η ερμηνεία εκείνων που υποστήριζαν ότι ο Μουρτιμπινγκισμός ήταν απλά για τον Μίγουος ένα υποκατάστατο της Νέας Σκέψης. Ο Μουρτιμπινγκισμός ουσιαστικά ήταν ο ίδιος ο Διαλεκτικός Υλισμός, η ίδια η Νέα Σκέψη.
Ο Μίγουος όμως γράφει και για το «Κετμάν», όρο που δανείστηκε από το βιβλίο του Γκομπινό Θρησκείες και Φιλοσοφίες στην Κεντρική Ασία. Το Κετμάν είναι ένας τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς σε ολοκληρωτικά καθεστώτα όπου ο καθένας αποκρύπτει τις πραγματικές του σκέψεις. Εδώ ο καθένας, προτού εκστομίσει οποιαδήποτε λέξη, πρέπει προηγουμένως να έχει εκτιμήσει τις συνέπειες που αυτή μπορεί να έχει. Προχωρά και σε μια ταξινόμηση του Κετμάν. Το εθνικό, το αισθητικό, το σκεπτικιστικό, το μεταφυσικό και το ηθικό Κετμάν.
Αλλά η προσχώρηση των διανοουμένων στη Νέα Σκέψη είχε και άλλη βάση. Διαχρονική αυτή, θα πρόσθετα. Για τον Μίγουος η αποδοχή της Νέας Πίστης «ιδιαίτερα στους διανοούμενους, εξηγείται με το ότι ο άνθρωπος δεν έχει ουσιαστικά εσωτερικό “κέντρο”. Ασκώντας πίεση στον άνθρωπο, η Νέα Πίστη συμβάλλει στο να υπάρξει ένα τέτοιο κέντρο, ή έστω να δημιουργηθεί η αίσθηση πως υπάρχει».
alt
Συμφωνία με τον Διάβολο
Ο συγγραφέας περιγράφει εδώ τη ζωή τεσσάρων διανοουμένων «χρηστών» του Μούρτι-Μπινγκ και του Κετμάν, οι οποίοι ήταν και φίλοι του. Είναι ο ηθικολόγος Α, ο απογοητευμένος εραστής Β, ο σκλάβος της Ιστορίας Γ και ο τροβαδούρος Δ. Αυτοί οι τέσσερις φίλοι του συγγραφέα αποτελούν ιδεότυπους του διανοούμενου που ξέρει να υποκρίνεται. Του ανθρώπου που από αλλού ξεκίνησε –από τον εθνικισμό και τον αντιρωσισμό– και αλλού η ζωή του ολοκληρωτισμού τον πήγε. Που κατόρθωσε καταπίνοντας το χάπι Μούρτι-Μπινγκ και χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Κετμάν να κάνει μια συμφωνία με τον Διάβολο του ολοκληρωτισμού και όχι απλά του αυταρχισμού, όπως ακόμη και σήμερα ορισμένοι χαρακτηρίζουν τα καθεστώτα του «υπαρκτού».
Ένα συγκινητικό έργο που αποκαλύπτει όχι μόνο πώς λειτουργεί ο ολοκληρωτισμός αλλά και πώς προσαρμόζονται σ’ αυτόν οι διανοούμενοι. Μια καταγγελία των δυτικών διανοούμενων που τότε –μήπως όχι μόνο τότε;– δεν αντιτάχθηκαν στον ολοκληρωτισμό.
Οι Πολωνοί βεβαίως αμέσως κατανόησαν ότι πίσω από αυτά τα πρόσωπα ήσαν ο Γιέζι Αντζεγιέφσκι (ο ηθικολόγος), ο Ταντέους Μπορόφσκι (ο απογοητευμένος εραστής), ο Γιέζι Πουτράμεντ (ο σκλάβος της Ιστορίας) και ο Κονστάντι Ιλντέφονς Γκαουτσίνσκι (ο τροβαδούρος). Επίσης αναφέρεται και σ’ έναν άλλο πολύ σπουδαίο Πολωνό ποιητή, επαναστάτη, με τα αρχικά Β. Μπρ. (Βλαντίσλαβ Μπρονιέφσκι). Αυτός διώχτηκε το 1939 από τη σταλινική NKVD και το 1945 «μετανοημένος» (;) έγραψε, άλλος ένας, μια «Ωδή στον Στάλιν». Όλοι αυτοί, υποχρεωτικά, αν και είχαν διαφορετικές αφετηρίες, έγιναν εκπρόσωποι του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, μιας λογοτεχνίας χρήσιμη μόνο για το κόμμα. Ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός «προϋποθέτει την ταύτιση του “νέου” με το προλεταριάτο και του προλεταριάτου με το Κόμμα. Οι λογοτεχνικοί του χαρακτήρες είναι είτε υποδειγματικοί πολίτες, δηλαδή κομμουνιστές, είτε ταξικοί εχθροί». Μικρογραφία του «εμείς ή αυτοί».
Ο Μίγουος σε πολλά σημεία αυτοσαρκάζεται. Συνειδητοποιεί ότι μέχρι να αυτομολήσει το 1951, ήταν κάτι σαν τους φίλους του. Γιατί τελικά στον ολοκληρωτισμό «δημιουργικοί» είναι μόνο εκείνοι που πιστεύουν στο κόμμα και όχι στην ελευθερία. Και αντίθετα από τις κοινοτοπίες του καθεστώτος περί του ανθρώπου ως επίκεντρου της ιστορίας, όπως γράφει ο Μίγουος στο όγδοο κεφάλαιο, ο άνθρωπος ήταν «ο βασικός αντίπαλος» του καθεστώτος.
Συγκινητικό έργο που αποκαλύπτει όχι μόνο πώς λειτουργεί ο ολοκληρωτισμός αλλά και πώς προσαρμόζονται σ’ αυτόν οι διανοούμενοι. Μια καταγγελία των δυτικών διανοούμενων που τότε –μήπως όχι μόνο τότε;– δεν αντιτάχθηκαν στον ολοκληρωτισμό. Με τιμητική εξαίρεση τους Αντρέ Ζιντ, Τζορτζ Όργουελ, Άρθουρ Κέστλερ –σύμφωνα με τον Μίγουος– και τον «δεξιό» Ρευμόν Αρόν, θα πρόσθετα.
Ο Ανδρέας Παππάς αποδίδει με ακρίβεια τα περισσότερα πολωνικά ονόματα, αλλά ο Milosz στα ελληνικά αξίζει να γίνει Μίγουος και όχι Μίλος.
Δεν πρέπει να υπάρξει βιβλιόφιλος που να μη διαβάσει αυτό εδώ το Ποίημα κατά του ολοκληρωτισμού.
* Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΑΚΑΝΤΑΡΗΣ είναι συγγραφέας και διδάκτωρ κοινωνιολογίας.

Απόσπασμα από το βιβλίο
«Αν όλα στον κόσμο διέπονται από τους νόμους της λογικής, αν η ελευθερία ταυτίζεται με την κατανόηση αυτής της οικουμενικής έλλογης αναγκαιότητας, αν ο άνθρωπος συνειδητοποιήσει ότι αυτό που είναι αναγκαίο και αυτό που είναι επιθυμητό συμπίπτουν, τότε, ναι, μια νέα κοινωνία ελεύθερων πολιτών είναι εφικτή στο μέλλον. Με αυτή την έννοια, ο κομμουνιστής που πέρασε τρία χρόνια στο στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας ήταν ελεύθερος, στο μέτρο που την τιμωρία του, όπως και την τιμωρία των συγκρατούμενών του, τη θεωρούσε λογική και αναγκαία».

miloszΑιχμάλωτη Σκέψη
Czeslaw Milosz
Μτφ. Ανδρέας Παππάς
Παπαδόπουλος 2017
Σελ. 303, τιμή εκδότη €16,99

Γλυφαδα. Εκδήλωση αγάπης για την "καρδια " του Μιχαλη

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΑΠΟ 
ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΡΗΤΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

"  Καλησπέρα σας.

Σας στέλνω την αφίσα για τη συναυλία αγάπης που οργανώνει η Ένωση Κρητών Γλυφάδας για τον νεαρό Μιχάλη που πρέπει να φύγει την άλλη εβδομάδα για το εξωτερικό λόγω πολύ σοβαρού προβλήματος με την καρδιά του. Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι μαζί μπορούμε να δώσουμε ελπίδα ζωής στο νεαρό συνάνθρωπό μας. Δεν υπάρχει εισιτήριο, θα υπάρχει κούτα συνεισφοράς στην είσοδο που περιμένουμε να γεμίσει από την αγάπη όλων. Ευχαριστούμε πολύ

Δέσποινα Τζαγκαράκη

Πρόεδρος της Ένωσης Κρητών Γλυφάδας "
Η ΚΡΗΤΗ"


Thursday, November 9, 2017

Χαμός στην Αγγλία: BBC, Skysports και Guardian γράφουν για παραπομπή Μαρινάκη!


Τον γύρο της Αγγλίας κάνει η υπόθεση της δίκης του Βαγγέλη Μαρινάκη και άλλων 27 για σύσταση συμμορίας και «στήσιμο» αγώνων, με τα μεγαλύτερα μέσα της χώρας να κάνουν εκτενείς αναφορές στην υπόθεση.

Μετά την πρώτη αναφορά της είδησης στα ευρωπαϊκά ΜΜΕ, η επικείμενη δίκη των 28 κάνει τον γύρο (και) και της «Γηραιάς Αλβιώνας». Πιο συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας ασχολούνται εκτενώς με το βούλευμα που παραπέμπει τον πρόεδρο του Ολυμπιακού και της Νότιγχαμ Φόρεστ, Βαγγέλη Μαρινάκη, σε δίκη για σύσταση συμμορίας και την εμπλοκή του σε αλλοίωση αποτελεσμάτων ποδοσφαιρικών αγώνων.

Αρχικά, το BBC αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ο πρόεδρος της Νότιγχαμ Φόρεστ και του Ολυμπιακού θα δικαστεί με την κατηγορία του ''στησίματος'' ποδοσφαιρικών αγώνων στην Ελλάδα. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αγόρασε την ομάδα της Championship τον περασμένο Μάιο αφού πρώτα πέρασε επιτυχώς τον έλεγχο των νέων ιδιοκτητών από τη λίγκα. Ο εφοπλιστής τώρα κατηγορείται για σύσταση συμμορίας με σκοπό την αλλοίωση αποτελεσμάτων. Είναι ένα από τα 28 άτομα που θα δικαστούν μέσα στο 2018 για τη συγκεκριμένη υπόθεση».


Από την πλευρά του, το Skysports, τονίζει: «Ο Μαρινάκης αρχικά απαλλάχθηκε από τέσσερις κατηγορίες, σχετικά με την εμπλοκή σε εγκληματική οργάνωση, απάτη, δωροδοκία και ηθική αυτουργία σε εμπρησμό. Ωστόσο, με ψήφους 2-1 αποφασίστηκε ότι δεν θα απαλλαγεί και για την υπόθεση των στημένων αγώνων. Ο 50χρονος επιχειρηματίας είναι ένας από τους 28 που θα δικαστούν για αυτή την υπόθεση, ωστόσο ο ίδιος δηλώνει σίγουρος ότι θα απαλλαγεί και από αυτές τις κατηγορίες».


Τέλος, στην αναφορά του στην υπόθεση, ο Guardian σημειώνει: «Ο Μαρινάκης και άλλοι 27 άνθρωποι του ποδοσφαίρου κατηγορούνται για αλλοίωση αποτελεσμάτων στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού αναγκάστηκε να αποχωρήσει από το πόστο αυτό μέχρι τις 23 του μήνα, ενώ οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει λογικά δεν θα επηρεάσουν την ικανότητά του να διοικεί χωρίς πρόβλημα την Φόρεστ».


Επιπλέον, νωρίτερα την Τετάρτη, η υπόθεση είναι καλυφθεί και από την κορυφαία ναυτιλιακή ιστοσελίδα «TradeWinds»

Πηγή: SDNA. Gr

Κολομβία: Κατασχέθηκαν 12 τόνοι κοκαΐνης

Ο θάνατος στέλνεται παντού σε τόνους.και πληρώνουν τα γραμμαρια
REUTERS / HANDOUT
Την κατάσχεση ενός φορτίου 12 τόνων κοκαΐνης, μιας ποσότητας που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ στη χώρα, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο πρόεδρος της Κολομβίας Χουάν Μανουέλ Σάντος.
«Ποτέ πριν, αφότου αρχίσαμε πριν από 40 και πλέον χρόνια να καταπολεμούμε τη διακίνηση ναρκωτικών, δεν είχαμε κάνει μια κατάσχεση τέτοιου μεγέθους», δήλωσε ο αρχηγός του κράτους σε δημοσιογράφους.
«Με αυτή την κατάσχεση, ξεπεράσαμε την (κατασχεθείσα) ποσότητα της περασμένης χρονιάς: κατασχέθηκαν 362 τόνοι αυτή τη χρονιά», έναντι 317 τόνων κοκαΐνης το 2016, υπογράμμισε ο πρόεδρος Σάντος.
Σε ανακοίνωσή της, η αστυνομία ανέφερε ότι περίπου 400 στελέχη της υπηρεσίας δίωξης ναρκωτικών συμμετείχαν σε μια επιχείρηση σε τέσσερις ιδιοκτησίες στις πόλεις Τσιγοροδό και Καρέπα. Τα ναρκωτικά βρέθηκαν θαμμένα κάτω από τη γη.
Το φορτίο ανήκε στην Clan del Golfo, την ισχυρότερη συμμορία οργανωμένου εγκλήματος στη λατινοαμερικάνικη χώρα, η οποία επιδίδεται κυρίως στη διακίνηση ναρκωτικών. Ο αρχηγός της συμμορίας, Ντάιρο Αντόνιο Ούσουγα, ή «Οτονιέλ», είναι ο πλέον καταζητούμενος κακοποιός σήμερα στην Κολομβία.
Η συμμορία, την οποία σχημάτισαν πρώην παραστρατιωτικοί που ανήκαν σε ένοπλες ομάδες της άκρας δεξιάς, είχε ανακοινώσει στις αρχές του Σεπτεμβρίου ότι θέλει να κλείσει μια συμφωνία προκειμένου τα μέλη της να παραδοθούν ομαδικά στις αρχές, μετά τις εντατικές επιχειρήσεις εναντίον της που διεξάγουν οι αρχές τα τελευταία δύο χρόνια.
Η οργάνωση μετρούσε άλλοτε 4.000 μέλη, αλλά μετά την ολομέτωπη επίθεση εναντίον της που εξαπέλυσε η κυβέρνηση υπολογίζεται ότι σήμερα διαθέτει περίπου 1.800 άνδρες, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.
Με περίπου 1.460.000 στρέμματα γης να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή φύλων κόκας, του φυτού που αποτελεί τη βάση της κοκαΐνης, η Κολομβία κατατάχθηκε το 2016 στην πρώτη θέση παγκοσμίως στην παραγωγή και στην εξαγωγή του ναρκωτικού αυτού (886 τόνοι), σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ.
Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP

wibiya widget