Wednesday, December 5, 2018

ΚΑΒΆΛΑ. Έγκλημα, Πυροβόλησαν και σκότωσαν νεαρό άνδρα


Νεκρός από πυροβολισμό βρέθηκε νεαρός άνδρας στην Καβάλα το βράδυ της Τρίτης 4 Δεκεμβρίου.
Όπως αναφέρει το kavalapost.gr, πρόκειται για 18χρονο, ο οποίος ήταν πεσμένος μέσα σε λίμνη αίματος σε πυλωτή πολυκατοικίας στην οδό Σωκράτους, πίσω από τη Δημοτική Αγορά στο κέντρο της πόλης.
Αστυνομικοί έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του δράστη ή των δραστών.
Πληροφορίες κάνουν λόγο για μια προσαγωγή υπόπτου, ενώ οι πρώτες ενδείξεις «φωτογραφίζουν» ξεκαθάρισμα υπόθεσης ναρκωτικών.

Tuesday, December 4, 2018

Δολοφονία στη Ρόδο: Στο εξοχικό ενός από τους δράστες το έγκλημα - "Αν την πήγαιναν στο νοσοκομείο θα ζούσε"


Δολοφονία στη Ρόδο: Στο εξοχικό ενός από τους δράστες το έγκλημα - "Αν την πήγαιναν στο νοσοκομείο θα ζούσε"

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η κοινή γνώμη την υπόθεση της δολοφονίας της 21χρονης φοιτήτριας στη Ρόδο. Ο εισαγγελέας άσκησε ποινικές διώξεις σε βάρος των δύο νεαρών που συνελήφθησαν και αναμένεται να οδηγηθούν ενώπιον της ανακρίτριας. Σήμερα το τελευταίο αντίο στην άτυχη Ελένη Τοπαλούδη, στην πατρίδα της, το Διδυμότειχο.

Ενώπιον της ανακρίτριας αναμένεται να οδηγηθούν σήμερα ο 19χρονος Αλβανός και ο 23χρονος Ροδίτης που συνελήφθησαν και κατηγορούνται για τον βιασμό και την δολοφονίατης 21χρονης φοιτήτριας, στη Ρόδο.
Το βράδυ της Τρίτης ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Ρόδου άσκησε ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση και βιασμό στους δύο κατηγορούμενους για την δολοφονία της άτυχης Ελένης Τοπαλούδη.
Νωρίτερα, ο 19χρονος είχε παραδεχτεί την εμπλοκή του στο έγκλημα, ομολογία βάσει της οποίας ασκήθηκε η δίωξη. Αντίθετα, ο δεύτερος συλληφθείς, ο 23χρονος Ροδίτης, αρνιόταν κατηγορηματικά κάθε ανάμιξη.
Με βάση πάντως την ομολογία του 19χρονου η δολοφονία έγινε στο εξοχικό σπίτι της οικογένειας του 21χρονου στη Λίνδο, λίγα χιλιόμετρα μακριά από την θαλάσσια περιοχή, όπου βρέθηκε η σορός της.

Κούγιας: Τους χάλασε τα σχέδια για "ερωτικό βράδυ"

Σε δηλώσεις του στον News 24/7 στους 88,6, ο δικηγόρος της οικογένειας, Αλέξης Κούγιας, είπε μεταξύ άλλων, ότι οι δύο νεαροί φαίνεται πως είχαν σχεδιάσει "ερωτικό βράδυ στο εξοχικό σπίτι ενός εξ αυτών", με την κοπέλα να αρνείται, επιβεβαιώνοντας την ομολογία του 19χρονου για τον βιασμό της.
Μάλιστα, αναφέρθηκε και στις συνθήκες θανάτου της, σημειώνοντας πως όταν οι δράστες την έριξαν στο νερό, ήταν ακόμη εν ζωή.

Ιατροδικαστής Ρόδου: Αν την πήγαιναν στο νοσοκομείο, σήμερα θα ζούσε

Τον μαρτυρικό της θάνατο αποδεικνύουν και τα ευρήματα της ιατροδικαστικής εξέτασης.
Ο ιατροδικαστής που εξέτασε τη σορό της, μιλώντας στο τηλεοπτικό σταθμό Star, αποκάλυψε ότι η άτυχη νεαρή μαρτύρησε στα χέρια των δολοφόνων της.
"Εκτός από το χτύπημα στο κεφάλι, υπάρχουν και άλλα ευρήματα που δείχνουν ότι την κακοποίησαν βάναυσα. Το συγκλονιστικό στοιχείο είναι ότι η κοπέλα ήταν ζωντανή όταν την πέταξαν στη θάλασσα. Αν την πήγαιναν στο νοσοκομείο, σήμερα θα ζούσε", σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Ρόδου.

Της ημέρας. Τα νέα του Κινήματος Αλλαγής από το Χάρη Κοντόπουλο

Harris Kodopoulos
Πληροφορίες από το Κίνημα Αλλαγής ανάρτησε σήμερα στο ΦΒ ο γνωστος δημοσιογράφος
Harris Kodopoulos

- Ο δημοσιογράφος Κώστας Χαρδαβέλλας όπως και ο σεξολόγος Θάνος Ασκητής είναι τα δύο πιο "ηχηρά" ονόματα για το Δυτικό Τομέα της Β’ Αθήνας, όπου όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον Μιχάλη Καρχιμάκη και την Νάντια Γιαννακοπούλου.

- Στο βόρειο τμήμα της Β΄Αθήνας, αν οι εθνικές εκλογές προηγηθούν των ευρωεκλογών δεν αποκλείεται ο προερχόμενος από την ευρωβουλή Μίμης Ανδρουλάκης να βρεθεί αντιμέτωπος με τον Ανδρέα Λοβέρδο.

- Ο 32χρονος επιχειρηματίας Μπάμπης Καρπούζος αναμένεται να πάρει το βάπτισμα του πυρός στην πολιτική αρένα κατεβαίνοντας υποψήφιος στη Δυτική Αθήνα.

- Ο Κώστας Σκανδαλίδης θα κατέβει και πάλι στην Α΄ Αθήνα, όπως και ο προερχόμενος από το Ποτάμι Παναγιώτης Καρκατσούλης.

- Η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά, θα είναι υποψήφια στη Νότια Αθήνα, για την οποία ακούγονται επίσης τα ονόματα του Γιώργου Πεταλωτή, της Τόνιας Αντωνίου και της Ζέφης Δημαδάμα.

- Στην Α’ Πειραιά, υποψήφιοι θα είναι ο Δημήτρης Καρύδης, ο Βασίλης Κατσαφάδος, ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Στέλιος Μανουσάκης και ο υποψήφιος για την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ στον α’ γύρο, Χάρης Πόντας.

- Στην Β’ Πειραιά προορίζονται ο γραμματέας του Τομέα Επικοινωνίας του ΚΙΝΑΛ και δημοσιογράφος, Σταμάτης Μαλέλλης, ο πρώην δήμαρχος Κορυδαλλού Στέφανος Χρήστου, ο γιος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Διαμαντίδη, Δημήτρης Διαμαντίδης και ο πρώην βουλευτής, Δημήτρης Λιντζέρης.

-Στην Α' Θεσσαλονίκης θα είναι υποψήφια η ηθοποιός Σοφία Μουτίδου, όπως και η Εύα Καϊλή αν τελικά δεν διεκδικήσει την δημαρχεία.

- Ο  Γιώργος Παπανδρέου θα είναι, οριστικά, υποψήφιος στην Αχαΐα, όπως και ο Θόδωρος Παπαθεοδώρου.

- Στην Αργολίδα, ο Γιάννης Μανιάτης θα είναι εκ νέου υποψήφιος.

- Στη Λάρισα θα βρεθούν αντιμέτωποι ο προερχόμενος από το ΚΙΔΗΣΟ Φίλιππος Σαχινίδης και ο προερχόμενος από το Ποτάμι Κώστας Μπαργιώτας.

- Αντίστοιχα στην Ηλεία οι Γιάννης Κουτσούκος και Μιχάλης Κατρίνης.

- Για το Επικρατείας ακούγονται τα ονόματα του προέδρου της ΔΗΜΑΡ Θανάση Θεοχαρόπουλου, όπως και του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος ωστόσο αναμένει πρώτα συνάντηση με την κ. Γεννηματά.

- Στο ευρωψηφοδέλτιο θεωρείται βέβαιο ότι δεν θα είναι υποψήφιοι εκ νέου ο Νίκος Ανδρουλάκης και η Εύα Καϊλή. Εφόσον επιβεβαιωθεί οριστικά κάτι τέτοιο, ακούγεται έντονα ότι στο ευρωψηφοδέλτιο θα βρεθούν Νίκος Παπανδρέου και Γιώργος Καμίνης. Δεν πρέπει να αποκλείεται επίσης η πρώην ευρωβουλευτής Συλβάνα Ράπτη και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΚΙΝΑΛ Παύλος Χρηστίδης. Σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσαν να βρεθούν υποψήφιοι η πρώτη στην Κέρκυρα και ο δεύτερος στην Αττική.
X.K
🤫🤫

Γιώτα Ιωακειμίδου :Το 1923 οι Σύροι κράτησαν στη ζωή την οικογένεια της γιαγιάς μου»

ΓΙΩΤΑ
ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ 

«Το 1923 οι Σύροι μουσουλμάνοι κράτησαν στη ζωή την οικογένεια προσφύγων της γιαγιάς μου» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συγγραφέας Γιώτα Ιωακειμίδου
 
«Εμείς, οι απόγονοι προσφυγών, Πόντιοι και Μικρασιάτες, δεν έχουμε δικαίωμα να συμπεριφερόμαστε ξενοφοβικά και ρατσιστικά απέναντι στους σημερινούς προσφυγές από τη Μέση Ανατολή και τη Συρία» λέει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον ραδιοφωνικό σταθμό του, "Πρακτορείο 104,9 FM", η καθηγήτρια-φιλόλογος και συγγραφέας–ερευνήτρια Γιώτα Ιωακειμίδου, με αφορμή την πρόσφατη παρουσίαση του βιβλίου της "Ματωμένος Νόστος" που εκδόθηκε από τις εκδόσεις "Κυριακίδη".

Το πρώτο ιστορικό/κοινωνικό βιβλίο της Γιώτας Ιωκειμίδου επιχειρεί να διαλευκάνει μια σχεδόν άγνωστη ιστορία, αυτή της εξόντωσης Ελλήνων από τον Πόντο και τη Μικρά Ασία με το διωγμό τους υπό την στρατιωτική φρούρηση των Τούρκων προς τη Μέση Ανατολή. «Ήταν η λεγόμενη "Λευκή γενοκτονία". Δεν χύθηκε αίμα, αλλά εξορίστηκε ολόκληρος λαός σε συνθήκες θανατηφόρους. Πέθαναν πολλοί στο δρόμο από την πείνα και τις αρρώστιες...» εξηγεί η συγγραφέας.

Ο Γολγοθάς των παππούδων τής Γιώτας Ιωακειμίδη ξεκίνησε από τα χωριά Τιφλίκ της Σεβάστιας και Κοφ-Τεπέ του Πόντου όπου είχαν φτάσει από την Αργυρούπολη ως μετανάστες, όταν στα μέσα του 19ου αιώνα έκλεισαν τα εκεί μεταλλεία.

«Το 1923 εξόρισαν τους δικούς μου προγόνους, μαζί με χιλιάδες άλλους αθώους, στη Συρία. Περπατούσαν χιλιόμετρα ατελείωτα. Επέζησαν μόνο με το όνειρο να φτάσουν μια μέρα στην Ελλάδα» λέει η συγγραφέας, σύμφωνα με την οποία περίπου 30.000 πρόσφυγες από τον Πόντο έζησαν στο Χαλέπι για ενάμιση χρόνο.

Περίπου το 75% των ανθρώπων στην ομάδα όπου βρίσκονταν οι παππούδες της πέθαναν μην αντέχοντας τις συνθήκες εξαθλίωσης. Όσοι επέζησαν, συναντήθηκαν με άλλες ομάδες και πεζοπορώντας πολλές μέρες φτάσανε στο Χαλέπι της Συρίας.

Στη Συρία για πρώτη φορά συναντούν τη συμπόνια και το ανθρώπινο πρόσωπο των ντόπιων κατοίκων.

Σύμφωνα με τη συγγραφέα, και ο Αμερικάνος Ερυθρός Σταυρός τους βοηθούσε με λίγο ψωμί και έξι γρόσια καθημερινά που έπαιρναν. «Στο Χαλέπι εγκαταστάθηκαν σε σπηλιές και η Μητρόπολη τους εφοδίασε με τρόφιμα και ρούχα», γράφει στο βιβλίο της όπου δημοσιεύει πολλές φωτογραφίες και μια Ονομαστική Κατάσταση Προσφύγων Κατοίκων Κλείτους.

«Στο Χαλέπι έψαχναν για δουλειές, να μαζέψουν λίγα χρήματα για εισιτήρια επιστροφής. Αχθοφόροι, εργάτες, μικροδουλειές. Η γιαγιά μου ζητιάνευε» λέει. Τους βόηθησε μια οικογένεια μουσουλμάνων Σύρων. Αν δεν υπήρχε αυτή η βοήθεια, δεν θα επιζούσαν, «ήταν σίγουρη για αυτό η γιαγιά μου"» επισημαίνει η κ. Ιωακειμίδου.

Τελευταίος σταθμός ήταν η Βηρυτός του Λιβάνου. Εκεί όλα έγιναν γρήγορα: «Σε είκοσι μέρες επιβιβάζονται στο καράβι για την Ελλάδα. Καμία οικογένεια δεν είχε πια όλα τα μέλη της. Στο τέλος του 1923 αποβιβάζονται στον Άγιο Γεώργιο στο Κερατσίνι για να περάσουν από καραντίνα» σημειώνει.

Ήταν το τέλος του ταξιδιού για την ομάδα αυτή. Με τρένο θα πάνε στη Θεσσαλονίκη κι από εκεί στο Αμύνταιο.

Στην ερώτηση μας, γιατί ασχολήθηκε με το θέμα "ταμπού" για πολλές δεκαετίες, με τον πόνο των προσφύγων, λέει: «Αν δεν γνωρίζεις ποιος είσαι, είναι σαν ένα δέντρο στην έρημο, χωρίς νερό, χωρίς μνήμη χωρίς μέλλον τελικά».

Η συγγραφέας ανήκει στην τρίτη γενιά προσφυγών από το Πόντο, σε αυτούς που αφού επέζησαν στις πορείες θανάτου, εγκαταστάθηκαν σε οροπέδιο της Δυτικής Μακεδονίας, σε ένα χωριό που το κατοικούσαν μουσουλμάνοι, οι οποίοι το εγκατέλειψαν την ίδια περίοδο με τη ανταλλαγή...

Η Γιώτα Ιωακειμίδου είναι φιλόλογος που ζει και εργάζεται στην Περαία Θεσσαλονίκης. Γεννήθηκε στο Κλείτος Κοζάνης, αλλά μεγάλωσε στην Τούμπα Θεσσαλονίκης. Υπηρετεί στην μέση εκπαίδευση και τελευταία διδάσκει εθελοντικά την ποντιακή διάλεκτο στον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Σοφία Προκοπίδου

Επικαιρο. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ BLACK FRIDAY του Νίκου Παπαδάκη

Γράφει στο ΦΒ ο
Ν.ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Γιατί λέγεται μαύρη Παρασκευή.
Πίσω, στα 1860, στις νότιες Πολιτείες των ΗΠΑ, οι «νοικοκυραίοι» είχαν στοκάρει «μαύρους». Πηδωντας δε, τις γυναικες τους γεννούσαν μιγαδες, μούλους ντε, που η ύπαρξή τους διατάρασσε την γαλήνη των νοικοκυραίων με τις γυναικες τους. Οι μιγάδες, σύμφωνα με το δημόσιο αίσθημα, ήταν «μειονεκτικοί». Δεν είχαν τον ρωμαλέο σωματότυπο της ζούγκλας. Θεωρούνταν «βοηθητικοί», κάτι σαν «διαλογής». Δύσκολα «ανοιγόταν» κάποιος πολύ εκείνα τα χρόνια. Έτσι, στο Southern Shannon ο κος Griggs, μεγαλέμπορος σκλάβων, σκέφτηκε ότι πρέπει να τονώσει την ζήτηση. Επινόησε, λοιπόν, την «μαύρη», δηλαδή «Black» ( από το «αράπης» ντε), Friday, για να ξεστοκάρει. Αρχικά την επομένη της «Ημέρας των Ευχαριστιών», όπου πήγαιναν οι νοικυκυραίοι της εποχής να ψωνίσουν μισοτιμής έναν σκλάβο να κόβει τα ξύλα του Χειμώνα κλπ (γιατί η ζωή χρειαζόταν χέρια ντε, για να γίνει ο Λευκός «αστός» ντε). Αφού πήγε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ το ξεπούλημα και οι νοικοκυραίοι πείστηκαν ότι και ο «μούλος κάνει την δουλειά του», άρχισε να γίνεται και την πρώτη Παρασκευή του Μαίου, «γιατί ο Λευκός άνθρωπος έπρεπε να πάψει να θερίζει και να γίνει αστός», ντε.
Ε, μετά η μέθοδος διαδόθηκε. Αμερική, η Χώρα των ευκαιριών, ντε.
ΑΡΓΟΤΕΡΑ, όταν λευκοί και μαύροι έγιναν ίσοι υπό το φως της Δημοκρατίας των Αγορών, το έθιμο δεν χάθηκε, άλλαξε. Γιατί το χρήμα πρέπει να κινείται, ντε.
ΒΡΕ ΓΙΑ ΚΟΙΤΑ ΠΩΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΕΡΝΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΕΝΟΥΝ ΙΔΙΑ...,
Σήμερα, οι νοικοκυραίοι γίνανε σκλάβοι. Των τραπεζών, των ΔΕΚΟ, της εφορίας και όλων των καλών παιδιών. Των αγορών, ντε. Και ο πάνσοφος καπιταλισμός μπορεί να μην πουλάει «μούλους» σκλάβους (γιατί τα ξύλα τα κόβει το μηχάνημα, ντε), αλλά σου πουλάει «αξεσουάρ τζακιού» μισοτιμής, την Παρασκευή μετά των «Ευχαριστιών». Γιατί οι ωραίες ιδέες δεν πρέπει να χάνονται, ντε. Και πηγαίνει ο σκλάβος των τραπεζών που έφτασε να παίρνει 650 τον μήνα και να πανηγυρίζει και του πουλάει «Black Friday» στοκ (γιατί βγήκαν τα νέα μοντέλα, ντε. Και τα προηγούμενα μοντέλα είναι «μούλοι», διασταύρωση τεχνολογίας, μόδας και χρονόμετρου), ο σύγχρονος σκλάβος εμποροϋπάλληλος που παίρνει «280 το τετράωρο» γιατί είναι «μούλος», γέννημα διασταύρωσης φτωχού και «αγορών» και δεν ξοδεύεται... Γιατί στα Black Friday δεν ψωνίζουν οι «Λευκοί» που έχουν. Γιατί πάντα θα υπάρχουν «σκλάβοι», «μούλοι» και «Λευκοί».
ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΙΟΙ, πρέπει να βάλετε μεγαλύτερη υποθήκη, να πάρετε μεγαλύτερο σπίτι, να χωρέσουν οι τεράστιες τηλεοράσεις «διαλογής» που ψωνίζετε στις Black Friday.
Άιντε και του χρόνου σκλάβοι. Πάντα θα υπάρχουν «μούλοι» για πούλημα

Monday, December 3, 2018

276.458,02 ευρώ, πρέπει να επιστρέψει στον ΕΟΠΥΥ ο Σαλμας


Τι έδειξε πόρισμα των ελεγκτών της ΥΠΕΔΥΦΚΑ
Το ποσό των 276.458,02 ευρώ, πρέπει να επιστραφεί στον ΕΟΠΥΥ ως αχρεωστήτως καταβληθέν από τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Υγείας Μάριο Σαλμά όπως προκύπτει από πόρισμα του ελεγκτικού μηχανισμού του ΕΟΠΥΥ της ΥΠΕΔΥΦΚΑ. 
Ειδικότερα το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ σε συνεδρίαση του τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου έκανε δεκτή την πρόταση του Γενικού Επιθεωρητή της ΥΠΕΔΥΦΚΑ και καταλόγισε σε βάρος της εταιρείας «ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΡΘΡΟΣΚΟΠΗΣΗ - ΥΠΕΡΗΧΟΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΙΔΕ ΕΕ» (εταιρεία με συμμετοχή της συζύγου του Μάριου Σαλμά, τέως Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας) το ποσόν των 276.458,02 ευρώ, ποσόν που πρέπει να επιστραφεί στον ΕΟΠΥΥ ως αχρεωστήτως καταβληθέν. 
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, η παραπάνω εταιρεία ήταν συστεγαζόμενη με το ιδιωτικό ιατρείο του Μάριου Σαλμά, ενώ «με τρόπους και μεθόδους που ο ίδιος και ο έτερος πολιτικός προϊστάμενος στο Υπουργείο, Υπουργός Υγείας Μ. Βορίδης, οφείλουν κάποια στιγμή να διασαφηνίσουν, είχε εξασφαλίσει για την ιατρική πράξη με τίτλο «διαγνωστική αρθροσκόπηση» που διενεργούσε στο ιατρείο του, το ποσόν αποζημίωσης των 1500 ευρώ, ποσόν που αντιστοιχεί σε νοσοκομειακό Κλειστό Ελληνικό Νοσήλειο  (ΚΕΝ) αρθροσκόπησης (διαγνωστικής και επεμβατικής) μαζί με νοσηλεία δύο ημερών»! 
Να σημειωθεί ότι από το 2017 η τιμή της συγκεκριμένης εξέτασης μειώθηκε από τα 1500 ευρώ σε 300 ευρώ.
ΕΘΝΟΣ. gr

Επίκαιρο -΄ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΕΘΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ; Του καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΝΤΑΡΗ

Γράφει ο καθηγητής πληροφορικής
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΝΤΑΡΗΣ

Ο τίτλος του άρθρου μπορεί να σας φανεί περίεργος και ίσως νομίσετε ότι ανήκω στους φαντασιόπληκτους που πιστεύουν ότι μας ψεκάζουνε. Δυστυχώς για τη χώρα δεν είναι έτσι. Καλλίτερα να μου έλεγαν ότι είμαι υπερβολικός ή ψεκασμένος, παρά αυτά που συμβαίνουν και θα σας περιγράψω στα επόμενα.
Υπάρχει ένα Αμερικάνικο site, του οποίου έχω επανειλημμένα ελέγξει την αξιοπιστία του και απαντά σε κάθε είδους ερώτηση των αναγνωστών του. Έχω εκτιμήσει τις καθόλα ολοκληρωμένες και επιστημονικές απαντήσεις σε οποιοδήποτε θέμα του επιστητού. Να σημειώσω ότι κάθε απάντηση προέρχεται από επιστήμονες γνώστες του σχετικού με την κάθε ερώτηση γνωστικού αντικειμένου. Το site, για επιβεβαίωση των όσων λέγω, λέγεται https://www.quora.com/και ο καθένας μπορεί να μπει και να διαβάσει. Αν και είναι στα Αγγλικά, μπορείτε να διαβάσετε τα άρθρα του κάνοντας χρήση των μεταφραστικών εργαλείων του Google. Διαβάζω λοιπόν μια καθ’ όλα αθώα ερώτηση του κ. Alan Pierson από το πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας στο τμήμα κλασικών σπουδών. Η ερώτηση είναι: «Γιατί οι νεοέλληνες απορρίπτουν το γεγονός ότι είναι απόγονοι όχι των Αρχαίων Ελλήνων, αλλά των σύγχρονων Αλβανών, Βλάχων, Τούρκων, Ρομά και άλλων;».
Η απάντηση έρχεται ως καταπέλτης με στέρεα επιστημονική βάση από την κυρία Ann Gibbons επιστημονική συνεργάτιδα του περιοδικού Science και του περιοδικού «Archeology Europe» στο οποίο δημοσιεύτηκε το άρθρο απάντηση στον κ. Pierson στις 2 Αυγούστου 2017. Ο τίτλος του άρθρου είναι: «TheGreeks really do have near-mythical originsancient DNA reveals και σε μετάφραση Οι Έλληνες έχουν πραγματικά σχεδόν μυθική καταγωγή όπως αποκαλύπτει αρχαίο DNA». Σας μεταφράζω λοιπόν, σε ελεύθερη μετάφραση,  το άρθρο καταπέλτη: «Από την εποχή του Ομήρου, οι Έλληνες έχουν υμνήσει τους Μυκηναίους προγόνους τους στην Επική Ποίηση και στις Τραγωδίες όπου δοξάζουν τον πολυμήχανο Οδυσσέα, τον βασιλιά των  Μυκηναίων Αγαμέμνονα και άλλους ήρωες που κέρδισαν την ευμένεια ή έπεσαν στην δυσμένεια των θεών τους. Αν και οι Μυκηναίοι δεν έζησαν στους ιστορικούς χρόνους (500 Π.Χ. και μετά), πολλοί σύγχρονοι λόγιοι είναι σε διαμάχη αν οι σημερινοί Έλληνες κατάγονται από τους Μυκηναίους, οι οποίοι κυριάρχησαν με τον πολιτισμό τους τον «Μυκηναϊκό» στην αρχαία Ελλάδα και στα νησιά του Αιγαίου 1600 Π.Χ. - 1200 Π.Χ. Στο ερώτημα αυτό έρχεται να δώσει απάντηση το DNATo DNA λοιπόν αποκαλύπτει ότι οι σημερινοί Έλληνες είναι πραγματικοί απόγονοι των Μυκηναίων σε ποσοστό DNA άνω του 84% και το υπόλοιπο από μεταγενέστερες μεταναστεύσεις πληθυσμών στην Ελλάδα. Οι Μυκηναίοι από την άλλη πλευρά έχουν στενή σχέση με τους Μινωίτες της Κρήτης (2600 Π.Χ. 1400 Π.Χ,) αποκαλύπτουν σχετικές έρευνες.
Το αρχαίο DNA των ερευνών προέρχεται από δόντια 19 ατόμων, μεταξύ αυτών και δέκα Μινωϊτών από την Κρήτη χρονικά προσδιοριζόμενα από το 2900 Π.Χ. μέχρι το 1700 Π.Χ. Από τα παραπάνω 19 δείγματα DNA, τέσσερα προέρχονται από τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών χρονολογούμενα από το 1700 Π.Χ. μέχρι το 1200 Π.Χ., πέντε από περιοχές της Ελλάδας της πρώιμης εποχής του χαλκού (5400 Π.Χ.) και τα υπόλοιπα από περιοχές της άλλης ηπειρωτικής Ελλάδας και της Ιωνίας. Συγκρίνοντας 1,2 εκατομμύρια συνδυασμούς του γενετικού κώδικα στα γονίδια από 334 άτομα από όλον τον αρχαίο κόσμο και τα γονίδια από 30 σύγχρονους Έλληνες, οι ερευνητές μπόρεσαν να περιγράψουν τον συσχετισμό των δειγμάτων.
Από την σύγκριση φάνηκε ότι οι αρχαίοι Μυκηναίοι και Μινωίτες είχαν την μεγαλύτερη συσχέτιση μεταξύ όλων των άλλων δειγμάτων και τα τρία τέταρτα του DNA τους σχετίζεται με τους πρώιμους αγρότες κατοίκους της Ελλάδας και της νοτιοανατολικής Μικράς Ασίας αναφέρει η ερευνητική ομάδα στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Nature. Και οι δύο πολιτισμοί έχουν κληρονομήσει DNA από τους λαούς του Ανατολικού Καυκάσου, που είναι η περιοχή κοντά στην σημερινή Περσία. Αυτή η σχέση δείχνει μια πρώιμη μετανάστευση λαών από την Ανατολή προς την Ελλάδα. Η μετανάστευση αυτή έλαβε χώρα μετά την εγκατάσταση των πρώιμων αγροτών (πιθανόν Πελασγοί), αλλά πριν τον διαχωρισμό Μυκηναίων και Μινωιτών.
Οι Μυκηναίοι έχουν επιπλέον και 4% έως 16% DNA από λαούς που ήρθαν από την Ανατολική Ευρώπη ή την Σιβηρία. Αυτή η διαπίστωση μας λέει ότι ένα δεύτερο κύμα μετανάστευσης έλαβε χώρα από τις Ευρασιατικές στέπες στην ηπειρωτική Ελλάδα μέσω Ανατολικής Ευρώπης ή Αρμενίας, αλλά δεν έφτασαν στην Κρήτη όπως μας λέει ο κ. Ιωσήφ Λαζαρίδης πληθυσμιακός γενετιστής καθηγητής του Πανεπιστημίου του Harvard.
Δεν είναι έκπληξη όταν βλέπουμε, από τις τοιχογραφίες της Κνωσού και των Μυκηνών, ότι Μυκηναίοι και Μινωίτες έμοιαζαν και είχαν γενετικά χαρακτηριστικά που έδιναν και στους δύο μαύρα μαλλιά και μάτια.
Οι καλλιτέχνες και των δύο πολιτισμών είχαν απεικονίσει σε τοιχογραφίες και αγγεία πρόσωπα με μαύρα μαλλιά και μάτια με εκπληκτικές ομοιότητες παρά το ότι μιλούσαν και έγραφαν σε διαφορετική γλώσσα. Οι Μυκηναίοι ήταν πολεμικός λαός όπως φαίνεται από την τέχνη τους που αναφέρεται σε τόξα, βέλη και πολεμικές σκηνές, ενώ οι Μινωίτες από την άλλη πλευρά έδειξαν ελάχιστα δείγματα πολεμικής τέχνης.
Όταν οι γενετιστές συνέκριναν το DNA των Μυκηναίων και Μινωιτών με αυτό των συγχρόνων Ελλήνων βρήκαν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες έχουν την ίδια αναλογία DNA με τους Μυκηναίους, το οποίο προέρχεται από κοινή πηγή. Η συνέχεια μεταξύ των Αρχαίων Μυκηναίων και των σύγχρονων Ελλήνων είναι εντυπωσιακή δεδομένου του γεγονότος ότι το Αιγαίο πέλαγος ήταν σταυροδρόμι πολιτισμών για χιλιάδες χρόνια λέει καθηγητής του Πανεπιστημίου George Washington στο Σηάτλ των ΗΠΑ. Από την έρευνα φάνηκε ότι τα γενετικά χαρακτηριστικά των Ελλήνων είχαν διαμορφωθεί ήδη από την πρώιμη εποχή του χαλκού και μετά δέχτηκαν μικρές επιδράσεις, όπως και στους περισσότερους Ευρωπαίους,  από τους καλλιεργητές της Ανατολίας.
Όπως λέει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Cambridge Colin Renfrew, η στιγμή της μετανάστευσης των καλλιεργητών από την Ανατολία ήταν καθοριστική γιατί ήδη είχε διαμορφωθεί το DNA Μυκηναίων και είχαν δημιουργηθεί οι κοινωνικές προϋποθέσεις για να μην γίνουν καθοριστικές αλλαγές στο DNA από επιμειξίες κ.τ.λ. από τους καλλιεργητές. Ο ίδιος καθηγητής λέει ότι είναι δυνατόν με τα σημερινά τεχνικά μέσα να πάρουμε αρχαίο DNA από θερμές και άνυδρες περιοχές της Μεσοποταμίας. Η ομάδα του καθηγητή Renfrew ελπίζει να βρεθεί DNA των αρχαίων Χετταίων, οι οποίοι ήρθαν στην Ανατολία πριν το 2000 Π.Χ. και οι οποίοι είναι πιθανόν να είναι οι πρόγονοι της Καυκάσιας φυλής απ’ όπου έχουν δεχθεί γενετικές επιρροές οι Μυκηναίοι, αλλά έχουν προέλθει και οι πρώιμες ινδοευρωπαϊκές γλώσσες της περιοχής. Η αρχαιολόγος Kristian Kristiansen του πανεπιστημίου του Gothenburg της Σουηδίας μας λέει ότι οι  σύγχρονες τεχνικές μέθοδοι αναγνώρισης DNA ανοίγουν ένα νέο πεδίο έρευνας στην γενετική ιστορία της Δυτικής Ευρασίας καθώς και της εποχής του χαλκού στην Μεσόγειο».
Το άρθρο λοιπόν στηριζόμενο στα επιστημονικά αποτελέσματα έρευνας του DNA αποδεικνύει την συνέχεια της Ελληνικής φυλής για 4000 χρόνια που θα πρέπει κατά την γνώμη μου να την διαφυλάξουμε σήμερα ως κόρη οφθαλμού από τους μεγάλους κινδύνους και προκλήσεις που προέρχονται εξ ανατολών. Ο τρόπος να αντιμετωπισθεί η κατάσταση είναι η παιδεία και κυρίως η διδαχή της ιστορίας, αρχαίας και νέας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για να γίνει αυτό εφικτό το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να έχει όραμα και εθνική πολιτική ώστε να διαμορφώνει άτομα με στέρεες βάσεις που να γνωρίζουν την καταγωγή τους και την θέση τους στην σύγχρονη κοινωνία.

https://www.sciencemag.org/sites/default/files/styles/inline__450w__no_aspect/public/cc_La_Dame_de_Mycenes%2C_fresco_16x9.jpg?itok=Sd7cR3j2
Τοιχογραφία Μυκηναίας που βρέθηκε στο ανάκτορο των Μυκηνών.
https://www.sciencemag.org/sites/default/files/styles/inline__450w__no_aspect/public/cc_AMI_-_Tanzerin_16x9.jpg?itok=EAwze_iI
Τοιχογραφία Μινωίτισας χορεύτριας που βρέθηκε στο ανάκτορο της Κνωσού 1600 – 1450 Π.Χ.
Παρατηρήστε την εκπληκτική ομοιότητα των γυναικών.
ΥΓ.
Δεν είναι μόνο αυτό το θέμα που αναφέρεται στο συγκεκριμένο site. Υπάρχουν πολλά ακόμη. Θα αναφέρω όμως ένα σπουδαίο που είναι σχετικό με το Μακεδονικό όπου αποπειράται κάποιος να πει ότι ο Αριστοτέλης στα «Πολιτικά» του εξαιρεί από τους Έλληνες τους Μακεδόνες. Και εδώ έρχεται απάντηση καταπέλτης  από τον μουσειολόγο κ. Pieter van der Wilt στηριζόμενη στα αρχαία κείμενα και όχι σε αλλοιωμένες αγγλικές μ*εταφράσεις, όπως έγραψε.

-- Ο Γ. ΠΕΝΤΑΡΗΣ  είναι καθηγητής Μαθηματικών και πληροφορικής, και υπευθυνος στα κομπιούτερς του Υπουργείου Οικονομικών

Πολιτισμός. Διπλή βράβευση του Δήμου Γλυφάδας


 Με το βραβείο Gold για το νέο δημοτικό κοιμητήριο και με το βραβείο Silver για το έργο «Γλυφάδα πράσινη πόλη» τιμήθηκε ο Δήμος Γλυφάδας στα Best City Awards, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.

«Η βράβευση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στα Best City Awards, έναν καταξιωμένο θεσμό, αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και μεγάλη δικαίωση για τον κόπο και την προσπάθεια όλων μας», τόνισε ο Δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, που παρέλαβε τα βραβεία.




Ειδικότερα, ο Δήμος Γλυφάδας κέρδισε τα ακόλουθα βραβεία:

α) Στην κατηγορία «Έργα Ανάπλασης» για το νέο δημοτικό κοιμητήριο Γλυφάδας, ένα έργο που ήρθε με τρόπο σύγχρονο και ολοκληρωμένο να λύσει ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα δεκαετιών. Πρόκειται για ένα έργο μείζονος κοινωνικής σημασίας, που αφορά στο σεβασμό στο συνάνθρωπο, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, στον ίδιο μας τον πολιτισμό. Μετά από μεγάλη και μεθοδική προσπάθεια του Δήμου Γλυφάδας, δημιουργήθηκε μια άρτια και σύγχρονη εγκατάσταση, σε χώρο που παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και παράλληλα ένα στρατιωτικό κοιμητήριο για πρώτη φορά στη χώρα μας και ένα σπάνιο μνημείο όπου θα τιμώνται οι πεσόντες της Πολεμικής Αεροπορίας.

β) Στην κατηγορία «Έργα πρασίνου & βιοποικιλότητας» για την «Πράσινη Πόλη» που έγινε η Γλυφάδα: Η δημοτική αρχή Γλυφάδας καθόλη τη διάρκεια του 2017 και εντός του 2018 προχώρησε στην υλοποίηση ενός μεγάλου έργου που αφορά στην προμήθεια και φύτευση χιλιάδων δέντρων, θάμνων και άλλων φυτών. Ως αποτέλεσμα αυτού, δημιουργήθηκε ένας κατάφυτος χώρος περιπάτου και ποδηλάτου περιμετρικά της έκτασης του Γκολφ Γλυφάδας, μοναδικός για τα δεδομένα της Αττικής, δενδροφυτεύτηκε όλο το παραλιακό μέτωπο, φυτεύτηκαν εκατοντάδες νέα δέντρα στο καινούργιο κοιμητήριο, ενώ εκατοντάδες ακόμα μεγάλα δέντρα και φυτά τοποθετήθηκαν στο πλαίσιο των ευρύτατων αναπλάσεων στις πλατείες, τα πάρκα, τα πεζοδρόμια και τις παιδικές χαρές της πόλης. Το μείζον αυτό έργο προστασίας και αναβάθμισης του περιβάλλοντος άλλαξε την όψη της Γλυφάδας, βελτίωσε σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, ενώ την ενισχύει ως πόλο έλξης επισκεπτών.
Εκ του Γραφείου Τύπου 

Sunday, December 2, 2018

Όταν Ζορμπάς και ο Ξενοφών γίνονται... τυφώνες.... Σχολιάζει η Σεβαστή Στρογγυλού

Οι τυφώνες Ξενοφών  και  Ζορμπάς

ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ «ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ» Ή  ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΟΝΚΙΧΩΤΙΣΜΟΣ;

Ξενοφών, Ζορμπάς,  Όμηρος, Ευκλείδης … και  Ονομάτων Νύξις

ΣΕΒΑΣΤΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΥ  Φιλόλογος – Ιστορικός

   Ορμώμενη εκ της ξενοφώντειας σημειολογίας (παραχάραξη του ονόματος του Ξενοφώντα για δήλωση του κυκλώνα),  επιδίδομαι σε μία ονοματολογική περιπλάνηση.

[Ο Ξενοφών  (όπως και ο Ζορμπάς,  φωτ. κάτω) επιλέχθηκε για την ονομασία ενός τυφώνα, μέσω μιας απλουστευμένης εκδοχής που εκλαμβάνει μία ιδιότητα του Ξενοφώντα (αυτήν του στρατηγού: Κύρου Ανάβασις- Κάθοδος των Μυρίων)  ως κυρίαρχη, αγνοώντας την βασική ιδιότητα του, ως μεγάλου ιστορικού της Αρχαιότητας].

               
                                       Ξενοφών και Αλέξης Ζορμπάς

Αν οι αρχαίοι ήξεραν με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιούνταν το όνομά τους πιθανά να μην ήθελαν  να είναι και τόσο αναγνωρίσιμοι (μία λέξη του καιρού μας που θεωρείται βασικό συστατικό κοινωνικής ανέλιξης).
   Έτσι  ο μεγάλος ποιητής μας, ο Όμηρος, δε νομίζω να ευαρεστείτο, όταν το όνομα του ταυτίζεται με τους ομηρικούς, πολλές φορές συζυγικούς , καυγάδες, προκειμένου να δηλωθεί μία διαφωνία που κρατάει  χρόνια… Αυτό οφείλεται  στη ρήξη ανάμεσα στους ομηριστές και τους αντιπάλους τους γύρω από την ταυτότητα των ομηρικών επών, ως δημιουργημάτων ενός  ή πολλών προσώπων. Η Αφροδίτη, επίσης θα χαιρόταν ιδιαίτερα για τα αφροδισιακά της ελιξίρια, θα μεμφόταν όμως τη διάθεση του νονού των αφροδισιακών νοσημάτων. Ο Ερμής επίσης θα περηφανευόταν για την επιβίωση του στα ταχυδρομεία της Ελλάδας, θα αποδοκίμαζε όμως την τάση μας να γινόμαστε έρμαια των παθών και των δυνατών. Όσο για το Διόνυσο, όχι κι ότι έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης και στην Αρχαιότητα, δεν θα του άρεσε όμως το όνομά του να ταυτίζεται με τον διονυσιασμό-αλκοολισμό, λες και ,για να αφήσει κάποιος ελεύθερα τα ένστικτά του, χρειάζεται να είναι πάντα υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
    Ο τόσο προσφιλής για την αρχιτεκτονική Δαίδαλος με  τις  χωροταξικές του επιλύσεις, δεν ξέρω αν ένιωθε χαρά για τις δαιδαλώδεις  περιπλανήσεις, ούτε  η Σίβυλλα για τις σιβυλλικές απαντήσεις, ο Οδυσσέας όμως πολύ θα περηφανευόταν για τη σύνδεση του ονόματος του με τα ατέρμονα-οδυσσειακά- ταξίδια και τις περιπέτειες παρά το γεγονός ότι για παραπλάνηση του Πολύφημου χρησιμοποίησε το όνομα Ούτις=ο Κανένας. Ίαση πάντα θα προσέφερε ο Ιπποκράτης ες αεί και ο Ιππόδαμος θα μνημονεύεται πάντα ως ο εγκέφαλος της  πολεοδομίας του Πειραιά, έστω κι αν τον έχωσαν σε μία αγορά (γιουσουρούμ).
 Ο Αρίσταρχος θα νιώθει πάντα αδικημένος καθώς τη δόξα του ηλιοκεντρικού συστήματος του την έκλεψε ο Κοπέρνικος και ο Πυθαγόρας θα καυχιόταν τόσο για το θεώρημά του, όσο και για το πανεπιστημιακό του άσυλο στη Σάμο. Το γινόμενο θα αποκτά πάντα άλλη διάσταση με τον επιθετικό προσδιορισμό καρτεσιανό, ενώ ο Ευκλείδης έχει παγιώσει τη σχέση του με τη γεωμετρία. Η δόξα του Κολόμβου θα περιορίζεται στην Κολομβία, ενώ ο Βεσπούκι, πατώντας στου Κολόμβου την ανακάλυψη θα δώσει το μικρό του όνομα στην Αμερική (Αμέρικο).
Ο  Δράκων θα εκθείαζε την επιβίωση των δρακόντειων –σκληρών- μέτρων του στους νομοθέτες του σήμερα και ο Σωκράτης, αν και ταπεινός, θα έπαιρνε τη μικρή του εκδίκηση από τη γυναίκα του Ξανθίππη, καθώς θα αναβίωνε τα σωκρατικά  του=διαλεκτικά επιχειρήματα, έναντι του κόπανου της γυναίκας του ως μέσου πειθούς. Σίγουρα θα έπαιρνε θάρρος  από το γεγονός ότι το όνομα του συνδέεται με  φιλοσοφικό μεταίχμιο (προσωκρατικοί και μετασωκρατικοί φιλόσοφοι). Ο Πλάτων δεν ξέρω αν συμβιβαζόταν με το γεγονός της ταύτισης του ονόματός του με τον Πλατωνικό έρωτα, εκτός αν σκεφτόταν να κλειστεί σε μοναστήρι, θα προβληματιζόταν δε για τους νεοπλατωνικούς, καθώς υποκρύπτεται μίας μορφής αμφισβήτηση στη   θεωρία του και  υπόνοια μομφής στη συντηρητικότητα του. Όσο για τον Αριστοτέλη, μάλλον θα δυσαρεστούνταν για τη συσχέτιση του με την αυθεντία  κατά το μεσαίωνα και την αριστοτελική εξειδίκευση.
   Ο Σολομών θα έγραφε νέα ιστορία με τις σολομώντειες λύσεις του, ενώ καθόλου δε θα του άρεσε η σολομωνική, καθώς θα τον ταύτιζε με την ακατάσχετη φλυαρία. Η ψυχή του Μαθουσάλα θα αναγάλλιαζε, καθώς εκτός της μακροβιότητα θα κέρδιζε και την αιωνιότητα, ενώ ο Μαικήνας δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι θα έδινε το όνομα του στους απανταχού χορηγούς και προστάτες του πολιτισμού.  Όσο για το φίλο μας τον Λούκουλλο, δεν θα μπορούσε ποτέ να διανοηθεί ότι γενιές φτωχών θα οραματίζονταν λουκούλλεια γεύματα προς ευαρέσκεια των διαιτολόγων κάθε εποχής.
   Οι θρησκευτικοί μας ταγοί, θα διατυμπάνιζαν την διαχρονική τους  επιβίωση. Παπισμός, Καλβινισμός, Λουθηρανισμός, Μωαμεθανισμός, Κομφουκιανισμός. Όπου γης και ένα τάγμα δογματικό ή αιρετικό, με κυρίαρχη τη μεσσιανική αντίληψη και τη δόξα του αρχηγού-ιδρυτή.

   Κάνοντας ένα άλμα χωροχρονικό, θα ήθελα να δω τον Παλαμά να κομπάζει καθώς οι σύγχρονοι και οι επίγονοί του προσπαθούσαν να συγκαταλέξουν τα έργα σε παλαμικά και μη, ενώ τον Σολωμό να οριοθετεί την πριν και τη μετά απ’ αυτόν ποίηση (προσολωμική και μετασολωμική). Όσο για τον καινοτόμο Καβάφη, πιθανόν  να μην είναι και τόσο ευχαριστημένος για τη σύνδεση του ονόματος του με την ειρωνεία (καβαφική) και την αποκάλυψη των ψυχόρμητων του αντιδράσεων.
   Σε ηγετικό πλαίσιο, ο Μακιαβέλι θα αναδομούσε ξανά τον ηγεμονισμό-μακιαβελισμό, ο Νίτσε θα ανάπλαθε τον νιτσεϊκό υπεράνθρωπο, δίνοντας τη δυνατότητα στον  παρανοϊκό Χίτλερ  να παραλλάξει την θεωρία του, προσαρμόζοντας την στη θεωρία της ανωτερότητας της φυλής του. Σίγουρα, ο Αδόλφος θα είχε ένα κίνητρο να επιστρέψει στην επάνω ζωή βλέποντας  να πολλαπλασιάζονται οι χιτλερικές τακτικές στον πλανήτη, ενεργοποιώντας τις γκαιμπελικές-προπαγανδιστικές ενέργειες του συνεργάτη του Γκαίμπελς.
 Ο Μακάρθι θα συνέχιζε τις κατασκοπευτικές ενέργειες και τις διώξεις σε αντιφρονούντες (μακαρθισμός). Ο Στάλιν, από την άλλη  θα ανασταίνονταν από σκληροπυρηνικές- σταλινικές συμπεριφορές , ο Τρότσκι θα αναθαρρούσε από την ύπαρξη τροτσκικών κομμάτων και ο Μάο θα χαιρόταν για την επιβίωση των μαοϊκού τύπου τακτικών στην κυριαρχία της Κίνας. Ο Μαρξ επίσης θα έβρισκε πάντα τον τρόπο να διεισδύσει στις αντιλήψεις μας και στη  μεθοδολογία της επιστήμης  ως πρότυπο -μαρξιστικό- και ο Λένιν στις λενινιστικές  πολιτικές πρακτικές και θεωρίες.  Ο Χίτσκοκ, κινηματογραφικά, θα  χαιρόταν για την ατμοσφαιρική διάσταση  και την επικράτηση του προσωνύμιου  χιτσκοκική σε κάθε ταινία τρόμου.
   Ο Φρόϋντ, θα ξαφνιαζόταν από την ψυχαναλυτική του δύναμη και χρονική εμβέλεια καθώς  και τη  μετωνυμία ψυχολογικό=φροϋδικό και θα έχαιρε ιδιαίτερα ως μάναντζερ του Οιδίποδα καθώς θα τον συνέδεε με το ομώνυμο σύνδρομο(οιδιπόδειο).
Από την άλλη, ο Φρόυντ και οι επίγονοί του, θα είχε αρκετή δουλειά σήμερα για να ανεύρει τους λόγους για τους οποίους οι σημερινοί πολιτικοί, και όχι μόνο, αναζητούν πρόσωπα του παρελθόντος για να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους.
Ο νεκρός δεδικαίωται ή γίνεται  μία ιδιότυπη μορφή βεβήλωσης με στόχο την απομυθοποίηση ή την υπερεξιδανίκευση ενός όψιμου δονκιχωτισμού; Ίδωμεν!

Σεβαστή Στρογγυλού, 
Φιλόλογος – Ιστορικός


Saturday, December 1, 2018

ΧΆΟΣ στο Παρίσι με 80 τραυματίες. Φωτογραφίες



Μαίνονται οι ταραχές, στις φλόγες οι κεντρικοί δρόμοι της γαλλικής πρωτεύουσας


Εκτός ελέγχου η κατάσταση στο Παρίσι, καθώς από τα βία επεισόδια που ξέσπασαν κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων των «κίτρινων γιλέκων», οι Αρχές αναγκάστηκαν να κλείσουν 19 σταθμούς του μετρό, ενώ μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 80 τραυματίες και η Αστυνομία έχει προχωρήσει σε 205 συλλήψεις.
Όπως μετέδωσε το δίκτυο BFM TV, ανάμεσα στους σταθμούς που έκλεισαν είναι οι «Σαρλ ντε Γκολ-Ετουάλ», που βρίσκεται στο δυτικό άκρο της Λεωφόρου Σανζ Ελιζέ, «Όπερα» και «Βαστίλη».
Από την «Όπερα» στη λεωφόρο Φος, περνώντας από την οδό Ριβολί και τη λεωφόρο Οσμάν, αρκετές κοσμοπολίτικες συνοικίες του Παρισιού έγιναν σήμερα το θέατρο σκηνών… αντάρτικου πόλης.
Η διεύθυνση της Αστυνομίας ανακοίνωσε ότι έγιναν 205 συλλήψεις μετά τα βίαια επεισόδια στη γαλλική πρωτεύουσα.
«Οι ταραχές και η βία που βλέπουμε σήμερα στο Παρίσι είναι απαράδεκτες και οι διαδηλωτές πρέπει να αντιταχθούν στις εξτρεμιστικές ομάδες που επωφελούνται από την κατάσταση υπονομεύοντας τις εύλογες καταγγελίες των "κίτρινων γιλέκων», δήλωσε η υπουργός Υγείας, Ανιές Μπιζίν.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η τρίτη ημέρα εθνικής κινητοποίησης των «κίτρινων γιλέκων» είχε 75.000 διαδηλωτές σήμερα στη Γαλλία στις 15.00 τοπική ώρα.
Η πρώτη ημέρα εθνικής δράσης που πραγματοποιήθηκε στις 17 Νοεμβρίου είχε 282.000 διαδηλωτές και η δεύτερη 106.000, από τους οποίους οι 8.000 ήταν στο Παρίσι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών.
Επίσης, δύο ιστορικά πολυκαταστήματα στο κέντρο της πόλης, οι Γκαλερί Λαφαγιέτ και το Πρεντάν, έκλεισαν τις πόρτες τους λόγω της κλιμακούμενης βίας, όπως δήλωσαν στο Reuters εκπρόσωποι των δυο καταστημάτων. Την ίδια ώρα, πυροσβέστες πραγματοποιούν επιχείρηση κατάσβεσης φωτιάς σε κτίριο κοντά στα Ηλύσια Πεδία, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες.
Διαδηλωτές έβαλαν φωτιά σε κτίριο κοντά στην Αψίδα του Θριάμβου, ενώ έκλεψαν αυτόματο τουφέκι από όχημα της Αστυνομίας, σύμφωνα με πηγή από τις Αρχές.
Δείτε φωτογραφίες από το Παρίσι:















wibiya widget