Friday, November 1, 2019

NΔ. Τα ψέματα Πέτσα εκθέτουν τον Μητσοτάκη – Οι διαψεύσεις σε βίντεο – Άδειασμα Κεδίκογλου


Έκθετος μένει ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη χθεσινή διάψευσή του προς τον Αλέξη Τσίπρα για τα όσα είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Στέλιος Πέτσας.

Ο Αλέξης Τσίπρας έβγαλε στη φόρα τα ψέματα του Στέλιου Πέτσα και παρότι ο ίδιος δήλωσε πως διαστρεβλώθηκαν οι δηλώσεις του, το ηχητικό ντοκουμέντο εκθέτει τον Εκπρόσωπο και την Κυβέρνηση στην οποία μετέχει.

Αφορμή αποτέλεσε αναφορά του Αλέξη Τσίπρα σε δηλώσεις του Στέλιου Πέτσα για το Λιμενικό και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Συγκεκριμένα, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, είπε πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υιοθέτησε το σχήμα «περισσότερες περιπολίες-περισσότερα τραγικά συμβάντα», ενώ σε άλλες δηλώσεις του μίλησε για συμψηφισμό μεταξύ του προσφυγικού με τις σχέσεις της χώρας με την Τουρκία.

Ο Μητσοτάκης βιάστηκε να υπερασπιστεί τον υπουργό του:

«Καταθέστε τις δηλώσεις Πέτσα! Καταθέστε τις τώρα! Περιμένω!

»Δεν θα καταθέσετε τίποτα γιατί πάλι ψέματα λέτε!. Γιατί δεν είπε αυτά ο κ. Πέτσας! Δεν αλλάζει το χούι κ. Τσίπρα! Μια φορά ψεύτης πάντα ψεύτης κ. Τσίπρα!».

«Ήλπιζα ότι δεν θα κατεβάσετε τόσο το επίπεδο. Θα σας φέρω την απομαγνητοφώνηση!

»Και είτε θα τον στείλετε σπίτι του είτε θα παραδεχθείτε δημόσια το λάθος σας», απάντησε στο ίδιο έντονο ύφος ο κ. Τσίπρας.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Τζανακόπουλος κατέθεσε στα πρακτικά της βουλής τα σχετικά βίντεο και τις απομαγνητοφωνήσεις με τις δηλώσεις του κ. Πέτσα.

Όπως είπε ο κ. Τζανακόπουλος, σύμφωνα με το πρώτο απόσπασμα των δηλώσεων του κ. Πέτσα, προκύπτει σαφέστατος συμψηφισμός του προσφυγικού ζητήματος με τα εθνικά θέματα και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Το δεύτερο απόσπασμα, είπε ο κ. Τζανακόπουλος, αφορά τη συσχέτιση της αύξησης των περιπολιών στο Αιγαίο με αύξηση των πιθανοτήτων τραγικών περιστατικών όπως αυτό που έγινε τις προηγούμενες ημέρες στην Κω.

Στο βίντεο ο κ. Πέτσας ακούγεται να λέει:

«Ζητάμε παντού και στην Ευρώπη και στο εσωτερικό την κατανόηση όλων, ότι όταν αυξάνουμε τις περιπολίες […] αυξάνει στατιστικά και η πιθανότητα να έχουμε, δυστυχώς, θέματα, όπως αυτό το τραγικό περιστατικό τις προηγούμενες ημέρες. Αλλά εμείς θα συνεχίσουμε να φυλάσσουμε τα σύνορά μας».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας μιλώντας στον ΣΚΑΪ είπε για διαστρέβλωση των δηλώσεων του.

Τι απέδωσε ο Α. Τσίπρας στον Πέτσα:

«… περισσότερες περιπολίες (σ.σ. εννοώντας του Λιμενικού) σημαίνουν περισσότερα τραγικά συμβάντα».

Τι είχε πει ο Σ. Πέτσας (ΣΚΑΪ)


«…Ζητάμε παντού και στην Ευρώπη και στο εσωτερικό την κατανόηση όλων, ότι όταν αυξάνουμε τις περιπολίες -έχουμε αυξήσει περίπου κατά είκοσι τρεις τις περιπολίες από το Λιμενικό και όσο τελειώνει η τουριστική περίοδος τις αυξάνουμε κι άλλο- αυξάνει στατιστικά και η πιθανότητα να έχουμε, δυστυχώς, θέματα, όπως αυτό το τραγικό περιστατικό τις προηγούμενες ημέρες».

Τι είπε σήμερα προσπαθώντας να δικαιολογηθεί μετά το «άδειασμά» του από τον Αλέξη Τσίπρα:

Για την τουρκική προκλητικότητα: Τι απέδωσε ο Α. Τσίπρας στον Πέτσα

«…Δεν πρέπει να είμαστε πολύ έντονοι (σ.σ. εννοώντας απέναντι στην Τουρκία) και να ξεπεράσουμε τη λεπτή γραμμή σε αυτά τα θέματα, τις τουρκικές παραβιάσεις, το Αιγαίο, την κυπριακή ΑΟΖ, το Συριακό διότι θα έχει επιπτώσεις στις μεταναστευτικές ροές».

Τι είχε πει ο Σ. Πέτσας (Open TV)

«Έχουμε να περπατήσουμε σε μια λεπτή γραμμή, η οποία καταδικάζει την παραβατικότητα της Τουρκίας και στην Ανατολική Μεσόγειο, στην Κύπρο και τη Συρία. Από την άλλη, έχουμε ένα τεράστιο ανθρωπιστικό πρόβλημα.
»Όταν έχεις μια εμπόλεμη περιοχή, έχεις προσφυγικές/μεταναστευτικές ροές, τις οποίες θα πρέπει να προσπαθήσεις να τις ελέγξεις με έναν τρόπο ο οποίος να είναι πάντα προς όφελος των πιο αδύναμων».

Μετά την δημοσιοποίηση των δύο βίντεο με τις δηλώσεις Πέτσα, για τα οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης ισχυρίστηκε ότι «δεν υπάρχουν», χαρακτηρίζοντας τον Αλέξη Τσίπρα «Ψεύτη» ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντεπίθεση και με ανάρτησή του στο twitter επιστρέφει τον χαρακτηρισμό στον πρωθυπουργό.


Κεδίκογλου: Δεν μπορείς να πεις εύστοχες τις δηλώσεις Πέτσα


Σαφείς και ξεκάθαρες αποστάσεις από τις δηλώσεις του Στέλιου Πέτσα που έχουν πυροδοτήσει την πολιτική αντιπαράθεση, ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα, αναφορικά με τις περιπολίες του Λιμενικού στο Αιγαίο, κράτησε ο Σίμος Κεδίκογλου.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, δεν αναφέρθηκε σε διαστρέβλωση των δηλώσεων του κυβερνητικού εκπροσώπου, αλλά σε «μη εύστοχες δηλώσεις», εκφράζοντας ωστόσο την πεποίθηση ότι ο κ. Πέτσας δεν εννοούσε αυτά που είπε.

«Δεν τις έχω ακούσει. Μου έχουν μεταφερθεί. Εύστοχες δεν μπορείς να τις πεις.

»Ίσως εν τη ρύμη του λόγου να είπε κάτι που δεν εννοούσε. Δεν θεωρώ ότι οι αυξημένες περιπολίες αυξάνουν την πιθανότητα ατυχήματος.

»Πρέπει να περάσουμε από τα ανοιχτά σύνορα στα ασφαλή σύνορα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε ένα πλήρες πλαίσιο για το πώς θα κινούμαστε από δω και πέρα. Δεν υπάρχει θέμα με τον κ. Πέτσα», τόνισε ο κ. Κεδίκογλου, προσθέτοντας:

«Επειδή έχω περάσει από το πόστο του κυβερνητικού εκπροσώπου, είναι τρομερό τι περνάς.

»Κάθε λέξη του εκπροσώπου διυλίζεται και ερμηνεύεται κατά το δοκούν. Θεωρώ ότι δεν εννοούσε αυτό το οποίο ακούγεται».
Tribune

Γιάννης Σπανός. Πεντακόσια τραγούδια, χιλιάδες συναισθήματα/ Κηδεύεται αύριο στο Κιάτο


Ευγενικά και μελωδικά κάθισε επί έξι δεκαετίες στο πιάνο του και περιέγραψε με τον πιο τρυφερό τρόπο την απουσία, τη μοναξιά, τη μελαγχολία, τους σφοδρούς έρωτες, όσα μας διέφυγαν αλλά και όσα επιθυμήσαμε βαθιά.
Εγραφε τις μελωδίες που ήθελες να ακούσεις, τα τραγούδια που προκαλούσαν τα πιο βαθιά αισθήματα. Είχε φινέτσα. «Διάβασε» την ποίηση των Καββαδία, Λεοντάρη, Σαχτούρη, Καρυωτάκη, Σκαρίμπα, καλύτερα από εκείνους που βαυκαλίζονταν για τους τίτλους. Ταυτίστηκε με κορυφαίους ερμηνευτές και περιποιήθηκε με απίστευτη αγάπη τους στίχους των κορυφαίων. Αφησε στο ελληνικό τραγούδι το πιο ωραίο του σημάδι.
Τόσο αβίαστα, τόσο ευγενικά, απλά και μελωδικά ο Γιάννης Σπανός κάθισε επί έξι δεκαετίες στο πιάνο του και περιέγραψε για χάρη μας με τον πιο γλαφυρό τρόπο την απουσία, τις μοναξιές μας, τη μελαγχολία, τους σφοδρούς έρωτες, όσα μας διέφυγαν αλλά και όσα επιθυμήσαμε βαθιά. Μας απενοχοποίησε που ταυτιστήκαμε με την υπέροχη ελαφράδα της δεκαετίας του '60, έγινε ο πατριάρχης του Νέου Κύματος, «θυσίασε», όπως έλεγε, την προσωπική ζωή του για χάρη της μουσικής και γέμισε τις ζωές μας με αμέτρητα, μεγάλα, εθιστικά τραγούδια. Σπουδαίος συνθέτης και σπάνιος άνθρωπος (πόσο δύσκολη εξίσωση κι αυτή), ο Γιάννης Σπανός πέθανε χθες σε ηλικία 85 ετών.
Ηταν ένας ανοιχτόκαρδος δημιουργός, που ήθελε οι μελωδίες του να σφυρίζονται, τα τραγούδια του να αποπνέουν ανθρωπιά, η μουσική του να μην καταπίνει τους ποιητές, οι στίχοι να αναπνέουν μαζί με τη μελωδία. Επέμενε πως η εκφραστική λιτότητα μπορεί να περιγράψει τη βαθιά ευαισθησία, βαριόταν τη σοβαροφάνεια και θεωρούσε πιο προσωπικό του τραγούδι τις «Τυχαίες συναντήσεις» με την Τάνια Τσανακλίδου, που, όπως λέει ο Μάνος Ελευθερίου στους στίχους, «με εκείνα μοιάζεις που αναιρώ/ κι εσύ ποτέ δε θα γνωρίσεις /γιατί σκοτώνουν τον καιρό/πάντα οι τυχαίες συναντήσεις. Γι’ αυτό και ψάχνω να σε βρω/ εκεί που δε θα με ζητήσεις».










Με τη Βίκυ Μοσχολιού στο στούντιο
Μικρότερο παιδί μιας οικογένειας από το Κιάτο, ο Γιάννης Σπανός γεννήθηκε το 1934 και από πιτσιρίκι έδειξε πως τίποτα, ούτε καν οι πατρικές φιλοδοξίες δεν μπορούσαν να τον αποτρέψουν από τη μουσική. Λάτρευε το πιάνο και την κλασική μουσική, σπούδασε στο Ελληνικό Ωδείο Κορίνθου και, κοντά στα 20, αναζήτησε την τύχη του στη Γαλλία. «Αγόραζα συνέχεια παρτιτούρες και έπαιζα μετά μανίας κονσέρτα του Τσαϊκόφσκι. Κόντεψα να πάθω αγκύλωση σε νεαρή ηλικία, αφού έπαιζα δύσκολα πράγματα και τα χέρια μου δεν είχαν ωριμάσει. Δεν ήμουν παιδί-θαύμα, σαν τον Σγούρο, που έπαιζε καταπληκτικά από 5 ετών. Σύντομα είπα να περιοριστώ σε αυτά που μπορώ να κάνω κι έτσι στράφηκα στο τραγούδι», είπε πριν από χρόνια στη Lifo, όταν διηγήθηκε τη ζωή του.
Η περίοδος στο Παρίσι άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα στην αισθητική, τη μουσική, τον τρόπο που όλο αυτό το υλικό που στριμωχνόταν στη νεανική του ορμή, βρήκε τρόπο να εκφραστεί. Οι παρέες με τον Κώστα Γαβρά και τον Σερζ Γκενσμπούργκ, οι συναναστροφές με τον Μισέλ Πικολί και τη Φρανσουάζ Σαγκάν, τα τραγούδια που ηχογράφησε με την Ζιλιέτ Γκρεκό, το πρώτο του κομμάτι με τίτλο «Sidonie» που ερμήνευσε σε ένα μικρό δισκάκι η Μπριζίτ Μπαρντό το 1960, αν και, όπως αποκάλυψε χρόνια αργότερα, δεν τη συνάντησε ποτέ (μάλιστα εκείνη την εποχή υπέγραφε με το ψευδώνυμο Κυριάκος). Η γνωριμία του με τον Αλέκο Πατσιφά τον έφερε στη Lyra κι έτσι πρώτο του LP οι «Αποδημίες» με την Καίτη Χωματά ήρθε το 1965, ενώ την ίδια χρονιά ένα μικρό δισκάκι μιλούσε για «Μια αγάπη για το καλοκαίρι». Δύο χρόνια μετά, ήρθε η πρώτη «Ανθολογία».
Το 1975 ο Σπανός επέστρεψε οριστικά στην Ελλάδα, αναζητώντας τη δική του θέση σε μια μουσική πραγματικότητα που μεσουρανούσαν οι Θεοδωράκης, Χατζιδάκις, Ξαρχάκος. «Εκείνη την περίοδο, όλοι οι άλλοι έγραφαν πολιτικό τραγούδι. Οι μόνοι που δικαιούνται να λένε ότι γράψανε πολιτικό τραγούδι, όμως, είναι ο Λοΐζος, ο Μαρκόπουλος και ο Θεοδωράκης βέβαια. Ηταν πηγαία τα πολιτικά τραγούδια αυτών των ανθρώπων, δεν θα μπορούσα εγώ να μπω σε όλο αυτό. Θα έμπαινα σε χωράφια άγνωστα», παραδεχόταν. Πράγματι δεν θέλησε να ανέβει στο όχημα του πολιτικού τραγουδιού. Αφοσιώθηκε στην ατμόσφαιρα των μπουάτ και στο λαϊκό τραγούδι, χαρίζοντας στους κορυφαίους ερμηνευτές το ένα διαμάντι μετά το άλλο.
Το «Σαν με κοιτάς», η τρυφερή «Οδός Αριστοτέλους», τα «Βροχή και σήμερα», «Σπασμένο καράβι» (σε ποίηση Γ. Σκαρίμπα), «Κυριακές στην Κατερίνη», «Με πνίγει τούτη η σιωπή», που σφράγισε η Μαρινέλλα με τη φωνή της, το «Θα με θυμηθείς», το «Είπα να φύγω» και «Φταίμε κι οι δύο», που έγιναν από τα τραγούδια-σημαίες του Γιάννη Πάριου, το «Μια φορά θυμάμαι μ' αγαπούσες», που τόσο υπέροχα πήρε πάνω της η Αρλέττα, η «Αγάπη δίκοπη» που ο Δημήτρης Μητροπάνος τραγούδησε το 1993 (μετά την πρώτη εκτέλεση της Πρωτοψάλτη), τα «Πες πως μ' αντάμωσες» και «Ο τρελός» από τη συνάντησή του με τον Σταμάτη Κόκοτα, το «Ανθρωποι μονάχοι» και η «Μαρκίζα» από την επική του συνεργασία με την κορυφαία Βίκυ Μοσχολιού σε εκείνον τον σπουδαίο δίσκο του 1977, το «Αν μ' αγαπάς» που χάρισε στην Τάνια Τσανακλίδου, το «Αν ήξερες τις νύχτες μου», «Κι ήταν πάντα η νύχτα», «Πώς γίνανε τα λόγια μας» από τη μαγική «Εξοδο Κινδύνου» του 1984, αλλά και η συνεργασία του με την Ελένη Δήμου στον δίσκο «Προσωπικά» (1988), που ξεπέρασε τις 100.000 αντίτυπα κι έγινε ο πιο επιτυχημένος του δίσκος.
Δεν χωράει η ζωή, το ταλέντο, η ευγένεια και η αθόρυβη μεγαλειώδης προσφορά του Γιάννη Σπανού σε τόσο λίγες λέξεις. Οι αριθμοί λένε πως μέχρι χθες που μας άφησε -έπειτα από μια σύντομη περιπέτεια υγείας-, είχε βάλει τη μουσική του υπογραφή σε 525 τραγούδια. Αλλά τι να προσθέσουν οι αριθμοί σε τόσες χιλιάδες αναμνήσεις και συναισθήματα που νιώσαμε;
* Η κηδεία του Γιάννη Σπανού θα γίνει το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Κιάτο, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος. Η σορός θα εκτεθεί σε προσκύνημα στις 13.00 και η εξόδιος ακολουθία θα γίνει στις 14.00.




Χ. Καστανίδης: Δεν υπήρξε απόφαση του ΚΙΝ.ΑΛΛ. για την πρόταση εξαίρεσης Πολάκη-Τζανακόπουλου

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής αποκάλυψε πως «ποτέ δεν συζητήθηκε στο εσωτερικό του κόμματος». ● Σήμερα η απάντηση Τασούλα σε Τσίπρα
Νέα διάσταση στην αυταρχική εξαίρεση των δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από την προανακριτική επιτροπή. Ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Χάρης Καστανίδης αποκάλυψε (ΣΚΑΪ) πως «ποτέ δεν συζητήθηκε στο εσωτερικό του κόμματος» η πρόταση και πως απλώς ήταν μία «πρωτοβουλία Κεγκέρογλου – Λιακούλη» και επανέλαβε την προσωπική του άποψη ότι πρόκειται για «αντικοινοβουλευτική ενέργεια».
Ο Χ. Καστανίδης όταν ρωτήθηκε αν διαφοροποιείται από τη θέση του κόμματος του, δήλωσε: «Δεν είναι αντίθετη στο κόμμα μου η άποψή μου, είναι αντίθετη στην θέση που πήραν δύο καλοί μου συνάδελφοι. Απόφαση του κόμματος δεν υπάρχει. Ο κ. Κεγκέρογλου πήρε ως δικαιούτο μια πρωτοβουλία μαζί με την κ. Λιακούλη αλλά ποτέ δεν ήρθε στο εσωτερικό της Κ.Ο. για συζήτηση».
Ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ. υποστήριξε πως το θέμα που δημιουργήθηκε θα μπορούσε να επιλυθεί με μια «απλή συνεννόηση μεταξύ των κομμάτων». Έκρινε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με την ανάλογη περίπτωση που επικαλέστηκε η Νέα Δημοκρατία (Βατοπέδι, 2010) λέγοντας πως τότε οι βουλευτές που εξαιρέθηκαν είχαν κληθεί να καταθέσουν ως μάρτυρες σε αντίθεση με το σήμερα που οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ πρόκειται να κληθούν.
Ο έμπειρος κοινοβουλευτικός άνδρας σημείωσε πως υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια για να αρθεί το αδιέξοδο: Να υπάρξει μια νέα γνωμοδότηση του επιστημονικού συμβουλίου ή όταν κληθούν ως μάρτυρες οι κ.κ. Πολάκης και Τζανακόπουλος, την ίδια μέρα, να αντικατασταθούν από την προανακρτική επιτροπή.
Ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης έχει εκφράσει τη διαφωνία του με την εξαίρεση των δύο βουλευτών εδώ και δύο ημέρες με δήλωσή στο documentonews.gr. «Η Προανακριτική Επιτροπή μπορεί να καλεί ως μάρτυρες όποιους κρίνει ότι θα συνεισφέρουν στη διερεύνηση της υπόθεσης. Όμως, δεν μπορεί να καθορίζεται από την πλειοψηφία της ποιος θα μετέχει στη σύνθεση της», δήλωνε.

«Σκανδαλώδη παρανομία η εξαίρεση των δύο βουλευτών»

Μετά τις δηλώσεις Καστανίδη ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, τόνισε πως «είναι σαφές ότι η εξαίρεση των δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από την Προανακριτική Επιτροπή δεν αποτελεί μονάχα πολιτική μεθόδευση της ΝΔ και της συνιστώσας του κ. Σαμαρά στο ΚΙΝΑΛ, αλλά και σκανδαλώδη παρανομία».
Στο σχόλιό του ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζήτησε από τον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνου Τασούλα, «να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αποκαταστήσει τη νομιμότητα με την τήρηση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής».

Σήμερα η απάντηση Τασούλα σε Τσίπρα

Να σημειώσουμε ότι εντός της ημέρας αναμένεται να αποσταλεί η απάντηση του κ. Τασούλα, στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα και την επιστολή που εκείνος απέστειλε για το ζήτημα της εξαίρεσης των κ.κ. Παύλου Πολάκη και Δημήτρη Τζανακόπουλου από την Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης.
Ανοιχτό παραμένει έαν τελικά ο πρόεδρος της Βουλής θα προτείνει μία ενδιάμεση λύση για την απεμπλοκή της κατάστασης.
Είχε προηγηθεί, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες κοινοβουλευτικές πηγές, η παραδοχή ότι ο πρόεδρός της Γιάννης Μπούγας, κατά τη συνεδρίαση της 22ας Οκτωβρίου παραδέχθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δίκιο στο θέμα της εξαίρεσης.
Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ο κ. Μπούγας έκανε λόγο για δυσερμήνευτες νομικές, αλλά και σοβαρές πολιτικές διαστάσεις, ενώ φέρεται να εκτίμησε πως ορθά ελέχθη πως η διάταξη του άρθρου 14 κάνει λόγο για μάρτυρα που όντως έχει ήδη εξεταστεί και όχι πριν. Ωστόσο, ο πρόεδρος της επιτροπής διευκρίνισε τότε ότι εκφράζει την προσωπική του άποψη και όχι της κυβερνητικής πλειοψηφίας.
Στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής ο κ. Μπούγας τροποποίησε τη θέση του, επιμένοντας στην εξαίρεση των δύο βουλευτών.

Thursday, October 31, 2019

Το «μανιφέστο» των 10 κοριτσιών της παρέλασης . Μάριος Διονέλλης



Το σκεπτικό της καλλιτεχνικής «επέμβασης» που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της παρέλασης στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας εκθέτουν τα 10 κορίτσια που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη δράση. Σε κείμενό τους που απέστειλαν στην «Εφ.Συν.» τονίζουν μεταξύ άλλων: «Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. Ισως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά».
Οι ίδιες εξηγούν τους λόγους που επέλεξαν τη συγκεκριμένη περιοχή για την υλοποίηση της ιδέας τους και απαντούν στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κίνησή τους τονίζοντας πως «Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων».

Αναλυτικά το κείμενο των 10 κοριτσιών: 

Στρατιωτάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;
Στρατιωτάκια ακούρδιστα, μέρα ή νύχτα;
Πώς στα παιδικά παιχνίδια εμπλέκονται οι αρχηγοί, οι στρατοί και τα στρατιωτάκια τους;
Στρατοί που κάνουν πολέμους, βομβαρδισμούς, επεμβάσεις.
Και εμείς επέμβαση εκτάκτου ανάγκης κάναμε αλλά χωρίς την παραμικρή άσκηση βίας.
Καλλιτεχνική επέμβαση, κάτι σαν παιχνίδι.
Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά.
Τι κοινό μπορεί να'χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να'χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού.
Ο πόλεμος του ανθρώπου για την ελευθερία του δεν είναι έπος ούτε τραγωδία. Είναι η ίδια η ζωή εν κινήσει. Κίνηση που δεν μπορεί να ελεγχθεί και να μπει σε καλούπια.
Γι' αυτό και εμείς μπήκαμε στην παρέλαση ακαλούπωτοι... Υπό την πνευματική μπαγκέτα του μεγάλου στρατάρχη της αγγλικής κωμωδίας, John Cleese και όσων μας έχουν διδάξει οι Monty Python.  Με το δικό μας silly walk και ρυθμό. 
Στα μάτια των επισήμων και πολλών θεατών, είδαμε την περιέργεια, την έκπληξη αλλά και την υποτίμηση. Άλλοι μας γιούχαραν, άλλοι μας πέρασαν για "προβληματικά παιδιά". Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων.
Εμείς ήρθαμε από άλλες πατρίδες. τις πατρίδες των περιττών, των απρόβλεπτων, των ζωντανών. Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας, λοιπόν.
Υ.Γ.  
Επιλέξαμε να πάμε στο δήμο της Ν. Φιλαδέλφειας- Ν. Χαλκηδόνας σε μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες,  τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα.
10 "στρατιωτάκια" της υπο-κριτικής τέχνης
ΕΠΙΚΡΟΤΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ  ΤΟΥ φίλου μου 
Leonardos K Grigoras
Η καλύτερη παρέλαση της ιστορίας από διαφορετική οπτική γωνία.. μπράβο στα κοπέλλια και ας ξύνησαν ορισμένοι που το βρίσκουν σωστό και θεϊκό δώρο να εκμεταλλεύονται τον πόνο και τη δυστυχία του κοσμάκη..





Ο Λαός θέλει θεάματα- Γάμος Άδωνι Γεωργιάδη και Ευγενίας Μανωλίδου



Γάμος Άδωνι Γεωργιάδη και Ευγενίας Μανωλίδου.xblog.gr



Είναι τα χρήματα πολλα /// Kontra Channel Hellas Live Stream





-Ήταν πολλά τα χρήματα που φάγανε κι ήρθαν να τα σκεπάσουν;

Καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το μάθημα των θρησκευτικών


Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων έκρινε ότι το σύστημα που έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα για την απαλλαγή από θρησκευτικά παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων – Επιδίκασε αποζημιώσεις τους προσφεύγοντες.
Μη συμβατό με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση έκρινε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το ελληνικό σύστημα εξαίρεσης των μαθητών από το υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών, καθώς οι γονείς απαιτείται να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία πρέπει να αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι ορθόδοξα.
Η απόφαση αφορά στην υπόθεση «Παπαγεωργίου και Άλλοι κατά Ελλάδος» που αφορά στην υποχρεωτική θρησκευτική εκπαίδευση στα ελληνικά σχολεία.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ομόφωνα ότι υπάρχει παραβίαση του Άρθρου 2 του Πρωτοκόλλου 1 (δικαίωμα στην εκπαίδευση) της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ερμηνευόμενη υπό το πρίσμα του άρθρου 9 (ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας).
Σύμφωνα με τους δικαστές, οι αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να υποχρεώνουν τα πρόσωπα να αποκαλύπτουν τις πεποιθήσεις τους. Ωστόσο, το σύστημα απαλλαγής εξαίρεσης παιδιών από μαθήματα θρησκευτικών απαιτεί από τους γονείς να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Κάτι τέτοιο, θεωρούν οι δικαστές, επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους γονείς που καλούνται να αποκαλύψουν πληροφορίες από τις οποίες θα μπορούσε να συναχθεί ότι αυτοί και τα παιδιά τους είχαν ή δεν είχαν συγκεκριμένη θρησκευτική πίστη.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορούσε να αποθαρρύνει τους γονείς από την υποβολή αίτησης απαλλαγής, ειδικά σε περιπτώσεις όπως αυτών που προσέφυγαν στο Στρασβούργο, που ζουν σε μικρά νησιά, η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού πιστεύει σε συγκεκριμένη θρησκεία και ο κίνδυνος στιγματισμού είναι πολύ υψηλότερος.

Το χρονικό της υπόθεσης
Οι προσφεύγοντες ήταν πέντε Έλληνες, γονείς και παιδιά, που μένουν στη Μήλο και τη Σίφνο. Με βάση το Ελληνικό Σύνταγμα και άλλα νομοθετικά κείμενα, όπως τον εκπαιδευτικό νόμο, αλλά και υπουργικές αποφάσεις, η θρησκευτική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τον Ιούλιο του 2017, οι προσφεύγοντες ζήτησαν από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο να ακυρώσει δύο πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις για το σχολικό έτος 2017-2018. Την εποχή εκείνη, το ένα από τα παιδιά φοιτούσε στην τρίτη γυμνασίου στη Μήλο, ενώ το άλλο στην τετάρτη δημοτικού στη Σίφνο.
Οι προσφεύγοντες είχαν ζητήσει να εξεταστεί η υπόθεσή τους με τη διαδικασίας του κατεπείγοντος, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά το αίτημά τους απορρίφθηκε, λόγω έλλειψης σημασίας.
Επίσης, το δικαστήριο ουδέποτε αποφάνθηκε επί της υπόθεσης, καθώς η αρχική ακρόαση είχε αναβληθεί για τον Σεπτέμβριο του 2018, οπότε και το σχολικό έτος είχε ολοκληρωθεί.
Με βάση τα άρθρα 43 και 44 της Σύμβασης, η απόφαση του δικαστηρίου δεν είναι οριστική, καθώς εντός τριμήνου, οι διάδικοι έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν παραπομπή της υπόθεσης στο τμήμα μείζονος σύνθεσης. Σε περίπτωση που υπάρξει τέτοιο αίτημα, μια ομάδα πέντε δικαστών θα εξετάσει εάν η υπόθεση θα παραπεμφθεί. Το μεγαλύτερο τμήμα, εφόσον εκδικάσει την υπόθεση, θα εκδώσει οριστική απόφαση. Διαφορετικά, εάν οι πέντε δικαστές απορρίψουν το αίτημα, η απόφαση θα καταστεί οριστική εκείνη την ημέρα και θα διαβιβαστεί για την εκτέλεσή της.
Τι υποστήριξαν οι γονείς
Οι προσφεύγοντες γονείς διαμαρτυρήθηκαν ότι εάν ήθελαν να εξαιρεθούν οι κόρες τους από τα θρησκευτικά, θα έπρεπε να δηλώσουν ότι δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Επιπλέον, μετά τη δήλωσή τους, οι αρχές του σχολείου θα έπρεπε να επιβεβαιώσουν εάν οι δηλώσεις τους ήταν αληθείς και οι δηλώσεις τους θα παρέμεναν στα αρχεία του σχολείου.
Η απόφαση του δικαστηρίου
Το Δικαστήριο έκρινε ότι με βάση την Ευρωπαϊκή Σύμβαση, οι γονείς έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν από το κράτος σεβασμό για τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις για τη διδασκαλία των θρησκευτικών. Επίσης, το κράτος εγγυάται στους μαθητές το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση, με μορφή που να σέβεται το δικαίωμα να πιστεύουν ή όχι.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θεώρησε ότι το κρίσιμο ζήτημα ήταν ότι εάν οι αιτούντες γονείς ήθελαν να απαλλάξουν τα παιδιά τους από τα θρησκευτικά, θα ήταν υποχρεωμένοι να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση, στην οποία να αναφέρεται ότι τα παιδιά τους δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Πρώτον, το Δικαστήριο θεώρησε ότι το κύριο ζήτημα στην υπόθεση ήταν ότι αν οι αιτούντες γονείς ήθελαν να απαλλάξουν τα παιδιά τους από τα μαθήματα θρησκευτικής εκπαίδευσης, θα ήταν υποχρεωμένα να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση λέγοντας ότι τα παιδιά τους δεν ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί.
Ένας τέτοιος μηχανισμός ή η δυνατότητα συμμετοχής σε ένα εναλλακτικό μάθημα, έχει δοθεί από σχεδόν όλα τα κράτη μέλη. Ωστόσο, σύμφωνα με το Δικαστήριο, αυτό που είχε σημασία είναι εάν οι προϋποθέσεις απαλλαγής ή μη συμμετοχής ήταν πιθανόν να επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τους γονείς, ζητώντας για παράδειγμα να αποκαλύψουν τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις.
Τα μέλη του Σώματος διαπίστωσαν ότι ήταν τέτοια η κατάσταση των αιτούντων γονέων, που θα τους ανάγκαζε να υποβάλλουν δήλωση, από την οποία θα μπορούσε να συναχθεί ότι τα παιδιά τους είχαν ή όχι συγκεκριμένη θρησκευτική πίστη.
«Χαστούκι» για το σύστημα εκπαίδευσης
Οι δικαστές έκριναν ότι το σημερινό σύστημα απαλλαγής παιδιών στην Ελλάδα από τα θρησκευτικά κινδυνεύει να εκθέσει ευαίσθητες πτυχές της ιδιωτικής ζωής των αιτούντων. Επιπλέον, το σύστημα θα μπορούσε να τους αποτρέψει από την υποβολή του αιτήματος, δεδομένου του ότι ο διευθυντής του σχολείου καλείται να επαληθεύσει τις πληροφορίες σχετικά με τη δήλωση και να ειδοποιήσει τον εισαγγελέα σε περίπτωση ασυμφωνίας. Η κατάσταση είναι πιο δύσκολη για τους αιτούντες, που ζουν σε μικρά νησιά και ο κίνδυνος στιγματισμού είναι πολύ υψηλότερος.
Επιπλέον, όπως τόνισαν οι προσφεύγοντες, στους μαθητές με απαλλαγή από τα θρησκευτικά δεν προσφέρονται εναλλακτικά μαθήματα, γεγονός που σημαίνει ότι θα χάνονταν ώρες διδασκαλίας μόνο για τις πεποιθήσεις που έχουν δηλώσει.
Επιπλέον, όπως υπογράμμισαν οι προσφεύγοντες, δεν προσφέρθηκαν άλλες τάξεις στους απαλλασσόμενους μαθητές, πράγμα που σημαίνει ότι θα χάνονταν ώρες διδασκαλίας μόνο για τις δηλωμένες πεποιθήσεις τους.
Το δικαστήριο, ως εκ τούτου, έκρινε ότι υπάρχει παραβίαση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης, καθώς οι αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να παρεμβαίνουν στη σφαίρα της ατομικής συνείδησης, να εξακριβώνουν τη θρησκευτική πίστη των ατόμων ή να τους υποχρεώνουν να αποκαλύψουν τις πεποιθήσεις τους.
Το Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα να καταβάλλει 8.000 ευρώ στους πρώτους τρεις προσφεύγοντες και το ίδιο ποσό, από κοινού, προς τον τέταρτο και τον πέμπτο. Επίσης, επιδίκασε 6.566,52 ευρώ στους πρώτους τρεις προσφεύγοντες για δικαστική δαπάνη.
Από protothema.gr

wibiya widget