Sunday, October 15, 2017

Της ημέρας . Ο αξ.ε.α. Στυλ. Πετρουλάκης γράφει για την ίπταση του πρωθυπουργού με φαντομ και τους κινδυνους

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ ΦΒ

Ήμουνα πριν πολλά χρόνια Διοικητής της ίδιας Μοίρας την οποία επέλεξε ο κ. Πρωθυπουργός να ιπταθεί, προχθές. Μία ημέρα ο Διοικητής της Πτέρυγας με ενημέρωσε ότι θα έλθει να πετάξει μερικές ώρες,  με αεροσκάφη Phantoms, μεγαλόβαθμος συνάδελφος, που υπηρετούσε στην περιοχή Λάρισας. Τις πτήσεις είχε εγκρίνει και διατάξει το Αρχηγείο κι` εμείς έπρεπε να εκτελέσουμε. Δεν μου άρεσε αυτή η εντολή και το είπα  στον Διοικητή μου.
Αμέσως μετά κάθισα κι` έκανα μία αναφορά προς τις ανώτερες αρχές, στην οποία έγραψα περίπου τα παρακάτω.
 Κύριοι εσείς με τοποθετήσατε εδώ υπεύθυνο να διοικώ αυτό το συγκρότημα. Να εκπαιδεύω όλο το προσωπικό και τους ιπταμένους και να αυξάνω συνεχώς την ετοιμότητα και μαχητικότητα της Μοίρας. Να πετύχω όλα αυτά  τηρώντας επακριβώς τα θεσμικά κείμενα, εκπαίδευσης , ασφάλειας πτήσεων και εδάφους, που εσείς έχετε εγκρίνει κι` εκδόσει.
Η  βασική διαταγή σας,για την εκπαίδευση ιπταμένων στα αεροσκάφη Phantoms, προβλέπει αυτές τις  εκπαιδεύσεις εδάφους κι` αυτές τις επιτυχείς εξετάσεις. Ύστερα απ` αυτά οι ιπτάμενοι  κρίνονται ικανοί για  να μπουν  στην καμπίνα ιπταμένου και να συνεχίσουν. Γιατί  έτσι εξασφαλίζονται η ασφάλεια τους, η ασφάλεια των εκπαιδευτών τους και η ασφάλεια του αεροσκάφους.
Επομένως μ` αυτά τα ισχύοντα θεσμικά κείμενα δεν μπορώ να επιτρέψω να γίνουν οι πτήσεις που διατάξατε. Αυτές θα γίνουν μόνο,  αν ο συνάδελφος εκπαιδευτεί στο έδαφος και κριθεί ικανός . Ή αν εσείς καταργήσετε τα υπάρχοντα κείμενα και εκδόσετε καινούργια.
Φυσικά ούτε τα κείμενα άλλαξαν, ούτε ο συνάδελφος ήλθε να ιπταθεί.
Πέρασαν μερικά χρόνια από τότε όταν   ηγεσίες της ΠΑ  επέτρεψαν, παραβλέποντας και παραβιάζοντας τα δικά τους θεσμικά κείμενα, να γίνουν και να γίνονται πτήσεις σε άσχετους με το αεροπλάνο συνανθρώπους μας. Δημοσιογράφους θηλυκούς και αρσενικούς, Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ, Υπουργούς  και Πρωθυπουργούς. Ίσως νόμιζαν και νομίζουν, ότι έτσι  προβάλλουν το έργο της Αεροπορίας.
Δεν υπολογίζουν όμως την αρνητική προβολή που θα έχει η Αεροπορία διεθνώς , αν ένα ανεκπαίδευτο, τελείως άσχετο με το αεροπλάνο μέλος πληρώματος γίνει αιτία ή όχι ατυχήματος. Δεν μπορούν να συλλάβουν την εικόνα ενός ψηλού ή κοντού Πρωθυπουργού να κατεβαίνει με αλεξίπτωτο στη μέση του Αιγαίου και να παλεύει με τα κύματα για να επιζήσει.
Ακολουθούν δυστυχώς κι` αυτές  οι ηγεσίες τον κανόνα που ακολουθούν  οι  περισσότεροι Έλληνες. Οι Έλληνες που γράφουν εγκρίνουν θεσμικά κείμενα, ψηφίζουν νόμους,  για να μην τους  εφαρμόζουν.
Παλαιότερα η ΠΑ τις ημέρες της Εορτής του προστάτη της έκανε πτήσεις εθισμού  με αεροσκάφη εκπαιδευτικά σε μαθητές της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου ,τότε.   Σε μια τέτοια πτήση εθισμού σε μαθητή Γυμνασίου της Λάρισας στις 10 Νοεμβρίου 1967, κατέπεσε  το αεροσκάφος του, T-6G  Ελικοφόρο, στην περιοχή Ανατολή Αγυιάς Λάρισας. Αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο κυβερνήτης  Κυριαζής Κωνσταντίνος, ενώ ο μαθητής διασώθηκε.
Μετά απ` αυτό το θανατηφόρο ατύχημα σταμάτησαν αυτές οι πτήσεις εθισμού σε μαθητές.  Περιμένουμε μήπως ένα  ίδιο αεροπορικό ατύχημα με Πρωθυπουργούς  αυτήν τη φορά,  για να σταματήσουν και οι πτήσεις σε ανεκπαίδευτους; Πότε η χώρα μας θα γίνει μια κανονική χώρα , που ο κάθε αξιωματούχος ή αξιωματίσκος θα μάθει να σέβεται κανόνες;

Σημ. ΕFHMERIS  Το κείμενο του Σ.Π. διαβάσαμε στη σελίδα του στο ΦΒ και είπαμε να το μοιραστούμε μαζί σας για να χαρείτε κι εσείς τον ευθύ και πατριωτικό λόγο ενός λεβέντη Έλληνα αξιωματικού.
Από εκεί και η φωτογραφία του με τον αειμνηστο πρωθυπουργό  Ανδρέα Παπανδρέου.




1 comment:

  1. Το αεροπλάνο να λυπάσαι και από πρωθυπουργούς δεν ξεμένουμε

    ReplyDelete

wibiya widget