Thursday, September 3, 2015

Αιγύπτιος Κροίσοςθέλει να αγοράσει , Ελληνικό ή ιταλικό νησί για να εγκαταστήσει μετανάστες






Ένα ελληνικό ή ιταλικό νησί ζητά να αγοράσει ο Αιγύπτιος Κροίσος Ναγκίμπ Σαουίρις για να εγκαταστήσει εκεί εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες που προσπαθούν να διαπλεύσουν τη Μεσόγειο, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.
«Ελλάδα ή Ιταλία, πουλήστε μου ένα νησί, θα το κηρύξω ανεξάρτητο, θα υποδεχτώ μετανάστες και θα τους προσφέρω εργασία, χάρη στην οικοδόμηση της νέας τους πατρίδας» έγραψε στο Twitter ο πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας.
«Ασφαλώς και είναι εφικτό. Υπάρχουν δεκάδες νησιά που είναι έρημα και θα μπορούσαν να υποδεχτούν εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες», πρόσθεσε.
Όπως γράφει το Α.Π.Ε ,από τις αρχές του έτους περισσότεροι από 350.000 άνθρωποι έχουν διαπλεύσει τη Μεσόγειο ελπίζοντας να ξεφύγουν από τους πολέμους και τη φτώχεια στις πατρίδες τους φτάνοντας στην Ευρώπη.
Τουλάχιστον 2.600 πνίγηκαν στην προσπάθειά τους αυτή, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης.
Ο Σαουίρις δήλωσε σε αιγυπτιακό τηλεοπτικό δίκτυο ότι θα έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Ιταλίας για να θέσει υπόψη τους, την ιδέα του. Όπως είπε, η τιμή ενός τέτοιου νησιού μπορεί να κυμαίνεται από 10-100 εκ. δολάρια.
«Θα υπάρχουν προσωρινά καταφύγια για τη στέγασή τους, κατόπιν θα αρχίσουμε να απασχολούμε τους ανθρώπους. Θα κτίσουμε καταλύματα, σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία. Και αν η κατάσταση βελτιωθεί, αυτός που θα θέλει να επιστρέψει στην πατρίδα του θα μπορεί να το κάνει», πρόσθεσε.
Ο επιχειρηματίας παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στο σχέδιο διότι, θα πρέπει να πειστούν η Ελλάδα ή η Ιταλία να του πουλήσουν ένα νησί αλλά και να καθοριστεί το νομικό καθεστώς του νέου «κράτους».
Όμως τουλάχιστον οι πρόσφυγες θα έχουν ανθρώπινη μεταχείριση «…γιατί σήμερα, τους φέρονται σαν να είναι ζώα», κατέληξε.

Θέματα.Εκκλησία και νέος ελληνισμός. Του ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗ*

 Oπτικές και απόψεις για το ρόλο και τη συμβολή της Εκκλησίας

Γράφει ο 

Bas Tsapaliaris

 ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ

Η Εκκλησία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποτελεί μια συνεχή παρουσία, υπεισέρχεται με πολλούς τρόπους στην σύγχρονη πραγματικότητα, παρά την πτώση του θρησκευτικού συναισθήματος και την ιεράρχηση κατ` εξοχήν με κοσμικά κριτήρια του σύγχρονου κόσμου.
Η παρουσία της στο χρόνο και στο χώρο, μπορεί να ιδωθεί ή και να αποτιμηθεί από διάφορες κύριες ή δευτερεύουσας σημασίας οπτικές. Στην ελληνική περίπτωση από την οπτική της συμβολής της στη διαμόρφωση και τη διατήρηση της εθνικής συνείδησης και τις αντινομίες που παρουσίασε επί τουρκοκρατίας σε σχέση με τα αιτήματα της εθνικής χειραφεσίας. Από τις σχέσεις της με την οθωμανική εξουσία, το ειδικό ιδεολογικό βάρος των διδαχών της, την απήχηση τους στην θρησκευτική και κοινωνική συμπεριφορά των πιστών, αλλά και την πολιτική στάση τους απέναντι στην οθωμανική εξουσία. Από άλλες περισσότερο ή λιγότερο ενδιαφέρουσες οπτικές: από την σύγκρουση του χριστιανισμού με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, από την εξ ορισμού θέση και υπερεθνική αποστολή της Εκκλησίας. Τη δογματική διδασκαλία της, την συμβολή της στην ελληνική παιδεία και την αποτροπή εξισλαμισμού των ελληνικής καταγωγής πληθυσμών, που ορισμένοι τονίζουν εμφατικά. Ή τέλος από την ιστορική οπτική της παρουσίας της ως ρυθμιστικού παράγοντα στην κοινοτική οργάνωση επί οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπως και σήμερα στην περίπτωση της κοινοτικής οργάνωσης του Ελληνισμού της Διασποράς.
Ι. ΑΝΤΙΚΡΟΥΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
Εξετάζοντας εδώ, κατά κύριο λόγο την παρουσία της στον ιστορικό κόσμο της οθωμανικής αυτοκρατορίας και της εθνικής εθνεγερσίας, επικρατέστερη ως τώρα άποψη αποτελεί αυτή που θεωρεί ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων. Ωστόσο, αποτελεί άποψη που φαίνεται να χάνει συνεχώς έδαφος από την συνεχώς ανανεωμένη ιστορική έρευνα και την αναψηλάφηση των δεδομένων. Μια από τις πολλές διιστάμενες, αλλά ανερχόμενες απόψεις για τον ρόλο και τη συμβολή της Εκκλησίας επί τουρκοκρατίας εμφανίζεται να υποστηρίζει, πως αντίθετα με την άποψη ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων, αντιθέτως, ο ελληνικός λαός, ασπαζόμενος τις δογματικές διδαχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας, παρουσιάζεται να δέχτηκε με χριστιανική εγκαρτέρηση την τουρκική κατάκτηση. Μάλιστα, ως έχει λεχθεί, ως «παιδείαν Θεού διά τας αμαρτίας ημών», παρά ως μια εθνική καταστροφή που υπαγόρευε την αντίσταση των χριστιανών στους Οθωμανούς κατακτητές και την στήριξη σε αυτό τον αγώνα της Εκκλησίας ως υποτιθέμενης «μητέρας-τροφού» του έθνους. «Την αντίληψη αυτή», ως «παιδείας Θεού» όπως αναφέρεται σε σχετική προσέγγιση, «είχε υιοθετήσει ή υπαγόρευε η Ανατολική Εκκλησία, ακολουθώντας την πανάρχαιη εβραιοχριστιανική αντίληψη για τον ρου της ανθρώπινης ιστορίας» ( Πατρινέλης Χ., 1998: 60)
Ο Ν. Σβορώνος, στο έργο του Το Ελληνικό έθνος. Γένεση και Διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού (2004), παρότι σε πολλά σημεία αποδίδει αρνητικά πρόσημα στο ρόλο του χριστιανισμού θεωρώντας ότι η αποδοχή και η επικράτηση του προκάλεσε βαθμιαία εξασθένιση της συνείδησης του Ελληνισμού , σε άλλο σημείο φαίνεται να θεωρεί θεμελιακή τη συμβολή της Εκκλησίας στη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας. Υπό το πρίσμα της συμβολής της στην ελληνική παιδεία, της αποτροπής εξισλαμισμού των ελληνικών πληθυσμών και του γεγονότος ότι η εθνική ιδέα συνδέθηκε με τη χριστιανική ορθοδοξία και την Εκκλησία (Σβορώνος Ν., 2004: 84).
Είναι πράγματι γεγονός ότι εθνική ιδέα ειδικά υπό τις συνθήκες της οθωμανικής κατάκτησης υπερκεράστηκε με χριστιανικό περιεχόμενο. Ωστόσο, έχοντας υπόψη την υπερεθνική αποστολή της Εκκλησίας και το ιστορικό υπόβαθρο της σύγκρουσης της χριστιανικής θρησκείας με τον Ελληνισμό και την ελληνική σκέψη, πέραν από τα όσα οικειοποιήθηκαν οι πατέρες της Εκκλησίας να θεμελιώσουν τη δογματική της, η συμβολή αυτή, ως προς την παιδεία του γένους, ασκούμενη κατά κύριο λόγο σε σχέση με τη θρησκευτική της αποστολή, είναι προφανές ότι απέρρεε από τα εξ ορισμού καθήκοντα και τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα της Εκκλησίας. Αυτό, είναι προφανές από το έντονα θρησκευτικό περιεχόμενο που έδωσε στην παρεχόμενη ελληνόγλωσση εκπαίδευση, όπως προκύπτει από τη διδασκόμενη ύλη και την κατεύθυνση της παιδείας υπό την αιγίδα της . Υπό αυτή την έννοια, μπορούμε να πούμε ότι η παρερχόμενη από την Εκκλησία εκπαίδευση στόχευε πρωτίστως στη χριστιανική αγωγή, στην παραγωγή και αναπαραγωγή πιστών στην Εκκλησία. Πράγμα που δεν φαίνεται να έχει απασχολήσει ως τώρα την ελληνική ιστοριογραφία, έτσι που πολλοί εξαίρουν το ρόλο της, ατεκμηρίωτα σε σχέση με αυτή την παράμετρο της παρουσίας της στην ελληνική παιδεία.
Εκτός αυτού, για την παρεχόμενη διδασκαλία, η οποία γινόταν κυρίως από μοναχούς, από περιηγητές εκείνης της εποχής, φέρεται οι μαθητές να κατέβαλαν δίδακτρα . Από την άλλη, κατά τους δύο τελευταίους αιώνες της τουρκοκρατίας, αντιθέτως, με τα λεγόμενα της Εκκλησίας για τη συμβολή της στην παιδεία, όπως προκύπτει από τη νεώτερη ιστορική έρευνα, «η ίδρυση και η λειτουργία των περισσότερων σχολείων του ελληνικού χώρου οφείλονται στο ενδιαφέρον των κοινοτήτων, που ανέλαβαν όχι μόνον την μισθοδοσία των δασκάλων αλλά και τη φροντίδα για την παροχή υποτροφιών στους μαθητές» (Σφυρόερας Β., 1998: 28). Πέραν δε τούτου, είναι ευρύτερα γνωστό, πως η ίδρυση και η χρηματοδότηση πλήθους σχολείων την εποχή εκείνη οφειλόταν στη γενναιοδωρία διαφόρων φιλογενών, κατά μεγάλο μέρος προερχομένων από τον παροικιακό Ελληνισμό των διαφόρων χωρών.
Ιδωμένη από αυτή την ιδιαίτερη οπτική, η εισφορά της στην ελληνική παιδεία, εξυπηρέτησε τη διατήρηση του χριστιανισμού και την επικοινωνία της Εκκλησίας με το ποίμνιο της, σε τελευταία ανάλυση την επιβίωση της ίδιας της Εκκλησίας. Δεν στόχευε, εξ ορισμού, εκ του αντικειμένου της αποστολής της στην διατήρηση του ελληνισμού ως διακριτής εθνότητας, στην εξυπηρέτηση της ελληνικής εθνικής ιδέας. Ιδέα, η οποία μάλιστα υπό τις επιδράσεις του χριστιανισμού, την ανεθνική αποστολή της Εκκλησίας και τις σχέσεις της με την οθωμανική εξουσία υπέπεσε σε χειμέρια νάρκη ως προς τις μεγάλες μάζες του Ελληνισμού. Για να αναβιώσει τα νεώτερα χρόνια με την Επανάσταση του `21 υπό τις επιδράσεις των ιδεών της Γαλλικής Επανάστασης και του Διαφωτισμού, την αστική ανάπτυξη του παροικιακού Ελληνισμού και την καθοδική και διαλυτική πορεία ισχύος της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
ΙΙ. Η ΣΥΜΒΟΛΗ «ΑΛΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ» ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ
Είναι βέβαια γνωστό πως οι Έλληνες δεν περίμεναν την Γαλλική Επανάσταση και το Διαφωτισμό για να ξεσηκωθούν, όπως έδειξαν τα προ της Γαλλικής Επανάστασης προεπαναστατικά κινήματα.
Ο Σβορώνος αναφερόμενος σε αυτά σε σχέση με την παρουσία και τη συμβολή της Εκκλησίας, υποστηρίζει ότι «στους πρώτους αιώνες της Τουρκοκρατίας η Εκκλησία όχι μόνο δεν ανατίθεται στα απελευθερωτικά κινήματα που υποκινούνται από τις δυτικές χριστιανικές δυνάμεις, αλλά συχνά συμμετέχει ενεργά και πολλές φορές τα κατευθύνει». (σ. 85)
Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, αντιπαρέρχεται το γεγονός ότι τα κινήματα αυτά υπήρξαν αδύναμα, μικρής λαϊκής συμμετοχής, και όπου συμμετέχουν σε αυτά κληρικοί εμφανίζονται να συμμετέχουν αποσπασματικά, ιδία πρωτοβουλία και κατά παρέκκλιση της γραμμής νομιμοφροσύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν τα αποτυχημένα κινήματα του Μητροπολίτη Λαρίσης Διονύσιου (1600 και 1611). Κινήματα, τα οποία, αν και υπήρξαν τα πιο σημαντικά στους πρώιμους χρόνους της τουρκικής κατάκτησης, αντί να τύχουν ευρείας υποστήριξης έστρεψαν εναντίον τελικά και τις μάζες, αλλά και την ίδια την Εκκλησία. Η τελευταία μάλιστα, κατά τις σχετικές ιστορικές αναφορές, τον αφόρισε , και οι άνθρωποι της τον παρώδησαν ως «Σκυλόσοφο», παρά την επικρατούσα άποψη ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων.
Ο Σβορώνος, σε άλλο σημείο στο προαναφερόμενο έργο, προφανώς αναλογιζόμενος την πολυπλοκότητα του ζητήματος και την ευρύτητα του περιεχομένου της εθνικής συνείδησης η οποία δεν αποτελεί μονοδιάστατο φαινόμενο, σημειώνει σχετικά ότι: «Ο πλουτισμός του περιεχομένου της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων, η προσπάθεια της αποσαφήνισης και της εναρμόνισης των διαφόρων στοιχείων που την συνθέτουν, θα γίνει ουσιαστικά από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν σε αντίθεση με την τουρκική κατάκτηση και έξω από αυτήν» (Σβορώνος Ν., 2004: 92). Αυτές, ως αναφέρεται στη συνέχεια, ήταν οι αντάρτικες ομάδες που σχηματίστηκαν από τα πρώτα χρόνια της κατάκτησης, οι οποίες αντετίθεντο στο πνεύμα της παθητικής αντίστασης και της προσαρμογής των ηγετικών ομάδων του Ελληνισμού, κι ακόμα οι ομάδες των λογίων μεταναστών στην Δύση. Λόγιοι, οι οποίοι καλλιεργούσαν την ιδέα της σύνδεσης με την αρχαία Ελλάδα και την ιδέα της συνέχειας του Ελληνισμού, που, ως αναφέρει, «… είχε εν τω μεταξύ εγκαταλειφτεί από την Εκκλησία» (Σβορώνος Ν., 2004: 93). Η δράση των λογίων αυτών, όπως αναφέρει σε άλλο σημείο, «συνδέει τον Ελληνισμό και την εθνική ιδέα με το πνεύμα της δυτικής Αναγέννησης και τον ανθρωπισμό».

ΙΙΙ. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΙΚΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Σε αντιδιαστολή με την Εκκλησία, στις «άλλες δυνάμεις», ιδιαίτερα ειδικό βάρος, μπορεί να λεχθεί, είχε ο Ελληνισμός της Διασποράς, ο οποίος συγκροτούσε τον κύριο κορμό της τότε αστικής τάξης διασκορπισμένος και συγκροτημένος σε ελληνικές παροικίες και κοινότητες σε διάφορες χώρες . Το ειδικό του βάρος ήταν αναπόφευκτα μεγάλο, καθώς η ανάπτυξη του εμπορίου και η συσσώρευση κεφαλαίων στα χέρια Ελλήνων εμπόρων έδωσε την δυνατότητα να διαθέτουν αξιόλογα χρηματικά ποσά για τη γενίκευση και την άνοδο της ελληνικής παιδείας και την προετοιμασία του αγώνα. Με την ίδρυση και συντήρηση ελληνικών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ιδρυμάτων. Τόσο σε όλες τις περιοχές της ελληνικής διασποράς, όσο και στον ελλαδικό χώρο, θεωρώντας ότι η παιδεία, με τη νεωτερική έννοια, προείχε και αποτελούσε προϋπόθεση για την εθνική χειραφεσία και την πολιτική αποκατάσταση του Ελληνισμού. Μάλιστα, η κίνηση αυτή συνδεδεμένη με την προσπάθεια εισαγωγής των νεωτερικών ιδεών του Διαφωτισμού στην ελληνική παιδεία από την Ευρώπη και την παλιννόστηση Ελλήνων της διασποράς που είχαν φοιτήσει σε ξένα πανεπιστήμια και ανάλαβαν θέσεις διδασκαλίας, φέρεται να αντιμετώπισε σοβαρές αντιδράσεις από την Εκκλησία. Ως προς τα διδασκόμενα αντικείμενα (αστρονομία, φυσική, μαθηματικά, κ.λπ. ), αλλά και ως προς τις νεωτερίζουσες φιλοσοφικές θέσεις των διδασκόντων. Όπως. Π.χ. του Μεθόδιου Ανθρακίτη, τον οποίο η Ιερά Σύνοδος καταδίκασε (1723) και υποχρέωσε να καούν τα επίδικα φιλοσοφικά του τετράδια, όπως και ορισμένων διδασκόντων στην «Ηγεμονική Ακαδημία» του Ιασίου (Μοισιόδακα, κ.ά.) οι οποίοι υποχρεώθηκαν να απομακρυνθούν. (Πατρινέλλης Χ., 1998: 42-43, Αγιάνογλου Π., 1982: 19)
Οι δράσεις των Ελλήνων αστών, ωστόσο, δεν ήταν μόνο προσανατολισμένες στην υποστήριξη της ανάπτυξης της Ελληνικής Παιδείας και των Γραμμάτων, πους τους έφερναν σε σύγκρουση με την Εκκλησία και την οθωμανική αυτοκρατορία. Το σπουδαιότερο: όταν έφθασε η ώρα της προετοιμασίας για τον ένοπλο αγώνα και το ξέσπασμά του, οι Έλληνες της διασποράς ήταν έτοιμοι και πρόθυμοι να τον υποστηρίξουν ενεργά, ως αρωγοί στο έργο της Φιλικής Εταιρείας, αλλά και ως ένοπλοι στο κίνημα της επανάστασης του 1821. Πράγμα για το οποίο αναφέρεται με πολύ γλαφυρότητα, το 1858, στα «Απομνημονεύματα» του ο Φωτάκος (Φώτιος Χρυσανθόπουλος, 1798-1879), υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, ανατρέχοντας και στις περιστάσεις υπό τις οποίες κατόρθωσαν να εξεγερθούν:
«Εις όλους τους Έλληνας», όπως γράφει ο Φωτάκος, υπήρχε πατροπαράδοτος η ιδέα της ελευθερώσεως των… Αλλ` εχρειάζοντο και περιστάσεις να τους συντρέξουν εις τούτο βοηθητικαί και τοιαύται δεν έλλειψαν…».
«Όχι δε ολίγον εξύπνισε το πνεύμα των Ελλήνων προς την ελευθερίαν και η Γαλλική επανάστασις του 1789… βλέποντες τους άλλους Ευρωπαίους ελευθέρους και ευτυχείς και τον εαυτόν των δούλον και καταφρονεμένον».
Κατά το 1817 άρχισαν να έρχονται εις την Ελλάδα… διάφοροι απόστολοι της Φιλικής Εταιρείας, καθώς ο μεγαλόνους Αναγνωσταράς… ο Αρχ. Γρηγόριος Φλέσσας… … έμβαιναν κάθε ημέραν εις την Πελοπόννησον, και ακατηχούσαν πρώτον όλους τους κλέπτας… έπειτα τους αρχιερείς και αυτοί μαζί με τους άλλους τους Ελληνοδιδασκάλους … ολίγον κατ` ολίγον και τους άρχοντας και τον μικρότερον λαόν» (Φωτάκος, 1858: 2-5).

Θα χρειαστούν λοιπόν, οι «άλλες δυνάμεις», κατά καθοριστικό δε τρόπο ο τότε Ελληνισμός της Διασποράς από τους κόλπους του οποίου προήλθε η Φιλική Εταιρεία και οι επιφανέστεροι φιλικοί για να διαμορφώσουν με καθοριστικό τρόπο τις υλικές και πνευματικές προϋποθέσεις διαμόρφωσης της νεοελληνικής εθνικής συνείδησης. Να συνειδητοποιεί η ανάγκη της εθνεγερσίας και να εγερθεί συνολικά ο λαός και αναπόφευκτα ο ως τότε αδρανής κλήρος που δεν συμμετείχε ενεργά πειθαρχώντας στην επίσημη πολιτική νομιμοφροσύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην οθωμανική εξουσία.

*Β.ΤΣΑΠΑΛΙΆΡΗΣ
Καθ.Πολιτικών Επιστημών,Πρ. εκδότης περιοδικού ΑΠΟΔΗΜΟΣ,επιστημονικός συνεργάτης της Γεν.Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αγιάνογλου Π., 1982, Το Πέρασμα από τη Φεουδαρχία στον Καπιταλισμό στην Ελλάδα, έκδοση του συγγραφέα, Αθήνα.
Αρβανίτη Ι. Βασιλείου, (επιθεωρητή σχολείων), Η Εκπαίδευσις των Ελληνοπαίδων επί Τουρκοκρατίας. αχρ. έκδοση του συγγραφέα, Αθήνα
Πατρινέλης Χ., 1998, «Αντιτουρκικές κινήσεις και εξεγέρσεις (15ος-17ος αιώνας)», στο Ελλάς. Η Ιστορία και ο Πολιτισμός του Ελληνικού Έθνους. Από τις Απαρχές μέχρι Σήμερα, Εκδ. Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 60-62.
Πατρινέλλης Χ., 1998, «Η εκπαίδευση κατά την τουρκοκρατία. Σχολεία και δάσκαλοι στην Ελληνική Ανατολή (15ος -17ος αιώνας)» στο Ελλάς. Η Ιστορία και ο Πολιτισμός του Ελληνικού Έθνους. Από τις Απαρχές μέχρι Σήμερα, Εκδ. Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 38-43
Σβορώνος Ν., 2004, To Ελληνικό Έθνος. Γένεση και Διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, εκδ. Πόλις, Αθήνα.
Σφυρόερας Β., 1998, «Κοινότητες και συντεχνίες», στην εγκυκλοπαιδική σειρά Ελλάς, εκδ. Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 27-29.
Φωτάκος (Φώτιος Χρυσανθόπουλος), 1858, Απομνημονεύματα περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, τύποις και βιλιοπωλείο Π.Λ. Σακελαρίου, Αθήνα

Wednesday, September 2, 2015

BΟΛΟΣ. Οι επιβάτες του ιστιοπλοϊκού... συνέλαβαν τον καπετάνιο !

Οι τουρίστες που ήθελαν να κάνουν μία μίνι κρουαζιέρα στον Παγασητικό και τις Σποράδες, απεδείχθη ότι δεν ήταν οι καλοί πελάτες, που θα πλήρωναν αδρά για την ενοικίαση του σκάφους, αφού επρόκειτο για λιμενικούς που προσποιήθηκαν τους τουρίστες και έπιασαν κυριολεκτικά στον ύπνο τον Γάλλο ιδιοκτήτη του σκάφους, που δραστηριοποιούνταν στον Βόλο, χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά.

Έδωσαν ραντεβού το πρωί, στο λιμάνι του Βόλου, με προορισμό τις Βόρειες Σποράδες. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους αναψυχής τους υποδέχθηκε στο ιστιοφόρο του, έλυσε τους κάβους και απέπλευσε για ένα ακόμη δρομολόγιο.
Μόλις 30 μέτρα από την ακτή, το σκάφος, γύρισε πίσω. Οι επιβάτες που ήταν λιμενικοί, αποκάλυψαν την ταυτότητά τους στο Γάλλο ιδιοκτήτη και καπετάνιο, ο οποίος συνελήφθη, ενώ έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για τη βεβαίωση εις βάρος του «τσουχτερού» διοικητικού προστίμου.
Επί 20 ημέρες, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, παρακολουθούσε τις κινήσεις του Γάλλου ιδιοκτήτη και καπετάνιου στο τουριστικό σκάφος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σκάφος φέρει ολλανδική σημαία και βάσει της νομοθεσίας στην Ολλανδία, δίδεται η δυνατότητα τα τουριστικά που δεν ασκούν εμπορική δραστηριότητα να μην έχουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Το συγκεκριμένο, όμως σκάφος, διαφήμιζε τις υπηρεσίες του μέσω ιστοσελίδων, άρα ασκούσε εμπορική δραστηριότητα εκτός των εγκρίσεων της ολλανδικής σημαίας.
Όσες φορές λιμενικοί επιχείρησαν έλεγχο στο σκάφος, ενημερώνονταν ότι οι επιβάτες ήταν φίλοι του ιδιοκτήτη που έκαναν βόλτα στον Παγασητικό.
Οι λιμενικοί παρουσιάστηκαν ως επιβάτες και κατάφεραν να συλλάβουν επ' αυτοφώρω το Γάλλο ιδιοκτήτη ο οποίος ναύλωνε σε τρίτους το ιδιωτικό σκάφος αναψυχής, χωρίς να διαθέτει τα απαιτούμενα πιστοποιητικά. Στον έλεγχο συνέδραμε και κλιμάκιο της ΔΟΥ Βόλου.
Παράλληλα, συνελήφθη ένας άνδρας που απασχολούνταν σε βοηθητικές εργασίες και μία γυναίκα που απασχολούνταν ως μαγείρισσα, χωρίς να έχει άδεια από την Διεύθυνση Υγείας.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου διενεργείται προανάκριση.

Σφίγγει ο κλοιός για τα εκατομμύρια συνεργάτη του Σαμαρά.Για συκοφαντία μιλά ο Παπασταύρου

Σε έλεγχο και διασταυρώσεις όλων των εγγράφων και στοιχείων που κατέθεσε σήμερα ο Σταύρος Παπασταύρου, αναμένεται να προβεί τις επόμενες ημέρες ο επίκουρος Οικονομικός Εισαγγελέας Ιωάννης Δραγάτσης που ερευνά για δύο αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος τον στενό συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Ο δικηγόρος κ. Παπασταύρου, που ελέγχεται για την εμπλοκή του σε λογαριασμό ύψους περίπου 5,5 εκατ. ευρώ στην τράπεζα HSBC Γενεύης βάσει στοιχείων της "λίστας Λαγκάρντ", φέρεται σήμερα -κατά την 4ωρη κατάθεση του με την ιδιότητα του υπόπτου τέλεσης αξιόποινων πράξεων- να προσκόμισε στον εισαγγελικό λειτουργό πολυσέλιδο υπόμνημα με τις θέσεις του και σειρά εγγράφων προκειμένου να αποδείξει πως το σύνολο των χρημάτων ανήκουν στο επιχειρηματία Σαμπί Μιωνί.
Ο ελεγχόμενος δικηγόρος υποστηρίζει πως η εμπλοκή του, όπως και των γονιών του, στον επίμαχο λογαριασμό οφείλεται στη στενή φιλική σχέση του με τον επιχειρηματία, ο οποίος τον εμπιστεύτηκε για τη διαχείριση των κεφαλαίων του. Φέρεται μάλιστα να παρέδωσε στον εισαγγελέα σχετικό πληρεξούσιο που είχαν καταρτίσει με τον επιχειρηματία για τη διαχείριση των χρημάτων του επίμαχου λογαριασμού, καθώς και αποδεικτικά από τα οποία φαίνεται να προκύπτει πως η διαδρομή των χρημάτων του λογαριασμού καταλήγει στον κ. Μιωνί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Παπασταύρου στις εξηγήσεις του ενώπιον του κ. Δραγάτση, στον οποίο προσήλθε με τον δικηγόρο του Οββαδία Ναμία, φέρεται να είπε ότι «αποδεικνύει όλα όσα ισχυρίζεται για το σύνολο των χρημάτων» που έχουν τεθεί στο στόχαστρο των οικονομικών εισαγγελέων.
Το επόμενο διάστημα ο εισαγγελέας, ενώπιον του οποίου καλείται σε εξηγήσεις και η μητέρα του κ. Παπασταύρου, και αφού ζητήσει τις θέσεις και του επιχειρηματία κ. Μιωνί, θα καταλήξει στην αποτίμηση των στοιχείων της έρευνας του για την "υπόθεση Παπασταύρου", είτε με την άσκηση ποινικής δίωξης για τα αδικήματα της φοροδιαφυγής και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, είτε θέτοντας τον φάκελο στο αρχείο.
Ωστόσο, πριν καταλήξει ο κ. Δραγάτσης για την ποινική πορεία της υπόθεσης αναμένεται να προχωρήσει σε διασταυρώσεις κάθε στοιχείου που του προσκόμισε ο ελεγχόμενος δικηγόρος, διαδικασία κατά την οποία δεν αποκλείεται να ζητήσει εκ νέου την συνδρομή των εφοριακών αρχών με συγκεκριμένα ερωτήματα.

Με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. Παπασταύρου, μετά την κατάθεσή του στον οικονομικό εισαγγελέα, στην οποία αποδίδει την όλη υπόθεση σε σκόπιμη παραπληροφόρηση και καταγγέλλει «συκοφάντες».

Σήμερα, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, κατέθεσα στις αρμόδιες Αρχές διευκρινιστικό υπόμνημα για την υπόθεση που συνδέθηκε με το όνομά μου. Το υπόμνημα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν πλήρως τη μόνη αλήθεια: ότι δηλαδή δεν είναι δικά μου τα χρήματα του σχετικού εταιρικού τραπεζικού λογαριασμού, ούτε βεβαίως η εταιρεία. Αυτό εξάλλου προκύπτει και από την ίδια την Τράπεζα στην οποία ρητώς αναφέρομαι ως "πληρεξούσιος".
Ειδικότερα, υπέβαλα τόσο το μετοχολόγιο της εταιρείας όσο και τις κινήσεις των χρημάτων προς και από τον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας, που έγιναν όλες στο εξωτερικό από τον πελάτη μου και από εταιρείες συμφερόντων του πελάτη μου και μόνον και αποδεικνύουν πέρα από κάθε αμφιβολία πως η εταιρεία και ο τραπεζικός της λογαριασμός του ανήκε, όπως εξάλλου και ο ίδιος από την πρώτη ώρα έχει δηλώσει.
Επειδή η υπόθεση έχει αποτελέσει από καιρό αντικείμενο σκόπιμης παραπληροφόρησης, παραπληροφόρηση που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, αφού κάποιοι εξακολουθούν να με εμφανίζουν ως "συνδικαιούχο" του τραπεζικού λογαριασμού, επιθυμώ να ξεκαθαρίσω ότι μετά από πολύμηνη διαδικασία ελέγχων από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η έκθεση ελέγχου του ΣΔΟΕ δεν διαπιστώνει σε βάρος μου οιαδήποτε φορολογική παράβαση. Κλήθηκα να δώσω περαιτέρω διευκρινίσεις, τις οποίες και έδωσα σήμερα.
Καλοδεχούμενος ο εξονυχιστικός έλεγχος προκειμένου να επιβεβαιωθεί η αλήθεια. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στις Δικαστικές Αρχές, και στον αρμόδιο Εισαγγελικό λειτουργό.
Όμως, άλλο πράγμα ο απαραίτητος έλεγχος και εντελώς διαφορετικό πράγμα η συνεχιζόμενη για πολιτικούς λόγους συκοφαντία που κάποιοι προσπαθούν να ενορχηστρώσουν σε βάρος μου και να εκμεταλλευτούν πολιτικά και μάλιστα στη διάρκεια προεκλογικής περιόδου. Διαπράττεται άθλια συκοφαντία που έχει ξεπεράσει κάθε όριο και για τον λόγο αυτό οι συκοφάντες, που επιμένουν να με παρουσιάζουν ως "συνδικαιούχο", θα αντιμετωπίσουν άμεσα τη δικαιοσύνη».
ΕΘΝΟΣ.gr

Νέα τροπή στην εξαφάνιση του μικρού Διονύση: Τον πήρε από το νοσοκομείο η θεία του;

Νέα τροπή στην εξαφάνιση του μικρού Διονύση: Τον πήρε από το νοσοκομείο η θεία του;

 Νέα τροπή στην εξαφάνιση του μικρού Διονύση: Τον πήρε από το νοσοκομείο η θεία του;
Νέα τροπή παίρνει η εξαφάνιση του 11χρονου Διονύση που χάθηκε από το νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» στις 30 Αυγούστου. Συγγενής του παιδιού αποκαλύπτει στο protothema.gr ότι ο 11χρονος απήχθη από τη θεία του και δηλώνει πως «το παιδί είναι καλά. Βρίσκεται μαζί με συγγενείς, μην ανησυχείτε για εκείνον».
Όπως όλα δείχνουν. το 11χρονο παιδί που έως τώρα γνωρίζαμε ότι εξαφανίστηκε κάτω από περίεργες συνθήκες από το νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν, απήχθη από τους συγγενείς του επειδή θεωρούν ότι πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι του!
Το protothema.gr μίλησε με τον θείο του 11χρονου Διονύση, κ. Οδυσσέα Τ. ο οποίος υποστηρίζει ότι εκείνη η γυναίκα που τον επισκεπτόταν στο νοσοκομείο, δεν είναι άλλη από τη θεία του που ζει στην Αθήνα.
«Η θεία του μένει στην Αθήνα. Εκείνη πήγαινε και τον έβλεπε στο νοσοκομείο, τον φρόντιζε και αποφάσισε να τον πάρει από εκεί γιατί της παραπονέθηκε ότι ήθελε να επιστρέψει στον παππού και τη γιαγιά. Τώρα ο Διονυσάκης βρίσκεται στη θεία του και το απόγευμα θα έρθει κοντά μας. Από προχθές βρίσκονται στην Αθήνα ο παππούς και η γιαγιά που τους έχει ανάγκη. Εμείς το αγαπάμε το παιδί και θέλουμε να είναι καλά. Η θέση του είναι δίπλα στους συγγενείς που τον αγαπούν και τον νοιάζονται. Δεν θέλαμε να προκαλέσουμε κακό. Θέλουμε να λυθεί ομαλά αυτό το θέμα. Ο Διονυσάκης τώρα είναι ευτυχισμένος», λέει στο protothema.gr ο θείος του 11χρονου παιδιού.
Ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Λευκοχωρίου Ηλείας, κ. Άγγελος Μαράτος, μετά από επικοινωνία που είχε μαζί του το protothema.gr επισκέφτηκε εκ νέου σήμερα το πρωί τους συγγενείς του 11χρονου παιδιού, προκειμένου να βοηθήσει και εκείνος με τη σειρά του στον εντοπισμό του 11χρονου. Όταν έφτασε στο σημείο διαπίστωσε ότι ο παππούς και η γιαγιά απουσίαζαν από το σπίτι, γεγονός που ενισχύει τους ισχυρισμούς του θείου του 11χρονου. «Η οικογένεια του παιδιού ζει σε αγροτική περιοχή και απομονωμένα από τον υπόλοιπο οικισμό. Δυο σπίτια βρίσκονται στο σημείο αυτό όπου ζούσε μέχρι πρότινος το 11χρονο παιδί. Ανησυχώ για την υγεία του παιδιού, πρέπει να βρεθεί άμεσα και να ζήσει σε ένα ασφαλές -για την ψυχική του υγεία – περιβάλλον. Ως δήμος είμαστε διατεθειμένος να βοηθήσουμε και να σταθούμε δίπλα σε αυτό το παιδί, με όποιο τρόπο χρειάζεται».
Ambert alert για τον 11χρονοΤο «Χαμόγελο του Παιδιού» ζήτησε από την πρώτη στιγμή τη βοήθεια όλων των πολιτών στην προσπάθεια ανεύρεσης του παιδιού καθώς ο 11χρονος εξαφανίστηκε κάτω από περίεργες συνθήκες στις 30 Αυγούστου.
Πίσω από τον Διονύση Τ. κρύβεται μια σκληρή οικογενειακή ιστορία, καθώς τον πατέρα του δεν τον γνώρισε ποτέ, η μητέρα του έχασε την επιμέλειά του και την ευθύνη του μικρού ανέλαβε η θεία του. Το τελευταίο διάστημα όμως ζούσε με τον παππού και τη γιαγιά στο Λευκοχώρι Ηλείας.
Δυστυχώς η μοίρα για εκείνον επιφύλασσε ακόμη ένα άσχημο παιχνίδι, αφού πριν από περίπου ένα μήνα πέθανε το μόλις 14 μηνών αδερφάκι του υπό συνθήκες οι οποίες δεν έχουν πλήρως διασαφηνιστεί.
Από εκείνη την ημέρα ο 11χρονος Διονύσης που υπέστη ψυχολογικό σοκ, νοσηλευόταν σε σοβαρή κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η Αγία Σοφία». Μέχρι πρότινος η κατάσταση της υγείας του έδειχνε να σταθεροποιείται, ενώ κατά πληροφορίες το προηγούμενο Σάββατο τον επισκέφθηκε, όπως γνωρίζαμε μέχρι πρότινος, μια φιλική οικογένεια στο νοσοκομείο. Πιθανότατα να πρόκειται για τη θεία του μικρού παιδιού, εάν ισχύουν οι ισχυρισμοί του θείου του, Οδυσσέα Τ.
Προς το παρόν ερευνάται τι ακριβώς συνέβη στη διάρκεια της επίσκεψης και αν ειπώθηκε κάτι που μπορεί να επηρέασε την ψυχολογία του παιδιού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αρμόδιες αρχές προσπαθούν να ταυτοποιήσουν το πρόσωπο της γυναίκας και του άλλου φιλικού προσώπου που συναντήθηκαν με το παιδί προκειμένου να διαπιστωθεί η σχέση τους με το μικρό παιδί αλλά και το ρόλο που ενδέχεται να έπαιξαν στην εξαφάνιση του.
Ο 11χρονος Διονύσης, η ζωή του οποίου βρίσκεται σε κίνδυνο, μεγάλωσε χωρίς τη μητρική στοργή αφού μαζί με το μικρότερο αδερφό του, τους εγκατέλειψαν στο σπίτι των παππούδων τους στον Κόροιβο Γαστούνης Ηλείας.
«Ο Διονύσης έχει καστανά μαλλιά και καστανά μάτια. Έχει ύψος 1,43 και βάρος 36 κιλά. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εξαφάνισης του Διονύση Τ. κρίνεται επιτακτική η άμεση εύρεσή του. Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείτε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το εικοσιτετράωρο (24 ώρες), στην Ευρωπαϊκή Γραμμή Για τις Εξαφανίσεις 116.000 καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας», αναφέρει η ανακοίνωση του Χαμόγελου του Παιδιού.

Τίγκα σε όπλα και σφαίρες το πλοίο στην Κρήτη

Περίπου 5.000 όπλα και μισό εκατομμύριο σφαίρες βρέθηκαν στο HADDAD ΕΛΛΑΔΑ 02/09/2015 

Πλοίο με όπλα εντοπίστηκε ανοικτά της Κρήτης
Δ εκατέσσερα εμπορευματοκιβώτια, ορισμένα από τα οποία περιείχαν εκατοντάδες όπλα και χιλιάδες σφαίρες, εντοπίστηκαν στο πλοίο HADDAD 1, με σημαία Βολιβίας, που κατέπλευσε στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Στελέχη του Λιμενικού, παρουσία τελωνειακού υπαλλήλου και εισαγγελέα, έχουν ξεκινήσει από το πρωί την καταγραφή του παράνομου οπλισμού που δεν αναφερόταν στα επίσημα έγγραφα του πλοίου.

Από την καταμέτρηση των δύο πρώτων εμπορευματοκιβωτίων εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν παλέτες με κουτιά, που περιείχαν συνολικά 491.950 σφαίρες των 9 χιλιοστών, καθώς και περίπου 5.000 όπλα (καραμπίνες αστυνομικού τύπου) των οποίων ωστόσο η καταμέτρηση ακόμα συνεχίζεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, στα επίσημα έγγραφα του πλοίου αναφερόταν η μεταφορά πλαστικών ειδών και τσιγάρων.

Μάλιστα στα επτά από τα δεκατέσσερα κοντέινερ, στον πρώτο οπτικό έλεγχο που έχει γίνει από τις Αρχές, βρίσκονται πράγματι κούτες με τσιγάρα, ωστόσο κανείς δεν γνωρίζει τι βρίσκεται στο πίσω μέρος και κάτω από αυτές.

Τα όπλα και τα πυρομαχικά ήταν επιμελώς κρυμμένα στο βάθος των κοντέινερ, πίσω από απλό φορτίο με συρταριέρες, ντουλάπια και πλαστικά χαλάκια γυμναστικής, γεγονός που αποδεικνύει την οργάνωση και τα μέτρα ασφαλείας που είχαν λάβει οι δράστες για την παράνομη μεταφορά των λαθραίων, έτσι ώστε σε περίπτωση που γινόταν κάποιος απλός έλεγχος, να μη γίνονταν αντιληπτά.

Ανώτεροι αξιωματικοί του Λιμενικού ανέφεραν ότι τα όπλα αυτά και οι σφαίρες μπορούσαν να εξυπηρετήσουν κανονικά πολεμική χρήση.

Το πλοίο είχε ξεκινήσει το δρομολόγιό του την 29η Αυγούστου από την Αλεξανδρέττα (Iskenderum) της Τουρκίας και είχε δηλώσει ως τελικό προορισμό τη Μισράτα της Λιβύης. Η έδρα της εταιρείας που ανήκει το πλοίο βρίσκεται στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και μέχρι σήμερα δεν φέρεται να έχει σχέση και εμπλοκή με ελληνική πλοιοκτησία.

Το πλοίο, με επταμελές αλλοδαπό πλήρωμα, εντοπίστηκε και ακινητοποιήθηκε, πρωινές ώρες της Τρίτης, στη θαλάσσια περιοχή 20 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας από περιπολικό του Λιμενικού, στο οποίο επέβαιναν στελέχη του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών (ΚΕΑ) και των Λιμενικών Αρχών της Κρήτης.

Ο πλοίαρχος του πλοίου, που είναι Σύριος, στην πρώτη του επικοινωνία προσπάθησε να παραπλανήσει τις αρχές δηλώνοντας τη μεταφορά άλλων προϊόντων. Οι Αρχές του Λιμενικού Σώματος, σε συνεργασία με άλλες μυστικές υπηρεσίες, είχαν πληροφόρηση ότι το συγκεκριμένο πλοίο είχε εμπλοκή σε ύποπτες δραστηριότητες διεθνώς διωκόμενες.

Μέχρι τώρα έχουν κατασχεθεί τα κινητά τηλέφωνα των μελών του πληρώματος και τα έγγραφα του πλοίου που εμφανίζουν τους παραλήπτες των εμπορευμάτων, ενώ το πλοίο, όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος των κοντέινερ, αναμένεται να ελεγχθεί και στο εσωτερικό του από ειδικό κλιμάκιο του λιμενικού σώματος.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Ζώης αναφορικά με το περιστατικό προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Για τη σημερινή νέα επιτυχία εντοπισμού και κατάσχεσης πλοίου μεταφοράς παράνομου φορτίου οπλισμού, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο Λιμενικό Σώμα και στα στελέχη που συμμετείχαν σε αυτή την επιχείρηση. Οι συντονισμένες προσπάθειες, η αμεσότητα στις επιχειρήσεις, το υψηλό αίσθημα επαγγελματισμού, η σοβαρότητα στην προετοιμασία και ο συνδυασμός όλων των πληροφοριών, οδήγησαν στο να εντοπισθεί το εν λόγω πλοίο και η μεγάλη ποσότητα όπλων και πυρομαχικών. Η καταμέτρηση όπλων και πυρομαχικών συνεχίζονται και ελπίζουμε ότι σύντομα θα έχουμε και περισσότερα στοιχεία για αυτή την υπόθεση».

Σε θρίλερ εξελίσσεται η εξαφάνιση του 11χρονου Διονύση

2 Σεπτεμβρίου 2015 •


εξαφάνιση
Σε θρίλερ αγωνίας έχει μετατραπεί η υπόθεση εξαφάνισης ενός 11χρονου μέσα από το νοσοκομείο Παίδων «Αγιά Σοφία» και για το οποίο ήδη από προχθες Αστυνομία και Χαμόγελο του Παιδιού έχουν ηχήσει συναγερμό μετά από εισαγγελική παραγγελία μέσω του amber alert.
Το τραγικό στοιχείο που όμως δίνει άλλη διάσταση στην υπόθεση και μάλιστα με πολλές και ισχυρές δόσεις ανησυχίας, είναι πως ο μικρός πρωταγωνίστησε πριν από λίγες ημέρες σε μια ασύλληπτη τραγωδία.Ο Διονύσης είχε μπει στο ανασφάλιστο αγροτικό όχημα συγγενούς του, λύθηκε το χειρόφρενο, με αποτέλεσμα το όχημα να παρασύρει και να σκοτώσει την 14 μηνών ανιψιά του μικρού αγοριού. Η μητέρα του Διονύση είναι έγκλειστη των φυλακών του Ελαιώνα Θηβών για υπόθεση ναρκωτικών όπως και ο πατέρας του.
Αυτός ήταν και ο λόγος που έκτοτε, με εισαγγελική εντολή ο μικρός Διονύσης μεταφέρθηκε στην Αθήνα και εντάχθηκε σε πρόγραμμα κοινωνικής φροντίδας στο νοσοκομείο Παίδων μέσα από το οποίο εξαφανίστηκε σύμφωνα με τους γιατρούς το μεσημέρι της Κυριακής.
Στον σχετικό φάκελο που έχει σχηματίσει η Αστυνομία, ο Διονύσης φαίνεται ως αγνώστου πατρός, ενώ η μητέρα του είναι έγκλειστη στις φυλακές της Κέρκυρας.
Το άλλο σενάριο δεν θέλει κανείς από τους αστυνομικούς και από εμάς να το σκεφτεί, καθώς συναρτάται με την τραγωδία που έζησε και προκάλεσε άθελα του ο Διονύσης.
Γι αυτό λοιπόν, η Αστυνομία καλεί σε εγρήγορση όποιον ξέρει ή τυχαία δει μπροστά του αυτό το μικρό που βλέπετε στην οθόνη. Ίσως είναι θέμα ζωής και θανάτου…
Όλα ξεκίνησαν το πρωί της 30ης Αυγούστου 2015. Ο 11χρονος δέχθηκε επίσκεψη από δύο οικείους του και έμοιαζε να είναι πολύ χαρούμενος. Οι οικείοι του δεν δήλωσαν το βαθμό συγγένειας με τον 11χρονο αλλά ήταν φανερό ότι το παιδί τους γνώριζε. Πέρασε αρκετή ώρα μαζί τους και έπαιξε στο θάλαμο.
Λίγη ώρα αργότερα η επίσκεψη τελείωσε και ο Διονύσης έμεινε μόνος στο θάλαμό του. Στις 13:50 ζήτησε να πάει τουαλέτα αλλά δε γύρισε ποτέ. Στις 14:00 η νοσηλεύτρια άρχισε να τον αναζητάει και λίγες ώρες αργότερα όλοι ήταν σίγουροι ότι έχει εξαφανιστεί. Τότε ενημερώθηκε το Τμήμα Ανηλίκων που πήρε καταθέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους.
Η φυγή θα μπορούσε να αποτραπεί αν είχε αποκλειστική νοσοκόμα. «Είναι αδύνατο όλα τα ασυνόδευτα ανήλικα του να έχουν αποκλειστική. Αυτό που κάνουμε είναι να παρέχουμε αποκλειστική στα ανήλικα που έχουν πιο αντιδραστική συμπεριφορά.
Ο Διονύσης δεν ήταν ανάμεσα σε αυτά. Καθόταν πολύ ήσυχος και δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα. Τα κενά σε προσωπικό καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις μέλη Συλλόγου Εθελοντών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Μία άλλη ατυχία ήταν ότι την ημέρα της εξαφάνισης είχαμε εφημερία και μάλιστα με 2-3 βαριά περιστατικά που χρειάζονταν έξτρα υπαλλήλους», εξηγεί ιατρική πηγή.
Αρμόδια στελέχη του υπουργείου Υγείας τονίζουν ότι λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν αυξηθεί οι εισαγγελικές παραγγελίες για εισαγωγή ασυνόδευτων παιδιών σε παιδιατρικές κλινικές.
Ενδεικτικό είναι ότι τον περασμένο χειμώνα στο «Παίδων» νοσηλεύονταν 40 ανήλικα.
Στο μεταξύ, οι αστυνομικοί αναζητούν το ζευγάρι Ρομά που είδε τον Διονύση λίγο πριν εξαφανιστεί. Εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να πρόκειται για συγγενικά του πρόσωπα που ζουν σε καταυλισμό του Ασπροπύργου και τα οποία αποφάσισαν να πάρουν παράνομα το παιδί από το νοσοκομείο. Έρευνες γίνονται, επίσης, στον καταυλισμό όπου ζούσε ο Διονύσης μέχρι τις 4 Αυγούστου στην Ηλεία.
Με πληροφορίες από bloko.gr και thetoc.gr

Tuesday, September 1, 2015

O ΣΥΡΙΖΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ

syriza glyfadas.jpg
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ


Η Αριστερά είναι για τα δύσκολα
Ο ΣΥΡΙΖΑ πάλεψε σκληρά αλλά δεν πρόδωσε, δεν πούλησε την εμπιστοσύνη
Ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να είναι η δύναμη που θα συνεχίσει τον αγώνα
για μια δικαιότερη, πιο δημοκρατική και πιο ανοιχτή στο μέλλον κοινωνία Με 
αίσθημα ευθύνης και αναγνωρίζοντας απόλυτα την αρνητική επίπτωση της συμφωνίας
στην κοινωνία η πλειοψηφία των μελών της Ο.Μ Γλυφάδας παραμένουμε στρατευμένοι, στηρίζουμε και παλεύουμε για την υλοποίηση των εναλλακτικών πολιτικών πρωτοβουλιών 
και παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν τη χώρα μας και κυρίως τον χειμαζόμενο ελληνικό
λαό σε αξιοκρατικές, δημοκρατικές και ισότιμες κοινωνικές και οικονομικές δομές. 
Αναγνωρίζουμε τις συνέπειες της συνθηκολόγησης και προσπαθούμε να τις 
υπερβούμε
. Πατάμε στο έδαφος της πραγματικότητας, όχι για να την αποδεχθούμε, 
αλλά για να την αλλάξουμε.
Είναι απόλυτα σαφές ότι ηεπιλογή της συμφωνίας έγινε για να αποφευχθεί 
μια ανθρωπιστική 
καταστροφή στην οποία μας οδηγούσε η άτεγκτη και τιμωρητική στάση των δανειστών.
Η κυβέρνηση πάλεψε μέχρι το τέλος. Το ΟΧΙ του λαού έδωσε την έσχατη στιγμή 
σημαντική δύναμη για βελτιώσεις, ωστόσο ούτε αυτό στάθηκε ικανό να αποτρέψει 
την ήττα. Υποχρεώθηκε να υπογράψει μια συμφωνία πέρα και μακριά από τις υποσχέσεις
της αλλά και από την ιδεολογία της. Η υπογραφή αυτή ήταν αποτέλεσμα του ωμού 
εκβιασμού εκ μέρους του ευρωπαϊκού διευθυντηρίου. Ο εκβιασμός κατέστη δυνατός
κάτω από ένα συντριπτικό σε βάρος μας συσχετισμό δυνάμεων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει η μοναδικήπολιτική δύναμη που θα συνεχίσει τον αγώνα
για τα λαϊκά στρώματα, όχι με ψεύτικες υποσχέσεις και απραγματοποίητα όνειρα, 
αλλά με σταθερά βήματα και ρηξικέλευθες προτάσεις. Δεν υιοθετούμε την συμφωνία.
Θα υπερασπιστούμε τα δοκιμαζόμενα κοινωνικά στρώματα, θα καταβάλουμε 
κάθε προσπάθεια να περιορίσουμε τις αρνητικές συνέπειες μέσα από μέτρα αντίρροπα 
και εξισορρόπησης.
Δεν αποποιούμαστε τις ευθύνες. Η παραίτηση όμως δεν μας ταιριάζει.
Κάποιοι σύντροφοί μας στο όνομα της καθαρότητας της αριστεράς επέλεξαν 
το δρόμο της διαφοροποίησης, θεωρώντας ότι έτσι θα εξαργυρώσουν 
μελλοντικά την ιδεολογική τους απολυτότητα, αγνοώντας τις επιπτώσεις στην
Αριστερά τώρα και στο μέλλον. Η ιστορία ήταν και είναι αμείλικτος κριτής.
Για μας, η διακυβέρνηση της Αριστεράς στη Ελλάδα δεν θα αποτελέσει 
μια παρένθεση. Για μας, η διακυβέρνηση της Αριστεράς πρέπει να προσδίδει 
μόνο αριστερά χαρακτηριστικά. Μέσα από τις εξαιρετικές δυσκολίες που έχουμε
μπροστά μας, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για την απεμπλοκή από 
τα Μνημόνια, για την στήριξη των λαϊκών στρωμάτων, για τη δημοκρατία, 
μακριά από παλαιοκομματικούς συσχετισμούς (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και νεοφθαρμένα 
πρόσωπα (Ποτάμι).
Με βάση τα παραπάνω καλούμε κάθε αριστερό, κάθε αγωνιστή, κάθε δημοκράτη 
να συνεχίσει τον αγώνα μέσα από τις γραμμές του ΣΥΡΙΖΑ. Να δώσει κάθε
δυνατή συνδρομή στην εκλογική προσπάθεια του κόμματός μας, που 
φιλοδοξεί αυτοδύναμα, μαχητικά, με οραματισμό και ανιδιοτέλεια, με πίστη πως
μια άλλη Ελλάδα είναι εφικτή και ότι αυτή μπορούν να τη δημιουργήσουν
μόνο οι λαϊκές δυνάμεις. Η συνθηκολόγηση είναι προσωρινή, ο αγώνας όμως
μεγάλος, οι ελπίδες βάσιμες.

Γλυφάδα 1-9-15

2/9/15. Τελικά δεν κατεβαίνει στις εκλογές το ΚΙΔΗΣΟ του Γιώργου Παπανδρέου



Παρα τις προηγούμενες πληροφορίες που ήθελαν τον Γιώργο Παπανδρέου να 

κατέρχεται με πανστρατιά  στελεχών στις εκλογές  με μια λιτή του δήλωση 

ανακοίνωσε πριν από λίγο την απόφασή του να μην πάρει μέρος το ΚΙΔΗΣΟ

 στις εκλογές, επικαλούμενος κατά βάση οικονομικούς λόγους.

«Αγωνιστήκαμε ήδη σε δύο εκλογικές μάχες μέσα σε λίγους μήνες με πενιχρά μέσα. Απέναντι στις επιλογές και την απροκάλυπτα αρνητική στάση των κατεστημένων δυνάμεων της χώρας.
ADVERTISEMENT
Τα οικονομικά μέσα που διαθέτουμε δεν επιτρέπουν να συμμετέχουμε με αξιοπιστία σε μια τρίτη μάχη άμεσα», υπογραμμίζει ο κ. Παπανδρέου ενώ συμπληρώνει: «Ό,τι κάναμε δικαιώθηκε. Πορευτήκαμε πάντα με συνέπεια στις αρχές μας και με αξιοπρέπεια. Συγκρουστήκαμε και συγκρουόμαστε με κατεστημένες αντιλήψεις, πρακτικές και συμφέροντα.
Με κατεστημένα, που όλο και περισσότερο στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο, πλήττουν τη Δημοκρατία. Υπονομεύουν τη δημοκρατική έκφραση του πολίτη, καθώς αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη λειτουργία των ΜΜΕ και τη στήριξη παραγόντων της πολιτικής με αντάλλαγμα να γίνονται υποχείριά τους. Σε ό,τι με αφορά, δεν έγινα και δεν θα γίνω».
Ο επικεφαλής του ΚΙΔΗΣΟ δηλώνει στα στελέχη και τα μέλη του ότι «θα συνεχίσουμε να δίνουμε. Δυναμώνοντας το ΚΙΝΗΜΑ μας, ώστε να αποτελέσει τον καταλύτη της ανασυγκρότησης του προοδευτικού χώρου, προκειμένου να υπηρετήσουμε αποτελεσματικά και με συνέπεια τα συμφέροντα του Ελληνικού λαού και της χώρας. Ευχαριστώ προσωπικά, κάθε φίλο, κάθε μέλος, κάθε στέλεχος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ».

Πηγή: ΑΠΕ

Παρέμβαση Διαμαντοπούλου: Ανακωχή και απόσυρση από τα κομματικά οδοφράγματα



Παρέμβαση Διαμαντοπούλου: Ανακωχή και απόσυρση από τα κομματικά οδοφράγματα
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ


Παρέμβαση με ανάρτησή της στο Facebook από την Άννα Διαμαντοπούλου, προέδρου του Δικτύου για την μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη. 
Η κα Διαμαντοπούλου μιλά για διάλυση της μεσαίας τάξης και φτωχοποίηση της χώρας μήνα με το μήνα επτά χρόνια μετά το ξέσπασμα της κρίσης και προκρίνει  ανακωχή και απόσυρση από τα κομματικά οδοφράγματα εσωτερικά και εξωτερικά.
Αναλυτικά, η κα Διαμαντοπούλου αναφέρει:
Που είμαστε:
7 χρόνια μετά το ξέσπασμα παγκόσμιας και ευρωπαϊκής κρίσης η Ελλάδα έχει τις χειρότερες επιδόσεις ανάμεσα στις χώρες που την υφίστανται.
Η μεσαία τάξη διαλύθηκε και η χώρα φτωχοποιείται μήνα με το μήνα.
Η προβληματική ελληνική δημόσια διοίκηση δέχτηκε το τελειωτικό χτύπημα και την πλήρη διάλυση από την κυβέρνηση Τσίπρα.
Το προσφυγικό ζήτημα γίνεται κυρίαρχο για τα επόμενα πολλά χρόνια, ενώ οι κοινωνικές υποδομές καταρρέουν μέρα με τη μέρα.
Η απάντηση στα παραπάνω είναι η προσφυγή στις κάλπες για 6η φορά από το 2009 και μετά. Διαπιστώσεις μεν πραγματικότητα δε...
Η πορεία προς τις εκλογές
Η ουσιαστική διαφορά σ΄αυτές τις εκλογές είναι η κατάρρευση όλων των διαχωριστικών γραμμών που μας δίχασαν, εμποδίζοντας ή και ανατρέποντας κάθε θετική προσπάθεια για έξοδο από την κρίση. Όλα τα κόμματα που υπάρχει περίπτωση να συμμετέχουν εφεξής σε κυβέρνηση έχουν υπερψηφίσει μνημόνιο.
Παρ΄όλα αυτά ο δημόσιος προεκλογικός λόγος των πολιτικών δεν αφορά την ουσία. Υπάρχει ανάγκη λεπτομερούς επεξήγησης των δεσμεύσεων για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές που όλοι ξέρουν ότι πρέπει να υλοποιήσουν και να υποστηρίξουν.
Αντί όμως, να ομονοούμε ως προς το δέον γενέσθαι, συνεχίζουμε όπως μάθαμε... εμφύλιοι και διχασμοί. Πικρός παραλληλισμός με τους δύο εμφύλιους πολέμους (Ιανουάριος-Ιούνιος, Νοέμβριος-Δεκέμβριος 1824) των επαναστατημένων Ελλήνων, που ενώ αγωνίζονταν για ανεξαρτησία, κατέληξαν στον εθνικό διχασμό, στη διάσπαση της ηγεσίας και σε οικονομικές καταστροφές.
Το δίδαγμα εκείνης της περιόδου μας δείχνει τη συνέχεια... Οι εμφύλιοι, οι διασπάσεις δυνάμεων και οι εγωισμοί προκαλούν αγεφύρωτα ρήγματα, ανεπούλωτα τραύματα, μη αναστρέψιμες καταστάσεις, κόστος ανυπολόγιστο.
Σήμερα βιώνουμε διχασμούς σε πολλά επίπεδα και στον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και του προοδευτικού κέντρου, αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ ως γνήσιο τέκνο της αριστεράς των διασπάσεων. Έχει ενδιαφέρον ότι η διαπίστωση αυτή αφορά λιγότερο την ΝΔ που μετά από όσα διχαστικά έκανε στη χώρα και ύστερα από τους δικούς της "εμφυλίους", δείχνει να μαθαίνει από τα παθήματα της. Κυρίως, όμως, έχουμε τον μεγάλο "εμφύλιο" μεταξύ των κυρίαρχων πολιτικών δυνάμεων: μίσος και πάθος, με τον μέχρι προχθές Πρωθυπουργό να αρνείται κάθε προοπτική συνεργασίας με όσους δεν ταυτίζονται με την πορεία του ακόμη και αν αυτοί "λέρωσαν και τα δικά τους χέρια" αποδεχόμενοι το προϊόν της αποκλειστικά δικής του διαπραγμάτευσης, για να αποφευχθεί η εθνική καταστροφή στο χείλος της οποίας ο ίδιος μας έφερε...
Τι κάνουμε:
Η ανάγκη για την ανόρθωση της χώρας και η ιστορική εμπειρία, απαιτεί αλήθεια, συναινέσεις και τέλος στην υποκρισία.
Η χώρα δεν είναι οικονομικά ανεξάρτητη και ως εκ τούτου δεν είναι πολιτικά ανεξάρτητη. Για να αποκτήσουμε, λοιπόν, την πολιτική και οικονομική μας ανεξαρτησία έχουμε δύο επιλογές:
α) Μία πραγματική επανάσταση με εγκαθίδρυση καθεστώτος και κλείσιμο των συνόρων, με πιθανότερη εξέλιξη την εθνική τραγωδία.
β) Εφαρμογή των συμφωνηθέντων πολιτικών από το 70% των κομμάτων της βουλής με "ανακωχή" για δύο χρόνια διασφαλίζοντας και θωρακίζοντας την παραμονή στην ΕΕ και στη ζώνη του ευρώ.
Για να πετύχουμε το δεύτερο, όπως θέλει η πλειοψηφία των Ελλήνων άλλωστε, θέλουμε συμφωνία επί του μείζονος πολιτικού διακυβεύματος και μερική ανακωχή που σημαίνει:
1) Αφού παραδεχτούν όλοι την ανάγκη τήρησης των δεσμεύσεων και εφαρμογής των εθνικά αναγκαίων μεταρρυθμίσεων και τις επεξηγήσουν στους πολίτες, κατόπιν να εξηγήσουν τι επιπλέον προτείνουν , πως θα το εφαρμόσουν και πως θα πετύχουν δικαιοσύνη και προστασία των αδύναμων πολιτών.
2) Ανακωχή και απόσυρση από τα κομματικά οδοφράγματα εσωτερικά και εξωτερικά.
Μία απελευθερωτική από τις παρωπίδες ανακωχή για δύο χρόνια, ώστε η χώρα να ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης και να υπάρξει ύστερα η δυνατότητα πολιτικών διαφοροποιήσεων και εναλλακτικών προγραμμάτων, αφού η χώρα σταθεροποιηθεί και αναπνεύσει πάλι ασφαλής.

wibiya widget