Monday, October 22, 2018

Ελλάνια Πύλη. "Βάσκοι - Μια προϊστορική ελληνική φυλή στην σύγχρονη Ισπανία"


Η Ισπανία ανέκαθεν υπήρξε αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων από τα αρχαία κιόλας χρόνια… Ο Ηρακλής πρώτα πρώτα είχε εκστρατεύσει εκεί, γεγονός που πιστοποιείται από τον Φάρο του στην σημερινή Κορούνια, από το όνομα «Πυρηναϊκή», το οποίο απεδόθη στην χερσόνησο από τον ίδιο προς τιμήν της γυναίκας του Πυρήνας αλλά και από χιλιάδες ακόμη πόλεις που ιδρύθηκαν από εκείνον. Ο γιος του Ηρακλή, επιπλέον, ονομαζόταν Ίβηρας και θεωρούνταν γενάρχης της Ιβηρίας! Χαρακτηριστική της παρουσίας του μεγάλου αυτού ήρωα στην εν λόγω περιοχή είναι και η ονομασία της σημερινής Διώρυγας του Γιβραλτάρ, που παλαιότερα έφερε το όνομα «Ηράκλειες Στήλες»! 

Αρκετά χρόνια αργότερα έφτασε η σειρά αρχικά του Διονύσου να επισκεφθεί εκείνα τα μέρη και έπειτα του Οδυσσέα, ο οποίος σύμφωνα με την παράδοση ίδρυσε την πόλη Ιβηρία στην θέση που βρίσκεται η σημερινή Λισσαβώνα! Λέγεται μάλιστα πως ο Διόνυσος μετονόμασε την Εσπερία (παλιά ονομασία Ισπανίας) σε Ισπανία, προς τιμήν του στρατηγού Πάνα, ο οποίος τον είχε συνοδεύσει στην εκστρατεία του (Ις-Πανίαν: Εις Πανία)! «Πλούταρχος (Περί Ίσιδος και Οσίριδος). 



Ο Στράβων στα βιβλία του Β’, Γ’, Δ’, Ε’ των Γεωγραφικών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι πολλοί ομηρικοί ήρωες πέρασαν από εκείνα τα μέρη (Αινείας, Μενέλαος, κ.α.). Καταγράφει επίσης την ύπαρξη των Λουσιτανών (αρχαίας επαρχίας της Ιβηρικής χερσονήσου), οι οποίοι είχαν επιλέξει να ακολουθούν τον τρόπο ζωής των Σπαρτιατών. Έτρωγαν λιτά, οργάνωναν ιππικούς, γυμναστικούς και οπλιτικούς αγώνες και εξασκούνταν γενικότερα στις πολεμικές τέχνες. Όπως λοιπόν μπορούμε να δούμε, οι Έλληνες προσέθεσαν άλλον έναν σταθμό στις αποικίες τους γύρω από την Μεσόγειο, γεγονός που φαίνεται και από την πλειάδα ελληνικών πόλεων κατά μήκους όλης της Ιβηρίας!




 Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα αποτελούν οι γνωστοί αγώνες ταυρομαχίας των Ισπανών, που υφίστανται ως σήμερα και που διαθέτουν τις ρίζες τους στα ταυροκαθάψια της μινωικής εποχής, στο οποίο ο αθλητής εκτελούσε άλματα πάνω από τον ταύρο. Έχουν βρεθεί αρκετές παραστάσεις και στην Κρήτη (τοιχογραφίες, αγαλματίδιο, σφραγίδες) αλλά και σε άλλα μέρη της Ελλάδας (Πύλος, Τίρυνθα) και στην Μικρά Ασία (Σμύρνη). Από αυτά προήλθαν οι ισπανικές ταυρομαχίες. Βέβαια στην σημερινή Ισπανία το άθλημα είναι βάρβαρο, αφού στην Ελλάδα δεν θανατωνόταν ο ταύρος, που ήταν ιερό ζώο. 




Ας δούμε τώρα λίγα πράγματα για τους δύο κατεξοχήν ελληνογενείς πληθυσμούς της Ισπανίας, τους Πομπλαδόρες Γκριέκος, που πρόκειται για Έλληνες κατοίκους από την Ελίκη, Ελίτσε, και τους Βάσκους που είναι εγκαταστημένοι στα δυτικά Πυρηναία όρη (<Πυρήνα, σύντροφο Ηρακλή). Οι pobladores Griegos, ενθυμούμενοι την ελληνική τους καταγωγή, εορτάζουν κάθε χρόνο την ελληνική εβδομάδα που περιλαμβάνει την τυπική ζωή μιας αρχαίας ελληνικής πόλης: Ραψωδίες, θέατρα, χορός, πυρσοί, παρελάσεις οπλιτών, αμφορείς, αρχαία νομίσματα, κτερίσματα, χιτώνες, περικνημίδες και λόγος ομηρικός. Παράλληλα τιμούν με θρησκευτικές παραστάσεις την Κοίμηση της Θεοτόκου κάθε 15η Αυγούστου. Όσον αφορά τους Βάσκους, υπάρχουν διάφορες θεωρίες σχετικά με την καταγωγή τους (Λιβύοι, Φοίνικες, Ίβηροι, κλπ). Πιο πειστική φαντάζει η ελληνική αν σκεφτούμε ότι πέραν της ελληνικής τους νοοτροπίας και κουλτούρας, οι ίδιοι οι Βάσκοι δηλώνουν Έλληνες! Ειδικότερα είναι γνωστοί για την φιλοξενία, την υπερηφάνεια, την φιλοπατρία και τις στρατιωτικές τους ικανότητες. Ο Στραβων αναφέρει (Γ’ 155): «Οι παλαιοί πολεμιστές ζούσαν κατά Σπαρτιατικό τρόπο και φορούσαν περικνημίδες. Οι Δρυΐδες προέβλεπαν τα μελλούμενα από σφάγια των θυσιών, αφού εξέταζαν τα σπλάχνα τους (…) Ιδρύθηκαν πόλεις που έχουν ονόματα, όπως Έλληνες, Αμφίλοχοι, διότι ο Αμφίλοχος πέθανε εδὠ. Προσφέρουν κατά τρόπον ελληνικό (…) Είναι το έθνος των Ουασκόνων(Βάσκοι)». 




Οι Βάσκοι καλλιεργούν, ως κλασσικοί Έλληνες, με φροντίδα τα σταφύλια και τις ελιές και διατηρούν υπερβολική αγάπη για την Ελλάδα. Ποιος ξεχνάει την πρόταση των Βάσκων Ευρωβουλευτών ν’ αποτελούν τα Ελληνικά την επίσημη γλώσσα της Ευρώπης, κάτι που φυσικά καταψηφίστηκε και από Έλληνες «ευρωπαϊστές». Σήμερα εδράζει μεγάλος αριθμός οργανώσεων και ιδρυμάτων που αφορύν τον Ελληνισμό της Ισπανίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνιστά το «Iberia Graeca», που ξεκίνησε επίσημα την λειτουργία του το 2010 από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ισπανίας και την Κυβέρνηση της Καταλανίας με σκοπό την ταξινόμηση και πιο εμπεριστατωμένη μελέτη του τεράστιου όγκου ελληνικών αρχαιολογικών ευρημάτων που ανακαλύπτονται συνεχώς στην πόλη Εμπόριον. Οι Βάσκοι της βόρειας Ισπανίας και της νότιας Γαλλίας ανέκαθεν θεωρούσαν τους εαυτούς τους ως έναν ξεχωριστό πληθυσμό, ενώ η μοναδική γλώσσα τους, που είναι άσχετη από τις ινδοευρωπαϊκές αλλά και από οποιανδήποτε άλλη στον κόσμο, πάντα αποτελούσε πονοκέφαλο για τους γλωσσολόγους. Τώρα, για πρώτη φορά, με τη βοήθεια της ανάλυσης του αρχαίου DNA, αποκαλύπτεται ότι οι Βάσκοι κατάγονται από τους τοπικούς πληθυσμούς των κυνηγών-τροφοσυλλεκτών της Ιβηρικής Χερσονήσου, οι οποίοι αναμείχθηκαν σταδιακά με τους πρώτους γεωργούς που ήλθαν ως μετανάστες από τα ανατολικά. Δηλαδή από τους Πελασγούς αγρότες της Ελλάδας.  Έτσι, μάλλον καταρρίπτεται ο ισχυρισμός ότι οι Βάσκοι ήταν ένας πληθυσμός καταγόμενος αποκλειστικά από αυτόχθονες κυνηγούς-συλλέκτες, απομονωμένος εδώ και τουλάχιστον 10.000 χρόνια - κάτι που ίσως τους δυσαρεστήσει! Μια διεθνής ομάδα γενετιστών, με επικεφαλής τον καθηγητή Ματίας Γιάκομπσον του σουηδικού Πανεπιστημίου της Ουψάλα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, ανέλυσαν δείγματα DNA από οκτώ σκελετούς της λίθινης εποχής, που βρέθηκαν στο σπήλαιο Ελ Πορταγιόν στην Αταπουέρκα της βόρειας Ισπανίας (καρδιά της χώρας των Βάσκων) και ζούσαν πριν από 3.500 έως 5.500 χρόνια, σε μια εποχή που η γεωργία είχε επικρατήσει, άρα ήσαν γεωργοί. Η ανάλυση συμπέρανε ότι οι στενότεροι γενετικά συγγενείς των σημερινών Βάσκων ήσαν οι εκείνοι οι πρώτοι νεολιθικοί αγρότες της Ιβηρικής (Πελασγοί αγρότες της Ελλάδας) και όχι οι μεσολιθικοί αυτόχθονες κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες που προηγήθηκαν των γεωργών. 




Το βασκικό γονιδίωμα έχει μια παρεμφερή ιστορία με τους ανθρώπους της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, οι οποίοι επίσης προήλθαν από ένα ανακάτεμα των ντόπιων κυνηγών-συλλεκτών με τους αγρότες-μετανάστες. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι Βάσκοι - αφότου «γεννήθηκαν» από την επιμιξία των ντόπιων νομάδων και των αγροτών μεταναστών- έμειναν σχετικά απομονωμένοι, χάρη και στο δυσπρόσιτο της περιοχής τους, κατά τα τελευταία 5.000 χρόνια, αλλά όχι περισσότερο. Αυτοί οι πρώτοι Βάσκοι κατάφεραν να απομονωθούν από όλες τις κατοπινές μεταναστεύσεις στην Ιβηρική και έτσι να διατηρήσουν μια διακριτή γενετική και πολιτισμική ταυτότητα. Όσον αφορά τη σύγχρονη βασκική γλώσσα, το μυστήριο παραμένει. Μια εκδοχή -την οποία υποστηρίζει η νέα γενετική έρευνα- είναι ότι προήλθε από μια γλώσσα που μιλούσαν οι πρώτοι γεωργοί στην Ιβηρική, προτού επικρατήσει η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσική οικογένεια. Μια εναλλακτική εκδοχή είναι ότι οι ρίζες της βασκικής βρίσκεται σε μια γλώσσα που μιλούσαν οι κιυνηγοί-συλλέκτες και η οποία διατηρήθηκε ακόμη και μετά την επικράτηση της γεωργίας στην Ιβηρική.





Πηγή:

pygmi.gr

Έρχεται γενναίο «κούρεμα» σε στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια από τις τράπεζες

Οι τράπεζες προτίθενται να προχωρήσουν σε γενναίες ρυθμίσεις οφειλών και μεγάλα κουρέματα σε στεγαστικά αλλά και σε καταναλωτικά δάνεια.
Επίσης, βάζουν μπροστά εξωδικαστικές λύσεις για στεγαστικά και καταναλωτικά που υπάγονται στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Τα κουρέματα είναι από 20% έως 50% στα στεγαστικά δάνεια ανάλογα με την εισοδηματική περιουσιακή και οικογενειακή κατάσταση του οφειλέτη και 85% στα καταναλωτικά δάνεια.
Αυτό έχει ξεκινήσει ήδη και προτείνουν εξωδικαστικές λύσεις που είναι προσανατολισμένες στο Νόμο Κατσέλη. Προβλέπουν γενναίο κούρεμα της συνολικής οφειλής.
Οι δανειολήπτες μπορούν επίσης να «αγοράσουν» τα δάνειά τους πληρώνοντας το ποσόν εφάπαξ πριν αυτό μεταβιβαστεί σε fund.
Μάλιστα, προβλέπεται από το νόμο για την προστασία του δανειολήπτη ότι προτού πωληθεί το δάνειό του σε fund οι τράπεζες πρέπει να του έχουν κάνει πρόταση ρύθμισης με συγκεκριμένους όρους αποπληρωμής με μειωμένη δόση και επιμήκυνση, περίοδο χάριτος και καταβολή μόνο τόκων, μείωση επιτοκίου και μερική διαγραφή οφειλής.
Οι νέες ρυθμίσεις θα έρθουν από την 1η Νοεμβρίου και αφορούν όλους του δανειολήπτες με δάνεια σε καθυστέρηση.
Στόχος είναι από το Νοέμβριο έως και το Δεκέμβριο να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα και να παρουσίασουν στους επόπτες χαμηλότερο ποσοστό προβληματικών δανείων.
TRIBUNE

Σεξ και Επιστήμη.Τι φταίει για τη στυτική δυσλειτουργία στους άνδρες – Τι ανακάλυψαν επιστήμονες


Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν μια περιοχή του ανθρωπίνου γονιδιώματος, η οποία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για στυτική δυσλειτουργία στους άνδρες.
Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται ένας γενετικός παράγοντας κινδύνου για το εν λόγω πρόβλημα, γεγονός που πιθανώς ανοίγει το δρόμο για νέες θεραπείες εκείνων των ανδρών που δεν ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες θεραπείες.
Η στυτική δυσλειτουργία, δηλαδή η αδυναμία ενός άνδρα να έχει επαρκή στύση κατά τη σεξουαλική δραστηριότητα, είναι μια κοινή διαταραχή των ανδρών μέσης και τρίτης ηλικίας.
Θεωρείται ότι μπορεί να έχει πολλές αιτίες, όπως νευρολογικές, ψυχολογικές, ορμονικές και αγγειακές.
Υπάρχουν σήμερα ορισμένες θεραπείες, αλλά δεν ανταποκρίνονται όλοι οι άνδρες σε αυτές.
Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι το πρόβλημα έχει και γενετικό υπόβαθρο περίπου στο ένα τρίτο των περιστατικών, αλλά έως τώρα δεν είχαν βρει κάποιο γονίδιο.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Έρικ Γιόργκενσον του ερευνητικού ιατρικού κέντρου Kaiser Permanente της Βόρειας Καλιφόρνιας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 380.000 άνδρες.
Εντόπισαν μια γενετική περιοχή κοντά στο γονίδιο SIM1, η οποία εμφανίζει σημαντική συσχέτιση με τη στυτική δυσλειτουργία (αύξηση κινδύνου 26% για όσους έχουν τον συγκεκριμένο γενετικό παράγοντα στο DNA τους) και αυτό άσχετα με άλλους παράγοντες που μπορεί να συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο (π.χ. παχυσαρκία).
Το εν λόγω γονίδιο SIM1 είναι γνωστό ότι παίζει κεντρικό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους και στη σεξουαλική λειτουργία.
Ο παράγοντας κινδύνου για στυτική δυσλειτουργία είναι μια περιοχή του γονιδιώματος πολύ κοντά σε αυτό το γονίδιο. Δεν ταυτίζεται με αυτό, αλλά αλληλοεπιδρά μαζί του.

Για τη Ρωσία τα Σκόπια έχουν όνομα κι αυτό είναι σκέτο «Μακεδονία» – Τι ανακοίνωσε η Ρωσική Πρεσβεία


Η Ρωσία δεν δέχεται να αλλάξει το συνταγματικό όνομα της ΠΓΔΜ, δηλαδή το «Δημοκρατία της Μακεδονίας» σε «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας» («Σεβέρνα Μακεντόνια»). Για τη Ρωσία η ΠΓΔΜ έχει όνομα και είναι το σκέτο «Μακεδονία».
Μετά την ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο των Σκοπίων και την έγκριση της έναρξης της διαδικασίας Συνταγματικής Αναθεώρησης, η Ρωσική Πρεσβεία στα Σκόπια έγραψε στον λογαριασμό της στο Twitter το ακόλουθο μήνυμα:
«Η Ρωσία αναγνώρισε τη Δημοκρατία της Μακεδονίας με το συνταγματικό όνομά της εδώ και περισσότερα από 26 χρόνια και η θέση της δεν αλλάζει», γράφει στο Twitter η Ρωσική Πρεσβεία.
Όχι ότι υπήρχε καμία αμφιβολία για τις επιθυμίες του «ξανθού γένους», εξάλλου το «Μακεδονικό» πρόβλημα εξαρχής ρωσικό δημιούργημα είναι, αποσκοπούσε ως σχέδιο να βγουν οι Σλάβοι στο Αιγαίο, ωστόσο, αυτά είναι καλό να τα βλέπουν οι ρωσόφιλοι στη χώρα μας και οι δεισιδαίμονες που εμπιστεύονται προφητείες, μήπως και συνέλθουν.

Στην κεντρική φωτογραφία ο Ρώσος Πρέσβης στα Σκόπια με τον πρόεδρο Ιβάνοφ.

Η ανάρτηση στο Twitter:
Ενδιαφέρον έχουν και τα μηνύματα αγάπης και χαράς των Σκοπιανών «αρχαιομακεδόνων» προς τα ρωσικά αδέλφια τους. Δείτε:

ја призна Република под нејзиното уставно име пред повеќе од 26 години и својот став не го менува.

View image on Twitter
THANK YOU OUR RUSSIAN BROTHERS & SISTERS - WE LOVE YOU FOR YOUR UNWAVERING LOVE & SUPPORT. DO NOT GIVE UP ON US, WE WILL KEEP FIGHTING FOR OUR & FOR THE FREEDOM OF pic.twitter.com/dkELmreQE0


ја призна Република под нејзиното уставно име пред повеќе од 26 години и својот став не го менува.

View image on Twitter

Επιτέλους: Η Τροχαία άρχισε να «ρίχνει» κλήσεις για την χρήση κινητών τηλεφώνων


Συνολικά 431 παραβάσεις οδηγών που χρησιμοποιούσαν το κινητό τους τηλέφωνο ενώ οδηγούσαν, βεβαιώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, κατά το τριήμερο από 17 έως 19 Οκτωβρίου.
Παράλληλα, αφαιρέθηκαν 398 ζεύγη πινακίδων κυκλοφορίας, 367 άδειες κυκλοφορίας και 356 άδειες οδήγησης.
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής υπενθυμίζει στους οδηγούς ότι η αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση συνιστά παράβαση, η οποία αποτελεί άμεση αιτία πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων.
Ας ελπίσουμε ότι ο έλεγχος ειδικά για την χρήση κινητού από οδηγούς που αποτελεί από τις βασικές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά και θα ενταθεί.

Sunday, October 21, 2018

Στα 77 του πέθανε ξαφνικά ο σημαντικός λαϊκός τραγουδιστής Μάνος Παπαδάκης

Ο αποχαιρετισμός του Αντώνη Μποσκοΐτη μαζί με τις μνήμες από ένα γύρισμα στην οικία του τραγουδιστή 

"ΤΟ ΚΟΥΤΊ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ"


Αντώνης Μποσκοΐτης 20.10.2018

Θυμάμαι ότι την σειρά ''Η ιστορία του λαϊκού τραγουδιού'', σε δημοσιογραφική έρευνα και επιμέλεια του Κώστα Μπαλαχούτη, την είχα σκηνοθετήσει με βαριά καρδιά. Ήταν το 2007 και τότε, βλέπεις, ως πωρωμένος ροκάς δεν ήθελα να έχω ιδιαίτερη σχέση με το λαϊκό τραγούδι. Σήμερα, βέβαια, μακαρίζω τον Μπαλαχούτη που μου είχε προτείνει εκείνη τη δουλειά, αφού μου έδωσε την ευκαιρία να μπω στα σπίτια κανονικών θρύλων της ελληνικής λαϊκής μουσικής και να τους συναναστραφώ για λίγο έστω. 
Ήταν μεσημέρι όταν φτάναμε στο Μοσχάτο για τη συνέντευξη με τον τραγουδιστή Μάνο Παπαδάκη''Αυτός που έλεγε το Θα τα κάψω τα λεφτά μου'' έσπευσε να με ενημερώσει ο Μπαλαχούτης λίγα λεπτά πριν χτυπήσουμε το κουδούνι του. Δε χρειαζόταν να ξέρω και περισσότερα, άλλωστε, εγώ έστηνα το κάδρο και εκείνος έκανε όλο το διάλογο με τους καλλιτέχνες. Την πόρτα μάς άνοιξε ένας παχουλός καλωσυνάτος κύριος, τον οποίο και συμπάθησα με την πρώτη ματιά για έναν πολύ προσωπικό μου λόγο: Έμοιαζε καταπληκτικά του πατέρα μου, που σίγουρα θα ήταν και φαν του, εφόσον στο πατρικό μου μεγαλώσαμε με τον Καζαντζίδη, τον Γαβαλά, τον Ζαγοραίο και τους άλλους λαϊκούς τραγουδιστές της ''οικογένειας'' τους. 
Κάτσαμε σε ένα δωμάτιο, που μπορεί να ήταν και η κουζίνα, κι εκεί ο Παπαδάκης άρχισε να ξετυλίγει το νήμα της ζωής του: Την καταγωγή του από την Κρήτη και από έναν πατέρα που ασχολιόταν με τη βυζαντινή μουσική. Την πρώτη του εμφάνιση δίπλα στον Γιώργο Ζαμπέτα και τον Πέτρο Αναγνωστάκη στο Αιγάλεω του 1958, σε ηλικία μόλις 17 ετών, λίγο πριν παρουσιαστεί στο στρατό. Την πρώτη του απόρριψη το 1962 επίσης, από τον Λαμπρόπουλο της ''Κολούμπια'', επειδή θύμιζε Μπιθικώτση: ''Ο Λαμπρόπουλος συμβούλευε τους τραγουδιστές του από το πως θα ντύνονται μέχρι το πως θα...περπατάνε'' μας έλεγε ο Παπαδάκης, ''για να μη μοιάζουν ο ένας με τον άλλον. Εμένα μου είπαν ότι Μπιθικώτση έχουν, οπότε δε θέλουν άλλον''. Πάντως, η αλήθεια είναι πως ο Παπαδάκης ελάχιστη σχέση είχε φωνητικά με τον Μπιθικώτση. Η φωνή του πιο πολύ ήταν ένα κράμα βυζαντινισμού, Καζαντζίδη και Γαβαλά. Η μεγάλη ευκαιρία στη ζωή του Παπαδάκη παρουσιάστηκε με τη γνωριμία του με τον Μάτσα τρία χρόνια αργότερα. Υπογράφει στην ''Οντεόν'' και ξεκινά τις εμφανίσεις του δίπλα στα μεγάλα σχήματα, τον Πάνο Γαβαλά με τη Ρία Κούρτη, αλλά και τον Βασίλη Τσιτσάνη με τους Μανώλη Αγγελόπουλο - Αννούλα Βασιλείου


Μικρογραφία
Την εποχή που ο Παπαδάκης μεσουρανούσε: Με την κιθάρα στα χέρια, δίπλα του η Πόπη Πόλυ και στη farfisa ο Βασιλειάδης

Στο κέντρο ''Παγκόσμιον'' γνωρίζει ακόμη τον Βασίλη Βασιλειάδη, τον συνθέτη των μεγάλων επιτυχιών του. Ο Βασιλειάδης είναι που μαζί με τον στιχουργό Πυθαγόρα γράφουν γι' αυτόν το τραγούδι ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', εξ αιτίας του οποίου ο Πυθαγόρας είπε την αλησμόνητη ατάκα: ''Αν δεν γίνει σουξέ, δεν θα ξαναγράψω τίποτα''. Το δισκάκι κυκλοφορεί στα τέλη του 1967 (στην άλλη όψη υπήρχε το κομμάτι ''Αν σε μαλώνει η μάνα σου'') και πουλάει σχεδόν 200.000 αντίτυπα. Με την Ελλάδα στο γύψο των συνταγματαρχών και με τα νυχτερινά κέντρα γεμάτα από κόσμο, όλοι ξεσαλώνουν φωνάζοντας ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου''. Στο σημείο αυτό παραθέτω και μία άλλη μαρτυρία του αείμνηστου Σπύρου Ζαγοραίου επίσης στο φακό της σειράς ''Η ιστορία του λαϊκού τραγουδιού": ''Η επιτυχία της Προσευχής της δικής μου μόνο με το Θα τα κάψω τα λεφτά μου του Μάνου Παπαδάκη μπορεί να συγκριθεί! Έμπαινα στο μαγαζί και όλοι έκαναν το σταυρό τους για να πω το τραγούδι τους, ήταν το σύνθημα! Λίγα χρόνια μετά παντού άκουγες Θα τα κάψω τα λεφτά μου, είχε γίνει σουξέ σλόγκαν, να πούμε''...Σήμερα, πάντως, με μία κάπως μουσικολογική διάθεση, η farfisa που ακούγεται στο τραγούδι του Παπαδάκη, του δίνει ένα αμυδρό ύφος ''γιε - γιε'' που ήταν και της μόδας στα τέλη του '60, ακόμη και στις τάξεις του λαϊκού τραγουδιού.



Το 1970 κυκλοφορεί σε δισκάκι το τραγούδι ''Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια'' που του δίνει ο Γιώργος Μητσάκης. Άλλη μία σημαντική στιγμή στη δισκογραφία του με β' φωνή την Πίτσα Παπαδοπούλου (στην άλλη όψη το κομμάτι που υπήρχε ήταν το ''Γκρέμισαν τα Εξάρχεια''). Από το '67 όμως μέχρι το '70 ο Μάνος Παπαδάκης είχε κυκλοφορήσει πολλά άλλα τραγούδια πάντα σε δίσκους 45 στροφών, συνεργαζόμενος με την παρτενέρ του στα πάλκα, Πόπη Πόλυ, τη Λίτσα Διαμάντη, τη Ρένα Ντάλμα, τον Μπάμπη Τσετίνη, τον Δημήτρη Ευσταθίου, τη Ρένα Βιολάντη κ.α. Λεπτομέρεια μάλλον άγνωστη στους περισσότερους: Το 1973 από τη ΜΙΝΟΣ είχε βγει ακόμη ένα δισκάκι με δύο τραγούδια. Το ένα ήταν το ''Δεν καταλαβαίνω τίποτα'' του Γιώργου Κοινούση που έλεγε ο Μάνος Παπαδάκης και το άλλο, το ''Πήρε φωτιά το Κορδελιό'', από την all time classic ''Μικρά Ασία'' των Απόστολου Καλδάρα/ Πυθαγόρα, που είχε κυκλοφορήσει ένα χρόνο πριν, με την πρωτοεμφανιζόμενη Χαρούλα Αλεξίου. Απορίας άξιον γιατί η εταιρεία είχε ρίξει στην αγορά δύο τελείως διαφορετικά τραγούδια, όπως και δύο τελείως διαφορετικούς τραγουδιστές, μαζί σε ένα δισκάκι. Όποιος γνωρίζει περισσότερα, ας μας δώσει τα φώτα του. 


Μικρογραφία
Το οπισθόφυλλο του δίσκου ''Μια καρδιά θα ζωγραφίσω''. Ο Μάνος Παπαδάκης τέταρτος από αριστερά.

Από τα μέσα του '70 ο Μάνος Παπαδάκης βρίσκεται στη Lyra. Ήταν η εποχή που ο Αλέκος Πατσιφάς έδινε βήμα σε λαϊκούς συνθέτες και τραγουδιστές, οι οποίοι είχαν κάπως παροπλιστεί συγκριτικά με το πρόσφατο τότε ''ένδοξο'' παρελθόν τους (βλέπε ΚαραμπεσίνηςΜουφλουζέληςΜενιδιάτης κ.α.) Ο μεγάλος δίσκος του 1975 στο γνωστό label ''Zodiac'' της Lyra είχε τίτλο ''Μια καρδιά θα ζωγραφίσω'' και περιείχε τα τραγούδια του Θανάση Πολυκανδριώτη ερμηνευμένα από τους νεότερους Γιάννη Μπογδάνο (ανιψιός του Γρηγόρη Μπιθικώτση), Έλενα ΚωστήΓιάννη Παναγιώτου και φυσικά τον ''βετεράνο'' Μάνο Παπαδάκη. 
Χωρίς να είμαι γνώστης και κατά μία εντελώς ψυχολογική εκτίμηση, δεν νομίζω να ήταν εύκολη η σύμπλευση ενός τραγουδιστή με ένα ολόκληρο διαφορετικό team συνεργατών. Ο Παπαδάκης αλλιώς είχε συνηθίσει, μεσουρανούσε στα τζουκ μποξ με τα 45αράκια του και στα λαϊκά κέντρα της προηγούμενης δεκαετίας, όντας κατά ένα τρόπο κύριος του εαυτού του και του ρεπερτορίου του. Και το σημαντικότερο, ήταν ακόμη νέος και είχε πολλά να δώσει! Ίσως γι' αυτό τον ξαναβρίσκουμε λίγα χρόνια μετά σε μία μικρότερη εταιρεία, την General Gramophone, στην οποία όμως το όνομα του φιγουράρει και πάλι πρώτο: Το 1977 στο δίσκο ''Προσδοκίες'' και το ΄79 στο ''Ένα συστημένο γράμμα'' που του χάρισαν οι σπουδαίοι λαϊκοί δημιουργοί Θόδωρος Δερβενιώτης (μουσική) - Κώστας Βίρβος (στίχοι). 


Μικρογραφία
Το εξώφυλλο του δίσκου ''Προσδοκίες''

Από τις τελευταίες πρωτότυπες δισκογραφικές καταθέσεις του Μάνου Παπαδάκη έχουμε το άλμπουμ ''Ευτυχώς που σε γνώρισα''το 1992 πια: Δέκα τραγούδια σε μουσική του Αντώνη Ρεπάνη και του Νίκου Πάνου βασικά, παιγμένα από νέους μουσικούς, όπως τον Γιώργο Ροΐλο στα κρουστά, τον Ανδρέα Μεταλλίδη στο μπάσο και τον γνωστό συνθέτη και συνεργάτη του Μίκη Θεοδωράκη, Γιάννη Ιωάννου, στο πιάνο, το συνθεσάιζερ και το ακορντεόν. Ακολουθούν δύο ακόμη δίσκοι με ποτ - πουρί λαϊκών τραγουδιών από τον ίδιο και τους συναδέλφους του, Γιώργο Ταλιούρη και Γιώργο Χατζηαντωνίου. Το 1997 τον συναντάμε πάλι στο στούντιο με τον Άκη Πάνου. Τελευταία του δουλειά ήταν με τον συνθέτη και πολυοργανίστα Χρήστο Παπαδόπουλο. Έκτοτε η σιωπή, όχι όμως και η λήθη, εφόσον ο Παπαδάκης πάντα θεωρείτο αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού του '60 και εμφανιζόταν περιστασιακά στην τηλεόραση, σε αφιερώματα κ.λπ. Στο ίδιο πλαίσιο είχαμε κάνει κι εμείς εκείνο το γύρισμα στο σπίτι του, εφόσον - σύμφωνα με τον Μπαλαχούτη - δεν γινόταν σειρά ντοκιμαντέρ για τον λαϊκό πολιτισμό χωρίς τον Μάνο Παπαδάκη μέσα
Και κάτι ακόμη, μία ιστορία που ακόμη θυμάμαι τον Παπαδάκη να δακρύζουν τα μάτια του, την ώρα της αφήγησης του: Το 1967, λίγο πριν κάνει τη μεγάλη επιτυχία με το ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', ο Βασιλειάδης κάλεσε τον Στέλιο Καζαντζίδη στο στούντιο για να του δώσει το τραγούδι του με τίτλο ''Μια δεκάρα''. Ο Καζαντζίδης που είδε να είναι παρών και ο Μάνος Παπαδάκης, γύρισε και είπε του συνθέτη: ''Σώπα, μαέστρο, για δεκάρες θα τραγουδάμε τώρα;''Ίσως ο Νο 1 λαϊκός τραγουδιστής να μην είχε διαβλέψει το σουξέ. Κατά τον Παπαδάκη, όμως, ήταν μία κίνηση γενναιοδωρίας και αλληλεγγύης προς έναν νεότερο συνάδελφο του που ακόμη δεν είχε γευθεί τη μεγάλη επιτυχία και αποδοχή. Το ''Μια δεκάρα'' βγήκε τελικά το 1968 και έγινε πραγματικά ακόμη μια μεγάλη επιτυχία για τον Παπαδάκη με β' φωνή τη Λίτσα Διαμάντη και με την υπέροχη χρήση της farfisa! 

Δεν ξέρω γιατί ακριβώς, αλλά ένας κόμπος ανέβηκε στο λαιμό μου χθες βράδυ που έμαθα την είδηση του θανάτου του από τον προσωπικό λογαριασμό του δημοσιογράφου Γιώργου Τσάμπρα στο facebook. Ο Μάνος Παπαδάκης πέθανε ξαφνικά, από ανακοπή καρδιάς, στα 77 του χρόνια και το ημερολόγιο έδειχνε 19 Οκτωβρίου του 2018, στις τρεις το μεσημέρι. Μπορεί ο κόμπος που λέω να οφείλεται στην ομοιότητα με τον πατέρα μου, που επίσης έφυγε ξαφνικά από τη ζωή πριν από τρία χρόνια. Δεν τον γνωρίζω προσωπικά τον μουσικό Μιχάλη Παπαδάκη, τον γιο του Μάνου, αλλά από δω του μεταφέρω τα θερμά μου συλλυπητήρια πρώτα απ' όλα γιατί κι αυτός έχασε τον πιο δικό του άνθρωπο. Η χώρα ολόκληρη, έπειτα, έχασε έναν αλησμόνητο καλό ''παλιό'' λαϊκό τραγουδιστή. Το ''παλιός'' μέσα σε εισαγωγικά παρακαλώ, διότι δεν ισχύει πια. Καθετί που θα μνημονεύεται δεν ''παλιώνει''. Ούτε και πεθαίνει. 

Documento: Απάντηση στη σύζυγο Στουρνάρα: Εμείς δεν τρέχουμε στα δικαστήρια επειδή μας καταγγέλλουν ότι κλέψαμε, αλλά επειδή μας πάτε εσείς

H εφημερίδα Documento απαντά στη Λίνα Νικολοπούλου (σύζυγο του Γιάννη Στουρνάρα) σχετικά με την ανακοίνωση που εξέδωσε ως απάντηση στις νέες αποκαλύψεις της εφημερίδας.



Η κυρία Λίνα Στουρνάρα για μια ακόμη φορά κάνει πως δεν καταλαβαίνει. Το δημοσίευμα του Documento αποκαλύπτει πως νέα προστατευόμενη μάρτυρας, κατέθεσε στην Εισαγγελία Διαφθοράς, πως δεύτερη εταιρεία της οικογένειας Στουρνάρα, η MINDVIEW (μητέρα και οι δύο κόρες οι μέτοχοι) με αντικείμενο τις έρευνες αγοράς, κάνει εικονικές έρευνες οι οποίες στην πραγματικότητα είναι τρόπος χρηματισμού γιατρών.
Δηλαδή επειδή δεν μπορούν να δώσουν «μαύρα» στους γιατρούς για τις υπερσυνταγογραφήσεις φαρμάκων, τους εμφανίζουν να συμμετέχουν σε «ιατρικές έρευνες». Αυτό που είπαμε, είναι πως όσα καταθέτει η νέα μάρτυρας για την κυρία Λίνα Νικολοπούλου Στουρνάρα σχετικά με τις μεθόδους χρηματισμού γιατρών, συμπίπτουν με όσα έχουν αποκαλυφθεί από το FBI για το σκάνδαλο της Novartis.
Σε ό,τι αφορά τη σχέση της κυρίας Στουρνάρα με τη Novartis, δεν είναι θέμα δικού μας δημοσιεύματος αλλά καταθέσεων μαρτύρων και στοιχείων του FBI. Ο σύζυγος της κυρίας Λίνας Νικολοπούλου, Γιάννης Στουρνάρας υπήρξε επί πληρωμή σύμβουλος της Novartis και κατονομάζεται στις εκθέσεις του FBI και των μαρτύρων όπως και η ίδια.
Για τα δικαστήρια τώρα, οι αναβολές δεν είναι δική μας επιλογή αλλά των δικηγόρων. Την προηγούμενη Πέμπτη ο Αντώνης Σαμαράς ζήτησε αναβολή σε δίκη μαζί μας λόγω κωλύματος του δικηγόρου του, Μάκη Βορίδη. Την ίδια μέρα εμείς ζητήσαμε αναβολή στην αγωγή της κυρίας Στουρνάρα εναντίον μας γιατί δεν έχει καθαρογραφεί η αθωωτική απόφαση ώστε να προσκομιστεί στο δικαστήριο που εκδικάζει αγωγή με το ίδιο αντικείμενο. Αυτά συμβαίνουν στα δικαστήρια όταν μαζεύονται πολλές μηνύσεις επειδή δημόσια πρόσωπα που θέλουν να καλυφθούν κάνουν συνεχώς μηνύσεις και αγωγές για να εμφανιστούν ως αθώα ενώ στην πραγματικότητα έχουν λεφτά για να πληρώνουν παράβολα.
Σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετικό να πηγαίνεις στα δικαστήρια επειδή σε μηνύει οποιοσδήποτε ο οποίος μπορεί να είναι ακόμη και τρελός, εμμονικός ,άθλιος ή ψεύτης, από το να πηγαίνεις γιατί σε ερευνά η Εισαγγελία αν έκλεψες το ελληνικό κράτος και έκανες περιουσία στην πλάτη του κοσμάκη χρησιμοποιώντας αξιώματα που σου εμπιστεύτηκε. Με την έννοια αυτή αισθάνομαι την ανάγκη να ευχηθώ καλή τύχη στην κυρία Στουρνάρα. Εμάς δεν μας εξετάζουν για βρωμιές. Πάμε στα δικαστήρια επειδή μας οδηγούν αυτοί τους οποίους ελέγχουμε για βρωμιές.
Η ανακοίνωση τύπου Λίνας Νικολοπούλου
«Το σήριαλ Novartis - ΚΕΕΛΠΝΟ συνεχίζεται με νέα προστατευόμενη κουκουλοφόρο μάρτυρα που καταφέρεται εναντίον της εταιρείας μου MINDVIEW. Μόνο που, δυστυχώς για τους συκοφάντες, η εταιρεία αυτή δεν έχει συνεργαστεί ποτέ με την εταιρεία Novartis ούτε έχει υποπέσει σε οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια… Αλλά τι σημασία έχει αυτό; Θεωρούνται ψιλά γράμματα στα υπόγεια όπου εξυφαίνονται τα σενάρια σπίλωσης του συζύγου μου Γιάννη Στουρνάρα, Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, και της οικογένειάς μας.
Ο Κώστας Βαξεβάνης αντί να φαντασιώνεται το επόμενο σενάριο συκοφαντίας μου ας προσέλθει στα δικαστήρια για να εκδικαστούν οι αγωγές μου και μηνύσεις εναντίον του, αντί να ζητά διαρκώς αναβολές…
Η εταιρεία MINDVIEW είναι εταιρεία έρευνας αγοράς και διεξάγει έρευνες στον τομέα της υγείας, που είναι και η ειδικότητά μου, σύμφωνα με τη διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία και δεοντολογία. Συμβάλλεται με νόμιμες συμβάσεις και συμμορφώνεται με τους νόμους του κράτους. Τα τελευταία δυο χρόνια οι εταιρείες μου ελέγχονται διαρκώς και εξονυχιστικά από όλες τις επιτροπές ελέγχου και δυστυχώς για τους συκοφάντες μου, ουδέν έχει προκύψει.
Η συνέχεια στα δικαστήρια. Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και η προστασία της κουκούλας ημερομηνία λήξεως…» 

Αναδημοσιεύεται απο : Το Κουτί της Πανδώρας/Documento

wibiya widget