Thursday, December 7, 2017

ΕΛΛΑΣ Δείτε το Πόθεν Έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη και της συζύγου του


Η κυρία Μητσοτάκη δεν εμφανίζει τη συμμετοχή της σε offshore που αποκαλύφθηκε στα Paradise Papers, καθώς διαγράφηκε από το μητρώο στις 30/1/2015 και στη δήλωση αναφέρονται περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται στην κατοχή του υποχρέου στις 31/12 του ελεγχόμενου έτους και δηλώνει έσοδα 850.000 ευρώ το 2015 από «διάθεση περιουσιακών στοιχείων».
Τα εισοδήματα και την περιουσία της συζύγου του Μαρέβας περιέλαβε στη δήλωση Πόθεν Έσχες του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης όπου δεν εμφανίζονται όμως στοιχεία για την offshore ενώ προκύπτει και εισόδημα 850.000 ευρώ από «διάθεση περιουσιακών στοιχείων».
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε έσοδα 74.418 ευρώ από τη βουλευτική του αποζημίωση, 2.109 ευρώ από οικονομικές ενισχύσεις και 10 ευρώ από καταθέσεις.
Η κυρία Μαρέβα Μητσοτάκη, τα εισοδήματα της οποίας εμφανίζονται αυτή τη χρονιά στο Πόθεν Έσχες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλώνει «καθαρό εισόδημα» 42.216 ευρώ καθώς και 35.000 ευρώ από ακίνητα. Στη δήλωσή εμφανίζεται ως εισόδημα και το σημαντικό ποσό των 850.000 χιλιάδων ευρώ για το οποίο δεν παρέχονται περαιτέρω πληροφορίες πέραν του ότι αποτελεί «διάθεση περιουσιακών» στοιχείων.
Στη δήλωση δεν εμφανίζονται όμως στοιχεία για την εταιρεία offshore όπου συμμετείχε η κυρία Μητσοτάκη μέχρι τον Ιανουάριο του 2015 (δηλαδή εντός της περιόδου ελέγχου) σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των Paradise Papers. Η κυρία Γκραμπόφσκι δηλώνει επίσης ότι συμμετέχει στην επιχείρηση Personal Ventures της Γαλλίας με 9.500 ευρώ από το 2006 μέσω της οποίας απέκτησε διαμέρισμα στην γαλλική πρωτεύουσα επιφάνειας 92 τετραγωνικών μέτρων με αποθήκη και γκαράζ. Είναι επίσης μέτοχος στην εταιρεία Zeus ΔΙΟΝΕ με 184.000 ευρώ σε ποσοστό 34% ενώ έχει στην κατοχή της και το 50% της εταιρείας Γκραμποφσκι και ΣΙΑ με συμμετοχή 10.000 ευρώ από το 2012.
Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης έχει στην κατοχή του το 60% της εφημερίδας Κήρυκας Χανίων με κεφάλαιο εισφοράς 307.170 ευρώ από γονική παροχή.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αγόρασε κατά την περίοδο του ελέγχου δύο Μερίδια Αμοιβαίων Κεφαλαίων BNP αξίας 19.986 ευρώ και 18.045 δολαρίων αντίστοιχα, με εισοδήματα προηγούμενων ετών.
Ο κ. Μητσοτάκης έχει τραπεζικές καταθέσεις 5.700 ευρώ και 405 δολαρίων ΗΠΑ στην Εθνική Τράπεζα. Η σύζυγός του εμφανίζει καταθέσεις 709.187 ευρώ στην Lombard Odier της Ελβετίας που προέρχονται από «πώληση περιουσιακού στοιχείου». Διαθέτει επίσης τραπεζικές καταθέσει 11.000 ευρώ περίπου σε ελληνικές τράπεζες.
Η κυρία Μητσοτάκη διατηρεί και τρεις θυρίδες στην τράπεζα Alpha Bank από το 1981, το 1993 και το 2004.
Ο κ. Μητσοτάκης και η σύζυγός του δηλώνουν σημαντική ακίνητη περιουσία (μονοκατοικίες, διαμερίσματα, οικόπεδα) στην Κρήτη, τις Κυκλάδες και την Αθήνα. Η κυρία Μητσοτάκη έχει στην κατοχή της μια μονοκατοικία 520 τετραγωνικών μέτρων στο Ηνωμένο Βασίλειο που αποκτήθηκε το 1978 σε οικόπεδο 2 στρεμμάτων.
Η κυρία Μητσοτάκη δηλώνει επίσης ότι έχει συνάψει τρία δάνεια στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Τα δύο προέρχονται από την Τράπεζα Πειραιώς (300.000 ευρώ) και την Alpha (68.222 ευρώ) ενώ το τρίτο αφορά το ποσό των 12.259 ευρώ από την BMW Αustria Bank.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ένα ΙΧ αυτοκίνητo 1.400 κυβικών από το 2013 και ένα φορτηγό 2.600 κυβικών εκατοστών από το 1999. Η σύζυγός του έχει στην κατοχή της δύο ΙΧ, 2.500 και 1.600 κυβικών που αποκτήθηκαν το 2004 και το 2013 αντίστοιχα.
Νews 247

Μαρία Εκμεκτσίογλου μας ξεναγεί : Από την Πόλη στην Ανατολή: Τραπεζούντα - Παναγία Σουμελά



Από την Πόλη στην Ανατολή: Τραπεζούντα - Π. Σουμελά (6/6/2015)

Το Σάββατο 6 Ιουνίου, η Μαρία Εκμεκτσίογλου μας ξεναγεί στην Τραπεζούντα, μια περιοχή με σημαντική ιστορία, πολλές ομορφιές, ιδιαίτερα εδέσματα. Πρώτος σταθμός, το όρος Μελά όπου βρίσκεται το ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά. Ένας τόπος, που η επίσκεψη και το προσκύνημά του αποτελεί όνειρο ζωής για πολλούς Έλληνες αλλά και Ποντίους. Με μεγάλη συγκίνηση, η Μαρία μπαίνει στον ιερό αυτό χώρο και μας παρουσιάζει τις υπέροχες τοιχογραφίες που σώζονται μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια, κάνουμε μια στάση σε ένα εστιατόριο, όπου μια ντόπια μαγείρισσα μάς σερβίρει μερικά από τα τοπικά, παραδοσιακά φαγητά. Με πηγή έμπνευσης τα πιάτα αυτά, η Μαρία μάς δείχνει μια δική της συνταγή, ντολμαδάκια με σέσκουλα, που συνοδεύονται από ένα δροσιστικό ντιπ. Η ξενάγηση συνεχίζεται στην πόλη της Τραπεζούντας. Επισκεπτόμαστε το Τζαμί της Γκιουλμπαχάρ, το σπίτι του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή, τον ναό της Αγίας Σοφίας αλλά και την πανέμορφη βίλα του Έλληνα τραπεζίτη Κωνσταντίνου Καπαγιαννίδη, λίγο πιο έξω από την πόλη, που σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο Ατατούρκ. Ακόμα, κάνουμε μια βόλτα στην αγορά της Τραπεζούντας και την τοπική ψαραγορά, όπου η Μαρία μαγειρεύει γαύρο μπουλαμά. Λίγο πριν την αναχώρησή της από την πόλη, η σεφ μάς ταξιδεύει στο Ουζούν Γκιουλ, ένα χωριό που βρίσκεται απλωμένο γύρω από μια λίμνη.

Τσίπρας σε Ερντογάν: Ως μηχανικός λέω ότι οι γέφυρες θέλουν σταθερά θεμέλια 07/12/2017

Ο Ταγίπ Ερντογάν σημείωσε ότι η Τουρκία δεν εποφθαλμιά τα εδάφη άλλης χώρας

«Η ευθύνη μας είναι να οικοδομήσουμε τη συνεννόηση και το διάλογο, και να βρούμε λύσεις σε σύνθετα προβλήματα, σε σύνθετες προκλήσεις», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, υποδεχόμενος τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο Μέγαρο Μαξίμου.
«Ο σκοπός της πρόσκλησής σας είναι να επιδιώξουμε να κτίσουμε "γέφυρες" μεταξύ μας και όχι να υψώσουμε "τείχη". Και θέλω να πιστεύω πως αυτός είναι και ο δικός σας σκοπός», είπε ο κ. Τσίπρας στο διάλογο που είχαν ενώπιον των τηλεοπτικών συνεργείων και πρόσθεσε: «Ως μηχανικός που είμαι, ξέρω καλά ότι για να κτίσουμε "γέφυρες" πρέπει να τις κτίσουμε σε σταθερά θεμέλια, και σταθερά θεμέλια στις σχέσεις δύο χωρών είναι ο αλληλοσεβασμός, ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, ο σεβασμός στις διεθνείς Συνθήκες, στην εδαφική ακεραιότητα των χωρών. Διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες υπήρχαν πάντα, υπάρχουν και σήμερα, οι θέσεις σας είναι γνωστές, όπως και οι δικές μας άλλωστε είναι γνωστές και σαφείς. Αυτό που έχει σημασία είναι πέρα από τις διαφορές, να ψάχνουμε να βρούμε συγκλίσεις αλλά και τις διαφορές μας, τις διαφωνίες μας να τις διατυπώνουμε με εποικοδομητικό τρόπο χωρίς υπερβολές, χωρίς προκλήσεις, με σεβασμό στην άλλη άποψη».
Από την πλευρά του ο κ. Ερντογάν τόνισε ότι η Τουρκία δεν εποφθαλμιά τα εδάφη άλλης χώρας.
«Πιστεύω ότι η Τουρκία και η Ελλάδα πρέπει να πιστέψουν ότι πρέπει να εστιάσουν στο γεμάτο μέρος του ποτηριού. Αρκεί να παραμερίσουμε αυτούς που έχουν ιδεολογικές εμμονές» τόνισε.
«Εάν μπορέσουμε να συμφωνήσουμε με κάποιες αρχές κοινής λογικής, να διαμορφώσουμε μια κοινή πορεία, νομίζω ότι θα μπορέσουμε να επιλύσουμε πολλά» είπε

ΕΛΛΑΣ/Αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο οι μεγαλοοφειλέτες του Δημοσίου


Στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ τα ονόματα 8.909 φυσικών και 14.083 νομικών προσώπων για χρέη άνω των 150.000 ευρώ

Aναρτήθηκαν στο www.aade.gr τα ονόματα 8.909 φυσικών προσώπων και 14.083 νομικών προσώπων, οφειλετών του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης με βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή άνω των 150.000 ευρώ.
Πρόκειται για οφειλές, η καταβολή των οποίων καθυστερεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους.
Υπενθυμίζεται ότι στον ιστότοπο της A.A.Δ.Ε. βρίσκονται τα ονόματα εκείνων των οφειλετών, που είχαν ειδοποιηθεί με e-mail για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, αλλά δεν ανταποκρίθηκαν.
Εξαιρούνται οι περιπτώσεις, για τις οποίες έχει χορηγηθεί στον οφειλέτη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής των ληξιπρόθεσμων χρεών του και με την προϋπόθεση ότι αυτός είναι συνεπής με τους όρους της, καθώς και όταν έχει χορηγηθεί αναστολή καταβολής των οφειλών του.
Επίσης, ακολουθώντας σχετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, όπως διευκρινίζει η ΑΑΔΕ στην ανακοίνωσή της, εξαιρούνται οι οφειλέτες (φυσικά πρόσωπα), των οποίων η οριστικοποίηση της οφειλής δεν έχει τελεσιδικήσει μέχρι σήμερα.
Τα ονόματα είναι διαθέσιμα στους παρακάτω συνδέσμους: 
ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ: www.aade.gr/dl_assets/dos/ofeilfp2017_1.html  
ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ: www.aade.gr/dl_assets/dos/ofeilnp2017_1.html
Στην ανακοίνωση των ονομάτων προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων «στο πλαίσιο των ενεργειών πληροφόρησης και ενημέρωσης των πολιτών, εμπέδωσης της φορολογικής δικαιοσύνης έναντι των συνεπών φορολογουμένων, καθώς και φορολογικής συμμόρφωσης» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωσή της
news.gr

Διάγγελμα Τραμπ: Η Ιερουσαλήμ πρωτεύουσα του Ισραήλ - παγκόσμια ανησυχία και αντιδράσεις

Την αναγνώριση της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσας του Ισραήλ ανακοίνωσε επισήμως στο διάγγελμά του που εκφώνησε από τον Λευκό Οίκο, ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, σημειώνοντας ότι και άλλοι πρόεδροι των ΗΠΑ «επιθυμούσαν να κάνουν το ίδιο, αλλά μόνο ο ίδιος το τόλμησε».
Ο Τραμπ θεωρεί ότι η απόφαση για την Ιερουσαλήμ έχει καθυστερήσει και θα έπρεπε να έχει ληφθεί «εδώ και καιρό» παρά τις έντονες αντιδράσεις από τη διεθνή κοινότητα.«Αυτό είναι το σωστό, είναι κάτι που θα έπρεπε να γίνει», είπε χαρακτηριστικά. «Είναι καιρός να αναγνωρίσουμε επισήμως την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ» είπε χαρακτηριστικά και επέμεινε ότι πρόθεσή του είναι να αναγνωρίσει απλώς «μια πραγματικότητα».
Μεταξύ άλλων, ο Αμερικάνος Πρόεδρος τόνισε ότι αυτή του η απόφαση σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας προσέγγισης στη διαμάχη μεταξύ του Ισραήλ και Παλαιστίνης.
Ο Τραμπ τόνισε ταυτόχρονα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν βαθιά δεσμευμένες στην προσπάθεια για τη διευκόλυνση μιας ειρηνευτικής συμφωνίας, αποδεκτής τόσο από τους Ισραηλινούς όσο και από τους Παλαιστίνιους. «Θα κάνω ότι μπορώ για να βοηθήσω να επιτευχθεί συμφωνία», είπε και συμπλήρωσε ότι «οι ΗΠΑ θα στηρίξουν τη λύση των δύο κρατών, εφόσον συμφωνηθεί και από τις δύο πλευρές». Παρόλα αυτά, τόνισε ότι με την απόφασή του «δεν παίρνει θέση» σε ζητήματα που αφορούν το τελικό καθεστώς, συμπεριλαμβανομένων και των «διαφιλοκινούμενων συνόρων».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η Ιερουσαλήμ «πρέπει να παραμείνει ιερή πόλη και για τις τρεις βασικές θρησκείες».
Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι και επισήμως θα δώσει διαταγή στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ να μεταφέρει την αμερικανική πρεσβεία από το Τελ Αβίβ στην Ιερουσαλήμ ως επισφράγιση της αναγνώρισης, ενώ επεσήμανε ότι η Ιερουσαλήμ είναι σήμερα η έδρα της σύγχρονης κυβέρνησης του Ισραήλ, η έδρα του κοινοβουλίου και του Ανωτάτου Δικαστηρίου. Ωστόσο, αμέσως μετά τις δηλώσεις του ο Αμερικανός Πρόεδρος υπέγραψε εντολή με την οποία αναβάλλεται η μεταφορά της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ιερουσαλήμ για έξι μήνες, όπως μεταδίδει το Reuters.
Ζήτησε, δε, να υπάρξει «ηρεμία», «αμοιβαία κατανόηση και σεβασμός» αλλά και να επικρατήσουν οι «μετριοπαθείς φωνές» επί εκείνων που κηρύσσουν το μίσος.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος «έκλεισε» το διάγγελμά του λέγοντας: «Ο Θεός να ευλογεί το Ισραήλ, τους Παλαιστίνιους και τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Ισραήλ: Ιστορική ημέρα
Το Ισραήλ χαιρέτισε το διάγγελμα Τραμπ. Ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου, σε ένα μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του μίλησε για μια «ιστορική ημέρα« και «ένα σημαντικό βήμα προς την ειρήνη«. Πρόσθεσε ότι οποιαδήποτε ειρηνευτική συμφωνία με τους Παλαιστίνιους θα πρέπει να περιλαμβάνει την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ και κάλεσε και άλλες χώρες να ακολουθήσουν το παράδειγμα των ΗΠΑ και να μεταφέρουν τις πρεσβείες τους στην πόλη αυτήν.
Ο Νετανιάχου σημείωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην πρόσβαση των πιστών στους ιερούς τόπους της Ιερουσαλήμ. «Το Ισραήλ πάντα θα διασφαλίζει την ελευθερία της λατρείας για τους εβραίους, τους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους εξίσου«, τόνισε.
Μπαράζ αντιδράσεων
Ο ηγέτης της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς, ωστόσο, όπως αναμενόταν, καταδίκασε και απέρριψε την αναγνώριση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας. «Η Ιερουσαλήμ είναι η αιώνια πρωτεύουσα της Παλαιστίνης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αμπάς.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος άνοιξε τις «πύλες της κολάσεως» για τα αμερικανικά συμφέροντα, διαμηνύει η Χαμάς αμέσως μετά το διάγγελμα, επισημαίνοντας μάλιστα ότι πρόκειται για «κατάφωρη επίθεση εναντίον του παλαιστινιακού λαού». Η παλαιστινιακή οργάνωση της Χαμάς, που ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας, κάλεσε τους Άραβες και τους μουσουλμάνους «να υπονομεύσουν τα αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή» και να «αποκλείσουν το Ισραήλ». Οι ανακοινώσεις Τραμπ «καταστρέφουν» τη λύση των δύο κρατών, επισήμανε σε ανακοίνωσή τηςη Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης.
Τη σοβαρή ανησυχία της εξέφρασε η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την ανακοίνωση της απόφασης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την Ιερουσαλήμ και για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η εφαρμογή της στην ειρηνευτική διαδικασία.
«Ανεύθυνη» η κίνηση των ΗΠΑ να αναγνωρίσουν την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύσουσα του Ισραήλ είναι η πρώτη αντίδραση από την Αγκυρα διά του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας. Παράλληλα, εκατοντάδες είναι διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν έξω από το προξενείο των ΗΠΑ στην Κωνσταντινούπολη μετά την αμερικανική αναγνώριση.
Από την πλευρά της, η Αίγυπτοςαπορρίπτει την απόφαση των ΗΠΑ να μεταφέρουν την πρεσβεία τους στην Ιερουσαλήμ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών. Πρόσθεσε, δε , ότι η αναγνώριση της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύσουσας από τον Τραμπ δεν έχει αλλάξει το νομικό καθεστώς της πόλης. 
Για «επικίνδυνη κλιμάκωση και θανατική καταδίκη για όλους όσους επιθυμούν ειρήνη» έκανε λόγο ο υπουργός Εξωτερικών του Κατάρσχολιάζοντας την απόφαση Τραμπ να μεταφέρει την αμερικανική πρεσβεία στην Ιερουσαλήμ. 
Το Ιράν είναι επίσης ανάμεσα στις χώρες που καταδικάζουν την απόφαση των ΗΠΑ τονίζοντας ότι «παραβιάζει τις διεθνείς συμφωνίες».
Σε δηλώσεις του ο Εμανουέλ Μακρόν τόνισε ότι η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών που «δεν υποστηρίζουν» τη «μονομερή απόφαση» του προέδρου των ΗΠΑ, ενώ έκανε έκκληση να επικρατήσει ηρεμία στην περιοχή. «Πρόκειται για μια απόφαση για την οποία θα μετανιώσει και η Γαλλία δεν την εγκρίνει καθώς αντιβαίνει στους νόμους του διεθνούς δικαίου και των αποφάσεων του Συμβουλίου του ΟΗΕ», είπε χαρακτηρισιτκά ο πρόεδρος της Γαλλίας.
Ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες διαμήνυσε σήμερα ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική παρά μόνο η λύση των δύο κρατών για το Ισραήλ και τους Παλαιστίνιους, τονίζοντας ότι το θέμα της Ιερουσαλήμ και του οριστικού καθεστώτος της θα πρέπει να επιλυθεί μέσω άμεσων διαπραγματεύσεων. «Έχω μιλήσει με συνέπεια κατά των μονομερών μέτρων που θα έθεταν σε κίνδυνο την προοπτική της ειρήνης για τους Ισραηλινούς και τους Παλαιστίνιους», είπε ο Γκουτέρες, μετά το διάγγελμα Τραμπ. 
«Σε αυτή τη στιγμή της μεγάλης ανησυχίας, θέλω να το ξεκαθαρίσω: δεν υπάρχει εναλλακτική πέραν της λύσης των δύο κρατών. Δεν υπάρχει Σχέδιο Β. Θα κάνω ότι περνά από το χέρι μου για να ενθαρρύνω τους Ισραηλινούς και τους Παλαιστίνιους ηγέτες να επιστρέψουν στη διαπραγμάτευση», τόνισε ο Γκουτέρες σε δημοσιογράφους.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ 

Wednesday, December 6, 2017

Της μέρας. Η ΓΙΏΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ μιλά για χειμώνα ποιητών και ΦΒ

ΓΙΩΤΑ ΙΩΑΚΕΙΜΊΔΟΥ
Φιλολογος, Συγγραφέας 

Αλλοτινοί  χειμώνες
χειμώνας....σε παλιότερες εποχές που  δεν υπήρχε η δυνατότητα της επικοινωνίας ,όπως σήμερα ,η λαϊκή μούσα διασκέδαζε τα κρύα βράδια τους ανθρώπους….οι μέρες μικρές ,οι νύχτες μεγάλες ,μαζεύονταν τα βράδια και διασκέδαζαν  με  ιστορίες και  παραμύθια….σ  ένα δημοτικό τραγούδι  τη νταρντάνα βλάχα ορέγεται ο νέος αλλά δεν μπορεί να ξεφύγει από το αδιέξοδό του και θέλει να την αρνηθεί αλλά υποχωρεί μπροστά στον ερωτικό του πόνο. «Θέλουν ν’ ανθίσουν τα κλαριά / κι ο πάγος δεν τ’ αφήνει / θέλω κι εγώ βλάχαμ’ να σ’ αρνηθώ κι ο πόνος σου με πνίγει», λένε οι πρώτοι στίχοι, επειδή είναι χειμώνας και όλοι είναι κλεισμένοι, οι άνθρωποι στα σπίτια τους και τα κοπάδια στα μαντριά τους και δε συναντιέται με την καλή του στα ανοιξιάτικα βοσκοτόπια. Της εκμυστηρεύεται τον πόθο του , να βρεθούνε κοντά, να πλαγιάσει μαζί της και της τραγουδεί: «Το χέρι σου το παχουλό το κοντυλογραμμένο / να τό ‘βαζα, βλάχαμ’ προσκέφαλο τρεις μέρες και τρεις νύχτες / και νάν’ οι μέρες του Μαγιού κι οι νύχτες του Γενάρη...». Να μην ξημέρωνε ποτές ή να μη νύχτωνε, αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες ή οι πιο μεγάλες σε διάρκεια νύχτες και μέρες του χρόνου. Αλλά τις νύχτες του Γενάρη εξυμνεί και ο λυρικός Μαλακάσης στο νοσταλγικό ποίημά του «Αγάπη», εκθειάζοντας τα χειμωνιάτικα μερόνυχτα, όταν γράφει: «...και μάθε το. Τις μελιχρές λαμπράδες του Δεκέμβρη / και τις φεγγαροσκέπαστες του Γεναριού ομορφιές / μήτε στις τρέλες τ’ Απριλιού κανένας θα τις εύρει / μήτε και στις μονότονες του Μάη καλοκαιριές/

Tuesday, December 5, 2017

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ. .Του Βασίλη Τσαπαλιάρη*

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ
Κοινωνιολόγος, Εκδότης, Επιστ. Ερευνητής
της Γεν.Γραμ. Απόδημου Ελληνισμού

Oπτικές και απόψεις 
για το ρόλο  και τη 
συμβολή της Εκκλησίας 

Η Εκκλησία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποτελεί μια συνεχή παρουσία,  υπεισέρχεται με πολλούς τρόπους στην σύγχρονη πραγματικότητα, παρά την πτώση του θρησκευτικού συναισθήματος και την ιεράρχηση κατ` εξοχήν  με κοσμικά κριτήρια  του σύγχρονου κόσμου.
Η παρουσία της στο χρόνο και στο χώρο, μπορεί να ιδωθεί ή και να  αποτιμηθεί από διάφορες κύριες ή δευτερεύουσας σημασίας οπτικές. Στην ελληνική περίπτωση από την οπτική της συμβολής της στη διαμόρφωση και τη διατήρηση της εθνικής συνείδησης και τις αντινομίες που παρουσίασε επί τουρκοκρατίας σε σχέση με τα αιτήματα της εθνικής χειραφεσίας. Από τις σχέσεις της με την οθωμανική εξουσία, το ειδικό ιδεολογικό βάρος των διδαχών της,  την απήχηση τους στην θρησκευτική και κοινωνική συμπεριφορά των πιστών, αλλά και την πολιτική στάση τους απέναντι στην οθωμανική εξουσία. Από άλλες περισσότερο ή λιγότερο ενδιαφέρουσες οπτικές: από την σύγκρουση του χριστιανισμού με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, από την εξ ορισμού θέση και υπερεθνική αποστολή της Εκκλησίας.  Τη δογματική διδασκαλία της, την συμβολή της στην ελληνική παιδεία  και την αποτροπή εξισλαμισμού των ελληνικής καταγωγής πληθυσμών, που ορισμένοι τονίζουν εμφατικά. Ή τέλος από την ιστορική οπτική της παρουσίας της ως ρυθμιστικού  παράγοντα στην κοινοτική οργάνωση επί οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπως και σήμερα στην περίπτωση της κοινοτικής οργάνωσης του Ελληνισμού της Διασποράς.
Ι. Αντικρουόμενες  απόψεις
   Εξετάζοντας εδώ, κατά κύριο λόγο την παρουσία της στον ιστορικό κόσμο της οθωμανικής αυτοκρατορίας και της εθνικής εθνεγερσίας, επικρατέστερη ως τώρα άποψη  αποτελεί αυτή που θεωρεί ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων. Ωστόσο, αποτελεί άποψη που φαίνεται να χάνει συνεχώς έδαφος από την συνεχώς ανανεωμένη ιστορική έρευνα και την αναψηλάφηση των δεδομένων. Μια από τις πολλές διιστάμενες, αλλά ανερχόμενες  απόψεις για τον ρόλο και τη συμβολή της Εκκλησίας επί τουρκοκρατίας εμφανίζεται να υποστηρίζει, πως αντίθετα με την άποψη ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων,  αντιθέτως, ο ελληνικός λαός, ασπαζόμενος τις δογματικές διδαχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας, παρουσιάζεται να  δέχτηκε με χριστιανική εγκαρτέρηση την τουρκική κατάκτηση. Μάλιστα, ως έχει λεχθεί, ως «παιδείαν Θεού διά τας αμαρτίας ημών», παρά ως μια εθνική καταστροφή που υπαγόρευε την αντίσταση των χριστιανών στους Οθωμανούς κατακτητές και την στήριξη σε αυτό τον αγώνα της Εκκλησίας ως υποτιθέμενης «μητέρας-τροφού» του έθνους. «Την αντίληψη αυτή», ως «παιδείας Θεού» όπως αναφέρεται σε σχετική προσέγγιση, «είχε υιοθετήσει ή υπαγόρευε η Ανατολική Εκκλησία, ακολουθώντας την πανάρχαιη εβραιοχριστιανική αντίληψη για τον ρου της ανθρώπινης ιστορίας» ( Πατρινέλης Χ., 1998: 60)
   Ο Ν. Σβορώνος, στο έργο του Το Ελληνικό έθνος. Γένεση και Διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού (2004), παρότι σε πολλά σημεία αποδίδει αρνητικά πρόσημα στο ρόλο του χριστιανισμού θεωρώντας ότι η αποδοχή και η επικράτηση του προκάλεσε βαθμιαία εξασθένιση της συνείδησης του Ελληνισμού , σε άλλο σημείο φαίνεται να θεωρεί θεμελιακή τη συμβολή της Εκκλησίας στη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας. Υπό το πρίσμα της συμβολής της στην ελληνική παιδεία, της αποτροπής εξισλαμισμού των ελληνικών πληθυσμών και του γεγονότος ότι η εθνική ιδέα συνδέθηκε  με τη χριστιανική ορθοδοξία και την  Εκκλησία (Σβορώνος Ν., 2004: 84).
   Είναι πράγματι γεγονός ότι εθνική ιδέα ειδικά υπό τις συνθήκες της οθωμανικής κατάκτησης υπερκεράστηκε με χριστιανικό περιεχόμενο. Ωστόσο, έχοντας υπόψη την υπερεθνική αποστολή της Εκκλησίας και το ιστορικό υπόβαθρο της σύγκρουσης της χριστιανικής θρησκείας με τον Ελληνισμό και την ελληνική σκέψη, πέραν από τα όσα οικειοποιήθηκαν οι πατέρες της Εκκλησίας να θεμελιώσουν τη δογματική της, η συμβολή αυτή, ως προς την παιδεία του γένους, ασκούμενη  κατά κύριο λόγο σε σχέση με τη θρησκευτική της αποστολή, είναι προφανές ότι απέρρεε από τα εξ ορισμού  καθήκοντα και τα καλώς εννοούμενα  συμφέροντα της Εκκλησίας.  Αυτό, είναι προφανές από το έντονα θρησκευτικό περιεχόμενο που έδωσε στην παρεχόμενη ελληνόγλωσση εκπαίδευση, όπως προκύπτει από τη διδασκόμενη ύλη και την κατεύθυνση της παιδείας υπό την αιγίδα της . Υπό αυτή την έννοια, μπορούμε να πούμε ότι η παρερχόμενη από την Εκκλησία εκπαίδευση  στόχευε πρωτίστως στη χριστιανική αγωγή, στην παραγωγή και αναπαραγωγή πιστών στην Εκκλησία. Πράγμα που δεν φαίνεται να έχει απασχολήσει ως τώρα την ελληνική ιστοριογραφία, έτσι που πολλοί εξαίρουν το ρόλο της, ατεκμηρίωτα σε σχέση με αυτή την παράμετρο της παρουσίας της στην ελληνική παιδεία. 
Εκτός αυτού, για την  παρεχόμενη διδασκαλία, η οποία γινόταν κυρίως από μοναχούς, από περιηγητές εκείνης της εποχής, φέρεται οι μαθητές να κατέβαλαν δίδακτρα . Από την άλλη, κατά τους δύο τελευταίους αιώνες της τουρκοκρατίας, αντιθέτως, με τα λεγόμενα της Εκκλησίας για τη συμβολή της στην παιδεία, όπως προκύπτει από τη νεώτερη  ιστορική έρευνα, «η ίδρυση και η λειτουργία των περισσότερων σχολείων του ελληνικού χώρου οφείλονται στο ενδιαφέρον των κοινοτήτων, που ανέλαβαν όχι μόνον την μισθοδοσία των δασκάλων αλλά και τη φροντίδα για την παροχή υποτροφιών στους μαθητές» (Σφυρόερας Β., 1998: 28). Πέραν δε τούτου, είναι ευρύτερα γνωστό, πως η ίδρυση και η χρηματοδότηση πλήθους σχολείων την εποχή εκείνη οφειλόταν στη γενναιοδωρία διαφόρων φιλογενών, κατά μεγάλο μέρος προερχομένων από τον παροικιακό Ελληνισμό των διαφόρων χωρών.
   Ιδωμένη από αυτή την ιδιαίτερη οπτική, η εισφορά της στην ελληνική παιδεία, εξυπηρέτησε τη διατήρηση του χριστιανισμού και την  επικοινωνία της Εκκλησίας με το ποίμνιο της, σε τελευταία ανάλυση την επιβίωση της ίδιας της Εκκλησίας. Δεν στόχευε, εξ ορισμού, εκ του αντικειμένου της αποστολής της  στην διατήρηση του ελληνισμού ως διακριτής εθνότητας, στην εξυπηρέτηση της ελληνικής εθνικής ιδέας. Ιδέα, η οποία μάλιστα υπό τις επιδράσεις του χριστιανισμού, την ανεθνική αποστολή της Εκκλησίας και τις σχέσεις της με την οθωμανική εξουσία υπέπεσε σε χειμέρια νάρκη ως προς τις μεγάλες μάζες του Ελληνισμού. Για να αναβιώσει τα νεώτερα χρόνια με την Επανάσταση του `21 υπό τις επιδράσεις των ιδεών της  Γαλλικής Επανάστασης και του Διαφωτισμού, την αστική ανάπτυξη του παροικιακού Ελληνισμού και την καθοδική και διαλυτική πορεία ισχύος της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
ΙΙ. Η συμβολή «άλλων δυνάμεων» στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης
   Είναι βέβαια γνωστό πως οι Έλληνες δεν περίμεναν την Γαλλική Επανάσταση και το Διαφωτισμό για να ξεσηκωθούν, όπως έδειξαν τα προ της Γαλλικής Επανάστασης προεπαναστατικά κινήματα.
Ο Σβορώνος αναφερόμενος σε αυτά σε σχέση με την παρουσία και τη συμβολή της Εκκλησίας, υποστηρίζει ότι  «στους πρώτους αιώνες της Τουρκοκρατίας η Εκκλησία όχι μόνο δεν ανατίθεται στα απελευθερωτικά κινήματα που υποκινούνται από τις δυτικές χριστιανικές δυνάμεις, αλλά συχνά συμμετέχει ενεργά και πολλές φορές τα κατευθύνει». (σ. 85)
 Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, αντιπαρέρχεται το γεγονός ότι τα κινήματα αυτά υπήρξαν αδύναμα, μικρής λαϊκής συμμετοχής, και όπου συμμετέχουν σε αυτά κληρικοί εμφανίζονται να συμμετέχουν αποσπασματικά, ιδία πρωτοβουλία και κατά παρέκκλιση της γραμμής νομιμοφροσύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν τα αποτυχημένα κινήματα  του Μητροπολίτη  Λαρίσης Διονύσιου (1600 και 1611). Κινήματα,  τα οποία, αν και υπήρξαν τα πιο σημαντικά στους πρώιμους χρόνους της τουρκικής κατάκτησης, αντί να τύχουν ευρείας υποστήριξης έστρεψαν εναντίον τελικά και τις μάζες, αλλά και την ίδια την Εκκλησία. Η τελευταία μάλιστα, κατά τις σχετικές ιστορικές αναφορές, τον αφόρισε , και οι άνθρωποι της τον παρώδησαν  ως «Σκυλόσοφο», παρά  την επικρατούσα άποψη ότι η Εκκλησία συντηρούσε την εθνική συνείδηση και εξαγίαζε την εξέγερση εναντίον των αλλοθρήσκων.

   Ο Σβορώνος, σε άλλο σημείο στο προαναφερόμενο έργο, προφανώς αναλογιζόμενος την πολυπλοκότητα  του ζητήματος και την ευρύτητα του περιεχομένου της εθνικής συνείδησης η οποία δεν αποτελεί μονοδιάστατο φαινόμενο, σημειώνει σχετικά ότι: «Ο πλουτισμός του περιεχομένου της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων, η προσπάθεια της αποσαφήνισης και της εναρμόνισης των διαφόρων στοιχείων που την συνθέτουν, θα γίνει ουσιαστικά από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν σε αντίθεση με την τουρκική κατάκτηση και έξω από αυτήν» (Σβορώνος Ν., 2004: 92). Αυτές, ως αναφέρεται στη συνέχεια, ήταν οι αντάρτικες ομάδες που σχηματίστηκαν από τα πρώτα χρόνια της κατάκτησης, οι οποίες  αντετίθεντο  στο πνεύμα της παθητικής αντίστασης και της προσαρμογής των ηγετικών ομάδων του Ελληνισμού, κι ακόμα οι ομάδες των λογίων μεταναστών στην Δύση. Λόγιοι,  οι οποίοι καλλιεργούσαν  την ιδέα της σύνδεσης με την αρχαία Ελλάδα και την ιδέα της συνέχειας του Ελληνισμού, που, ως αναφέρει, «… είχε εν τω μεταξύ εγκαταλειφτεί από την Εκκλησία» (Σβορώνος Ν., 2004: 93). Η δράση των λογίων αυτών, όπως αναφέρει σε άλλο σημείο, «συνδέει τον Ελληνισμό και την εθνική ιδέα με το πνεύμα της δυτικής Αναγέννησης και τον ανθρωπισμό».

ΙΙΙ. Η συμβολή του παροικιακού Ελληνισμού
   Σε αντιδιαστολή με την Εκκλησία, στις «άλλες δυνάμεις»,  ιδιαίτερα ειδικό βάρος, μπορεί να λεχθεί, είχε ο Ελληνισμός της Διασποράς, ο οποίος συγκροτούσε τον κύριο κορμό της τότε αστικής τάξης διασκορπισμένος και συγκροτημένος σε ελληνικές παροικίες και κοινότητες  σε διάφορες χώρες . Το ειδικό του βάρος ήταν αναπόφευκτα μεγάλο, καθώς η ανάπτυξη του εμπορίου και η συσσώρευση κεφαλαίων στα χέρια Ελλήνων εμπόρων έδωσε την δυνατότητα να διαθέτουν αξιόλογα χρηματικά ποσά για τη γενίκευση και την άνοδο της ελληνικής παιδείας και την προετοιμασία του αγώνα. Με την ίδρυση και συντήρηση ελληνικών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ιδρυμάτων. Τόσο σε όλες τις περιοχές της ελληνικής διασποράς, όσο και στον ελλαδικό χώρο,  θεωρώντας ότι η παιδεία, με τη νεωτερική έννοια, προείχε και αποτελούσε προϋπόθεση για την εθνική χειραφεσία και την πολιτική αποκατάσταση του Ελληνισμού. Μάλιστα, η κίνηση αυτή συνδεδεμένη με την προσπάθεια εισαγωγής των νεωτερικών ιδεών του Διαφωτισμού  στην ελληνική παιδεία από την Ευρώπη και την παλιννόστηση Ελλήνων της διασποράς που είχαν φοιτήσει σε ξένα πανεπιστήμια και ανάλαβαν θέσεις διδασκαλίας,  φέρεται να αντιμετώπισε σοβαρές αντιδράσεις από την  Εκκλησία. Ως προς τα διδασκόμενα αντικείμενα (αστρονομία, φυσική, μαθηματικά,  κ.λπ. ), αλλά  και ως προς τις νεωτερίζουσες φιλοσοφικές θέσεις των διδασκόντων. Όπως. Π.χ.  του Μεθόδιου Ανθρακίτη,  τον οποίο η Ιερά Σύνοδος καταδίκασε (1723) και υποχρέωσε να καούν τα επίδικα φιλοσοφικά του τετράδια, όπως και ορισμένων διδασκόντων στην «Ηγεμονική Ακαδημία» του Ιασίου (Μοισιόδακα, κ.ά.) οι οποίοι υποχρεώθηκαν να απομακρυνθούν. (Πατρινέλλης Χ., 1998: 42-43, Αγιάνογλου Π., 1982: 19)
   Οι δράσεις των Ελλήνων αστών, ωστόσο, δεν ήταν μόνο προσανατολισμένες στην υποστήριξη της ανάπτυξης της Ελληνικής Παιδείας και των Γραμμάτων, πους τους έφερναν σε σύγκρουση με την Εκκλησία και την οθωμανική αυτοκρατορία. Το σπουδαιότερο:  όταν έφθασε η ώρα της προετοιμασίας για τον ένοπλο αγώνα και το ξέσπασμά του, οι Έλληνες της διασποράς ήταν έτοιμοι και πρόθυμοι να τον υποστηρίξουν ενεργά, ως αρωγοί στο έργο της Φιλικής Εταιρείας, αλλά και ως ένοπλοι στο κίνημα της επανάστασης του 1821. Πράγμα για το οποίο αναφέρεται με πολύ γλαφυρότητα, το 1858,  στα «Απομνημονεύματα» του ο Φωτάκος (Φώτιος Χρυσανθόπουλος,  1798-1879), υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, ανατρέχοντας και στις περιστάσεις υπό τις οποίες κατόρθωσαν να εξεγερθούν:
 «Εις όλους τους Έλληνας», όπως γράφει ο Φωτάκος,  υπήρχε πατροπαράδοτος η ιδέα της ελευθερώσεως των… Αλλ` εχρειάζοντο και περιστάσεις να τους συντρέξουν εις τούτο βοηθητικαί και τοιαύται δεν έλλειψαν…».
«Όχι δε ολίγον εξύπνισε το πνεύμα των Ελλήνων προς την ελευθερίαν και η Γαλλική επανάστασις του 1789… βλέποντες τους άλλους Ευρωπαίους ελευθέρους και ευτυχείς και τον εαυτόν των δούλον και  καταφρονεμένον».
Κατά το 1817 άρχισαν να έρχονται εις την Ελλάδα… διάφοροι απόστολοι της Φιλικής Εταιρείας, καθώς ο μεγαλόνους Αναγνωσταράς… ο Αρχ. Γρηγόριος Φλέσσας… … έμβαιναν κάθε ημέραν εις την Πελοπόννησον, και ακατηχούσαν πρώτον όλους τους κλέπτας… έπειτα τους αρχιερείς και αυτοί μαζί με τους άλλους τους Ελληνοδιδασκάλους … ολίγον κατ` ολίγον και τους άρχοντας και τον μικρότερον λαόν» (Φωτάκος, 1858: 2-5).
Θα χρειαστούν λοιπόν, οι «άλλες δυνάμεις»,  κατά καθοριστικό δε τρόπο ο τότε Ελληνισμός της Διασποράς από τους κόλπους του οποίου προήλθε η Φιλική Εταιρεία και οι επιφανέστεροι φιλικοί για να διαμορφώσουν με καθοριστικό τρόπο τις υλικές και πνευματικές προϋποθέσεις διαμόρφωσης της νεοελληνικής εθνικής συνείδησης. Να συνειδητοποιεί η ανάγκη της εθνεγερσίας και να εγερθεί συνολικά ο λαός και αναπόφευκτα ο ως τότε αδρανής κλήρος που δεν συμμετείχε ενεργά πειθαρχώντας  στην επίσημη πολιτική νομιμοφροσύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην οθωμανική εξουσία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Αγιάνογλου Π., 1982, Το Πέρασμα από τη Φεουδαρχία στον Καπιταλισμό στην Ελλάδα, έκδοση του συγγραφέα, Αθήνα.
Αρβανίτη Ι. Βασιλείου, (επιθεωρητή σχολείων), Η Εκπαίδευσις των Ελληνοπαίδων επί Τουρκοκρατίας.  αχρ. έκδοση του συγγραφέα, Αθήνα
Πατρινέλης Χ., 1998, «Αντιτουρκικές κινήσεις και εξεγέρσεις (15ος-17ος αιώνας)», στο Ελλάς. Η Ιστορία και ο Πολιτισμός του Ελληνικού Έθνους. Από τις Απαρχές μέχρι Σήμερα, Εκδ. Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 60-62.
Πατρινέλλης Χ., 1998, «Η εκπαίδευση κατά την τουρκοκρατία. Σχολεία και δάσκαλοι στην Ελληνική Ανατολή (15ος -17ος αιώνας)» στο Ελλάς. Η Ιστορία και ο Πολιτισμός του Ελληνικού Έθνους. Από τις Απαρχές μέχρι Σήμερα, Εκδ. Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 38-43
Σβορώνος Ν., 2004, To Ελληνικό Έθνος. Γένεση και Διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, εκδ. Πόλις, Αθήνα.
Σφυρόερας Β., 1998, «Κοινότητες και συντεχνίες», στην εγκυκλοπαιδική  σειρά  Ελλάς, εκδ.  Οργανισμός Πάπυρος, 1998, Αθήνα, τόμος 2ος, σ. 27-29.
Φωτάκος (Φώτιος Χρυσανθόπουλος), 1858, Απομνημονεύματα περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, τύποις και βιλιοπωλείο  Π.Λ. Σακελαρίου, Αθήνα
http://btsapway.blogspot.gr


Δημοσιεύσεις άρθρου «Εκκλησία και νέος ελληνισμός. Οπτικές και απόψεις για το ρόλο και τη συμβολή της Εκκλησίας»:

Παροικιακό Βήμα, έντυπη έκδοση, Αυγ. 2015, σ. 13
http://www.greektribune.com.au/pdfs/august2015.pdf
Νέος Κόσμος  13.08.15. Ψηφιακή έκδοση
http://neoskosmos.com/news/el/node/50381
The Panhellenic Post 13.08.15.  Ψηφιακή έκδοση
http://panhellenicpost.com/archives/131141


http://btsapway.blogspot.gr

Φρίκη σε χωριό της Λάρισας: Έδεσε το σκύλο πίσω από το αγροτικό και τον έσερνε! (φωτό)



Δεν πίστευε στα μάτια του αναγνώστης της σελίδας όταν αντίκρισε ιδιοκτήτη αγροτικού αυτοκινήτου να έχει δέσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του ένα δύσμοιρο σκυλί το οποίο έσερνε καταματωμένο στο δρόμο.
Το αποτρόπαιο αυτό έγκλημα συνέβη σε παράδρομο στο ύψος του Μαυροβουνίου Λάρισας, ενώ ο αναγνώστης που ενημέρωσε και την αστυνομία κατήγγειλε στη σελίδα το γεγονός στέλνοντας και τις συγκλονιστικές φωτογραφίες της αποκρουστικής ενέργειας του οδηγού που δυστυχώς θέλει να λέγεται άνθρωπος.
Θα πρέπει άμεσα να κινητοποιηθεί η αστυνομία για να οδηγηθεί το συγκεκριμένο άτομο στη δικαιοσύνη για να λογοδοτήσει.
Δείτε φωτογραφίες:
paidis.com

ΛΑΡΙΣΑ. Κάθειρξη σε 71χρονο για αποπλάνηση 13χρονου


Κάθειρξη οχτώ ετών με έφεση που να έχει αναστέλλουσα δύναμη με περιοριστικούς όρους, επέβαλε χθες το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Βόλου σε 71χρονο ημεδαπό, κατηγορούμενο για υπόθεση αποπλάνησης 13χρονου αγοριού, που συνέβη τον Μάιο του 2016 σε ευρύτερη περιοχή της Λάρισας.
Στην ακροαματική διαδικασία αποδείχτηκε ότι ο ηλικιωμένος εκμεταλλεύτηκε τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο ανήλικος, και κατάφερε με δέλεαρ ποσό των δύο ευρώ να τον οδηγήσει σε ερημική τοποθεσία με το αυτοκίνητό του και να ενεργήσει σε βάρος του ασελγείς πράξεις.
Στην πρότασή της η εισαγγελέας έδρας τόνισε ότι ο κατηγορούμενος γνώριζε τον ανήλικο και την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς του, καθώς είναι πολύτεκνη και άνεργη, και τον δελέασε με τα χρήματα προκειμένου να πάνε βόλτα. Η εισαγγελέας υπογράμμισε ότι ο ανήλικος δέχτηκε να μπει στο αυτοκίνητο του ηλικιωμένου γιατί είχε ανάγκη. Επικαλέστηκε στη συνέχεια το πόρισμα του ιατροδικαστική, με το οποίο τεκμηρίωσε τις ασελγείς πράξεις.
Νωρίτερα, απολογούμενος στο Δικαστήριο, ο ηλικιωμένος επέμεινε κατηγορηματικά ότι είναι αθώος. Ισχυρίστηκε ότι η οικογένεια του ανήλικου τον κατήγγειλε για αποπλάνηση επειδή ο ανήλικος του είχε κλέψει το πορτοφόλι του από το αυτοκίνητο. Μάλιστα, υποστήριξε ότι η οικογένεια του ανήλικου του ζήτησε ποσό ύψους 500 ευρώ προκειμένου να μην τον καταγγείλει και έχει έννομες συνέπειες από τη Δικαιοσύνη.
Ωστόσο, εξεταζόμενος στο Δικαστήριο έπεσε σε αντιφάσεις για τη χρονική σειρά και τον τόπο των περιστατικών. Ενώ ισχυρίστηκε στο Κακουργιοδικείο Βόλου ότι έβαλε τον ανήλικο στο αυτοκίνητό του, καθώς ο μικρούλης τού ζήτησε να τον πάει στη γιαγιά του επειδή έβρεχε, ωστόσο στην πορεία είπε ότι τελικά άφησε τον μικρούλη σε σημείο της διαδρομής, μέσα στη βροχή, όταν ο 13χρονος τού ζήτησε να τον πάει τελικά στο σπίτι των γονιών του, και όχι της γιαγιάς του που απουσίαζε.
Επιπλέον, ο 71χρονος είπε ότι έδωσε στο ανήλικο ενάμιση ευρώ όταν τον άφησε με το αυτοκίνητό του κοντά σε γυμναστήριο, ενώ στην Ανακρίτρια είχε δηλώσει ότι του έδωσε δύο ευρώ, από τα ρέστα που πήρε από τον σερβιτόρο όταν πλήρωσε τον καφέ του, στην καφετέρια όπου τον πλησίασε ο ανήλικος ζητώντας του χρήματα.
«Έπεσε σε πλείστες αντιφάσεις» είπε χαρακτηριστικά η εισαγγελέας έδρας, τονίζοντας ότι αντίθετα ο ανήλικος ήταν ακριβής και σαφής σε όλα όσα κατέθεσε και με διαύγεια πνεύματος, σύμφωνα με τους παιδοψυχολόγους. Διερωτούμενη τι έγινε στο διάστημα από τις 6 μέχρι τις 8 που ο κατηγορούμενος βρισκόταν με τον ανήλικο στο αυτοκίνητό του, ξεκίνησε την πρότασή της.
Στο δικαστήριο εξετάστηκαν συνολικά πέντε μάρτυρες: οι γονείς του παιδιού, η κόρη και ο αδερφός του κατηγορουμένου, καθώς επίσης και ένας συγχωριανός του. Ο πατέρας του μικρούλη αναφέρθηκε στην εξομολόγηση του ανήλικου στη μητέρα του. Η μητέρα του, σε όλα όσα της είπε αναλυτικά το παιδί.
Οι συγγενείς του κατηγορουμένου τόνισαν στο Δικαστήριο ότι ο 71χρονος είναι ανάπηρος σε ποσοστό 75% μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη πριν πολλά χρόνια, και ισχυρίστηκαν ότι η αναπηρία του τον καθιστούσε ανίκανο να προχωρήσει σε τέτοιες πράξεις.
Ο συγχωριανός του 71χρονου, εξεταζόμενος στο Δικαστήριο αποδείχτηκε ότι έλεγε ψέματα αναφορικά με το πού καθόταν στην καφετέρια όταν παρέθετε τα περιστατικά που είδε. Η κράτησή του άρθηκε στις 5 το απόγευμα που έληξε η δίκη, με το Δικαστήριο να αποφασίζει άλλη διαδικασία από αυτή του αυτοφώρου για τη δίκη του μάρτυρα.
Να επισημανθεί, ότι το Δικαστήριο έλαβε κατά πλειοψηφία την απόφαση για τα έτη κάθειρξης, καθώς η πρόεδρος και μία ένορκος διαφοροποιήθηκαν, κρίνοντας ότι στον κατηγορούμενο θα έπρεπε να επιβληθεί 10ετή κάθειρξη.
Το Κακουργιοδικείο με ομόφωνη απόφασή του δεν αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό στον 71χρονο, ούτε αυτό του έντιμου πρότερου βίου, παρά το γεγονός ότι εκείνος δεν είχε απασχολήσει ποτέ στο παρελθόν τη Δικαιοσύνη. Μετά τη δίκη ο 71χρονος άσκησε έφεση και αφέθηκε ελεύθερος.
taxydromos.gr

Λαρισαίος… γαμπρός… εξαπατούσε χήρες


Παρουσιαζόταν με κοστούμι και μιλούσε συνεχώς στο τηλέφωνο για μεγάλες συμφωνίες.
Έκανε πως είχε σχέσεις με πολυεθνικές εταιρίες και πως μπορούσε να έχει απευθείας πρόσβαση στον διοικητή της Εθνικής Τράπεζας αλλά και σε γνωστούς πολιτικούς. Υποσχόταν άμεσες λύσεις και διορισμούς.
Έφτασε μάλιστα σε σημείο να παρουσιαστεί και ως υποψήφιος γαμπρός αλλά στο φινάλε δεν πήρε τη νύφη αλλά τα χρήματά της και εξαφανίστηκε. Ο λόγος για έναν 58χρονο Φαρσαλινό που κατάφερε με διάφορους τρόπους να εξαπατήσει αρκετούς Λαρισαίους και Λαρισαίες αποσπώντας δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Το «σενάριο» από περίπτωση σε περίπτωση ήταν διαφορετικό και όλα κατατέθηκαν σε δικαστήριο της Λάρισας από το οποίο και καταδικάστηκε σε κάθειρξη επτά ετών. «Μου συστήθηκε ως χωρισμένος σε γραφείο γνωριμιών. Εγώ έψαχνα να βρω σύζυγο» είπε η χήρα που την έπεισε πως θα την παντρευτεί. …Κατά τη διάρκεια ωστόσο της γνωριμίας αυτής δεν του έφτανε η νύφη αλλά «εξαπάτησε» και την κόρη της στην οποία υποσχέθηκε διορισμό στο δημόσιο. …
Σε μια άλλη περίπτωση ζητούσε υπάλληλο για γραφείο. Ενδιαφέρθηκε μια κυρία και έδωσαν ραντεβού. «Με περίμενε με κοστούμι έξω από μεγάλο ξενοδοχείο της Λάρισας» χήρα και εκείνη. Τελικά της απέσπασε χρήματα πείθοντάς την ότι γνωρίζει τον διοικητή μεγάλης τράπεζας και θα βοηθούσε την κόρη της. Πολλές οι περιπτώσεις εξαπατημένων που εμφανίστηκαν στο ακροατήριο. Ο «γαμπρός» που είχε ήδη προφυλακιστεί για 10 μήνες, καταδικάστηκε τελικά σε 7 χρόνια κάθειρξη. Στο δικαστήριο δεν εμφανίστηκε, εκπροσωπήθηκε από δικηγόρο.
Κώστας Γκιάστας -Ελευθερία  Λαρίσης 

wibiya widget