Wednesday, August 8, 2012

Ο γλωσσικός ελληνισμός της Αγγλικής. Του ΘΩΜΑ Γ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ*

ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Το ρήμα καίω,που καίει

Ενώ στην Ελλάδα καίγονται από το πολύ θερμό καλοκαίρι, εμείς εδώ, στην άλλη άκρη του κόσμου, κρυώνουμε σε ένα μάλλον παρατεταμένο και πολύ ψυχρό χειμώνα του 2012.
Επειδή στη Μελβούρνη ποθούμε λίγο και τη ζέστη της Ελλάδας, σήμερα θα πάρουμε το καλαμάρι με μελάνι… καυστικό θα γράψουμε κάτι για να μας καλμάρει, μια και η παγωνιά μας έχει… κάψει!
ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΑΡΑΓΩΓΟ ΡΗΜΑ
Για όσους ενδιαφέρονται, σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα ρήμα που… καίει, το καίω. Το λέμε και καίγω, όπως λέμε και λέω και λέγω, τρώω και τρώγω. Το (γ) γάμα εδώ προστέθηκε για να αποφευχθεί η χασμωδία.
Το ρήμα μας καίω είναι πανάρχαιο και καίει συνέχεια για να μας υπενθυμίζει ότι η γλώσσα μας –από τότε που την αρχιτεκτονήσαμε– είναι όντως το φως που καίει, μέχρι και τα σημερινά μας ελληνικά χείλια. Δεν πέθανε ποτέ και μετά από πολλές χιλιάδες χρόνια το φως αυτό λάμπει. Και όσοι φωτίζονται, αυτοί την εκτιμούν.
Το ρήμα καίω στην αρχαιότητα ανάμεσα στα δύο φωνήεντα είχε το ελληνικό δίγαμμα F (το έκτο γράμμα του πρώιμου ελληνικού αλφάβητου με προφορά κοντινή με το σημερινό β). Γραφόταν και ως καFω. Αφού σίγησε το F, έγινε κάω. Το ρήμα τούτο καθώς και το κλάω (σπάζω) δεν συναιρούν το χαρακτήρα α. Έτσι κατέληξε στο σημερινό καίω (οι αρχαίοι μας το έλεγαν κάιω). Στο πιστοποιητικό γέννησής του το F παρέμεινε με το Y, όπως καύση.
Έχουμε πάμπολλα παράγωγά του σήμερα: καύμα, καυστήρας, καυστικός, καύσιμος, καύσωνας, καυτήρας, καυτήριος, καυτός, άκαυφτος, κάμινος, αλλά και σύνθετες: πυρ+καίω = πυρκαγιά, καίω + ξύλα = καυσόξυλα και πολλές άλλες για εργασία… κατ’ οίκον!
Στην κλασική αρχαιότητα οι πρόγονοί μας έκαιγαν τους νεκρούς. Να τι μας λέει ο Όμηρος στην Ιλιάδα (Α52): «Οιεί δε πυροί νεκύων καίοντο θαμιαί». Οι Καζαντζάκης-Κακριδής το αποδίδουν ως «Κι ανάβαν άπαυτα για τους νεκρούς οι φλόγες». Στον Όμηρο το ρήμα πολυαναφέρεται: καίω, έκαιον, καύσω, καύσομαι, καυθήσομαι, εκαύθην, κέκαυμαι και κεκαυμένος = καμένος.
ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΑ
Το ρήμα τούτο κλίνεται: καίω, καις, καίει, καίμε, καίτε, καιν και καίνε. Οι αρχάριοι μαθητές το μαθαίνουν έτσι: Ενεργητική φωνή: καίω, έκαιγα, θα καίω, θα κάψω, έχω/είχα/θα έχω κάψει και μετοχή καίγοντας. Όμως στην παθητική φωνή: καίγομαι, καιγόμουν, κάηκα, θα καίγομαι, θα καώ, έχω/είχα/θα έχω καεί και η μετοχή καμένος (είμαι καμένος). Συγνώμη, γι’ αυτούς που τα ξέρουν όλα αυτά και εγώ τα επαναλαμβάνω. Ένας μαθητής αν δεν «ζυμωθεί» με όλα αυτά, ελληνικά δεν μπορεί να μιλήσει ούτε να γράψει τη γλώσσα με την ορθογραφία της. Μεγάλο κεφάλαιο τα ρήματα στη Γραμματική μας.
Το ρήμα τούτο είναι πλούσιο με πάμπολλες εκφράσεις που κάναμε. Ας αναφέρουμε μερικές. Προσθέστε και τις δικές σας: Θα το κάψουμε απόψε, θα καεί το πελεκούδι, κάηκε η γούνα του, να με κάψει ο θεός, καμένη γη ή κατάρα, από πίτα που δεν τρως τι σε νοιάζει κι αν καεί; Όποιος καεί στο χυλό φυσάει και το γιαούρτι, καίνε τα μάτια μου/τα αυτιά μου, το νερό καίει, με έκαψε ο ήλιος, καίει στον πυρετό, η τηλεόραση καίει όλη την ημέρα, καίει ο τόπος, καίει πολύ ρεύμα/βενζίνη, η ανεργία καίει τους νέους, εμένα δεν μου καίγεται καρφί, αν το μάθει κάηκα, ζήτω που καήκαμε, καίγονται στα χαρτιά, καίγεται η καρδιά μου, η ομορφιά της θα κάψει καρδιές, είναι μάρκα μ΄ έκαψες!
Πολύ αγαπητό, εύπλαστο και χρήσιμο το ρήμα μας αυτό και «ανάμεσα στα ξερά καίγονται και τα χλωρά».
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΟΙ!
Οι θιασώτες της λεγόμενης ινδοευρωπαϊκής θεωρίας έρχονται και μας λένε ότι αυτό το ρήμα καίω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ καθόλου ελληνικό: προέρχεται από ινδοευρωπαϊκή ρίζα qeu –βάζουν επάνω κι ένα αστερίσκο και λένε αυτό σημαίνει– και εδώ βάζουν πάλι αστερίσκο - και βάζουν τη σημασία σε εισαγωγικά: «καίω, ανάβω». Ο αστερίσκος στην «επιστημονική τους γλώσσα» σημαίνει ότι οι τύποι αυτοί είναι αμάρτυροι, δηλαδή δεν υπάρχουν πουθενά και ποτέ γραμμένοι, ούτε και η σημασία τους. Ωραία «επιστήμη» και αυτή. Η θεωρία τους υπάρχει μόνο στο κεφάλι τους!
Εσείς τι λέτε; Εδώ δεν μοιάζουν με τους θεολόγους που ποτέ δεν είδαν το θεό και έχουν γεμίσει τον κόσμο με… θεολογικά βιβλία. Σαν τους ινδοευρωπαίους έκαναν το θεό να τους μοιάζει και να μιλά τη γλώσσα των ειδωλολατρών Ελλήνων και να λέει: «Εγώ είναι η αλήθεια!» Εδώ τουλάχιστον και ο θεός έπρεπε να μάθει ελληνικά με το στερητικό άλφα!
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Το ελληνικό καύμα –η ζέστη του μεσημεριού που σε κάνει να κοιμηθείς- οι Λατίνοι το έκαναν cauma. Καταχρηστικά έβαλαν ανάμεσα και ένα l και έγινε calma και από εδώ γεννήθηκε το αγγλικό calm και εμείς το πήραμε ως δάνειο και κάναμε το καλμάρω.
Η καυστική σόδα όμως έμεινε ως Caustic soda και από τον εγκαυστικό –με περισσά πετσοκοπήματα– βγήκε το ink = μελάνι.
ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΙΟ ΜΑΣ
Όπως βλέπετε και στο πνεύμα της στήλης τούτης, η ελληνική γλώσσα είναι το πραγματικό φως που καίει και πάνω απ’ όλα λάμπει παντού. Εδώ και ο θεός –αν και «ειδωλολατρική» – μόνο αυτή χρησιμοποιεί και με αυτή θέλει να είναι γνωστός. Και το ποιο σπουδαίο, την ελληνική έχει ως γλώσσα του. Όλες οι άλλες δεν του κάνουν.
Αυτό ακριβώς είπε και ο Ρωμαίος ρήτορας, πολιτικός και συγγραφέας Κικέρων (106-43 π.Χ.): «Ει θεοί διαλέγονται την των Ελλήνων γλώττη χρώνται!» («Εάν μιλάνε οι θεοί, χρησιμοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων»).

*Ο ΘΩΜΑΣ Γ.ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ειναι εκπαιδευτικός και αρθρογράφος  στον Ελληνικό Τύπο Αυστραλίας ενω κείμενά του φιλοξενουνται  και στον Αθηναικό Τύπο

Tuesday, August 7, 2012

Οι ανέκδοτες και επίκαιρες επιστολές του Ι.Καποδίστρια


Γιατί δεν διδάσκονται στα σχολεία μας;

Γράφει η Σοφία Τ.
Εκπληκτικά επίκαιρες αποδεικνύονται οι 37 ιδιόχειρες επιστολές του Ιωάννη Καποδίστρια, οι οποίες θα δημοπρατηθούν στις 24/06 από τον οίκο δημοπρασιών Πέτρος Βέργος μαζί με συνολικά 442 σπάνια βιβλία, έγγραφα και χαρακτικά. Πρόκειται για επιστολές που απευθύνονται στον στενό συνεργάτη του Αλέξανδρο Κοντόσταυλο (1789-1865) και αναφέρονται σε τρέχουσες κρατικές υποθέσεις, κυρίως οικονομικού χαρακτήρα, των ετών 1828-30.
Οι ανέκδοτες, ως τώρα, επιστολές του Καποδίστρια είναι εξαιρετικά επίκαιρες, αφού αποκαλύπτουν τις αγωνιώδεις προσπάθειές του να βάλει τάξη στις υποθέσεις του νεοσύστατου κράτους χωρίς να υπολογίζει το οποιοδήποτε κόστος.
Χαρακτηριστικά είναι όσα γράφει για τους ισχυρούς Έλληνες της εποχής: «…Θα με λυπούσε πολύ αν ο εγωισμός και η φιλοχρηματία των οικονομικά ισχυρών, των ανθρώπων με υπόληψη και των γαιοκτημόνων με ανάγκαζε να καταφύγω στη βία. Όμως, αν πρέπεινα το κάνω δεν θα διστάσω, γιατί μου είναι αδύνατον να σταματήσω ή να κάνω πίσω…» (29/02/1828).
Σε άλλη επιστολή του απαντάει στη διαβεβαίωση του Κοντόσταυλου ότι ο προϋπολογισμός του κράτους είναι ισοσκελισμένος: «…Δεν συμμερίζομαι τη γνώμη σας σχετικά με τους εθνικούς πόρους και την ισορροπία που βρίσκετε ανάμεσα στα έξοδα και τα έσοδα. Αν συνυπολογίσετε τη φοβερή δυστυχία του λαού και την αφορία που θα μπορούσε να πλήξει επί μακρόν το έδαφος της Ελλάδας, ελλείψει πιστώσεων και κεφαλαίων, θα βλέπατε ότι τα μέσα που διαθέτουμε είναι τελείως δυσανάλογα προς τις ανάγκες μας, πράγμα που με ανησυχεί, διότι μπορώ και συμπάσχω, και υποφέρω περισσότερο από τους δυστυχείς που μου ζητούν ψωμί και δεν μπορώ να τους δώσω…»(13/04/1828). Θα μπορούσαν να είναι τα λόγια ενός σύγχρονου πολιτικού(σχόλιο: όχι δεν θα μπορούσαν, γιατί είναι όλοι προσκυνημένοι και χωρίς ούτε το 1‰ των ικανοτήτων του).
Ο Αλέξανδρος Κοντόσταυλος ήταν ο επιχειρηματίας και πολιτικός που αγόρασε τα μηχανήματα του πρώτου νομισματοκοπείου με εντολή του κυβερνήτη. Ο Καποδίστριας προσπάθησε να ανορθώσει την κατεστραμμένη ελληνική οικονομία(υπό τον έλεγχο των «προστάτιδων» Δυνάμεων από τον Αγώνα κιόλας) με την βοήθεια του φίλου του από την Ελβετία(αυτός την έκανε το κράτος υπόδειγμα που είναι από τον 18ο αι.) Εϋνάρδου(Jean-Gabriel Eynard, 1775-1863), οοποίος είχε την άποψη αυτή για τους «Έλληνες» πολιτικούς: «Οι πληγές της Ελλάδος είναι οι αρχηγοί της. Άπαντες έχουν γλώσσαν χρυσωμένην. Ασχολούνται(κατά το πλείστον τουλάχιστον) αποκλειστικώς με τα ιδιαίτερα συμφέροντά των. Καί τούτο υπό το πρόσχημα του αγνοτέρου πατριωτισμού. Άπαντες είναι ικανότατοι εις το να προβάλλουν τον εαυτόν των και να εκμηδενίζουν τους αντιπάλους των με εκθέσεις πλήρεις υπερβολής».Απόσπασμα από την μακροσκελή επιστολή(30/11/1832) προς τον Όθωνα, που μόλις είχε επιλεγεί από τις Μ. Δυνάμεις ως 1ος Έλληνας βασιλιάς.
Διαχείριση του δημοσίου χρήματος και πάταξη της διαφθοράς Ο Καποδίστριας προχώρησε και οργάνωσε την κάθε κρατική υπηρεσία με λογιστική τάξη και ακρίβεια ώστε να γίνεται έλεγχος για τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και να επιβάλλονται κυρώσεις κατά της διαφθοράς. Στις περιπτώσεις όπου: «… παράπονα κατά της παρανόμου πολιτείας των τε λιμεναρχών και των υγειονόμων και των δασμοτελωνών, εκτρεπομένων ειςκαταχρήσεις πιεστικάς του λαού, των οποίων λαμπρά απόδειξις είναι ο σήμερον όχι μόνον άνετος βίος, αλλά και η σκανδαλώδης πολυτέλειααυτών,… Θέλει διορισθή άνευ αναβολής επίτηδες γενικός επιθεωρητής όλων των λιμένων της επικρατείας με αρμοδιότητες οπόταν ευρίσκη ελλείψεις, υποψίαν διδούσας σφετερισμού ή κακοπολιτείας, να τους διαπαύη της υπηρεσίας, να τους εγκαλή προς την κυβέρνησιν, και αντ’ αυτών να καθιστά άλλους προσωρινώς…».
Οι υπόλογοι πολιτικοί και στρατιωτικοί έπρεπε να αποδώσουν τα πεπραγμένα για τον χειρισμό λογαριασμών: «Δεν αγνοείτε δε ότι ο έλεγχος συνίσταται όχι μόνο εκ της εξετάσεως των λογαριασμών και των αυτοίς προσκείμενων εγγράφων, αλλά και εκ του βασανισμού των πεπραγμένων. Και ουδείς πολιτευτής διατάξας ή τελέσας δαπάνας υπέρ της πολιτείας δύναται να απαλλαχθή της ευθύνης, εαν το ελεγκτικό συμβούλιον δεν λάβη απόδειξιν οτι τα εις τας δαπάνας προσνεμηθέντα χρήματα εδαπανήθησαν άνευ καταχρήσεως και σφετερισμού».
Προασπίστηκε την οικονομία του δημοσίου χρήματος:«Ελπίζομεν ότι, όσοι εξ υμών μεθέξωσι μετά της Κυβερνήσεως εις την προσωρινήν Διοίκησιν, καθώς και οι λοιποί των πολιτών, όσοι προσκληθώσιν επί τούτω θέλουν γνωρίσει μεθ’ ημών, ότι εις τας παρούσας περιστάσεις οι εν δημοσίοις υπουργήμασι δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγους με τον βαθμόν του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ’ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η κυβέρνησις εις την εξουσίαν της».
Σε κρίσιμες στιγμές μάλιστα εκάλεσε τους δημοσίους υπαλλλήλους να παραιτηθούν, όσοι είχαν την δυνατότητα, οριστικά ή προσωρινά από το μισθό τους ολικά ή μερικά. Ο Καποδίστριας γνώριζε ότι η διαφθορά του δημοσίου βίου είναι καταστρεπτική για τον τόπο.Ο ίδιος αποκάλυψε κάτι συγκλονιστικό και εν πολλοίς άγνωστο στους νεώτερους Έλληνες:«…Τούτο αν δε βάλωμεν εις τάξιν, αδύνατος είναι ο επισιτισμός του στρατεύματος. Έχω δε ανά χείρας υλικήν την απόδειξιν, ότι και η συντριβή του Μεσολογγίου από τοιούτων ιεροσυλιών προήλθε, πωλουμένων ανοσιοκερδώς εν Ιθάκη και εν Ζακύνθω των διά μεγίστων δυσκολιών εις Μεσολόγγιον πεμπομένων τροφών και του οψαρίου αυτού. Το χρέος μου λοιπόν έκαμα και τους τοιούτους ανθρώπους εις τρόμον έβαλα, λαλήσας κατά πρόσωπον στερράς αληθείας. Οι λόγοι όμως πρέπει να έχωσι τέλος, και τότε φθάνει ο πάταγος, και πατάξω, και υμάς παρακαλώ να πατάξετε ισχυρώς».
‘Άρτου και χρημάτων ανάγκην έχομεν Ο Καποδίστριας πραγματοποίησε πάμπολλες εκκλήσεις προς τους Έλληνες και φιλέλληνες του εξωτερικού να βοηθήσουν οικονομικάτην χώρα: «…’Άρτου και χρημάτων ανάγκην έχομεν. Εγώ εκ των λειψάνων της μικράς μου περιουσίας έδωκα ήδη. Κάμετε και εσείς, Κύριοι παν ό,τι δύνασθε προς βοήθειάν μας,στέλλοντες σίτον αραβόσιτον, όρυζαν και άλευρα και ό,τι εξοδεύσετε θα σας πληρωθεί εν καιρώ και παρά της Εθνικής Τραπέζης. Θαρσείτε Κύριοι ότι η Θεία Πρόνοια δεν θέλει μας εγκαταλείψει. Αλλά θυμηθείτε συγχρόνως ότι αυτή τους κόπους σας ευλογήσασα και βίους καλλίστους εξασφαλίσασα εις υμάς, σας προετοίμασε να αισθάνεσθε χαράν και ικανοποίησιν εις την εκπλήρωσιν των οφειλομένων προς την Ελλάδα».
Ο Καποδίστριας σύναψε δάνεια με στόχο να ενισχυθούν οι γεωργοί και οι ακτήμονες: «… η κυβέρνησις δανείζουσα εις αυτούς(γεωργούς και ακτήμονας) ίνα κατασκευάσωσι καλύβας, και αγοράσωσι βόας και σπόρους, ήθελε τους αναδείξη πολίτας ειρηνικούς και χρησίμους». Η επιβολή και η είσπραξη των φόρων έγινε απ’ ευθείας από την Κυβέρνηση με δικαιοσύνη και ισότητα χωρίς τη μεσολάβηση των προκρίτων ώστε να αποφευχθεί η φοροδιαφυγή και η δυνάστευση των πολιτών. Είχε δε να παλέψει όχι μόνο με την ένδεια των πολιτών αλλά και τη νοοτροπία ορισμένων περιοχών όπου διακήρυτταν: «Ουδέποτε επλήρωσεν η Μάνη, και δεν έπρεπε να καθιερωθή τοιαύτη κακή συνήθεια». Αλλά όχι μόνο δεν επλήρωναν τους φόρους αλλά ενίοτε άρπαζαν και τα δημόσια ταμεία.Αξιοποιήθηκαν οι εθνικοί πόροι και τα κληροδοτήματα του εσωτερικού και εξωτερικού. Όλα αυτά τα μέτρα απέδωσαν, όπως ο ίδιος ομολογεί: «Αι πρόσοδοι της Ελλάδος εδιπλασιάσθησαν σχεδόν αφ’ ότου εγώ ήλθον.Το μεν παρελθόν έτος έδωκαν περί τα 3.000.000 φράγκων, το δε παρόν υπόσχονται περί τα 5.000.000». Το κράτος άρχισε να λειτουργεί, τα έσοδα συνήχθησαν, αξιοποιήθηκε ο εθνικός πλούτος, αν και τα έξοδα για τις στρατιωτικές δαπάνες λόγω του πολέμου τα χρόνια 1828-9 ανέρχονταν στο 73% των εσόδων και τα χρόνια 1829-30 στο 63%.
Η διαφορά του Καποδίστρια από τους σημερινούς κυβερνήτες! Ο Καποδίστριας δεν αγκιστρώθηκε στην εξουσία και δεν θέλησε να κυβερνήσει για πάντα την Ελλάδα ακόμα και όταν του δόθηκε η ευκαιρία. Όταν «Οι δ’ επιζώντες ενθυμούνται ότι, ότε η παρά της εν Άργει Εθνοσυνελεύσεως σταλείσα επιτροπή ίνα υποβάλη αυτώ το εξ εκατόν πεντήκοντα χιλιάδων φοινίκων ψήφισμα είπεν ότι το έθνος ην έτοιμον να ονομάση και ηγεμόνα τον Κυβερνήτην, εκείνος προέτεινεν ως άλλος Φερεκύδης την δεξιάν, υπονοών ότι ο ηγεμών έπρεπε να κατάγεται εξ αίματος βασιλικού και να μη έχη τας χείρας τραχείας ως αυτός ένεκα της πολλής εργασίας». Πίστευε ότι το συμφέρον της Ελλάδος ήταν να έχει ηγεμόνα από βασιλική γενιά ώστε οι Μεγάλες Δυνάμεις να αναγνώριζαν πιο εύκολα την ανεξαρτησία της.Επίσης, ήταν αντίθετος στην ιδέα ότι, για να κυβερνήσει, έπρεπε να στηριχθεί στα όπλα. «…. Δεν φρονώ ότι η νέα ελληνική κυβέρνησις πρέπει να έλθη εις την Ελλάδα επί κεφαλής λόχων και πυροβόλων. Τούτο είναι έξω των δυνάμεών μου, αλλά και αν ηδυνάμην, δεν θα ηρχόμην τοιουτοτρόπως».
Αυτή ήταν η ευγενική ψυχή του Καποδίστρια ο οποίος προέτασσε των πάντων το συμφέρον της πατρίδας την οποία υπηρέτησε χωρίς ουδόλως να τη ζημιώσει. Η προσωπική του ζωή ήταν πρότυπο ήθους. Έλληνες από τη Μαριανούπολη, θέλοντας να τον ευχαριστήσουν για τη βοήθειά του προς την κοινότητά τους, του έδωσαν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Αρνήθηκε να το δεχθεί και για να μην τους προσβάλλει τους είπε: «… δέχομαι το δώρο σας. Αλλά με τον όρο να καταθέσετε αυτά τα χρήματα σε Τράπεζα και με τους τόκους να προσλάβετε Έλληνα διδάσκαλο για να σας διδάσκει τη μητρική σας γλώσσα. Γιατί αποτελεί εντροπή, όντας Έλληνες στην καταγωγή, στο φρόνημα και στη θρησκεία, να αγνοείτε την ευγενέστερη και πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου, που την διδάσκονται τόσοι άλλοι αλλοεθνείς …».
πηγή: olympia.gr
ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΣΚΑΙ με την ιστορία του ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ>

RETRO ΕΛΛΗΝΟΑΥΣΤΡΑΛΩΝ

 1954..Γεμάτοι ορμή και ζωντάνια νεοφερμένοι Έλληνες διασκεδάζουν στο στρατόπεδο μεταναστών ΓΚΡΕΤΑ του Σύδνευ μήνα Δεκέμβριο..Ειναι οι σημερινοί γονείς σα και παππουδες σας ..

Τον Ιούλιο του 1986  ξεκίνησε  και ο γνωστός  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΚΩΒ¨ΑΚΗΣ  την πολιτική του καριέρα που σύντομα  με τη βοήθεια των Εργατικών βρέθηκε στη θέση του Δημάρχου Μπράνσγουικ.
 Έλληνες φωτογραφίζονται χειμωνα καιρό δίπλα στη θάλασσα για ένα ρεπορτάζ της ΠΑΡΟΙΚΑΣ που τωρα δεν κυκλοφορεί πια..

Να και ο γάμος της χρονιά ς στο Σύδνευ όπου παρουσίασε ο Οδυσσέας Πλατύρραχος το 1986

Οι Κυπριακές ειδήσεις σε συντομία 7-8-12


Οι κυριότερες ειδήσεις όπως τις αξιολογεί το ΚΥΠΕ
7 Αυγούστου 2012 09:52
Οι ειδήσεις σε συντομία

Διαβάστε τις 10 κυριότερες ειδήσεις σε συντομία όπως τις αξιολογεί το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων:

1. Εννέα από τους δεκατρείς αθλητές που συγκροτούν την Ολυμπιακή ομάδα της Κύπρου ολοκλήρωσαν ήδη τις προσπάθειες τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Τις προσπάθειες τους για διάκριση συνεχίζουν σήμερα ο Κυριάκος Ιωάννου, που συμμετέχει στον τελικό του άλματος εις ύψος, και η Ελένη Αρτυματά που θα αγωνιστεί στον ημιτελικό των 200μ.

2. Συγχαρητήριο μήνυμα στον Κύπριο Ολυμπιονίκη Παύλο Κοντίδη έστειλε ο Βρετανός Υφυπουργός Εξωτερικών για Ευρωπαϊκά Θέματα Ντέιβιντ Λίντινγκτον μέσω του λογαριασμού του στο Τουΐτερ. Ο Κύπριος ιστιοπλόος, σημειώνει ο Βρετανός Υφυπουργός, θα αποτελέσει «πραγματική έμπνευση στους μελλοντικούς Ολυμπιακούς αθλητές της Κύπρου».

3. «Είναι πολύ ιστορική μέρα για τον κυπριακό αθλητισμό και είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που είμαι εγώ υπεύθυνος» δήλωσε ο αργυρός Κύπριος Ολυμπιονίκης Παύλος Κοντίδης τη Δευτέρα, ο οποίος κατάφερε να επισκιάσει τη λάμψη του χρυσού Ολυμπιονίκη, προκαλώντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ, αφού κέρδισε το πρώτο μετάλλιο της Κύπρου στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.

4. Ιδιαίτερη αναφορά στο Κυπριακό και την ενέργεια έκανε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας κατά την προσφώνηση του προς τον Πρόεδρο του Ισραήλ, Σιμόν Πέρες, κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου στην Αθήνα. Η ανακάλυψη σημαντικών υποθαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου, η δυνατότητα μεταφοράς του ισραηλινού και του κυπριακού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω Ελλάδας, αλλάζουν το γεωοικονομικό και κατ’ επέκταση και το γεωπολιτικό πλαίσιο στην ευρύτερη περιοχή, τόνισε.

5. Συνομιλίες θα έχει σήμερα η Υπουργός Εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή με το Σέρβο ομόλογό της Ivan Mrkic, ο οποίος επισκέπτεται την Κύπρο.

6. Δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στην πολιτική για τη διέλευση υπηκόων τρίτων χωρών από τα οδοφράγματα και δεν έχει εκδοθεί καμία νέα εγκύκλιος, δήλωσε η Υπουργός Εσωτερικών Ελένη Μαύρου. Πρόσθεσε ακόμη ότι δεν επιτρέπεται η διέλευση από τα οδοφράγματα σε Τούρκους υπηκόους, οι οποίοι έχουν εισέλθει παράνομα στην Κυπριακή Δημοκρατία.

7. Εντός της εβδομάδας καθορίζονται τα μέλη της 10μελούς επιτροπής (Steering Committee) που θα επιλέξει, μέσω προσφορών, το διεθνή οίκο, ο οποίος θα διεξαγάγει, κατ` απαίτηση της Τρόικας, το διαγνωστικό έλεγχο στα δανειακά χαρτοφυλάκια των τριών κυπριακών τραπεζών, της Alpha Bank,της Eurobank και αντιπροσωπευτικής ομάδας συνεργατικών πιστωτικών ιδρυμάτων ώστε να διαφανούν επακριβώς οι κεφαλαιακές ανάγκες του τραπεζικού συστήματος της Κύπρου.

8. Στα πλαίσια της καλύτερης οργάνωσής του και σε συνέχεια του διορισμού του Γιάννη Κυπρή ως Διευθύνοντα Σύμβουλου, το Συγκρότημα της Τράπεζας Κύπρου έχει υιοθετήσει νέα οργανωτική δομή με στόχο την πιο αποτελεσματική του διεύθυνση, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στο τραπεζικό σύστημα της Κύπρου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συγκροτήματος.

9. Με πίστη στις δυνάμεις της και γεμάτη αυτοπεποίθηση πως θα μπορέσει να αποκλείσει την Παρτιζάν, αναχωρεί σήμερα η αποστολή της ΑΕΛ για το Βελγράδι. Ο στόχος των πρωταθλητών είναι η πρόκριση, που θα τους ανάψει πράσινο για απευθείας συμμετοχή στους ομίλους του Γιουρόπα Λίγκ και θα δώσει την ευκαιρία να στοχεύσει ακόμη και σε συμμετοχή στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ.

10. Τέσσερεις κυπριακές ομάδες διεκδικούν Τετάρτη και Πέμπτη πρόκριση στα play offs των ευρωπαϊκών διοργανώσεων, Champions και Europa League, στις οποίες συμμετέχουν. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΚΟΠ, ΑΕΛ, ΑΠΟΕΛ, Ομόνοια και Ανόρθωση δίνουν την Τετάρτη και την Πέμπτη τους επαναληπτικούς αγώνες τους στον τρίτο προκριματικό γύρο του Champions και του Europa League και θα προσπαθήσουν να πετύχουν κάτι που δεν έχουμε πετύχει ποτέ ως κυπριακό ποδόσφαιρο: Να έχει η Κύπρος τέσσερεις ομάδες στα play offs των ευρωπαϊκών διοργανώσεων.
 AΛΛΕΣ ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Β.-Νικ Κουρας. Απο τη Λέσβο στα χωρια της Αυστραλίας

Πώς οι κακές σκέψεις εμποδίζουν την απόλαυση της ζωής






Από Julia Ktenidou στην ομάδα 
·
Συχνά οι άνθρωποι παραπονιούνται για «μπλοκαρίσματα» στη ζωή τους, για κακή διάθεση, για το ότι δε 
μπορούν να απολαύσουν τη ζωή ενώ δεν υπάρχει κάτι που αντικειμενικά να πηγαίνει στραβά, για το ότι έχουν τύψεις και ενοχές ή για το ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί κανόνες, οι οποίοι δεν τους επιτρέπουν να νιώσουν ελεύθεροι.
Μέσα από την κλινική δουλειά μου, παρατηρώ ότι οι άνθρωποι δημιουργούν κανόνες και κανονισμούς οι οποίοι διέπουν τη σκέψη τους και τη ζωή τους, για το πώς πρέπει να ζουν, να εργάζονται, να ερωτεύονται, να έχουν κοινωνική ζωή.
Όταν κανείς έρθει αντιμέτωπος με αυτές τις αυστηρές και άκαμπτες πεποιθήσεις του μένει έκπληκτος για το πώς του γεννήθηκαν τέτοιες ιδέες και πώς καθορίζουν τη ζωή του.
Γιατί οι πεποιθήσεις έχουν τόση δύναμη:
1. Οι πεποιθήσεις είναι οι σκέψεις και οι υποθέσεις που κάνουμε σχετικά με το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα, πώς πρέπει να φέρονται οι άνθρωποι και πώς λειτουργεί ο κόσμος
2. Συνήθως οι πεποιθήσεις αυτές δεν είναι συνειδητές, δε γνωρίζουμε την ύπαρξή τους ούτε και τη δύναμη που έχουν πάνω μας. Είναι τόσο δυνατές, επειδή δεν είναι ορατές.
3. Νομίζουμε ότι οι πεποιθήσεις μας είναι «η Αλήθεια» -και έτσι γίνονται η Αλήθεια για εμάς.
4. Οι πεποιθήσεις καθοδηγούν και προσδιορίζουν τις αποφάσεις και τη συμπεριφορά μας, κυριολεκτικά ελέγχουν τη ζωή μας.
Γενικές πεποιθήσεις που μπλοκάρουν
  • Πρέπει πρώτα να καλύψεις τις ανάγκες των άλλων πριν από τις δικές σου
  • Πρέπει πρώτα να ευχαριστήσεις τους άλλους πριν ευχαριστηθείς εσύ
  • Για να κάνεις κάτι σωστά, πρέπει να το κάνεις μόνος σου
  • Πρέπει κάθε μέρα να τελειώνεις αυτό που άρχισες
  • Πρέπει να είσαι διαρκώς απασχολημένος
  • Η ξεκούραση είναι πολυτέλεια
  • Πρέπει να είσαι τέλειος για όλου
  • Όποιος κοιμάται πολύ είναι τεμπέλης
  • Τα καθήκοντα μιας γυναίκας δε τελειώνουν ποτέ
  • Αν είναι να κάνεις κάτι, πρέπει να γίνει με τον καλύτερο τρόπο
Πεποιθήσεις σχετικά με τη δουλειά που μπλοκάρουν
  • Αν δε δουλεύεις σκληρά πολλές ώρες, δε θα πας μπροστά
  • Σκληρή δουλειά = λεφτά = επιτυχία
  • Όταν σε βλέπουν με τις ώρες στο γραφείο σημαίνει ότι είσαι αφοσιωμένος
  • Δε χρειάζομαι διαλείμματα
  • Δεν επιτρέπεται να λέμε Όχι
  • Tο να ζητήσουμε βοήθεια είναι σημάδι αδυναμίας
  • Αν ο προϊστάμενος είναι εκεί, πρέπει και εγώ να είμαι εκεί
  • Πρέπει να είμαι διαθέσιμος στη δουλειά 24 ώρες το 24ωρο.
  • Το να είσαι «σκλάβος» στη δουλειά είναι παράσημο
  • Κάνε οτιδήποτε για να πετύχεις, να πας μπροστά
Όλες οι παραπάνω φράσεις προέρχονται από αληθινούς ανθρώπους. Δεν είναι λοιπόν περίεργο πως όταν οι άνθρωποι σκέφτονται έτσι, δεν έχουν ούτε χρόνο αλλά ούτε και ισορροπία στη ζωή τους.
Οι φράσεις που περιέχουν «πρέπει» είναι συνήθως προσωπικές πεποιθήσεις και όχι η αναντίρρητη πραγματικότητα (π.χ. πρέπει να σιδερώσω όλα τα ρούχα/πρέπει να γράψω την αναφορά της Δευτέρας και να την έχω έτοιμη από Πέμπτη βράδυ για να είμαι σωστή).
Οι γενικεύσεις και οι κρίσεις τύπου «όποιος φεύγει νωρίς από το γραφείο είναι τεμπέλης» είναι επίσης πεποιθήσεις. Το πρόβλημα με αυτές τις «κατασκευασμένες» πεποιθήσεις είναι ότι δε προσφέρουν κάτι καλό.
Για να αποκτήσει κανείς καλύτερο έλεγχο και ισορροπία στη ζωή του, προτείνονται τα εξής:
  1. Βρείτε ποιες σκέψεις κάνετε που έρχονται σε αντίθεση με την ισορροπία και την ξεκούραση
  2. Βρείτε αντεπιχειρήματα σε αυτές τις πεποιθήσεις. Σταματήστε να τις δέχεστε σαν την μόνη αλήθεια. Δες τε τις με κριτική ματιά. Συνειδητοποιήστε ότι πρόκειται για μια προσωπική εκδοχή του τι είναι καλό και σωστό, αλλά υπάρχουν και άλλες πεποιθήσεις.
  3. Επαναπροσδιορίστε τις σκέψεις που σας περιορίζουν και αντικαταστήστε τις με νέες πεποιθήσεις (ή επεκτείνετέ τις ώστε να μην είναι απόλυτες και άκαμπτες).
Παραδείγματα εποικοδομητικών πεποιθήσεων:
  • Είναι καλό και θέλω να βρίσκω για τον εαυτό μου ελεύθερο χρόνο καθημερινά
  • Η ξεκούραση δεν είναι πολυτέλεια, είναι απαραίτητη για τη ψυχική και σωματική υγεία, για να έχω ενέργεια και να είμαι παραγωγικό άτομο
  • Υπάρχουν φορές που καλό είναι να λέει κανείς Όχι
  • Tα διαλείμματα βοηθάνε στο να βελτιωθεί η απόδοση στη δουλειά
  • Μπορώ να ικανοποιήσω τόσο τις δικές μου όσο και τις ανάγκες των άλλων, μπορώ να τα κάνω και τα δύο
  • Δεν είναι ανάγκη να τα φορτώνομαι όλα-και άλλοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάποια πράγματα εξίσου καλά με εμένα-οπότε μπορώ να κάνω κατανομής εργασιών
Συνταγή Αλλαγής 
  • Αυτή την εβδομάδα παρατηρήστε τις προτεραιότητές σας -τη σειρά με την οποία κάνετε πράγματα- και παρατηρήστε πώς το σύστημα των πεποιθήσεων σας επηρεάζει τις καθημερινές σας επιλογές
  • Κάντε στον εαυτό σας ερωτήσεις που αποκαλύπτουν τις κρυμμένες σας πεποιθήσεις που σας μπλοκάρουν («γιατί δουλεύω ατελείωτες ώρες;», «γιατί ασχολούμαι με το σπίτι ενώ χρειάζομαι ξεκούραση;»)
  • Προσπαθήστε να βρείτε από πού προέρχονται αυτές οι πεποιθήσεις ή ποιος σας τις δίδαξε
  • Συζητήστε με ανθρώπους που τους βρίσκετε ισορροπημένους και θαυμάζετε τον τρόπο με τον οποίο έχουν οργανώσει τη ζωή τους. Ρωτήστε τους για τις δικές τους πεποιθήσεις
  • Επιλέξτε μια πεποίθηση για να την αλλάξετε ή να την ξαναθέσετε με άλλα λόγια, ώστε να βοηθά στο να βρείτε ισορροπία στη ζωή σας (π.χ., αλλάξτε το «η δουλειά πριν την ευχαρίστηση» σε «δουλειά παράλληλα με την ευχαρίστηση»).
    της Λίζας Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

Imperial Palace. Το καλύτερο κινέζικο στo Bendigo

 Aν βρεθείτε στο Μπέντιγκο και θέλετε να φάτε κάτι καλο κινέζικο.. θυμηθείτε το Imperial Palace..
Eiναι το μαγαζί που προτιμά ο Φώτης Πίκουλας με τη σύζυγότου την Ελένη και τους φίλους του..
Με ιδιοκτήτη τον ΆλλανΣυέθο,απο τη Μαλαισία ,που διακρίνεται όρθιος στο βαθος της φωτογραφίας  θα απολαύσετε τα νόστιμα της Καντονέζικης κουζίνας..Βρίσκεται στο 2 High st.,Bendigo και το τηλέφωνο είναι 5443 4329
Ο Φώτης (αριστερά )με τον Νίκο Κοραχάντη  είναι συχνα στο Ιμπέριαλ Πάλλας.
 
Και  τα έτερα ήμισ΄υ τους, κ.Περσεφόνη Κοραχάντη και Ελένη Πίκουλα 

Σκουλήκι ...λέει ο κρισοφερμένος Πέτρος... αν και γνώριζε ότι ήταν περιποιημ΄ενο καλαμαράκι..

Και οσερβιτόρος απο το Πεκίνο...λιαν ευγενικός..


Monday, August 6, 2012

H KΑΡΑΓΚΟΥΝΑ δεν νοιάζεται αν ειναι Χόλυγουντ ή ..hilton anaheim los angeles 2os 2012 a




Published on 31 Jul 2012 by 
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ FDF 2012 ΣΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ ΟΙ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ(ΚΟΛΤΣΙΔΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ-ΚΛΑΡΙΝΟ,ΧΑΧΑΜΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ-ΛΑΟΥΤΟ & ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΤΗΣ-ΒΙΟΛΙ,ΜΙΛΤΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ-ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΝΤΕΦΙ) ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΙΛΤΟΝ ΤΟΥ ANAHEIM ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΧΟΡΟ

ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΙΝΑΣ- Χαρειτε και γλεντήστε όσο μπορείτε τον Αύγουστο



Χαρείτε όσο  μπορείτε τον Αυγουστο ...Και χορέψτε στα πανηγύρια που έρχονται..

Uploaded by  on 21 Mar 2010
Παιδιά της Σαμαρίνας - Ηπειρώτικο
Ερμηνεία: Ηλίας Κλωναρίδης

✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿* ゚゚
Εσείς μωρέ παιδιά κλεφτόπουλα
κι εσείς μωρέ παιδιά κλεφτόπουλα
Παιδιά της Σαμαρίνας
μωρέ παιδιά καημένα
παιδιά της Σαμαρίνας
γιατί είστε λερωμένα

Κι αν πάτε πάνω μωρέ στ' Άγραφα
αν πάτε πάνω μωρέ στ' Άγραφα
κατά τη Σαμαρίνα
μωρέ παιδιά καημένα
κατά τη Σαμαρίνα
κι ας είστε λερωμένα

Αν σας ρωτήσει μωρέ η μάνα μου
κι αν σας ρωτήσει η δόλια η μάνα μου
μην πείτε πως λαβώθηκα
μωρέ παιδιά καημένα
μην πείτε πως λαβώθηκα
κι ας είστε λερωμένα.
✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿*゚゚✿* ゚゚
Boys of Samarina - Epirotan Greek Traditional
Singer: Elias Klonarides

A traditional song of war refered to the struggle
of Greeks against the Ottoman Empire! Epiros is the geographical area in North-Western Greece and Samarina one of the countless villages which supported the rebels who fought for Freedom and Independence!!!

Ιστορίες με νόημα και ανθρωπιά.. Ο διπλανός της..


Οι άνθρωποι γύρω μας....


Το ακόλουθο γεγονός συνέβη κατά τη διάρκεια ενός υπεραντλαντικού αεροπορικού ταξιδίου :
Μία κυρία έτυχε να καθήσει δίπλα σε ένα μελαψό κύριο. Η κυρία, φανερά εκνευρισμένη, ζήτησε από την αεροσυνοδό να της βρει άλλη θέση, επειδή δεν ήθελε να κάθεται δίπλα σε κάποιον μη «ευχάριστο» τύπο!
Η αεροσυνοδός της είπε ό,τι η πτήση ήταν γεμάτη, αλλά θα ερευνούσε εάν υπήρχε χώρος ελεύθερος, ακόμη και στην πρώτη θέση, ώστε να καλύψει το αίτημα της.
Oι υπόλοιποι επιβάτες βλέποντας τη σκηνή, απογοητεύτηκαν πάρα πολύ τόσο από την κυρία και την

αντικοινωνική της στάση, αλλά και με το γεγονός ότι μια τέτοια παράλογη απαίτηση θα την οδηγούσε ακόμη και στην πρώτη θέση.

Ο δυστυχής επιβάτης φανερά ενοχλημένος και συγχρόνως λυπημένος, για την ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε, προτίμησε να σιωπήσει.

Το κλίμα μέσα στο αεροπλάνο ήταν πολύ ψυχρό και η ατμόσφαιρα πολύ ηλεκτρισμένη, αλλά η συγκεκριμένη κυρία έδειχνε ευτυχισμένη και χαρούμενη που θα μετακόμιζε στην πρώτη θέση, μακρυά από «εκείνο» το άτομο

Λίγα λεπτά αργότερα η αεροσυνοδός επέστρεψε και είπε στη κυρία: "Συγγνώμη κυρία, η πτήση είναι γεμάτη και δεν υπάρχει κενή θέση … Ευτυχώς όμως βρήκα μία ελεύθερη στην πρώτη θέση! "Moυ πήρε αρκετή ώρα, διότι έπρεπε να πάρω πρώτα την άδεια του captain για να γίνει αυτή η αλλαγή. Συγκεκριμένα μου είπε ό,τι «με κανένα τρόπο δεν μπορούμε να πιέσουμε κάποιον να καθήσει δίπλα σε ένα τόσο μη ευχάριστο άτομο» και ενέκρινε αμέσως την αλλαγή!"

Οι υπόλοιποι επιβάτες δεν μπορούσαν να πιστέψουν ο,τι άκουγαν εκείνη τη στιγμή ... και η κυρία, με φανερή ικανοποίηση στο πρόσωπο, ετοιμάστηκε να σηκωθεί από τη θέση της ...

Τότε η αεροσυνοδός γύρισε δίπλα στο μελαψό κύριο και του είπε : "Κύριε, αν θέλετε ακολουθήστε με στην πρώτη θέση!!! Εκ μέρους της αεροπορικής μας εταιρίας, ο captain ζητά συγνώμη για το γεγονός πού έτυχε σε σας, να καθήσετε δίπλα σε ένα τόσο μη ευχάριστο άτομο"

Ολοι οι επιβάτες χειροκρότησαν και έδωσαν συγχαρητήρια στο πλήρωμα γιατί χειρίστηκαν την υπόθεση τόσο αποτελεσματικά.

Εκείνη τη χρονιά ο captain και το πλήρωμα βραβεύτηκαν για την αντίδραση τους σε εκείνη την πτήση.

Ας γίνει βίωμά μας ότι,

«Οι άνθρωποι μπορεί να ξεχάσουν ό,τι τους έχεις πει.

Μπορεί να ξεχάσουν ό,τι έχεις κάνει σε εκείνους,

Αλλά δεν ξεχνούν ποτέ το πώς τους έκανες να αισθανθούν


Το πήραμε απο το Μπλογκ 
http://ektiesthisi.blogspot.com.au/2012/08/blog-post_6.html#more

Οι κρεμαστές πισίνες.Του Γιώργου Βέη* .Οπως δημοσιεύεται στην "Αυγή"


Ημερομηνία δημοσίευσης: 05/08/2012
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΗΣ
 

«Όταν όμως μιλούσε, δεν έλεγε ποτέ του βλακείες. Ήταν ολοφάνερα ντροπαλός. Όπως αποδείχτηκε, ζούσε στην Ανατολή και βρισκόταν στην πατρίδα με άδεια»
Γ. Σόμερσετ Μομ, Το βαμμένο πέπλο

Η πρόχειρη βεντάλια των επιθυμιών. Η βαθιά ριζωμένη έξη των φαντασμαγοριών. Ταλάντωση πάνω από την εκκωφαντική αφθονία της σκηνής. Πάνω από τις δομές του αναγκαίου, του εξόφθαλμα ωφέλιμου, αλλά και του ενδεχομένως περιττού. Επείγουσα κινητοποίηση των αισθητηρίων. Το καλούπωμα της ιδιαίτερης στιγμής. Εννοώ την ανοιχτή πόρτα στην ενδεχομένως ορθή ερμηνεία του τυχαίου. Ίσως για μερικούς να είναι πράγματι η βασιλική οδός προς το απώτερο, το όντως περιεχόμενο του κόσμου. Ας την ονομάσω, προσωρινά έστω, ιδεώδη πρόσληψη προτύπων. Ασφαλή νομή και κατοχή πεδίου όρασης. Ας τυλιχτώ ακαριαία στην ωριμότητα της πρώτης σημασίας. Εκείνης δηλαδή που με επισκέπτεται χωρίς καμία εκ των προτέρων προειδοποίηση, που επείγεται να με χαράξει, και στη συνέχεια να με κατοικήσει. Να γίνει τώρα εαυτός. Την ώρα ακριβώς που όλα φαίνονται ρευστά, αγοραία, αναλώσιμα. Πρόχειρα δείγματα του χαοτικού. Προσπαθώ να διακρίνω στον ορίζοντα, όπως μου τον προσφέρει το μπαλκόνι του εστιατορίου «Ku dé ta» της Σιγκαπούρης, το καθησυχαστικό σημάδι, την ακύρωση της παρακμής, τη διάρκεια των απολαύσεων εις το διηνεκές των φώτων.
Διακρίνω τα πλέον εντυπωσιακά δεδομένα και καταμετρώ: τις κλίμακες της Ασίας σε μια συνοπτική εκδοχή τους, την αυθάδεια ορισμένων υπερυψωμένων πολεοδομικών όγκων, αλλά και τις συμπαγείς ομολογουμένως αλήθειες των κτισμάτων, πέρα από τα μπαρόκ επιτηδεύματά τους, εγγυήσεις των διακηρύξεων της ευνομίας από τα φερέφωνα της πολιτικής ηγεσίας. Κατανοώ το εδάφιο από το Περί ύψους του Κάσσιου Διόνυσου ή Ψευδο-Λογγίνου «όμως το υψηλό, όταν λάμπει καίρια, φωτίζει σαν κεραυνός όλα τα πράγματα κι αναδεικνύει μεμιάς συγκεντρωμένη τη δύναμη του ρήτορα», σαν να αφορά και τους πολεοδόμους της νεωτερικής Ασίας. Ένας κόσμος λείος, κατεργασμένος, όπως αυτό το τοιχογραφικό σύμπαν δίπλα μου. Με κερδίζει όμως εκείνος ο πίνακας, στα δεξιά μου όπως κάθομαι. Στο κέντρο του τοίχου. Τα μάτια του λιονταριού εμβλήματος. Η λάμψη, ο κίνδυνος, η παραδοχή του ισχυρότερου. Του προσώρας μόνον ακινητοποιημένου βασιλέως των ζώων. Μάτια καρφωμένα πάνω μου. Θέλουν προφανώς να με ζαλίσουν, να με παρασύρουν εκεί που ξέρουν καλύτερα από οπουδήποτε αλλού, στην καρδιά του αρχαίου δάσους της Σιγκαπούρης. Να με βουτήξουν για τα καλά στην υπόθεση μιας ακραίας τόλμης. Υπνωτισμένο, ανέκκλητα τρωτό. Αναρωτιέμαι, καθώς συνέρχομαι από τη στιγμιαία αυτή απόσυρση στα ενδότερα του πίνακα, είχε διαβάσει άραγε ποιήματα του Ράινερ Μαρία Ρίλκε ο ζωγράφος; Τις Ελεγείες του Ντουίνο για παράδειγμα; Εκεί που βγαίνουν τα λιοντάρια να περπατήσουν μαζί με τους αναγνώστες στο δάσος των συμβόλων. Ακούμε στην αρχή της Τετάρτης Ελεγείας: «Und irgendwo gehn Löwen noch und wissen, / solang sie herrlich sind, von keener Ohnmacht». Ή, όπως αποδίδει στη γλώσσα μας ο περίτεχνος εκείνος Θεσσαλονικιός, από την Επανωμή, ο Δημ. Στ. Δήμου: «Όμως ζουν κάπου ακόμα λιοντάρια, κι όσο είναι / μεγαλόπρεπα, τʼ είναι αδυναμία δεν γνωρίζουν». Οι μύθοι ανέκαθεν διαμόρφωναν ήθη και βεβαίως πολιτικές αγαστής συμβίωσης με το πεισματικά παράλογο. Ο σταθερός κανόνας διεθνούς εμβελείας. Πως λάμπει τώρα και σʼ αυτή την περίσταση; Προσπαθώ να αφοσιωθώ για λίγο στο φαγητό μου.
Ό,τι προλαβαίνω να αφομοιώσω δεν είναι ο λαμπρός περίγυρος μιας μείζονος θρησκευτικής τελετής, αλλά μια καθόλα πραγματιστική, ειλικρινέστατη και βατή κοσμικότητα. Εντατικής μάλιστα ανέλιξης. Η βίωση μιας ανεπαίσθητης απόκλισης. Ίσως το απαραίτητο προστάδιο μύησης στις κύριες παραμέτρους του συγκεκριμένου χώρου. Ο ανιδιοτελής, αναλυτικός προσεταιρισμός των ορατών σημάτων. Τα λόγια, όπως συνήθως συμβαίνει στις ανάλογες συνθήκες δράσης, φτάνουν κάπως αργά για να στήσουν, για να γράψουν τις εικόνες. Το πεδίο δράσης των συγκινήσεων είναι επόμενο να διευρύνεται συνεχώς. Αλλά και μήπως η ίδια η γλώσσα δεν είναι μια επιπλέον εικόνα, όπως ισχυρίζεται ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ; Το βλέμμα με έχει ήδη πείσει προ πολλού ότι μπορεί πράγματι να διαβάσει απερίσπαστο όλα τα τεκμήρια της πολεοδομικής δράσης. Από δω που στέκομαι τώρα, στο νοτιότερο άκρο αυτής της επιφάνειας, η οποία στεφανώνει ως αψίδα φουτουριστική ολόκληρο το ξενοδοχείο, το μάτι, σαν χορτάτο πια, πιστεύει πως αγκαλιάζει ανεμπόδιστο το γηγενές γίγνεσθαι. Η αίσθηση της πληρότητας μέσα στην έκπαγλη προσφορά των χρωμάτων. Ακόμη και οι πενέστεροι στους κύκλους των κατοίκων φαίνεται κάποια στιγμή ότι ζουν, ότι αναπνέουν διάρκεια και αντοχή μέσα στα χρώματα της σπατάλης των φωτεινών δεσμών. Σπατάλη, η οποία ενδεχομένως θα μπορούσε να θεωρηθεί στοργή.
Καθαρογράφω ή μάλλον αποπειρώμαι να αποτυπώσω σε έναν πρώτο βαθμό το προϊόν της εξισορρόπησης των περίπλοκων στοιχείων. Την αφανή αλλά πρόσφορη συναίρεση των εναντιωματικών προαιρέσεων. Αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για την εσκεμμένη μη περαιτέρω κατάτμηση και αντιδιαστολή των όγκων. Τα συστατικά και τα παραρτήματα της πραγμοποιημένης βούλησης ανήκουν ασφαλώς στο ίδιο μουσικό κομμάτι. Εξ ου και η επιβλητική αρετή, η δομημένη, η περίβλεπτη πειθώ. Ένα είδος καρτεσιανής προοπτικής. Ανιχνεύεται κι εδώ, παρά το πέπλο της σύγχυσης που πέφτει ενίοτε εδώ κι εκεί.
Είναι φανερό ότι το νησί περνάει με ιδιαίτερη ευκολία από τον ένα κύκλο των παραγωγικών του μεταμορφώσεων στον άλλο. Τοπίο χαμαιλέων. Αρχαιολογία των πρώτων δέντρων, βράχοι σαν απειλή στην αρχή, στο ξύπνημα της ημέρας, στο πρώτο φιλί της νύχτας, αποτυπώματα καταιγίδων κι άλλα σκαριφήματα των καιρών. Τα πάντα βουτηγμένα στην υγρασία ενός υποθετικού μυστηρίου. Σήμερα, συνιστά πλέον την απαρτίωση μιας υποδειγματικής μητρόπολης. Αρχιτεκτονικές φωτοχυσίας πάνω στο κύμα. Η ισχυρή εντύπωση ότι δηλαδή υπερίπταται κι εδώ ένα είδος γρανίτη. Ή μάλλον όνειρο από γρανίτη. Οι ουρανοξύστες υπερ-φωλεές. Στην κορυφή τους η πισίνα της απροκάλυπτης τεχνολογικής έπαρσης. Κολυμπάμε διακόσια μέτρα πάνω από τη γη, στον αέρα της ματαιοδοξίας, στο ζεστό κενό της σιγκαπουριανής νύχτας. Η επωδός ότι είμαστε ίσως οι πλέον αβέβαιοι, οι επισφαλείς κάτοικοι του κόσμου, οι παρείσακτοι, οι οποίοι βιώνουμε εξακολουθητικά την πραγματικότητα μέσα σε μια καλοβαλμένη πλάνη, σε μια υπερβολή ηδονών. Να προσεγγίσουμε ξανά τιςΕλεγείες του Ντουίνο. Την Πρώτη αυτή τη φορά. «Tiere merken es schon / daß wir nicht sehr verläßlich zu Haus sind / in der gedeuteten Welt». Με τον τρόπο πάλι του Δημ. Στ. Δήμου: «... κι αυτά ακόμα τα ζώα, τα σοφά το μαντεύουν, / πως δεν είμαστε βέβαια τόσο ασφαλείς / μες στον γνώριμο κόσμο».
Πρόσθιο κολύμπι. Το θεσπέσιο αίσθημα του αβαρούς. Μακριά, πολύ μακριά από το έδαφος του βίου και των συνθηκών του. Εδώ, σʼ αυτό το ύψος, τα πράγματα φαίνονται κοσμήματα. Για λίγο ακόμη μέσα στις διαβεβαιώσεις της μουσικής. Την εκτελεί με συγκρατημένη ευθυμία ο χορός των Σειρήνων, μιας ακριβής αλλά όχι και τόσο απαγορευτικής απόλαυσης. Ίσως, για να συμβουλευτώ κι εδώ τον Διονύσιο Σολωμό, ένα είδος «αυτοΰπαρχτου» κόσμου», στην υλική του διάσταση, μας περιβάλλει με ήρεμη αποφασιστικότητα. Με έχει ήδη καταγράψει στο μητρώο του. Στην άκρη της πισίνας, στην απόληξη της πρόσκαιρης αυτής χαλάρωσης, περιμένει βεβαίως, πιστή αλογόμυγα, η καθημερινότητα. Ο βλοσυρός, πρώτος βαθμός της πραγματικότητας. Ο συμπαγής χρόνος. Ο χωρίς καμιά εγκοπή.
Φρονώ ότι επαληθεύεται άλλη μια ειδική στάση ζωής. Την παραθέτω αυτούσια: «Να βλέπεις αυτό που επέρχεται και όχι μόνο αυτό που είναι. Επικέντρωσε την εργασία σου στις συνέπειες του νέου. Αποδέξου την πειθαρχία που προσιδιάζει στο γίγνεσθαι αυτών των συνεπειών. Μετάτρεψε την πολλαπλότητα που είσαι, σώμα μέσα σε σώμα, σε ανεξίτηλη ύλη του Αληθούς». Πρόκειται για χαρακτηριστικές ρήσεις του Αλαίν Μπαντιού. Διδάσκει, μεταξύ άλλων, ετοιμότητα στην «Ενσωμάτωση», όπως εντοπίζεται στο έργο του Δεύτερο μανιφέστο για τη φιλοσοφία. Συνεισφέρει κι εδώ ένα αξιακό μέτρο συμπεριφοράς. Ικανό να μου εξασφαλίσει, σε σταθερή βάση, την απαραίτητη δημιουργική έκπληξη.

Ο Γιώργος Βέης είναι ποιητής

Αυστραλία:Μια εκκλησία χωρίς παππά και με γκρίνιες..Ιδιοκτησία ζητά η Αρχιεπισκοπή..




Published on 6 Aug 2012 by 
Στο Μπέντιγκο και στα γύρω χωριά της Μελβούρνης υπάρχει η εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου η οποία αντί να εξυπηρετεί τους Έλληνες μάλλον προκαλεί προβλήματα..Διχάζει τους Έλληνες και η..Ιερά αρχιεπισκοπή αρνειται να στείλει παππά,ενω ζητά απο την εκει Κοινότητα να της παραχωρήσει τον τίτλο ιδιοκτησίας της εκκλησίας. Ακούστε εν μεσω δυνατού αέρα τί μας λέει μέσα στη νύχτα,ο πρωην αντιπρόεδρος της Κοινότητας Νίκος Κουραχάντης..

Category:



Παπαγάλος:Έλα Νίκο Τηλέφωνο!! Εικόνες απο την ύπαιθρο της Αυστραλίας

Ελάτε να σας γνωρίσω το Νίκο και την Περσεφόνη Κουραχάντη..απο το Πλωμάρι της Λέσβου που ζουν για πολλά χρόνια στην Αυστραλία και έχουν 'φάει με το κουτάλι" όλα τα χωριά της Βικτώριας ενω τώρα ζουνε στο Μπέντιγκο ,μια πολιτεία 150 χιλιόμετρα μακρυά απ τη Μελβούρνη.. 
Την ιστορια θα μας τηνπει με  βιντοσκοπημένη συνέντευξη ο Νικόλας...πολύ δυνατή..και να την αακούσετε όταν αναρτηθεί..Προς το παρον ...
Ο σκύλος τους... ήρεμος  σαν κια υτούς..


Και ο παπαγάλος τους..
Θορυβημένος που με είδε..Ο πανεμορφος παπαγάλος όταν χτυπάει το τηλέφωνο έμαθε ναλέει... ΝΙΚΟ... ΤΗΛΕΦΩΝΟ..όπως ακριβως τον φώναζεη σύζυγός του..

Περσεφόνη και Νίκος.. Εκεινος ήταν στην Αυστραλία απο το 1959, εκεινη ήρθε να δει τα αδερφια της,,τους προξένεψαν,άρεσε ο ένας στον άλλον κι έγιναν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι ,με 2 κορες,και εγγόνια..

Περα απο τον παπαγάλο που τους κοιτάζει και τους φωνάζει ..
Ο Νικος έγινε πασίγνωστος στο Μπέντιγκο και για τα πολλά νεροκολόκυθα που παράγει στην αυλή του σπιτιού τους.
Στο χωρο του μεγάλου και τριπλού γκαράζ, λειτουργεί και ταβέρνα..όταν τυχει να τον επισκεφούν οι φίλοι του..

Οι φωτογραφίες αυτες έχουν δημοσιευθεί απο την τοπική εφημερίδα





Τα υπόλοιπα..είπαμε στο βίντεο!!!
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ..http://efhmeris.blogspot.com.au/2012/08/blog-post_4968.html

wibiya widget