Thursday, September 15, 2011

ΣΗΜΕΡΑ - 16 Σεπτέμβριος, 2011 ΩΡΑ ΣΥΔΝΕΥ 05:55

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
    ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
  ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

  • 15/09/2011  22:27
    web only




  • 15/09/2011  22:11
    web only




  • 15/09/2011  22:01
    web only




  • 15/09/2011  22:00
    web only




  • 15/09/2011  21:59
    web only




  • 15/09/2011  21:57
    web only




  • 15/09/2011  21:53
    web only




  • 15/09/2011  21:46
    web only




  • 15/09/2011  21:40
    web only




  • 15/09/2011  21:34
    web only




  • 15/09/2011  21:26
    web only




  • 15/09/2011  21:21
    web only




  • 15/09/2011  21:17
    web only




  • 15/09/2011  21:12
    web only




  • 15/09/2011  21:01
    web only




  • 15/09/2011  20:58
    web only




  • 15/09/2011  20:57
    web only




  • 15/09/2011  20:52
    web only




  • 15/09/2011  20:49
    web only




  • 15/09/2011  20:48
    web only




  • 15/09/2011  20:42
    web only




  • 15/09/2011  20:36
    web only




  • 15/09/2011  20:32
    web only




  • 15/09/2011  20:24
    web only




  • 15/09/2011  20:22
    web only




  • 15/09/2011  20:22
    web only




  • 15/09/2011  20:09
    web only




  • 15/09/2011  20:00
    web only




  • 15/09/2011  19:59
    web only




  • 15/09/2011  19:58
    web only




  • 15/09/2011  19:57
    web only




  • 15/09/2011  19:52
    web only




  • 15/09/2011  19:42
    web only




  • 15/09/2011  19:38
    web only




  • 15/09/2011  19:35
    web only




  • 15/09/2011  19:29
    web only




  • 15/09/2011  19:26
    web only




  • 15/09/2011  19:22
    web only




  • 15/09/2011  19:19
    web only




  • 15/09/2011  19:19
    web only




  • 15/09/2011  19:08
    web only




  • 15/09/2011  19:06
    web only




  • 15/09/2011  18:50
    web only




  • 15/09/2011  18:47
    web only




  • 15/09/2011  18:40
    web only




  • 15/09/2011  18:33
    web only




  • 15/09/2011  18:32
    web only




  • 15/09/2011  18:11
    web only




  • 15/09/2011  18:11
    web only




  • 15/09/2011  18:01
    web only



  • NovaΣΠΟΡ FM 94,6 ====================

     ΟΙ ΕΙΗΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΑ
    ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ


    "Greece must give no excuses"

    15/09/2011  20:57


     
    The situation was described today as critical, by PM George Papandreou, when he spoke at the cabinet meeting, stating that the battle being fought by the country at the same time is crucial.

    Mr. Papandreou did not hesitate to mention that various efforts are being made by other parties to make Greece seem responsible for things out of its control.

    In the words of the Prime Minister, Greece may appear as a scapegoat “for problems and institutional failures or other reasons of internal political situations in other countries”.

    So, as Papandreou stated, Greece must give no reason to be doubted and must be absolutely consistent in its obligations.

    During the cabinet, the reorganization of ERT was approved. Regarding staff, government sources state that all of its public service broadcasting employees will be evaluated, out of which 10% will be placed into a reserve situation. 10% of those put into reserve will be able to reenter.

    “A green light” was given to the new disciplinary rules for public officials, upon the recommendation of Minister of Administrative Reform and eGovernment, Dimitris Reppas.

    Finally, KYSEA, which met before the cabinet, approved the procurement of two weapons acquisition programs
    Ροή Ειδήσεων

    ΚΟΥΚΛΙΝΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ...Ο ΠΙΟ ΩΡΑΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ!!

    "Υποψήφιος Λοχίας,Κουκλινός Εμμανουήλ.. Λαμβάνω την τιμήν να  αναφέρω ότι τυγχανω  θαλαμοφύλαξ του παρόντoς θαλάμου.. Άνδρες Θαλαμιζόμενοι............. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ..." 

    Σαραντατόσα  χρόνια, θυμάμαι σα να ήταν χτες τα λόγια του πιο ευγενικού Κρητικού που έχω συναντησει. Κι όλο κι έψαχνα να τον βρω κι όλο ρωτούσα σε Αυστραλία και Ελλάδα μήπως είδε κανείς το Μανωλιό. Το φίλο μου που εκπαιδευόμαστε μαζί υπαξιωματικοί Γραφείου Κινήσεως στο ΚΕΜ Σπάρτης. και σχεδον πάντα μαζι βγαιναμε περίπολο,μέχρι το Ξηροκάμπι και πάντα μου έλεγε ιστορίες απο το χωριο ,το μάζεμα των εληων,και πόσο θα ήθελε να ήταν εκει όταν άρχιζε το μάζεμα των και το λιοτρίβι ετοίμαζε την παραγωγή λαδιού...
    Λες κι άνοιξε η γη και τον κατάπιε... Δεν ξέρω αν ...συνωμότησε το σύμπαν ,την περ.εβδομάδα εκει που κοιταζα βιαστικα το ΦΒ βλέπω σε μια γωνίτσα το όνομα που ίσως γνώριζα..ΜΥΡΤΩ ΚΟΥΚΛΙΝΟΥ..Λες ; ειπα μέσα μου.. Και χωρίς περιστροφες της έγραψα αν γνωριζει τον Μανωλη Κουκλινό..Η απάντηση δεν άργησε πολύ
    "Ο μπαμπας μου ειναι ναι. Θα τον ενημερωσω ευχαριστω πολυ! Πιστευω θα χαρει πολυ" !
    Και λίγο αργότερα μάθαινα ότι  Μανωλιός εκτός της Μυρτως ,που σπουδαζει ...δημοσιογραφία(!!!) έχει και  τον Γιάννο,..που απόκτησε με
    την Ολλανδέζα σύντροφό του..
    Και το πιο ωραίο; ¨οτι στην Αθήνα είμαστε σχεδόν γείτονες... Τι παιχνιδια παιζει αυτη η ζωή!!
    Ελπίζω ότι τη φορά αυτη δεν θα χαθούμε...
    Χιλια μύρια ευχαριστω Μυρτω ..

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Wednesday, September 14, 2011

    Mια μέρα σε χωριο της Μελβούρνης

                  ΠΟΡΤ ΑΡΛΙΝΓΚΤΟΝ¨: 600 ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΛΛΟΓΟ
    Εκατό χιλιόμετρα απο το κέντρο της Μελβούρνης βρίσκεται το Πόρτ Άρλιγκτον ,ένα απο τα  πολλα παραλιακα χωρια της Μεβούρνης. Εκει στα χρόνια του μεγαλου ερχομού  του περ. αιωνα πήγαιναν εκδρομές οι νεοφερμένοι απο την Ελλάδα α και την υπόλοιπη Ευρωπη.Τα γλέντια που γινόταν δεν περιγράφονται. Νεαροί και ωραίοι οι δικοί μας το ρίχναν στα σουβλίσματα και στα μπάρμπεκιους  ενω τα πικ-άπ και τα συγκροτήματα (κλαρίνο βιολί και ακκορντεόν,συχνά μόνο ένα απο τα παραπάνω όργανα) έσπρωχναν τα νιατα στο χορό..Οι Τρικαλινοι,οι Καρδιτσιωτες αλλα και άλλες περιοχες προτιμουσαν για ..ορχήστρα,τον Ηλία το Ζωτο με το ακκορντεόν και με τη στεντόρεια φωνή του που έκαναν τις λαγκαδιες και τις αποβάθρες να αναστενάζουν ..Τί ωραιος ο Λιάκος.Τα Θεσσαλικα τραγούδια τα ήξερε όλα, αλλα έλα που σε μια εκδρομή ηταν και πολλοι νεοφερμένοι και θελανε ,,,μοντέρνα.Έτσι όταν μια παρέα του ζήτησε την" κυραγιωργαινα"...,ο Ηλιας άρχισε το "έφταιξα συμπάθησέ με..κυρα Γώργαινα  καυμένη.." και στις φωνες τους "τι ειναι αυτό " ξεκίνησε το "έπεσε απ το δέντρο Κυραγιωργαινα..το παιδάκι σου..". Παραξήγηση εγινε αλλά ξύλο δεν έπεσε... Που να ξέρει ο Ηλίας ότι στην Ελλάδα έκανε πάταγο το τραγύδι.."Κυραγιώργαινα ο Γιωργος σου πού πάει..";
    Πολλα απο τα παιδια του '70 βρίσκονται σήμερα ιδιοκτήτες καποιου "εξοχικού" στο Πορτ Αρλινκτον και τα καλοκαιρια ή τα γουικέντ πάνε εκει .Ένας απο αυτούς και ο γείτονας κι ο φιλος μου Άγγελος Τζάρος που με πηρε χτες μαζί του και ξαναθυμηθηκα τα τις πρωτες μερες σστην Αυστραλία.. Ο ίδιος μου ειπε οτι στο  "Εληνικο κλάμπ" του Π.Άρλινγκτον ειναι γραμμένοι 600 συμπατριωτες.. Σκορπιστηκε δυστυχως η πατρίδα μας   στα ξένα μέρη και τα θε ι κάτης ακρογυάλια τα απολαμβάνουν άλλοι..
    ΔΠ

    Πολλες απο τις φάρμες,καθ οδον  ήταν γεμάτες με κίτρινα λουλούδια .
    
    Ελληνικό μου φάνηκε το τοπίο ,αλλα καμμια σχεση με τις "μαρίνες" της Γλυφάδας που γίνεται μάχη για τα πάρκιγκ των ..σκαφάτων!! 
    
    Κάτω απο τα δέντρα αυτά στήνονταν και στήνονται ακόμα γλέντια και χοροί των Ελλήνων ,ίσως γιατί το τοπίο θύμιζε αρκετά την Ελλάδα που υποχρεωθηκαν να εγκαταλείψουν, έστω κι αν οι κοινωνιολόγοι λένε ότι κανεις δεν έφυγε με τη βία...  

    Κι ο γεννημένος στη Λήμνο Άγγελος Τζάρος θυμάται το νησί του,αλλά και την Καβάλα που μεγάλωσε και από εκει έφυγε για Αυστραλία..
    Απο τον κήπο αυτον ΄εφαγε όλη η γειτονιά κάθε είδους ζαρζαβατικού το περ.Καλοκαιρι και τωρα τα κουκκιά άνθισαν και χωρισαν καρπό,ενω τα σκορδα είναι  δυνατά και ..μυρωδάτα..

    Τι το καλύτερο,μετα απο μια μερα στο κτημα να σε περιμένουν στο σπιτι τα παιδιά και τα εγγόνια.

    H νομική «κραυγή» ενός Διστομίτη δικηγόρου

    Μια τραγική διάσταση της Σφαγής του Διστόμου το 1944 απο τους Ναζί έδωσε, με αφορμή σχετικό Συμπόσιο στο Πανεπιστήμιο της Χάγης, ο συμμετέχων Διστομίτης δικηγόρος, κ. Μιλτιάδης Σφουντούρης, για να ανατρέψει τους γερμανικούς νομικούς ισχυρισμούς ότι  η Γερμανία έχει «ασυλία» (ετεροδικία), σε περιπτώσεις που την ενάγουν ιδιώτες για πολεμικές αποζημιώσεις.
    «Οι 218 σφαγιασθέντες κάτοικοι του Διστόμου, ανάμεσά τους και 57 παιδιά κάτω των 17 ετών, μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι… φορούσαν στρατιωτικές στολές και κρατούσαν όπλα; Διότι μόνο έτσι θα μπορούσαν οι Γερμανοί νομικοί να ισχυριστούν οτι έκαναν, δήθεν, πολεμική πράξη. Απλά ήταν ένα στυγερό έγκλημα κατά της ανθρωπότητας! Πολύ περισσότερο που 1 στους 4 νεκρούς ήταν αβάπτιστα μωρά λίγων μηνών, παιδάκια, άγουροι έφηβοι».
    Το επιστημονικό συμπόσιο, που  διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο για τα Συνταγματικά και Ανθρώπινα Δικαιώματα, είχε θέμα «Αποζημιώσεις λόγω μαζικών παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σύγχρονες εξελίξεις και προκλήσεις σχετικά με την ετεροδικία του κράτους».
    Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Θυμάτων Ναζιστικής Κατοχής, κ. Μιλτιάδης Σφουντούρης, που μαζί με τον Πρόεδρο της Ένωσης, κ. Καρκούλια, βρίσκεται στη Χάγη, εκπροσωπώντας και τον Πολιτισμικό Σύλλογο Διστόμου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι «αύριο Τετάρτη θα ακούσουμε τις ελληνικές θέσεις εντός της αιθούσης».
    «Εμείς ζητάμε», είπε ο 56χρονος δικηγόρος, «να εκτελεστεί η απόφαση των ελληνικών και των ιταλικών δικαστηρίων υπέρ της αποζημίωσης των συγγενών των θυμάτων. Η ετεροδικία κάμπτεται όταν πρόκειται για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».
    Σήμερα, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, παρουσιάστηκαν οι θέσεις της ιταλικής κυβέρνησης  Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι της ιταλικής πλευράς και μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ), δεν μπορεί να τεκμηριωθεί ετεροδικία για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, αφού υποστήριξαν ότι η ετεροδικία υφίσταται μόνο για την επίλυση διαφορών μεταξύ κρατών. Τόνισαν δε ότι τα εγκλήματα πολέμου δικάζονται από τα δικαστήρια και δεν λύνονται μέσω των διεθνών συμβάσεων και ως τέτοια θεωρούνται τα εγκλήματα, που διέπραξαν τα ναζιστικά στρατεύματα…

    Tuesday, September 13, 2011

    197 χρόνια σήμερα από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας

    «Άνδρες Γραικοί, όσοι ευρίσκεστε εις Μολδαβίαν και Βλαχίαν! Ιδού μετά τοσούτων αιώνων οδύνας, απλώνει πάλιν ο φοίνιξ της Ελλάδος μεγαλοπρεπώς τας πτέρυγάς του και προσκαλεί υπό την σκιάν αυτού τα γνήσια και ευπειθή τέκνα της! Ιδού η φίλη ημών Πατρίς Ελλάς ανυψώνει μετά θριάμβου τας προπατορικάς της σημαίας!»
    (από τη διακήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη στο Ιάσιο, την 24η Φεβρουαρίου 1821)
    Στις 14 Σεπτεμβρίου του 1814, ιδρύθηκε στην Οδησσό από τους Εμμανουήλ Ξάνθο, Νικόλαο Σκουφά και Αθανάσιο Τσακάλωφ, η Φιλική Εταιρεία, με σκοπό την απελευθέρωση της Ελλάδας από τον τουρκικό ζυγό, με επαναστατικό τρόπο (για την «ανέγερσιν και απελευθέρωσιν του Ελληνικού Έθνους και της Πατρίδoς μας», όπως έγραψε ο Ξάνθος). Η έδρα της μεταφέρθηκε το 1818 στην Κωνσταντινούπολη, ενώ τον Απρίλιο του 1820, τέθηκε υπό την αρχηγία του Αλέξανδρου Υψηλάντη. Υιοθετώντας κανόνες μυστικότητας, μπόρεσε και οργάνωσε την Επανάσταση, αριθμώντας το 1821, δεκάδες χιλιάδες μέλη. Η Επανάσταση, κηρύχθηκε αρχικά στο Ιάσιο τον Φεβρουάριο του 1821 και ακολούθησε η μάχη του Δραγατσανίου, όπου θυσιάστηκε ο Ιερός Λόχος. Όμως η συντριβή στις παραδουνάβιες ηγεμονίες, ήταν το έναυσμα. Η Φιλική Εταιρεία έγραψε χρυσές σελίδες στην Ιστορία μας (στη φωτογραφία το σπίτι στην Οδησσό όπου ιδρύθηκε η Εταιρεία, στην οδό Κράσνη, πάροδος ν. 18) και αποτέλεσε πρότυπο δράσης για την εποχή της, αφού κατάφερε να σπάσει τα κατεστημένα και τις αντιλήψεις της εποχής, αλλά και να οργανώσει και να χρηματοδοτήσει τον αγώνα. Η Ελλάδα χρωστά στην Εταιρεία την ελευθερία της.
    O ΟΡΚΟΣ
    «Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού Θεού, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και τους λόγους της, μήτε να σταθώ κατ΄ουδένα λόγον ή αφορμή του να καταλάβωσι άλλοι ποτέ, ότι γνωρίζω τι περί τούτων, μήτε εις συγγενείς μου, μήτε εις πνευματικόν ή φίλον μου.
    Ορκίζομαι ότι εις το εξής δεν θέλω έμβει εις καμμίαν εταιρείαν, οποία και αν είναι, μήτε εις κανέναν δεσμόν υποχρεωτικόν. Και μάλιστα, οποιονδήποτε δεσμόν αν είχα, και τον πλέον αδιάφορον ως προς την Εταιρείαν, θέλω τον νομίζει ως ουδέν.
    Ορκίζομαι ότι θέλω τρέφει εις την καρδίαν μου αδιάλλακτον μίσος εναντίον των τυράννων της πατρίδος μου, των οπαδών και των ομοφρόνων με τούτους, θέλω ενεργεί κατά πάντα τρόπον προς βλάβην και αυτόν τον παντελή όλεθρόν των, όταν η περίστασις το συγχωρήσει.
    Ορκίζομαι να μη μεταχειριστώ ποτέ βίαν δια να αναγνωρισθώ με κανένα συνάδελφον, προσέχων εξ εναντίας με την μεγαλυτέραν επιμέλειαν να μην λανθασθώ κατά τούτο, γενόμενος αίτιος ακολούθου τινός συμβάντος, με κανένα συνάδελφον.
    Ορκίζομαι να συντρέχω, όπου εύρω τινά συνάδελφον, με όλην την δύναμιν και την κατάστασίν μου. Να προσφέρω εις αυτόν σέβας και υπακοήν, αν είναι μεγαλύτερος εις τον βαθμόν και αν έτυχε πρότερον εχθρός μου, τόσον περισσότερον να τον αγαπώ και να τον συντρέχω, καθ΄όσον η έχθρα μου ήθελεν είναι μεγαλυτέρα.
    Ορκίζομαι ότι καθώς εγώ παρεδέχθην εις Εταιρείαν, να δέχομαι παρομοίως άλλον αδελφόν, μεταχειριζόμενος πάντα τρόπον και όλην την κανονιζομένην άργητα, εωσού τον γνωρίσω Έλληνα αληθή, θερμόν υπερασπιστήν της πατρίδος, άνθρωπον ενάρετον και άξιον όχι μόνον να φυλάττη το μυστικόν, αλλά να κατηχήση και άλλον ορθού φρονήματος.
    Ορκίζομαι να μην ωφελώμαι κατ΄ουδένα τρόπον από τα χρήματα της Εταιρείας, θεωρών αυτά ως ιερό πράγμα και ενέχυρον ανήκον εις όλον το Έθνος μου. Να προφυλάττωμαι παρομοίως και εις τα λαμβανόμενα εσφραγισμένα γράμματα.
    Ορκίζομαι να μην ερωτώ κανένα των Φιλικών με περιέργειαν, δια να μάθω οποίος τον εδέχθη εις την Εταιρείαν. Κατά τούτο δε μήτε εγώ να φανερώσω, ή να δώσω αφορμήν εις τούτον να καταλάβη, ποίος με παρεδέχθη. Να αποκρίνομαι μάλιστα άγνοιαν, αν γνωρίζω το σημείον εις το εφοδιαστικόν τινός.
    Ορκίζομαι να προσέχω πάντοτε εις την διαγωγήν μου, να είμαι ενάρετος. Να ευλαβώμαι την θρησκείαν μου, χωρίς να καταφρονώ τας ξένας. Να δίδω πάντοτε το καλόν παράδειγμα. Να συμβουλεύω και να συντρέχω τον ασθενή, τον δυστυχή και τον αδύνατον. Να σέβομαι την διοίκησιν, τα έθιμα, τα κριτήρια και τους διοικητάς του τόπου, εις τον οποίον διατριβώ.
    Τέλος πάντων ορκίζομαι εις Σε, ω ιερά πλην τρισάθλια Πατρίς! Ορκίζομαι εις τας πολυχρονίους βασάνους Σου. Ορκίζομαι εις τα πικρά δάκρυα τα οποία τόσους αιώνας έχυσαν και χύνουν τα ταλαίπωρα τέκνα Σου, εις τα ίδια μου δάκρυα, χυνόμενα κατά ταύτην την στιγμήν, και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου ότι αφιερώνομαι όλως εις Σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου.
    όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία Σου η ανταμοιβή των κόπων μου. Η θεία δικαιοσύνη ας εξαντλήσει επάνω εις την κεφαλήν μου όλους τους κεραυνούς της, το όνομά μου να είναι εις αποστροφήν, και το υποκείμενόν μου το αντικείμενον της κατάρας και του αναθέματος των Ομογενών μου, αν ίσως λησμονήσω εις μίαν στιγμήν τας δυστυχίας των και δεν εκπληρώσω το χρέος μου. Τέλος ο θάνατός μου ας είναι η άφευκτος τιμωρία του αμαρτήματός μου, δια να μη λησμονώ την αγνότητα της Εταιρείας με την συμμετοχήν μου».



    by Παγκόσμια Δίκτυα Ελληνισμού on Wednesday, September 14, 2011 at 8:39am

    -ATIME EΛΛΗΝΑ... "

    " Ατιμε Έλληνα,όπου κι αν πάω σε βρίσκω μπροστά  μου..." έγραφε μαζι με πολλά άλλα τον περασμένο αιωνα ο Γερμανός Σίλλερ.. Και εννοούσε τον αρχαίο Έλληνα..όπου σε όλες τις επιστημες ήταν μεσα ..
    Τωρα μετα απο την παρακατω είδηση μπορούμε να περηφανευόμαστε και για πολλούς απο τους τωρινούςΈλληνες.. Για δειτε..

    Έβαλαν μπροστά το Μηχανισμό των Αντικυθήρων

    Από το βάθος της ιστορίας, ύστερα από 2.000 χρόνια, μία ομάδα ερευνητών του ΑΠΘ κατάφερε να «ανασύρει» τον... πρώτο αναλογικό υπολογιστή, το Μηχανισμό των Αντικυθήρων, κατασκευάζοντας ένα πιστό αντίγραφό του το οποίο είναι απολύτως λειτουργικό.

    Για την κατασκευή του μοντέλου χρειάστηκε να «συνεργαστούν» τρεις επιστήμες: η Μηχανολογία, η Αστρονομία και η Αρχαιολογία, αλάνθαστη απόδειξη της τεχνολογικής αριστείας που είχαν κατακτήσει οι αρχαίοι Ελληνες.

    Ο Μηχανισμός ανασύρθηκε το 1900 από ένα αρχαίο ναυάγιο στις ακτές των Αντικυθήρων. 
    Η εκπληκτική τεχνολογία του έκανε τους επιστήμονες να τον θεωρούν τόσο σημαντικό για την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο σημαντική υπήρξε και η Ακρόπολη για την εξέλιξη της Αρχιτεκτονικής. 
    Μεταξύ άλλων, ο Μηχανισμός, η κατασκευή του οποίου οριοθετείται μεταξύ 150 - 100 π.Χ., χρησιμοποιούνταν για τον ακριβή υπολογισμό της θέσης του Ηλιου, της Σελήνης και πιθανώς των πλανητών στον ουρανό. Ακόμη, υπολόγιζε τις φάσεις της Σελήνης, προέβλεπε εκλείψεις και προσδιόριζε την ημερομηνία τέλεσης των αρχαίων στεφανιτών αγώνων.
    Ολοι αυτοί οι υπολογισμοί είναι ξανά πλέον εφικτοί χάρη στην εντατική εργασία της ομάδας ερευνητών του ΑΠΘ. «Πριν από τρία χρόνια ξεκινήσαμε να μελετάμε το Μηχανισμό των Αντικυθήρων και κατασκευάσαμε το πρώτο πιστό αντίγραφο. Εξετάσαμε τα δομικά και λειτουργικά του χαρακτηριστικά και καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα δεύτερο αντίγραφο, απόλυτα λειτουργικό», εξήγησε στον «Α» ο Κυριάκος Ευσταθίου, καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και μέλος της ερευνητικής ομάδας.
    Υπέρτατος θαυμασμός
    Ο ίδιος μίλησε, μάλιστα, για την εντύπωση που του έκανε το επίπεδο της τεχνολογικής υποδομής που υπήρχε την εποχή που κατασκευάστηκε ο Μηχανισμός. «Ο τρόπος κατασκευής του μοντέλου μας προκαλεί υπέρτατο θαυμασμό. Είναι πράγματι εντυπωσιακές οι γνώσεις που κατείχαν οι άνθρωποι εκείνη την εποχή και αποδεικνύεται ότι στην αρχαία Ελλάδα η τεχνολογία ήταν πολύ πιο προηγμένη απ' ό,τι θεωρούσαμε μέχρι σήμερα», σημείωσε ο κ. Ευσταθίου. Ανάμεσα στις δυνατότητες του μοντέλου που κατασκεύασαν οι ερευνητές του ΑΠΘ είναι ο υπολογισμός της θέσης του Ηλιου, της Σελήνης, της φάσης της Σελήνης κ.ά. Οι δραστηριότητες δεν τελειώνουν εδώ όμως, καθώς οι ερευνητές φιλοδοξούν να αποκωδικοποιήσουν κι άλλες από τις δυνατότητες του Μηχανισμού και επιφυλάσσονται για την κατασκευή και τρίτου μοντέλου, το οποίο θα βρίσκεται ακόμη πιο κοντά στις πραγματικές δυνατότητές του. Εκτός από τον κ. Ευσταθίου, στην ομάδα συμμετέχουν, επίσης, οι Ι. Σειραδάκης, Σ. Δρούγου, Μ. Αναστασίου, Θ. Ζαχαροπούλου, Α. Μπασιακούλη και Μ. Ευσταθίου.
    ΔΕΘ
    Το πιστό αντίγραφο του Μηχανισμού θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ στη φετινή ΔΕΘ. Στο stand 79, στο περίπτερο 13, θα παρουσιαστούν συνολικά 49 ερευνητικές εφαρμογές και προϊόντα με στόχο την ανάδειξη καινοτόμων προϊόντων αλλά και γενικότερα της καινοτόμου ερευνητικής δραστηριότητας που γίνεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
    erroso.blogspot.com

    ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΠ. ΑΠΟ AFGANISTAN ΤΩΡΑ: ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ

    Μόλις τωρα πηραμε μηνυμα απο  φίλο μας Β. Μπαμπατζιά,αξιωματικο της ΕΥΡΟΠΟΛ στην Καμπούλ όπου μας πληροφορεί ¨:

    Καλησπέρα φίλε Δημήτρη.

    Να με συμπαθάς που άργησα να σου γράψω, αλλά μην ξεχνάς ότι ήρθαμε για δουλειά εδώ στο Αφγανιστάν, ενώ η κατάσταση από πλευράς ασφαλείας δεν έχει βελτιωθεί ακόμα κάτι που επιδεινώνει την ήδη δύσκολη κατάσταση. Την ώρα μάλιστα αυτή που σου γράφω είναι σε εξέλιξη επίθεση των ανταρτών στο κέντρο της Καμπούλ όχι μακριά από τις εγκαταστάσεις μας και κατά συνέπεια το προσωπικό της Ευρωπαϊκής Αστυνομικής αποστολής παραμένει στα καταφύγια κάνοντας έτσι μια ακόμα διακοπή στη ροή των προγραμμάτων μας.
    Ενώ υπάρχουν δεκάδες θέματα που θα μπορούσαμε να συζητήσουμε, μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση το παρακάτω περιστατικό:
    Στις 11 του Σεπτέμβρη πατέρας παρέδωσε στην αστυνομία τον 16χρονο γιο του να τον φυλακίσει και να τον αποτρέψει έτσι από το να γίνει βομβιστής αυτοκτονίας. Όπως λέχθηκε, ο 16χρονος, ενώ ήταν στο Πακιστάν για σπουδές, έλαβε εκεί στρατιωτικού τύπου εκπαίδευση και συγκεκριμένα πως να πραγματοποιήσει επίθεση αυτοκτονίας. Με την επιστροφή του στο Αφγανιστάν, στην επαρχία Baghlan απ' όπου και κατάγεται, ενεπλάκη στο σχεδιασμό και προετοιμασία βομβιστικής επίθεσης αυτοκτονίας, η οποία ήταν πια έτοιμη να πραγματοποιηθεί. Ο πατέρας όμως έμαθε τα σχέδια του γιου του και μη μπορώντας με άλλο τρόπο να τον μεταπείσει ή να τον εντοπίσει τον παρέδωσε στην αστυνομία για να τον σώσει.
    Είναι σύνηθες φαινόμενο νέοι από το Αφγανιστάν να πηγαίνουν στο εξωτερικό και κυρίως σε γειτονικές ισλμαμικές χώρες, όπως το Πακιστάν, για σπουδές σε σχολές γνωστές με το όνομα «Μαντράσα - madrasah». Η ονομασία αυτή, ενώ κατά μία έννοια σημαίνει «σχολή», χαρακτηρίζει κυρίως τα εκπαιδευτικά εκείνα ιδρύματα των ισλαμικών χωρών, τα οποία παρέχουν σπουδές σε θέματα που αφορούν το Κοράνι, τα λεχθέντα από τον Προφήτη Μωάμεθ, οδηγίες συναφείς με την πίστη, αλλά και μαθήματα σχετικά με τη φιλοσοφία του Δικαίου και της Νομικής Επιστήμης.
    Από την άλλη μεριά, οι οργανώσεις - αποκάλεσέ τες τρομοκρατικές ή όπως αλλιώς θέλεις - όπως οι Taliban και η Al Qaida, έχουν τέτοιο μηχανισμό που τους επιτρέπει να εντοπίζουν ανάμεσα στους νεαρής ηλικίας σπουδαστές εκείνους οι οποίοι με την κατάλληλη ώθηση θα μπορούσαν να κάνουν ένα τέτοιο τόλμημα. Δηλαδή οι οργανώσεις αυτές έχουν δομή, οργάνωση και λειτουργία αντίστοιχης στρατιωτικών σωμάτων αναπτυγμένων χωρών με Τμήματα Στρατολόγησης, Εκπαίδευσης, Διοικητικής Μέριμνας και φυσικά Επιχειρήσεων, καθένα από τα οποία λειτουργεί χωριστά και με συγκεκριμένη δομή. Εκπαιδευμένα λοιπόν μέλη των οργανώσεων αυτών κινούνται στις σχολές αυτές με σκοπό να εντοπίσουν εκείνα τα άτομα τα οποία θα μπορούσαν με τον κατάλληλο χειρισμό να αναλάβουν ένα τέτοιο έργο. Και αν κρίνουμε από το μέχρι τώρα αποτέλεσμα καταφέρνουν και βρίσκουν τέτοια άτομα, αν και κατά τη γνώμη μου ο αριθμός στρατολογημένων βομβιστών αυτοκτονίας ακολουθεί πλέουν μια φθίνουσα πορεία. Για το λόγο αυτό ίσως στρέφονται πια στους ανήλικους. Πέρα από το ότι ένα ανήλικος μπορεί να πλησιάσει ευκολότερα το στόχο του, είναι πάντα ευκολότερος στο να πεισθεί για το σκοπό που εξυπηρετεί μια τέτοια πράξη και να ενδώσει να αναλάβει μια τέτοια αποστολή. Βλέπεις το μορφωτικό επίπεδο, αλλά και ο θρησκευτικός φανατισμός σε συνδυασμό ίσως και με το κακό βιοτικό επίπεδο οδηγεί πολλούς να πείθονται εύκολα.
    Τι χρειάζεται να γίνει δε μπορώ να σου πω. Και πολύ περισσότερο όχι τώρα που μια επίθεση με τη συμμετοχή τουλάχιστον έξι βομβιστών αυτοκτονίας είναι σε εξέλιξη στην πρωτεύουσα του Αφγανιστάν ακριβώς δίπλα μου. Ίσως μια άλλη φορά.
    Να είσαι καλά,
    Βασίλης
    Υ.Γ.
    Ενώ τελειώνω με όσα σου γράφω, η επίθεση που προανέφερα συνεχίζεται. Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι συνάδελφοι που συμμετέχουμε στην αποστολή της EUPOL στο Αφγανιστάν είμαστε όλοι καλά. Να μην ανησυχείτε

    Στο μεταξυ τα πρακτορεια ειδησεων μεταδιδουν ότι οι επιθεσεις αυτοκτονιας εχουν στοχο και την Πρεσβεια των ΗΠΑ,,

    Taliban target NATO, US embassy in Kabul

    By Usman Sharifi, AAP September 13, 2011, 11:36 pm
     

    Taliban gunmen armed with suicide bombs and heavy weaponry on Tuesday launched coordinated attacks in Kabul, targeting NATO's headquarters, the US embassy and the Afghan intelligence agency.
    About three hours after the attack began, gunbattles were still ongoing.
    The Afghan government confirmed the deaths of one policeman and two insurgents, and said that up to four militants were still resisting.
    Two suicide attacks also struck police in what is usually the most heavily protected part of the capital, with a Taliban insurgency at its deadliest since US-led troops ousted the Islamists' regime after the September 11 attacks 10 years ago.
    Any simultaneous attacks that succeeded in hitting NATO headquarters, the US embassy and Afghan intelligence would be the Taliban's most ambitious commando-style operation yet in their fight to evict the Kabul government and defeat Western troops.
    In any case, the attacks underscored plummeting security in Kabul, where insurgents have staged increasingly brazen commando-style raids on Western targets in recent years, most recently on the British Council last month.
    Agence France-Presse reporters heard a string of loud blasts shortly after 1.30pm (1900 AEST).
    "ISAF HQ is under attack at the moment," a Western military official earlier confirmed as terrified residents and shopkeepers told how they dived for cover.
    The US embassy - one of the largest American diplomatic missions in the world, one of the most heavily protected compounds in Afghanistan and home to hundreds of diplomats - confirmed only an attack "in the area".
    "There are no casualties at this time among embassy personnel," added spokeswoman Kerri Hannan in an emailed statement, providing no further details.
    Afghan interior ministry spokesman Siddiq Siddiqui told AFP that two attackers were killed while "three or four are still resisting".
    "A clearance operation is ongoing. So far one policeman has been martyred," he said, adding that five civilians had also been wounded.
    Afghan police and soldiers attempting to approach the Abdul Haq roundabout about half a kilometre from the NATO base were retreating under a volley of mortar rounds, gunfire and explosions, an AFP reporter said.
    The US-led International Security Assistance Force (ISAF) later confirmed it was responding and providing "air support" but reported no casualties.
    In Brussels, NATO chief Anders Fogh Rasmussen initially said he was confident that Afghan forces, who officially control security in Kabul, could deal with the ongoing assault.
    Afghan officials said two separate suicide attacks targeted police, one near parliament and both in the western part of the capital on Tuesday, which would suggest that up to eight attackers were involved in the Kabul assaults.
    Three policemen were wounded in those attacks, the interior ministry said.
    A Taliban spokesman told AFP by text message that the targets were ISAF headquarters, the US embassy and Afghanistan's intelligence agency, the National Directorate of Security (NDS) and other "sensitive government places".
    Afghan officials said four attackers wearing suicide vests and carrying guns were hunkered down in a multi-storey building under construction, exchanging fire with security forces as two helicopters flew overhead.
    "Today at one o'clock at Kabul's Abdul Haq roundabout a massive suicide attack on local and foreign intelligence facilities is ongoing," wrote Taliban spokesman Zabiullah Mujahid in the text message to AFP.
    The ISAF headquarters in Kabul oversees the operations of the bulk of the estimated 140,000 foreign troops fighting the Taliban in Afghanistan.
    "I was sitting in my shop when suddenly I heard an explosion and then another one. Then there was gunfire," said Abdulbaqi, a local shopkeeper.
    "People on the streets started running. I had to leave my shop to get to safety," he added.
    Cars were left on deserted streets, while open shops had been abandoned as sporadic gunfire burst out.
    Officially, Kabul is under the control of Afghan security forces, along with most of its surrounding province and six other parts of the country handed over by NATO-led troops in July as part of a staggered, timetabled withdrawal.
    But in June, Taliban militants also stormed the luxury Intercontinental Hotel in Kabul, sparking a fierce battle that left at least 12 people dead.
    The US military has blamed some of the worst attacks on the al-Qaeda-linked Haqqani network, whose leadership is based in neighbouring Pakistan and enjoys the protection of Pakistani intelligence agents.

    Όρθιος λόγος- "Ολες οι θρησκείες ενα ψέμμα"

    Παρέκβαση: Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου, γύρω στις 3.30 μ.μ. Θα σας πάρω και θα ταξιδέψουμε πίσω στην ελληνική αρχαιότητα. Τα μάτια σας θα δούνε ζωντανές σκηνές από την καθημερινή ζωή (και όχι μόνο) των αρχαίων προγόνων μας. Το εικονικό αυτό ταξίδι αρχίζει από τη μινωική Κρήτη και τελειώνει στις Συρακούσες. Δεν θα πληρώσετε εισιτήριο – το έχουν πληρώσει άλλοι για σας! Τόπος συγκέντρωσης: Στο κτήριο των Αρκάδων, 570 Victoria St. North Melbourne. Σας περιμένω όλους και όλες εκεί. Τέλος παρέκβασης>.
    Η επιστολή της Ιωάννας Λιακάκου, με τίτλο «Η πλάνη ως αξία ζωής» (Ν.Κ. 1/9/11), τράβηξε την προσοχή μου. Πρόκειται για έναν – σε γενικές γραμμές – όρθιο, θαρραλέο λόγο, που για πολλούς ανθρώπους της θρησκείας ίσως θεωρήθηκε ως μια ανεπιθύμητη πρόκληση, αν όχι ωμή προσβολή. Το θέμα περιστρέφεται γύρω από αυτό που εγώ συχνά ονομάζω «ωφέλιμη ψευτιά», κυρίως στον θρησκευτικό χώρο. Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία και να προσθέσω κάποια σχόλια.
    «Όλες οι θρησκείες είναι ένα μεγάλο χοντροκομμένο ψέμα και όμως όλοι οι λαοί, σε όλες τις εποχές, είχαν τη θρησκεία τους και πίστευαν στα ψέματά της, και έζησαν και προόδευσαν με πίστη στο ψέμα.»
    ΣΧΟΛΙΟ
    Λαπτόπ στην Αρχαια Ελλάδα
    Ενώ συμφωνώ με τη βασική θέση, ότι όλες οι θρησκείες – με εξαίρεση τον φιλοσοφικό Βουδισμό – είναι χτισμένες πάνω σε μύθους και αυταπάτες απαίδευτων ανθρώπων μιας προεπιστημονικής εποχής, η καταληκτική φράση, «και έζησαν και προόδευσαν με πίστη στο ψέμα», χρειάζεται λίγη κριτική ανάλυση. Υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούμε στο συμπέρασμα ότι η πρόοδος των ανθρώπων ήταν αποτέλεσμα της πίστης τους στο θρησκευτικό τους ψέμα, παρότι η αγαπητή Ιωάννα δεν το θέτει έτσι.
    Είναι, βέβαια, αναντίλεκτο γεγονός πως το ψέμα περί «Παρθένου Αθηνάς» δημιούργησε τον λαμπρό Παρθενώνα στην Αθήνα του Περικλή, και αιώνες αργότερα το ψέμα περί «Σοφίας» του Θεού δημιούργησε την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη του Ιουστινιανού.
    Μέχρι εδώ παρακολουθούμε τη σύμπλευση μιας συγκεκριμένης προόδου με την πίστη στο θρησκευτικό ψέμα. Όμως από το σημείο αυτό δεν μπορούμε να φτάσουμε μέχρι την γενίκευση ότι χωρίς την πίστη στο θρησκευτικό ψέμα δεν θα υπήρχε πρόοδος των λαών, γενικά. Πολλά προοδευτικά άλματα έχουν γίνει χωρίς τη συνδρομή του «θείου ψεύδους». Η πρόοδος στην εξερεύνηση του διαστήματος λ.χ. δεν έγινε επειδή οι άνθρωποι προσπάθησαν να εντοπίσουν τον «θρόνο» του Θεού, αλλά επειδή «πάντες άνθρωποι του ειδέναι ορέγονται φύσει», όπως πολύ σωστά το θέτει ο Αριστοτέλης (Μετά τα φυσικά, 980a). Συμπέρασμα: Η τέχνη υπηρέτησε το θρησκευτικό ψέμα, αλλά όχι η Επιστήμη.  
    2. «Όποιος λέει ότι δεν λέει ψέματα, λέει . . . ψέματα και θα έλεγα ακόμη ότι είναι αναίσθητος και χαιρέκακος αν λέει την πάσα αλήθεια εκεί που γνωρίζει ότι η αλήθεια μπορεί να καταστρέψει ζωές, οικογένειες, κοινωνίες, φυλές, κράτη.»
    ΣΧΟΛΙΟ
    Εδώ γίνεται λόγος για την ωφελιμότητα της ψευτιάς σε ειδικές περιπτώσεις, μόνο που «ουδέν έρπει ψεύδος εις γήρας χρόνου», όπως επισημαίνει ο Σοφοκλής (Ακρίσιος, απόσπ. 59), δηλ. το ψέμα δεν προλαβαίνει να γεράσει. Θα ήταν όμως χρήσιμο αν η Ιωάννα παρέθετε ένα παράδειγμα, που να δείχνει ότι κάποιο ψέμα έσωσε κάποια κοινωνία ανθρώπων ή κάποιο κράτος. Το «ωφέλιμο» ψέμα των Ελλήνων υπουργών Οικονομικών της τελευταίας πενταετίας, σχετικά με το πραγματικό έλλειμμα που είχε η χώρα, δεν έσωσε την Ελλάδα. Από την άλλη έχουμε παραδείγματα που δείχνουν την αλήθεια να θεραπεύει «πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν».
    Στο νου μου έρχεται ο Ιπποκράτης. Η αλήθεια που βρήκε και δεν την έκρυψε (ότι δηλ. οι ασθένειες των ανθρώπων προκαλούνται όχι από μεταφυσικά, αλλά από φυσικά αίτια) κατέστρεψε ζωές χιλιάδων ανθρώπων, που ζούσαν υπηρετώντας τον Ασκληπιό και τα Ασκληπιεία σε ολόκληρο τον αρχαίο ελληνόφωνο κόσμο. Δεν θα χαρακτήριζα τον Ιπποκράτη «αναίσθητο» και «χαιρέκακο» επειδή με την αλήθεια του καταστράφηκαν πολλές ζωές. Στο σημείο αυτό ίσως αδικώ την Ιωάννα, αν με τη φράση «η αλήθεια μπορεί να καταστρέψει ζωές» εννοεί «να αφανίσει ανθρώπινες ζωές».
    Εδώ το πράγμα διαφέρει. Αν λ.χ. κρατώ μια αλήθεια, που η ανακοίνωσή της θα οδηγούσε όλους τους φανατικούς θρήσκους σε μαζική αυτοκτονία, την αλήθεια αυτή θα προτιμούσα να την ανακοινώσω μόνο σ’ αυτούς που κρίνω ότι την αντέχουν.  Γενικά, το να κρατά κανείς την αλήθεια μακριά από αυτούς που νομίζουν ότι δεν τη χρειάζονται ή που νομίζουν ότι βλάπτει τις πεποιθήσεις τους, η πράξη αυτή συνιστά ανεντιμότητα και προδοσία της διανοητικής ακεραιότητας του ανθρώπου. Δεν συντηρείς ένα ψέμα, επειδή ωφελεί κάποιους που φοβούνται να κοιτάξουν κατάματα τη γυμνή αλήθεια. Διαλαλείς την αλήθεια γιατί, σε τελική ανάλυση, μόνο αυτή ουσιαστικά σώζει και απελευθερώνει τον άνθρωπο.
    ΕΠΙΛΟΓΟΣ
    Η επιστολή αυτή της Ιωάννας Λιακάκου, παρά τις όποιες γενικεύσεις που εμπεριέχει, είναι μια εξαιρετικά ωφέλιμη τροφή για τη σκέψη. Βέβαια, μια τέτοια φιλοσοφική τροφή προξενεί αφόρητη «δυσκοιλιότητα» σε πολλούς ανθρώπους της θρησκείας, αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Εμείς, η ασήμαντη μειονότητα των ελεύθερα σκεπτόμενων ανθρώπων, παλεύουμε να πούμε κάποιες «βλαβερές» αλήθειες γύρω από το μεγάλο – το μέγιστο στις μέρες μας – θέμα της οργανωμένης θρησκείας.
    Γιατί άραγε ρίχνουμε όλο το βάρος της σκέψης μας στην κριτική της θρησκείας; Διότι είναι οι υπηρέτες της θρησκείας που θέλουν να έχουν το πάνω χέρι και τον απόλυτο έλεγχο της ζωή μας – από το πρώτο μας κλάμα έως τον τελευταίο μας επιθανάτιο ρόγχο. Και όπου υπάρχει απόλυτος έλεγχος, λείπει η απόλυτη ελευθερία. Κι εμείς τυχαίνει να είμαστε άνθρωποι της απόλυτης ελευθερίας – της ελευθερίας του Νου. Οι άνοες έρχονται και μας βρίζουν. Οι νοήμονες έρχονται και μας συγχαίρουν για την τόλμη μας να κολυμπάμε ενάντια στο ρεύμα. Συγχαίρω την Ιωάννα Λιακάκου που σκέφτεται φωναχτά και στέλνει τη φωνή της «εις ώτα μη ακουόντων» – όπως κι εγώ.

    *Ο Κωστας Βίτκος ειναι  δόκτωρ Φιλοσοφίας
    και αρθρογραφει στο Ν.Κοσμο Μελβούρνης..

    ΣΚΕΠΤΟΓΡΑΜΜΑ-. Ο Μ ΥΘΟΣ ΤΟΥ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΥ

    Ποιος Έλληνας -και κατά το Σωκράτη, ποιος κοσμοπολίτης- δεν γνωρίζει σήμερα το μύθο του Μινώταυρου; Συνοψίζω με λίγα λόγια: Ήταν ένα άγριο τέρας που είχε ανθρώπινο σώμα και κεφάλι ταύρου. Ο Μίνωας, ο βασιλιάς της Κρήτης, τον φυλάκισε στον περίφημο Λαβύρινθο που έκτισε στα υπόγεια του ανακτόρου του ο Δαίδαλος. Τέλος βρήκε το θάνατο από τον Αθηναίο Θησέα, γιο του Αιγέα τον ήρωα και βασιλιά της Αθήνας. Όπως βλέπετε, όλη η ανθρωπογεωγραφία του ελληνικού χώρου του Αιγαίου συνοψίζεται σε αυτή τη σύντομη αναφορά. Φαίνεται πως κάθε ιστορία –αλλά και κάθε επιστήμη– πρέπει να αρχίζει με ένα μύθο και την κριτική του. Αυτή είναι η ανθρώπινη προσπάθειά μας σήμερα.
    Εάν ερευνήσουμε τη σημασία μόνο των ανωτέρω ονομάτων, ήδη φτάνουμε σε πλατιά συμπεράσματα για την Ελληνική Μυθολογία. Όλη η ύπαρξή της είναι μία προσπάθεια να φτάσουμε στην αρχή των γεγονότων. Ανοίγοντας πόρτες έρευνας βλέπουμε μέσα κάτι από την αρχή των πάντων. Μία πλούσια ρίζα λέξεων από την αρχή μέχρι το τέλος. Για το λόγο τούτο ας αρχίσουμε από την αρχή.
    ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΠΑΣΙΦΑΗ;
    Πολύ όμορφο το όνομά της. Πασιφάη = σε όλους φως. Ίσως από αυτή την επίδραση κάναμε σήμερα τη Φωτεινή = αυτή που λάμπει, αυτή που αστράφτει. Η Μυθολογία μας λέει πως η Πασιφάη ήταν κόρη του Ήλιου, εδώ γίνεται απαστράπτουσα και η ιστορία λέει πως ήταν η γυναίκα του Μίνωα. Λίγη περαιτέρω έρευνα μάς λέει πως αυτή η Πασιφάη είναι που γέννησε το Μινώταυρο και πήρε το μισό όνομα τουλάχιστον από τον «πατέρα» του Μίνωα.
    Πώς όμως μπαίνει στην ιστορία ο ταύρος; Ας το ερευνήσουμε και αυτό. Ο ταύρος φυσικά είναι το αρσενικό βόδι που δεν έχει ευνουχιστεί και είναι κατάλληλο για αναπαραγωγή και έχει επάνω του δυναμική ορμή. Λέμε: όρμησε σαν ταύρος. Ή η φράση «ταύρος σε υαλοπωλείο» = αυτός που τα διαλύει όλα. Αλλά και οι ταυρομαχίες. Επίσης, στην Κρήτη έχουμε τα ταυροκαθάψια, ένα αγώνισμα ακροβατικής ταυρομαχίας.
    Ο ΜΙΝΩΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΣΙΦΑΗ
    Η μυθολογική έρευνα λέει πως ο Μίνωας είχε δύο αδέρφια τα οποία του ζήτησαν να τους παραχωρήσει το θρόνο. Ο Μίνωας όμως για να τους αποδείξει το βασιλικό του αξίωμα, ζήτησε από το θεό Ποσειδώνα να του στείλει ένα θεϊκό σημάδι αναγνώρισης της βασιλείας του. Και αυτό έγινε. Ο θεός έβγαλε στην ακτή, κοντά στη Κνωσσό της Κρήτης έναν υπέροχο άσπρο ταύρο. Έτσι ο Μίνωας αναγνωρίστηκε όντως ο πραγματικός βασιλιάς. Στους βασιλιάδες όμως συνήθως έρχονται νέα και ανεπάντεχα μαντάτα.
    Η γυναίκα του Πασιφάη ερωτεύτηκε τρελά εκείνον το λευκό ταύρο. Τούτο όμως ήταν εκδίκηση της θεάς Αφροδίτης. Έτσι δένεται σφιχτά ο μύθος με το μυστήριο. Ο έρωτας της Πασιφάης ήταν όντως «θεότρελος» και μέσα της ένιωθε ένα φυσικό και πραγματικό πόθο για το ζώο με το οποίο ήθελε –ντε και καλά που λέμε σήμερα– να ζευγαρωθεί. Πώς όμως θα γινόταν αυτό; Ήταν ένα άλυτο πρόβλημα.
    Τον καιρό αυτό βρισκόταν εκεί στην Κρήτη και ο Δαίδαλος που τον είχε καλέσει ο Μίνωας. Η φωτεινή Πασιφάη του εξομολογήθηκε –έτσι χύμα– το ερωτικό της μαρτύριο και ο δαιμόνιος Δαίδαλος σοφίστηκε «μία κάποια λύση» που λέει και ο νεότερος Καβάφης.
    ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ
    Το σχέδιο αυτής της λύσης μάς το περιγράφει γλαφυρά ο αρχαίος συγγραφέας Απολλόδωρος που ζούσε και πιο κοντά στο τότε τεκταινόμενα. Ήταν Αθηναίος γραμματικός του 2ου αιώνα π.Χ. και έζησε στην Αλεξάνδρεια και στα «Χρονικά» του αναφέρει τα εξής:
    «Ο Δαίδαλος, λοιπόν, κατασκεύασε μία αγελάδα από ξύλο, την στερέωσε πάνω σε ρόδες, έσκαψε κούφιο το εσωτερικό της και κόλλησε πάνω στη ράχη της το δέρμα μιας σφαγμένης αγελάδας. Την έστησε στον αγρό όπου συνήθιζε να βοσκάει ο ταύρος. Η Πασιφάη έλαβε θέση μέσα σ’ αυτήν και ο ταύρος ενώθηκε μαζί της όπως με μία αληθινή αγελάδα».
    ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ
    Έτσι ο Δαίδαλος αποδείχτηκε αυθεντία στην τέχνη της υπεκφυγής και ο πρώτος τεχνίτης ίσως της τεχνιτής γονιμοποίησης. Και πάλι έτσι, αφού η βασίλισσα γκαστρώθηκε, μετά από εννέα μήνες γέννησε το Μινώταυρο που πήρε το μισό όνομα του βασιλιά συζύγου της –χωρίς τη δική του συμμετοχή σε τίποτα– και το άλλο μισό του ταύρου.
    Εάν πάρουμε αυτό το μύθο στην κυριολεξία του θα βρεθούμε σε ένα πηχτό μυστήριο και αδιαπέραστο όπως και η άμωμος σύλληψη ή το κρίνο. Όμως ο αρχαίος Θεός Ποσειδώνας και η σεληνιακή θεά Πασιφάη μάς δίνουν όλα τα στοιχεία μιας αρχαίας ιερογαμίας όπου αγκαλιάζονται δύο από τα ωραιότερα ουράνια άστρα (Γαία και Σελήνη) και λειτουργούν χωρίς διαστροφή να εξηγήσουν τα ανεξήγητα.

    wibiya widget