Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο από το 1990 μέχρι σήμερα, σε τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας. Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται θάνατοι των θυμάτων μερικές μέρες μετά το τροχαίο σε κάποιο κρεβάτι νοσοκομείου...
Στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την αντιμετώπιση του φαινομένου των τροχαίων, αναδείχθηκε χτες το έλλειμμα εθνικής στρατηγικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης για τα τροχαία που εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία και τη Δικαιοσύνη μόνο ως ατυχήματα και ποτέ ως εγκλήματα.
Τόσο οι εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα» όσο και του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων στην Περιφέρεια της Κρήτης, οι οποίοι είχαν κληθεί να ενημερώσουν την επιτροπή μίλησαν όχι για τροχαία ατυχήματα αλλά για τροχαία εγκλήματα.
Το φαινόμενο έχει ενταθεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και είναι χαρακτηριστική η επισήμανση του Γιώργου Κουβίδη του «SOS Τροχαία Εγκλήματα» ότι «η συμπεριφορά των οδηγών είναι, τώρα, πιο άθλια από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι παραμελημένα και ανασφάλιστα» και το να βγει κάποιος στο δρόμο είναι σαν να παίζει σε video game τη ζωή του, με τις παγίδες που βρίσκονται σχεδόν παντού.
Πατέρας ενός νέου που έχασε τη ζωή του επειδή, στο κέντρο της Αθήνας, οδηγός παραβίασε το κόκκινο και έτρεχε με 100 χιλιόμετρα την ώρα στην οδό Σταδίου, έζησε όχι μόνο τον πόνο και το πένθος αλλά και τη δικαστική αντιμετώπιση, που στις περισσότερες περιπτώσεις προκαλεί οργή στις οικογένειες των θυμάτων. Ο οδηγός καταδικάστηκε σε 18 μήνες με τριετή αναστολή, κρατήθηκε πέντε ώρες στο τμήμα, την επόμενη ημέρα του επιστράφηκε το δίπλωμα και στο δικαστήριο του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας.
Οπως κατήγγειλε ο κ. Κουβίδης, όταν κυκλοφορεί κάποιος σε δρόμο στην Ελλάδα έχει διπλάσιες πιθανότητες θανάτου από ό,τι στις άλλες χώρες της ΕΕ και πενταπλάσιες από τη Σουηδία.
Από το «SOS Τροχαία Εγκλήματα», μίλησε και ο Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας ενός 15χρονου, που βρήκε το θάνατο, επιχειρώντας να διασχίσει τη λεωφόρο Κηφισίας στην Αθήνα για να πάει στο σχολείο του. Ο γιος του βρήκε το θάνατο, γιατί ένας οδηγός έτρεχε με το αυτοκίνητό του με ταχύτητα 170 χιλιόμετρα την ώρα, παραβίασε το κόκκινο και, αφού χτύπησε τον 15χρονο, τον εγκατάλειψε...
Να δούμε πλέον τα τροχαία ως εγκλήματα, ζήτησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας. «Δεν μπορεί να δικάζει ένας νεαρός δικαστής, χωρίς να ξέρει ποιος είναι οδηγός που προκάλεσε το θάνατο. Να μην ξέρει αν έχει παραβιάσει και άλλες φορές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», είπε ο κ. Πολέντας, που ζήτησε να καθιερωθεί μητρώο οδηγού από την ώρα που κάποιος υποβάλει δικαιολογητικά για το δίπλωμα. Οπως κατήγγειλε, ο υπαίτιος για το τροχαίο του γιου του την άλλη μέρα έπινε καφέ στο καφενείο του χωριού.
No comments:
Post a Comment