Thursday, May 26, 2016

Οι γερμανοτραφέντες Μητσοτάκηδες ..Όπως τα λέει στο Athens Voice ο αιωνόβιος μπαμπάς

Για τις πολιτικές εξελίξεις αλλά και την καθημερινότητά του μακριά από την κεντρική πολιτική σκηνή μιλά ο 98χρονος σήμερα επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στην Athens Voice.
Στην αποκαλυπτική και εκ βαθέων συνέντευξη που παραχώρησε στο εβδομαδιαίο free press, ο ιδρυτής της Νέας Δημοκρατίας μιλά για τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει, για τη ζωή μετά τον προ τετραετίας χαμό της αγαπημένης του συζύγου, για το πού οφείλει την αγάπη του στη γερμανική κουλτούρα, για τη σχέση του με την τεχνολογία, ενώ δεν παραλείπει να σχολιάσει και την πολιτική επικαιρότητα, τον Αλέξη Τσίπρα και τα μνημόνια. 
Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
• «[για την τεχνολογία] Είμαι τελείως ανίδεος. Έχω ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν λειτουργεί ποτέ, διότι το έχω μυστικό, έχει απόκρυψη. Όταν πάρω τον Κυριάκο, ας πούμε, δεν το σηκώνει ποτέ διότι δεν βλέπει ποιος τηλεφωνεί... Δεν έχω πάρει ούτε έχω στείλει ποτέ μηνύματα, είμαι τελείως άγευστος από τη σύγχρονη τεχνολογία. Τη θαυμάζω βέβαια ιδιαίτερα και πιστεύω και λέω ότι το ίντερνετ είναι η μεγαλύτερη εφεύρεση του ανθρώπου μετά τον Γουτεμβέργιο.... Γι’ αυτό συμφώνησα και υποστήριξα τη σελίδα μου στο Facebook».

• «Οι γονείς μου, η πατρική μου οικογένεια, απεφάσισε να πάρει Γερμανίδα δασκάλα, γιατί δεν εύρισκε εύκολα Αγγλίδα ή Γαλλίδα. Έτσι εμείς ανατραφήκαμε, τα πρώτα χρόνια όμως, γιατί μετά ήρθαν καιροί δύσκολοι, δεν είχαμε πλέον γκουβερνάντα, και μάθαμε γερμανικά από παιδιά.... Είχαμε την τύχη να πάρουμε αυτή τη Γερμανίδα, ήταν 24 ετών όταν ήρθε, ήταν καθολική, είχε σκοτωθεί ο άνδρας τον οποίον αγαπούσε, έμεινε απάντρευτη και απετέλεσε κομμάτι του σπιτιού μας. Ανέθρεψε τα τέσσερα παιδιά μας, ανέθρεψε τα παιδιά της Ντόρας μετά, τον Κώστα και την Αλεξία, και την κληρονομήσαμε εμείς, τη γηροκομήσαμε εμείς και ετάφη από εμάς σε πολύ μεγάλη ηλικία. Έτσι τα παιδιά έμαθαν όλα γερμανικά, δεύτερη, τρίτη και τέταρτη γενιά». 
• «Νομίζω ότι στην εκλογή του Κυριάκου ως αρχηγού της Ν.Δ. το διαδίκτυο υπήρξε αποφασιστικό. Παλιά εμείς διψούσαμε για μία δημοσιότητα. Θυμάμαι ότι όταν κατέβηκα στις δεύτερες εκλογές μετά τη μεταπολίτευση, επικεφαλής ενός μικρού κόμματος διότι τότε είχα διαφωνήσει με τον Καραμανλή, αγωνίστηκα να πάρω πέντε λεπτά εκπομπής στο ραδιόφωνο. Δεν μου την έδωσαν. Εάν εγώ είχα στη διάθεσή μου τηλεόραση και διαδίκτυο, η «15η Ιουλίου» θα είχε πάρει τελείως αλλιώτικη μορφή, θα είχε βγει η αλήθεια εγκαίρως».
• «[για την κυβέρνηση Τσίπρα] Θα είναι η χειρότερη μνημονιακή κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος και δεν θα μας βγάλει από κανένα τέλμα. Διά τον απλούστατο λόγο ότι δεν πιστεύει στην πολιτική την οποίαν ασκεί υπό πίεση. Όταν ένα κόμμα, ένας πρωθυπουργός, ένας πολιτικός αρχηγός, βγαίνει και λέει στο λαό ότι αποφασίζω αυτό αλλά είναι λάθος και το κάνω μόνο και μόνο γιατί οι κακοί ξένοι με εκβιάζουν, δεν είναι δυνατόν να εφαρμόσει την πολιτική αυτή. Η πολιτική του μνημονίου ήταν σε μεγάλο της μέρος σωστή, είχε πολλά λάθη αλλά είχε και σωστά, όμως δεν εφαρμόστηκε τίποτα. Την ώρα που ιδιωτικοποιούν το λιμάνι π.χ., υπογράφει ο Τσίπρας ως πρωθυπουργός, οι αρμόδιοι υπουργοί διαφωνούν και το λένε δημόσια. Τραγέλαφος και αθλιότητα».
• «Ενεθάρρυνα τον Κυριάκο να υποβάλει υποψηφιότητα. Νόμιζα εξαρχής ότι θα κάνει καλή παρουσία, είχα και ελπίδες ότι μπορεί να εκλεγεί, αλλά όχι μεγάλες. Στην πορεία επέδειξε πολλές ικανότητες, πήγε πολύ καλά. Ναι με εξέπληξε λιγάκι το αποτέλεσμα. Αλλά έκανε αυτό το οποίον έπρεπε να κάνει. Βέβαια, ένιωσα και νιώθω ικανοποίηση. Λυπούμαι μόνο που δεν πρόλαβε να τον δει και η Μαρίκα.
• «[για τη Μαρίκα] Νομίζω ότι περάσαμε καλά. Ήμασταν διαφορετικοί χαρακτήρες, η Μαρίκα είχε πολλή ζωή, πληθωρική, περίσσευμα αγάπης προσέφερε. Πολλή εξυπνάδα και προπαντός απόλυτη ειλικρίνεια, δεν χάριζε σε κανέναν κάστανα».
• «Υπέρ της εργένικης ζωής δεν ήμουν ποτέ. Υπήρξα εργένης, αλλά οικογενειάρχης εργένης. Από την εποχή που πέθανε ο μακαρίτης ο πατέρας μου, το 1943, ουσιαστικά ήμουν ο αρχηγός της οικογενείας. Ήμουν το πρώτο αγόρι και είχα ευθύνες, πολλές ευθύνες».
• «Έχω ήσυχη τη συνείδησή μου ότι στην πολιτική έκανα πάντα αυτό που θεωρούσα ότι ήτανε σωστό. Ξεκίνησα φιλελεύθερος και τερματίζω φιλελεύθερος. Θα με ικανοποιούσε να με θυμούνται ως έναν άνθρωπο που είχε την ειλικρίνεια και το θάρρος να αγωνιστεί γι’ αυτά που επίστεψε, που είχε την τύχη να μην αλλάξει ποτέ του, που είπε την αλήθεια στο λαό και δεν κορόιδεψε κανένα. Αυτό θα ήταν ο μεγαλύτερος έπαινος που θα μπορούσε να μου αποδοθεί».

3 comments:

  1. Ο Κώστας Μητσοτάκης και ο Ανδρέας Παπανδρέου λόγω της φιλοδοξίας τους θεληςαν να κληρονομήσουν ο καθένας για τον εαυτό του το κόμμα της ένωσης κέντρου, οδήγησαν την Ελλάδα σε διχασμό. Η αδιαλλαξία τους και το μίσος που έτρεφε ο ένας για τον άλλο έφερε τη δικτατορία στη Ελλάδα. Αυτό μας διδάσκει ο κόσμος δεν πρέπει να ακολουθεί τους πολιτικούς γιατί αυτούς τους έχει τρελάνει η εξουσία και δεν βλέπουν το συμφέρον της χώρας.

    ReplyDelete
  2. Μπερδέψατε το θέμα. .Τον Ανδρέα πότέ δεν τον αποκάλεσαν κάθαρμα..

    ReplyDelete
  3. Κανένα μπέρδεμα απολύτως. Μάλλον εσείς έχετε μπερδευτεί ελαφρώς. Τον Μητσοτάκη τον απεκάλεσαν αποστάτη τον δε Παπανδρέου λαοπλάνο και δημαγωγό (έξω το ΝΑΤΟ , εοκ κλπ). Οι χαρακτηρισμοί αυτοί αποδείχθηκαν εύστοχοι από την ιστορία. Και οι δυο πολιτικοί άνδρες ήταν φιλόδοξοι και μισούσε ο ένας τον άλλον. Και οι δυο τους ήθελαν να ηγηθούν της ένωσης κέντρου. Με λίγα λόγια και οι δυο τους έβαλαν τρικλοποδιά στον γέρο της δημοκρατίας και κλόνισαν ανεπανόρθωτα τη θέση του. Πάντως ο διχασμός επήλθε με τα γνωστά επακόλουθα.

    ReplyDelete

wibiya widget