Tuesday, November 9, 2010

Aλλοι κανουν πόλεμο κι άλλοι την πληρωνουν!!!

"ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ" ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΑΡΟΚΙΝΟ ΛΗΣΤΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ..

In αληθινές ιστορίες

Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010


Το όνομα μου είναι Μοχάμετ, κατάγομαι από το Ραμπάτ που είναι και η πρωτεύουσα του Μαρόκου.
Έφυγα ξαφνικά ένα βράδυ γιατί είχα πρόβλημα με την αστυνομία, μετά από ληστεία που είχα κάνει σε τουρίστα μαζί με έναν άλλο φίλο μου. Αυτόν τον έπιασαν όμως.
Ξεκίνησα με 2 χιλιάδες δολάρια στη τσέπη και προσπάθησα να περάσω με μερικούς άλλους με βάρκα στην Ισπανία, για να πάω από 'κει στην Γαλλία και στο Παρίσι που εκεί έχω συγγενείς αλλά και πολλούς φίλους.

Πως βρέθηκες από το Γιβραλτάρ και την προσπάθεια να περάσεις Ισπανία στην Ελλάδα?

Μας κορόιδεψε ο άνθρωπός που είχε την βάρκα στο Τανγκλέρ. Μας είπε πως θα μας πάει απέναντι στην Ισπανία και του δώσαμε όλοι λεφτά, εμένα μου πήρε 1000 δολάρια, γιατί του είπα πως δεν έχω άλλα μαζί μου.
Αντί όμως  να πάει βόρεια, πήγε ανατολικά. Εμείς δεν το καταλάβαμε καθόλου, γιατί το μόνο που βλέπαμε ήταν θάλασσα και τίποτα άλλο.

Πόσοι είσαστε στη βάρκα?

Περίπου 20 άτομα. Νομίζω 8-9 Μαροκινοί 18 με 20 χρονών οι άλλοι ήταν από άλλες αφρικανικές χώρες και είχαν και ένα κοριτσάκι μαζί τους πολύ μικρό.

Τελικά που σας άφησε?

 Δίπλα στην Αλγερία.
Από κεί γνωρίσαμε κάποιον που μας είπε πως μπορεί να μας πάει στην Γαλλία μέσω Ελλάδας. Και εκεί χωρίσαμε άλλοι πήγαν να βρουν τρόπο να γυρίσουν καθώς δεν είχαν άλλα λεφτά, κι άλλοι άρχισαν να ψάχνουν για καλύτερες τιμές. 
Εγώ έμεινα γιατί πίστεψα πως στην Ελλάδα θα μας έδιναν χαρτιά πρόσφυγα, αν λέγαμε πως είμαστε από την Παλαιστίνη. Έτσι μας είπε
Του έδωσα 500 δολάρια για να με βοηθήσει να πάω στην Τυνησία. Τα υπόλοιπα λεφτά που είχα γύρω στα 300 δολάρια τα έδωσα σε άλλον για να περάσω με βάρκα προς την Κρήτη.
Μετά από 1 εβδομάδα τελικά πάτησα σε Ευρωπαϊκό έδαφος και πίστευα πως όλα θα άλλαζαν.
Μας έπιασε το λιμενικό και μας πήγαν σε ένα κέντρο όπου και μας ανέκριναν.
Εγώ και κάτι άλλα παιδία δηλώσαμε πρόσφυγες από την Παλαιστίνη, κάτι άλλοι μαύροι είπαν ψέματα πως είναι Σομαλοί, αλλά ήταν από την Νιγηρία και Σενεγαλέζοι.
Μας έδωσαν κάτι χαρτιά και μας είπαν πως πρέπει να φύγουμε από την Ελλάδα σε 3 μήνες.
Φύγαμε σχεδόν όλοι για την Αθήνα. Τελικά στην Αθήνα βρήκα πολλούς γνωστούς μου από το Μαρόκο, που νόμιζα πως ήταν στη Γαλλία.
Με μάθανε τα κόλπα και τις περιοχές. Άρχισα να κλέβω μαζί τους στην αρχή τσάντες από γυναίκες και κινητά
από άτομα που δεν θα μας προλάβαιναν να μας πιάσουν αν έτρεχαν πίσω μας.
Οι γυναίκες και οι ηλικιωμένοι είναι οι καλύτερη στόχοι.
Μετά τα πουλούσαμε αν ήταν κινητά στη Ζήνωνος και στην Πειραιώς σε καταστήματα μεταναστών και αν ήταν λεφτά μέσα στην τσάντα τα μοιραζόμασταν στα πρώτα παρκάκια που βρίσκαμε μπροστά μας..
Πάντα κοιτάμε να αιφνιδιάσουμε, εκεί που δεν το περιμένει κανείς.
Αλλάζουμε ξαφνικά κατεύθυνση και πέφτουμε πάνω του. Συνήθως είμαστε 2 ή 3 μαζί.

Με κινητά ενημερώνει ο ένας τον άλλον, για το που θα χτυπήσουμε.
Συνήθως στο κέντρο και ψάχνουμε για άτομα που καταλαβαίνουμε πως φοβούνται, όταν μας βλέπουν.
Για τις χρυσές αλυσίδες μας δίνουν γύρω στα 10 ευρώ στη Σοφοκλέους οι Ιρακινοί.

Στην Αθήνα πόσοι ακόμα κάνουν αυτή την δουλειά?

Είναι πάρα πολύ, ακόμα και καινούργιοι που έρχονται, ακόμα και από άλλες χώρες έρχονται μαζί μας μέχρι να βρουν τρόπο να φύγουν από την Ελλάδα, αυτό κάνουν για να ζουν.
Τα αυτοκίνητα οι αλυσίδες και οι τσάντες, είναι το μόνο που μας δίνει  λεφτά. Για δουλειά δεν μας παίρνει κανένας εδώ.
Ξέρουμε ότι δεν μπορούν να μας απελάσουν, ούτε να μας βάλουν φυλακή για μικρές ποινές.
Εμένα με έχουν πιάσει πάνω από 5 φορές και φυλακή δεν έχω πάει, γιατί αλλάζω χαρτιά αμέσως μετά την αναστολή.
Πρώτα στην αρχή μας χτυπούσε η αστυνομία, τώρα εντάξει δεν υπάρχει πρόβλημα, όλα είναι νορμάλ.
Τώρα κάθε μέρα έρχονται κι άλλοι, και έρχονται και δια μέσου Τουρκίας.
Πάνε εκεί αεροπορικώς, κλείνουν ξενοδοχεία μέσω ιντερνέτ για διακοπές, αλλά μετά περνάνε εδώ με βάρκες. Όλα γίνονται πιο οργανωμένο τώρα. Με εμένα ήταν άλλη περίπτωση γιατί με κυνηγούσε η αστυνομία.

Με τα ναρκωτικά στο κέντρο τι συμβαίνει?

Δεν υπάρχουν πολλοί Μαροκινοί που να πουλάνε, είναι λίγοι.
Οι μαύροι και οι Αλγερινοί με τους Αφγανούς ασχολούνται. Και οι Αλβανοί έχουν δουλειές με αυτούς..
Οι Αλβανοί μπορεί και να σε σκοτώσουν αν τους πειράξεις.
Δεν τους πλησιάζουμε αυτούς  είναι επικίνδυνοι.
Κανέναν πρεζάκια ναι, αν τον πετύχουμε μόνο του, του παίρνουμε ότι έχει πάνω του.

Με τους Έλληνες τι πρόβλημα έχετε?

Κοίτα με τους Έλληνες δεν έχουμε κανένα κοινό. Είμαστε τελείως διαφορετικοί σαν άνθρωποι.
Εμείς πιο πολύ νιώθουμε Γάλλοι παρά κάτι άλλο. Ούτε και θέλει κανένας Μαροκινός από όσους ξέρω να μείνει εδώ. Εδώ νιώθουμε πιο πολύ σαν κρατούμενοι στην χώρα σας. Για αυτό και υπάρχει μια οργή για οτιδήποτε ελληνικό.


Εντάξει αλλά οι Έλληνες πολίτες τι φταίνε, που εσείς έχετε εγκλωβιστεί εδώ?

Δεν φταίνε, αλλά σκέψου εμείς δεν έχουμε τίποτα ενώ αυτοί έχουν τα πάντα, χωρίς να το αξίζουν.
Από όσο έχω δει μέχρι τώρα οι Έλληνες είστε λαός που δεν κάνει τίποτα σωστά. Δεν έχετε δουλειές, δεν έχετε πολιτικούς και ο καθένας κοιτάει την δουλειά του. Εμείς βοηθάμε ο ένας τον άλλον.
Και έχετε και πολλούς ναρκομανείς και gay.
Συνέχεια μας πλησιάζουν οι gay και μας δίνουν λεφτά να πάμε μαζί τους. Ειδικά στην περιοχή του Μεταξουργείου κοντά στου Ψυρρή.


Θα φύγεις από την Ελλάδα?

Θα ξαναπροσπαθήσω, έχω πάει 2 φορές στην Πάτρα αλλά μας έπιασαν και μας γύρισαν πίσω.
Εκεί κάνουν κουμάντο οι Αφγανοί. Αν δεν τα έχεις καλά μαζί τους, δεν πλησιάζεις στο λιμάνι.

Στην Αθήνα ποιοι σας βοηθάνε?

Είναι κάποιοι που εργάζονται σαν εθελοντές σε κάποιες οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Εγώ γνώρισα δυο από αυτούς στο παλιό εφετείο, που έμενα στην αρχή, μέχρι να μας διώξουν. Εκεί μας είπαν ποια είναι τα δικαιώματα μας και τι να κάνουμε όταν μας πιάνει η αστυνομία.

Έλληνες ήταν?

Ναι, αλλά από ότι κατάλαβα δεν τους ενδιέφερε και τόσο πολύ η Ελλάδα. Πιο πολύ ήθελαν να βοηθήσουν τα παιδιά που έμεναν στο εφετείο. Τώρα αν θέλουμε κάτι πάμε στα Εξάρχεια στον χώρο μεταναστών που υπάρχει εκεί. Μας βοηθάνε και μας ενημερώνουν για όλα κάποια παιδιά που είναι αναρχικοί


Στα επεισόδια που έγιναν για το "κοράνι" είχες πάει?

Είχα πάει άλλα έφυγα, γιατί όταν πήγα είχε έρθει η αστυνομία και μας διέλυσε.
Ήμουν όμως στα επεισόδια τότε που σκότωσαν ένα παιδί οι αστυνομικοί. Εκεί κλέψαμε πολλά καταστήματα.
Σπάγαμε τα τζάμια και μπαίναμε μέσα. Αλβανοί, Πακιστανοί, εμείς και όλοι οι άλλοι, ότι μας άρεσε σπάζαμε την τζαμαρία και μπαίναμε μέσα.
Είχα βρεθεί με 10 τζάκετ και πολλά αθλητικά παπούτσια.

Τώρα που ζεις?

Μένω μαζί με 4 άλλους Μαροκινούς σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι στις γραμμές του τραίνου.
Κοντά στην Λένορμαν.
Και ελπίζω φέτος πριν πιάσουν τα κρύα να έχω καταφέρει να φύγω. Βρήκαμε έναν Ιρακινό στο Αγ. Παντελεήμονα που μας είπε πως μπορεί να δώσει διαβατήρια για να πάμε στην Γαλλία. Αλλά θέλει 3.000 ευρώ. Τα έχω μαζέψει, αλλά θέλω και κάποια ακόμα για τις πρώτες μέρες που θα είμαι στο Παρίσι.
Μόλις τα μαζέψω, θα φύγω.

Αυτά ήταν μερικά από όσα μας είπε ένας Μαροκινός, που πιάσαμε όταν προσπάθησε να κλέψει μια γυναίκα κοντά στο Μετρό του Μεταξουργείου.
Τελικά η γυναίκα δεν του έκανε μήνυση (κάτι που δεν το περίμενε),μας εξομολογήθηκε σχεδόν τα πάντα καθώς μόλις του μιλήσαμε στα Γαλλικά (ο ρεσεψιονίστ ξενοδοχείου) λύθηκε η γλώσσα του αμέσως.
Είπε και άλλα πράγματα, αλλά τα κρίνω ανούσια να σας τα παρουσιάσω.
Αυτό που μου έμεινε είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι ρατσιστές και δεν νιώθουν τίποτα για κανέναν άλλον, μόνο για τους "δικούς τους".
Την "συνέντευξη" την πήρε  και την έγραψε φίλος που δουλεύει σε ξενοδοχείο του κέντρου.
Την βάζουμε αυτούσια όπως μας την έστειλε. Για τυχόν παραλείψεις ή ορθογραφικά λάθη δεν φέρουμε ευθύνη.
 
 
Θέμης Μπίρτας
Network Administrator
Τεχνικός Υπεύθυνος ΣΥΖΕΥΞΙΣ

Monday, November 8, 2010

Το σκιτσο του Κουρσω..

Οτι καλυτερο εμφανισθηκε σ αυτες τις εκλογες..Χαιρε Απόστολε..

EFHMERIS: Γράμμα απο το Αφγανισταν

EFHMERIS: Γράμμα απο το Αφγανισταν

Γράμμα απο το Αφγανισταν

Ο Βασίλης Μπαμπατζιας
γραφει απο την πιο "άγρια"
περιοχη του πλανητη μας!!

Καλησπέρα Δημήτρη.
Δεν ξέρω σε ποια γωνιά της γης είσαι την ώρα αυτή, όπου όμως κι αν βρίσκεσαι εύχομαι να είσαι καλά τόσο εσύ, όσο και οι δικοί σου.
Όσον αφορά εμένα είμαι καλά στην υγεία και στη διάθεσή μου. Βρίσκομαι ακόμα στα βουνά του βόρειου Αφγανιστάν δουλεύοντας για την αστυνομική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη χώρα αυτή, κάτι που, παρά τις όποιες δυσκολίες, με γεμίζει με συναρπαστικές εμπειρίες και εικόνες.
Στο μυαλό μου είναι αυτό που μου είχες πει κάποτε - αν έχω κάτι να γράψω να το κάνω. Από τη μεριά μου ξέρω πολύ καλά ότι δεν είμαι καλός στο γράψιμο, άλλωστε στο μάθημα της έκθεσης έπαιρνα πάντα χαμηλούς βαθμούς, και έτσι ξέρω ότι δε θα μπορούσα να γράφω άρθρα σε κάποια εφημερίδα ή κείμενα που απαιτούν άριστη χρήση της ελληνικής γλώσσας.
Οντας όμως εδώ, μακριά από την πατρίδα μας και μακριά επίσης από τους φίλους μου ή έστω τους δικούς μου ανθρώπους με τους οποίους θα μπορούσα να μιλάω πότε πότε για σημαντικά αλλά και για λιγότερο σημαντικά ζητήματα που με απασχολούν ή απασχολούν τους άλλους, νιώθω συχνά την ανάγκη να βρω μια διέξοδο στην επιθυμία μου να μιλάω με κάποιον. Σκέφτηκα λοιπόν, δεδομένων των συνθηκών, να εκμεταλλευτώ την παρουσία σου και αντί να γράφω άρθρα ή τέτοιου είδους κείμενα να γράφω γράμματα σε ένα φίλο, όπου εκεί θα εκθέτω τις απόψεις μου για θέματα που με απασχολούν και με προβληματίζουν. Και αυτό θα είναι για μένα μια διέξοδος σε μια ανάγκη μου να μιλήσω και όχι ένα πρέπει για τους όποιους δικούς του λόγους.
Αν από τη μεριά σου κρίνεις καλό και χρήσιμο να ανεβάσεις κάτι από αυτά, γιατί όχι. Θα είναι για μένα χαρά και τιμή.
Να είσαι και να περνάς καλά.
Βασίλης Μπαμπατσιάς
Με το Βασίλη Μπαμπατζια(αριστερα)στη Γλυφαδα πίνοντας τα ουζακια μας σε  μια επισκεψη του στην Αθηνα τον περ.Γενναρη. Οι ιστοριες του για το Αφγανισταν αλλα και της αστυνομίας,όσο υπηρετουσε στην Ελλάδα ειναι συχνα συγκλονιστικες..Προσωπικα τον παροτρυνω να κρατα ημερολόγιο και να το εκδωσει καποια μερα..Περα απο τα οσα λεει για το γραψιμό του,η πέννα του "τρωει" πολλους  απο τους φωστηρες των ΜΜΕ σε παγκοσμια κλιμακα..Εξ άλλου κανενα ρεπορταζ δεν ειναι πιο συγκλονιστικο απο αυτο που γραφεται στη χωρα και στο χωρο τον εξελιξεων..Βασιλη προχωρα ..Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ στη διαθεση σου. Δ.Παπαγεωργίου

Wednesday, November 3, 2010

Εκλογες Θεσσαλίας..



ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΛΕΑΣ:
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ..ΚΙΝΑ ΚΑΙ
ΣΤΗΝ ..ΑΛΒΑΝΙΑ ΓΙΑ
ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΜΙΛΑΕΙ


Το Χρηστο Καλλεα τον γνωρισα καλα στην ...Κινα,στην Αλβανια και τωρα τελευταια στα Τρίκαλα.
Αν και τα καλυτερα λόγια γι αυτον τα άκουσα στην Αθηνα απο επιχειρηματία ,που εντελως τυχαια μπηκα στο μαγαζι της να αγορασω ενα επωνυμο πουκάμισο,και όταν ειπα ότι ειμαι πο τρικαλα,τα παρατησε όλα για να μου πει:
Εισαι απο τα Τρικαλα του Χρηστου Καλλεα;Κανονιστε να τον εκλεξετε σύμβουλο στην περιφερεια που ειναι υποψηφιος με τον Απόστολο Παπατόλια και τη Λώρεν Κασσοπούλου γιατι το αξιζει.
Δεν ήταν Τρικαλινη η επιχειρηματίας. Απ ότι μου ε΄ξηγησε ήταν μια παλια μαθητριά του .. τοτε που ο Χρηστος διδασκε μόδα στην Αθηνα και τα παράτησε για να ρθει Τρικαλα!
Σας μπερδευω,αλλα κιεγω εχω τόσα πολλα να πω για το Χρηστο Καλλεα που δεν ξερω απο που ν αρχισω.
Σιγουρα,οι περισσοτεροι που διαβαζετε αυτες τις γραμμες ,γνωριζετε τον Καλλεα καλυτερα απο μενα.και πιθανον να με κακολογησετε ότι τον αδικω..
Ναι δεν τον ξερω καλα,γιατι στην Αυστραλια που εζησα αρκετα χρόνια δυσκολα να μιλας για κατ αυτου Τρικαλινους ,έστω κιαν ξερεις όλους τους Τρικαλινους της .Μελβουρνης!!!!
Γνωρισα λοιπον τον πρόεδρο των Τρικαλινων εμπόρων στην Καντονα της κινας, όταν στην περυσινη έκθεση ειχα την τυχη να μενουμε στο ίδιο ξενοδοχειο και για μια ολοκληρη σχεδον εβδομαδα ειμαστε συνεχεια μαζι..Μαζι πηγαιναμε στην εκθεση,μαζι γυριζαμε μαζι τρωγαμε στα Κινεζικα εστιατόρια που η διευθυντρια του εκει γραφειου μου διάλεγε για εμας..
Πρωί μεσημερι βραδυ, ο Χρηστος μιλουσε για τα τρίκαλα..Ότι καλο έβλεπε ,αμεσως έλεγε πως αυτο πρεπει να το φερουμε και στα Τρικαλα..πρωτη φορα ειδα άνθρωπο να μιλαει τοσο πολυ και με τοσο πάθος για την πατριδα του..
Α,ναι ξεχασα να σας πω ότι λιγο νωριτερα τον ειχα συναντησει και στα Τιρανα της Αλβανίας ,μαζι με μια ομαδα εκλεκτων Τρικαλινων επιχειρηματιων,(Λιαγκας,Φαλτακας, Τσινας,Καραγιάννης, Βαρδουλης,Κουρομπλης,Λέρας, Νικολας,και άλλους..
) που επισκεπτονταν την ετησια εμπορικη έθεση της Αλβανίας..
Απο τη συναντηση αυτη θυμαμαι,την αγωνια του Χρηστου να φωτογραφησω μια σκεπαστη Λαικη Αγορά στα Τιραννα -μου έστειλε με ταξι να παρω φωτογραφίες,(μιας και ειχα ψηφιακη φωτογαφικη μηχανη) για να μεταφερει στο Δημο τις φωτογραφιες και να ζητησει να γινει κατι παρόμοιο και στα Τρικαλα..
Νομιζω πως περισσότερα δεν χρειαζονται να πω ,για να σας πεισω να ψηφισετε και να βάλετε σταυρό στο Χρηστο Καλλεα στις εκλογες της
7ης Νοεμβριου..
Ειναι ο μονος σταυρος που θα έβαζα αν ειχα ψηφο στα Τρικαλα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
dpapagewrgiou@in.gr

AΕΚΔΟΤΑ

Δύο  γέροντες Κρητικοί κάθονται σε ένα καφενείο και συζητάνε.
-Μωρέ Σήφη, λέει ο ένας, θυμάσαι κάτι χάπια που μας δίνανε στο στρατό για να μην έχουμε όρεξη για γυναίκες;
-Nαί μωρέ Μανωλιό.
-Ε, λοιπόν, θαρρώ πως αρχίζουνε και με πιάνουνε!…

100 ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ

Πάει ένας εύσωμος άνδρας σε ένα σουβλατζίδικο και λέει στον ψήστη.
-Ψήσε μου σε παρακαλώ 99 σουβλάκια και λίγο γρήγορα γιατί βιάζομαι.
Στον ψήστη έκανε εντύπωση ο αριθμός και τον ρωτάει.
-Να τα κάνω 100 για να βρούμε και καλύτερα το λογαριασμό;
Και ο άλλος σχεδόν οργισμένος του αποκρίνεται.
-Τι λες χριστιανέ μου πως θα τα φάω 100 σουβλάκια;

Monday, October 18, 2010

Αρθρο του καθηγητη Σ.Καργάκου για την Ελληνική Νεολαία

Κηφηνείον «Η Ωραία Ελλάς»

του Σαράντου Καργάκου, Συγγραφέως - Φιλολόγου - Ιστορικού

Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ καί τριάντα χρόνια είναι η ...εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων», παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές...

Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» πού κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή πού ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής πού έδειχνε αριστερά καί πήγαινε δεξιά καί τούμπαλιν. Γι' αυτό τουμπάραμε... Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, πού δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πώς η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν.

Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ' όχι διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers». Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό καί υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη καί στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη καί διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις καί ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής καί χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, πού πιστεύουν ότι τα παιδιά καί μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες πού είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής.

Παρ' όλο πού γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής καί δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους.

Τούτη η παιδεία, πού όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα καί το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας καί η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσουμε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία καί την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πώς να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πώς να σκέπτονται αλλά με τί να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης καί των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό καί πιο μεγάλο. Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ πού καταπίνει σελίδες σαν χάπια καί πού θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Καί το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό καί ως λόγος καί ως περιεχόμενο.

Καί τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» πού πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική καί τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά. Ακούω πώς δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτιλία πού προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα πού προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα καί στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί καί μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια καί οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα πού μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου -καί μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές καί δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες πού ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- πού προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;

Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη καί του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς καί Ουκρανούς. Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέρια των Αλβανών πού την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων πού την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία πού ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.

Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική καί την αγροτική τάξη. Στήν πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» καί υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις καί τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», οπού «μπαγιαντέρες» κάθε λογής καί φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουίσκι βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, πού έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Καί που να φθάσουν τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flen-tium (-κοιλάς κλαυθμώνων) καί θα κινείται quasi osculaturium inter flen-tium (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως καί οδύνης).

Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας πού θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως καί την παιδεία πού εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, πού τα κουράζει με την παπαγαλία καί το βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη καί η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη πού τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά! Είναι θλιβερή η εικόνα πού παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες καί θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, πού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά πού λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», πού πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα πού οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί -ακόμη στο Δημοτικό- μαθαίναμε απ' έξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» καί οι νέοι κρύβονται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».

Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από ξένους. Στίς οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σέ λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων πού κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών πού θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη καί τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, πού δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν πού προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» καί πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, πού πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κώνειου πού χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...

Λυπάμαι πού θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές καί τα ΜΜΕ σακάτεψαν καί σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματα της -δικαιώματα στην τεμπελιά- καί ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.

Friday, October 15, 2010

Wednesday, October 13, 2010

H ALIA PAPAGEORGIOU στη Βαρκελωνη

Η γνωστη δημοσιογραφος και αρθρογραφος Αλία Παπαγεωργιου της επισκεφθηκε τη Βαρκελωνη και δημοσιευσε τα σχολια της στην Αγγλόφωνη των Βρυξελλων NEW EUROPE.
Οκληρη την ανταποκριση δειτε εδω
http://www.neurope.eu/articles/Barcelona-dreams--politics/103082.php

wibiya widget