Thursday, June 19, 2014

Συμφωνίες $7 δισ. υπογράφουν Αθήνα-Πεκίνο

Ανοίγουν νέοι δρόμοι για επενδύσεις από την Κίνα
Φωτογραφία από τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά με τον κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ τον Μάιο του 2013 στο Πεκίνο. Ο κινέζος πρωθυπουργός πραγματοποιεί από το μεσημέρι της Πέμπτης τριήμερη επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα(Φωτο απο το σημερινό ΒΗΜΑ Αθηνων)

Του Ηλία Γ. Μπέλλου
 (Capital.gr)

Με μπαράζ επιχειρηματικών συμφωνιών και διακρατικών μνημονίων συνεργασίας που υπογράφονται σήμερα το απόγευμα στο Μέγαρο Μαξίμου και το Ζάππειο ξεκινάει η πρώτη μέρα της τριήμερης επίσημης επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού Like Kiang στην Ελλάδα. 

Με ένα ρεσιτάλ οικονομικής διπλωματίας, το Πεκίνο δίνει σαφές μήνυμα των προθέσεών του να συνεργαστεί με την Αθήνα προκειμένου να διαμορφώσει ένα νέο ισχυρό σύμμαχο στα πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με άξονα τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και το σύνολο των μεταφορικών υποδομών ο Κινέζος πρωθυπουργός επιχειρεί να «αλώσει» την ευρωπαϊκή οικονομία. 

Πατώντας πάνω στην εκτενή συνεργασία με τους Έλληνες εφοπλιστές αλλά και την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά επιδιώκει να διευρύνει το αποτύπωμά του στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και την ενέργεια και τα αεροδρόμια. Το μοντέλο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 60% του αργού πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται από ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια, ενώ το 50% των εμπορευμάτων που εισάγει ή εξάγει η Κίνα προς ολόκληρο τον πλανήτη μεταφέρονται από ελληνικά ποντοπόρα φορτηγά. Και μεγάλο μέρος αυτών των εμπορευμάτων εναποτίθεται στους ντόκους του Πειραιά από τους οποίους από εδώ και στο εξής η Κίνα θέλει να προωθεί στην Κεντρική Ευρώπη με τα ελληνικά τρένα. 

Η Αθήνα από την πλευρά της επιχειρεί, όπως φαίνεται με επιτυχία, να εκμεταλλευτεί την κινεζική αυτή «εξάρτηση» προκειμένου να προσελκύσει επενδύσεις αλλά και ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον που θα ανταγωνιστεί τους Κινέζους σε τομείς όπως οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι σιδηρόδρομοι και τα ελληνικά ακίνητα. 

Έτσι, υπογράφονται σήμερα συμφωνίες που σύμφωνα με πληροφορίες της κινεζικής διπλωματικής αποστολής αγγίζουν δυνητικά τα 7 δισ. δολάρια. 

Κατ’ αρχάς σε διακρατικό επίπεδο το υπουργείο Ανάπτυξης υπογράφει με τον ομόλογό του φορέα από την Κίνα διμερή συμφωνία για την εμπορική και οικονομική συνεργασία. 

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας για τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων. 

Η Γενική Γραμματεία Τεχνολογίας υπογράφει νημόνιο για θέματα τεχνολογίας, πληροφορικής. 

Ο Ελληνικός Οργανισμός Πιστοποίησης υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας για τη διαμόρφωση κοινών προδιαγραφών, που κύκλοι σε γνώση των διεργασιών εξηγούν ότι μπορεί να καταλήξει να «προικίσει» με ευρωπαϊκή ταυτότητα κινεζικά προϊόντα. 

Επίσης, υπογράφεται διακρατική συμφωνία για τη δημιουργία διμερών πολιτιστικών κέντρων στις δυο χώρες, τομέας που θα έχει την τιμητική του και το Σάββατο καθώς ο Έλληνας και ο Κινέζος πρωθυπουργός θα εγκαινιάσουν το ανακαινισμένο αρχαιολογικό μουσείο στην Κρήτη. 

Και βέβαια τρεις συμφωνίες θα υπογραφούν από το υπουργείο Ναυτιλίας για τη συνεργασία σε ναυτιλιακά θέματα, θέματα του κινεζικού νηογνώμονα αλλά και με συμφωνία με την China Development Bank για χρηματοδοτήσεις σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα. Η τελευταία αυτή συμφωνία αφορά επέκταση προηγούμενης συμφωνίας που κατέστησε διαθέσιμα κεφάλαια ύψους 5 δισ. δολ. για χρηματοδοτήσεις ελληνικών ναυπηγήσεων σε κινεζικά ναυπηγεία. 
ει
Εξάλλου, λίγη ώρα μετά από αυτές τις διακρατικές συμφωνίες που θα υπογραφούν στο Μαξίμου σήμερα το απόγευμα υπογράφονται πολύ περισσότερες επιχειρηματικές συμφωνίες μεταξύ κινεζικών επιχειρήσεων και τραπεζών και ελληνικών ομίλων. 

Μεταξύ αυτών η υπογραφή συμφωνίας της China Development Bank με την Costamare του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, της Diana Shipping συμφερόντων του ομίλου Παλιού με την ICBC, της Libra Group του ομίλου Γ. Μ. Λογοθέτη επίσης με την ICBC, της Thenamaris του ομίλου Μαρτίνου επίσης με κινεζική τράπεζα, της Ocean Bulk του Π. Παππά με την ExIm Bank και της Veritas Ship Management με κινεζική τράπεζα. 

Πέραν όμως του ναυτιλιακού κλάδου ξεχωρίζει και το μνημόνιο συνεργασίας για κοινές επενδύσεις στην ενέργεια του ομίλου ΤΕΡΝΑ με την Sinohydro, κορυφαίου ομίλου υδροηλεκτρικών μονάδων της Κίνας και της ICBC Bank. 

Όμως οι επιχειρηματικές συμφωνίες περιλαμβάνουν ακόμη κινεζικούς ομίλους και τις ελληνικές οινοποιητικές Μπουτάρη, Creta Olympias, Medittera Winery και Alpha Estate. 

Επίσης, θα υπογραφεί η συμφωνία μεταξύ της Lamda Development και της Fosun για την επένδυση στο Ελληνικό. 

Ακόμα θα υπογραφεί συμφωνία με τον όμιλο Παυλίδη για την εξαγωγή μαρμάρων στην Κίνα. 

Την Παρασκευή το πρωί σε μια σημειολογικά σημαντική κίνησή του ο Κινέζος πρωθυπουργός μαζί με τον Αντώνη Σαμαρά θα βρεθούν στους προβλήτες της Cosco στον Πειραιά σε μια τελετή που περιλαμβάνει την αποστολή κινεζικών εμπορευμάτων δια της σιδηροδρομικής σύνδεσης που λειτουργεί το τελευταίο 9μηνο στο Ικόνιο. Αμέσως μετά οι δυο αρχηγοί κρατών θα συμμετέχουν σε συνέδριο στο Intercontinental όπου πραγματοποιείται το ελληνοκινεζικό φόρουμ θαλάσσιας συνεργασίας με τη συμμετοχή εκατοντάδων επιχειρηματιών της ναυτιλίας από τις δυο χώρες. Για την ίδια μέρα και στα πλαίσια αυτού του φόρουμ έχουν προγραμματιστεί μέχρι στιγμής σχεδόν 150 one to one συναντήσεις μεταξύ ομίλων των δυο χωρών. 

Υπενθυμίζεται πως το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και επίσημα για το 67% του ΟΛΠ, το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στην Κρήτη (Καστέλι), την αναβάθμιση του δικτύου σιδηροτροχιών του ΟΣΕ, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται επαφές κινέζων για επενδύσεις στο ελληνικό real estate τόσο στον τουριστικό κλάδο όσο και στον οικιστικό. Ενδιαφέρον που επικεντρώνεται στην Κρήτη και δευτερευόντως στην Πάρο και στη Σαντορίνη.

Πηγή:capital.gr

No comments:

Post a Comment

wibiya widget