Thursday, July 25, 2013

ΑΘΗΝΑ. Το μετρό πάει τώρα και Ελληνικό

ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ «ΕΞΥΠΝΑ» ΤΡΕΝΑ

Δεκατέσσερα λεπτά θα χωρίζουν το Σύνταγμα από το Ελληνικό από το ερχόμενο Σάββατο 27 Ιουλίου, ημερομηνία που θα ξεκινήσουν να λειτουργούν οι τέσσερεις νέοι σταθμοί του μετρό.

Από τους νέους σταθμούς της Ηλιούπολης, του Αλίμου, της Αργυρούπολης και του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 80.000 επιβάτες
Από τους νέους σταθμούς της Ηλιούπολης, του Αλίμου, της Αργυρούπολης και του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 80.000 επιβάτες
Τα εγκαίνια των σταθμών έχουν προγραμματιστεί για την Παρασκευή. Από τους νέους σταθμούς της Ηλιούπολης, του Αλίμου, της Αργυρούπολης και του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 80.000 επιβάτες.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τους συγκοινωνιολόγους, η προσθήκη των τεσσάρων σταθμών θα αποσυμφορήσει τα νότια προάστια και κυρίως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, ενώ υπολογίζεται ότι θα μειώσει τις μετακινήσεις με Ι.Χ. κατά περίπου 50.000.
Τις τελευταίες ημέρες ολοκληρώνονται οι εργασίες για τη λειτουργία τους, ενώ παράλληλα γίνονται και δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα από τον Αγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό. Η επέκταση της γραμμής 2 έχει συνολικό μήκος 5,5 χιλιομέτρων, με τους νέους σταθμούς να βρίσκονται κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης με εισόδους και στα δύο ρεύματα της οδού.
Οι αποβάθρες των σταθμών έχουν μήκος 110 μέτρα η καθεμιά και αποτελούνται από τρία επίπεδα.
Στην επέκταση της γραμμής θα δρομολογηθούν και οι νέοι συρμοί, τους οποίους είχε προμηθευτεί η εταιρεία. Οι 17 συρμοί των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότιο Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem-Hanwha, κόστισαν 155 εκατομμύρια ευρώ και η προμήθειά τους έγινε για τις επεκτάσεις του μετρό προς το Ελληνικό, το Χαϊδάρι και το Περιστέρι, αλλά κυρίως για την επέκταση προς τον Πειραιά (ολοκλήρωση 2017).
Οι συρμοί μπορούν να κινηθούν με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και διαθέτουν «έξυπνο» σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον ένα σταθμό στον άλλο, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.
Στο μεταξύ, τον Σεπτέμβριο πρόκειται να παραδοθεί και ο σταθμός Αγία Μαρίνα στον Δήμο Χαϊδαρίου, ενώ στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση της γραμμής από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά.
Η παράδοση των νέων σταθμών του μετρό φέρνει και αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές των νοτίων προαστίων.
Ετσι από το Σάββατο σε τροφοδοτικές γραμμές στον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό -όπου και μεταφέρονται οι αφετηρίες τους- μετατρέπονται οι γραμμές -με τη νέα τους ονομασία- Ε22 «Στ. Ελληνικό - Σαρωνιδα (Express)», Χ97 «Στ. Ελληνικό - Αερολιμένας Αθηνών (Express)», 171 «Στ. Ελληνικό - Βάρκιζα» και 124 «Γλυφάδα - Αγ. Τριάδα - Στ. Ελληνικό».
Σε τροφοδοτική γραμμή των σταθμών του μετρό σε Δάφνη και Αργυρούπολη μετατρέπονται οι γραμμές 141 «Στ. Δάφνη - Καλαμάκι» και η γραμμή 247 « Στ. Αργυρούπολη - Καλαμάκι».
Η γραμμή 155 συνενώνεται με τη 216, μετονομάζεται σε 155 «Ελληνικό - Στ. Αλιμος - Αγ. Μαρίνα» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στον σταθμό μετρό στον Αλιμο. Επίσης, η νέα γραμμή 101 «Ελληνικό - Αλιμος» τροποποιείται ώστε να εξυπηρετεί τοπικές μετακινήσεις.
Αναστέλλεται η λειτουργία των γραμμών 210 «Τερψιθέα - Ελληνικό - Στ. Αγ. Δημήτριος» και 202 «Στ. Δάφνη - Στ. Συγγρού - Φιξ», ενώ πυκνώνουν τα δρομολόγια της γραμμής Β2 «Ακαδημία - Αγ. Κοσμάς» μέσω Παραλιακής.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΘΝΟΣ
«E» 24/7

No comments:

Post a Comment

wibiya widget