Με δύο αλεπάλληλα τηλεγραφήματα του πρακτορείου ΤΑΣΣ,η Ρωσική ιστοσελίδα "Σύγχρονη Ρωσία" γράφει για το θέμα αυτό τα εξής..
5 Δεκεμβρίου 2014, 19:59
Σε ελληνοβρετανικό διπλωματικό τείνει να εξελιχθεί η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δανείσει έναν από τους κλεμμένους θησαυρούς του Παρθενώνα στο Μουσείο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης για την επετειακή έκθεση που ξεκινά αύριο, 6 Δεκεμβρίου, στα πλαίσια των σημαντικών εκδηλώσεων με αφορμή τα 250 χρόνια λειτουργίας του, και είναι αφιερωμένη στην Αρχαιοελληνική Τέχνη.
Οι αρχές του βρετανικού Μουσείου, παρά την ένταση που επικρατεί στις σχέσεις Βρετανίας – Ρωσίαςλόγω της κατάστασης της Ουκρανίας, προχώρησαν στο «δάνειο» του ελληνικού θησαυρού. Οπως είπε ο πρόεδρος των διαχειριστών του Βρετανικού Μουσείου σερ Ρίτσαρντ Λάμπερτ «είναι καθήκον των διαχειριστών να επιτρέπουν στους πολίτες όσο το δυνατόν περισσότερων χωρών να μοιράζονται την κοινή κληρονομιά τους, παρά τις τυχόν πολιτικές διαφωνίες των κυβερνήσεων».
Το άγαλμα που «δάνεισε» το Βρετανικό Μουσείο στο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης είναι το άγαλμα του Ελληνα θεού του ποταμού Ιλισσού, μία ξαπλωμένη ακέφαλη ανδρική μορφή, η οποία θα εκτεθεί στο περίφημο ρωσικό μουσείο από αύριο, Σάββατο και μέχρι τις 18 Ιανουαρίου. Η τελική έγκριση για την μετακίνηση του Αγάλματος δόθηκε μόλις πριν 15 μέρες, ωστόσο η απόφαση έχει ληφθεί από τον περασμένο Οκτώβριο.
Αμεση ήταν η αντίδραση του έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος σε ανακοίνωση που εξέδωσε λέει: «Προκαλεί τον ελληνικό λαό η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να "δανείσει" ένα από τα γλυπτά του Παρθενώνα σε έκθεση στην Αγία Πετρούπολη...Το τελευταίο μέχρι σήμερα βρετανικό δόγμα περί "αμετακίνητων" γλυπτών του Παρθενώνα παύει να ισχύει. Όπως καταρρίφθηκε με τη λειτουργία του Μουσείου της Ακρόπολης και το άλλο "επιχείρημά" τους, αυτό της έλλειψης ανάλογου χώρου που θα μπορούσε να τα φιλοξενήσει».
Να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά μετά την αφαίρεση των γλυπτών από τον Παρθενώνα, το 1803– εδώ και 200 χρόνια - που ένα από τα λεγόμενα «Ελγίνεια Μάρμαρα» φεύγει από το Βρετανικό Μουσείο. Η Ελλάδα διεξάγει διπλωματικό αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου υπάρχει και ειδική αίθουσα με αντίγραφα.
Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή του ο έλληνας πρωθυπουργός «ο Παρθενώνας και τα γλυπτά του υπήρξαν αντικείμενο λεηλασίας. Η αξία των γλυπτών είναι ανεκτίμητη. Οι Έλληνες είμαστε ταυτισμένοι με την Ιστορία και τον πολιτισμό μας! Τα οποία δεν τεμαχίζονται, δεν δανείζονται και δεν παραχωρούνται!».
Από το Μουσείο Ερμιτάζ δεν έχει εκδοθεί καμία ανακοίνωση απί του θέματος προς το παρόν.
Με δύο αλεπάλληλα τηλεγραφήματα του πρακτορείου ΤΑΣΣ,η Ρωσική ιστοσελίδα "Σύγχρονη Ρωσία" γράφει για το θέμα αυτό τα εξής..
5 Δεκεμβρίου 2014, 19:59
Σε ελληνοβρετανικό διπλωματικό τείνει να εξελιχθεί η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δανείσει έναν από τους κλεμμένους θησαυρούς του Παρθενώνα στο Μουσείο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης για την επετειακή έκθεση που ξεκινά αύριο, 6 Δεκεμβρίου, στα πλαίσια των σημαντικών εκδηλώσεων με αφορμή τα 250 χρόνια λειτουργίας του, και είναι αφιερωμένη στην Αρχαιοελληνική Τέχνη.
Οι αρχές του βρετανικού Μουσείου, παρά την ένταση που επικρατεί στις σχέσεις Βρετανίας – Ρωσίαςλόγω της κατάστασης της Ουκρανίας, προχώρησαν στο «δάνειο» του ελληνικού θησαυρού. Οπως είπε ο πρόεδρος των διαχειριστών του Βρετανικού Μουσείου σερ Ρίτσαρντ Λάμπερτ «είναι καθήκον των διαχειριστών να επιτρέπουν στους πολίτες όσο το δυνατόν περισσότερων χωρών να μοιράζονται την κοινή κληρονομιά τους, παρά τις τυχόν πολιτικές διαφωνίες των κυβερνήσεων».
Το άγαλμα που «δάνεισε» το Βρετανικό Μουσείο στο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης είναι το άγαλμα του Ελληνα θεού του ποταμού Ιλισσού, μία ξαπλωμένη ακέφαλη ανδρική μορφή, η οποία θα εκτεθεί στο περίφημο ρωσικό μουσείο από αύριο, Σάββατο και μέχρι τις 18 Ιανουαρίου. Η τελική έγκριση για την μετακίνηση του Αγάλματος δόθηκε μόλις πριν 15 μέρες, ωστόσο η απόφαση έχει ληφθεί από τον περασμένο Οκτώβριο.
Αμεση ήταν η αντίδραση του έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος σε ανακοίνωση που εξέδωσε λέει: «Προκαλεί τον ελληνικό λαό η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να "δανείσει" ένα από τα γλυπτά του Παρθενώνα σε έκθεση στην Αγία Πετρούπολη...Το τελευταίο μέχρι σήμερα βρετανικό δόγμα περί "αμετακίνητων" γλυπτών του Παρθενώνα παύει να ισχύει. Όπως καταρρίφθηκε με τη λειτουργία του Μουσείου της Ακρόπολης και το άλλο "επιχείρημά" τους, αυτό της έλλειψης ανάλογου χώρου που θα μπορούσε να τα φιλοξενήσει».
Να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά μετά την αφαίρεση των γλυπτών από τον Παρθενώνα, το 1803– εδώ και 200 χρόνια - που ένα από τα λεγόμενα «Ελγίνεια Μάρμαρα» φεύγει από το Βρετανικό Μουσείο. Η Ελλάδα διεξάγει διπλωματικό αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου υπάρχει και ειδική αίθουσα με αντίγραφα.
Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή του ο έλληνας πρωθυπουργός «ο Παρθενώνας και τα γλυπτά του υπήρξαν αντικείμενο λεηλασίας. Η αξία των γλυπτών είναι ανεκτίμητη. Οι Έλληνες είμαστε ταυτισμένοι με την Ιστορία και τον πολιτισμό μας! Τα οποία δεν τεμαχίζονται, δεν δανείζονται και δεν παραχωρούνται!».
Από το Μουσείο Ερμιτάζ δεν έχει εκδοθεί καμία ανακοίνωση απί του θέματος προς το παρόν.
Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή του ο έλληνας πρωθυπουργός «ο Παρθενώνας και τα γλυπτά του υπήρξαν αντικείμενο λεηλασίας. Η αξία των γλυπτών είναι ανεκτίμητη. Οι Έλληνες είμαστε ταυτισμένοι με την Ιστορία και τον πολιτισμό μας! Τα οποία δεν τεμαχίζονται, δεν δανείζονται και δεν παραχωρούνται!».
Από το Μουσείο Ερμιτάζ δεν έχει εκδοθεί καμία ανακοίνωση απί του θέματος προς το παρόν.
Ελληνοβρετανική κόντρα με φόντο το Μουσείο Ερμιτάζ και τα Γλυπτά του Παρθενώνα
5 Δεκεμβρίου 2014, 19:00
Η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δανείσει γλυπτό του Παρθενώνα στο Μουσείο Ερμιτάζ προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις στην Αθήνα, η οποία διεκδικεί την οριστική επιστροφή των μαρμάρων στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη φορά μετά από 200 χρόνια που ένα από τα αρχαία ελληνικά γλυπτά περνά τα σύνορα της Βρετανίας.
Σημειώνεται ότι το γλυπτό -ένα ακέφαλο άγαλμα του Ιλισσού που προέρχεται από το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα- μεταφέρθηκε στη Ρωσία και θα παραμείνει στο Μουσείο Ερμιτάζ έως τις 18 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο μιας σημαντικής έκθεσης για την ελληνική τέχνη με αφορμή τα 250 χρόνια από την ίδρυση του Ερμιτάζ, του πιο διάσημου μουσείου της Ρωσίας.
Στην Αθήνα, ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, με μια σκληρή ανακοίνωση εξέφρασε την έντονη οργή του για την απόφαση του Βρετανικού Μουσείου, χαρακτηρίζοντάς της ως πρόκληση.
«Ο Παρθενώνας και τα γλυπτά του υπήρξαν αντικείμενο λεηλασίας. Η αξία των γλυπτών είναι ανεκτίμητη. Οι Έλληνες είμαστε ταυτισμένοι με την Ιστορία και τον πολιτισμό μας. Τα οποία δεν τεμαχίζονται, δεν δανείζονται και δεν παραχωρούνται» τονίζει ο κ. Σαμαράς σε δήλωσή του με την οποία επισημαίνει ότι, «το τελευταίο μέχρι σήμερα βρετανικό δόγμα περί "αμετακίνητων" γλυπτών του Παρθενώνα παύει να ισχύει».
Οι υπεύθυνοι του Βρετανικού Μουσείου χαρακτηρίζουν το γλυπτό ως «πρεσβευτή της ελληνικής χρυσής εποχής», ενώ ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ δήλωσε ότι «τα δάνεια αυτά μεταξύ μουσείων πρέπει να συνεχίσουν, παρά τις πολιτικές διαφωνίες μεταξύ των κυβερνήσεων».
Κι ενώ η Ελλάδα διεκδικεί την επιστροφή των μαρμάρων που λεηλατήθηκαν κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας, οι βρετανικές αρχές επαναλαμβάνουν πολύ συχνά το επιχείρημα πως το Βρετανικό Μουσείο είναι ανεξάρτητο από την κυβέρνηση.
Πρώτο ΘΕΜΑ:
***Κάμερον: Η Ρωσία σίγουρα θα μας επιστρέψει τον «Ιλισσό»
Πρώτο ΘΕΜΑ:
***Κάμερον: Η Ρωσία σίγουρα θα μας επιστρέψει τον «Ιλισσό»
No comments:
Post a Comment