Sunday, March 25, 2012

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ "ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ" ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ


ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΒΑΤΑΛΗ
Μοντέλο απορριμματοφόρου Mercedes 1922. Για δίσκο, πλατό και ρουλεμάν ο δήμος Θεσσαλονίκης πλήρωσε 1.741 ευρώ το 2010 και... 595 ευρώ το 2011! Μοντέλο Μercedes 1318. Για δισκόπλακες μπροστινών τροχών ο δήμος Θεσσαλονίκης πλήρωσε 223 ευρώ ανά τεμάχιο το 2010, ενώ το 2011 το αγόρασε με απευθείας ανάθεση... 84 ευρώ! Για το ίδιο μοντέλο ο δήμος πλήρωσε για τακάκια πίσω τροχών 310 ευρώ το 2010, ενώ το 2011 τα προμηθεύτηκε με διαδικασία απευθείας ανάθεσης 76 ευρώ!
Τεράστιες είναι οι διαφορές στις τιμές με τις οποίες ο δήμος Θεσσαλονίκης προμηθεύτηκε ανταλλακτικά το 2010 και το 2011, έτσι όπως αυτές καταγράφονται στα στοιχεία που συγκεντρώνει η αντιδημαρχία Ανακύκλωσης και Καθαριότητας. Η αποτύπωση της χαοτικής κατάστασης που επικρατούσε στην εν λόγω διεύθυνση και από την οποία προφανώς ο δήμος έχανε λεφτά συνεχίζεται με αμείωτη ένταση τους τελευταίους μήνες. Ετσι, εκτός από την αποκομιδή των σκουπιδιών (υπόθεση που αποδείχτηκε ιδιαίτερα δύσκολη για τη διοίκηση Μπουτάρη), ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς προσπαθεί να (συμ)μαζέψει και τις οργανωτικές αστοχίες στην καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών της αντιδημαρχίας, οι οποίες αποτελούσαν «μαύρη τρύπα» για τα οικονομικά του δήμου.
Εκτός όμως από τον τομέα των ανταλλακτικών, ανάλογος προβληματισμός γεννάται και για τα καύσιμα. Προβληματισμός που είχε εκφραστεί, άλλωστε, από τον περασμένο Μάρτιο διά στόματος του ίδιου του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου είχε αναρωτηθεί «πού πάει το πετρέλαιο στην Καθαριότητα». Οπως είχε εξηγήσει, ενώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2010 ο δήμος προμηθεύτηκε 45 τόνους πετρελαίου, στις 6 Ιανουαρίου είχαν μείνει απόθεμα μόλις 5 τόνοι!
Από την άλλη, είναι χαρακτηριστικό ότι για τις υπερωρίες των περίπου 600 μόνιμων υπαλλήλων της Καθαριότητας ο δήμος πλήρωσε το 2008 συνολικό ποσό 1.279.864 ευρώ, ενώ το 2011 για τον ίδιο αριθμό εργαζομένων το ποσό αυτό έφτασε τις 607.460 ευρώ! Αντίστοιχα, για τα νυχτερινά και εξαιρέσιμα των μόνιμων υπαλλήλων της διεύθυνσης Καθαριότητας, το 2008 ο δήμος πλήρωσε 665.825 ευρώ, το 2009 878.930 ευρώ, το 2010 850.245 ευρώ και το 2011 479.112 ευρώ.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι όλο αυτό το διάστημα ο δήμος πλήρωνε ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας για περίπου 75 με 80 απορριμματοφόρα, αν και ο αξιοποιήσιμος στόλος του φτάνει τα 56, εκ των οποίων τα 17 - 25 ενεργά. «Συστήσαμε δύο επιτροπές αξιολόγησης και με την έγκριση των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου στείλαμε για απόσυρση τα απορριμματοφόρα που δεν μπορούσαν καν να επιδιορθωθούν, ορισμένα από τα οποία εξακολουθούσαν να ασφαλίζονται. Στο μητρώο του δήμου είναι λοιπόν σήμερα καταγεγραμμένα 56 απορριμματοφόρα, εκ των οποίων 17 - 25 ενεργά. Τα υπόλοιπα πρέπει να επιδιορθωθούν», εξηγεί στον «ΑτΚ» ο κ. Παππάς.

Διαφάνεια
«Πράγματι οπουδήποτε υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας και από την άλλη δεν υπάρχει ο παραμικρός έλεγχος δημιουργείται ένα θέμα. Είναι στη σφαίρα του προβληματισμού μας το πώς γινόταν η διαχείριση των ανταλλακτικών, όσο και η διαχείριση των καυσίμων, αλλά και των απορριμματοφόρων. Δική μας πυξίδα είναι η πλήρης διαφάνεια στις διαδικασίες αυτές, αλλά και ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των υπηρεσιών, ώστε να είναι όλα αυτοματοποιημένα, καταγεγραμμένα και επομένως ελεγχόμενα. Με άλλα λόγια, εμείς λέμε να καταγράφονται όλα στο καντράν. Πόσες φορές πήγε ο κάθε τράκτορας στο ΧΥΤΑ, πόσα χιλιόμετρα διήνυσε, πόση ποσότητα καυσίμων κατανάλωσε», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος.
Ο ίδιος επαναλαμβάνει τη δέσμευση του δημάρχου για πλήρη ανασύσταση των υπηρεσιών Καθαριότητας. «Δημιουργούνται επτά νέα τμήματα στην Καθαριότητα, αρτιμελή και επαρκώς δομημένα και φυσικά εξοπλισμένα με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και αντίστοιχο λειτουργικό. Συνεργαζόμαστε με το ΑΠΘ για την καλύτερη οργάνωση των δρομολογίων των απορριμματοφόρων. Τοποθετούμε σύστημα για την πλήρη καταγραφή των μετακινήσεων των απορριμματοφόρων ακόμη και των βλαβών που παρουσιάζουν, ενώ προχωρήσαμε ήδη στη λειτουργία γραφείου κίνησης, που όλα αυτά τα χρόνια δε λειτουργούσε. Επιδιορθώσαμε το πλυντήριο των απορριμματοφόρων, τα οποία μέχρι πρότινος πλένονταν με ποτιστικό λάστιχο! Ακόμη, μέχρι τον Ιούνιο είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσουμε και το βιολογικό καθαρισμό, ο οποίος δε λειτουργούσε όλο αυτό το διάστημα», περιγράφει ο κ. Παππάς.

Δημοσιεύεται στον "ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ" της Κυριακης 25-3-12

No comments:

Post a Comment

wibiya widget