Tuesday, April 21, 2015

Της ημέρας . Η 21η Απριλίου 67, μου.. χάλασε την εκδρομή! Της Κικής Γαβαλά


Κική Γαβαλά
Στις 21 Απριλίου 1967 ήμουν μια πολύ χαρούμενη μαθήτρια, γιατί θα πήγαινα την πρώτη πολυήμερη εκδρομή με το σχολείο μας στο Βόλο! Από τη χαρά μου δεν είχα σχεδόν κλείσει μάτι...Σκεφτόμουν τα όμορφα ρούχα που μου είχαν αγοράσει, τις κολλητές μου που θα κοιμόμαστε στο ίδιο δωμάτιο... Πρώτη φορά θα βρισκόμουν μακριά από την οικογένεια,.. Λαχταρούσα σαν πουλάκι να πετάξω λεύτερο έξω από το κλουβάκι μου...Θα τραγουδούσα, θα χόρευα και θα γελούσα σαν μεγάλη...Ήμουν ένα σχεδόν δεκαπέντε χρονών κορίτσι, καταπιεσμένο όπως όλα εκείνης της εποχής, που φορούσε άσπρα σοσόνια ακόμα κι είχε τρίχες στις όμορφες γάμπες του... Ήμουν μια όμορφη μαθήτρια, άτακτη αλλά πρώτη στην τάξη...Ενώ έγραφα υπέροχες εκθέσεις και ποιήματα, αγαπούσα πολύ τα μαθηματικά...Δεν διάβαζα πολύ τα μαθήματά μου, αλλά όλα τα περιοδικά που κυκλοφορούσαν τότε κι όσα μυθιστορήματα διάβαζε η μητέρα κι η γιαγιά μου...Κρυφά βέβαια, γιατί ήταν για ενήλικους... Βιαζόμουν να μεγαλώσω, αυτό το θυμάμαι πολύ καλά...Θαύμαζα τη Βουγιουκλάκη, την Μέριλυν Μονρόε, την Μπριτζί Μπαρντώ, τον Καραμανλή που αγαπούσε η γιαγιά μου με πάθος...Από Χούντα δεν ήξερα τίποτα, όμως από τότε τη μίσησα γιατί ματαιώθηκε η σχολική εκδρομή μας! Η γιαγιά μου με το που άκουσε στο ραδιόφωνό τα εμβατήρια ψυλλιάστηκε πως δε θα πηγαίναμε στο Βόλο και μου το είπε:
"-Τα πάνω κάτω ήρθανε παιδί μου κι εσύ ονειρεύεσαι απόδραση από την καθημερινότητά σου! Όλους τους πολιτικούς τους μπαγλαρώσανε...Άντε να δούμε τα χαίρια μας στα χέρια στρατιωτικών των Σωτήρων της Ελλάδας..

.Αχ, νέες λαχτάρες θα ζήσουμε σε αυτόν τον παλιότοπο που μας έφερε η προσφυγιά...Μπουκιά γλυκό ψωμί δε φάγαμε... Δικτατορία του Μεταξά, πόλεμος με Ιταλούς και Γερμανούς φασίστες κι ύστερα με αδέλφια...

Ακούς τα τανκς που κατεβαίνουν από το Γουδί;
- Πάω στην ταράτσα να τα δω!

-Έλα εδώ μη φας καμμιά αδέσποτη...Κάνουν επίδειξη δύναμης και ρίχνουν σφαίρες στον αέρα καθώς κατεβαίνουν τη Μιχαλακοπούλου!
- Αν σκύψω και κρυφτώ στα κολονάκι της ταράτσας θα μπορέσω να βλέπω χωρίς να με βρουν οι σφαίρες ! Η Μιχαλακοπούλου φαινόταν πάνω από τις μονώροφες κατοικίες της γειτονιάς μας τόσο καθαρά...Ήταν σαν να έβλεπα στρατιωτική ταινία, ή παρέλαση...
- Γιαγιούλα μου πάρε τηλέφωνο στο σχολείο μήπως πάμε εκδρομή αύριο που θα έχει τελειώσει η απόβαση των τανκς στο Σύνταγμα!
Πάει η εκδρομή, η ελευθερία και η ελευθεροτυπία και κλείσε το ραδιόφωνο με έπιασε πονοκέφαλος...
- Κι εγώ μισώ αυτά τα εμβατήρια που μου χάλασαν τη χαρά μου!
- Αχ, να καταλάβαινες πόσες χαρές θα χαλαστούν από τη χούντα των συνταγματαρχών... Όμως κράτα το στόμα σου κλειστό...Οι Δικτατορίες δεν επιτρέπουν τη κριτική...
-Πες μου η δικτατορία, είναι σαν την τυραννία...
- Δεν χρειάζεται να σου πω θα τη ζήσεις και θα εκτιμήσεις τη Δημοκρατία που σκοτώσανε οι στρατιωτικοί σήμερα....Αυτή τη μέρα θα τη θυμάσαι...
Αφού μου χάλασε την εκδρομή, λες να την ξεχάσω;

-Μακάρι να τη θυμάσαι μόνο γι΄ αυτό!
Αχ γιαγιά, ούτε εσένα ξέχασα ούτε τη δικτατορία και τις σχολικές εκδρομές που η χούντα απαγόρευσε και ποτέ δεν πήγα... Ευτυχώς η χούντα έπεσε όταν ήμουν ακόμα φοιτήτρια της Νομικής και πήγα μια φοιτητική εκδρομή στο εξωτερικό, όπου τραγουδούσαμε τ' απαγορευμένα από τη χούντα τραγούδια του Μίκυ Θεοδωράκη...
Απο τη σελίδα της Κικής Γαβαλά, στο ΦΒ

Ασλανίδης Πατ Μακαρέζος


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


—Αρχείο / επιμέλεια: Γιώργος Ζεβελάκης. Κείμενο: Γιώργος Τσακνιάς— Η επτάχρονη δικτατορία των συνταγματαρχών είχε τη γελοία της πλευρά· ιδιαίτερα έντονη, υπογραμμίζει με τραγική ειρωνία την άλλη πλ...
DIMARTBLOG.COM

2 comments:

  1. Η ιστορία της κοκινοσκουφίτσας με το κακό λύκο πολυ ωραία ιστοριούλα για μικρά παιδάκια

    ReplyDelete
  2. Kai για ωραίους ανθρώπους ..

    ReplyDelete

wibiya widget