Saturday, March 8, 2014

Happy International Women's Day. Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας



Happy International Women's Day Some say that a woman is for sleeping with Long winter nights.. Some say that a woman is for play-like Like a sexy dancer on a green harvest ground To make her dance with nine-castanets… Some say she is my spouse.. Some say she is the spiritual debt That I carry around my neck Some say; she’s the one who leavens my bread, Some say; she’s one who gives my children birth… She’s neither this nor that, not a sexy dancer, not a spouse, not a debt, none of that! She is my arms and my legs and my head.. My mother, my wife, my sister, my lover-confidant She is My Lifelong Bosom Friend.. Nazım Hikmet

 Χαρούμενη Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας. Μερικοί λένε ότι μια γυναίκα είναι γιαμακρύ ύπνο στις  μεγάλες  νύχτες του χειμώνα .. Μερικοί λένε ότι μια γυναίκα είναι για το παιχνίδι μοιάζει σαν μια σέξι χορεύτρια σε ένα καταπράσινο οικόπεδο συγκομιδή να κάνει το χορό της με εννέα καστανιέτες ... Μερικοί λένε ότι είναι η σύζυγος μου ..Μερικοί λένε ότι είναι το πνευματικό χρέος που θα φέρει γύρω από το λαιμό μου.Μερικοί λένε, αυτή είναι εκείνος που σηκώνει το ψωμί μου, Μερικοί λένε, αυτή είνα ιη μάνα των παιδιων μου, τα γέννησε ... Ούτε αυτό  είναι , ούτε ότι δεν είναι μια σέξι χορεύτρια, δεν σύζυγος, δεν είναι το χρέος, τίποτα από αυτά!Είναι τα χέρια μου και τα πόδια μου και το κεφάλι μου .. Η μητέρα μου, η γυναίκα μου, η αδελφή μου, η ερωμένη μου η έμπιστος  μου..Είναι η  δια βίου  επιστήθιος φίλος μου.. 

Ναζίμ Χικμέτ


No comments:

Post a Comment

wibiya widget