Friday, November 25, 2016

Σε ρυθμούς Black Friday Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Ουρές στα καταστήματα από τα ξημερώματα

Κατά ο ΣΥΡΙΖΑ: Όχι στις αμερικανιές και τις πολυεθνικές

Αθήνα 
Εκατοντάδες πολίτες στήθηκαν από νωρίς το πρωί της Παρασκευής σε ουρές μπροστά από εμπορικά καταστήματα της Αθήνας και τη Θεσσαλονίκης για να προλάβουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο πλαίσιο της Black Friday.
Σε γνωστό κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη και βιβλία στην πλατεία Συντάγματος, μια ώρα πριν το κανονικό άνοιγμα στις 8, είχε σχηματιστεί ουρά 100 μέτρων με τους πρώτους να έχουν στηθεί εκεί από τις 5:30 τα ξημερώματα.
Ουρές σχηματίστηκαν ακόμα και στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα παρά το γεγονός ότι εκεί η πρόσβαση δεν είναι εύκολη με τους καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές πριν τις 7 το πρωί κυρίως σε καταστήματα αθλητικών ειδών.
Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στην Θεσσαλονίκη, όπου πάνω από 2000 άνθρωποι στήθηκαν έξω από κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη και βιβλία στην Τσιμισκή από τις 5 το πρωί για να προλάβουν τις μεγάλες προσφορές.
Ουρές σχηματίστηκαν και έξω από εμπορικό κέντρο στην Ανατολική Θεσσαλονίκη με τον κόσμο να περιμένει να ανοίξουν οι πόρτες για να επισκεφθούν τα καταστήματα που έχουν προσφορές.
Να υπενθυμίσουμε ότι η «Black Friday» θεσπίστηκε στις ΗΠΑ και εορτάζεται σε αρκετές χώρες, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και είναι μια ημέρα όπου τα καταστήματα πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις έως 80%.

«Να θυμόμαστε ότι και κατά τη διάρκεια των προσφορών, τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η αναπληρώτρια συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη.
Μεγάλη συμμετοχή εμπόρων και επιχειρήσεων

Μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και έχουν ανακοινώσει ότι θα συμμετάσχουν στην «Black Friday», είναι τα εμπορικά κέντρα River West και Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και Smart Park, οι αλυσίδες τεχνολογικών προϊόντων Public και Πλαίσιο, η αλυσίδα καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, η αλυσίδα επίπλων ΕΝΤΟΣ, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, η αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Folli Follie, η GAP, τα Marks and Spencer και πολλές ακόμα εμπορικές επιχειρήσεις (αλυσίδες ή εμπορικά καταστήματα).

Σημαντικό εργαλείο προώθησης της «Black Friday» για τις εμπορικές επιχειρήσεις είναι τα κοινωνικά δίκτυα, μέσω των οποίων ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις προσφορές των προϊόντων τους.

Σύμφωνα με τις προσφορές που έχουν ανακοινωθεί, το ποσοστό των εκπτώσεων θα φτάνει έως 80% από την αρχική τιμή (όχι τη χαμηλή τιμή outlet που ισχύει ήδη στο εκπτωτικό χωριό) με έως και 40% έκπτωση από την τιμή outlet.

Η πρώτη αλυσίδα που ξεκίνησε από την περασμένη εβδομάδα σχετική διαφημιστική καμπάνια είναι τα Public. Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα της αλυσίδας οι μέρες μετρούν αντίστροφα προτρέποντας τους καταναλωτές να πάνε στα καταστήματα Public για να προμηθευτούν προϊόντα σε δελεαστικές τιμές.

Η δανέζικη αλυσίδα ειδών για το σπίτι JYSK ανακοίνωσε ότι αναμένει ρεκόρ προσέλευσης πελατών. Προκειμένου να δώσει σε ακόμα περισσότερους πελάτες την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις πιο σημαντικές προσφορές η εταιρεία επεκτείνει για όλο το διάστημα 24-27 Νοεμβρίου τη διάρκεια ισχύος των «Black Friday» προσφορών της.

Παράλληλα το e-shop, JYSK.gr θα λειτουργήσει στο ίδιο κλίμα ενώ για πρώτη φορά η JYSK θα λανσάρει την Cyber Monday (Διαδικτυακή Δευτέρα), αμέσως μετά το Σαββατοκύριακο της «Black Friday», με προσφορές σε προϊόντα που είναι αποκλειστικά διαθέσιμα online και δεν διατίθενται στα φυσικά καταστήματα της JYSK.

Επιπλέον, η JYSK έχει φροντίσει ώστε τα καταστήματα να έχουν τροφοδοτηθεί με μεγαλύτερες ποσότητες κατά τη διάρκεια της «Black Friday» καθώς επίσης να υπάρχει επιπλέον προσωπικό
Κατά ο ΣΥΡΙΖΑ: Όχι στις αμερικανιές και τις πολυεθνικές
Την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικότερα του τμήματος Μικρομεσαίων του κόμματος προκαλεί η εφαρμογή της Black Friday. Το κυβερνών κόμμα κάνει λόγο για «αμερικανιές» και «προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ», τονίζει ότι «η υποτιθέμενη γιορτή του εμπορίου» οφελεί μόνο τις πολυεθνικές και καλεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να «αντισταθούν σε πρότυπα και όρους που επιβαρύνουν την αξιοπρέπεια και την φυσική τους ύπαρξη».
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζεται: «Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης».
«Τώρα και στην Ελλάδα μια “αμερικανιά”, το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», παρατηρεί στην ανακοίνωσή του και προσθέτει:
«Άλλωστε στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται.
»Ο θεσμός και οι διαδικασίες των περιόδων εκπτώσεων και ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία των τελευταίων χρόνων, οφείλει να επανεξεταστεί, για όφελος των χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων και όχι για τη μεγέθυνση των κερδών των πολυεθνικών ομίλων παραγωγής και εμπορίου.
»Παρά την προσπάθεια που γίνεται από γνωστά ΜΜΕ και διαδικτυακές σελίδες να παρουσιάσουν τη Μαύρη Παρασκευή ως την υποτιθέμενη “γιορτή του εμπορίου”, εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές να μη παραπλανηθούν στηρίζοντας μια εικονική έκπτωση πολυεθνικών αλυσίδων και τους υπενθυμίζουμε να ενισχύουν πάντα τις τοπικές τους αγορές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες για χρόνια υπήρξαν η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.
»Είναι υποχρέωση των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών να αντισταθούν σε πρότυπα και όρους που επιβαρύνουν την αξιοπρέπεια και την φυσική τους ύπαρξη.
»Η ελληνική κοινωνία δεν πρέπει να γίνει ο κάδος των σκουπιδιών των ομίλων υπερπαραγωγής, αμφιβόλου ποιότητας και διαδικασιών παραγωγής, «επώνυμων» προϊόντων.
»Εκδηλώνουμε την αντίθεσή μας στις πρακτικές περαιτέρω απαξίωσης της ζωής μας.
»Ενημερώνουμε τους πολίτες από τις στρεβλώσεις που προκαλούν τέτοιας μορφής καταναλωτικές συνήθειες.
»Καλούμε τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές με την στάση τους, (μη συμμετοχή, αποχή κλπ), να μην επιτρέψουν την καθιέρωση τέτοιων μορφών εμπορικότητας. Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε τη μικρομεσαία επιχείρηση. Τη στηρίζουμε οικονομικά και πολιτικά».
Η θέση των εμπορικών συλλόγων
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρήσεων Βασίλης Κορκίδης δήλωσε ότι ο θεσμός Black Friday σε ό,τι αφορά στη χώρα μας και δεδομένων των συνθηκών, «μάλλον ταιριάζει καλύτερα να ονομαστεί ... blood Friday λόγω των καθημερινών προβλημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι έμποροι και οι μικρομεσαίοι με την αύξηση των φόρων, την προβληματική πρόσβαση στη χρηματοδότηση, τα κόκκινα δάνεια και άλλα πολλά ζητήματα που τους δημιουργούν ανασφάλεια για τη βιωσιμότητα τους στο άμεσο μέλλον».

Στόχος του διαδεδομένου θεσμού «Black Friday», σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, είναι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ενόψει Χριστουγέννων, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με μοναδικές προσφορές.

Ο σύλλογος καλεί τα μέλη της, εάν επιθυμούν, να συμμετέχουν προσφέροντας είδη της επιχείρησης τους στους πελάτες-καταναλωτές σε εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές.

Αντιδρούν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι

«Μετά την απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, μετά την καθιέρωση του θεσμού της λευκής νύχτας από διάφορους Δήμους της χώρας, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, με επικεφαλής τα PUBLIC και το εκπτωτικό χωριό της Mc Arthur Glenn, ανακάλυψαν και την 'Black Friday'», σημειώνει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της.



No comments:

Post a Comment

Ψάξε στην Εφημερίδα efhmeris.blogspot.com

wibiya widget

There was an error in this gadget