Thursday, April 20, 2017

Η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα: Νόμιζα ότι ξύπνησα από εφιάλτη και πονοϋσαν όλα τα κόκκαλα μου.

Τις δραματικές στιγμές που προηγήθηκαν της συντριβής του Χιούι που προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων αξιωματικών το πρωί της Τετάρτης περιέγραψε στην πρώτη της κατάθεση η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα που νοσηλεύεται στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

«Πετούσαμε χαμηλά όταν πέσαμε σε ομίχλη. Η ορατότητα ήταν άκρως περιορισμένη έως μηδενική. Το ελικόπτερο ακούμπησε στα καλώδια της ΔΕΗ και έχασε την ισορροπία του. Όλα έγιναν σε κλάσμα του δευτερολέπτου» είπε αρχικά η τυχερή μέσα στην ατυχία της αρχιλοχίας.
«Με την πρόσκρουση στο έδαφος έχασα τις αισθήσεις μου και όταν ύστερα από αρκετή ώρα τις ξαναβρήκα ήταν σαν να ξυπνούσα ύστερα από ένα εφιαλτικό όνειρο, όμως με αφόρητους πόνους σε όλο μου το σώμα» συμπλήρωσε η Βασιλική Πλεξίδα σύμφωνα με το Έθνος.
Η κατάθεση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τις αρχικές εκτιμήσεις το ελικόπτερο κατέπεσε στην περιοχή του Σαρανταπόρου, έπειτα από πρόσκρουση σε καλώδια υψηλής τάσεως της ΔΕΗ, όταν οι χειριστές αναγκάστηκαν να πετάξουν χαμηλά, είτε λόγω της χαμηλής νέφωσης που επικρατούσε στην περιοχή, είτε λόγω βλάβης που παρουσιάστηκε στο ελικόπτερο.
Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις
Ωστόσο στρατιωτικές πηγές τονίζουν ότι υπάρχουν ερωτήματα, στα οποία θα πρέπει να δώσει απαντήσεις η επιτροπή διερεύνησης της τραγωδίας:
– Πότε συντηρήθηκε το ελικόπτερο και ποιο ήταν το υπόλοιπο ωρών λειτουργίας του μέχρι την επόμενη συντήρησή του;
– Πόσες ώρες πτήσεως είχαν στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης;
– Τι αναφέρουν τα βιβλία συντηρήσεως του ελικοπτέρου (log book);
– Έφερε το ελικόπτερο τοποθετημένους κόπτες καλωδίων;
Εκτός όμως από τα παραπάνω ερωτήματα, που αφορούν στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το εν λόγω ελικόπτερο, υπάρχουν και άλλα γενικότερα ερωτήματα σχετικά με την χρησιμοποίηση των «γερασμένων» Χιούι και την ανάγκη αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονα και μεγαλύτερης ασφάλειας:
– Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιούνται ασφαλώς τα ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού;
– Μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια για πτήσεις πάνω από θαλάσσιες επιφάνειες, ενώ είναι μονοκινητήρια και παλιά;
– Υπάρχει χρονοδιάγραμμα απόσυρσής τους;
– Μέχρι πότε μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά;
– Είναι συμφέρουσα οικονομικά η διατήρησή τους, ενώ οι περισσότερες χώρες τα έχουν αποσύρει;
«Καθόταν σαν σε κάθισμα»
Από τους πρώτους που έφτασε στο σημείο της συντριβής το πρωί της Τετάρτης ήταν ο τεχνικός της ΔΕΗ Δημοσθένης Χατζηλελέκος. Αυτός είναι ο άνθρωπος που βρήκε ζωντανή την μοναδική διασωθείσα από το δυστύχημα, όπου σκοτώθηκαν τέσσερα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και εξηγεί αναλυτικά τι έγινε.
Ειδοποιηθήκαμε από πελάτες της ΔΕΗ πως κόπηκε το ρεύμα και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε το δίκτυο για να εντοπίσουμε την βλάβη, λέει σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό. Προχωρώντας σε δύσβατη περιοχή ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, είδαν τα συντρίμμια και πλησιάζοντας περισσότερο, είδαν ζωντανή την αρχιλοχία Βασιλική Πλεξίδα: «Είδα μία κοπελίτσα, καθόταν σαν σε κάθισμα, κάτω στο χώμα, ήταν χτυπημένη», ξεκινάει καθώς θυμάται όσα πρωτόγνωρα είδαν τα μάτια του.
Ο τεχνικός της ΔΕΗ θυμάται πως η κοπέλα είχε επικοινωνία με το περιβάλλον και όπως λέει, αφού ειδοποίησε την αστυνομία και πήρε οδηγίες από τους γιατρούς, έμεινε μαζί της. «Μου είπαν κάθε πέντε λεπτά να της μιλάω, τη ρώτησα αν θέλει νεράκι, της σκούπισα τα χείλη γιατί ήταν μέσα στα αίματα… Ήταν πολύ σοκαρισμένη η κοπέλα, μόνο που μου είπε ήταν να της σκουπίσω λίγο τα χείλη».
Ο ίδιος περιγράφει πως πολύ κοντά ήταν το κύριο τμήμα από τα συντρίμμια του Χιούι, μέσα στο οποίο βρίσκονταν άλλοι τέσσερις άνθρωποι, που βρήκαν όμως τραγικό θάνατο: «Οι άλλοι ήταν μέσα, το ελικόπτερο ήταν… μιλούσα στην κοπέλα μες τα αίματα και κοιτούσα μήπως βγει και κάποιος άλλος να τον βοηθήσω», λέει.
Πρώτο Θέμα.gr

No comments:

Post a Comment

wibiya widget